جاباما
۲۳۹۰۶
۷ نظر
۵۰۱۶
۷ نظر
۵۰۱۶
پ

۵ نکته مهم درباره امنیت حریم شخصی در فیس‌ بوک

در میان تمام رابطه های سرگرم کننده خانوداگی و غیر فامیلی ، در میان تمام برنامه های کاربردی جالب ، آلبوم های تصاویر و دیگر سرگرمی های موجود در فیسبوک ، گاهی اوقات فراموش می کنیم که حریم شخصی ما در فضای مجازی و نت خیلی شکننده است.

گویا آی تی: در میان تمام رابطه های سرگرم کننده خانوداگی و غیر فامیلی ، در میان تمام برنامه های کاربردی جالب ، آلبوم های تصاویر و دیگر سرگرمی های موجود در فیسبوک ، گاهی اوقات فراموش می کنیم که حریم شخصی ما در فضای مجازی و نت خیلی شکننده است .

هر زمان که ما یک سری اطلاعات را راجع به خودمان در نت در میان شبکه های اجتماعی به اشتراک می گذاریم به همه نشان داده می شود حتی اگر شما آن را برای عده خاصی هم نشان دهید باز راههایی است که آن عده اطلاعات و یا تصاویر شما را به دیگران نشان دهند و به این ترتیب امنیت و حریم شخصی شما به کلی زیر سئوال رود .

به همین دلیل مردم و یا سازمانهای خارج از فضای نت به سادگی می توانند اطلاعاتی این چنین را راجع به ما به سادگی و بدون اینکه ما بخواهیم و یا بدانیم بدست آورند . کاربران باید در فضایی سالم در فضای نت باشند و از به سرقت نرفتن اطلاعات خود اطمینان حاصل کنند ولی این چگونه ممکن است . در مقاله امروز قصد داریم ببینیم که آیا چنین امری امکان پذیر است و یا نه ؟!

لازم نیست نگران باشید در اینجا می خواهیم ۵ تنظیم امنیتی که به شما کمک می کند حریم خود را بهتر مدیریت کنید به شما آموزش دهیم و به این ترتیب دیگر لازم نیست از اینکه یک حساب در فیسبوک دارید نگران باشید . به طور جداگانه این تنطیمات شاید به قدر کافی قوی نباشند تا از حریم شما دفاع کنند ولی با تنظیم و استفاده از آنها با هم می توانید به آن چیزی که می خواهید برسید .

قدم اول : مدیریت لیستهای دوستان

به دنبال قدم هایی که گوگل پلاس مرحله به مرحله در حلقه های خود درست کرد ، فیسبوک هم در تاریخ سپتامبر ۲۰۱۱ لیست های دوستان را بهبود بخشید . این ویژگی به شما اجازه می دهد که به خوبی تعیین کنید که چه کسی چه چیزهایی را ببیند و یا نبیند با گذاشتن آنها در گروه های خاص و مدیریت آن گروه ها می توانید به این دست یابید .با این حال به ناچار شما باید وقت گذاشته و دوستان خود را درون گروه های مختلفی مانند دوستان ، فامیل ، دوستان دانشگاه و …در آورید تا به نتیجه دلخواه برسید .

5 نکته مهم درباره امنیت حریم شخصی در فیس‌ بوک

بعد از آنکه لیست دوستان خود را تنظیم کردید ، حالا می توانید حریم شخصی خود را نسبت به هر گروه تعریف کنید و به هر کدام اجازه دهید که چه چیزی را ببینند و یا نبینند . برای مثال شاید بخواهید که دوستان دانشگاهیتان هیچ کدام از عکس های قبلی شما و همچنین عکس هایی را که به تازگی می گذارید نبینند ولی به دوستان و فامیلتان اجازه دهید که آنها را ببینند . این بر می گردد به جزییات محدودیت کانتکت هایتان . همچنین می توانید پستهایی که در روی والتان هم هست مدیریت کنید .

حالا که گروه بندی را انجام دادید می توانید هرکسی را که دوست داشتید به گروهی ببرید و از گروهی خارج کنید . نکته ای که در ایجا وجود دارد این است که اگر شما یکی از دوستانتان را در دو گروه به طور مثال گروه دوستان و گروه دوستان دانشگاهی قرار دادید تنظیمات او بر اساس گروه محدود تر انجام می شود . این بدین معنی است که به طور مثال اگر تصویری را برای گروه دوستان دانشگاهیتان محدود کرده باشید این دوستتان که در هر دو گروه قرار دارد آن تصویر را نمی تواند مشاهده کند .

قدم دوم خودتان را از موتور جستجوی فیسبوک حذف کنید .

از اینکه مردم بیایند و شما را در لیست دوستانشان اضافه کنند ناراحت می شوید ؟ اگر شما حساب خودتان را در دایرکتوری جستجوی فیسبوک قرار ندهید ، این افراد نمی توانند شما را پیدا و ادد کنند. می پرسید چطور این کار را انجام دهید ؟

5 نکته مهم درباره امنیت حریم شخصی در فیس‌ بوک

خوب ساده است ! تمام چیزی که نیاز دارید این است که به صفحه تنظیمات حریم خود یا همان privacy settings page رفته بر روی ویرایش تنظیمات یا همان 'Edit Settings' در سمت راست "چطور متصل شوید " 'How You Connect' کلیک کنید . آنجا می توانید تعیین کنید که چه کسانی شما را پیدا کنند ! همه یا دوستان دوستانتان و یا فقط دوستانتان ! این همان حذف خودتان از جستجوهای بی هدف است که شما را آزار می داد .

قدم سوم : پنهان شدن از موتور جستجوهای عمومی

در کنار جستجوی فیسبوک ، گاهی افراد می خواهند که دیگر موتورهای جستجو نظیر گوگل ، یاهو و … نیز آنها را نبینند . در واقع اغلب کسانی که خودشان را از موتور جستجوی فیسبوک حذف می کنند تمایل دارند خودشان را از دیگر موتورهای جستجو نیز حذف کنند . تا کسی نتواند آنها را با جستجوی اسمشان پیدا کند .

5 نکته مهم درباره امنیت حریم شخصی در فیس‌ بوک

اگر می خواهید که مردم حتی نتوانند کوچکترین نگاهی به پروفایل شما در فضای نت داشته باشند فقط کافی است که بر روی ویرایش تنظیمات یا همان Edit Settings' در کنار 'Apps and Websites' یا همان برنامه های کاربردی و وب سایتها کلیک کنید . بعد از آن به سراغ گزینه جستجوی عمومی یا Public Search رفته و به صفحه ای می روید که در آن آپشنی در اختیار دارد که به کمک آن می توانید مشاهده کنید که کسانی که نام شما را مورد جستجو قرار می دهند چه چیزی می بینند در آنجا گزینه ای است که می توانید با کلیک کردن و برداشتن چک آن از همه چیز راحت شوید و آن " فعال یا غیر فعال کردن جستجوی عمومی " برای حساب شماست .

قدم چهارم : پنهان کردن پستهایی که بر روی وال شما قرار دارد .

می توانید تصمیم بگیرید که چه چیزی بر روی وال خود پست کنید . در هر صورت بخش مهم و بسیار امنیتی پیج شما همان دیوار یا وال شماست . شاید دوست داشته باشید از کارتان شکایت کنید و یا خیلی چیزهای دیگر و دوست نداشته باشید که عده ای خاصی آنها را ببینند . و همچنین نمی توانید که دوستانتان چه چیزی را بر روی وال شما قرار دهند . ممکن است برخی از دوستانتان بخواهند چیزی را بر روی وال شما بنویسند که شما تمایلی ندارید دیگران آن را ببینند .مثالا مشکلات رابطه تان مشکلات مالی و چیزهای دیگر . اگر شما به چنین مشکلاتی در لیست خود برخورد کرده اید ، حتما خوشحال می شوید که به شما بگویم که می توانید مشخص کنید که چه کسانی می توانند نوشته های دیگران بر روی وال شما را ببینند .

5 نکته مهم درباره امنیت حریم شخصی در فیس‌ بوک

یک بار دیگر به تنظیمات حریم شخصی بروید و بر روی ویرایش تنظیمات 'Edit Settings' در کنار 'Timeline and Tagging' کلیک کنید . دو راه برای اینکه بتوانید تنظیمات پست ها بر روی والتان را تغییر دهید وجود دارد . اول اینکه می توانید به هیچ کسی جز خودتان اعتماد نکنید و به کسی اجازه پست بر روی والتان را ندهید .برای این کار به 'Who can post on your timeline' نگاهی بیاندازید " چه کسانی می توانند بر روی نوار زمان یا تایم لاینتان چیزی بنویسند " آنجا می توانید تعیین کنید که دوستانتان و یا هیچ کس به جز شما قادر به چنین کاری نباشد .و راه دیگر این است که به چه کسانی اجازه دهید که نوشته هایی که دیگران بر روی وال شما می نویسند ببینند . , 'Who can see what othres post on your timeline نظر شخصی من این است که این راه بهتر است .

قدم پنجم : شخصی سازی سریع

خیلی از ما ها از کاوش اطلاعات آنلاین شرکتها و فروش اطلاعات ما به بازارهای خاص مطلع هستیم. خیلی از ما از آنها متنفریم .اگر از آنها بی خبرید خیلی در خطرید . شخصی سازی فوری از اینکه برخی از سایتهایی که آنها را مشاهده می کنید به اطلاعات شما دسترسی پیدا کنند جلوگیری می کنند .کاری که این سایتها انجام می دهند این است که آنها خودشان را متناسب با چیزی می کنند که شما دوست دارید . بنابر چیزی که برای توصیف خود ساخته اید این کار را انجام می دهند .

5 نکته مهم درباره امنیت حریم شخصی در فیس‌ بوک

ممکن است شما این را دوست نداشته باشید و از اینکه سایتهایی از اطلاعات شخصی شما برای مصارف فروش خود به شما استفاده کنند احساس خوب و راحتی نداشته باشید . حتی اگر سود هم داشته باشد این روش را ممکن است دوست نداشته باشید .

اگر شما هم چنین هستید ، به سادگی می توانید این ویژگی را غیر فعال و خاموش کنید . به صفحه تنظیمات شخصی رفته و بر روی ویرایش تنظیمات در زیر گزینه'Apps and Websites' کلیک کنید و سپس ویرایش تنظیمات در زیر 'Instant personalization' کلیک کنید . فقط کافی است که چک 'Enable instant personalization on partner websites' را بردارید و به این ترتیب از شر تمامی این سایتها خلاص می شوید .

یک چیز دیگر : : Info Accessible Through Your Friendsدسترسی اطلاعات در میان دوستان شما

اطلاعاتی وجود دارد که شما دوست ندارید آنها در میان دوستان شما پخش شود و خیلی خصوصی است . همچنین شاید اگر این اطلاعات توسط دوستان شما دیده شود از طریق آنها مورد سو استفاده از طرف برنامه هایی شود که این اطلاعات خوراکشان است . اگر این مسائل نیز برای شما اهمیت دارد می توانید انتخاب کنید که چه چیزهایی را منتشر کنید و چه چیزهایی را نه !

5 نکته مهم درباره امنیت حریم شخصی در فیس‌ بوک

به صفحه تنظیمات شخصی رفته و بر روی ویرایش تنظیمات در زیر گزینه'Apps and Websites' کلیک کنید و سپس ویرایش تنظیمات در کنار How people bring info to apps they use' و یا " چگونه افراد اطلاعات خود را به برنامه هایی که استفاده می کنند می دهند " کلیک کنید و در آنجا لیستی از باکسها را مشاهده می کنید که می توانید آنهایی را که نمی خواهید از حالت انتخاب درآورید و یا برعکس .

نتیجه گیری :

امیدوارم این ۵ تنظیمی که در فیسبوک به شما آموزش دادم به شما کمک کند تا بهتر از حریم شخصی خود محافظت کنید .اگر تنظیم خاصی هم از قلم افتاده می توانید در قسمت نظرات آن را معرفی کنید و به ما یاد دهید .

از همگی شما عزیزان به خاطر توجه تان ممنونم.

امیدوارم که این مقاله مورد رضایت شما واقع شده باشد
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 8/8 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • پری

      سلام من نتونستم تایم لاین و غیر فعال کنم خودمم انتخابش نکردم چون اصلا از این برنامه خوشم نمیومد متاسفانه اشتباهی انتخابش کردم
      الانم طبق برنامه شما پیش رفتم اما غیر فعال نشده
      ممنون میشم دوباره راهنماییم کنید مرسی

    • mahsa

      merci kheyli khoob bood

    • بدون نام

      ممنونم

    • aras dad

      سلام بتازگی کسانی که برایم درخواست دوستی میفرستند نامه شان بعنوان دورن مایه توهین امیز یاهرزنامه پاک میشود چگونه این کار رامتوقف کنم

    • robina

      من یک گروه در فیس بوک دارم متأسفانه تنظیمات حریم خصوصیش بسته شده و این گروه برای مخاطبینی که عضو نیستن قابل دسترسی نیست و کسی نمیتونه عضو گروه بشه لطفأ راهنمایی بفرمایید.

    • رضا ت

      پیج دخترم در فیس بوک توسط یک ناشناس هک شده وپسورد و ایمیل پشتیبانش رو عوض کرده اند و از این پیج عکسهای ناشایستی رو لایک و با اسم دخترم تک میکنند ما با کمک دوستان فعلاً دیلیت اکانت کردیم وبه همه هم پیغام دادیم اما اگه اون شخص بخواهد مجدداً باتوجه به در اختیار داشتن پسورد میتواند فعال کند میخواستم کمک بگیرم آیا راهی هست که از فیسبوک کمک بگیرم و مجدداً از دست آن شخص خارج کنیم ممنون میشه چون اطلاعاتم کم هست از شما کمک خواستم اگر لطف کنید در ایمیلم راهنماییم کنید . سپاسگزارم

    • بدون نام

      مراحل‌امنیتی‌فیس‌بوک چگونه‌رد‌کنیم

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج