۹۱۶۵
۶ نظر
۵۰۵۱
۶ نظر
۵۰۵۱
پ

عشقی که شما را خوش اندام می‌کند

به سلامتی عشق!

عشق، احساسی باشکوه مسرت بخش و هیجان انگیز بوده و برای سلامتی شما مفید است. بنابراین اگر سال‌هاست که ازدواج کرده اید و یا مجرد هستید و همچنان به دنبال شریک زندگی می‌گردید شواهد زیر به شما نشان خواهند داد که چرا عشق باید در زندگی شما جایی داشته باشد.

به سلامتی عشق!
به سلامتی عشق!

عشق احساسی باشکوه مسرت بخش و هیجان انگیز بوده و برای سلامتی شما مفید است. ما با کارشناسان در این باره به بحث و گفتگو نشسته‌ایم و دریافته ایم که عشق چیزی بیشتر از شادی برای شما به ارمغان می‌آورد و تاثیر مثبتی بر سلامتی و تندرستی شما دارد. بنابراین اگر سال‌هاست که ازدواج کرده اید و یا مجرد هستید و همچنان به دنبال شریک زندگی می‌گردید شواهد زیر به شما نشان خواهند داد که چرا عشق باید در زندگی شما جایی داشته باشد.


عشق، شما را خوش اندام می‌کند

نه نیازی نیست با باشگاه ورزشی تان خداحافظی کنید اما معلوم شده زن و شوهرهایی که با هم ورزش می‌کنند، خیلی موفق تر از کسانی هستند که به تنهایی فعالیت می‌کنند و عرق می‌ریزند. حدود نیمی از کسانی که تنها ورزش می‌کنند پس از یک سال تمرینات ورزشی خود را کنار می‌گذارند اما دو سوم از کسانی که با شریک زندگی خود به فعالیت‌های ورزشی می‌پردازند، به این تمرینات پایبند هستند و عملکرد آنها 15 - 12 درصد بهتر می‌شود. علت، چه هیجان با هم ورزش کردن باشد و چه تلاش زیاد برای اینکه از همسرتان عقب نمانید، این عرق ریختن فواید فراوانی دارد. برای کسب بهترین نتیجه سعی کنید هر دو در باشگاه ورزشی ثبت نام کنید و یا برای ورزش کردن زمانی را مشخص نمائید (مانند صبح زود یا ساعت ناهار) که هر دوی شما وقت داشته باشید.


عشق، سیستم ایمنی را تقویت می‌کند

محققان بر این باورند که زن و شوهرهای شادی که با روش‌های مثبت با یکدیگر بحث و گفتگو می‌کنند، سیستم ایمنی قوی تری نسبت به سایرین دارند. بر اساس مطالعاتی که بر روی زنان و مردان هنگام مشاجره صورت گرفت، کسانی که رفتارهای منفی از خود نشان می‌دادند به شدت دچار افت سیستم ایمنی می‌شدند اما آنهایی که با روش‌های محبت آمیز و مثبت با یکدیگر بحث می‌کردند، سیستم ایمنی قوی تری داشتند. می‌خواهید با روش‌های سالم مشاجره کنید؟ راهش این است که بدون اینکه عقب نشینی کنید و یا برعکس فقط خودتان حرف بزنید، با روشی مثبت مشکل را حل کنید.


عشق، طول عمر شما را زیاد می‌کند

تحقیق درباره فواید ازدواج برای سلامتی، تاریخچه‌ای طولانی دارد. بر اساس مطالعات، کمترین آمار مرگ و میر به کسانی تعلق دارد که ازدواج کرده اند. این یافته ها نشان می‌دهند که افراد پس از تشکیل یک زندگی مشترک خوب و سالم، کمتر دچار استرس می‌شوند و استرس کمتر به معنای سلامتی بیشتر است.

به علاوه، ثابت شده مردان پس از ازدواج رفتارهای مخاطره آمیز خود - مانند استعمال دخانیات - را کنار می‌گذارند و همین عامل سبب افزایش طول عمر آنها می‌شود و این خبر خوبی است!


عشق برای سلامتی قلب شما مفید است

انسان ها موجوداتی اجتماعی هستند که میل به برقراری ارتباط با دیگران دارند. وقتی شما نیمه گمشده زندگی تان را پیدا نمی‌کنید استرس به سراغ تان می‌آید. کسانی که زندگی مشترک خوبی دارند کمتر دچار استرس می‌شوند و در نتیجه قلب و عروق سالم تری دارند. همچنین کسانی که در روابط زناشویی خود ثبات و تعهد ندارند و مخصوصا آنهایی که همسرشان را از دست داده و یا قلبشان شکسته بیشتر به حملات قلبی دچار می‌شوند.


عشق، احساس درد را کاهش می‌دهد

آرامشی که با گرفتن دست همسرتان احساس می‌کنید به راستی می‌تواند احساس درد را کاهش دهد. بررسی ها نشان می‌دهند کسانی که دچار برق گرفتگی شده اند، زمانی که دست کسی را می‌گیرند کمتر درد می‌کشند. این کاهش درد مخصوصا زمانی که خانمی دست همسرش را می‌گیرد محسوس تر است. بله دوستان شما هم می‌توانند کمک کنند کمتر درد بکشید اما اگر همسرتان این کار را انجام دهد از همه بهتر است.


عشق، پوست شما را پاک و شفاف می‌کند

این درخشندگی پوست شما از عشق است؟ این افسانه و خرافات نیست! وقتی اوضاع زندگی مشترک شما روبراه است، هورمون کورتیزول - که ترشح آن موجب نمایان شدن آکنه‌های ناشی از استرس بر روی پوست شما می‌شود - کاهش می‌یابد و کمتر جوش می‌زنید.


عشق سلامت روانی شما را ارتقا می‌دهد

همه می‌دانیم که عاشق شدن به ما احساس شعف و شادمانی می‌دهد. شواهد علمی نشان می‌دهند که خوشبختی و موفقیت در عشق بر مغز تاثیر می‌گذارد. بر اساس بررسی‌های انجام شده زمانی که افراد به عکس همسر خود نگاه می‌کنند ترشح دوپامین در مغز آنها افزایش می‌یابد و این اتفاق با افزایش خوش بینی انرژی و احساس تندرستی همراه می‌شود. درباره اوج گرفتن با عشق با همسرتان صحبت کنید! دوپامین حاصل از عشق به شما احساس خوش بینی و انرژی فراوانی می‌دهد.

اختصاصی مجله اینترنتی برترین ها Bartarinha.ir

به سلامتی عشق!


پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • آذین

      خیلی توووووووووووووووووپ بووووووووووود!!!!!

      پاسخ ها

      • فری

        تی تاب شدیا آذین جان....؟؟؟

    • hiva

      خیلی جالب بود.ممنون

    • maryam

      عالی بود ولی کوکسی که عشقوبفهمه. من عاشقم ولی نمیدونم چیکارکنم که عشقموباورکنه

    • بدون نام

      عاشقی پیداست از زاری دل نیست بیماری چون بیماری دل

    • بدون نام

      عشق کشکه

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج