جاباما
۹۰۶۵۶۰
۷ نظر
۵۰۱۲
۷ نظر
۵۰۱۲
پ

ساختمان‌سازان جورِ خودروسازان را بکشند!

عضو هیئت‌ رییسه کارگروه صنایع اسقاط با بیان اینکه خودروسازان به وظیفه قانونی خود مبنی بر اینکه ۳۰ درصد از تولیدشان را جایگزین خودروهای فرسوده کنند، عمل نمی‌کنند، پیشنهاد کرد که ساختمان‌سازها در شهرهای بزرگ به ازای پارکینگی که برای هر واحد آپارتمان می‌سازند، یک گواهی اسقاط خریداری کنند.

ایسنا: سید ابراهیم مناجاتی، عضو هیئت‌ رییسه کارگروه صنایع اسقاط با ابراز تاسف نسبت به فراموش شدن موضوع اسقاط، گفت: در گذشته روال به این صورت بود که خودروهای فرسوده ابتدا از بازار جمع و اسقاط می‌شدند، سپس گواهی اسقاط آن‌ها برای خودروهای وارداتی صادر می‌شد. این در حالی است که از حدود دو سال پیش واردات خودرو ممنوع شده است.

وی افزود: در دو سال گذشته مراکز اسقاط هر خودروی فرسوده را به قیمت میانگین چهار میلیون تومان خریدند و اسقاط کردند، اما به دلیل نبود تقاضا در این بازار، قیمت گواهی اسقاط به زیر یک میلیون تومان رسیده است. این در حالی است که قیمت گواهی اسقاط خودرو چهار سال پیش حدود چهار میلیون تومان بوده است.

ساختمان‌سازان جورِ خودروسازان را بکشند!

به گفته این عضو هیئت‌ رییسه کارگروه صنایع اسقاط، در حال حاضر ۸۰ هزار گواهی اسقاط خودرو تولید شده است که تقاضا برای آن‌ها بسیار کم است و به همین دلیل واردکنندگان خودرو می‌گویند که گواهی اسقاط را بیش از یک میلیون تومان نمی‌خرند.

مناجاتی با بیان اینکه خودروسازان به وظیفه قانونی خود مبنی بر اینکه ۳۰ درصد از تولیدشان را جایگزین خودروهای فرسوده کنند عمل نمی‌کنند، اظهار کرد: هر خودروی فرسوده در سال به اندازه پنج میلیون تومان سوخت بیشتری مصرف می‌کند که این مسئله موجب آلودگی بیشتر هوا می‌شود. همچنین اختلاف هزینه لوازم یدکی و تلفات تصادفات بین خودروهای فرسوده و خودروهای معمولی از جمله مواردی است که نشان‌دهنده لزوم اسقاط خودروهای فرسوده است.

عضو هیئت‌ مدیره اتحادیه صنایع بازیافت ایران در ادامه پیشنهاد کرد که در راستای سامان‌دهی به صنایع اسقاط، ساختمان‌سازها در شهرهای بزرگ به ازای پارکینگی که برای هر واحد آپارتمان می‌سازند، یک گواهی اسقاط خریداری کنند.

پیشنهاد دیگر مناجاتی این است که گواهی اسقاط خودرو به صورتی باشد که در بانک‌ها و اداره مالیات به صورت پول محاسبه شود.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      خودروسازان داخلی برای فروش گاریهای بی کیفیت خود جلو واردات خودرو را می گیرند در حالی خود نمیتوانند نیاز بازار داخل را تامین کنند

    • بدون نام

      دنبال راهی هستن برای گرون کردن ملک دستتون درد نکنه به مردم خدمت میکنید واقعااااا

    • بدون نام

      آخه خیلی معذرت میخوام طرف بره ماشین اسقاطیشو به ضایعتی بفروشه بیشتر میخرنش مگه خر گازش گرفته که به مراکز اسقاط خودرو بفروشه!
      تازه خیلی هم شیک و مجلسی اون ماشین فرسوده همه‌ی مخلفاتش باید روش باشه! باید روشن تحویل بدی!
      بیخیال با

    • بدون نام

      آخه خیلی معذرت میخوام طرف بره ماشین اسقاطیشو به ضایعتی بفروشه بیشتر میخرنش مگه خر گازش گرفته که به مراکز اسقاط خودرو بفروشه!
      تازه خیلی هم شیک و مجلسی اون ماشین فرسوده همه‌ی مخلفاتش باید روش باشه! باید روشن تحویل بدی!
      بیخیال با

    • سید حسن

      دیوانه!

    • موج

      چقدر خوب میشه که در اداره ی کشور به جای آزمون و خطا از برنامه های کشورهای موفق استفاده کنیم.ولی صد حیف و هزاران افسوس که منافع ازما بهتران اجازه ی این کار را نمیده...

    • بدون نام

      چی مون درسته که اسقاط خودرو مون درست باشه ، خودرو های ما داره شبیه خودروهای کوبا شده است . فیلمسازهای هالیود هر وقت می خوان تو سکانساشون ماشین های عهد قدیم باشه میرن کوبا ،

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج