جاباما
۹۶۷۶۵۴
۳ نظر
۵۱۵۸
۳ نظر
۵۱۵۸
پ

رفع لک صورت؛ چند روش که به دردتان می‌خورد

داشتن پوستی صاف و شفاف خواسته هر کسی است. طبیعتاً بخش زیادی از زیبایی چهره هر فردی در داشتن پوستی نرم و بدون لکه خلاصه می‌شود. به همین دلیل نیز راه‌های درمانی بسیاری وجود دارد که استفاده از آن‌ها می‌تواند در مقوله رفع لک صورت کارساز باشد.

برترین‌ها: داشتن پوستی صاف و شفاف خواسته هر کسی است. طبیعتاً بخش زیادی از زیبایی چهره هر فردی در داشتن پوستی نرم و بدون لکه خلاصه می‌شود. به همین دلیل نیز راه‌های درمانی بسیاری وجود دارد که استفاده از آن‌ها می‌تواند در مقوله رفع لک صورت کارساز باشد. در این مطلب همراه ما باشید تا چند روش رایج رفع لک صورت را برایتان مطرح کنیم.

رفع لک صورت؛ چند روش که به دردتان می‌خورد

رفع لک صورت با عسل

یکی از اصلی‌ترین انتخاب‌ها برای رفع لک صورت و حفظ سلامت پوست استفاده از عسل است. این ماده به نوبه خود به عنوان یک لایه‌بردار شناخته می‌شود و می‌تواند تا حدودی باکتری‌های موجود در پوست را نیز از بین ببرد و در نتیجه نیز در داشتن پوستی روشن و شفاف‌تر به کمک شما بیاید.

رفع لک صورت با عسل در شکل‌ها روش‌های متفاوتی رخ خواهد داد. شما حتی می‌توانید عسل طبیعی و خام را نیز بر روی پوست خود بمالید و بعد از خشک شدن کامل آن، پوست صورتتان را با آب ولرم شست‌وشو دهید. این روش می‌تواند در مرطوب‌تر شدن پوست شما و همین‌طور رفع لک صورت تأثیرگذار باشد.

شما هم‌چنین می‌توانید یک قاشق غذاخوری عسل را با دو قاشق غذاخوری آب گوجه‌فرنگی مخلوط نموده و از آن خمیری تهیه کنید. این ماسک به صورت موضعی استفاده می‌شود و از آنجا که بسیار ملایم است می‌توان آن را روزی دو بار نیز استفاده نمود.

علاوه بر این استفاده از ترکیب دو قاشق چای‌خوری شیر و یک قاشق چای‌خوری عسل نیز راه دیگری است که پیش روی شما قرار دارد. در نهایت نیز به این ترکیب یک قاشق آرد نخودچی اضافه کرده و مواد را به خوبی هم بزنید. این ماسک را چیزی حدود ۲۰ دقیقه بر روی پوست خود نگه دارید و بعد هم آن را با آب گرم به خوبی بشویید. استفاده از این ماسک به صورت هفته‌ای یک بار می‌تواند در داشتن پوستی صاف‌تر و شفاف‌تر به شما کمک کند.

استفاده از آب‌لیمو برای رفع لک صورت

رفع لک صورت؛ چند روش که به دردتان می‌خورد

استفاده از آب‌لیمو نیز می‌تواند در رفع لک صورت شما تأثیر بسیار زیادی داشته باشد. ویتامین C موجود در این میوه می‌تواند به طور مستقیم در سفیدتر شدن پوست شما و همین‌طور رفع لک صورت تأثیرگذار باشد. برای استفاده از این میوه نیز راه‌های بسیاری وجود دارد که اولین آن‌ها استفاده مستقیم از خود آب‌لیمو است. برای این کار نیز باید لیمو را برش زده و هر کدام از برش‌ها را بر روی لکه‌های قهوه‌ای صورت خود، آن هم به مدت نیم ساعت نگه دارید و سپس آن را به خوبی بشویید. یادتان باشد که در زمان استفاده از این ماسک نباید تماس مستقیمی با خورشید داشته باشید.

روش دیگری که می‌تواند در استفاده از آب‌لیمو برای رفع لک صورت مؤثر باشد ترکیب آن با شکر است. برای این کار مقداری آب‌لیمو را با ۲ تا ۴ قاشق غذاخوری شکر مخلوط کنید تا از ترکیب آن‌ها خمیری به دست آید. این خمیر را به صورت موضعی بر روی لکه‌های صورت بزنید و نیم ساعت به آن فرصت داده و سپس پوست را به خوبی بشویید. لازم به ذکر است که استفاده از این خمیر می‌تواند پوست شما را خشک کند. به همین دلیل هم حتماً پس از هر بار استفاده از آن، کرم مرطوب‌کننده استفاده کنید.

روش دیگری که می‌تواند نتیجه استفاده از آب‌لیمو برای رفع لک صورت را به شما نشان دهد ترکیب آن با عسل و شکر است. برای این کار آب یک عدد لیمو را بگیرید و آن را با دو قاشق غذاخوری شکر و همین‌طور دو قاشق غذاخوری عسل مخلوط کرده و خمیری از آن تهیه نمایید. حالا با کمک یک قلم‌مو یا حتی یک تکه پنبه خمیر را بر روی نقاط و لکه‌های قهوه‌ای صورت خود بمالید و مجدداً نیم ساعت به آن فرصت دهید و سپس صورتتان را با آب سرد به طور کامل شست‌وشو دهید. استفاده از عسل در این ماسک می‌تواند رطوبت خوبی را به پوست شما برساند.

رفع لک صورت با سیب‌زمینی

برای از بین بردن لک صورت با کمک سیب‌زمینی نیز سه روش کلی وجود دارد. در روش اول شما می‌توانید سیب‌زمینی را به صورت مستقیم برای از بین بردن لکه‌ها استفاده نمایید. برای این کار نیز سیب‌زمینی را برش داده و به صورت موضعی بر روی لک‌های صورت خود قرار دهید و چند دقیقه‌ای به آن زمان دهید. بعد هم پوست خود را با آب ولرم و به خوبی شست‌وشو دهید.

در روش دوم شما باید سیب‌زمینی خود را رنده کرده و آن را با چیزی حدود یک قاشق چای‌خوری عسل مخلوط کنید. حالا این ترکیب را بر روی پوست خود قرار داده چیزی حدود یک ربع نیز به آن زمان دهید. بعد هم تمام صورت خود را با آب ولرم بشویید.

برای روش سوم رفع لک صورت با سیب‌زمینی شما باید آب سیب‌زمینی را بگیرید و به آن مقداری آب‌لیمو و هم‌چنین زردچوبه اضافه کنید. در نهایت نیز این ترکیب را بر روی لکه‌های پوست خود به صورت موضعی قرار دهید و اجازه دهید تا کاملاً خشک شود و در نهایت نیز آن را به خوبی بشویید.

استفاده از زردچوبه برای رفع لک صورت

رفع لک صورت؛ چند روش که به دردتان می‌خورد

یکی دیگر از راه‌های مناسب برای رفع لک صورت استفاده از زردچوبه است. زردچوبه به عنوان یک ماده ضدعفونی‌کننده و روشن‌کننده پوست می‌تواند لکه‌های پوست صورت شما را به مراتب کاهش دهد، به علاوه آنکه این ماده می‌تواند اختلالات پوستی آلرژیک شما را کاهش داده و التهاب و عفونت آن را نیز از بین ببرد.

برای تهیه ماسک زردچوبه می‌توانید از چند روش کلی استفاده نمایید. یکی از این روش‌ها ترکیب یک قاشق غذاخوری پودر زردچوبه با مقداری آب آناناس است. خمیر به‌دست‌آمده از این ترکیب را بر روی پوست صورت خود بمالید و تا قبل از آنکه کاملاً خشک شود آن را با آب ولرم شست‌وشو دهید. شما می‌توانید این ماسک را دو یا حتی سه بار در هفته استفاده نمایید.

روش دیگری که پیش روی شما قرار دارد ترکیب مقداری مساوی از پودر زردچوبه و آرد نخودچی است. به این ترکیب مقداری آب و یا حتی شیر نیز بیفزایید و از آن یک خمیر تهیه کنید. در نهایت این ماسک را به صورت یکسان بر روی تمامی نقاط پوست صورت خود بمالید و بعد از آنکه کاملاً خشک شد آن را به خوبی بشویید. استفاده از این ماسک نیز برای یک بار در هفته می‌تواند پوست شما را روشن‌تر کرده و لکه‌های روی صورتتان را نیز کاهش دهد.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      همشون الکیه و جواب نمیدهدتنها را تغدیه سالم و پاکسازی بدنه

      پاسخ ها

      • بدون نام

        اتفاقا ترکیب آب سیب زمینی و آبلیمو و عسل خیلی واسه من تاثیر داشت پیشنهاد میکنم امتحان کنید اگه خواستید

    • بدون نام

      من هرچی بگن استفاده میکنم ولی نتیجه نمیگیرم

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج