۹۰۶۶۷۱
۱ نظر
۵۰۱۲
۱ نظر
۵۰۱۲
پ

تصویر شعله‌های آتش در ایستگاه فضایی بین‌المللی!

ناسا تصویری از شعله‌های آتش را منتشر کرده که توسط فضانوردان ایستگاه بین‌المللی ایجاد شده‌ است.

خبرگزاری ایسنا: ناسا تصویری از شعله‌های آتش را منتشر کرده که توسط فضانوردان ایستگاه بین‌المللی ایجاد شده‌ است.

ناسا تصویری را منتشر کرده که در نگاه نخست، مانند یک آتش‌فشان به نظر می‌رسد اما در حقیقت، تصویری از شعله‌های درخشان آتش و همچنین دوده‌ای است که بیرون از "ایستگاه فضایی بین‌المللی" (ISS) ایجاد شده‌ است. دوده‌ها، بیش از اندازه معمول خود روی زمین هستند زیرا در شرایط ریزگرانش، مدت بیشتری در شعله باقی می‌مانند.

تصویر شعله‌های آتش در ایستگاه فضایی بین‌المللی!

فضانوردان ایستگاه بین‌المللی برای بررسی نحوه واکنش شعله‌های آتش نسبت به ریزگرانش و تولید سوخت‌های پاک‌تر، آتش‌هایی را در فضا ایجاد کرده‌اند. آنها برای این کار، از تجهیزات آزمایشی مخصوصی موسوم به "CIR" استفاده کردند تا بتوانند آتش را با روشی ایمن و کنترل شده ایجاد کنند.

شعله‌ای که در این تصویر می‌بینیم، یکی از نمونه اشتعالاتی است که برای بررسی میزان دوده‌ای که در شرایط متفاوت تولید می‌شود، در یک مرکز پژوهشی احتراق صورت می‌گیرد.

بر اساس گزارش‌های ناسا، شرایط ریزگرانش در ایستگاه فضایی بین‌المللی، تاثیر قابل توجهی بر آتش‌های ایجاد شده داشته است. شعله‌های آتش در این شرایط برخلاف زمین، به سمت بالا حرکت نمی‌کنند و مثلث شکل نیستند بلکه شکل کروی دارند. آتشی که فضانوردان ایجاد کرده‌اند، به گروهی از کرم شب‌تاب شباهت دارد که به شکل دایره حرکت می‌کنند. فضانوردان در توضیحات خود گفتند: با گسترش گاز گرم در اثر کمبود جاذبه، آتش از منبع یا مرکز خود دور می شود.

فضانوردان با کمک این آزمایش موفق شدند نحوه واکنش آتش را در فضا درک کنند. آنها علاوه بر دیدن شکل غیرمعمول آتش، دریافتند که بقایای کربن شعله‌ها، در فضا بیش از زمین باقی می‌مانند. آنها با استفاده از تجهیزات آزمایشی CIR توانستند به شرایط محیطی موثر بر تولید دوده آتش نیز پی ببرند.

دوده، باقیمانده‌های کربنی است که در اثر کامل نسوختن یک ماده آلی یا هر مادی حاوی کربن باقی می‌ماند. این بقایای کربن، مشکلات بسیاری برای محیط و سلامت ایجاد می‌کنند اما در برخی موارد هم می‌توانند مضر باشند.

چنین آزمایش‌هایی می‌توانند امکان تولید شعله‌هایی را فراهم کنند که حاوی دوده یا بدون آن هستند. شاید نتایج این آزمایش‌ها، به تولید سوخت‌هایی منجر شوند که کارآیی بیشتری دارند و آلودگی کمتری تولید می‌کنند.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      همچین گفتی آتش فکر کردم فضا پیما آتش کرفت !!!

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج