۹۰۴۶۸
۵۵ نظر
۱۰۴۱۲
۵۵ نظر
۱۰۴۱۲
پ

چرا انگشت و ناخن بعضی ها خوشگل تره؟!

تا به حال دقت کرده‌اید که انگشت‌های دست‌ بعضی از خانم‌ها چقدر زیبا به نظر می‌رسد و در عوض دست بعضی‌ها نه چندان زیبا؛ درست است شکل دست هر کسی وابسته به ژنتیک است ولی آرایش‌های ساده ناخن هم وجود دارد که می‌تواند انگشت‌های شما را زیباتر جلوه دهد.

چرا انگشت و ناخن بعضی ها خوشگل تره؟!
مجله سیب سبز: تا به حال دقت کرده‌اید که انگشت‌های دست‌ بعضی از خانم‌ها چقدر کشیده و زیبا به نظر می‌رسد و در عوض دست بعضی‌ها کوتاه و چاق و نه چندان زیبا؛ درست است شکل دست هر کسی کاملا وابسته به ژنتیک اوست ولی پاره‌‌ای از آرایش‌های ساده ناخن هم وجود دارد که می‌تواند انگشت‌های شما را زیباتر جلوه دهد، شما باید با توجه به شکل دست‌ها و انگشت‌هایتان، بهترین شکل ناخن‌ها را پیدا کنید تا زیبایی دست‌های‌تان چندین برابر شود. یادتان باشد اینکه ناخن‌ها کوتاه باشند یا بلند، چندان مهم نیست؛ نکته مهم این است که آنها به خوبی کوتاه شده باشند و شکلی مناسب به آنها داده شود، همیشه ناخن‌های سالم و براق بهترین تکمیل‌کننده یک آرایش ساده ملایم خواهند بود.

چه سوهانی را انتخاب کنید

برای ناخن‌های طبیعی از سوهان دانه ریز و ظریف استفاده کنید ولی برای ناخن‌های مصنوعی سوهان زمخت لازم است. همچنین بهتر است سوهانی را انتخاب کنید که دو سطح زبری متفاوت دارد تا از تنوع بیشتری برخوردار باشد چرا که شکل دادن به ناخن‌ها نیاز به زبری بیشتری نسبت به تمیزکاری نهایی دارد. یادتان باشد استفاده نادرست از سوهان اثر سوء بر ناخن دارد و موجب تضعیف بیشتر آن می‌شود.

چرا انگشت و ناخن بعضی ها خوشگل تره؟!

سوهان باید تنها در یک جهت حرکت داده شود. حرکت باید از کنار به وسط باشد. سطح سوهان باید در زیر لبه ناخن و با زاویه کمی نسبت به آن قرار داشته باشد. در پایان با استفاده از انگشت مطمئن می‌شویم که لبه ناخن کاملا صاف و عاری از زوائد است. اما مهم‌تر از این جزئیات این است که ناخن‌های شما هم‌اندازه باشند.

از یک جهت سوهان بزنید

همیشه ناخن‌های‌تان را تنها از یک جهت سوهان بزنید، از کناره‌ها به سمت مرکز بروید. دوباره سوهان را به جلو و عقب نکشید (این یک اشتباه بسیار متداول است) این کار باعث ترک برداشتن و شکستگی ناخن می‌شود. مراقب باشید سوهان را در کنار لبه‌های ناخن زیاد عمیق به کار نبرید، چرا که دیواره ناخن ضعیف می‌شود. از لبه‌ها به سمت مرکز به آرامی سوهان را حرکت دهید تا به شکل دلخواه برسید.

بهترین شکل برای ناخن‌های شما کدام است؟

چرا انگشت و ناخن بعضی ها خوشگل تره؟!

همیشه چسب همراه تان باشد

بسیار ناراحت‌کننده خواهد بود که ناخن شما بعد از مدت طولانی که صرف به دست آوردن شکل و اندازه دلخواه آن شده بشکند. هر نوع شکستن ناخن در صورتی که سریعا به ترمیم آن توسط چسب مخصوص اقدام کنید اصلاح‌پذیر خواهد بود. ناخن‌های شکسته را در صورتی‌که هنوز قابل استفاده هستند جمع کنید و فراموش نکنید که قبل از شروع به کار لاک ناخن خود را پاک كنيد. چسب ناخن در تمامي فروشگاه های لوازم آرایشی یافت می‌شود. بهتر است برای مواقع اضطراری این چسب را همراه خود داشته باشید و مراقب باشید دستان‌تان به چسب آلوده نشود.

ارتفاع ناخن‌ها باید همیشه بلندتر از پهنای آنها باشد

چرا انگشت و ناخن بعضی ها خوشگل تره؟!

اگر می‌خواهید انگشت‌های‌تان بلندتر و لاغرتر به نظر برسند، باید با شکل دادن به ناخن‌ها توهم بلند بودن را به وجود بیاورید مثلا ناخن‌های مربعی شکل یا گرد (که پهنای آنها از ارتفاع‌شان بیشتر است) کاری می‌کنند که انگشت‌ها کوتاه و چاق جلوه کنند و اگر انگشت های کوتاهی دارید نباید سراغ این مدل ها بروید. البته اشتباه نکنید لازم نیست حتما برای این کار ناخن‌های‌تان را بلند کنید، ناخن‌های کوتاه هم می‌توانند چنین کارکردی داشته ‌باشند فقط باید دقت کنید که قد ناخن‌های شما فقط کمی بلندتر از پهن‌ترین قسمت آن باشد که کاملا بستگی به شکل ناخن‌های‌تان دارد. اگر به شکل دقت کنید، می‌بینید با کمی ارتفاع دادن به ناخن‌ها و دادن شکل مستطیلی به آن چقدر فرم انگشت متفاوت به نظر می‌رسد.

اگر انگشت‌های کوتاه و پهنی دارید، کمی ناخن‌های‌تان را بلند کنید

چرا انگشت و ناخن بعضی ها خوشگل تره؟!

باید بدانید که هرقدر ناخن‌های‌تان بلندتر باشند انگشت‌های‌تان باریک‌تر جلوه می‌کنند بنابراین اگر دوست دارید انگشت‌هایی کشیده داشته ‌باشید باید کمی ناخن‌ها را بلند کنید، البته برای بلندی ناخن‌ها هم محدودیتی‌ وجود دارد، ناخن‌های خیلی بلند نه تنها زیبا نیستند بلکه در انجام کارهای روزمره شما هم اختلالاتی به وجود می‌آورند پس تنها به چند میلی‌متر بلند کردن قناعت کنید.

سراغ مثلث معکوس نروید

بعضی ناخن‌ها وقتی بلند می‌شوند حالتی مثلثی پیدا می‌کنند اما از نوع معکوس آن یعنی سر ناخن‌ها پهن‌تر از سایر قسمت‌ها و به‌خصوص پایه آنها می‌شود، این شکل از ناخن می‌تواند حسابی انگشت‌های شما را زشت و کوتاه و چاق جلوه دهد، اگر ناخن‌های شما چنین شکلی پیدا می‌کند باید گوشه‌های آن را اصلاح کنید تا سر ناخن‌ها هم پهنایی مانند دیگر جاهای آن داشته ‌باشد.

چرا انگشت و ناخن بعضی ها خوشگل تره؟!

مواد آرايشي ناخن چه هستند؟

مواد آرايشي ناخن، براي رنگ كردن ناخن، افزايش طول ناخن به طور مصنوعي يا افزايش مقاومت ناخن به كار مي‌روند اما هر کدام از این مواد می‌توانند مضراتی داشته ‌باشند که در ادامه به تعدادی از آنها اشاره می‌کنیم:

لاک قرمز ناخن‌ها را زرد می‌کند

لاك ناخن ممکن است باعث allergic contact dermatitis شود. شخصي كه به لاك ناخن حساسيت دارد، ممكن است در انگشتان و پلك، صورت و گردن و جاهايي كه لاك ناخن زماني كه در حال خشك شدن بوده تماس داشته دچار حساسيت شود. فرمالدئيد يك تركيب آلرژي‌زاست. افراد با حساسيت به لاك ناخن مي‌توانند از لاك‌هاي hypoallergenic كه بدون فرمالدئيد هستند، استفاده كنند. لاك‌هاي قرمز رنگ ممكن است باعث زرد رنگ شدن يا بي‌رنگ شدن ناخن شوند.

مراقب کوتیکول ناخن باشید

مراقبت از كوتيكول از عفونت ناخن جلوگيري كرده و سلول‌هاي مولد ناخن را محافظت مي‌كند پس بهتر است چيده يا كوتاه نشود. کوتاه کردن ناخن‌ها باید به گونه‌ای باشد که گوشه‌های ناخن حفظ شده و خط رویش ناخن را به شکل مستقیم درآورد. کوتاه کردن اشتباه ناخن‌ها یکی از علل فرورفتن گوشت به داخل ناخن (in growing nail) است که باعث نفوذ دردناک بافت اطراف ناخن به کناره‌های ناخن می‌شود.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • elaheh

      تشکر

    • فاطی

      سلام
      من ناخن هام خیلی کجن
      هر چه بزرگتر میشن کج تر میشن
      چکار کنم
      ممنون

    • زری

      ناخن های من گرد هستند چی کار کنم قشنگ به نظر بیان

    • مهسا

      من کناره ناخن هایم دیواره وجود دارد یعنی وقتی بزرگ میشوند به دستم نچسبیده اند انگار به سوی بالا حرکت میکنندخیلی زشتن و وقتی که ناخن ندارم دایره هستند و هر چقدر سوهان میکنم خوشگل نمیشوند هیچ زشتر میشود چه بلند چه کوتاه تو رو خدا کمک کنید

      پاسخ ها

      • بدون نام

        اسبایدمراقبباشیدواقعاببخشید

    • باران

      سلام من ناخن های کوتاهی دارم البته از استرس شدید میخورمشون که کوتاهن ، اما خب حالا مشکل اینجاست که پوست اطاف ناخن هم کنده میشه و اینجوری میشه که انگشت های زشت جلوه کنن ، حالا من از شما میخوام که یک پیشنهاد بدین که پوست اطاف ناخنم رو ترمیم کنم ، میدونم میگین خب نخور و نکن ولی هیج کار هم که نکنم بازم کنده میشه و تاخن هام وقتی بلند میشه خیلی زود میشکنه ، چی کار کنم ، لطفا سریع جواب بدین هفته دیگه عروسی داریم واسم مهمه که ناخن هام خوشگل باشه

      پاسخ ها

      • دینا

        میدونم دیر جواب دادم خیلی دیر ولی میتونی از قرصای زینک پلاس استفاده کنی

    • الی

      به درد نمیخوره

      پاسخ ها

      • Z afg

        من از ناخون هایم راضی نیستم چه کار کنم تا زیبا شوند؟

    • مهسا

      سلام من ناخنام خیلی کوچک بنظر میان چکار کنم تا ناخنام کشیده ودراز و لاغر بشن....ممنون

      پاسخ ها

      • دینا

        منم همین مشکلو دارم
        raundمیخوام لاغر و بلند باشن به صورت روند

    • سحر

      ناخن های من دایره است چکار کنم .....متشکرم

      پاسخ ها

      • ملیکا

        اره مال من هم این جوری چکار کنم

    • مهدیس

      سلام من ناخن هام بلند و کشیده هستند همیشه دوست داشتم ناخن هام بلند با شن اما حالا تصمیم گرفتم ناخن هام رو کوتاه اما زیبا و تمیز نگهداری میکنم ناخن کوتاه هم تمیز هم زیبا

      پاسخ ها

      • بدون نام

        سلام
        باشه

    • کلثوم

      اونایی که ناخن هاشون خیلی کوتاه و بد شکل اند میتونند روزی دوبار توی ابلیمو بزارنش

    • sevgi

      سلام من انگشتم چاقه خودمم زیاد چاق نیسم اندامم خوبه و ریزه میزم چجوری انگشتم لاغر میشه ایا اصن راهی هست؟؟

      پاسخ ها

      • n

        یه سری ورزش هایی هایی هستند تو گوگل سرچ کنید میاره برای خوش فرم کردن دست

    • پگاه

      اگر ناخن های ضعیفی دارید و زود میشکنند هر روز به اونا آبلیمو بزنید همینطور که پوست احتیاج به کرم داره که خشک نشه ناخن هم نباید خشک بشه پس بهتره هر روز با یک پنبه و روغن زیتون اونارو چرب کنید.

    • ن

      سلام برخی هم ذاتا ناخن های کشیده و انگشتان کشیده دارن. من خودم ناخن هام خیلی بلنده و انگشتانم کشیدس بدون اینکه بذارم بلند بشه ناخونام
      و اینرو از مادرم به ارث بردم.

    • اندیا

      سلام ناخن های من کشیده نیستن چکار کنم ولی مطالبی که شما گفتین زیاد به درد نمیخوره لطفا یه راه حل خوب ارائه بدین

      پاسخ ها

      • بدون نام

        من ناخونام نه کشیده هستن نه کوتاه و نه بلندن یه چیز متوسط ولی گردن ووقتی بلند میشن قشنگن

    • مبينا

      انگشت پهن و زشتي دارم كه واقعن عزيت ميشم اگه عمليو راهي هست حتمآ به من بگيد مرسييي

    • Fatemeh

      ممنون از زحمات خوبتان.

    • نیهان

      سلام مطلب تون خوب بود
      ولی متاسفانه به درد من نخورد من انگشتانه چاق و کوتاه دارم
      ناخن هام هم رشد نمی کنن و کشیده هم نیستن لطفاً میشه کمکم کنید از این موضوع خیلی ناراحتم

    • نگین

      سلام خسته نباشید من ناخن های زیبا و کشیده ای دارم و ممنون از راهنمایتاتون....به دختر خانومای هم سن و سالم پیشنهاد میکنم همیشه لاک بزنن و ناخناشونو مرتب کنن تا دستای زیبایی داشته باشن ...

      پاسخ ها

      • هدیه

        سلام منم انگشتام و ناخنام کشیدن فقط ناخنام نازکن

    • کانی

      خیلی خوب بود . امّا من ناخن های کمی کلفت دارم در این موردم دو سطر بنوسید خوش حال می شوم

    • کانی

      خیلی خوب بود . امّا من ناخن های کمی کلفت دارم در این موردم دو سطر بنوسید خوش حال می شوم

    • دوریسا

      من ناخنم پهنه دوست دارم لاغر باشه

    • مهدیه

      سلام شکل ناخن های من خیلی بد است چیکار کنم تا آنها را زیبا تر بگیرم

    • فاطی

      من انگشتام خیلی بلند و کشیدن و ناخونام هم زود بلند میشن دستام هم چون سفیده وقتی لاک قرمز میزنم دوستام خودشون رو میکشن همه میگن خوشبحالت

      پاسخ ها

      • فافا

        خب که چی

    • فی فی

      سلام دوستان من انگشتام خیلی کشیده هست وناخونام وقتی بلندمیشه خیلی خوب میشه دستای کشیدم رو از پدر عزیزم به ارث بردم فقط یه مشکلی دارم که وقتی ناخونام بلند میشن خیلی شفاف هستن یعنی همه چی از زیرشون معلومه چیکار کنم ‌پشت ناخونام سفید بشه؟؟؟ لطفا کمک کنید

      پاسخ ها

      • فریما

        ...دقیقا من همین مشکل شمارو دارم

    • Sania

      وای فی فی من عاشق اینم که ناخنام

    • الینا

      من ناخن هام رو دوست ندارم هر وقت عروسی میخا بریم مجبورم ناخن مصنوعی بزنم

    • فاطمه

      من ماهنامه بد فوریه چی کار کنم

    • الناز

      من کنار ناخن هام رو میخورم یعنی گوشتشا لطفا کمکم کنید لطفا

    • 21

      ناخونام گندن سیا و زشت

    • الی

      ناخن های من خیلی کشیدست. عاشقشونم

      پاسخ ها

      • بدون نام

        خب که چی

    • صفایی

      چرا ناخونام بلند نمیشن

    • الی

      من ناخونام مشکلی ندارن دیر بلند میشن از سلامتی کاملی هم برخوردارند چه روشی برای بلند شدن انها پیشنهاد میکنین ؟

    • یگانه

      سلام من ناخن هام کوچولوو ان و دستام چاق و کوتاهه ولی ناخن هامو 10 روز گذاستم توی روغن زیتون و آبیلمو و نمک و آب الان خیلی راضی ام واقعا خوشگل شده

    • فاطي١٥

      سلام من ١٥سالمه ناخنامو ميخوردم قبلا و الانم خيلي زشت شدن و گرد هستن چيكار كنم كه زيبا و مستطيلي شكل بشن؟...ممنون اگه جوابمو بدين.

      پاسخ ها

      • بدون نام

        منم مثل تو بودم اما دو ساله دیگه این کارو نمیکنم ناخونام قشنگ شدن

    • بدون نام

      من ناخن ها م خیلی زشت است چیکار کنم زیبا شوند

    • رها

      خداروشکر من ناخنام خیلی کشیده و نازه وقتی لاک میزنم شبیه ناخن مصنوعی میشه دیگ نیازی به این مطالب ندارم

      پاسخ ها

      • ۰۰۰۰

        خب که چی

    • رضوان

      سلام بچه ها ترو خدا کمکم کنید. من از بچگی ناخن هامو میخورم. حالا یه هفته س واسه ناخن های یه دستم ترک عادت دادم. من اهل ناخن دراز کردن و لاک زدن و این نیستم. ولی میخوام ظاهر ناخن هام خوب باشه همه تو مدرسه مسخرم میکنن. ناخن هام خیلی کوچیکن اما دستان خداروشکر خیلی کشیدن. اما ناخن هام کف انگشت هامن! حالا ترک عادت دادم وقتی نمی خورمشون ناخن اضافه ها هیچ بیشتر میشن اما من می خوام خود قسمت صورتی ناخنم رشد کنه! ترخدا کمک خیلی رو مخم هست...

    • بدون نام

      سلم من ناخونام تپلی ان بعدش ام که موخواستم کشیده و محکم باشن
      کممممممممممک

    • Z

      سلام من ناخن هام خیلی زیبا و کشیده بودن و به طور عجیبی به ناخن های گرد تبدیل شدن علت چیه؟

    • بدون نام

      من دستام تپلن چیکار کنم؟

    • محدثه

      سلام من ناخنام زرد شدن پوسته پوسته شدن و زود میشکنن چیکار کنم لطفا راهنماییم کنیین

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج