جاباما
۹۱۳۴
۵۱۶۸
۵۱۶۸
پ

تقدیم به همه با سلیقه ها

سرویس كارد ، قاشق ، چنگال

سرويس‌هاي كارد و چنگال رسمي، به اندازه‌‌ها و شكل‌هاي مختلف موجودند اما امروزه، كمتر پيش مي‌آيد كه از سرويس‌هاي كامل كارد و چنگال براي سرو غذا در يك ضيافت شام استفاده ‌شود و اغلب افراد از كارد و چنگال و قاشق غذاخوري و چاي‌خوري به شكل معمول خود استفاده مي‌كنند.

سرویس كارد ، قاشق ، چنگال

سرویس كارد ، قاشق ، چنگال

قاشق، كارد و چنگال به شكلي كه امروزه استفاده مي‌شود، اخيرا طراحي و ساخته شده است. در شروع قرن بيستم، سبك‌ها و انواع مختلفي از قاشق و كارد و چنگال‌ها براي مصارف مختلف ساخته شدند. كارد و چنگال‌ ماهي‌خوري، كارد و چنگال كيك‌خوري و چنگال‌هايي با دسته بلند كه به كمك آنها مي‌توان سبزيجات و مواد غذايي را از درون ظرفي گود به‌راحتي بيرون آورد، از انواع كارد و چنگال‌ها براي استفاده‌هاي متنوع هستند. آداب ميزباني و سرو غذا روي ميز بسيار دقيق و پيچيده است كه بايد در آن، تمام كارها با لوازم و تجهيزات مربوط به خود هماهنگ شود.

سرويس‌هاي كارد و چنگال رسمي، به اندازه‌‌ها و شكل‌هاي مختلف موجودند اما امروزه، كمتر پيش مي‌آيد كه از سرويس‌هاي كامل كارد و چنگال براي سرو غذا در يك ضيافت شام استفاده ‌شود و اغلب افراد از كارد و چنگال و قاشق غذاخوري و چاي‌خوري به شكل معمول خود استفاده مي‌كنند.

سرویس كارد ، قاشق ، چنگال

كارد و قاشق و چنگال كلاسيك

به‌طور سنتي، كارد و چنگال‌هاي رسمي، از نقره يا يك فلز گران‌قيمت تهيه مي‌شدند؛ دسته چاقوها و در برخي موارد چنگال‌ها نيز از مواد خاصي مانند استخوان، شاخ حيوانات و چوب ساخته مي‌شدند. در دوره ويكتوريايي، پيشرفتي در زمينه طراحي و ساخت كارد و چنگال‌هاي حرفه‌اي به‌وجود آمد؛ مانند كارد و چنگال كيك‌خوري، كارد و چنگال ماهي‌خوري، قاشق قهوه‌خوري و... . همچنين در اين دوره بيشتر كارد و چنگال‌ها از مواد خاص و با ارزش چون صدف ساخته مي‌شدند.

امروزه همه سرويس‌هاي قاشق‌وچنگال بايد به گونه‌اي باشند كه بتوان آنها را براي شست‌وشو در ماشين ظرف‌شويي قرار داد به‌طوري‌كه آسيب نبينند. در اين راستا هرچه جنس قاشق ‌و چنگال محكم‌تر و مقاوم‌تر باشد، بهتر است. سرويس‌هاي قديمي ساخته شده از استيل سبك و نازك و داراي دسته‌هاي چوبي، براي قراردادن در ماشين‌هاي ظرف‌شويي امروزي مناسب نيستند.

سرويس‌هاي قاشق‌ و چنگال امروزي از نوع مرغوب استيل ضدزنگ ساخته مي‌شوند و به‌صورت يك تكه هستند. اما انواع ديگري از قاشق‌ و چنگال‌ها نيز اخيرا طراحي و توليد مي‌شوند كه جنس سر و دسته آنها فرق دارد و داراي دسته‌هاي رنگي هستند كه جنس دسته‌ها از پلاستيك فشرده يا اكرليك است.

سرويس‌هاي قاشق ‌و چنگال، از يك ‌سري قاشق ‌و چنگال غذاخوري اصلي به ‌همراه يك سرويس مخصوص دسرخوري، چاي‌خوري و مرباخوري و كارد و چنگال كيك‌خوري تشكيل شده است. تكه‌هاي مختلف يك سرويس قاشق‌ و كارد و چنگال با هر سبكي كه باشد، چه مدرن و چه آنتيك، تاثير زيادي بر جلوه چيدمان ميز مي‌گذارد.

سبك انتخابي شما هرچه كه باشد، يك سرويس قاشق‌ و چنگال كه مكمل چيدمان ميز باشد جلوه ميز غذاخوري شما را بسيار دگرگون مي‌سازد.

سرویس كارد ، قاشق ، چنگال

دسته استوانه‌اي شكل اين چاقو، توانسته جلوه‌اي مدرن و شيك به اين بشقاب‌ و چنگال كلاسيك دهد.

سرویس كارد ، قاشق ، چنگال

كارد و چنگال‌هايي با دسته‌هاي چوبي صيقل داده شده بسيار زيبا و خوش‌دست هستند. نكته‌اي كه در مورد اين نوع سرويس‌ها بايد رعايت شود اين است كه نبايد آنها را بيش از چند ثانيه در آب غوطه‌ور نگه‌داريد زيرا تماس طولاني با آب، به دسته‌هاي چوبي آسيب مي‌رساند.

سرویس كارد ، قاشق ، چنگال

تمام سرويس‌هاي قاشق ‌و چنگال مدرن لزوما نبايد سبك فست‌فودي داشته باشند. در اين تصوير نمونه‌اي از يك سرويس مدرن را با دسته‌هاي خاص و بافت‌دار مشاهده مي‌كنيد كه جلوه‌اي بسيار اصيل و متمايز دارد.

سرویس كارد ، قاشق ، چنگال

آن دسته از كارد و چنگال‌ و قاشق كه براي اهداف و استفاده‌هاي خاص ساخته مي‌شوند داراي شكلي خاص و متفاوت و متناسب با مورد استفاده آنها هستند. سرويسي كه در اين‌ تصوير مشاهده مي‌كنيد، كارد و چنگال ماهي‌خوري و قاشق ترشي‌خوري است كه تيغه سيلور آنها در كنار دسته صدفي، جلوه‌اي شكيل و با ارزش به آنها داده است.

سرویس كارد ، قاشق ، چنگال

كاردهاي سرويس‌هاي سنتي، دسته‌هاي استخواني دارند. اين نوع كاردها را بايد با احتياط شست. به اين‌صورت كه بايد آنها را براي زمان بسيار كوتاهي در آب خيساند و سپس شست‌وشو داد و بلافاصله خشك كرد.

سرویس كارد ، قاشق ، چنگال

اكرليك شفاف يكي از مواد بسيار ايده‌آل براي طراحي‌هاي مدرن است كه براي دسته كارد و چنگال و قاشق‌ها استفاده مي‌شود.

سرویس كارد ، قاشق ، چنگال

قاشق ‌و چنگال‌هاي خلاقانه

كاردها، چنگال‌ها ‌و قاشق‌ها كيفيتي مجسمه‌وار و تزئيني دارند كه مي‌توانند سر ميز شام تاثير چشم‌گيري بر جلوه چيدمان ميز بگذارند. حالت رسمي قراردادن كارد و قاشق‌ و چنگال‌ها به‌صورتي است كه طبق آداب اصلي پذيرايي يعني همانگونه كه در شماره پيش گفتيم، كارد و ‌قاشق ‌و چنگال‌ها به‌صورت سرباز در دو طرف بشقاب‌ها سر ميز شام قرار مي‌گيرند. اما براي ميهماني‌هاي رسمي مي‌توان قوانين را شكست. براي مثال مي‌توان كارد كره‌خوري را به‌صورت اريب در كنار بشقاب قرارداد يا قاشق و چنگال سرو غذا را به‌صورتي هنري روي ميز چيدمان كرد، طوري‌كه دسترسي به آنها سر ميز براي افراد آسان باشد.

براي قرار دادن قاشق ‌و چنگال‌ها بر سر ميز، راه‌هاي متنوع و زيبايي وجود دارد؛ براي نمونه مي‌توانيد قاشق ‌و چنگال هر نفر را با عناصري مانند برگ گل‌هاي زيبا و روبان تزئين كنيد. با روباني هماهنگ با دستمال سفره، آنها را با گره پاپيوني ببينديد و درون بشقاب قرار دهيد. همچنين مي‌توانيد قاشق ‌و‌ چنگال و كاردها را به شكل زيبايي بسته و داخل ليوان يا جامي قرار دهيد و سر ميز كنار بشقاب‌ها بگذاريد.

يكي از راه‌هاي زيبا و مناسب براي قراردادن قاشق‌وچنگال سر ميز غذاخوري به اين صورت است. در اين تصوير قاشق‌وچنگال سيلور با روباني طلايي به شكلي زيبا بسته شده و داخل بشقابي از جنس برنج قرار داده شده است. قرارگيري اين سه مورد كنار هم جلوه‌اي زيبا و شيك به‌وجود آورده است.

سرویس كارد ، قاشق ، چنگال

در اين تصوير شكل ديگري از قرار دادن قاشق و چنگال سر ميز غذاخوري را مشاهده مي‌كنيد. در اين تصوير قاشق ‌و چنگال مدرن و برنجي با ريسماني طلايي بسته شده و در ليواني كريستال ايستانده شده است.

سرویس كارد ، قاشق ، چنگال

اين تصوير نمونه‌اي از نحوه قراردادن كارد و چنگا‌ل‌ها روي ميز بوفه است كه به‌صورت وارونه داخل يك تنگ بلور قرار داده شده است.

اختصاصی مجله اینترنتی برترین ها Bartarinha.ir

سرویس كارد ، قاشق ، چنگال

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 8/8 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج