۹۵۴۵۸
۴ نظر
۵۰۲۷
۴ نظر
۵۰۲۷
پ

خانه تکانی به سبک برترین ها

تا چند روز دیگر عید می آید و سال نو می شود و همه می خواهیم روزهای شادی در انتظارمان باشند. امید که همین طور خواهد شد. اما به استقبال بهار رفتن هم آدابی برای خودش دارد.

خانه تکانی به سبک برترین ها

برترین ها: تا چند روز دیگر عید می آید و سال نو می شود و همه می خواهیم روزهای شادی در انتظارمان باشند. امید که همین طور خواهد شد. اما به استقبال بهار رفتن هم آدابی برای خودش دارد. همان طور که طبیعت نو می شود ما هم باید نو شویم. خانه مان را نونوار و تمیز کنیم و در پاکی محض به انتظار شنیدن صدای ترکیدن توپ سال نو بمانیم. به همین منظور، چند ایده برایتان گفته ایم که خوب است انجام دهید.

۱. تمیز کردن آشپزخانه

برای این منظور، همه وسایل موجود روی کانتر و میز و کابینت را جمع کنید و همه سطوح را با اسپری های پاک کننده، برق بیندازید. حتی دیوارها را نیز بشویید. این کار نه امکانات خاصی نیاز دارد نه هزینه. فقط باید کمی وقت و حوصله داشته باشید تا بتوانید همه جا را به خوبی تمیز کنید.

خانه تکانی به سبک برترین ها

در انتهای کار نیز وسایل اضافه ای که اصولا روی کانتر یا کابینت های آشپزخانه وجود دارند را جمع آوری کنید. هر چه فضاهای سطحی آشپزخانه خالی تر و خلوت تر باشد، تمیزتر و مرتب تر دیده خواهد شد.

وسایلی که زیاد استفاده می کنید را دم دست بگذارید اما برای آنها مکانی تعیین کنید که علاوه بر در دسترس بود، به زیبایی و دکوراسیون آشپزخانه هم کمک کنند.

۲. مرتب کردن داخل کابینت ها و انباری آشپزخانه

یکی از مهم ترین کارهایی که باید هنگام خانه تکانی انجام دهید، مرتب کردن وسایل داخل کابینت ها است. همه ظروف را بیرون بریزید و کف و دیواره های داخلی را تمیز کنید. سپس ظروف را با نظم دوباره در کابینت بچینید. کابینت مواد غذایی و خوراکی ها را نیز مرتب کنید. اگر محل قرارگیری خوراکی ها نظم خاصی ندارد، حتما این کار را انجام دهید. برای موادغذایی همچون برنج، ماکارونی یا مواد خشک شیشه و پاکت تعیین کنید. آنها را با نظم در کنار هم قرار دهید و در صورت تمایل روی هر شیشه یا پاکت نام مواد داخلی را بنوسیید.

خانه تکانی به سبک برترین ها

کف کابینت مواد غذایی می توانید کاغذ، یا پارچه و پلاستیک مخصوص داخل کابینت قرار دهید.

برای انواع سس ها، روغن ها و مواد مشابه نیز می توانید سبد فلزی یا حصیری در نظر بگیرید و آنها را یکجا در کنار هم قرار دهید.

۳. مرتب کردن و زیباسازی مرکز فعالیت های خانه

در هر خانه ای گوشه ای وجود دارد که تقریبا همه کارها در آن جا انجام می شود. میز و تاقچه و طبقه هایی که همه وسایل دسته بندی، برنامه ریزی، حساب و کتاب و ... در آنجا انجام می شود. برای اینکه این منطقه نیز مرتب باشد، جعبه های زیبا و یک شکل برای قرار دادن کاغذها و خرده ریزه ها خریداری کنید.

خانه تکانی به سبک برترین ها

همه سطح میز و دیوارهای آن را مرتب کنید و برای اینکه خیلی حالت رسمی و بی روح نداشته باشد از وسایل دکوری ریز و درشت، تابلوهای نقاشی، گلدان و مجسمه استفاده کنید. روی میز شمع و گیاه و گلدان زنده قرار دهید و طبقه های بالای میز را (اگر وجود دارد) با انواع کتاب تزئین کنید.

۴. شست‌وشوی هممه وسایل خانه

بهار بهترین زمان برای شستن همه ملحفه ها و پرده ها و پارچه ها است. فرش ها و قالی ها را به قالیشویی بدهید و همه پرده ها را باز کنید و بشویید و اتو کنید. روتختی، ملحفه، روبالشتی، رومیزی ها و ... را همه را بشویید و پس از اتو کردن دوباره در محل اصلی خود نصب کنید و قرار دهید.

پتو و لحاف که بزرگ هستند را به خشک‌شویی بدهید.

خانه تکانی به سبک برترین ها

۵. مرتب کردن اتاق یا کمد لباس ها

برای این منظور باید وقت بگذارید و با دقت لباس ها را از هم جدا کنید. لباس های زمستانی که تا سال آینده دیگر استفاده نمی شوند را بشویید و اتو و جمع آوری کنید. اگر شهری که در آن ساکن هستید در روزهای بهاری نیز سرد هستند و همچنان به لباس گرم نیاز دارید، آنها را مرتب در کمد و در دسترس قرار دهید.

خانه تکانی به سبک برترین ها

با جمع کردن لباس های زمستانی، فضای زیادی از کمد دیواری خالی می شود و می توانید با آزادی عمل بیشتری لباس های بهاری خود را بچینید.

استفاده از کیسه های وکیوم نیز برای جمع آوری لباس های زمستانی ایده بدی نیست. با کمترین حجم ممکن می توانید بیشترین جمع آوری را داشته باشید.

۶. مرتب کردن فضای رختکن ورودی خانه

یکی از مکان هایی که باید در خانه تکانی عید آن را لحاظ کنید، فضای رختکن ورودی خانه است. در این فضا اگر کمد دارید، همه آنها را پس از تمیز و مرتب کردن، خالی هم بکنید. یعنی اگر کلاه، دستکش، چکمه و وسایل دیگر که برای زمستان هستند در آنجا جا مانده است، حتما با دیگر وسایل زمستانی جمع و انبار کنید. البته در بهار چون احتمال بارش باران بسیار است، چترهای خود را جمع نکنید.

خانه تکانی به سبک برترین ها

۷. آماده کردن بالکن (بهارخواب)

حالا که هوا در حال گرم شدن است و می توانید ساعاتی از روز را در هوای بیرون و بالکن سپری کنید، آنجا را بشویید و تمیز کنید. وسایل لازم برای استراحت و دورهمی ها در بالکن را بیرون بیاورید و آنها را برای استقبال از روزهای گرم تر آماده کنید. پس از گردگیری و تمیز کردن، اگر لازم بود دیوارها را نقاشی کنید تا رنگ و روی تازه ای بگیرند و شادابی فصل را به ساکنین خانه القا کنند.

خانه تکانی به سبک برترین ها

۸. بهاری کردن پنجره ها

اگر در زمستان برای پنجره های خود محافظ، اسکرین، پلاستیک یا ... قرار داده بودید تا سوز سرما را بگیرد و از شیشه ها در برابر باد و باران محافظت کند، اکنون زمان آن فرارسیده تا آنها را جمع آوری کنید.

خانه تکانی به سبک برترین ها

۹. مرتب کردن فضای بیرون از خانه

حیاط، باغچه، انباری و راه پله ها نیز باید جزو فهرست گزینه های خانه تکانی عید قرار داشته باشند. همه آثار زمستان خاکستری را از حیاط حذف کنید. درها و پنجره ها را بشویید. باغچه ها را مرتب کنید. در باغچه گل‌کاری کنید. ورودی خانه را تزئین کنید. مرمت های لازم را انجام دهید.

در راه پله های گلدان های بهاری قرار دهید پشت در ورودی را با حلقه گل های بهاری تزئین کنید.

خانه تکانی به سبک برترین ها
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • ترسو

      جقدر چیز یاد گرفتیم ؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟!!!!!!!!!!!!!!!!! تمیز کنید !!! مرتب کنید !!! سر جای خود بگذارید !!!! واقعا که مطالب تازه و نوئی بود ! !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

    • بدون نام

      با سلام.شما با عکس ها و مطالبی که در سایت میگذارید فرهنگ تجمل گرایی رو رواج میدین.یه مقدار به حرفی که زدم توجه کنید.خانه های بزرگ و لوازم لوکس و تنوع اشیا یک جنس و غیر ضروری در کنار هم.اینها مخالف با اقتصاد مقاومتی نیست؟؟؟؟؟؟رسانه ها از جمله برترین ها نقش بسزایی در ترویج این فرهنگ دارند

    • مينا طاها

      خوب بود.

    • بدون نام

      خانه تکانی عملی مردانه ست بهتره از عکسهای مردان برای مطلب استفاده کنید.

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج