۳۲۹۸۶۱
۵۰۰۷
۵۰۰۷
پ

به «یوروویژن ۲۰۱۶» خوش آمدید +عکس

در شبی که چشمان بیش از دویست میلیون نفر از مردم سراسر جهان به سالن گلوب آرنای شهر استکهلم سوئد دوخته شده بود جماله (سوزانا جمال الدینوا) از کشور اوکراین فاتح مسابقه یوروویژن سال ۲۰۱۶ شد.

وب‌سایت کافه سینما - نوید نیکزاد: در شبی که چشمان بیش از دویست میلیون نفر از مردم سراسر جهان به سالن گلوب آرنای شهر استکهلم سوئد دوخته شده بود جماله (سوزانا جمال الدینوا) از کشور اوکراین فاتح مسابقه یوروویژن سال ۲۰۱۶ شد.

در فینال این مسابقه که با شرکت نمایندگان بیست و شش کشور برگزار شد جماله توانست با ترانه‌ای سیاسی قهرمان یکی از پرتنش‌ترین مراسم موسیقی سال شود.

به «یوروویژن 2016» خوش آمدید +عکس

ترانه ۱۹۴۴ که درباره کوچ اجباری تاتارها از شبه‌جزیره کریمه به دستور ژوزف استالین بود با ۵۳۴ امتیاز به مقام اول رسید. جماله که خودش هم از تاتارهای کریمه است ترانه زیبای خود را به مادر مادربزرگش (نازل‌خان) تقدیم کرد که در سال ۱۹۴۴ و به مانند دویست و پنجاه و پنج هزار تاتار دیگر با پنج فرزند مجبور به ترک کریمه شد و دیگر به خانه بازنگشت. بسیاری از بستگان جماله هم از جمله خانواده‌هایی بوده‌اند که با دستور استالین، از کریمه اخراج شدند.

در سال ۲۰۱۴ در اقدامی بحث‌برانگیز و بر طبق آنچه مقامات کرملین "همه‌پرسی عادلانه" خوانده بودند، شبه‌‌جزیره کریمه جزئی از خاک روسیه شد. اقدامی که منتج به سرد شدن بیشتر روابط روسیه و کشورهای اروپایی و آمریکا شد.

جماله ساعاتی قبل از شروع فینال یوروویژن ۲۰۱۶ در گفتگویی اعلام کرد "اگر برنده شوم این موضوع باعث می‌شود تا همه متوجه شوند که فرقی بین انسان‌هایی که در کشورهای مختلف اروپایی زندگی می‌کنند وجود ندارد و مردمان سایر کشورها آماده این هستند که درد و رنج ما را بشنوند و با تاتارها ابراز همدردی کنند. ترانه من به وضوح درباره همه‌پرسی سال ۲۰۱۴ است. این دو سال غمی بی‌نهایت را به زندگی سخت من اضافه کرد. تصور کنید که شما فردی خلاق و خواننده‌ای بااستعداد هستید اما نمی‌توانید به مدت دو سال به خانه پدری خود بروید. تو پدربزرگت را که نود ساله و بیمار است تنها از طریق اسکایپ می‌بینی و تنها به این صورت با او در تماس هستی اما نمی‌توانی به عیادتش بروی. چه کاری باید انجام بدهم؟ ترانه‌ای زیبا بخوانم و این همه دردی را که بر ما گذشته فراموش کنم؟ این موضوع امکان‌پذیر نیست."

جماله در هنگام دریافت جایزه‌اش هم در میان شور و هیاهوی فراوان حضار سال گلوب آرنا گفت: "می‌دانم که همه شرکت‌کنندگان این مسابقه ترانه‌هایی درباره عشق و صلح می‌خوانند اما من واقعا می‌خواهم این صلح و دوستی بین همه مردم قاره اروپا وجود داشته باشد. از همه شما -مردم کشورهای مختلف اروپایی- که به من رای دادید ممنون هستم و به اوکراین خوش آمدید."

گفتنی است که برنده هر دوره از مسابقه یورویوژن، میزبان سال بعد این مسابقه خواهد بود و بنابراین یورویژن ۲۰۱۷ در اوکراین برگزار خواهد شد.

ترانه You are the only one سرگئی لازاروف روسی که پیش از فینال از آن به عنوان بخت اول قهرمانی یاد می‌شد به مقام سوم بسنده کرد و دامی ایم که به نمایندگی از کشور استرالیا در این مسابقه شرکت کرد با ترانه Sound of Silence در جایگاه دوم قرار گرفت.

اجرای زنده جاستین تیمبرلیک یکی از جذاب‌ترین بخش‌های مراسم شامگاه شنبه بود. تیمبرلیک که یکی از بزرگترین خوانندگان پاپ دنیا است در این مسابقه دو ترانه Rock Your Body و Can't Stop The Feeling را اجرا کرد و در مصاحبه‌ای اعلام کرد که قبل از مراسم از طرف برگزارکنندگان مسابقه یوروویژن با مدیر برنامه‌هایش صحبت‌های مفصلی انجام شد و او متقاعد شد که باید در این مسابقه بزرگ اجرایی زنده داشته باشد.

از دیگر نکات جالب فینال یورویژن سال ۲۰۱۶ پخش مستقیم آن در ایالات متحده آمریکا بود که برای اولین بار صورت پذیرفت و این مسابقه به جز قاره اروپا در کشورهایی مانند استرالیا، نیوزیلند و چین هم به صورت زنده پخش شد.

به «یوروویژن 2016» خوش آمدید +عکس

به «یوروویژن 2016» خوش آمدید +عکس

به «یوروویژن 2016» خوش آمدید +عکس

به «یوروویژن 2016» خوش آمدید +عکس

به «یوروویژن 2016» خوش آمدید +عکس

به «یوروویژن 2016» خوش آمدید +عکس
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج