۹۶۰۳۴
۱ نظر
۵۰۰۹
۱ نظر
۵۰۰۹
پ

ولخرج ترین جهانگردان دنیا

نوروز تقریبا با سفر و گردشگری گره خورده است. کمتر کسی را می توان پیدا کرد که در این ایام برنامه ای هرچند مختصر تدارک نبیند. شاید بی مناسبت نباشد اگر به همین بهانه سراغ خوش سفرترین مردمان برویم و ببینیم بیشترین مقصد های گردشگری دنیا کدامند.

ولخرج ترین جهانگردان دنیا





مجله مطب: نوروز تقریبا با سفر و گردشگری گره خورده است. کمتر کسی را می توان پیدا کرد که در این ایام برنامه ای هرچند مختصر تدارک نبیند. شاید بی مناسبت نباشد اگر به همین بهانه سراغ خوش سفرترین مردمان برویم و ببینیم بیشترین مقصد های گردشگری دنیا کدامند. شاید شما هم بدانید با تغییراتی که در زمینه صنعت جهانگردی و قدرت خرید مردم دنیا در حال رخ دادن است، شمار جهانگردان آسیایی از جمله چینی ها رو به افزایش گذاشته است. به همین دلیل کشورهای غربی مانند انگلستان و فرانسه تلاش می کنند تعداد بیشتری از جهانگردان چینی را ترغیب به سفر به کشورهای خود کنند.

از عواملی که باعث توانمندی بیشتر آسیایی ها برای مسافرت های خارجی شده، شهری شدن، افزایش درآمدها و برداشته شدن محدودیت ها بر مسافرت های خارجی است. شرکت های هواپیمایی ارزان قیمت هم مسیرهای پروازی از هند و سایر کشورهای آسیایی برقرار کرده اند. چین، بعد از فرانسه و آمریکا سومین مقصد جهانگردان است. در عین حال میلیون ها چینی هم خود به عنوان جهانگرد هر سال به خارج سفر می کنند. طبق اعلام سازمان جهانی گردشگری، مسافرت های بین المللی چینی ها از 10 میلیون مورد در سال 2000 به 83 میلیون در سال 2012افزایش داشته است.

در سال 2012 جهانگردان چینی 102 میلیارد دلار خرج کرده اند.این رقم نسبت به سال 2011، 40 درصد رشد نشان داده است. این رقم همچنین از مجموع پول خرج شده توسط جهانگردان آمریکایی و آلمانی بیشتر است. در نه ماه اول سال 2013، پول خرج شده توسط چینی ها 28 درصد افزایش داشته است.

ولخرج ترین جهانگردان دنیا

جهانگردان چقدر خرج می کنند؟

موسسه تحقیقاتی کوتری (COTRI) می گوید که «جهانگردان نوین چینی» بسیار اهل مسافرتند، تحصیل کرده اند و عمدتا کمتر از ۴۵ سال سن دارند. طبق تازه ترین برآورد این موسسه در ۱۲ ماه آینده مسافران چینی ۱۲۹ میلیارد دلار خرج خواهند کرد.

دلیل سفر: تجارت یا تفریح؟

انتظار می رود که تا سال ۲۰۳۰، شمال شرقی آسیا پربازدیدکننده ترین مقصد جهانگردی در دنیا باشد، هر چند اگر نسبت جمعیت را در نظر بگیریم، اروپا محبوبترین مقصد برای مسافران بین المللی خواهد بود. سازمان جهانی گردشگری اعلام کرده که بخش بزرگی از جهانگردان در بین سال های ۲۰۱۰ و ۲۰۳۰ از آسیا و اقیانوسیه خواهند بود. از جمله مقاصد پرطرفدار برای گردشگران آسیایی، سایر کشورهای آسیایی است.

مسافران آسیایی به کدام کشورها می روند؟

گفته می شود که جاذبه اصلی برای مسافرانی که از سرزمین اصلی چین به خارج سفر می کنند، خرید است. آنها همه چیز، از کالاهای لوکس گرفته تا شیر خشک بچه می خرند. به ویژه در مورد هنگ کنگ، این مساله به دلیل نبود مالیات فروش و شهرت هنگ کنگ در زمینه اجناس اصل است. در شش سال گذشته مسافرت چینی ها به آمریکا افزایش بسیاری داشته است؛ به طوری که از ۳۹۷هزار و ۶۰۰ مورد در سال به یک میلیون و ۴۰۰ هزار سال رسیده است ولی تعداد مسافرت ها به ژاپن و انگلستان کمی کاهش داشته است.

سازمان ملی گردشگری ژاپن می گوید که شمار مسافران ژاپنی به منطقه شرق آسیا مانند کره همچنان در حال کاهش است. بیشتر گردشگران ژاپنی به ویتنام، تایلند و هاوایی می روند. در میان مقاصد اصلی جهانگردان هندی، سنگاپور، امارات متحده عربی و مالزی قابل ذکر است. مسافرت هایی که از هند به تایلند می شود، از سال ۲۰۰۷ تاکنون بیش از ۵۰ درصد افزایش داشته است. کشورهای اروپایی و آسیایی تلاش می کنند که شرایط سفر چینی ها را به کشورهای خود سهل تر کنند، از جمله با تسهیل مقررات دریافت روادید. از جمله کشورهایی که به این کار اقدام کرده اند، کره جنوبی، فرانسه و انگلستان هستند.

ولخرج ترین جهانگردان دنیا

ولخرج ترین جهانگردان دنیا
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • مجتبب

      چرا به کشور ما که تمدنش از ان ها بیشتر نمیان

      علتش،چیه؟

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج