۹۱۸۶
۵۰۱۴
۵۰۱۴
پ

مثل بچه ها غذا بخورید

لاغری با رژیم غذایی کودکان

رژیم غذای کودک یکی دیگر از آن ترفندهایی است که خیلی زود جذابیت خود را از دست مي​دهد چرا که بیشتر بزرگسالان برای غذاهای طبیعی خود و احساس لذت و رضایت جویدن آن دلتنگی مي​کنند.

لاغری با رژیم غذایی کودکان
لاغری با رژیم غذایی کودکان


با فکر غذا بخورید

رژیم غذای کودک یکی دیگر از آن ترفندهایی است که خیلی زود جذابیت خود را از دست مي​دهد چرا که بیشتر بزرگسالان برای غذاهای طبیعی خود و احساس لذت و رضایت جویدن آن دلتنگی مي​کنند.

پوره میوه​هاي گوناگون شاید به اندازه کافی خوشمزه باشند اما پوره گوشت قطعا شما را به سمت یک برنامه رژیمی آسان تر سوق خواهد داد.

توصیه مي​کنم به نفع رژیم‌هاي غذایی سرشار از میوه​ها و سبزیجات تازه که زیر دندان صدا مي​دهند، سرشار از فیبر بوده و خیلی​خیلی لذت​بخش​تر از غذای کودک هستند، قید این رژیم را بزنید.


رژیم غذای کودک چیست؟

پوره هویج، گوشت و موز له شده از جمله غذاهایی هستند که نوزادان بدون دندان مي​خورند اما، این غذاهای کودکانه حالا تبدیل به قسمت مهمی از یک رژیم لاغری جدید شده‌اند. رژیمی پرسر و صدا که توسط تریسی اندرسون ابداع شده است. به گفته وی این یک رژیم فوری است که از بین رفتن اشتها، فرار از غذا و کاهش سریع وزن را تضمین مي​کند.

این رژیم اگرچه عجیب به نظر مي​رسد اما بسیار محبوب است و گفته مي​شود بسیاری از هنرپیشه​ها برای کاهش وزن از آن استفاده کرده اند.

ایده نهفته در این رژیم غذایی بسیار ساده است. ظرف​هاي کوچک غذای کودک را جایگزین تنقلات و خوراکی​هاي پر کالری کنید. در این رژیم، هر روز یکی دو وعده غذای کودک را جایگزین غذای واقعی مي​کنید.
البته تنوع این رژیم زیاد است و مي​تواند یک وعده غذایی، تمام وعده​هاي غذایی یا فقط تنقلات سرشار از کالری را شامل شود.

به گفته متخصصان، این رژیم به شرطی کارساز است که مراقب کالری دریافتی خودتان باشید اما شاید این نیز ترفند دیگری باشد که دوام چندانی ندارد.


رژیم غذای کودک چگونه عمل مي​کند؟

غذای نرم و خمیری کودک که در ظرف‌هاي مخصوص عرضه مي​شود، مانع پرخوری شما شده و موجب سیر شدن شما با وعده​هاي کوچک غذایی مي​شود. اگر به این برنامه رژیمی پایبند باشید، باید کالری کمتری دریافت کرده و وزن کم کنید.

اما شما به شرطی وزن کم مي​کنید که مراقب نوع غذای کودک، تعداد ظروف و مقدار کالری دریافتی خود از آنها باشید. هر ظرف غذای کودک معمولا ۱۰۰ - ۱۵ کالری دارد.

یکی از مزایای رژیم غذای کودک این است که سرشار از مواد مغذی، فاقد مواد افزودنی و نگهدارنده و حاوی چربی، قند و نمک اندکی بوده و همچنین تنوع و گوناگونی زیادی دارد.

اما غذای کودک برای کودکان درست شده نه افراد بزرگسالی که اضافه وزن دارند. نیاز کودکان و بزرگسالان به کالری و مواد مغذی با یکدیگر متفاوت است. غذای کودک فاقد فیبر، کلسیم و ویتامین D است. همچنین این احتمال وجود دارد که با مصرف زیاد غذای کودک و غذای بزرگسال در کنار هم، پرخوری کرده و اصلا وزن کم نکنید.


آنچه مي​توانید بخورید:

این رژیم بر اساس نوع و مقدار غذای کودک و مقدار وعده​هاي غذایی یا تنقلات مجاز، دستورالعمل​هاي معدود و خاصی دارد.

برنامه اصلی شامل مصرف روزانه 14 ظرف غذای کودک است با این حق انتخاب که مي​توانید در وعده شام یک غذای سالم بزرگسال میل کنيد.

روش دیگر این است که در روز سه وعده غذای اصلی بخورید اما تنقلات سرشار از کالری را با غذای کودک جایگزین کنید.


وقتی دلتان برای جویدن تنگ می‌شود

به گفته سخنگوی انجمن رژیم آمریکا، در بهترین حالت، افراد بزرگسال تنها چند روز یا چند هفته مي​توانند غذای کودک را تحمل کنند.این رژیم، لذت جویدن غذا را از بین مي​برد و به دلیل استفاده از ظروف مشخص، کالری دریافتی بدن را کنترل مي​کند اما مي​تواند نتیجه معکوس داشته باشد و منجر به افراط و پرخوری شود.با ارجحیت​دادن پوره به غذای طبیعی، شما بسیاری از مواد مغذی ارزشمند و فیبرها را از دست مي​دهید.به جای خوردن پوره، خود سیب یا هویج را بخورید. گاز زدن و جویدن این میوه‌ها احساس رضایت بیشتری به شما مي​دهد و با صرف هزینه بسیار کمتر، از احساس سیری و فیبر فراوان برخوردار خواهید شد. جویدن غذا با چنان احساس سیری و اشباعی همراه است که پوره در حالی که به راحتی از گلو پایین مي​رود و شما را گرسنه​تر مي‌کند نمی‌تواند جایگزین آن شود.

اختصاصی مجله اینترنتی برترین ها Bartarinha.ir

لاغری با رژیم غذایی کودکان


پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج