۱۶۴۷۱۲
۲ نظر
۵۱۰۱
۲ نظر
۵۱۰۱
پ

شهباززاده؛ اردبیلی که عاشق دشمنان دایی است!

او هم از جمله پدیده های فوتبال اردبیل است؛ استانی که حالا تغییر کاربری داده و به جای وزنه بردار، فوتبالیست تحویل می دهد. یکه تاز این پدیده های فوتبال اکنون در استقلال توپ می زند.

شهباززاده؛ اردبیلی که عاشق دشمنان دایی است!




مجله همشهری تماشاگر - احد علوی: او هم از جمله پدیده های فوتبال اردبیل است؛ استانی که حالا تغییر کاربری داده و به جای وزنه بردار، فوتبالیست تحویل می دهد. یکه تاز این پدیده های فوتبال اکنون در استقلال توپ می زند. سجاد شهباززاده مهاجم گلزن استقلال در این فصل بدون آنکه برخلاف خیلی ها زیاد مصاحبه کند و در حاشیه باشد، تنها به گلزنی پرداخت.

شهباززاده که روزهای سختی را در این تیم پشت سر می گذارد، در گفتگویی درباره سیر تحول زندگی اش صحبت کرده و برخلاف سایر اردبیلی ها که به خاطر دایی علیه مایلی کهن هستند، او فوتبالش را مدیون مایلی کهن می داند و از بچگی هم عاشق خداداد عزیزی بوده است.

شهباززاده؛ اردبیلی که عاشق دشمنان دایی است!

تو هم مثل نسل جدید فوتبالت را از مدرسه فوتبال شروع کردی یا از زمین های خاکی به اینجا رسیدی؟

- من از مدرسه فوتبال، فوتبالم را آغاز کردم. ۹-۸ سالم بود که به مدرسه فوتبال رفتم و در مسابقات زیر ۱۰ سال شرکت کردم.

درباره مدرسه فوتبالی که فعالیت می کردی برایمان بگو.

- ما در اردبیل دوتا مدرسه فوتبال داشتیم و از ۱۲ سالگی که اینتر ایتالیا در اردبیل و سه منطقه دیگر کشور مدرسه فوتبال احداث کرد، من در مدرسه فوتبال اینتر فعالیتم را آغاز کردم. بعد از مدرسه فوتبال اینتر در ۱۴ سالگی به باشگاه ذوب آهن اردبیل پیوستم و به مدت ۳ سال هم برای بزرگسالان این باشگاه بازی کردم.

حتما هم مثل همه اردبیلی ها عشق این را داشتی تا علی دایی بشوی؟

- اتفاقا من از بچگی خداداد را دوست داشتم و می خواستم خداداد شوم نه علی دایی. البته علی دایی قابل احترام است و الگوی خیلی هاست اما من خداداد را دوست داشتم.

شهباززاده؛ اردبیلی که عاشق دشمنان دایی است!

پس از همان بچگی میانه خوبی با شهریار نداشتی؟

- من حتی در مسابقات زیر ۱۲ سال شماره ۱۱ خداداد را می پوشیدم و عشق خداداد بودم. من دایی را دوست دارم و همیشه به او احترام می گذارم اما هر فوتبالیستی برای خودش یک الگو دارد و از یک نفر خوشش می آید اما دلیل نمی شود چون من از خداداد خوشم می آمده از دایی بدم بیاید. دایی افتخار استان اردبیل است.

حتما خیلی هم درس خوان نبودی؟

- درسم بد نبوداما نمی شد هم فوتبال بازی کرد و هم درس خواند. کاری نمی توان کرد و من فوتبالم را بیشتر از درس دوست داشتم. البته الان دانشجو هستم و دارم در کنار فوتبال حرفه ای درس هم می خوانم.

خانواده ات با فوتبال بازی کردن تو مشکلی نداشتند؟

- خیلی علاقه ندارم درباره خانواده ام در رسانه ها صحبت کنم اما در همین حد بگویم که آنها هم مانند خانواده های دیگر آنقدر مشتاق نبودند که من فوتبال بازی کنم و درس نخوانم. اولویت آنها درس خواندن فرزندشان بود اما بعد از درس اجازه می دادند که دنبال فوتبال بروم.

دقت کرده ای اردبیل که زمانی مهد وزنه بردارها بود الان به یک شهر فوتبال تبدیل شده و پدیده رو می کند؟

- کی گفته اردبیل مهد وزنه بردارها بوده است. ما فقط چند وزنه بردار سنگین وزن داشتیم و اکثر مردم اردبیل به فوتبال علاقمند هستند. در فوتبال اردبیل تیم های خوبی داشتیم که در لیگ یک تا رده های بالا آمدند و تیم اینتر اردبیل هم سال ۸۴ در نوجوانان ایران سوم شد. آن سال باشگاه هایی چون سپاهان و فولاد مقام اول و دوم را آوردند که بعدها همان بازیکنان در بزرگسالان این تیم ها بازی کردند اما اردبیل چون در لیگ برتر باشگاهی نداشت خیلی از استعدادهای فوتبال ایران استان هدر رفتند.

شهباززاده؛ اردبیلی که عاشق دشمنان دایی است!

چرا فوتبال اردبیل با این همه استعداد در لیگ برتر سهمیه ای ندارد؟

- دلیل اولش این است که در لیگ برتر سهمیه نداریم. بعد هم فکر می کنم در استان ما عزمی برای حمایت از فوتبال وجود ندارد. با اینکه در لیگ یک نماینده داریم که این اتفاق هم دیر رخ داد اما چون شرایط مهیا نیست من و امثال من مجبور شدیم برای پیشرفت از اردبیل خارج شویم.

پس تو هم مانند انصاری فر و چند نفر دیگر به تهران آمدی تا پیشرفت کنی و اتفاقا هر اردبیلی هم که از استان خارج می شود سر از سایپا درمی آورد؟

- ماجرای من با آن ۴ نفر فرق دارد. آنها که سر آمدشان کریم انصاری فر بود در تیم ملی جوانان بودند که دایی از آنها تست گرفت و انتخاب شان کرد. فکر نمی کنم حضور من در سایپا ارتباطی به ماجرای آن چهار بازیکن داشته باشد. سایپا باشگاهی است که به جوان ها میدان می دهد و پدیده های زیادی را به فوتبال ایران معرفی کرده است.

تو را هم دایی انتخاب کرد؟

- (خنده) نه، مرا مایلی که زمانی که در سایپا بود انتخاب کرد. مایلی کهن کار بزرگی در حق من انجام داد که هر کسی چنین کاری نمی کند. حاجی مرا از لیگ دو قبول کرد که در تمرینات سایپا تست بدهم.

مثل همین تست هایی که اول فصل از همه می گیرند؟

- نه اتفاقا من از لیگ دو به مدت دو هفته بر سر تمرینات سایپا آمدم و مایلی کهن در یک فضای سالم اجازه داد کار کنم و خودم را نشان دهم. برای همین می گویم مایلی کهن کار بزرگی در حق من انجام داد.

شهباززاده؛ اردبیلی که عاشق دشمنان دایی است!

آن روزی که فوتبال را حرفه ای دنبال کردی چقدر به پول فوتبال فکر می کردی و درآمد فوتبالیست ها باعث شد تا دنبال این شغل بروی؟

- واقعا آنطوری نبود و هنوز که هنوزه فوتبال را به خاطر خودش دوست دارم و به پولش فکر نمی کنم. به نظر من لذت فوتبال از پولش بیشتر است. فوتبال خیلی مهمتر است که دنبال پولش باشم. البته پول در هر شغلی تاثیرگذار است اما من واقعا دنبال پول فوتبال نبودم که بخواهم به خاطر آن فوتبالیست شوم.

قبل از اینکه مایلی کهن تو را انتخاب کند فکر می کردی در فوتبال موفق باشی؟

- من خیلی از قبل تر از اینکه سایپا با من قرارداد ببندد می خواستم در فوتبال موفق شوم. من این خواسته را از خودم داشتم اما با پیوستن به سایپا این مسیر پیشرفت بهتر شد.

یعنی خیلی سختی نکشیدی؟

- دقیقا من خودم را برای سختی های بیشتری آماده کرده بودم و می دانستم باید زحمت زیادی بکشم تا موفق شوم اما کارهایی که باید می کردم را کردم و تنها کمی زودتر به هدف اولم که حضور در لیگ برتر بود رسیم، آن را هم مدیون مایلی کهن هستم.

پس یک جورایی مایلی هن باعث شد برای رسیدن به آرزوهایت گام بلندی برداری؟

- دقیقا اینگونه بود و مایلی کهن سبب شد تا آسانسوری بالا بیایم و به هدفم برسم.

اینکه می گویندمایلی کهن عصبی است و رفتار مناسبی با بازیکنان ندارد، صحت دارد؟

- اصلا؛ چه کسی چنین حرفی زده است. مایلی کهن یک مربی باشخصیت و آرامی بود که با جوان ها رابطه خوبی داشت. شاید اتفاقات اخیر سبب شد تا برخی ها یک شناخت دیگر نسبت به مایلی کهن پیدا کنند.

شهباززاده؛ اردبیلی که عاشق دشمنان دایی است!

از بچگی استقلالی بودی؟

- من نه استقلالی بودم و نه پرسپولیسی؛ اصولا از همان بچگی طرفدار تیم خاصی نبودم اما الان در استقلال آرامش دارم و خوشحالم در این تیم بازی می کنم.

چه شد به استقلال آمدی؟

- من از بچگی فقط دوست داشتم در تیم های بزرگ و پرطرفدار بازی کنم و هنگامی که در ورزشگاه بازی می کنم هواداران زیادی حضور داشته باشند. خدا را شکر قلعه نویی به من اعتقاد داشت و خواست تا من به استقلال بروم.

چه شد به پرسپولیس که همشهری ات در ابتدای فصل سرمربی بود نرفتی؟

- من فقط با دایی سلام و علیک داشتم و معتقدم همشهری بودن افراد ربطی به کار و حرفه شان ندارد. علی دایی سرمربی پرسپولیس بود و شاید اعتقادی به بازی من نداشت پس من باید ناراحت شوم؟! به نظر من این سوال جالب نیست. هر مربی بر اساس دیدگاه فنی اش بازیکن می گیرد و نباید فوتبال حرفه ای را با این قاطی کرد.

فکر می کردی در استقلال موفق باشی؟

- من با هدف موفقیت به استقلال آمدم و فکر می کردم اولش کمی ساخت باشد اما خدا را شکر مربی به من اعتقاد داشت و جو خوبی بر تیم حاکم بود و توانستم خیلی راحت کار کنم.

یعنی فکر می کردی نیمکت نشین شوی؟

- نمی دانم دقیقا به چه چیزهایی فکر می کردم اما به طور کلی حدس می زدم باید خیلی سختی بکشم تا بتوانم خودم را ثابت کنم. البته من هنوز آنطوری که از خودم توقع دارم نیستم و باید خیلی بهتر از اینها بشوم.

اما در این نیم فصل، بد کار نکردی؟

- بازی در تیم های بزرگ سختی های خاص خودش را دارد و شایدتا اینجای کار راضی کننده باشد اما من باید بهتر از اینها باشم و امیدوارم در نیم فصل دوم بهتر از اینها بشوم.

الگویی خاص هم در فوتبال داری؟

- من تمام بازی های فوتبال اروپا را می بینم و از هر بازیکن یک چیزی یاد می گیرم اما الگوی خاصی ندارم. من هر روز که سر تمرینات می روم اگر بچه ها حرکت جالبی کنند سعی می کنم آن حرکت را یاد بگیرم.

شهباززاده؛ اردبیلی که عاشق دشمنان دایی است!

با اینکه شرایط استقلال خوب نیست اما تو همچنان گلزنی می کنی؟

- ببینید آن طوری که همه فکر می کنند شرایط پیچیده نیست. افت و خیز برای تمام تیم ها وجوددارد و فکر نمی کنم شرایط ما آنقدر بد باشد که بگویند بحران داریم. استقلال خوب بازی می کند و روی اشتباهات فردی گل می خورد و مشکل تاکتیکی نداریم. استقلال آنقدر ایراد ندارد که بگویید مشکل داریم. کلا با صدر جدولی ها چند امتیاز فاصله داریم و قابل احترام است.

فکر می کنی مشکل استقلال تاکتیکی است یا تکنیکی؟

- ما در دقایقی از بازی تمرکزمان را از دست می دهیم. در جریان بازی توپ و میدان در اختیار ماست اما تمرکز لازم را نداریم. من فکر می کنم خیلی زود به روزهای خوب مان برمی گردیم.

چقدر برای لباس و ظاهرت هزینه می کنی و دنبال چنین مسائل حاشیه ای هستی؟

- طبیعی است که هر کس دوست دارد در هر زمینه ای بهترین ها را داشته باشد. من هم نمی توانم بگویم به لباس و شیک پوشی علاقه ندارم چون لباس برای هر کسی مهم است و از ما توقع می رود مرتب لباس بپوشیم و برای هر جایی یک لباس داشته باشیم اما این علاقمندی برای من بیش از حد نیست. هر زمان لازم بدانم لباس می خرم اما نه آن طوری که هزینه بی خودی کنم برای لباس و تیپ ام. هر چیزی باید در حد معقولش باشد.

برای ماشین چطور هزینه می کنی؟

- ماشین هم مانند لباس برای من در حد معمولش است. فعلا عقل و منطق می گویدکه تمام دارایی ام را برای ماشین هزینه نکنم.

آینده سجاد شهباززاده را چطور تصور می کنی؟

- من اصولا به دنبال آرامش هستم و فکر می کنم افراد در آرامش پیشرفت می کنند. من هر روز به فکر پیشرفت هستم و می خواهم تا جایی که بشود رو به جلو حرکت کنم. آینده قابل پیش بینی نیست و هر کسی باید فقط تلاش کند و یاد بگیرد.

شهباززاده؛ اردبیلی که عاشق دشمنان دایی است!

به اروپا هم فکر می کنی؟

- دور از دسترس نیست و سعی می کنم آنقدر خوب شوم تا به اروپا هم بروم اما فکر می کنم جدیدا رفتن به فوتبال اروپا سخت است چون فقط پیشرفت فنی نیست و مسائل دیگری هم وجود دارد که بازیکنان ما به اروپا نمی روند؛ جو اروپا برای بازیکنان ایرانی خوب نیست.

چرا چنین فکری می کنی؟

- جای تعجب دارد که بعد از جام جهانی بازیکنان ما به اروپا نرفتند و به خلج فارس برگشتند.

دوست داری تو هم مانند انصاری فر، همشهری ات به اروپا بروی؟

- خوشحالم کریم به اروپا رفته و اگر فرصت به او بدهند حتما پیشرفت خواهد کرد.

البته در این میان باید نکونامی هم باشد که سفارش تو را بکند؟

- رفتن کریم به اوساسونا ربطی به نکونام ندارد و او به خاطر داشته های فنی اش به فوتبال اسپانیا رفته است و امیدوارم موفق باشد.

اگر از اروپا پیشنهاد داشته باشی و کشورهای عربی هم پول خوب بدهند کدام را انتخاب می کنی؟

- در کشورهای عربی هم به کسی مفت پول نمی دهند و باید سطح فنی خوبی داشته باشد اما من تلاش می کنم به اروپا بروم. تمام این اتفاقات به پیشنهاداتی که می آید بستگی دارد و اگر قرار به مقایسه ساده ای که شا می گویید باشد، من پیشرفت فوتبالی ام را در نظر می گیرم.

شهباززاده؛ اردبیلی که عاشق دشمنان دایی است!

روزی که به استقلال آمدی از اینکه عده ای علیه تو باشند و اسیر باندبازی شوی ترس نداشتی؟

- خیلی ها از این حرف ها به من زدند و می گفتند باندبازی است اما آنقدر جو تیم و تمرینات خوب بودکه فکرش را هم نمی کردم خیلی زود جا بیفتم.

کار کردن با قلعه نویی چطور است؟

- کار کردن با قلعه نویی تجربه خوبی برای من است و چیزهای خوبی از ایشان یاد گرفتم.

فکر می کردی قلعه نویی در استقلال دوام بیاورد؟

- من مطمئن هستم قلعه نویی تیم را جمع و جور می کند و روزهای خوبی را در آینده خواهیم داشت. او تجربه کارهای بزرگ را دارد و می تواند استقلال را دوباره به جمع مدعیان بازگرداند هر چند هنوز هم مدعی قهرمانی هستیم.

پس معتقدی وارد بحران نشده اید؟

- ما شرایط بدی نداریم. قول می دهم همه تلاش می کنیم تا موفق شویم. باید تمرکزمان را حفظ کنیم و از شرایط بازی به خوبی استفاده کنیم.

گویا قلعه نویی از اینکه در دیدار برابر ذوب آهن در جام حذفی محروم بودی از تو ناراحت است؟

- اصلا چنین چیزی صحت ندارد. ما در برابر ذوب آهن ۲ گل جلو بودیم و اگر من هم بودم شاید می باختیم. مگر در دربی که بودم و گل زدم نباختیم. این مسائل در فوتبال عادی است و نباید بی خودی شلوغش کرد. قلعه نویی دوباره استقلال را به روزهای خوبش برمی گرداند.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • max

      نمیدونم اینا از رقابت با دایی و پشتش حرف زدن چی گیرشون میاد؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
      هروقت اندازه ی دایی برا این مملکت افتخارآفرینی کردید بعد حرف بزنید واقعا خجالت آوره!!!!!!!!!!!!!!!

    • سجاد

      سلام من سجاد از تهران فقط میخوام این جملرو ب شهباز زاده بگم هرچند اردبیلی هستی ولی از چشم افتادی دایی بغیر یک فوتبالیست زندگیه ما ایرانیاست و هرکی باهاش بد باشه ماهم باهاش بدیم اردبیلیا هرچی هستن غیرت دارن ب مردم کشورشون کاری نکن از چش مردم شهرت بیوفدی ممنون میشم نظرم دیده شه

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج