۹۱۱۳۷
۱ نظر
۵۰۰۵
۱ نظر
۵۰۰۵
پ

آیت الله‌ جنتی: میز تهدید آمریکا لق شد

آیت الله جنتی گفت: رئیس جمهور آمریکا مرتب تهدید می‌کند که گزینه نظامی روی میز است، اما از بس شما این گزینه را مطرح کرده‌اید، دیگر میز شما لق شده است.

خبرگزاری ایسنا: دبیر شورای نگهبان گفت: انقلاب اسلامی وابسته به نیروهای پرنشاط است و دشمن بداند که هنوز روحیه انقلابی سال ۵۷ در کشور حاکم است و این روحیه کهنه شدنی است.

آیت‌الله احمد جنتی در گردهمایی بزرگ نیروهای انقلاب اسلامی در اصفهان اظهار کرد: سال‌ها بود که برقراری حکومت اسلامی آرزوی علمای بزرگ اسلام بود و حیف شد که بسیاری از این علما پیروزی انقلاب اسلامی را به چشم خود ندیدند و از دنیا رفتند. وقتی وارد گردهمایی بزرگ انقلابیون در اصفهان شدم، همان خاطرات سال ۵۷ به یادم افتاد که واقعا لازم می‌دانم از همه مردم اصفهان تشکر کنم که در این گردهمایی بزرگ شرکت کردند.

وی افزود: ما باید با تمام وجود از خداوند تشکر کنیم که منت بر سر ما نهاد و امام راحل را به ما هدیه داد. امام نوری بودند که چشم‌ها را خیره کردند و در تاریخ اسلام یک شخصیت بی‌نظیر هستند. وجود امام همیشه خدایی بود و از اول زندگی یک هدف را دنبال می‌کرد و در هر زمان متناسب با همان دوره رفتار می‌کردند. این روحیه انقلابی همیشه در وجود امام قرار داشت و زمانی که امام با خبر شدند که قرار است شاه به دیدن آیت‌الله بروجردی برود، به آیت‌الله بروجردی پیغام دادند که بگذارید اول شاه وارد مجلس شود و بعد شما وارد مجلس شوید تا شاه مجبور شود جلوی پای شما بلند شود.

دبیر شورای نگهبان قانون اساسی افزود: در یک مجلس هم که شاه حضور داشت، امام هم حاضر بودند و وقتی شاه وارد این مجلس شد، همه حضار جلوی پا شاه بلند شدند اما امام نشسته بود که شاه از این شجاعت امام تعجب کرده بود.

جنتی افزود: وقتی حکومت نظامی در همان اوایل سال ۱۳۴۰ برقرار شده بود، یکی از دوستان امام تعریف می‌کرد که هدف رژیم طاغوت این بود که همه مردم در خانه‌ها بروند تا آنها هرکاری خواستند برسر امام بیاورند، اما امام دستور داد که مردم حکومت نظامی را بشکنند و به خیابان‌ها بیایند و مردم با یک پیام امام به خیابان‌ها ریختند، امام در لحظه دستگیری تنها قرآن می‌خواندند و انگار اصلا در این عالم حضور فیزیکی نداشتند.

وی با بیان این‌که «امام بر سه اصل انقلاب اسلامی را پایه‌گذاری کرد» گفت: امام در همان ابتدا فرمودند که اسلامی کردن ایران بیداری کشورهای منطقه و تدارک برای حضور مهدی (عج) از اهداف اولیه بنده می‌باشد و واقعا هیچ‌کس هم باور نمی‌کرد که این انقلاب پیروز شود.

در زمان شاه، مردم جرات حرف زدن نداشتند. ساواک در همه جا حضور داشت و از نظر مالی و تسلیحاتی از سوی ابرقدرت‌ها حمایت می‌شد.

جنتی با بیان این‌که «همین پابرهنه‌ها بودند که انقلاب را به ثمر رساندند» گفت: واقعا این انقلاب در یک مدت کوتاه به ثمر نشست و حکومت ۲۵۰۰ ساله شاهنشاهی را نابود کرد. این یک معجزه الهی است و دست خدا در این کار بوده است که مردم ایران توانستند با دست خالی رژیم تا دندان مسلح پهلوی را به زانو در بیاورند.

دبیر شورای نگهبان اظهار کرد: بعد از انقلاب بسیاری از گروه‌های ضدانقلاب از جمله منافقین با ترورهای کور امنیت مردم را از بین بردند و اتوبوس‌ها را آتش می‌زدند و در خوزستان و کردستان ایجاد ناامنی می‌کردند. همین بچه‌های انقلابی در کردستان، رشادت‌های زیادی به خرج دادند و البته شهید هم شدند که با تدبیر امام همه این آتش‌ها خاموش شد. به تعبیری امام چشم فتنه را کور کرد و منافقان را سرجای خود نشاند.

وی تصریح کرد: برخی از مدعیان مرجعیت خیال می‌کردند بعد از امام جایگاهی دارند و رهبر ایران می‌شوند اما امام این فتنه را خاموش کرد و یک شبه همه عکس‌های آن مرجع به پایین کشیده شد و با نظر امام بسیاری از معاندین اعدام شدند.

جنتی افزود: در همین فتنه ۸۸ اگر تدبیر مقام معظم رهبری نبود، فجایع بسیاری در کشور رخ می‌داد. نقشه دشمن این بود که با ادعای تقلب در انتخابات، بتوانند زمینه یک انتخابات دیگر را فراهم کنند و به نوعی با یک انقلاب آرام، نظام اسلامی را ساقط کنند.

وی افزود: در فتنه ۸۸ برخی از افراد آلت دست بیگانگان شدند و حماقت آنها باعث شد شکست بخورند. عکس امام را پاره کردند و ادعا کردند که ما جمهوری ایرانی می‌خواهیم یعنی اسلام نمی‌خواهیم. در مراسم عاشورا به امام حسین (ع) هتاکی کردند و به عزاداران حمله بردند. این کارها به آن معنا بود که امام حسین (ع) را قبول ندارند و همه مردم فهمیدند که اصلا قضیه انتخابات مطرح نیست بلکه مشکل آنها اصل انقلاب و ولایت فقیه است.

وی افزود: مقام معظم رهبری با تدبیر، آتش فتنه را خاموش کردند و از عجایب روزگار این است که هنوز برخی افراد فتنه را درک نکردند و مدام دم از دموکراسی می‌زنند.

جنتی تصریح کرد: جنگ ۸ ساله قدرت آمریکایی‌ها را به چالش کشاند و اسلام آنها را تحقیر کرد. انقلاب اسلامی کاری کرد که لانه جاسوسی آمریکا گرفته شود و آنها به همین دلیل از اسلام کینه دارند. اسلامی که در تونس و کشورهای منطقه اثر گذاشت. مساله هسته‌ای برای آنها مطرح نیست. خود آنها هم می‌دانند که نظام اسلامی نمی‌خواهد به بمب اتم دست یابد چرا که رهبری نظام اعلام کردند که ساخت بمب اتمی حرام است و در کشور ما هیچ‌کس جرات نمی‌کند برخلاف نظر ولی فقیه کار کند.

دبیر شورای نگهبان گفت: فرض کنیم که ایران همه فعالیت‌های هسته‌ای خود را متوقف کند آن‌وقت دشمن باز هم یک قدم پیش می‌آید و مساله حقوق بشر را مطرح می‌کند. مگر نمی‌بینید که در سوریه تروریست‌ها با حمایت کشورهای غربی چه جنایت‌هایی می‌کنند پس ما باید از مرزهای کشور خود به خوبی دفاع کنیم و آنقدر خدا به ما ثروت داده که اگر درست از معادن کشور این ثروت‌ها را استخراج کنیم کشور آباد می‌شود.

وی با بیان این‌که «انقلاب اسلامی وابسته به نیروهای پرنشاط است» گفت: روحیه انقلابی سال ۵۷ کهنه شدنی نیست. این انقلاب ضد حکومت سرمایه‌داری و مارکسیست‌ها بود. یک عده می‌خواهند مملکت را قبضه کنند و بسیاری از رانت خوارهای بزرگ از جمله این سرمایه‌دار که در زندان است، به منابع مالی کشور دست‌اندازی کرده‌اند. برخی به دنبال پست و مقام هستند و مرتب تهدید می‌کنند و به ظاهر به ولایت فقیه پایبندند اما در سر چیز دیگری می‌پروراند. انقلاب اسلامی بر دوش ایثارگرانی است که به دنبال پست نیستند.

جنتی با بیان این‌که «آمریکا مرتب در امور ایران دخالت می‌کند» گفت: وزیر امور خارجه بد ذات آمریکا مرتب ایران را تهدید می‌کند اما ما باید عزت خود را حفظ کنیم و بدانیم که هنوز جانبازان زیادی روی این تخت‌ها خوابیده‌اند که علتش کمک‌های تسلیحاتی بود که آمریکا به ایران می‌کرد. آمریکا بداند که ما تا آخرین نفس ایستاده‌ایم چراکه اسلام بزرگترین نعمت ماست. امام فرمودند اسلام ابرقدرت‌ها را به ذلت نشاند و مکتب اسلام همیشه طرفدارانش پابرهنگان بودند.

وی خاطرنشان کرد: رئیس جمهور آمریکا مرتب تهدید می‌کند که گزینه نظامی روی میز است، اما از بس شما این گزینه را مطرح کرده‌اید، دیگر میز شما لق شده است. آمریکا اگر روزی غلطی کند که به ایران حمله کند، مگر نیروهای مسلح و سپاه ما بیکار نشسته‌اند که بگذارند آمریکا ایران را اشغال کند. اسرائیلی دیگر روی زمین باقی نخواهد ماند. خود آمریکا هم می‌داند که مرد میدان نیست و هیمنه پوشانی اسرائیل را نیز حزب‌الله لبنان شکاند.

دبیر شورای نگهبان افزود: اگر می‌خواهید انقلاب اسلامی حفظ شود، به قرآن تمسک جویید و همیشه خواهان حکومتی قرآنی باشید. آموزش و پرورش ما مساله بسیار مهمی است و معلمان ما باید قرآنی سر کلاس بروند و دبیرستان‌ها و دانشگاه‌های ما باید قرآن حاکم باشد.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • رضا 48

      دانشمندى که براى بررسى دليل اينکه چرا مردم روستايى همه داراى پيشانى صاف و گوش مايل به جلو هستند رفته بود گزارش داد که,در نزديکى روستا, آبشارى وجود دارد.هر روز صبح وقتى مردم از خواب بلند مى شوند, دست خود را پشت گوش قرار مى دهند و مى گويند اين صداى چيه؟ و بعد با کف دست به پيشانى خود مى زنند که, اين که آبشار خودمونه!
      حالا اين حکايت آمريکايى هاست!هر روز که مى آيند سر کار مى گويند, اين گزينه نظامى کجاست؟ بعد دوان دوان خودشان را به تريبونى مى رسانند و به ما اعلام مى کنند که: روى ميزه!

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج