۹۷۵۶۱۱
۲۱ نظر
۵۰۱۲
۲۱ نظر
۵۰۱۲
پ

دستگیری یکی از بزرگان طوایف شادگان

دستگیری یکی از شیوخ طوایف در شادگان، به علت بی‌توجهی به هشدارهای داده شده جهت لغو مراسم ختم، تهدید سلامت عمومی جامعه و همچنین تیراندازی هوایی در این مراسم، دستگیر شد.

خبرگزاری فارس: با وجود اینکه بسیاری از فعالیت‌های روزانه مردم، کسب و کارها، مراسم عروسی و عزا، مراسمات مذهبی، ورزشی، دانشگاه‌ها و مدارس و.... به دلیل سرعت انتقال ویروس کرونا در تجمعات تعطیل شده‌اند اما برخی از شهروندان همچنان از رعایت پروتکل‌های بهداشتی امتناع می‌کنند.

بر همین اساس، در روزهای اخیر یکی از بزرگان طوایف در روستای عبودی شادگان به دلیل بی‌توجهی به هشدارهای داده شده مبنی بر لغو مراسم عزاداری اقدام به برگزاری تجمع و مراسم ختم کرد که توسط دادستان شهرستان به علت تهدید بهداشت عمومی جامعه و تیراندازی هوایی در این مراسم دستگیر شد.

این در حالی است که دو روز گذشته استاندار خوزستان با اشاره به آمار بالای بیماران مبتلا به ویروس کرونا در این شهرستان نسبت به جمعیتی که دارد، گفت: برگزاری مراسم فاتحه‌خوانی با ۲ هزار شرکت‌کننده در انتقال ویروس کرونا مانند بمب ساعتی عمل می‌کند، مردم باید رعایت کنند تا از شر این ویروس خلاص شویم.

سعید حاجیان فرماندار شهرستان شادگان در این رابطه به خبرنگار فارس گفت: با وجود اینکه اهالی این منطقه به برخی نکاتی که تذکر داده بودیم عمل کرده بودند اما ممانعت از تجمع در مراسم فاتحه‌خوانی به دلیل حضور اقوام و خویشاوندان به نوعی از دست بزرگ طایفه خارج شده بود.

وی افزود: دادستان شهرستان نیز بر اساس مصوبات ستاد ملی کرونا، شیخ طایفه را به همراه سه نفر احضار کرد که البته شیخ طایفه پس از گرفتن وثیقه آزاد شد.

رضا کیانی‌راد دادستان شهرستان شادگان نیز در این رابطه اظهار کرد: به منظور حفظ حقوق عامه و بهداشت عمومی و اجرای مصوبات ستاد مبارزه با بیماری کرونا در شهرستان با هر یک از کارکنان نهادها، ادارات و یا هر فردی که وظیفه حفاظت از سلامتی مردم را بر عهده دارد و از اجرای قوانین امتناع یا کوتاهی کند، برابر قانون برخورد خواهد شد.

وی افزود: هر رفتاری که سلامتی مردم را به خطر اندازد، با برخورد سخت قانونی مواجه خواهد شد.

کیانی راد با اشاره به شیوع بیماری کرونا در سطح کشور و گزارش مواردی از آن در سطح شهرستان شادگان بیان کرد: انتظار می‌رود مردم به منظور پیشگیری از ابتلای خود و اعضای خانواده به این ویروس، به هشدارهای لازمه توجه نشان داده و از حضور در مکان‌های پرتردد بپرهیزند.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • امیرخان

      عجب برای سردار مراسم میلیونی گرفتن کسی کاریش نشد کسی و دادستانی دستگیر نکرد،مامورین تیراندازی نکردن،حالا مگه چی شده این بنده خدا مراسم تشییع گرفته، فرقش چی بوده؟؟؟؟ واقعا آدم می مونه تو کارهای مسیولین،آخ بی عدالتی و تبعیض تا که؟؟؟؟!!!!!!

      پاسخ ها

      • بدون نام

        احسنت

      • بدون نام

        اتفاقا خوب کاری کردن دستگیرش کردند اقدام به تجمع اونهم در این شرایط واقدام به تیر هوایی در کردن اون هم با سلاح جنگی که بارها وباره موجب کشته شدن انسانهاي بیگناهی زیادی تا حالا شده نمونش چند ماه پیش بود که يه مادر ودختری رهگذر بر اثر همین تیر اندازیا جونه خودشونو از دست دادن اصلا فاتحه خونیا خوزستان تجماعت زیادی میشه ودر اين شرايط بهداشت درست رعایت نمیشه وجان شرکت کنندگان مراسم وکسانی که بعدها با آنها در ارتباط هستند به خطر خواهد افتاد. واقعا اگه دولت بالا سر این مردم نبود همدیگر رو میخوردند.

      • بدون نام

        اونها اشتباه کردن باید بقیه جامعه کار اشتباه یه عده رو چند بار تکرار کنند ، چرا همش داریم از روی لجاجت رفتار میکنیم ، از خواب بیدار شیم

      • بدون نام

        امیر خان کله گنجشکی یاد فکر نکن تا توش نمونی

    • از شادگانم

      اصلا و اصلا این آدم رو ازاد نکنید، اینها پدر شهرمونو در آوردن و میخوان نامش رو خراب کنن،شهرستان ما شهرستان شعر و ادب و اخلاقه اما این آدمهایی که تو مراسمات تیر هوایی میزنن باید با بدترین شکل ممکن مجازات بشن چونکه کارشون تفاوتی با قتل نداره، تیرهایی که میره تو هوا همش رو سر مردم می افته و خطر کشتن هم داره چونکه سنگینه وباشتاب تند برمیگرده اگر توسر کسی بخوره کارش تمامه،خدا لعنتشون کنه

    • بدون نام

      بیچاره بزرگ طایفه.....

    • بدون نام

      عین دو هزار نفر را ببرین و تو قرنطینه بگذاریدشون پیش همدیگه ببینیم چند نفرشان زنده می مانند. فقط نگذارید قاطی بقیه مردم بدبخت بشوند...

    • ۱۱۱۱۲

      برگزاری فوت بستگان مسئولین با مردم عادی در چیست.؟؟؟؟؟.؟

      پاسخ ها

      • بدون نام

        اون تو تهرانه چه ربطی به خوزستان داره مگه مردم خوزستان امکانات مردم تهران و دارن ؟

    • بدون نام

      عقب افتادن

    • بدون نام

      برید تشیع جنازه سپاه را جمع کنید

    • بدون نام

      کجایش دستگیری بوده. تذکر بوده و تعهد

    • سعید الله داد از ایران

      این آقا یان فکر می کنند که بزرگ طایفه هستن هر کاری که دلشان بخواد انجام دهند

    • بدون نام

      شیخ یادگیری بیندازی پیش کرونایی هاتوبیمارستان تاکرونابگیره بفهمه چه بلایی سرش میاد ،ومردم ودرک کنه که درخونه می مانن

    • بدون نام

      باید به سلامت زنده های طایفه بیشتر اهمیت می داد

    • بدون نام

      خرج زندگی بدین تا در نیایم بیرون کرونا بگیریم بهتره تا داخل خونه از گرسنگی بمیریم

    • بینام

      مگه دیروز همون پاسداره نبود دوهزار نفر بودمگه باهم فرق میکنه هرکی میخادباشه اوناهم بایدمجازات شوند

    • بدون نام

      خرج زندگی بدین تا در نیایم بیرون کرونا بگیریم بهتره تا داخل خونه از گرسنگی بمیریم

    • بدون نام

      من نمیدونم چرا برای یه ناهنجاری فورا دنبال توجیه میگردیم.ما چکار داریم دولت مراسم گرفته و تهران چه خبره؟ما خوزستانیها خودمون باید مثل همیشه فرهنگ و قانونمندی خودمونو نشون بدیم و الان بحث مرگ و زندگی خانواده هامونه،لطفا الکی قضاوت نکنیم

    • بدون نام

      این رسم جنوبیا

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج