۹۴۵۱
۵۰۱۶
۵۰۱۶
پ

ویژگی های یک صورت متناسب چیست؟

تناسب اندام صورت با جراحی بینی!

جراحی پلاستيك بينی، علاوه بر ايجاد تناسب در خود بينی، ارتباط خوشايندتری را بين بينی و ديگر اجزای صورت برقرار مي‌كند. به همين دليل، نبايد بينی را به عنوان عضوي مجزا و جداگانه درنظر گرفت. رابطه تنگاتنگ بينی با پيشانی، چشم، لب و چانه به گونه‌ای است كه هر نقصی در اجزای صورت، مي تواند بر اين ارتباط ظريف تأثير گذارد.

تناسب اندام صورت با جراحی بینی!
تناسب اندام صورت با جراحی بینی!

جراحی پلاستيك بينی، علاوه بر ايجاد تناسب در خود بينی، ارتباط خوشايندتری را بين بينی و ديگر اجزای صورت برقرار مي‌كند. به همين دليل، نبايد بينی را به عنوان عضوي مجزا و جداگانه درنظر گرفت. رابطه تنگاتنگ بينی با پيشانی، چشم، لب و چانه به گونه‌ای است كه هر نقصی در اجزای صورت، مي تواند بر اين ارتباط ظريف تأثير گذارد. به عنوان مثال، چانة كوچك، موجب برآمده تر به نظر رسيدن بيني مي شود. بی توجهی نسبت به تناسب بينی با اجزای صورت، سبب می شود که به​رغم اصلاح بینی، نتیجة عمل رضايت​بخش نباشد.

مهمترین اصل در زیبایی صورت، وجود تناسب است. اصول تناسب صورت امری مختص به امروز نیست و شواهد آن از دیرباز به چشم می​خورد. به عنوان نمونه می‌توان از آثار لئوناردو داوینچی و مشخصا تابلوی معروف او لبخند ژوکوند نام برد که حفظ و رعایت همین نسبت‌ها در طراحی آن به وضوح به چشم می​خورد. امروز این اصول، صورت علمی به خود گرفته و تحت عنوان دانش زیبایی​شناسی در آکادمی‌ها و دانشگاه​ها تدریس می‌شود.


خطوط صورت‌تان را رسم کنید

یکی از مهمترین نسبت‌ها، نسبت‌های «یک سوم» در صورت است. به این ترتیب که اگر خطوطی افقی از ناحیه خط رویش مو، ابروها، قاعده بینی و پایین چانه رسم کنیم، این خطوط، صورت را به سه قسمت مساوی تقسیم مي​کنند. یک سوم بالایی را پیشانی، یک سوم میانی را از بالای بینی تا پایین بینی و از پایین بینی تا پایین چانه هم یک سوم پایینی صورت را تشکیل می‌دهد.

یک سوم پایینی صورت هم خود به دو بخش تقسیم می‌شود: یک سوم بالایی- از پایین بینی تا پایین لب بالا- و دو سوم پایینی- از پایین لب بالا تا پایین چانه. چهره‌ای زیبا تلقی مي​شود که این نسبت‌های «یک سوم» در آن برقرار بوده و هر قسمت با قسمت دیگر تقریبا معادل باشد.


ویژگی های یک صورت متناسب

در جراحی پلاستیک این نسبت‌ها فوق‌العاده اهمیت دارند و در صورت عدم رعایت، تأثیر منفی در صورت گذاشته و سایر قسمت‌های صورت را هم بد نشان می‌دهند. مثلا اگر یک بینی بیش از حد کوتاه شود و نسبت در آن رعایت نشود، این طور به نظر می‌رسد که قسمت پایینی صورت، کشیده و بلند شده یا این که لب بالا خیلی بلند شده است. اگر این نسبت‌ها در صورت کسی به طور طبیعی برقرار باشد، صورت او متناسب و زیبا قلمداد خواهد شد.


بینی گوشتی چه تعریفی دارد؟

این باور نادرست که گفته شده بینی​هاي قوز دار و منقاری شکل بعد از عمل، زیبا و بینی​هاي گوشتی بد شکل مي​شوند ناشی از نتایج روش​هاي سنتی جراحی​های بینی است. بيني گوشتي، بيني پهنی است با پوست ضخيم وبافت غضروفي ناچيز.

روش​هاي نوین اصلاح اينگونه بيني‌ها با روش جراحي سنتی قبلی کاملا متفاوت است. درجراحي بيني گوشتي، استفاده از روشهاي تقويت اسكلت بيني به منظور افزايش حمايت بافتهاي نرم بيني ضرورت دارد. جراحی این نوع بینی‌ها با استفاده از روشهای جدید با نتایج مطلوبی همراه است. در روش​هاي جدید به جای برداشته شدن بافت گوشتی بینی، جراح سعی مي​کند اسکلت نوک بینی را با افزودن بافت​هاي پیوندی تقویت کند تا فرم مطلوب نوک بینی ایجاد شود.


تناسب اندام صورت با جراحی بینی!

چه افرادی هیچ نیازی به جراحی بینی ندارند؟

بايد بيماري براي جراحي انتخاب شود كه عمل جراحي به صلاح وي باشد. در کشور ما بيش از ۵۰ درصد متقاضيان جراحي پلاستيك بيني نيازي به جراحي ندارند. جراح پلاستيك صورت و بيني بايد با بررسي و معاينات دقيق، بيمار را توجيه كند كه آيا جراحي كمكي به زيبايي چهره وي مي‌كند يا خير؛ چرا كه امروزه تعداد قابل توجهي از متقاضيان جراحي پلاستيك بيني، نيازي به جراحي پلاستيك ندارند.

برخي از متقاضيان جراحي بيني، تصوراتي غيرواقعي از اين جراحي دارند و به صورتي اغراق‌آميز به اين موضوع نگاه مي‌كنند. بسياري از افراد نيازي به جراحي زيبايي ندارند و خود مصر به انجام جراحي هستند. اين در حالي است كه عمل زيبايي بيني به معناي كوچك شدن بيني نيست. برخي از اين افراد با توصيه‌هاي غير كارشناسي اطرافيان براي عمل جراحي اقدام مي‌كنند كه لازم است از مشاوره يك جراح پلاستيك دلسوز بهره‌مند شوند.


آیا پزشکان زیبایی در مشاوره بیمار را از جراحی منصرف می کنند؟

در نظر گرفتن تناسب بيني با صورت، مسائل تنفسي و نوع بافت بيني از موارد مهم براي انجام جراحي زيبايي بيني است. در مورد برخي بيماران حتي اقداماتي غير از جراحي بر روی اجزای صورت مي‌تواند تاثير بيشتري در زيبايي چهره آنها ايجاد كند که در یک مشاوره دقیق باید بهترین روش به آنها پیشنهاد شود. این روش​ها ممکن است بسیاری از بیماران را از جراحی بینی بی نیاز کند.

ارائه توضيحات صحیح به چنين افرادي سبب مي‌شود تا به ميزان 50 درصد از انجام اعمال جراحی بینی و به دنبال آن از مشكلات پس از عمل جراحي كاسته شود. همچنين از بار عظيم جراحي‌هاي بيني در مراكز درماني و جراحي كاسته خواهد شد و جراحان اين فرصت را خواهند داشت تا با به روز کردن دانش خود و آشنايي با روش‌هاي جديد، كيفيت بهتري را در اعمال جراحي خود ارائه دهند.


به کدام پزشک برای جراحی مراجعه کنیم؟

تصميم بيمار براي جراحي و انتخاب جراح نیز از كليدي‌ترين عوامل در پيشگيري از عوارض جراحي بيني است. بيماران نبايد در تصميم خود براي جراحي عجله كنند و تحت تاثير اظهارات ديگران قرار گيرند. لازم است قبل از عمل، نهايت وسواس و دقت براي انتخاب جراح صورت گيرد. همچنين بايد جراحي انتخاب شود كه خود مسئله انتخاب بيمار را موردنظر قرار مي‌دهد، بيني را به صورت طبيعي عمل كرده و از كوچك كردن سوراخ‌هاي بيني پرهيز مي​‌كند و بالاخره مهمترین اصل، انتخاب جراحي است كه بيماران وي پس از عمل به راحتي از راه بینی تنفس مي‌كنند.


چه کسانی با جراحی بینی دچار مشکل می‌شوند؟

جراحی در بینی​های با پوست بسیار نازک و همچنین بینی هایی که مستعد تنگی دریچه بینی و مشکلات تنفسی پس از عمل هستند با احتمال بیشتری از مشکلات همراه است. در عین حال وضعیت فیزیکی بینی فقط یک فاکتور برای عمل محسوب می​شود. وضعیت صورت و سایر اجزای آن، انتظارات و توقعات بیمار و عوامل متعدد دیگری در مناسب بودن عمل برای هر فرد موثرند.


تناسب اندام صورت با جراحی بینی!

جراحی بینی سلیقه‌ای نیست

جراحی بینی با اِعمال سلیقه نسبتی ندارد. بینی مثل مدل لباس نیست که هرکسی بنا بر سلیقه شخصی آن را انتخاب کند. بهترین بینی برای هر فرد، تنها یک بینی است و به هیچ عنوان نمی​توان با رویکرد سلیقه ای با آن برخورد کرد.

اختصاصی مجله اینترنتی برترین ها Bartarinha.ir

تناسب اندام صورت با جراحی بینی!


پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج