جاباما
۹۵۰۶۲۱
۵۰۰۴
۵۰۰۴
پ

تمجید پرتغالی‌ها از درخشش طارمی برابر بنفیکا

گل زیبای مهدی طارمی هم نتوانست مانع از حذف ریو آوه از جام حذفی پرتغال شود.

فرهیختگان: گل زیبای مهدی طارمی هم نتوانست مانع از حذف ریو آوه از جام حذفی پرتغال شود. در یک‌چهارم نهایی این مسابقات ریو آوه میهمان بنفیکا بود و با وجود برتری ۲ بر یک در نیمه نخست، در پایان ۳ بر ۲ باخت و به جمع چهار تیم پایانی نرسید. ریو آوه حالا پس از جام اتحادیه، از جام حذفی نیز کنار رفت تا در ادامه فصل تنها برای کسب سهمیه‌ اروپا در لیگ تلاش کند که با توجه به رتبه‌اش در جدول بعید به نظر می‌رسد بتوانند به این هدف برسند.

در نیمه دوم این دیدار هریس سفروویچ، مهاجم ملی‌پوش سوئیسی بنفیکا به داد این تیم رسید تا این تیم مطرح پرتغالی برای دومین دیدار پیاپی شکست را با پیروزی عوض کند. اتفاقا دیدار قبلی بنفیکا نیز در لیگ این کشور برابر آوس بود که با گلزنی مهرداد محمدی، دیگر لژیونر ایرانی از میهمانش عقب افتاد، اما همانند این دیدار نیمه دوم متفاوتی را رقم زد.نشریه «دیاریو دنوتیسیاس» پرتغال درباره این دیدار می‌نویسد: «بنفیکا به سختی توانست به نیمه‌نهایی جام حذفی برسد. تیم میهمان دو بار پیش افتاد اما درنهایت این سفروویچ بود که به داد بنفیکا رسید و صعود این تیم را رقم زد. در این دیدار سناریوی بازی قبلی این تیم در لیگ تکرار شد و اگرچه سرمربی بنفیکا چهار روز پیش گفته بود که از عملکرد دفاعی تیمش و اشتباهات بازیکنانش راضی نیست، بار دیگر این اتفاق رقم خورد و همان اتفاقات برابر ریو آوه نیز تکرار شد. در این دیدار مهدی طارمی دردسر بزرگ مدافعان بنفیکا بود و از همان آغاز بازی حریف را با مشکل روبه‌رو کرد. خطای روبن دیاز روی مهاجم ایرانی ریو آوه یک کارت زرد برای مدافع میانی حریف به همراه داشت و همین ضربه ایستگاهی تبدیل به گل نخست بازی شد. در ادامه طارمی می‌توانست پایه‌گذار گل دوم تیمش باشد که مدافعان بنفیکا مانع آن شدند. ریو آوه اگرچه نمایش خوبی داشت اما در دقیقه ۱۳ گل تساوی را دریافت کرد.»

تمجید پرتغالی‌ها از درخشش طارمی برابر بنفیکا

مقایسه با فن‌پرسی

این نشریه در ادامه باز هم به تمجید از ستاره ایرانی پرداخته و در گزارش خود آورده است: «طارمی همیشه می‌درخشد. او با پاس عالی خود سانتوز را در موقعیت گل قرار داد اما ضربه این بازیکن با واکنش خوب مدافعان بنفیکا به گل تبدیل نشد. در ادامه این مهاجم ملی‌پوش ایرانی بالاخره گل دوم را به زیبایی و با یک ضربه سر به ثمر رساند و دروازه‌بان حریف که برای تنگ کردن زاویه جلو آمده بود نتوانست مانع از گلزنی طارمی شود. این مهاجم در ادامه نیز خطرهایی روی دروازه حریف ایجاد کرد، اما درنهایت تیمش این دیدار را واگذار کرد.»

هواداران ریو آوه در رسانه‌های اجتماعی گل طارمی در این دیدار را با گل فوق‌العاده روبین فن‌پرسی به اسپانیا در جام‌جهانی 2014 مقایسه کردند و به تعریف و تمجید از این بازیکن ایرانی پرداختند. کارلوس کارواخال، سرمربی ریو آوه در پایان این دیدار گفت: «در نیمه نخست عملکرد بسیار خوبی داشتیم اما در ادامه دو گل خوردیم تا این بازی را ببازیم. در نیمه دوم می‌خواستیم فشار روی دفاع حریف را ادامه دهیم اما با اشتباهات خودمان بازی را باختیم. بازیکنانم نمایشی عالی در جام حذفی داشتند و شایسته حضور در بین چهار تیم پایانی بودیم.»

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج