۹۳۵۸۸۵
۶ نظر
۵۰۱۱
۶ نظر
۵۰۱۱
پ

چرا سالمندی هم در کشور زنانه است؟

رئیس اداره سالمندان وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: بررسی‌ها نشان می‌دهد ۸۰ درصد مردان سالمند در کشور متاهل هستند و میزان تاهل در زنان سالمند حدود ۴۰ درصد است.

رویداد۲۴ : محسن شتی در حاشیه کارگاه آموزشی مدیران سلامت خانواده دانشگاه‌های علوم پزشکی کشور درمشهد گفت: بیشتر زنان سالمند در کشور به دلیل فوت همسر تا آخر عمرشان تنها می‌مانند، اما بیشتر مردان سالمند پس از فوت همسرشان دوباره ازدواج می‌کنند.

وی با بیان این که سالمندی در کشور ما زنانه است به طوری که جمعیت زنان سالمند به دلیل بالا بودن طول عمر زنان بیشتر از مردان سالمند است و این در حالی است که بیشتر آن تنها زندگی می‌کنند، افزود: حمایت از زنان سالمند به ویژه وقتی که فرزندی هم برای مراقبت ندارند، ضروری دانست.

شتی ادامه داد: طبق آخرین بررسی‌های انجام شده هم‌اکنون حدود ۱۰ درصد جمعیت کشور سالمند است و جمعیت سالمندی در ایران به مدد ارتقای مراقبت‌های بهداشتی و درمانی رو به افزایش می‌باشد.

وی استان گیلان را با حدود ۱۳ درصد جمعیت سالمندی، سالمندترین استان کشور دانست و گفت: استان سیستان و بلوچستان جوان‌ترین استان در کشور شناخته شده است که جمعیت سالمندی آن کمتر از سایر مناطق کشور است.

رییس اداره سالمندان وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی با بیان اینکه سند ملی سالمندان تدوین شده و به تمام دستگاه‌های اجرایی ابلاغ شده است افزود: هدف از اجرای برنامه‌ها در حوزه سالمندی این است که سالمند، سالم پیر شود و اگر این اتفاق بیفتد با افزایش جمعیت سالمندی مشکلی نخواهیم داشت.

وی راه‌اندازی دانشگاه سالمندی را یکی از اقدامات در راستای ارتقای آموزش و سلامت سالمندان دانست و ادامه داد: در دانشگاه‌های سالمندی که در برخی مناطق کشور مانند استان سیستان و بلوچستان به طور آزمایشی در حال راه‌اندازی است، محتوی دروس با رویکرد و سبک متفاوت توسط استادان بازنشسته دانشگاه ارائه می‌شود.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      با توحه به عمر طولانیتر زنها باید زنان را تا 50 سالگی جوان تا هفتاد و پنج سالگی میانسال و از بعد از این سن پیر حساب کرد.اما مردسالاری اینقدر در ذهن های زنگ زده رسوخ کرده که برعکسه!

    • بدون نام

      اینم بگو بیشتر سالمندان زن هستن
      و مردان بدبخت زود میمیرن و دق میکنن

    • بدون نام

      متاسفانه فقطدر سالمندی تنها نیستند زنان با دلیل و مدرک عرض می کنم خدمتتتون که دخترانی هم هستند که هنوز خونه همسر نرفته متاسفانه پرونده تو دادگاه دارند برای گرفتن مهریه مردها این روزا بی مسئولیت شده اند و با این که هزدواجشان دائمی هست به سرشون میزنه که از زیر بار زندگی زناشویی دائمی شانه خالی کنند و فقها و دستورالعمل های صادر شده بیش از گذشته این مردان رو مسر نموده در بی تعهدی شون متاسفم که امثال دختر بنده کم نیستند در جدانی تنها. و بی تگیه گاه سالها در خانه پدر همچنان بلا تکلیف هستند اقای موارم شیرازی کاش به این نوع دختران نیز توجه می نمودید

    • بهلول

      چون مردا از فشار اقتصادی تا میان سالمند بشن میمیرند

      پاسخ ها

      • .

        چون مردایی هم که نمی میرند مخصوصا اگر پولدار باشن زود تا زنشون پیر میشه میرن زن ترگل ورگل میگیرن و زن اول میفرستن خوته سالمندان

    • بهار

      متاسفانه درفرهنگ ما ازدواج زن سالمندرازشت میدانند

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج