۱۹۶۵۵
۵۰۷۵
۵۰۷۵
پ

طراحي فضاي ورزشي در خانه

تناسب اندام نقش مهمي در زندگي دارد. برخي از افراد براي رسيدن به تناسب اندام و داشتن بدني سالم با ظاهري خوب ورزش مي‌كنند و براي انجام تمرينات ورزشي به باشگاه‌هاي ورزشي مي‌روند و يا ساعاتي را به پياده‌روي و دويدن در روز اختصاص مي‌دهند.

طراحي فضاي ورزشي در خانه

طراحي فضاي ورزشي در خانه

برترین ها: تناسب اندام نقش مهمي در زندگي دارد. برخي از افراد براي رسيدن به تناسب اندام و داشتن بدني سالم با ظاهري خوب ورزش مي‌كنند و براي انجام تمرينات ورزشي به باشگاه‌هاي ورزشي مي‌روند و يا ساعاتي را به پياده‌روي و دويدن در روز اختصاص مي‌دهند. اين اقدامات بسيار خوب و موثر است، اما اگر در خانه خود فضايي براي ورزش كردن داشته باشيد مي‌توانيد خيلي راحت‌تر و بهتر به ورزش بپردازيد.

اينكه چه ميزان فضا را در خانه خود به فضاي ورزش اختصاص دهيد ، به ميزان جديت شما و همچنين ميزان فضا براي اين كار بستگي دارد. ممكن است شما علاقه‌مند و به اندازه كافي خوش شانس باشيد كه بتوانيد فضايي بزرگ را به سالن ورزشي خانگي خود اختصاص دهيد و تجهيزات و وسايل لازم و كامل براي اين كار را در آن قرار دهيد. اما اگر خانه‌اي كوچك داريد نيز نبايد نگران باشيد، زيرا مي‌توانيد حداقل امكانات را براي ورزش در خانه براي خود مهيا سازيد.

راهنمایی و ایده‌های زیر می‌تواند به شكل‌دهي يك فضاي ورزشي در خانه به شما كمك كند:

قرار دادن گیاهان و شمع‌ها، احساس آرامش بیشتری را به فضای ورزش خانه شما القا مي‌كند. در اين تصوير مشاهده مي‌كنيد كه وجود تلويزيون و تجهيزات ورزشي توانسته فضاي حرفه‌اي و مفيدي را براي انجام تمرينات ورزشي ايجاد كند و از طرف ديگر گياهان و شمع‌ها احساس آرامش و سكون را بر دكوراسيون اين فضا القا مي كند.

ايده راه‌اندازي يك فضاي ورزشي رو به حياط بسيار ايده‌آل است. زيرا در چنين فضايي در حالي كه مي‌توانيد حين ورزش فضاي بيرون به خوبي مشاهده كنيد و از ورزش كردن لذت ببريد و خستگي را احساس نكنيد.

آينه يكي از عناصر لازم براي هر فضاي ورزشي است و توصيه مي‌كنيم حتما در فضاي ورزشي خانه خود آينه‌اي بزرگ نصب كنيد. زيرا اين كار سبب مي‌شود تا خود را حين انجام تمرين‌ها مشاهده كنيد و فرم و حركات خود را ببينيد. اضافه کردن گیاهان و شمع احساس آرامش بیشتری را به فضای تمرین رسمی در منزل فراهم مي‌كند.

پوسترها و تصاوير ورزشي مورد علاقه خود را در فضاي ورزشي خانه نصب كنيد. اين كار باعث مي‌شود بيشتر به تمرين و ورزش ترغيب شويد و با ديدن آنها انگيزه بيشتري براي ورزش پيدا كنيد.

بهتر است كه تجهيزات سالن ورزشي خود را سازمان يافته بچينيد و در فضا قرار دهيد. بزرگ يا كوچك بودن فضا اهميتي ندارد بلكه در هر شرايطي بايد سازمان يافتگي را مد نظر قرار دهيد. همچنين در نظر گرفتن فضاي ذخيره‌سازي به ميزان كافي براي قرار دادن وسايل و تجهيزات ورزشي در اين فضا لازم است.

طراحي فضاي ورزشي در خانه

برخي افراد بر اين باورند كه اختصاص دادن فضايي بزرگ به فضاي ورزشي و بدنسازي در خانه با تجهيزات ورزشي متعدد ناخوشايند است و سبب انحراف اذهان از سبك اصلي خانه مي‌شود، از اين‌رو توصيه مي‌كنيم اگر اين باور را داريد، فضايي كوچك را در خانه به اين فضا اختصاص داده و دكوراسيوني ساده با يك دستگاه ورزشي براي آن در نظر بگيريد.

به یاد داشته باشید که یک راه بسیار خوب برای ورزش در خانه شنا كردن است. بنابراين سرمايه‌گذاري براي ايجاد يك استخر كوچك يا بزرگ در داخل يا خارج خانه اقدامي بسيار خوب و مفيد است.

يكي ديگر از ايده‌هاي خوب اين است كه فضايي باز و خلوت را كه هيچ‌گونه دستگاه ورزشي در آن قرار ندارد به‌عنوان سالن ورزشي در خانه اختصاص دهيد و از آن فضاي براي ورزش‌هايي از قبيل ايروبيك و حركات موزون استفاده كنيد.

مي‌توانيد فضاي ورزشي خانه خود را در فضايي جداگانه و خارج از بناي اصلي خانه، براي مثال در گوشه‌اي از حياط يا در انباري خانه خود در نظر بگيريد. اين كار سبب مي‌شود تا ذهن خود را كاملا بر ورزش متمركز كرده و حواستان پرت نشود.

فضاي ورزش خانگي شما بايد بي‌سروصدا و بسيار آرام باشد تا ذهن و جسم شما در حالتي مناسب و در آرامش كامل قرار بگيرد.

بدنسازي و سالن ورزش خانگي خود را تا جايي كه مي‌توانيد شبيه سالن‌هاي ورزشي و اسپاهاي حرفه‌اي بسازيد تا زماني‌كه در آن قرار مي گيريد حس كنيد نه در خانه خود بلكه در يك فضاي جدي و حرفه‌اي قرار گرفته‌ايد.

رنگ‌هاي استفاده شده در اتاق ورزش نقش بسيار مهمي دارد. براي مثال رنگ سبز ملايم گزينه ايده‌آلي براي ديوارها و دكوراسيون اتاق ورزش در خانه شما است.

شما مي‌توانيد در هر فضايي هر چقدر هم كوچك، فضاي ورزشي خود را بر پا كنيد. حتي مي‌توانيد تجهيزات ورزشي خود را در گوشه اتاق نشيمن يا اتاق خواب قرار دهيد . چنانچه كار زياد را براي ورزش كردن بهانه مي‌كنيد، فضاي كوچكي از اتاق كارتان را براي قرار دادن دستگاه ورزشي كوچك خالي كنيد. با اين كار انگيزه شما براي ورزش كردن بيشتر مي‌شود.

اگر خانه شما به گونه‌اي است كه اتاقكي كوچك در طبقه فوقاني، جايي نزديك به پشت بام (خرپشته) داريد يا زيرزمين و پاركينگ شما بلا‌استفاده رها شده است، دست به كار شويد و از اين فضا سالن ورزشي خانگي به وجود آوريد.

در فضا‌هاي كوچك مي‌توانيد وسايل ورزشي را كه در نشيمن يا پذيرايي قرار داده‌ا‌يد، با پارتيشني از ديد پنهان كنيد.

طراحي فضاي ورزشي در خانه

باشگاه ورزشي خانگي شما از لحاظ نور پردازي نيز بايد در شرايط بسيار خوبي قرار داشته باشد. براي اين فضا نورهايي شفاف و مفيد در نظر بگيريد كه شامل نور سقفي و همچنين نورپردازي نقطه‌اي و متمركز است كه به خوبي محدوده قرار‌گيري دستگاه‌هاي ورزشي را روشن كند. از لامپ‌هاي رشته‌اي (سيمابي) به دليل حرارتي كه توليد مي‌كنند خودداري كنيد و به جاي آن از لامپ‌هاي فلوروسنت و ال اي دي استفاده كنيد.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج