جاباما
۹۰۶۶۰۵
۱ نظر
۵۰۰۲
۱ نظر
۵۰۰۲
پ

چین از تعلیق تعرفه‌های آمریکا استقبال کرد

پکن از اینکه دونالد ترامپ رییس جمهوری آمریکا تصمیم به تعلیق بخشی از تعرفه های این کشور بر روی کالاهای صادراتی چین گرفته است، استقبال کرد.

خبرگزاری ایرنا: پکن از اینکه دونالد ترامپ رییس جمهوری آمریکا تصمیم به تعلیق بخشی از تعرفه های این کشور بر روی کالاهای صادراتی چین گرفته است، استقبال کرد.

پیش از این قرار بود که تعرفه بر روی ۲۵۰ میلیارد دلار از کالاهای صادراتی چین از ابتدای ماه اکتبر (۹ مهر ۱۳۹۸) از ۲۵ درصد به ۳۰ درصد افزایش یابد اما طبق تصمیم ترامپ این اقدام به ۱۵ اکتبر موکول شده است.

خبرگزاری شینهوا روز جمعه گزارش کرد دو کشور خود را برای یک دور از مذاکرات تجاری آماده می کنند و تصمیم دولت آمریکا در راستای موفقیت مذاکرات اهمیت زیادی دارد.

این در شرایطی است که پیشتر وزارت بازرگانی چین هم تصمیم گرفته بود بخشی از تعرفه ها بر روی کالاهای وارداتی از آمریکا را به تاخیر بیندازد.

«لیو خه» معاون نخست وزیر چین و مذاکره کننده ارشد تجاری این کشور این درخواست را با نظرداشت فرا رسیدن روز ملی چین مصادف با اول اکتبر و هفتادمین سالگرد تاسیس چین نو مطرح کرده بود که ظاهرا به همین دلایل مورد موافقت آمریکا قرار گرفته است.

«گائو فنگ» سخنگوی وزارت بازرگانی چین گفت که این کشور پیشتر تصمیم گرفته است خریدهایی را از محصولات کشاورزی آمریکا از جمله دانه های روغنی انجام دهد اما به میزان این خریدها اشاره نکرد.

وی افزود که اقدام ترامپ در پاسخ به درخواست لیو خه حرکتی مثبت محسوب می شود و می تواند تاثیرات خوبی بر گفت و گوهای آتی دو کشور داشته باشد.

پکن هم قرار شده است بخشی از تعرفه ها را بر روی دستکم ۱۶ قلم از کالاهای آمریکایی لغو کند.

هنوز تاریخ دقیقی برای مذاکرات آتی دو کشور تعیین نشده است اما گمانه زنی ها حاکی است که طرفین قبل از ۱۵ اکتبر با یکدیگر گفت و گو خواهند کرد.

این اتفاقات در شرایطی می افتد که جان بولتون مشاور امنیت ملی آمریکا که یکی از جدی ترین موانع پیش روی مذاکرات دو کشور بود و مواضع سختی در قبال چین داشت به دستور ترامپ از تیم وی جدا شده است و برایش جانشین دیگری تعیین خواهد شد.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • کامران

      اینها باهم دوست بشن به ضرر ایران است.

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج