جاباما
۹۳۵۷۰۹
۱ نظر
۵۰۰۱
۱ نظر
۵۰۰۱
پ

چشمک توپچی‌ها به برندان راجرز

آرسنال این روزها سخت مشغول جست‌وجو برای پیدا کردن گزینه‌ مناسب جانشینی اونای امری است.

ایران ورزشی: آرسنال این روزها سخت مشغول جست‌وجو برای پیدا کردن گزینه‌ مناسب جانشینی اونای امری است. بعد از باخت ۲ بر یک پنجشنبه شب مقابل اینتراخت فرانکفورت در لیگ اروپا، کاسه صبر مسئولان باشگاه لبریز شد و آنها که پیش‌تر از آن هم از دور شدن تیم‌شان از سهمیه لیگ قهرمانان شاکی بودند، عذر سرمربی اسپانیایی‌شان را خواستند و او را اخراج کردند.

آرسنال الان در رده هشتم جدول است، هفت امتیاز دور از آخرین سهمیه لیگ برتر برای کسب لیگ قهرمانان اروپا که اکنون در اختیار چلسی است. امری تنها دو روز پیش از بازی آرسنال مقابل نوریچ در کارورود اخراج و فردی لیونبرگ به عنوان سرمربی موقت جانشین او شد.

لیونبرگ اما ماندنی نیست و گمانه‌زنی‌ها درباره جانشینی قطعی امری ادامه دارد. چیزهای متفاوتی درباره جست‌وجوی آرسنال برای پیدا کردن گزینه مناسب جانشینی امری شنیده می‌شود. طبق گزارش نشریه میرر، آرسنال فهرستی ۱۲ نفره از کاندیداهای جانشینی امری تهیه کرده است که شامل برندان راجرز، مائوریسیو پوچتینو، میکل آرتتا، آلگری و حتی نونو، مربی ولوز می‌شود.

گفته می‌شود که باشگاه امیدوار است تا پایان هفته این فهرست را به چهار یا پنج گزینه برساند و در نهایت هیأتی متشکل از مدیر فنی باشگاه ادو، مدیر فوتبال باشگاه رائول سان‌یهی، مدیر اجرایی باشگاه وینای ونکاتشام و مذاکره‌کننده قراردادهای باشگاه هاس فهمی، یکی از این گزینه‌ها را انتخاب خواهد کرد. طبق گزارش میرر، احتمال اینکه لیونبرگ به عنوان گزینه قطعی به کارش به عنوان سرمربی آرسنال ادامه دهد بسیار ضعیف است مگر اینکه او در یکی دو بازی آتی تیمش نتایجی عجیب کسب کند.

برندان راجرز چه گفته است؟

برندان راجرز، سرمربی اهل ایرلند شمالی لسترسیتی یکی از گزینه‌های اصلی هدایت آرسنال است. در چند روز گذشته بارها از او به عنوان جانشین امری نام برده شده است.

در برخی گزارش‌ها آمده که غرامت فسخ قرارداد سه سال و نیمی سرمربی سابق لیورپول با لسترسیتی ۱۴ میلیون پوند است، قراردادی که تازه در ماه فوریه امسال منعقد شد. او پس از پیروزی دراماتیک تیمش مقابل اورتون درباره بند فسخ قراردادش گفت: «گوش کنید، احتمالاً در قرارداد اکثر مربیان چنین‌ بندی هست. همه چیزهایی که می‌گویند فرضی است. فکر می‌کنم در حال حاضر مهم‌ترین چیز پیروزی درخشانی باشد که مقابل اورتون کسب کردیم. تمرکز من روی لسترسیتی است. من هشت یا نه ماه پیش یک تغییر داشتم و به اینجا آمدم و الان هم از کار کردن با بازیکنان لسترسیتی راضی‌ام. اگرچه ما هنوز کارهای زیادی برای انجام دادن داریم.»

او بار دیگر در آستانه بازی تیمش مقابل واتفورد درباره احتمال پیوستن‌اش به آرسنال گفت: «من واقعاً ‌از وضعیتم در لسترسیتی راضی‌ام و دلیلی ندارد که به سایر تیم‌ها نگاه کنم. چرا باید لسترسیتی را ترک کنم وقتی که اوضاع‌مان اینقدر خوب است. من تیمی متشکل از بازیکنان بااستعداد دارم. شایعات همه جا وجود دارد اما من باز هم تأکید می‌کنم؛ من از وضعیتم در لسترسیتی راضی هستم و می‌خواهم در این تیم بمانم. حالا شما هر طور که می‌خواهید از حرف‌های من برداشت کنید. برای من راضی بودن از وضعیتم بیش از هر چیزی مهم است. پس وقتی از لستر راضی هستم چرا از این تیم بروم؟»

آیا راجرز لسترسیتی را ترک می‌کند؟

راجرز در مدت کوتاهی پس از ورودش به لسترسیتی در این تیم جا افتاد و الان هم آن را به رده دوم جدول رسانده است. او هشت ماه پیش از سلتیک به روباه‌ها پیوست و طبق منابع خبری نزدیک به باشگاه هم او در آینده نزدیک ورزشگاه کینگ‌پاور را ترک نخواهد کرد. پس هواداران آرسنال خیلی نمی‌توانند روی راجرز حساب کنند.

مائوریسیو پوچتینو چه گفته است؟

پوچتینو مربی دیگری است که به عنوان گزینه جانشینی امری معرفی می‌شود. او تنها دو هفته پیش از مربیگری تاتنهام اخراج شد. از آن زمان تا الان، این مرد آرژانتینی یک بار درباره آینده‌اش صحبت کرده است. او به فاکس‌اسپورت آرژانتین گفت: «باشگاه‌های زیادی هستند که پروژه‌های جذاب دارند و من می‌توانم در آنها شروع به کار کنم. با این وجود، در حال حاضر برای من مهم‌ترین چیز این است که ذهنم را بعد از پنج فصل فوق‌العاده در تاتنهام، آزاد کنم. من می‌خواهم خودم را از نو بسازم و انگیزه‌ام را احیا کنم. هدفم بازگشت به فوتبال اروپا است. بعید می‌دانم در آرژانتین سرمربیگری کنم هر چند به خاطر خانواده‌ام اگر چنین فرصتی فراهم شود، آن را رد نمی‌کنم. الان اما باید چند روزی را به استراحت سپری کنم و بعد از آن ببینم چه می‌شود. من برای هضم آنچه برایم رخ داده، زمان زیادی نداشته‌ام.»

آینده فردی لیونبرگ

حفظ لیونبرگ و تبدیل کردن او به مربی دائمی، ‌یکی از گزینه‌های آرسنال است البته به شرط اینکه نتایج فوق‌العاده‌ای کسب کند.

با این حال سرمربی موقت توپچی‌ها تأکید کرده که به چیزی جز بازی بعدی‌اش فکر نمی‌کند. او پیش از بازی تیمش مقابل نوریچ گفت: «به نظر من، همه چیز به تیم و باشگاه بستگی دارد. من تلاشم این است که روی آینده تمرکز داشته باشم. ما فردا بازی داریم و تلاش می‌کنیم که آن را ببریم. باید دید چه اتفاقی می‌افتد اما چیزی که در حال حاضر برای من مهم است کاملاً بی‌ربط به آینده‌ام است. من دارم تلاش می‌کنم در هر کاری که انجام می‌دهم، پیشرفت داشته باشم. برای من باعث افتخار است که باشگاه مرا آماده و لایق قبول چنین مسئولیت بزرگی دانسته است اما من الان فقط می‌خواهم بازی به بازی کارم را پیش ببرم.»

بازگشت میکل آرتتا به امارات

علاوه بر سه گزینه‌ فوق، یک نفر دیگر هم هست که می‌گویند احتمال مربیگری‌اش در آرسنال بسیار زیاد است: میکل آرتتا کاپیتان سابق توپچی‌ها. این مرد اسپانیایی تابستان سال ۲۰۱۸ زمانی که آرسن ونگر برکنار شد هم تا نیمکت آرسنال فاصله زیادی نداشت اما در نهایت مدیران باشگاه ترجیح دادند که به سرمربی سابق سویا اعتماد کنند. آرتتا اکنون در کادر فنی منچسترسیتی دستیار پپ گواردیولا است اما دریافت پیشنهاد هدایت تیم دوران بازیگری‌اش ممکن است او را برای ترک آبی‌پوشان شهر منچستر وسوسه کند.

هزینه استخدام پوچتینو

طبق گزارش نشریه تلگراف، برای آرسنال استخدام پوچتینو با وجود اینکه این مرد آرژانتینی چند هفته پیش از تاتنهام اخراج شده، هزینه زیادی خواهد داشت. تاتنهام اگرچه پوچتینو را اخراج کرده اما هنوز هم دارد به او حقوق می‌دهد. پس استخدام پوچتینو مستلزم جلب رضایت مدیران رقیب همشهری است. اگر آرسنال بخواهد تا پیش از تابستان پوچتینو را استخدام کند باید با دنیل لوی، مدیر باشگاه تاتنهام وارد مذاکره شود.
منبع: سایت فوتبال لندن

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • محمدحسین محمدی

      تشکرات خبر داغ بود

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج