۹۰۴۶۵
۲۲ نظر
۵۱۲۴
۲۲ نظر
۵۱۲۴
پ

زیباترین جاده های ایران

در بیشتر مطالب گردشگری سایت از زیبایی های دنیا حرف می زنیم، غافل از اینکه که کشور خودمان نمادی از بهشت روی زمین است. همه جای ایران شگفتی ها و زیبایی های بی نظیر دارد که تا از نزدیک آنها را مشاهده نکنید، باور نمی کنید چه نعمت هایی در ایران هست.

زیباترین جاده های ایران



برترین ها : در بیشتر مطالب گردشگری سایت از زیبایی های دنیا حرف می زنیم، غافل از اینکه که کشور خودمان نمادی از بهشت روی زمین است. همه جای ایران شگفتی ها و زیبایی های بی نظیر دارد که تا از نزدیک آنها را مشاهده نکنید، باور نمی کنید چه نعمت هایی در ایران هست و ما بی خبر.

بنابراین، تصمیم گرفتیم تعدادی از جاده های زیبای کشور را معرفی کنیم که گذر از میان آنها خاطره به یادماندنی برای هر گردشگری بر جای می گذارد.

جاده چالوس

جاده چالوس نه تنها در ایران که در جهان نیز به عنوان یکی از زیباترین جاده های دنیا شناخته می شود. در برخی از معتبرترین سایت های انگلیسی‌زبان می تواند نام جاده چالوس را در میان 10 جاده زیبای دنیا مشاهده کرد. این جاده که یکی از پاتوق های آخر هفته بچه های تهران و کرج است، همه نعمت های یک جاده را با هم دارد: آبشار، جنگل، باغ میوه، رودخانه، تپه کوه های بلند و آب و هوای دلپذیر.

زیباترین جاده های ایران

خوب است بدانید این جاده بیش از ۸۰ سال قدمت دارد و پیچ و خم های آن برای خیلی ها خاطره های زیبا ساخته اند.

جاده هراز

تقریبا همه، می دانیم این جاده چقدر زیباست. اما جدا از زیبایی های کنار جاده، اگر کمی به فرعی ها هم بروید مکان های زیباتری خواهید دید. به طور مثال، می توان به دره گل زرد،‌ آبشار ملک بهمن، آبگرم لاریجان، منظریه،‌ استله سر،‌ آبگرم بایجان و اسک اشاره کرد.

زیباترین جاده های ایران

گردنه حیران

گردنه حیران در مسیر راه ارتباطی آستارا - اردبیل قرار گرفته ‌است. این گردنه، از یک طرف به کوه‌های پوشیده از جنگل‌های انبوه‌ و از طرف دیگر به دره‌ای نه چندان عمیق مشرف است. از میان این دره رود آقچای عبور می‌کند که مرز میان استان گیلان ایران و کشور آذربایجان است.

زیباترین جاده های ایران

این گردنه در بیشتر زمان ها در زیر پوششی از مه قرار دارد و از نظر طبیعی دره‌ها و کوهپایه‌های آن، پوشیده از گل‌ها و گیاهان جنگلی و مرتعی هستند. این گردنه حدود ۱۵۰۰ متر از سطح دریا فاصله دارد. علت اصلی مه تقریبا دائمی گردنه حیران، رطوبت دریای خزر است، نه ارتفاع زیاد.

جاده اسالم به خلخال

یکی از زیباترین جاده های جنگلی ایران، جاده اسالم به خلخال است.

زیباترین جاده های ایران

كرند غرب ـ بابایادگار

جاده‌های كوهستانی استان كرمانشاه با طبیعت متفاوتی كه پیش روی گردشگران قرار می‌دهد از دیدنی‌ترین جاده‌های ایران به شمار می‌آیند. یكی از بكرترین آنها خروجی بابایادگار از جاده كرند غرب به سرپل ذهاب است. دو طرف جاده جنگل‌های بلوط و تپه‌های سبز و زرد نگاهتان را مجذوب و سرگردان می‌كند و دیواره‌های سنگی عجیبی كه گهگاه اطرافتان می‌بینید شكلی اسطوره‌ای به جاده می‌دهند. چسبیده به جاده بابایادگار آبشار گمنام، اما بی‌مانند ریجاب را هم می‌توانید ببینید كه ارتفاع آن بیش از ۱۵۰ متر تخمین‌زده می‌شود.

زیباترین جاده های ایران

جاده شهداد نهبندان

زیباترین جاده کویری ایران، جاده شهداد به نهبندان است. سالانه بر شمار گردشگرانی که برای دیدن کویر زیبای شهداد، به این جاده می آیند، افزوده می‌شود. گذر جاده از میان بزرگترین عارضه‌های کلوخی جهان معروف به «کلوت‌های شهداد» که گردشگران از آن به عنوان قصرهای «جن و پری» نام برده‌اند از ویژگی های منحصر به فرد این جاده است. از سوی دیگر برآمدن خورشید از شرق و تابیدن آفتاب بر شن‌های طلایی کویر و تماشای غروب بی‌آنکه مانعی از چشمانت حتی ثانیه‌ای از پشت کوه رفتن خورشید را بگیرد و نشستن ستاره‌هایی که همه زمان‌ها برای شمردن آنها کم است بر آسمان کویر جاذبه‌هایی است که هر فردی را به کویر می‌خواند.

زیباترین جاده های ایران

جاده ساحلی چابهار، بریس

جاده ساحلی چابهار-بریس تنها یک جاده کنار دریا نیست بلکه راهی برای پیوند دریا و چند جاذبه ی طبیعی دیگر است. سواحل صخره ای، تالاب لیپار، کوه های مینیاتوری، درخت انجیر معابد، جنگل حرا و فرش خزه و جلبک از جاذبه های این جاده هستند.

زیباترین جاده های ایران

درخت انجیر معابد، حدود چند ده متر قطر و تاجی در بالای خود دارد. میوه های آن نیز به شکل انجیر هستند. در میان درختان جنگل حرا نیز پرندگان بسیاری مانند فلامینگو، عقاب، مرغ ماهی خوار را می توانید مشاهده کنید که روی این درختان لانه دارند. ساحل بکر و دریای چابهار در جاده ساحلی نیز از دیگر زیبایی های آن هستند.

جاده زنجان به منجیل

از کیلومتر ۱۵ اتوبان زنجان - قزوین، جاده ای به سمت شمال منشعب می شود که پس از ورود به آن می توانید از زیبایی ها لذت ببرید. این جاده پیچ های بسیاری دارد و در مرز استان زنجان و گیلان، نمای دریاچه سد منجیل بسیار زیبا و دیدنی است.

زیباترین جاده های ایران

طبس ـ خور و بیابانك

جاده‌های كویری فقط به دلیل بافت بیابانی اطرافشان زیبا نیستند؛ اگر در یك غروب زمستانی یا حتی پاییز در جاده طبس به خور و بیابانك حرکت کنید، احساس می کنید جاده از میان دریا می‌گذرد. بازتاب نور در دوسوی جاده، دریایی را پیش چشمان بیننده ترسیم می‌كند كه دریا نیست، اما تا آن را لمس نكنید باور نخواهید كرد كه فقط نمك سراسر چشم‌اندازتان را فراگرفته است. دیدنی‌هایی همچون تل‌ماسه‌ها، قلعه‌های اسماعیلی، درختان كهنسال و سدهای تاریخی ‌كه به این و هم شگفت‌انگیز اضافه كنید، دلایل كافی برای سفر به طبس را خواهید یافت.

زیباترین جاده های ایران

هجیج ـ اورامانات

اگر جاده پاوه تا هجیج را تا انتها بروید با مناظر بكر و بدیعی از رودخانه پرآب سیروان، آبشارها و چشمه‌های گوناگون روبه‌رو می‌شوید. عرض كم، ریزش هر از گاه كوه، شیب تند و طرح هندسی عجیب این جاده نیز هیجانی به یاد ماندنی را برای گردشگران رقم می‌زند. در برخی نقاط جاده، باغ‌های سرسبز و در نقاط مرتفع چند‌متر برف؛ تنوع آب و هوایی بی‌مانند این جاده هستند.

زیباترین جاده های ایران

سراوان ـ فومن

این بار كه از جاده رشت به شمال كشور می‌روید نرسیده به رشت جاده دست‌چپتان را كه به فومن می‌رود انتخاب كنید. جدای از سرسبزی بی‌همتا و بكرش، اگر پاییز یا زمستان و بویژه در ساعات اولیه صبح به این جاده برسید، با دیدن مه صبحگاهی كه بر رنگ قهوه‌ای مات درختان در زمینه آبی آسمان نشسته، رویایی در بیداری را تجربه می‌كنید.

زیباترین جاده های ایران

جم ـ فیروزآباد

جاده جم به فیروزآباد كه مركز استان فارس به عسلویه در كرانه خلیج فارس را بسیار نزدیك كرده است، از جاده‌های بسیار دیدنی جنوب كشور است. در آغاز، جاده‌ای كوهستانی با شكل‌های خیالی و شگفت‌انگیز دو طرف جاده را گرفته است، اما هرچه بیشتر وارد استان فارس می‌شوید جاده سبزتر و طبیعت شگفت‌انگیزتر می‌شود.

زیباترین جاده های ایران

جندق ـ معلمان

اگر به تصاویر شگفت‌انگیز، وهم‌آلود و زیبای كویری علاقه‌مندید، جاده جندق به معلمان را از دست ندهید. این جاده از قلب كویر مركزی ایران می‌گذرد و جنوب و شمال آن را به هم وصل می‌كند. به احتمال زیاد در طول جاده تنها خواهید بود و هنگام طی مسافت حدود ۲۰۰ كیلومتری این جاده انواع بافت‌های عجیب و غریب كویری را مشاهده خواهید كرد.

زیباترین جاده های ایران

جاده عباس آباد - کلاردشت

به احتمال زیاد از میان جنگل بسیار زیبای عباس آباد گذشته اید. جاده ای بسیار سرسبز و زیبا با درختان کهنسال و رستوران ها و سفره خانه های متعدد که در طول مسیر عباس آباد به کلاردشت گسترده هستند. این جنگل به اندازه ای زیبا است که اگر هر روز هم از آن عبور کنید، باز چشم اندازهای آن نگاهتان را پر می کنند و باز از زیبایی هایش لذت می برید.

زیباترین جاده های ایران

نوار مرزی ارس- جلفا

یکی دیگر از جاده های زیبای ایران در شمال غربی و در امتداد رود ارس قرار دارد. این جاده که به موازات ارس از منطقه ارسباران شروع و در جلفا تمام می شود، زیبایی های بسیاری در خود دارد. در طول مسیر این جاده، از یک طرف جنگل ها و کوه های سرسبز را می توانید مشاهده کنید و از طرف دیگر، رود ارس و خانه های روستایی و البته خالی از سکنه کشور همسایه را. جاده های آن طرف که برای کشورهای ارمنستان و منطقه مستقل نخجوان هستند را می توانید بسیار آسان ببینید و تنها فاصله با آنها، یک رود است.

زیباترین جاده های ایران
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • جاويد

      جاده پونل به خلخال رو جا انداختيد...اگه تابستون دلتون يه جاي خنك خواست اون جاده براتون مثل بهشت خواهد بود....با مناظر بي نظير از كوه هاي سر سبز گيلان .دره هاي عميق.آبشار...اولشم آب معدنيه بسيار خنكي از دل كوه در مياد

    • سروش

      ای کاش کاری می کردند تا مردم ایمن تر و ارزان تر سفر می کردند.....

    • سعید

      عالی بود ولی به نظر من قشنگترین حاده حاده پل زمان خان تا سد زاینده رود است

    • حمید

      با سلام
      جاده سیاهکل به دیلمان
      بلوردکان به هلو دشت و ....
      هم بسیار زیباست

    • یه دوست

      جاده شهداد نهبندان رو خوب اومدی

      من از جاده ی لردگان تا باغملک هم خیلی خوشم اومده ترکیب جنگل، کوه، تونل ،دریاچه (سد کارون 3 ) و......

    • بدون نام

      چهارمحال و بختیاری و شیراز جاده های خشگلی داره

    • میثم

      فقط کرمانشاه رو عشق

    • saeide

      نوار مرزی ارس- جلفا

      تو این جاده چنتا هم کلیسا هس که نزدیکتر به جلفا هس سنت اسپتانوس بسیار زیباس /

    • ماهان

      پس جاده سیاهکل به دیلمان چی شد؟ آهان یادم نبود که اسم سیاهکل از 40 سال پیش جزو برنامه هستش که باید هز صحنه روزگار حذف بشه. واقعا" متا"سفم براتون همه چیزتون سیاسیه...

    • حمید

      ایران بهترین چشم انداز های دنیا رو داره.خوبه که کاری کنن مردم راحت برن سفر و از همه جا دیدن کنن.اما......!

    • بدون نام

      من اهل جلفا هستم و خیلی زیباست

    • محسن

      دوستان يه جاده معرفي ميکنم که کمتر از اون يادشده ولي به جرات ميتونم بگم يکي از بهترين جاده هاي ايرانه (بم به جيرفت) که ضمن وجوده گردنه ها و تونلهاي زيبا که به نامهاي ماههاي سال اسم گذاري شده اند و همچنين پوشش گياهي فوق العاده زيباب در يه فاصله 30 کيلومتري 15 درجه تغيير دمايي رو احساس ميکنيد.

    • مهرشاد روستا

      من خودم همه این جاده هارا امتحان کردم و فکر می کنم جاده تالش یعنی اسالم به خلخال زیبا ترین ان ها است

    • بهنام

      بخدا یه سر جاده چالوس بیایید

    • محمد

      دوستان بنظرم همه جاده ها جذابیت دارند و هرکس مسیرش باشد خالی از لطف نیست من جاده زنجان به منجیل رو به سمت شمال میرفتم عبور کردم به نام جاده طارم معرف هستش فوقالعاده جذاب و تماشایی و مهیج هستش بخصوص طرفای صبح برید

    • احمد داداش

      دوستان منم زیاد جاده زیبا دیدم ولی قبول کنین گردنه حیران یه چیز دیگه هست

    • رضا

      جاده بزد به تربت رو از جا انداختید ، به نظرم یکی از زیباترین جاده های دنیاس

    • بدون نام

      جاده قم به قنوات رو فراموش کردید

    • فرهاد

      سلام باور دارم که چقدر با دقت بینهایت کار شده و در هم و بر هم میباشد مرسی از دست اندر کاران این اشکال بسیار زیبا اینجانب چهار نفر از افراد خانوادده مهندس راه و ساختمان هستند و من مطالب را برسی کرده و به ان عشق میورزم با امید دیدار مجدد مناظر زیبای ان احالی شما را به خدای بزرگ میسپارم

    • Farhad

      مناظر بسیار دیدنی و زیبا! همگی به این مناظر نظر می اندازیم و یک سر مشتاق ان میشویم.
      روزتان شاد.

    • محمد امین

      جاده کرد کوی به درازنو یه چیز دیگه ست میتونین ببینین

    • فاطمه

      همه رو نوشتین...جاده توسکستان چی پس؟؟؟؟

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج