۹۳۱۴۱
۱ نظر
۵۰۰۷
۱ نظر
۵۰۰۷
پ

این خبر تکمیل می شود

گزارش لحظه به لحظه از مذاکرات ایران و ۱+۵

مذاکرات میان تیم مذاکره کننده ایران و ۱+۵ در وین آغاز شد.

خبرگزاری تسنیم: مذاکرات میان تیم مذاکره کننده ایران و ۱+۵ در وین آغاز شد.

تیم مذاکرات هسته‌ای کشورمان به‌ ریاست محمدجواد ظریف، وزیر امور خارجه کشورمان درحالی برای دستیابی به توافق نهایی در وین حاضر شده‌اند که پیش از این طرفین در ژنو با یکدیگر دیدار کرده بودند. دور گذشته مذاکرات ایران و گروه ۱+۵ تفاوت‌های بارزی با مذاکرات یک دهه اخیر با قدرت های جهانی داشت که از آن جمله می‌توان ارتقاء مذاکرات به سطح وزرای خارجه و نیز دستیابی به یک توافق اولیه بر اساس یک متن و سند مشترک اشاره کرد.

گزارش لحظه به لحظه از مذاکرات ایران و 1+5

۱۲:۱۲ پوشش گسترده‌ مذاکرات هسته‌ای توسط رسانه‌های جهان. رسانه‌های جهان حضور قابل توجهی در مکان مذاکرات هسته‌ای ایران با گروه ۱+۵ دارند و به صورت گسترده‌ای این مذاکرات را پوشش می‌دهند.

۱۲:۱۴ تحرکات ضدایرانی صهیونیست‌ها و همجنس‌بازان پیش از آغاز مذاکرات وین. یک گروه صهیونیستی با برگزاری تجمعی اعتراضی نسبت به برنامه هسته‌ای ایران سعی در تحت تاثیر قرار دادن فضای مذاکرات هسته‌ای میان ایران و گروه ۱+۵ در وین را دارد.

۱۲:۲۰ ریچارد نفیو، عضو جدید تیم مذاکره کننده آمریکا در وین کیست؟ ریچارد نفیو، عضو جدید تیم مذاکره کننده آمریکایی در نشست گروه ۱+۵ و ایران در اتریش است که از ژانویه سال ۲۰۱۳ به عنوان معاون ارشد هماهنگ کننده سیاست‌های تحریم آمریکا در وزارت خارجه این کشور مشغول به کار بوده است.

۱۳:۰۹ دیدار ظریف و یوکیا آمانو برگزار شد. وزیر امور خارجه کشورمان پس از دیدار با مقامات اتریشی، به دیدار مدیرکل آژانس بین المللی انرژی اتمی رفت.

۱۳:۱۵ وندی شرمن: برای آمریکا اقدامات عملی ایران مهم است، نه گفتار. مذاکره‌کننده ارشد آمریکا در مذاکرات هسته‌ای اعلام کرد که آن چه که برای آمریکا و ۱+۵ از اهمیت به سزایی برخوردار است اقدامات ایرانیان در خصوص پرونده هسته ای است نه سخنانشان.

۱۳:۴۴ مذاکرات ایران و ۱+۵ آغاز شد. مذاکرات میان تیم مذاکره کننده ایران و ۱+۵ دقایقی پیش در وین آغاز شد.

۱۴:۲۴ حضور وندی شرمن در اولین دور مذاکرات هسته‌ای در وین. وزارت خارجه آمریکا اعلام کرد، وندی شرمن رئیس تیم مذاکره کننده این کشور در اولین جلسه دور جدید مذاکرات هسته‌ای ایران با گروه ۱+۵ حضور دارد.

۱۴:۳۸ ظریف در دور اول مذاکرات وین حضور دارد. وزیر خارجه کشورمان در دور اول مذاکرات هسته‌ای میان ایران و ۱+۵ که در حال برگزاری در وین است حضور دارد.

۱۴:۴۷ مذاکرات دو جانبه ایران و چین آغاز شد. مذاکرات دو جانبه ایران و چین در چارچوب نشست وین آغاز شد.

۱۴:۳۸ دور اول مذاکرات ایران و کشورهای ۱+۵ در وین لحظاتی پیش پایان یافت.

۱۴:۵۱ عراقچی و اشمیت عصر امروز مذاکرات را ادامه می دهند. معاون وزیر خارجه کشورمان امروز در وین با معاون رئیس سیاست خارجی اتحادیه اروپا به صورت دوجانبه مذاکرات هسته‌ای در وین را ادامه خواهند داد.

۱۴:۵۴ مایکل مان: فضای مذاکرات مثبت بود. سخنگوی مسئول سیاست خارجی اروپا پس از پایان دور اول مذاکرات با حضور در جمع خبرنگاران اعلام کرد فضای مذاکرات مثبت بود.

محدودیت‌های مربوط به غنی سازی بررسی می‌شود

سید عباس عراقچی در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه آیا احتمال دارد که در مذاکرات نهایی محدودیت‌های بیش از آنچه در توافق ژنو پذیرفتیم را پذیرا شویم؟ اظهار داشت: در توافقنامه ژنو روشن شده که غنی سازی با محدودیت‌های ادامه خواهد داشت.

وی در ادامه افزود: این محدودیت ها در این مذاکرات مورد بحث قرار خواهند گرفت و به پروتکل الحاقی نیز شده که آن هم مورد بررسی قرار خواهیم داد.

مذاکرات "وین" تاکنون تنها جنبه دیدارهای دو جانبه داشته است

مایکل مان سخنگوی کارتین اشتون مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا در پاسخ به پرسش خبرنگار "المیادین" در "وین" در پایان دور نخست از مذاکرات هسته ای نمایندگان جمهوری اسلامی ایران و گروه ۱+۵ گفت: در این مرحله تاکنون مذاکرات تنها جنبه دیدارهای دو جانبه داشته است.

گفتنی است که صبح امروز نخستین دو از مذاکرات هسته ای بین تیم مذاکره کننده هسته ای جمهوری اسلامی ایران و نمایندگان گروه ۱+۵ در وین اتریش آغاز شد.

مایکل مان: متاسفم!

مایکل مان، سخنگوی مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا در پاسخ به سؤالی درباره جزئیات مذاکرات و اظهارات روز گذشته ظریف مبنی بر خط قرمز بودن مذاکره درباره سایت‌های نظامی و برنامه موشکی، گفت: متاسفانه باید بگویم که درباره جزئیات دیداری که برگزار شد نمیتوانم سخنی بگویم.

عراقچی: مذاکرات شروع خوبی داشت/ ملاک مذاکرات توافق ژنو است

خبرگزاری ایسنا: معاون وزیر خارجه ایران گفت: مذاکرات ایران و ۱+۵ در وین شروع خوبی داشت.

سید عباس عراقچی، معاون وزیر امور خارجه کشور و عضو تیم مذاکره کننده هسته‌ای در جمع خبرنگاران گفت: نشست صبح سه‌شنبه با ۱+۵ برگزار شد که کم‌تر از یک ساعت طول کشید و ما کار طولانی در پیش داریم اما امروز شروع خوبی داشتیم.

او ادامه داد که قبل از این جلسه مذاکرات دو جانبه با هیات روسی و چینی داشتیم و عصر امروز دیدارهای دو جانبه ادامه دارد و عصر مذاکرات در سطح معاونان ایران و ۱+۵ بدون حضور اشتون و ظریف دنبال می‌شود.

معاون وزیر خارجه کشورمان گفت که از ساعت ۱۴ مذاکرات پس از مذاکرات دو جانبه در سطح معاونان وزیران خارجه از سر گرفته می‌شود و هم‌چنین دیدارهای دوجانبه با دیگر اعضای گروه ۱+۵ نیز انجام می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: دور جدید مذاکرات با هدف رسیدن به راه‌حل جامع و نهایی درباره موضوع هسته‌ای است و این کار بزرگی است و مذاکرات طولانی در پیش‌رو خواهد بود.

عراقچی ادامه داد: با آمریکا و سه کشور اروپایی عصر روز سه‌شنبه دیدار دو جانبه خواهیم داشت و بعد از آن مذاکرات در سطح کارشناسی آغاز می‌شود.

این عضو ارشد تیم مذاکره‌کننده ایران با اشاره به مذاکرات صبح سه‌شنبه گفت که این گفت‌وگوها با سخنرانی کلی اشتون و ظریف انجام شد و ادامه مذاکرات برای مباحث کارشناسی خواهد بود.

وی با اشاره به ملاقات‌های دو جانبه هیات ایرانی و ملاقات‌هایی که روز سه‌شنبه با دیگر کشورهای عضو گروه ۱+۵ خواهد بود اظهار کرد که در این ملاقات‌ها ظریف بر اراده ایران برای به نتیجه رسیدن مذاکرات در فضای حسن نیت تاکید دارد و انتظار داریم طرف مقابل هم با اراده سیاسی وارد شود و ملاک مذاکرات توافق ژنو و برنامه اقدام مشترک است و هیچ موضوعی خارج از آن نمی‌تواند در دستور کار مذاکرات باشد. اشتون هم به نمایندگی از شش کشور عزم و اراده آنها برای ادامه مذاکرات در فضای حسن نیت را اعلام کرد اما ما منتظریم این اراده را در عمل مشاهده کنیم.

عراقچی گفت که مذاکرات روز چهارشنبه در سطح کارشناسی ادامه خواهد یافت.

او خاطرنشان کرد: دو طرف موضوعات مورد نظر خود را در این مذاکرات مطرح می‌کنند و بعد سعی می‌کنیم جمع‌بندی کنیم تا به یک دستور کار واحد مورد توافق دو طرف برسیم.

معاون وزیر خارجه در پاسخ به این پرسش که ایران تاکنون دستور کار پیشنهادی خود را ارایه کرده است؟ گفت: طبعا ایران نقطه نظرات و پیشنهاداتی دارد و انتظار داریم در بحث رفع تحریم‌ها و همکاری‌هایی که در توافق ژنو بر روی آن‌ها تفاهم کردیم به عنوان دستور کار مذاکرات قرار گیرند. ۱+۵ نیز در حوزه هسته‌ای نظراتی دارند که ما صحبت آن‌ها را هم می‌شنویم. ما به اظهارات پراکنده که قبل از مذاکرات گفته شده و برخی از آن‌ها برای خوراک داخلی است توجه نمی‌کنیم و امروز امیدواریم نقطه نظرات‌شان را در مذاکرات به طور دقیق بشنویم.

وی تاکید کرد: آن‌چه به عنوان برچیده شدن برنامه و تاسیسات هسته‌ای ایران اعلام شده است از نظر ما در دستور کار نیست.

عکس یادگاری اشتون و ظریف در «وین»

خبرگزاری فارس: «کاترین اشتون» و «محمد جواد ظریف» اولین دور گفت‌وگوهای جامع درباره برنامه هسته‌ای ایران را برگزار کردند و با یکدیگر عکس یادگاری گرفتند.

گزارش لحظه به لحظه از مذاکرات ایران و 1+5

15:09 ادامه مذاکرات هسته‌ای در وین به صورت دوجانبه. منابع آگاه غربی از ادامه مذاکرات هسته‌ای ایران و گروه 1+5 در وین به صورت دو جانبه خبر دادند.

15:09 نشست خبری عراقچی با خبرنگاران ایرانی آغاز شد. نشست خبری سید عباس عراقچی عضو تیم مذاکره‌کننده هسته‌ای کشورمان با خبرنگاران ایرانی آغاز شد.

15:15 مایکل مان در پاسخ به سؤال تسنیم: متاسفم! سخنگوی مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا در پاسخ به سؤال تسنیم درباره جزئیات مذاکرات، گفت: متاسفانه باید بگویم که درباره جزئیات دیداری که برگزار شد نمیتوانم سخنی بگویم.

15:36 مذاکرات "وین" تاکنون تنها جنبه دیدارهای دو جانبه داشته است. سخنگوی مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا اعلام کرد مذاکرات کنونی "وین" تنها در حد مذاکرات و دیدارهای دو جانبه بوده است.

15:45 عراقچی: محدودیت‌های مربوط به غنی سازی بررسی می‌شود. یک عضو ارشد تیم مذاکره کننده هسته ای کشورمان اعلام کرد که محدودیت‌های مربوط به غنی سازی و همچنین پروتکل الحاقی در مذاکرات وین مورد بحث قرار خواهند گرفت.

15:49 عراقچی: راهی طولانی برای رسیدن به راه‌حل نهایی در پیش داریم. معاون وزیر خارجه کشورمان در گفتگو با خبرنگاران ایرانی اعلام کرد برای رسیدن به راه حل نهایی کار طولانی در پیش رو داریم و این جلسه شروع راهی طولانی بود.

15:57 تایمز:پیش بینی می شود ایران در مذاکرات وین مانع‌تراشی کند. یک نشریه انگلیسی مدعی شده است که تیم مذاکره کننده هسته ای ایران در دور جدید مذاکرات "وین" مانع تراشی کند.

15:58 مذاکرات دوجانبه ایران و آمریکا امروز در اتریش برگزار می‌شود. تیم مذاکره کننده هسته‌ای کشورمان قرار است بعد از ظهر امروز با تیم‌های مذاکره کننده آمریکا و 3 کشور اروپایی دیگر به طور جداگانه دیدار کند.

16:22 ظریف در دیدار آمانو: آژانس می‌بایست به تقویت اعتماد طرفین در مذاکرات کمک کند. وزیر خارجه کشورمان در دیدار امروز خود با مدیرکل آژانس بین المللی انرژی اتمی در وین، پایتخت اتریش، تاکید کرد که این آژانس می‌بایست در جهت تقویت اعتماد در مذاکرات عمل کند.

۱۶:۴۳ ابراز امیدواری ظریف و رئیس جمهور اتریش به ادامه همکاری‌ها. وزیر امور خارجه کشورمان و رئیس جمهور اتریش نسبت به ادامه همکاری‌های دوجانبه ابراز امیدواری کردند.

۱۶:۵۴ تأکید وزاری خارجه ایران و اتریش بر ضرورت توقف خشونت‌ها در سوریه. وزرای خارجه ایران و اتریش در صبحانه کاری مشترک خود ضمن بررسی روابط و مسائل دوجانبه با اشاره به بحران سوریه بر ضرورت پایان خشونت‌ها تأکید کردند.

۱۷:۲۱ عراقچی: دستور کار مذاکرات تنها در چهارچوب توافق ژنو است. معاون وزیر خارجه کشورمان و عضو ارشد تیم مذاکره کننده هسته‌ای در وین، در مصاحبه اختصاصی با شبکه العالم با اشاره به اهداف دور جدید مذاکرات ایران و ۱+۵ گفت: دستور کار مذاکرات تنها در موضوع هسته‌ای و در چارچوب توافقات ژنو است.

۱۷:۳۳ جوزف: واشنگتن باید تا مشخص شدن خط قرمزهای ایران به مذاکره ادامه دهد. مدیر سابق بخش منع گسترش سلاح‌های اتمی در شورای امنیت ملی آمریکا اعلام کرد واشنگتن باید با هدف مشخص شدن خط قرمزهای ایران به مذاکرات با این کشور ادامه دهد.

17:34 نتانیاهو: ایران "رفتار پرخاشگرانه" خود را تغییر نداده است. نخست وزیر رژیم صهیونیستی طی اظهاراتی بار دیگر علیه صلح‌آمیز بودن برنامه هسته‌ای کشورمان صحبت کرد و مدعی شد که ایران "رفتار پرخاشگرانه" خود را تغییر نداده است.

17:47 تمامی دیدارهای دوجانبه ایران و کشورهای 1+5 در هتل "پاله‌کوبو" برگزار می‌شود. قرار است دیدارهای دو جانبه با 3 کشور اروپایی و آمریکا و نیز دیدار جمعی با گروه 1+5 در محل اقامت تیم مذاکراتی کشورمان در هتل "پاله‌کوبو" برگزار شود.

17:54 ایران با سه کشور اروپایی وارد مذاکره شد. هیئت ایرانی به سرپرستی عباس عراقچی با 3 کشور اروپایی آلمان، فرانسه و انگلیس درباره چارچوب راه حل جامع وارد رایزنی شد.

18:45 تمسخر خط قرمزهای اسرائیل برای برنامه هسته‌ای ایران توسط دیپلمات‌های اروپایی. دیپلمات اروپایی در واکنش به خواسته‌های متوهمانه رژیم صهیونیستی برای توقف کامل برنامه هسته‌ای ایران و خط قرمز بودن غنی‌سازی در کشورمان گفت: "من فقط خط های قرمز پیژامه‌ام را دوست دارم.

18:45 دیپلمات آمریکایی: احتمالاً به توافق مدنظر خود دست نخواهیم یافت. یک مقام ارشد آمریکایی با اشاره شرایط حاکم بر مذاکرات ایران و 1+5 و اعلام مواضع طرفین،‌ اذعان کرد که به احتمال زیاد نمی‌توانیم به توافقی مطلوب و مورد نظر خود دست یابیم.

18:57 نشست ایران با سه کشور اروپایی در وین پایان یافت. دیدار اعضای تیم مذاکره کننده کشورمان با نمایندگان سه کشور اروپایی آلمان، فرانسه و انگلیس در وین پایان یافت.

19:08 دیدار هیأت‌های ایرانی و آمریکایی در چارچوب مذاکرات وین. هیأت مذاکر‌کننده هسته‌ای کشورمان در ادامه برنامه‌های امروز خود با هیأت آمریکایی وارد گفتگو و رایزنی شد.

19:33 شرمن: رآکتور اراک نباید راه‌اندازی شود؛ مذاکرات سه روز به طول می‌انجامد. معاون وزیر خارجه آمریکا و نماینده هیات آمریکایی در وین در جلسه غیررسمی توجیه خبرنگاران خارجی اعلام کرد ایران نمی‌تواند رآکتور هسته‌ای اراک را به راه بیاندازد.

19:49 جلسه آنلاین ظریف با دانشجویان و اساتید آمریکایی. وزیر خارجه کشورمان ساعت 19 به وقت وین در جلسه‌ پرسش و پاسخی آنلاین با دانشجویان و اساتید دانشگاه دنور آمریکا شرکت خواهد کرد.

19:54 دیپلمات های فرانسوی: ایران نباید اجازه راه اندازی راکتور اراک را داشته باشد. دیپلمات‌های فرانسوی در کنار همتایان آمریکایی خود اعلام کردند که ایران نباید اجازه راه‌اندازی رآکتور اراک را داشته باشد.

20:11 آمانو: مشکل اصلی اجتناب تهران از اجرای پروتکل الحاقی است. مدیرکل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی مدعی شد مشکل اصلی کنونی در فرآیند راست‌آزمایی فعالیت‌های هسته‌ای ایران،‌ اجتناب تهران از پذیرش و اجرای پروتکل الحاقی است.

20:18 امیدواری ظریف برای اجرای پروژه‌های ناتمام یونیدو در ایران. وزیر خارجه کشورمان در دیدار با مدیر کل یونیدو ابراز امیدواری کرد پروژه های در دست اقدام توسط یونیدو در کشورمان هر چه سریعتر به نتیجه مطلوب برسد.

20:18 دیدار هیأت‌های ایرانی و آمریکایی پایان یافت. دیدار هیأت مذاکر‌ه‌کننده هسته‌ای کشورمان با هیأت آمریکایی در چارچوب مذاکرات وین لحظاتی پیش پایان یافت.

20:41 دیدار دیپلمات‌های ایران و آمریکا 70 دقیقه به طول انجامید. دیدارهای دو جانبه هیات دیپلماتیک کشورمان با همتایان آمریکایی خود در سطح معاونین وزرای خارجه بیش از یک ساعت و ده دقیقه به طول انجامید.

21:07 شرمن: هرگونه توافقنامه نهایی بستگی به اقدامات ملموس ایران دارد. معاون وزیر خارجه امریکا با اشاره به پایبندی ایران و مابقی کشورهای امضا کننده توافقنامه موقت ژنو به تعهدات خود تصریح کرد هرگونه توافقنامه نهایی بستگی به اقدامات ملموس ایران دارد.

21:24 دور دوم مذاکرات ایران و 1+5 آغاز شد. نشست دوم میان ایران و 1+5 در وین به ریاست عباس عراقچی و هلگا اشمیت آغاز شد.

22:49 صدای روسیه: توافق ایران و 1+5 درباره روش های پایه طراحی سند جامع. یک منبع نزدیک به مذاکرات اعلام کرد ایران و 1+5 بر روی طراحی سند جامع به توافق رسیده‌اند تا بر اساس آن امکان حل برنامه هسته‌ای ایران و لغو تحریم‌ها وجود داشته باشد.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بهمن

      الهي به اميد تو (ومكرو مكرالله ولله خيرالماكرين)

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج