جاباما
۹۷۶۴۹
۲ نظر
۵۰۱۳
۲ نظر
۵۰۱۳
پ

چگونه«همیشه» خوشحال باشیم حتی وقتی«واقعا» ناراحتیم؟!

آموزش ظاهرسازی در دید و بازدیدهای نوروزی!

عید نزدیک است. شاید در نزدیکی شما کسانی باشند که خیلی علاقه‌ای به دیدار آنها نداشته باشید و از آنجایی که ماایرانیان به صله‌رحم اهمیت می‌دهیم و هر طور که شده بايد به دیدار آن افراد برویم با راهکارهایی آشنا می‌شویم تا از آن طریق فرد مقابل کمتر حس کند.

آموزش ظاهرسازی در دید و بازدیدهای نوروزی!
مجله زندگی ایده آل: تعطیلات عید نزدیک است. شاید در نزدیکی شما کسانی باشند که خیلی هم علاقه‌ای به دیدار آنها نداشته باشید و از آنجایی که ما ایرانیان خیلی‌خیلی به صله‌رحم اهمیت می‌دهیم و هر طور که شده بايد به دیدار آن افراد برویم امروز با راهکارهایی آشنا می‌شویم تا بلکه از آن طریق فرد مقابل کمتر حس کند ما یک لحظه هم تاب حضور در کنار او را نداریم. دکتر سیدعلی دربانی کارشناس ارشد مشاوره خانواده مطالبي درباره راهکارهایی برای تظاهر به خوشحال بودن را براي شما بازگو مي‌كند.

آموزش ظاهرسازی در دید و بازدیدهای نوروزی!

چگونه بنشینید تا خوشحال دیده شوید

روی هم قرار دادن دست‌ها و پاها نشان می‌دهد که یک رفتار منفی یا تدافعی وجود دارد و در علامت قفل مچ پا نیز این نکته صحت دارد. در آقایان علامت قفل مچ پا اغلب با مشت‌های بسته روی زانوها یا محکم گرفتن دسته‌های صندلی ترکیب می‌شود. در خانم‌ها این علامت کمی متفاوت است؛ زانوها در کنار هم قرار دارند، پاها (مچ به پایین) شاید به یک طرف باشد و دست‌ها در کنار هم در حالت راحتی قرار گرفته‌اند یا اینکه روی هم و روی قسمت زانو گذاشته شده‌اند.

وقتی خوشحال نیستیم چه شکلی می‌شویم

همان‌طور که می‌دانید زبان بدن ما بازتاب احساس ماست. اگر با فردی که از او خوش‌مان نمی‌آید طرف شویم احتمال اینکه زبان بدن ما با گاردی بسته همراه شود بسیار زیاد است. پیام‌هایی که با رفتارهایی همچون خاراندن سر، جویدن عصبی گوشه لب‌ها، دوری از تماس چشمی، قوز کردن یا بی‌انعطاف ایستادن و... همراه است. بیش از حد پلک‌زدن هم می‌تواند نشانه اضطراب باشد و شايد پلک نزدن هم نشانه ترس باشد. چشم‌ها موقع خندیدن حالت خاص خودشان را دارند و البته موقع اندوه هم به همین ترتیب هستند. یک پیشانی پرچین با ابروهای رو به پایین می‌تواند نشانه اندوه مشخص باشد. چهره درهم کشیده هم یا نشان‌دهنده اضطراب است یا نشانه خشم. رنگ سرخ صورت به نسبت موقعیت یا نشان‌دهنده خشم است یا نشانی از شرم. صورت زرد هم که ترس را نشان می‌دهد البته احتمالات پزشکی را هم در نظر بگیرید.

دست به کمر نایست

دست به کمر زدن، نشانه احساس برتري و احساس محق بودن فرد است. ۲ مدل دست به کمر ايستادن داريم؛ يکي حالتي که کف دست‌ها رو به زمين است كه اين حالت شديد دست به کمر ايستادن است. ديگري حالتي که دست روي باسن قرار مي‌گيرد و کف دست کمي به سمت بالاست! اين حالت خفيف دست به کمر ايستادن است، کسي که دست به سينه مي‌شود وارد گارد دفاعي شده! اگر می‌خواهید طرف مقابل کمتر احساس کند که شما از دیدنش خوشحال نیستید کمتر دست به سینه باشید، در کودکي زماني که از موقعيتي خوش‌مان نمي‌آمد يا در شرايط نگران‌کننده‌اي قرار مي‌گرفتيم، پشت پدر يا مادر خود مخفي مي‌شديم كه اکنون در بزرگسالي همان حرکت را به‌صورت مخفيانه با دست به سينه شدن انجام مي‌دهيم.

آموزش ظاهرسازی در دید و بازدیدهای نوروزی!

لبخند فراموش نشود

وقتی فرد لبخند نمی‌زند، حالت بدنی خشکی دارد و به افراد نگاه نمی‌کند، باعث می‌شود افرادی را که به او نزدیک می‌شوند، ناامید کند. انسان‌ها به‌طور کلی از کسانی استقبال می‌کنند که پرانرژی و گشاده‌رو باشند. لبخند مطمئن‌ترین زبان بدن است؛ لبخند به دیگران می‌گوید در آن لحظه خاص شما خوشحال یا راضی هستید. وقتی به کسی لبخند می‌زنید، او هم شاد می‌شود و متقابلا لبخندی را به نمایش می‌گذارد و آگاهانه یا ناآگاهانه احساس می‌کند روی شما تاثیر خوشایندی گذاشته‌ است. لبخند نزدن، افراد را خنثی و بی‌تفاوت نشان می‌دهد. توجه به این نکته نیز مهم است که لبخند زمانی واقعی برداشت می‌شود که چشم‌ها و بقیه بخش‌های صورت را هم دربرگیرد. با پشت صاف بنشینید و اندکی به جلو خم شوید. علاوه بر اینکه این حالت نشان‌دهنده علاقه و توجه شما به این گفت‌وگوست، تنظیم بدن خودتان با شخص مقابل نشانه تحسین و موافقت شما با اوست. با حفظ حالت علاقه‌مند چهره خود، اشتیاق‌تان را نمایش دهید. به موقع سر تکان داده و حرکاتی متناسب با آنچه می‌شنوید نشان دهید. فاصله مناسب بین خود و طرف مقابل را حفظ کنید. فاصله ایمن از طرف مقابل حداقل ۵۰ سانتی‌متر است.

می‌توانید از تکنیک‌های گوش دادن فعال نیز برای خوشحال نشان دادن خود استفاده كنيد؛ تکنیک‌هایی همچون تقسیم نکردن توجه؛ چه به صورت جمعی یا فردی. زماني كه به حرف‌های یک نفر گوش می‌دهید، برای اینکه بتوانید خوب گوش کنید باید تمام توجه‌تان را به آن فرد معطوف کنید. به رؤیا و خیال فرو نروید و به هیچ چیز دیگری هم فکر نکنید. در ذهن‌تان به آماده کردن جوابی که می‌خواهید به آن فرد بدهید هم نپردازید. سعی کنید خوب و با دقت به حرف‌های طرف مقابل گوش دهید تا زیر و بم حرف‌های او و چیزهایی که می‌خواهد غیرمستقیم به شما بگوید را بفهمید. اینکه بتوانید به‌ طورکامل حرف‌های طرف مقابل را بفهمید به میزان توجهی که موقع گوش دادن به حرف‌های او دارید، بستگی دارد.

حرف طرف ‌مقابل را قطع نکنید

وقتی کسی حرف می‌زند، بین حرف او نپرید و سعی نکنید در همه گفت‌وگوها حرف خودتان را به کرسی بنشانید. وقتی با کسی گفت‌وگو می‌کنید، به همان اندازه که حرف می‌زنید باید گوش کنید. وقتی کسی با شما حرف می‌زند، اگر در حرف‌هایش متوجه چیزی نشدید، حتما از او بخواهید برای‌تان بیشتر توضیح دهد تا دچار سوءتفاهمات نشوید. این مسئله مخصوصا در گفت‌وگوهای کاری اهمیت ویژه‌ای دارد. نکته‌ای که باید رعایت کنید این است که وقتی هنوز فرد حرفش تمام نشده است، از او توضیح نخواهید. اجازه بدهید حرف‌هایش را به پایان برساند و وقتی مکث کرد، اگر هنوز منظور او را متوجه نشده بودید، بخواهید که بیشتر توضیح دهد.

آموزش ظاهرسازی در دید و بازدیدهای نوروزی!

پاسخ مناسب بدهید

وقتی برای گوش دادن فعال تمرین می‌کنید باید بدانید ارائه یک پاسخ مناسب نیز بخشی از این مهارت به شمار می‌رود. موقع جواب دادن به طرف مقابل، حرف‌های‌تان را با حفظ احترام کامل بیان کرده و از حمله کردن به طرف بپرهیزید. طوری با او رفتار کنید و به او پاسخ دهید که دوست دارید با خودتان رفتار کنند و در پاسخ‌تان قاطع باشید نه خشن. احساسات، ایده‌‌ها و افکارتان در مورد موضوع بحث را رک، راست و صادقانه بیان کنید. اگر حرف‌های طرف ‌مقابل اطلاعات و دیدگاه تازه‌‌ای در اختیارتان قرار داده است، حتما از آن تحسین و تشکر کنید. هر گفت‌وگوی منطقی شامل بحث، تبادل ‌نظر و به‌دست آوردن اطلاعات و دانش جدید است. به مناسبت عید هم که شده بیاییم علت این کدورت و ناراحتی را بررسی کنیم و اگر رابطه با فرد مقابل واقعا برای‌مان مهم و ارزشمند است بد نیست با او یک دیدار رو در رو بگذاریم و صحبت کنیم.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • ترسو

      میخواین ظاهر سازی رو به ایرونیا !! اموزش بدین ؟؟؟؟؟؟ مگه تو این مملکت زندگی نمی کنین ؟؟؟؟ مردم ما اخر ظاهر سازی هستن !!!!!! کجای کارید ؟؟؟!

    • دنیا

      ظاهرسازی؟!؟!؟ ...کسی خواست خودمون بهش یاد میدیم

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج