جاباما
۹۴۸۹۲
۵۰۰۹
۵۰۰۹
پ

فواید خاله زنکی!

نتایج یک تحقیق عجیب و غریب نشان می دهد حرف های خاله زنکی تاثیر مثبتی در روابط اجتماعی دارد و باعث کنترل رفتارهای قلدرمابانه و همچنین تشویق افراد به همکاری می شود.

فواید خاله زنکی!





مجله دانستنیها: نتایج یک تحقیق عجیب و غریب نشان می دهد حرف های خاله زنکی تاثیر مثبتی در روابط اجتماعی دارد و باعث کنترل رفتارهای قلدرمابانه و همچنین تشویق افراد به همکاری می شود. این گروه از محققان می گویند برخلاف آنکه تصور می شود بیان کردن اطلاعاتی که موجب شرمساری دیگران می شود رفتاری به دور از هنجارهای صحیح هستند، این رفتار می تواند تاثیر مثبتی بر اجتماع داشته باشد.

فواید خاله زنکی!

این تحقیق که نتایجش در مجله علوم روانشناسی منتشر شده بیان می کند در گروه هایی که اعضای آن می توانند اخبار را نقل کرده و درباره دیگران با هم حرف بزنند حس همکاری بیشتر و خودخواهی کمتری وجود دارد و اعضای غیرقابل اعتماد به آنها راه نخواهند یافت.

محققان ۲۱۶ داوطلب را به چند گروه تقسیم کرده و از آنها خواستند در قالب یک بازی تصمیم های مالی برای سود بیشتر گروه بگیرند. در پایان هر مرحله و تغییر دسته بندی افراد آنها می توانستند درباره اعضای گروه قبلی با دیگران درباره تصمیم های آنها حرف بزنند. سپس آنها از اطلاعات به دست آمده در این گفتگوها برای هم پیمان شدن با دیگران استفاده کرده و همچنین از افراد مشکوک و خودخواه دوری می کردند. مثلا اگر کسی با تصمیماتش به گروه آسیب می زد دیگران با نشر این اطلاعات می توانستند به گروه های دیگر در موردآن شخص هشدار دهند. پیش از این در چندین فرضیه اجتماعی در مورد فواید حرف های خاله زنگی حرف هایی مطرح شده بود.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج