۹۰۳۸۸
۱۱۶ نظر
۵۴۵۵
۱۱۶ نظر
۵۴۵۵
پ

بهترین سن بچه‌دار شدن خانم‌ها و آقايان

با افزایش گرانی‌ها و مشکلات اقتصادی زندگی، ازدواج کردن و بچه‌دار شدن تبدیل به یکی از سخت‌ترین تصمیم‌گیری‌های زندگی شده است! از طرف دیگر فرصت برای بچه‌دار شدن همیشگی نیست و هر سالی که می‌گذرد قدرت باروری زوجین کمتر می‌شود.

برترین ها: با افزایش گرانی‌ها و مشکلات اقتصادی زندگی، ازدواج کردن و بچه‌دار شدن تبدیل به یکی از سخت‌ترین تصمیم‌گیری‌های زندگی شده است! از طرف دیگر فرصت برای بچه‌دار شدن همیشگی نیست و هر سالی که می‌گذرد قدرت باروری زوجین کمتر می‌شود. پس اگر آرزوی مادر یا پدر شدن دارید و می‌خواهید از بهترین زمان برای بچه‌دار شدن و عوارض بارداری در سنین پایین و بالا اطلاع پیدا کنید، این مقاله را از دست ندهید.

بارداری زیر 18 سالگی ممنوع

تخمک گذاری در دخترخانم‌ها از سن بلوغ شروع شده و از همان زمان امکان بارداری فراهم شد. در چند سال اول بعد از بلوغ معمولا تخمک‌گذاری‌ها نامرتب بوده و گاهی اوقات يك تا 2 سال طول می‌کشد تا ریتم طبیعی خود را پیدا کند. بارداری در سنین زیر 18 سال می‌تواند همراه با خطراتی از جمله کاهش رشد داخل رحمی جنین، افزایش احتمال فشار خون بارداری و پرکلامسی باشد. علاوه بر این مادری که در سن کم باردار می‌شود مسلما تجربیات کافی برای به آخر رساندن یک بارداری را ندارد. معمولا در کشورهای پیشرفته این نوع بارداری‌ها بدون برنامه‌ریزی قبلی رخ می‌دهد و احتمال سقط در آنها زیاد است چراکه ممکن است تخمک یا اسپرم کیفیت مناسب برای باروری نداشته باشند.

بهترین سن بارداری

بهترین سن برای بارداری معمولا 25 و 26 سالگی است. در این سن اکثریت عوارض بارداری کاهش پیدا می‌کند و معمولا بارداری به صورت طبیعی ادامه مي‌يابد. احتمال دیابت، فشارخون و کاهش رشد جنین بسیار کم است و بارداري‌ها در این سن معمولا بدون خطر هستند در ضمن احتمال ناهنجاری‌های جنینی که بیشتر به علت سه‌تایی شدن کروموزوم‌های 13، 18 و 21 اتفاق می‌افتد، بسیار کم است. تمام تخمک‌های یک خانم در زمان تولد تولید و ذخیره می‌شوند و تا 50 سالگی هر ماه یکی از آنها آزاد شده و باعث تخمک‌گذاری و عادت ماهانه می‌شود. حال هرقدر سن باروری پایین‌تر باشد (البته نه زیر 18 سال) به خصوص در 25 تا 26 سالگی کیفیت تخمک‌هایی که بارور می‌شوند بسیار بهتر است و معمولا دوران بارداری‌ راحت‌تر و بدون مشکل می‌گذرد.

بهترین سن بچه‌دار شدن خانم‌ها و آقايان

چطور در سن بالا بارداری طبیعی داشته باشید

باردار شدن در سنین بالا این احتمال را دارد که دیابت یا فشار خون حاصل از بارداری، پس از زایمان برای مادر باقی بماند یا اینکه ممکن است اختلالات مربوط به وریدها باعث لخته شدن خون و ترومبوزهای وریدی شود. البته این احتمال در افراد چاق و کم‌تحرک بیشتر است حتی احتمال آمبولی ریه نیز وجود دارد. با این حال اگر مادر از سلامت جسمانی خوبی برخوردار باشد، رژیم غذایی مناسبی داشته باشد، به طور مرتب ورزش کند و اضافه وزن نداشته باشد می‌تواند در سنین بالاتر نیز بارداری سالم و بی‌خطری داشته باشد.
برای مثال یک خانم ۴۰ ساله که از سلامت کامل برخوردار است و مرتب ورزش می‌کند، نسبت به یک خانم ۲۷ ساله که چاقی مفرط دارد و وزنش بالای ۱۰۰ کیلوگرم است، بارداري بسیار بهتری را خواهد گذراند. علاوه بر این متاسفانه در فرهنگ ما این تفکر وجود دارد که یک خانم باردار باید ۲۰ تا ۳۰ کیلوگرم وزن اضافه کند درحالی که این موضوع می‌تواند سلامت بارداری را به خطر بیندازد و باعث دیابت و فشار خون شود بنابراین نحوه زندگی حتی می‌تواند سن را تحت تاثیر قرار دهد.

این آزمایش‌ها را ۶ ماه قبل از بارداری انجام دهید

به تمام خانم‌ها توصیه می‌شود ۶ ماه قبل از بارداری به پزشک زنان مراجعه کنند و تمام آزمایش‌های روتین و مورد نیاز را انجام دهند. البته امروزه وزارت بهداشت انجام این آزمایش‌ها را اجباری کرده است. در این آزمایش‌ها کم‌خونی، فعالیت غده تیروئید، گروه خونی، هپاتیت، ایدز، سیفلیس، عملکرد کلیه و... بررسی می‌شوند. همچنین واکسن‌هایی که قبلا تزریق نشده‌اند مانند واکسن کزاز، سرخچه و ... برای فرد تزریق خواهد شد سپس از او درخواست می‌شود حتما ۳ ماه قبل از بارداری شروع به مصرف مولتی ویتامین‌ها و اسیدفولیک کند و یک زندگی سالم داشته باشد یعنی میزان مصرف فست‌فود، چربی، شیرینی و نشاسته را کاهش داده و از انواع پروتئین‌ها، حبوبات، سبزیجات، لبنیات کم‌چرب و یک یا دو بار در هفته ماهی استفاده کند.
همچنین لازم است هر روز ورزش‌های مناسبی انجام دهد برای مثال می‌تواند روزی ۴۵ دقیقه تا يك ساعت پیاده‌روی تند داشته باشد یا شنا، ایروبیک و هر ورزشی که دوست دارد، انجام دهد تا عضلاتش آمادگی اضافه شدن ۲ لیتر خون و ۱۵ تا ۲۰ضربان قلب در دقیقه و کشش و تحمل حداقل ۱۲ کیلو اضافه وزن را حین بارداری داشته باشد. اگر سیگاری است حتما سیگار را قطع کند و قلیان را کنار بگذارد. در صورت وجود اعتیاد نیز باید حتما مصرف مواد مخدر و محرک را ترک کند تا حین بارداری مشکلی برايش پیش نیاید.

بعد از ۳۵سالگی بارداری‌ها پر خطر است

خانم‌ها در ۳۰ سالگی یک افت باروری و در ۳۵ سالگی یک افت شدید باروری دارند و بعد از ۴۲ سالگی احتمال بارداری آنها بسیار کم می‌شود و تقریبا بارداری‌ها به صورت اتفاقی رخ می‌دهد. می‌توان گفت ۲۵ تا ۳۵ سالگی سن مناسب بارداری است یعنی تا ۳۵ سالگی نیز بارداري‌ها قابل قبول هستند اما از ۳۵ سالگی به بعد عوارض بارداری بیشتر بروز می‌کند و اختلالات و ناهنجاری‌های کروموزومی بسیار شایع می‌شود. اگر در ۲۵ سالگی از هر هزار و ۵۰۰ جنین یک نفر دچار مشکل کروموزومی ‌شود در ۳۵ سالگی این نسبت يك به ۲۵۰ می‌شود یعنی احتمال ناهنجاری‌های کروموزومی ۱۰ برابر بیشتر می‌شود. همچنین این احتمال در ۴۲ سالگی حدودا يك در ۴۲ می‌شود!

بنابراین با بالارفتن سن، تخمک‌ها کیفیت خود را از دست می‌دهند و احتمال ناهنجاری‌های جنینی، دیابت و در پی آن مرگ داخل رحمی جنین، عوارض و ناهنجاری‌های قلبی و مغزی، سقط و کاهش رشد داخل رحمی جنین افزایش مي‌يابد به خصوص اگر اولین بارداري بعد از ۳۵ سالگی اتفاق بیفتد احتمال پرکلامسی یا فشار خون بارداری و تصلب شرائين بسیار بیشتر می‌شود.
بهترین سن بچه‌دار شدن خانم‌ها و آقايان

افت باروری آقایان بعد از ۴۰ سالگی

آقایان نیز در سنین بالای ۴۰ سالگی دچار افت قدرت باروری می‌شوند درست مانند همان اتفاقی که بعد از ۳۰ سالگی برای خانم‌ها می‌افتد. بالا رفتن سن آقایان باعث تنگی عروق بدن و کم شدن تعداد اسپرم ها، کند شدن حرکت و غیر طبیعی شدن شکل آنها می‌شود. متاسفانه امروزه به دلیل پوشیدن شلوارهای تنگ و قرار گرفتن در محیط‌های گرم نوعی بیماری به نام واريكوسل یا واریس بیضه در آقایان بسیار شایع شده است. این واریس و بالارفتن حرارت ناحیه بیضه‌ها می‌تواند منجر به کاهش تعداد، حرکت و بد شکل شدن اسپرم‌ها و در نهایت نازایی شود.

۲۰ تا ۳۰ سالگی بهترین سن باروری آقایان

بهترین سن باروری برای آقایان بین ۲۰ تا ۳۰ سالگی است. با این حال آقایان هیچ محدودیت سنی از لحاظ بچه‌دار شدن ندارند. در سنین بالا تا حدودی قدرت باروری کمتر می‌شود اما معمولا تا آخر عمر اسپرم وجود دارد. درمورد اینکه باروری آقایان در سنین بالا می‌تواند روی سلامت جنین تاثیر بگذارد یا خیر هنوز هیچ مطالعه اثبات شده ای نداریم. اما درکل آقایان باید سعی کنند همیشه تغذیه سالم داشته باشند به خصوص از مواد حاوی آنتی‌اکسیدان مثل ویتامینC استفاده کنند مانند گوجه‌فرنگی، مرکبات و... . این مواد باعث می‌شود قدرت باروری افزایش پیدا کند. ما معمولا درصورتی قدرت باروری آقایان را بررسی می‌کنیم که بیمار نازایی داشته باشد. در هرحال یکی از علت‌های نازایی می‌تواند کاهش میزان هورمون‌های مردانه در سنین بالا باشد.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • مسعود

      ما که مجردیم.. اما چشم انداز بلند مدت داریم خب!

      پاسخ ها

      • نرجس

        منم مجردم امادوست دارم تواین زمینه ها اطلاعات داشته باشم الکی ک نمیشه

      • نگین

        سلام من ۲۲سالمه همسرم ۲۴به ۴سالم ازدواج کردیم به نظرتون الان وقته بچه دار شیم

    • sara

      حالا كي خواسته بچه دار بشه

      پاسخ ها

      • رها

        خخخخ کی بچه میخاد

      • رضا

        آره ، منم دنبال قیمت جوراب بودم ولی نمیدونم چرا این مطلب رو خوندم

    • saeid

      همینو بگو

    • محمد

      سلام خیلی ممنون فرزند میوه باغ زندگی است وصدای دلنشین او بهترین آهنگ برای روح وروان پدر ومادر می باشد .

      پاسخ ها

      • بدون نام

        حالم بد شد

      • بدون نام

        ایول

    • خورزو خان

      من که خیلی نگرانم سن ازدواجم که رفته بالا زایمان درست حسابی هم در کار نخواهد بود

    • بدون نام

      من خیلی دوست دارم پدر بشم . ولی حیف که !!!!!

    • سمیه

      من از بچه دار شدن میترسم.حس بدی نسبت به بچه دارم

      پاسخ ها

      • بدون نام

        منم همینطور بچه ها بوی بدی میدن

    • حسین

      من 24 سالمه و دیابت نوع 1 دارم و انسولین میزنم ایا واسه بچه دار شدنم مشکلی پیش میاد؟؟؟؟؟

      پاسخ ها

      • سعید

        سلام
        برادر من هم مثل شما دیابت نوع ۱ دارد و انسولین می زند و دو دختر سالم دارد یکی ۱۱ ساله و دیگری ۱۷ ساله
        ایشان از ۷ سالگی دیابت دارند
        توکل بر خدا مشکلی نیست

    • مکمل

      بچه؟خخخخخخخخخخخخخخخخخخ

    • soheil

      من از بچه خیلی خوشم میاد و دوست دارم خیلی بچه داشته باشم♥♡♥♡♥♡♥♡

      پاسخ ها

      • بدون نام

        تو یه بیمار روانی هستی

      • یکی

        منم خوشم میادولی مشکل اینجاست ک بچه ها بزرگ میشن واین اصلاخوب نیست؛

      • بدون نام

        بچه ها عشفن خدایی....ولی حیف که پیرت میکنن

    • امير

      من خيلى دوست دارم پدر بشم اما مادر بچم هنوز پيدا نشده خيلى نگرانشم كمكم كنيد

      پاسخ ها

      • بدون نام

        خب خدارو شکر از زمین و زمان داره شوهر میریزه کجاست اونی که میگه شوهر کمه

    • ناشناس

      اووو اگه قول بدین یارانشو ده برابر کنین که کفاف پوشکش رو بکنه حالا یک فکری میکنیم براش ...

    • سعید

      از نظر شرع برای بچه دار شدن سن و زمان ملاک نیست.هر وقت تونستیدوتازه بااین اعصاب ها و خوردوخوراکها هر وفت خواستید ایرادی نیست.تازه بچه دار شدن در خیلی از مواقع دست خود ادمیان نیست.

    • فرنوش

      سلام من سنم پایین ۱۸همسرم بچه دوست داره اگه بیشتر راجب عوارض بارداری در سن کم توضیح بدین ممنون میشم

    • حمید

      به نظر ما بچه دارشدن بستگی به موقیت ادم داره

    • سارا

      منم خیلی بچه دوست دارم ولی تازه ازدواج کردم .الان وقتش نیست ایشالا یه چهارسال دیگه......

    • بدون نام

      من یه ساله و پنج ماهه عروسی کردم شوهرم ازم بچه میخاد چیکار کنم

    • بدون نام

      خودم ۲۱ سالمه شوهرم ۲۸ بنظرتون مناسبه برا بچه دار شدن

      پاسخ ها

      • رها

        ن عزیزم چهار پنج سال دیه سنه خوبی میشه واسه دوتاییتون

    • علی درپاسخ به خانم بدون نام

      سلام ،همانطور که کارشناس محترم بیان فرمودند،بهترین زمان برای بچه دار شدن از سن 18سالگی است.پس بنظر من الآن مناسب ترین زمان برای بچه دار شدن شما میباشد ،البته همانطور که کارشناس محترم ذکر کردند قبل از حاملگی بهتر است زیر نظر متخصص زنان و زایمان قراربگیرید.موفق باشید

    • غزل مامانش

      من تو سن پايين ازدواج کردم ینی چهارده سالگی والان هیجده سالمه همسرم بیستو هشت سالشه بنظرتون سن مناسب برای بارداری من کیه

      پاسخ ها

      • بدون نام

        شما الان بچه دارشو چون سن اقا داره ميره بالاواين بدا مشكل بوجودمياره

      • رها

        پنج شیش سال دیه بچه بیار

    • بدون نام

      سلام لطفأدرموردناباروری توضیح بدین

    • بدون نام

      سلام لطفأدرموردناباروری توضیح بدین

    • لیلا

      سلام خسته نباشید ببخشید من 43 سال دا رم شوهرم بچه میخواد به نظر شما مشکلی برا خودم یا بچه پیش نمیاد

      پاسخ ها

      • بدون نام

        دیر شده بی خودی اقدام نکن حالا اگه 40 سالت بود یه چیزی

    • فاطمه

      سلام من ۱۷ سالمه شوهرمم بچه میخواد همه میگن زود ولی بهم

      پاسخ ها

      • بدون نام

        خدا آخر و عاقبتت رو بخیر کنه احتمالا تا چهل سالگیت میتونی یه مهد کودک برای خودت باز کنی

    • بدون نام

      سلام..من نوزده سالمه و شوهرم بیست و دوسالشه...به نظرتون سنمون مناسبه برای بچه دارشدن؟

      پاسخ ها

      • بدون نام

        واقعا برات متاسفم

      • رها

        ب هیچ وجه مناسب نیس پشیمون میشید ولی فایده ای نداره پنج سال دیه شیش سال دیه خوبه

    • سیروس

      من 32 سالمه متاسفانه دختر برای ازدواج نیست کمک کنید

      پاسخ ها

      • بدون نام

        بعد میگن شوهر کمه

    • بدون نام

      سلام من 29سالمه وقصددارم 3سال دیگه فرزنددارشوم به نظرشما 3سال دیگرسنم مناسب است یانه ممنون میشوم توضیح دهید

      پاسخ ها

      • بدون نام

        خير الان زمان خوبي است براي بچه دارشدن شما

    • مریم

      عزیزم شما باید با پزشک مشورت کنینِ
      پزشک متخصص کارش رو خوب بلده.ما هر راهنمایی کنیم شاید پشتوانه علمی نداشته باشه

    • بدون نام

      من 22سالمه شوهرمم 27سالشه تا دوماهه عروسی کردیم بچه میخاد من چکار کنم منم نمیخام

      پاسخ ها

      • بدون نام

        طلاق بگیر راحت زندگیتو کن

      • رها

        الان اصلا نیار برید بگردیدا چیه بچه شیش سال دیه بیار بچه

      • بدون نام

        راست میگه طلاق بگیر خیلی،حال میده

      • بدون نام

        ن بابا چی چیو طلاق بگیر..الان سنت خوبه.

    • iman

      من ٢٨سالمه خانومم ٣٢سالشه خوبه واسه بچه دار شدن؟؟

    • محسن

      سلام من ۱۹سالمه آیا میشه زن بگیرم

      پاسخ ها

      • بدون نام

        نه نمیشه

    • سارا

      سلام من 36 سالمه و همسرم 47 سالشه و فرزندی نداریم آیا واقعا خطرناکه بچه دار شدن تو این سن ؟من خیلی میترسم

    • بدون نام

      سلام من 34سالمه یه دختر 8ساله هم دارم میترسم برای حاملگی دوم سنم زیاد باشه لطفا راهنماییم کنید از نظر سلامتی هم مشکلی ندارم

    • بدون نام

      چيه خيلي زندگي درست و حسابي داريم بچه هم بياريم زلزله بي آبي خشكسالي گروني با اين وضعين بيكاري

    • بدون نام

      من در 38 سالگی سومین بچه م رو آوردم ،از اون دوتا زیباتر سالم تر و شیطون تر ،تازه ورزش هم نمی کنم وضع سلامتی م هم معمولی است.

    • من متولد۷۵هستم شوهرم ۷۱میخواستم ببینم برابارداری زمان خوبی هست

      یه حسی هست قابل گفتن

    • من متولد۷۵هستم شوهرم ۷۱میخواستم ببینم برابارداری زمان خوبی هست

      یه حسی هست قابل گفتن

    • من متولد۷۵هستم شوهرم ۷۱میخواستم ببینم برابارداری زمان خوبی هست

      یه حسی هست قابل گفتن

    • ...

      من الان ۱۸ سالمه همسرمم ۲۷ سالش از این وضعیت ناباروری که مد شده میترسم که بعد از دو سه سال برای برنامه ریزی بچه باردار نشم

    • آتریسا

      سلام من بچه ندارم ولی می دونم که بچه خیلییییی شیرینه

    • بدون نام

      سلام من ۱۷ سالمه دوماه باردارم خیلی نگرانم لطفا راهنمای کنید چون سنم کم است

    • فاطمه

      منم بچه خیلی دوست دارم ولی متاسفانه کم بود شوهر هسته

    • حسام

      من 24 سالمه میخوام بچه دار شم زنم ندارم راهنمایی کنید

      پاسخ ها

      • رضا

        عزیز من شما اول مادر بچه رو پیدا کن بعد برو تو فکر بچه

    • بدون نام

      سلام من ۱۵ سالمه شوهرم بچه میخواد چیکار کنم

      پاسخ ها

      • رضا

        ببخشیدا، شما فکر نمیکنید خودت بچه ای هنوز؟

    • بدون نام

      من ۱۶ سالمه میخوایم بعد از ۱ سال ازدواج کنیم میخواستم ببینم آیا برای یه زن خطرناک نیست زیر ۱۸ سال بچه دار بشه چه عوارضی داره

    • بدون نام

      من تازه عروسی کردم شوهرم ازم سکس زیاد میخواد من هم دوست ندارم

      پاسخ ها

      • رضا

        قبل از ازدواج می بایست تمایلات جنسی همدیگه رو بدونید، این تابو رو بشکنید، حتما قبل از ازدواج طبع جنسی سرد یا گرم همدیگه رو بدونید

    • Miss

      واقعا اینجا بعضیا یه حرفایی میزننا ادم حالش از همه چی بهم میخوره.
      نمونه اون اقایی ک گفته من بچه دوس دارم اما زن ندارم راهنمایم کنید

      پاسخ ها

      • مریم

    • بدون نام

      خدایی مردم باحالی هستیم کامنتا رو که میخونی روحیت باز میشه

    • بدون نام

      من 15 سالمه و همسرم 24 سالشه .. بچه را دوست دارم و میخوام بچه دارم شم راهنمایی کنید..

      پاسخ ها

      • نانا

        تو خودت هنوز کوچولویی بچه میخوایی چیکار

    • بدون نام

      سلام من 17سالمه و خانم 22در این سن خوبه واسه بچه دار شدن لطفا بهم بگین ممنون میشم

    • مهران

      آره خوبه زنت از خودت بزرگتره هم خوبه..خخخ

    • رضا

      دوستان عزیز، خانم یا آقای گرامی
      لطفا زمانی به بچه دار شدن فکر کنید که از همه نظر بتونید آینده و زندگیش رو تامین کنید، نه صرفا از نظر مالی، بلکه از نظر فکری
      اجازه بدید انقدر بخته و آگاه بشید تا بتونید بچه های خوبی تربیت کنید. فقط بچه به دنیا آوردن مهم نیست، تربیت از همچی مهم تره. بنابرین کسانی که هنوز به بلوغ فکری یا شرایط مناسب مالی نرسیدن لطفا برای بچه دار شدن دست نگه دارند.

    • Nda

      هرکسی موقعیت خودش روداره خوب و بده زندگیش رومیدونی برای بچه دارشدن نباید به سنت توجه کنی... باید ب موقعیت و خوب و بده زندگیتو و شرایط مالیتو اخلاق همسر اختلاف زوج دقت کنید...

    • بهی

      بااین اوضاع گرونی وبدبختی کی دیگه توان بچه دارشدن داره

    • parviz

      سلام عرض خسته نباشی من سنم ۲۷ است وخانومم ۱۹ سالش است برای بچه دار شدن زود یانه

    • بدون نام

      بنظره من كه بچه خيليم خوبه اونم دخترش

    • صبا

      سلام من۲۱سالمه وشوهرم ۲۷سالشه بچم ۳ماهش بودبعلت بیماری قلبی فوت کرد حالم خیلی بده چیکارکنم

    • حمیده

      سلام من ۲۰ ساله ام و شوهرم ۲۴ ساله و ۲ماهه ازدواج کردیم الانم تصمیم گرفتیم بچه دار بشیم به نظر ما بچه شیرینی زندگی

    • سعید

      ما که هنوز ازدواج نکردیم؛ مقطوع نسل نشیم صلوات

    • گمنام

      با سلام و خداقوت
      اگه میدونستم انقدر سبک زندگی توی بچه دار شدن تاثیر داره ...
      برای همه زوجین دعا کنین...
      دشمنان داخلی و خارجی امروز با تلاش شبانه روزی سعی در محدود کردن نسل ما هستن.
      خواهش میکنم قبل از اینکه دیر بشه ، روشنگری کنین...

    • گل نرگس

      سلام به نظر منم بچه شیرینیه زندگیه من سنم ۲۱وهمسرم ۳۳به نظرشماخوبه خوبه بچه دارشم هشت ماهه ازدواج کردم باتشکر

    • M-m

      من بیست سالمه و تازه فهمیدم باردارم اولش خیلی ناراحت شدم اما الان خیلی خوشحالم که خدا بدون دردسر بهترین هدیشو بهم داده

    • ل

      اونایی که میگن بچه نیارید به شماها چه اخه بدبختا

    • بدون نام

      سلام من ۲۱ سالمه وشوهرهم ۲۵ سالشه دوساله ازدواج کردیم والان هم ۸ماهه باردارم ..خداروشکر هیچ مشکلی هم بوجود نیومده. نگران سنتون نباشید ۱۵ سالگی به بالا زمان خیلی خوبیه واس بچه دارشدن

    • بدون نام

      من سنم۱۷الان حاملم خوبه

    • فریبا

      من ۱۶ سالمه سه ساله ازدواج کردم هنوز. بچه دار نشدم شوهرم ۳۳سالشه

      پاسخ ها

      • ابن الرضا

        جدی میگید ؟؟ یا شوخی میکنید ؟؟ یعنی ۱۷ سال شوهرتون بزرگتره ؟؟ پس توی این فضای مجازی راست میگن که سن فقط یک عدده

    • علی

      مرسی

    • Ali

      آن که دندان دهد نان دهد
      بچه همش خیرو برکته در هر شرایطی
      آخ آخ مخصوصا دو قلو باشه
      چه شود

      پاسخ ها

      • مسعود

        دلدرد نشین یهو

    • BABAK

      بااین اوضاع بداقتصادی بچه دارشدن هیچ لذتی نداره کم بدبختی داریم؟؟؟

    • ابن الرضا

      منم بخدا دوست دارم پدر بشم ، ولی هیچ خانمی بخاطر اوضاع بد مالی که دارم و بخاطر بیماری باهام ازدواج نمیکنه ، و البته حق میدم به خانمها ، چون این حق مسلم یک خانمه که شوهری پولدار و بدون بیماری داشته باشه ، خلاصه الان به سن 47 سالگی رسیدم و هنوز مجردم ، گمان کنم با این مقاله‌ای که خوندم ، برفرض محال اگر اگر اگر همین الان هم خانمی پیدا بشه باهام ازدواج کنه ، دیگه شانس پدر شدن ندارم ، چون اسپرمها در این سن بالا ، طبق این مقاله و جاهای دیگه که بررسی کردم ، بسیار ضعیف عمل میکنن ، اشکالی نداره ، تا آخر عمر مجرد میمونم ،
      47 سال از عمرم که به مجردی رفته ، بقیشم میگذره و بعد خداحافظ ای دنیای بی وفا که همه چیزت فقط پوله و بس

      پاسخ ها

      • بدون نام

        سلام مریضیتون چیه

    • نگین

      سلام من ۲۲سالمه همسرم ۲۴سالشه ۴سال عروسی کردم بوظرتون لطفا راهنمایی کنید الان وقتشه من بچه دار شم

      پاسخ ها

      • یامی

        اگر از رابطتون راضی هستید و به نظر خودتون به بلوغ فکری کامل رسیدید و میتونید از پس هزینه های اقتصادیش و همچنین وظایف پدری و مادری بر بیاید خودتون را آماده ی ایجاد فضاش کنید خوبه.

    • بدون نام

      سلا

    • آراد

      سلام من سی چهار سالمه و خانمم بیست هشت سال خانمم بچه میخاد ولی من نمیخام چون مشکل مالی دارم حتی اگه طلاق هم گفتم بگیری بچه نمیخوام .گفتم اگه وضع مالیم خوب شد میخام اگه هم خوب نشد اصلا نمخام.نظر شما چیه ممنون

      پاسخ ها

      • عاطفه

        یعنی چی اسم طلاق رو به زبون میارین !!!!

    • یامی

      بچه دارشدن یکی از ساده ترین کارهای دنیاست
      تمام جانداران به صورت طبیعی و غریضی و برای بقای نسل تولید مثل میکنند
      عزیزانی که تصمیم به بچه دار شدن دارید بدونید که اگر مشکلات زیاد توی رابطه با همسرتون هست بچه نمیتونه اون رابطه را درست کنه.
      لطفا به دادسرا ها و بچه های طلاق نگاه کنید
      شرایط اقتصادی برای بچه دار شدن مهمه و لطفا خودتون را با گفتن هر که دندان دهد نان دهد گول نزنید
      پدر و مادر سالم و خوب بودن مهمه،مواظب باشید آینده یک کودک را نابود نکنید

    • بدون نام

      لطفا تا خودتون و نشناختید و از رابطه ی با همسرتون کاملا راضی نیستید بچه دار نشید.
      بگذارید حداقل دو سه سال از ازدواجتون بگذره بعد اگر از رابطه و کیفیت رابطه راضی بودید و شرایطش را داشتید بچه دارشید .
      از منابع علمی جهت بچه دار شدن استفاده کنید نه حرف پدر بزرگ و مادر بزرگ و عمه قزی.
      اگر نتونید پدر و مادر خوبی برای بچه هاتون باشید همین بچه ها در آینده هزاران بار لعنتتون میکنند.

    • ابراهیم

      اگر از زندگی خودتون لذت بردید و میتونید شرایط خوشحالی یک فرزند را از لحاظ روحی ، مالی و اجتماعی تامین کنید بعد از بیست و پنج سالگی اقدام کنید.
      اگر هم به طلاق فکر کردید یا میکنید حماقت محضه که بخواهید بچه دار بشید .
      پدر و مادر در قبال فرزندانشون مسئول هستند یادتون باشه مسیولیت پدر و مادر شدن خیلی سخته.

    • مانی

      من 39 سالمه و همسرم 36 ساشه
      هر دومون هم بچه دوست داریم اما چون سر بعضی از مسایل باهم اختلاف نظرهای شدیدی داریم تا الان به بچه دار شدن فکر نکردیم .
      فقط دلم میخواد به بقیه ی آدم هایی که هی میگند چرا بچه دار نمیشید و ... با صدای بلند بگم آخه به شما چه .
      شماها پنج شیش تا بچه درست کردید که دوتاشون علافند و دوتا سربار و دو تا بیمار و بیکار هنر بزرگی داشتید
      والا
      بعضیها هم که بخاطر حرف این و اون بچه دار میشند که واقعا باید به حالشون گریست .

    • .

      سلام من ۱۴ سالمه وشوهرم بچه می خواد چه کار باید کرد

    • .

      بچه خوبه ولی از مردی که دوسش داری من ۱۸ سالمه و۱ساله ازدواج کردم با کسی که دوسش ندارم ودلمم بچه میخاد وبا کدوم عشق

    • زهرا

      سلام من بچه نمیخوام شوهرمم همین طور اما خانواده شوهرم دق دادن ما و. رسوامون کردن که بچه دار بشید واقعا خیلی سخته خودم ۱۹ سالمه همسرمم ۲۷

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج