۹۲۷۱۸۹
۵ نظر
۵۰۰۰
۵ نظر
۵۰۰۰
پ

زمزمه دلار ۸هزار تومانی در بودجه ۹۹

خبرها حاکی است، احتمالاً میزان فروش نفت در بودجه ۹۹ بیش از ۵۰۰ هزار بشکه نفت در روز لحاظ شود.

خبرگزاری تسنیم: خبرها حاکی است، احتمالاً میزان فروش نفت در بودجه ۹۹ بیش از ۵۰۰ هزار بشکه نفت در روز لحاظ شود.

نیمه آذر ماه لایحه بودجه سال ۱۳۹۹ از سوی دولت به مجلس شورای اسلامی ارائه خواهد شد، طبق وعده دولت نیمه آبان ماه بودجه شرکتهای دولتی به مجلس ارائه شده، هرچند هنوز جزییات این لایجه در فضای عمومی منتشر نشده است.

همواره در لایجه بودجه مباحثی مثل میزان فروش نفت و همچنین نرخ دلار در بودجه از اهمیت قابل توجهی برخوردار بوده‌اند، سال آینده نیز با توجه به فشار تحریمها این نرخها برای جامعه از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است.

چندی قبل معاون سازمان برنامه و بودجه از فروش ۳۰۰ هزار بشکه‌ای نفت در سال جاری خبر داده بود، همین موضوع گمانه زنی‌های جدی در خصوص لحاظ شدن فروش حداکثر ۵۰۰ هزار بشکه نفت در لایحه بودجه ۹۹ را تقویت کرده بود.

گفتنی است، فروش ۳۰۰ هزار بشکه‌ای نفت با احتساب میانگین فروش ۶۵ دلاری نشان دهنده درامد ۷ میلیارد دلاری کشور از محل فروش نفت بود. نکته جالب توجه اینکه طبق گفته‌ رئیس سازمان برنامه و بودجه مقرر شده تمام درآمدهای نفتی در سال ۹۹ به بودجه عمرانی تخصیص یابد و هزینه‌های جاری دولت از محل های جایگزین مثل پایه‌های مالیاتی جدید و همچنین ساماندهی یارانه‌های پنهان تامین شود.

بررسیها نشان می‌دهد از هفته گذشته سناریوی جدیدی برای میزان فروش نفت در بودجه لحاظ شده و به این ترتیب احتمالا دولت با سناریوی درآمدی حاصل از فروش ۵۰۰ هزار بشکه نفت و میعانات در روز عبور خواهد کرد و شاهد ارقام بهتری در لایحه بودجه سال بعد خواهیم بود.

بر اساس گزارشهای مختلف سازمان برنامه و بودجه سالیانه ۹۰۰ هزار میلیارد تومان یارانه پنهان در کشور توزیع می‌شود که ساماندهی آنها تا حدودی فشارهای مالی روی دوش دولت را کاهش خواهد داد. در حال حاضر گمانه زنی‌های جدی از دو نرخی شدن بنزین در سال جاری مطرح شده است و بایستی منتظر ماند و دید در نهایت دولت با یارانه پنهان بنزین (سوخت) در سال جاری چه نوع مواجه‌ای خواهد داشت.

سال گذشته دولت یک تصمیم عاقلانه با وجود فشارهای مختلف رسانه‌ای بر هر ترتیب پذیرفت تا تامین و پرداخت ارز ۴۲۰۰ تومانی به کالاهای اساسی را ادامه دهد. در آن برهه به ۲۵ قلم کالای اساسی شامل بیش از ۸۰۰ ردیف تعرفه شامل خوراک دام، گوشت، برنج و دارو ارز ۴۲۰۰ تومانی پرداخت می‌شد. این درحالی است که امروز بسیاری از اقلام از این لیست حذف شده‌اند و گمانه زنی های جدی از حذف ارز ۴۲۰۰ دارو نیز مطرح شده است. به این ترتیب ظاهرا در بودجه سال اینده نرخ ارز ۸۰۰۰ هزار تومانی تثبیت خواهد شد.

گفتنی است، نرخ ارز در بودجه سال جاری از ترکیب میانگین وزنی دو نرخ ۴۲۰۰ تومان و نرخ ارز نیمایی نزدیک به ۸۰۰۰ تومان تشکیل شده بود.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      ما نمیخوایم برای دلار بودجه بگیری کی باید ببینیم امان از نقشه کشیدن شما نفت حذف نکرده مگه حالا تابودجه هزار تا حرف میزنه بعدا چکش بنزینم میزنه نکنید این کار

    • بدون نام

      نه۴۰۰۰تومانی جهان گیری

    • بدون نام

      یعنی اقتصاد به فنا رفته....

    • بدون نام

      شعارمان مرگ برامریکا .بودجه کشور بادلار امریکایی بسته میشه.اون هم با1133برابر.

    • پرسپولیس قلبم

      سلام.اینطورکه به نظرمیرسد،دولت قصدتورم وگرانی دوباره وفشاربرمردم را هدفش قرارداده، کجارفتندنمایندگان مردم که اینقدرگرانی هارا له چشم خودشان میبینندودم از گرانی ننیزنند،بسه دیگه حمایت از جهانگیری وجناب رئیس جمهور محترم، به دادمامردم برسید با آمار دروغین نمیشه نردم گرسنه راسیرکرد.لطفا ارزونی دلار را از ۴۲۰۰ تومان به ۳۲۰۰ تومان دکتراحمدی نژادبرساتید، نه گرانش کنید، جرا گرانی را هرروز شما دارید گسترش میدهید، بابا یه بارهم ترزونی را گسترش دهید.

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج