جاباما
۹۹۳۳۷۵
۵۰۰۷
۵۰۰۷
پ

جلالی: فرافکنی ترامپ از مسئولیتش نمی‌کاهد

سفیر ایران در مسکو با اشاره به تلاش دولت آمریکا برای پنهان کردن اشتباهات خود در مواجهه با کرونا گفت: این ترفند از مسئولیت ترامپ در برابر ملتش و جامعه جهانی نمی‌کاهد.

خبرگزاری فارس: سفیر ایران در مسکو با اشاره به تلاش دولت آمریکا برای پنهان کردن اشتباهات خود در مواجهه با کرونا گفت: این ترفند از مسئولیت ترامپ در برابر ملتش و جامعه جهانی نمی‌کاهد.

کاظم جلالی سفیر جمهوری اسلامی ایران در فدراسیون روسیه امروز (دوشنبه) در توئیتی به زبان روسی نوشت: «دولت ایالات متحده آمریکا با هدف پنهان کردن اشتباهات و قصور در مواجهه با بحران ویروس کرونا از طریق منحرف ساختن افکار عمومی این کشور و معطوف ساختن آن به سمت خارج از مرزهای آمریکا فرافکنی می‌کند.»

جلالی: فرافکنی ترامپ از مسئولیتش نمی‌کاهد

وی افزود: «این ترفند به هیچ وجه از مسئولیت دونالد ترامپ در برابر ملت خود و جامعه جهانی نخواهد کاست».

«مایک پمپئو» وزیر خارجه ایالات متحده در هفته‌های اخیر در اظهاراتی مدعی شد که دلایل متعددی وجود دارد که نشان می‌دهد منشأ ویروس کرونا، آزمایشگاهی در ووهان چین بوده و دولت پکن اجازه ورود کارشناسان سازمان بهداشت جهانی به آزمایشگاه ووهان را نداده است.

طبق آمار دانشگاه «جانز هاپکینز»، با مرگ ۷۳۳ نفر در ۳۴ ساعت گذشته، مجموع قربانیان کرونا در آمریکا به ۷۹ هزار و ۵۲۸ نفر افزایش یافت.

به گزارش فارس، عملکرد ضعیف دولت ترامپ در مواجهه با ویروس کرونا انتقاد باراک اوباما رئیس جمهور سابق آمریکا را نیز به همراه داشته است. اوباما روز جمعه در اظهاراتی پاسخ دولت ترامپ به همه‌گیری کووید-۱۹ را «فاجعه پرهرج‌ و مرج مطلق» خواند.

دونالد ترامپ نیز به این اظهارنظر واکنش نشان داد و در توئیتی نوشت: «ما اقدامات بزرگی در مدیریتمان برای مبارزه با پاندمی ویروس کرونا انجام دادیم، به ویژه ممنوعیت زودهنگام ورود افراد از چین، مرکز شیوع ویروس به خاک ایالات متحده. این را مقایسه کنید با فاجعه ویروس آنفلوآنزا توسط "اوباما و بایدن خواب آلود". اقدامات ضعیف و رای بد.»

گفتنی است روزنامه نیویورک تایمز نیز اخیرا در یادداشتی نوشت، با توجه پاسخ ضعیف دولت آمریکا به شیوع ویروس کرونا و تبدیل آن به بدترین مرکز همه‌گیری این بیماری، تا مدت‌ها وجهه این کشور بازیابی نخواهد شد.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج