۹۵۳۹۴
۶۰ نظر
۵۰۰۴
۶۰ نظر
۵۰۰۴
پ

آخرین روز زندگی زنی که قرار است اعدام شود

در حالی که قرار است سحرگاه فردا فرزانه پای چوبه‌دار برود، خانواده او همچنان در تلاشند تا رضایت اولیای دم را برای بخشش جلب کنند. این تلاش‌ها در حالی است که پدر شوهر فرزانه اعلام کرد در تصمیمش برای قصاص عروس سابقش مصر است.

روزنامه اعتماد: در حالی که قرار است سحرگاه فردا فرزانه پای چوبه‌دار برود، خانواده او همچنان در تلاشند تا رضایت اولیای دم را برای بخشش جلب کنند. این تلاش‌ها در حالی است که پدر شوهر فرزانه اعلام کرد در تصمیمش برای قصاص عروس سابقش مصر است.

لینک مرتبط: فرزانه مرادی اعدام شد

در همین حال فرزانه پیش از انتقال به انفرادی آخرین خواسته‌اش را دیدن دخترش برای آخرین مرتبه اعلام کرد. به گزارش خبرنگار ما، فرزانه متهم است روز 10 بهمن ماه سال 86 شوهرش احمد را در خانه‌شان در اصفهان به قتل رسانده است. او در مراحل مقدماتی بازجویی اتهام قتل را برعهده گرفت و گفت چون شوهرش به او تهمت می‌زد ناخواسته دست به چنین کاری زده است. در چنین شرایطی او با درخواست خانواده احمد از سوی قضات شعبه 17 دادگاه کیفری استان اصفهان به قصاص محکوم و این رای نیز در دیوان‌عالی کشور تایید شد.

طبق آنچه از قبل اعلام شده بود روز 13 بهمن ماه گذشته فرزانه در زندان اصفهان پای چوبه ‌دار رفت. در حالی که طناب ‌دار دور گردنش حلقه زده بود فرزانه گفت قاتل نیست و مردی به نام «الف» شوهرش را کشته است. التماس‌های او در آخرین لحظه‌ها کارساز شد و پدرشوهرش یک ماه به او فرصت داد تا قاتل اصلی را رسوا کند.

چند روز بعد فرزانه طی نامه‌یی به دادستان اصفهان جزییات بیشتری از ماجرای قتل شوهرش را شرح داد. او گفت دوست شوهرش وارد خانه شان شده و با تهدید او شوهرش را کشته و گریخته است. فرزانه گفت: «الف» ادعا کرد می‌خواهد احمد را بکشد و در ادامه همسرش را طلاق بدهد تا با من ازدواج کند. به دست و پایش افتاده بودم تا او را از تصمیمش منصرف کنم اما فایده‌یی نداشت. «الف» گفت چون تو بچه‌داری خانواده شوهرت قصاصت نمی‌کنند. او من را تهدید کرد اگر در این باره چیزی به کسی بگویم خودم و خانواده‌ام را می‌کشد. من هم از ترس اتهام قتل شوهرم را قبول کردم.

اظهارات فرزانه در حالی است که پدر شوهر او در گفت‌وگو با «اعتماد» از قطعی بودن تصمیمش صحبت کرد و گفت: قاتل باید قصاص شود و من روز اجرای حکم به زندان اصفهان می‌روم تا در مراسم اعدام قاتل پسرم حضور داشته باشم. من کاری به حرف‌هایی که زده می‌شود ندارم. دادگاه تعیین کرده که قاتل چه کسی است و او باید مجازات شود. هیچ بخششی هم در کار نیست.

از سوی دیگر مادر فرزانه نیز شرایط روحی دخترش را خیلی بد اعلام کرد و گفت آخرین خواسته او دیدن دخترش است. او به «اعتماد» گفت: قرار است دخترم را به انفرادی منتقل کنند. از ما خواسته‌اند برای دیدن او به زندان برویم. با این حال وقتی با فرزانه تلفنی صحبت کردم او گفت آخرین خواسته‌اش دیدن دخترش فاطمه است. این زن ادامه داد: دخترم شرایط خیلی بدی دارد و می‌گوید می‌خواهد برای آخرین مرتبه دخترش را ببیند. شاید با این کار او آرام شود. آخرین مرتبه‌یی که فرزانه دخترش را دید او فقط 2 سال داشت. بعد از این حادثه فرزانه به زندان افتاد و از دیدن دخترش محروم شد. حالا فقط دیدن فاطمه می‌تواند فرزانه را آرام کند.

مادر فرزانه درباره آخرین تلاش‌ها برای جلب رضایت اولیای دم گفت: ما همه تلاش‌مان را انجام می‌دهیم. در این مدت چند واسطه فرستاده‌ایم تا شاید پادرمیانی آنها نتیجه دهد اما تا به حال این کارهای نتیجه‌یی نداشته است. با این وجود سحرگاه سه‌شنبه هفته قبل از اجرای حکم من و شوهرم جلوی زندان می‌رویم و به دست و پای پدر شوهر فرزانه می‌افتیم تا شاید او به جوانی دخترمان رحم کند و او را ببخشد.دخترم در آخرین تماسی که با هم داشتیم گفت می‌خواهد زنده بماند.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      کینه هم حدی داره.خب بچه اش رو بده بره.اگه گناهکار نباشه چی؟به حد کافی ادب شد دیگه بی انصاف عقده ای.

      پاسخ ها

      • شاهد

        یکی بیاد اعضای خودوادتو بکشه همینو می گی؟

      • بدون نام

        اصلا معلومه تو كدوم طرفي هستي ؟؟!!
        اگه طرف بخواهد ببخشد هم با اين طرز حرف زدنت ديگه نمي بخشه !
        اين چه طرز حرف زدنه ؟ برو اول يه فكري به حالت خودت كن بعدا واسطه ديگران بشو عزيز !

    • محمد رضا

      از پدر مقتول خواهش میکنیم ایشونو ببخشه اسم مادرو یدک میکشه میدونیم کار ایشون چه عمدی چ سهوی اشتباه محض بوده و جون یه انسانو گرفته ولی بخاطر نوشون ببخشن ....خدا بهشون ثوابشونو میده شب عیده بخدا دلشونو شاد کنید

      پاسخ ها

      • شاهد

        الهی.... چه مهربون و چه گل و بلبل..... آدم کشته گوسفند که نکشته که....

      • بدون نام

        اینا خشم و کینه اییه که کارهای دستگاه قضایی در دل مردم قرار داده. کسی دیگه حاضر به بخشش نیست.تتا بیای بگی ببخش، میگن خودت بودی میبخشیدی، درصورتیکه اگر قرار به اسلام و شفقت و جوانمردی باشد، ببخشش در این پرونده ها بزرگوارانه ترین کار است. یکی از علل دیگه مردود بودن اعدام همین پرونده است که شاید این خانم قاتل نباشه و فردا اعدام بشه، این اشتباه چگونه جبران میشه؟!؟!؟

    • بدون نام

      کاش این پدر شوهر فیلم دهلیز را میدید. انگار پدر شوهر فرزانه خود شخصیت کسی که برادرش را از دست داده و رضایت نمیدهد. کاش میدید کاش من وکیل بودم و این فیلم را به این آقا میدادم. کاش میفهمید روح آدم با بخشش چقدر آرام و بزرگتر می شود. بیچاره فرزانه و فرزانه های دیگر

      پاسخ ها

      • بدون نام

        مومن طرف با هم دستي يك نفر ديگر شوهرش را كشته كه بعد با او ازدواج كند!!!! بعد شما ميفرماييد گناه دارد و فيلم ببيند پدر شوهرش؟؟؟؟!!!!
        شايد فيلم دهليز را شما درست نديده ايد دوست عزيز
        اينها به خاطر خيانت آدم ميكشند
        خيلي راحت...

      • جم

        خیانت ، دروغ ، حمایت از قاتل شوهر، یا شریک قتل شوهر این ها چیز کمی است خوشا به غیرتتون حالتون خوبه
        برا کی دل می سوزونید کسی که با خیانت به شوهر وهمدستی با کسی که وعده ازدواج به او داده در حالی که یک بچه نیز از شوهرش دارد جای دلسوزی دارد؟

      • نازی

        درگفته های این خانم به خاطر بدگمانی شوهرش باعث این جنایت شده که درست بوده اما یک زن وقتی شوهر وفرزند داشت نباید دنبال رابطه دیگه ای باشه که خداوند خشمش رو اینطوری به اون نشون بده...اما بازم برایش دست به دعا میشویم واز آن پدر داغ دیده طلب بخشش رادارم به خاطر واژه مادر بودنش 

      • کاربر

        اگر حق طلاق با فرزانه می بود میتونست از شهر مقتولش طلاق بگیره و با هر کس دیگه ای که می خواسته به راحتی ازدواج کنه در این صورت مشکلی هم پیش نمی آمد.

    • فهيمه

      سربيگناه تاپاي دار مي رود ولي بالاي دار نمي رود!وازكجا معلوم كه خانم دروغ مي گويد يا راست؟بازهم اعتمادقصد شيطنت دارد گويا...

    • setareh

      ایشون یه بار تا لب مرگ رفته. یعنی صحنه اعدامشو به چشم دیده و به حدکافی عذاب کشیده حداقل بخاطر دخترش ببخشه تا بالاسرش باشه و بی مادر بزرگ نشه اینطوری روح پسرشون هم شاد میشه و آرامش میگیره
      ان شالله که ببخشندش

    • ارشيا

      پدر ميدوني كه پدر بزرگ فاطمه هستي فرداها بايد جواب فاطمه كوچولو بدي پس الان ببخش و همه رو خوشحال كن دست ميبوسم ميدونم سخته ولي لذتي كه در بخشش در قصاص نيست بيا مرد يكبار تصميم بگير كه فاطمه بي مادر نشه

      پاسخ ها

      • رضا

        فاطمه زیر دست یک مادر خیانتکار و قاتل بزرگ نشه خیلی بهتره

    • بدون نام

      اقا تورو بخدا ببخشيدش ازتون خواهش ميكنيم همه جوان هستندو نادان شما كه بزرگ هستين رحم كنيد بخدا قسم خيرشو ميبينيد خداوند هم از كينه خوشش تميايد خود خدا گفته ببخشيدو ببخشايم رحم كنيد و منم رحمانم ترحم كنيد منم رحم كننده ام يكي به گوش پدر شوهر برسونه خواهش ميكنيم ببخشيدش.

    • مهدی

      فکرکنم فردا رضایته رو بده بچه ها

    • گودرزی

      ببخش تا خدا در آن دنیا ببخشد.

    • علی

      از این مرد گرامی خواهش می کنم این زن جوان را ببخشد . هر چند ایشام داغ فرزند خود را دارند ولی پیش خود فرض کنند این زن اعدام شده است و چند روزی هم گذشته است , همچنین فرض کنند این خانم را بخشیده اند و او بالای سر نوه ایشان و فرزند خودش است . ببینند لذتی که در دومی تا ابد با ایشان است خیلی بهتر و والاتر از آن دلخوشی چند ساعته انتقام است .

    • کاوس

      این زن هم به شوهرش خیانت کرده وهم به بچه معصومش آن بچه چه گناهی کرده تا آخر عمر باید حسرت بی پدری را بکشد وزجر قاتل بودن مادر را حالا که خودش اینقدر جونش را دوست دارد آن که کشته شد دوست نداشت زنده بماند ولذت بزرگ شدن بچه وزندگی را بکشد.ای کاش قبلا به این روز فکر میکرد اگر هم نمی خواست شوهرش را بهتر بود تلاق میگرفت نه اون بیچاره را بکشد.

    • بدون نام

      نمیشه قضاوت کرد
      امیدوارم پدر به خاطر نوه اش ببخشه

    • شادی

      باید اعدام بشه. اگه قرار باشه احساسی به قضیه نگاه کنیم باید در زندان ها رو ببندیم. و هیچ مجرمی وجود نخواهد داشت ولی جامعه پر از قاتل باشه که راست راست برا خودشون بگردن. اون موقع که خانوم آدم می کشت فکر آوارگی دخترش رو می کرد.

    • مریم

      خدایا این روزها تو کجای زندگی ماها هستی که ما اینقدر سخت شدیم بد شدیم انسانیت و رحم دیگه جاییی بین ما ادما نداره می شه گفت دیگه آدم نیستیم .پدر شوهر محترم یک لحظه خودت را جای اون بیچاره اعدامی بذار پسر شما در یک لحظه مرد ولی این زن هر ثانیه داره میمیره الان قدرت دست تو ولی مطمئن باش وقتی می تونی گذشت کنی اما نکنی یک روز با تو هم این رفتار خواهد شد.دنیا دار مکافات است.

    • آرمان

      بخشش از بزرگان است

    • وکیل

      اولیای دم مقتول اطمینان داشته باشند با بخشش عروس سابق خود آرامش ابدی نصیب خود و اون مرحوم میشود

      با اینکه گذشت در اینگونه موارد بسیار سخته ولی اشرف مخلوقات بودن بشر در اینگونه موارد تجلی پیدا میکند .

      پاسخ ها

      • بدون نام

        بسیار موافقم امیدوارم ببخشند

    • رستاخیز

      بخشش یک صفت الاهی است و بزرگترین صفت انسان بخشش است که از خدا به ارث برده است.

      گاندی میگوید: چشمی برای چشم دیگری دنیا را کور می کند، یعنی نفس قصاص درست نیست .

      بنده به عنوان یک ایرانی درخواست دارم به احترام و مقام مادری این زن ، او را ببخشید .
      وجدان داشته باشید و اینقدر کینه و نفرت نداشته باشید، تا آخر عمر این کینه شما را از داخل مثل جزام می خورد و نابود می کند.

    • بدون نام

      اون پدر جگرگوششوازدست داده .اونوقت شما ميگيد بيچاره فرزانه انشااله هيچكس درموقعيتش قرارنگيرد

    • علی

      در قصاص زندگی هست هکسی مسوول اععمال خویش است

    • رضا

      به پدر شوهر فرزانه قول میدهم در صورت بخشش آخرت خودش رو تضمین میکنه. ما نمی دونیم بعد از مرگ چه اتفاقی برایمان می افتد گاهی شخصی به خاطر برداشتن یک سنگ از پیش پای مردم بدون هیچ قصدی به بهشت می رود چه برسد به این که کسی به خاطر خدا از حق قصاص خویش بگذرد. خواهش می کنیم نه به خاطر کسی بلکه به خاطر خدا بگذر.

    • كيا

      سواره از حال پياده خبر نداره!اونايي كه ميگويند قاتل نبايد اعدام بشه اگر براي خانواده خودشون چنين اتفاقي مي افتاد چنين نظر نميداديد.براي يك پدر عزيزترين افراد روي زمين بچه هاشه آيا يك پدر ميتونه براحتي از خون عزيزترين افراد زندگيش بگذره؟!!!

      پاسخ ها

      • مریم

        و نوه از فرزند برای آدم شیرین تره.

      • بدون نام

        اگر بزرگوار باشه بله قبلا هم کسانی بودن که گذشت کردن از خون بچشون تو ماه عسل دیدم

    • فریبا

      حالا که عمدا یا سهوا پدر این بچه کشته شده لااقل شما دیگر مادرش را از او نگیرید و این حس بسیار خبیث انتقام گیری را به این طفل معصوم نیاموزید یقین بدانید که با این کار اجر دنیوی واخروی خواهید داشت چرا که بچه ای را از مهر مادری محروم نکرده اید.

    • حسن

      با اعدام فرزانه باید این پدر برای نوه اش جوابگو باشد پدرش را یک اتفاق و یک ادم نادان از دستش گرفت حالا مادرش را یک فرد بزرگوار و با تجربه میخواهد بگیرد امیدوارم این طور نشود .

    • mohammad

      ببخشش

    • بدون نام

      ه خاطر دختر کوچکش ببخشنش خیلی صواب داره بخشش از بزرگان این پدر باید این زن را ببخشد ببخش آقا می دانم تو مردانگی داری واین موضوع مراتحت تاثیر قرارداده کسی که آرزو می کند برای آخرین باردخترش راببیند عفش کن ترا خدا .....

    • مریم

      اون مادر فرزندشو یتیم کرد.
      شما چرا بی مادرش میکنین.
      جواب اشتباه با اشتباه!

    • سیف اله

      بخشش همین-نتیجه این خبرو اعلام کنین

    • علی

      قصاص حق خانواده مقتوله ولی بخشش چیز خوبیه اما نمیشه با این حرفا جلوی اجرای احکام دین را گرفت اگه خانواده مقتول ببخشه خیلی خوبه ما امیدواریم چنین اتفاق بیفته ولی اگه نشه کاریش نمیشه کرد اونی که میگه این حکم درست نیست باید بدونه که اگه در جامعه رسم بشه که هر کی که یکیو به قتل برسونه بعد خانواده مقتول را در قصاص آدمای بد جلوه بده و دیگران هم همنوا با اون بشن اونوقت چه خطر بزرگی جامعه را تهدید خواهد کرد به اینش هم باید فکر کرد.

    • مهدی

      چرا دستگاه قضایی در مورد حرفهای جدید فرزانه تجقیق نمیکند.مطمئن باشید پدر شوهر ش میداند فرزانه قاتل نیست.او بهتر میداند قاتل اصلی کیه .

    • لیموترش

      واقعا حس دوگانه ای از یک طرف یه پدر که داغ فرزند دیده و از طرفی زنی که متهم به قتلی که ادعا می کنه انجام نداده و حالا به شدت پشیمونه و دلش میخواد زنده باشه و زندگی کنه چقدر تصمیم گیری برای اون مرد سخته اگه ببخشه یه جور نبخشه فردا چه جوابی داره به نوه اش که نه پدر داره نه مادر بده بیچاره اون بچه بیشتر از همه دلم برای بچه می سوزه

    • غمگین

      واقعا نمیدونم چی بگم نمیشه قضاوت کرد کارخیلی خیلی سختی هست اما با تمام وجودم آرزومیکنم مردهای کثیفی که از سادگی زنها سواستفاده میکنن و باعث میشن یه زن تا این حد اشتباه کنه رو ذلیل کنه آدم تا بلایی سرش نیاد نمیفهمه خیلی وقتها کورمیشی و نمیبینی اونچه رو که باید ببینی کار حرف و شعار نیست در یک لحظه همه میگن اشتباه کرده خیانت کرده اما نمیگن اون مرد عوضی چه کرده که باعث شده یه زن مرد زندگیشو بکشه این مهمه

      پاسخ ها

      • علی

        به این سادگی هم نست یعنی یه زن تحت تاثیر حرف یه غریبه شوهرشو میکشه؟

    • هدی

      بلاخره چی شه؟ دیشب تا صبح به یادش بودم

      پاسخ ها

      • بدون نام

        اعدام شد :(

    • بدون نام

      اعدام را به 30 سال زندان تخفیف دهند

    • حسین قراگوزلو

      با سلام و احترام،
      روی سخنم با پدری داغدار است که از فرط خشم و مظلومیت فرزندش ، توان بخشش را در خود نمی بیند.
      پدر و مادر گرامی که داغ فرزند شما را از عفو عامل و یا عاملین قتل فرزند مظلومتان باز میدارد، شما شیعه علی و فرزندان مظلوم و غیورشان(س) هستید ، این زن گول شیطان را خورده، دروغ یا راست می گوید و... ، شما اگر او را ببخشید روح فرزندتان بیشتر شاد و آرام می گیرد تا اینکه او را قصاص بفرمائید.
      گویند: لذتی که در عفو است در انتقام نیست. قصاص لحظاتی طول می کشد و شاید آتش خشمتان خاموش شود.ولیکن با دیدن نوه عزیزتان و یاد خاطرات فرزند مرحوم و عزیزتان، وجدانتان ناآرام و آرزو بفرمائید که ایکاش عفو می کردید و بزرگی و منش پهلوانی را در دنیا و آخرت تجربه می کردید.
      بنده رزمنده ای گمنام و برادر شهید(عباس قراگوزلو) هستم، از شما خواهش می کنم تا فرصت هست به فداکاری های شهدا و جانبازان عزیزمان قسمتان می دهم، نمازی به شکرانه خداوند مهربان بخوانید و بر شیطان لعین لعنت و سریعا با پیام ببخششتان ،آن زن بیچاره را از طناب دار نجات بفرمائید. مطمئن باشید خداوند مهربان در این دنیا و آخرت پاداش نیکو برای شما و همسر گرامیتان و فرزند مرحومتان در نظر خواهند داشت.
      دستانتان را می بوسم...
      از مدیر محترم سایت خواهش میکنم متن را چاپ و در صورت امکان به هر نحو مقتضی به اطلاع پدر محترم مقتول برسانید.با تشکر و سپاس

    • بدون نام

      پدر عزیز اگر او گناهکار است روزگار چیزی بدتر از مرگ برایش دارد تو اجازه نده دستان پاک و بیگناهت به خون کثیف اغشته شود به خاطر خدا

    • بدون نام

      خوش به حالتون اینقدر بیکارین که واسه هرچیزی نظر میدین.
      برین فکری به حال زندگی خودتون بکنین که فردا روز زندگی شما قصه برای دیگران نشه

      پاسخ ها

      • بدون نام

        از بیکاری نیست از دلسوزی واسه اون بچه است شما که بیکار نیستی چرا نظر می دی؟

    • مهناز

      خانم فرزانه تا الان در رنج و عذاب مطلق بوده و حتی اگرم زنده بمونه باز هم به خوشی زندگی نخواهد کرد
      حداقل فرزندش رو هر روز می بینه که خودش یتیم اش کرده ...
      ولی اولیای دم با رضایتشون ، بزرگواریشون را نشان می دهد و به خودشان آرامش می بخشند چرا که با مرگ عروس سابق شون پسر مرحوم شون زنده نخواهد شد و در قلب خود تیرگی بر جای خواهند گذاشت ...

    • علیرضا

      خدا هممون رو از وسوسه شیطان دور کنه.آمین

    • علی

      به این حکم کاری ندارم ولی اگه یه مرد خیانت کنه زنها بازم همین نظرو دارن؟

    • مجید

      پدر در اینده به فاطمه چه می گوئی

    • behnam

      سلام خدمت همه بزرگوان من جای هیچ طرفی خودم را قرار نمیدهم و اصلا قضاوتی هم نمیکنم . چون خودم را انسانی مبرا نمیدانم تا هرچه به ذهنم رسید بگویم . فقط یک عرض دارم و امیدوارم به گوش هر دو طرف برسد . انشا ا...
      " فقط و فقط عمل و رفتاری بکنیم که خدا ی منان از ما راضی باشد هر کسی هرچه میخواهد بگوید فقط رضایت باریتعالی "
      یا علی مدد

    • بی طرف

      اگر حق طلاق با فرزانه می بود میتونست از شوهر مقتولش طلاق بگیره و با هر کس دیگه ای که می خواسته ازدواج کنه در این صورت مشکلی هم پیش نمی آمد. پس می بایست درس عبرت برای دیگران بشود که در زمان عقد ، حق طلاق باید با هر یک از زوجین بطور یکسان داده شود.

    • بدون نام

      تا زمانی که قوانین ازدواج و طلاق در کشور اصلاح نشود از این همسر کشیها باز هم خواهیم دید .

    • سعيد خليلي

      با سلام خدمت همه عزيزان
      اگر چه قصاص حق خانواده مقتول است ليكن به فرموده قرآن كريم ، عفو و بخشش ارجح ميباشد.

    • وکیل

      ولی دم یعنی صاحب خون و تنها صاحب خون انسان خداست وخانه از پای بست ویران است

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج