۲۵۱۳۳
۴۸ نظر
۵۰۹۴
۴۸ نظر
۵۰۹۴
پ

معرفی تیم‌های حاضر در یورو ۲۰۱۲(این گزارش به مرور تکمیل می شود)

ویژه نامه جام ملت های اروپا ۲۰۱۲


طرفداری:

ویژه نامه جام ملت های اروپا 2012

شعار و نماد


شعار رسمی مسابقات "با هم تاریخ را می سازیم" در 23 آذر 1388 به همراه لوگوی رسمی معرفی و رونمایی شد.این شعار بیانگر این است که برای نخستین بار در تاریخ قاره اروپا رقابت‌های یورو 2012 در مرکز و شرق اروپا برگزار خواهد شد.در نماد بازی‌های یورو 2012 که به شکل یک گل است، دو شاخه به صورت برگ وجود دارد که نماد هر یک از دو کشور میزبان یورو 2012 است. در میان این دو برگ، گل این شاخه توپ فوتبال ترسیم شده است. شکل بصری نماد از هنر سنتی ویکینانکی که نوعی هنر برش کاغذ در نواحی روستایی اوکراین و لهستان است،گرفته شده است.هنر ویکینانکی نماد جانداران و گیاهان مناطق محلی این ناحیه در ادای احترام به طبیعت و رشد و باروری است.

ویژه نامه جام ملت های اروپا 2012

توپ رسمی یورو ۲۰۱۲

آدیداس تولیدکننده توپ رسمی مسابقات است.این توپ که تانگو ۱۲ نامگذاری شده است در آذرماه سال ۱۳۹۰ در اوکراین و توسط سرگی بوبکا قهرمان پرش رونمایی شد.بر روی این توپ پرچم دو کشور میزبان حک شده است


معرفی گروه A

لهستان، ميزبان اميدوار

ویژه نامه جام ملت های اروپا 2012

لهستان دومين تجربه حضور در يورو را در خاک خود تجربه خواهد کرد و اميدوار است بتواند به پشتيباني هوادارانش در ورزشگاه‌خانگي نمايش‌مطلوبي ارائه دهد. آنها در يورو ۲۰۰۸ حاضر بودند اما در دور مقدماتي حذف شدند.

بهترين عملکرد در جام ملت های اروپا: حضور در يورو ۲۰۰۸

سرمربي: فرانسزک اسمودا

بهترين گلزنان: در طول تاریخ: ولادزيميرز لوبانسکي (۴۸ گل) - هم اکنون: اوزه‌بيوز اسمولارک (۲۰ گل)

بیشترین تعداد بازی: در طول تاریخ: ميشل زولاکو (۱۰۲ بازي) - هم اکنون: داريوژ دودکا (۶۰ بازي)

زمان تاسيس فدراسیون: سال ۱۹۱۹

لقب: سفيد و قرمزها

لهستان که در جام جهاني سال ۱۹۷۴ و ۱۹۸۲ تا مرحله نيمه‌نهايی پيش رفت قبل از يورو ۲۰۰۸ نتوانسته بود پای به مسابقات يورو بگذارد. پس از حذف در مرحله گروهی، لهستاني‌ها سرمربي هلندی تيم، لئو بين‌هاکر را اخراج کردند؛ آنچه در واقع تکرار داستان جام‌هاي جهاني ۲۰۰۲ و ۲۰۰۶ بود. آنها در راه رسيدن به جام جهاني ۲۰۱۰ آفريقاي جنوبي هم ناموفق بودند: رتبه پنجم يک گروه شش تيمي! برخي از بازيکنان حاضر در تيم ملي لهستان در کشوري ديگر متولد شده‌اند و فوتبال خود را زير پرچم لهستان ادامه مي‌دهند. لهستاني‌ها اميدوارند با استفاده از امتياز ميزباني و به پشتوانه نتايج مثبت ديدارهاي تدارکاتي، نمايش قابل‌قبولي در يورو ۲۰۱۲ داشته باشند: کسب چند برد روحيه‌بخش مقابل ساحل عاج، نروژ و آرژانتين؛ تساوي با آلمان و يونان و البته شکست ۲-۰ مقابل لتوني. البته لهستان در اين بازي‌نه بازيکن جوان از جمله ژسني ۲۱ ساله، لواندوفسکي ۲۳ساله و بلاشزيکوفسکي ۲۵ ساله (کاپيتان) در ترکیب خود داشت.

ميشل زولاکو کاپيتان سابق لهستان است که در ۲۹ مارس در سن ۳۵سالگي با فوتبال ملي خداحافظي کرد، وي با ۱۰۲ بازي ملي رکورد بيشترين بازي ملي را در اختيار دارد. آخرين بازي وي به تساوي صفر-صفر با يونان انجاميد.

اسمودا در مورد شرايط تيم بيشتر توضيح مي‌دهد: "ما اشتباهاتي داشتيم اما اين، طبيعت بازي‌هاي تدارکاتي است. ما در مي ۲۰۱۲ با آمادگي کامل وارد ميدان رقابت‌ها خواهيم شد. ما با تيم‌هاي بزرگ جهان رقابت کرديم و در بيشتر موارد، نمايش فوق‌العاده‌اي داشتيم. اين بازي‌ها اعتماد به نفس بازيکنان ما را تقويت کرد تا در مسابقات يورو ۲۰۱۲ هم با قدرت بازي کنند. ما در مسير درست گام برمي‌داريم."

تاریخچه حضور در یورو

لهستان دوبار در رقابت‌هاي جام جهاني به مقام سوم دست پيدا کرده است و برنده مدال طلاي فوتبال بازي‌هاي المپيک سال ۱۹۷۲ به حساب مي‌آيد. اما يورو هميشه براي لهستان مثل يک طلسم بوده؛ طلسمي که در سال ۲۰۰۸ بالاخره شکسته شد. آنها در جام ملت‌هاي اتريش و سوئيس نمايش چشمگيري نداشتند: يک گل زده (گوئررو بازيکن برزيلي‌الاصل لهستان) و تنها يک امتياز. آنها دوبار در سال هاي ۱۹۷۶ و ۱۹۸۰ شانس حضور در يورو را در آخرين لحظات از دست دادند: در سال ۱۹۷۶ به خاطر تفاضل گل کمتر، پايين‌تر از هلند قرار گرفتند و در سال ۱۹۸۰، آلمان شرقي مانع صعود لهستان به دور نهايي رقابت‌هاي يورو شد.

برنامه بازي‌هاي لهستان در يورو ۲۰۱۲

جمعه ۱۹ خرداد : لهستان - يونان، ساعت ۲۰:۳۰ به وقت ایران

سـه شنـبـه ۲۳ خرداد: لهستان - روسيه، ساعت ۲۳:۱۵ به وقت ایران

شنبه ۲۷ خرداد: لهستان - جمهوري چک، ساعت ۲۳:۱۵ به وقت ایران

آمار بازی‌ها در یورو

نتايج کلي (دور مقدماتي و دور نهايي): ۹۳ بازي - ۳۸ برد - ۲۵ تساوي - ۳۰ شکست - ۱۳۲ گل زده - ۱۰۴ گل خورده

نتايج دور نهايي: ۳ بازي - ۰ برد - ۱ تساوي - ۲ باخت - ۱ گل زده - ۴ گل خورده

نتايج دور مقدماتي: ۹۰ بازي - ۳۸ برد - ۲۴ تساوي - ۲۸ شکست - ۱۳۱ گل زده- ۱۰۰ گل خورده


یونان، سرزمین افسانه‌ها در پی رویاها

ویژه نامه جام ملت های اروپا 2012

تيم فرناندو سانتوس در مرحله مقدماتي يورو ۲۰۱۲ شکست‌ناپذير بود؛ چند پيروزي ميلي‌متري کافي بود تا يونان به صدرنشيني در گروه ششم مرحله ی مقدماتي برسد. حال آنها وارد مي‌شوند تا شايد مثل يورو ۲۰۰۴ شگفتي‌ساز جام باشند.

بهترین عملکرد در جام ملت های اروپا : قهرمانی در یورو ۲۰۰۴

سرمربي: فرناندو سانتوس

برترین گلزنان : در طول تاریخ : نيکوس آناستوپولوس (۲۹ گل) - هم اکنون : آنجلوس کاريستياس (۲۵ گل)

بیشترین تعداد بازی : در طول تاریخ : تئودور زاگوراکیس(۱۲۰ بازی) - هم اکنون : کاراگونیس (۱۱۴ بازی)

زمین تاسیس فدراسیون : سال ۱۹۲۶

لقب : سفید و آبی آسمانی ها

آنها در دور مقدماتي روند معمول بار دیگر تکرار کردند و با دفاعي مستحکم و خط حمله‌اي زهردار توانستند با پيروزي‌هاي اصطلاحا اقتصادي پا به يورو ۲۰۱۲ بگذارند. يونان هيچ بازيکن ستاره‌‌اي ندارد اما از روحیه ی تيمي فوق‌العاده‌اي بهره مي‌گيرد،که همين نکته بارزترين ويژگي این تيم است. قبل از يورو ۲۰۰۴ در پرتغال، ‌يونان در دو تورنمنت بزرگ ديگر نیز شرکت کرده بود. آنها در جام جهاني آفريقاي جنوبي حاضر بودند و در مرحله گروهي حذف شدند. در يورو ۲۰۰۸ نیز نتوانستند از عنوان قهرماني خود دفاع کنند و در مرحله گروهي وداع زودهنگامي با جام داشتند.

مرحله مقدماتی جام ملت های اروپا ۲۰۱۲

گروهی : تیم اول گروه

برترین گلزنان : جيانيس فتفاتزيديس، کايرياکوس پاپادوپولوس، واسيليس توروسيديس (۲ گل)

بیشترین تعداد بازی : گئورگوس کاراگونيس، ديميتريس سالپينگيديس (۱۰ بازی)

برد ۲-۱ در مقابل گرجستان حکم صعود يونان به يورو ۲۰۱۲ را امضا کرد. اين بازي، صدمين بازي بود که يونان در دور مقدماتي يورو انجام مي‌داد.

فرناندو سانتوس در آگوست ۲۰۱۰ جانشي ري‌هاگل شد.کسی که دورانی درخشان با تيم ملي يونان سپري کرده بود. سرمربي پرتغالي کارنامه درخشاني داشت و در ۱۷ بازي ابتدايي که هدايت يونان را برعهده داشت شکست را تجربه نکرد. اما آنها در بازي دوستانه با روماني (۱۵ نوامبر) ۳-۱ در خانه باختند تا نوار بازي‌هاي بدون شکست يونان پاره شود. کارنامه سرمربي پرتغالي يونان ۱۰ پيروزي، ۷ تساوي و تنها يک شکست است. در واقع فرناندو سانتوس بهترين عملکرد تاريخ تيم ملي يونان را ثبت کرده است
صعود يونان به يورو 2012 را مي‌توان يک کار تمام عیار تیمی توصيف کرد، 14 گلي که آنها در اين مسير به ثمر رساندند توسط 11 بازيکن اين تيم زده شده است! پاپادوپولوس 19ساله زننده يکي از اين گل‌هاست؛ وي در اولين بازي رسمي خود در ديدار دوستانه با مالت (ژوئن 2011) توانست اولين گل ملي خود را به ثمر برساند.

کاپيتان کاراگونيس و سالپينگيديس، تنها بازيکناني بودند که در تمام ديدار‌هاي دور مقدماتي از ابتدا در میدان سبز حضور داشتند. سانتوس در اين ديدارها از 32 بازيکن استفاده کرد که نه نفر از آنها براي اولين بار پيراهن تيم ملي یونان را بر تن ‌کرده بودندمربی یونانی ها پس از صعود تیمش اظهار کرد : "اين دستاورد متعلق به همه يوناني‌هاست. ما تلاش کرديم بهانه کوچکي براي خنده مردمي بسازيم که روزها و ماه‌هاي سختي را پشت سر مي‌گذارند. ما همچنان در حال بلوغ و پيشرفتیم. نگاه ما هميشه رو به جلو بوده و هيچ حد و مرزي براي پيشرفت تصور نمی کنیم."

تاریخچه حضور در یورو

يونان در سال 1980 براي اولين بار وارد رقابت های يورو شد. اما بعد از آن، يوناني‌ها طلسم شدند و تا سال 2004 نتوانستند در اين تورنمنت بزرگ حاضر شوند. هرچند طعنه‌آميز است که اين حضور نوبرانه با قهرماني در پرتغال به پايان رسيد! طرح‌هاي تاکتيکي ري‌هاگل بی نقص اجرا شد تا يونان شگفتي‌ساز جام لقب گيرد و با پيروزي 2-1 بر ميزبان (پرتغال) و حذف فرانسه و جمهوري چک در دور يک‌چهارم نهايي و نيمه‌نهايي به فينال برسد. بردهاي 1-0 يونان تبديل به تهديد بزرگي شده بود که تمام تيم‌هاي بزرگ آن روزهاي اروپا را مي‌ترساند. آنها در فينال دوباره پرتغال ميزبان را شکست دادند تا اروپا شوک يوناني را تجربه کند! همه ضربات سر کاريستياس در يورو 2004 سه‌امتياز ارزش داشتند! اما داستان سرزمین افسانه ها در يورو 2008 پايان خوشي نداشت و يوناني‌ها با سه شکست در دور گروهی، از دور مسابقات حذف شدند.

برنامه بازي‌هاي يونان در يورو 2012

جمعه 19 خرداد : یونان- لهستان، ساعت 20:30 به وقت ایران

سه‌شنبه 23 خرداد : يونان - جمهوري چک، ساعت 20:30 به وقت ایران

شنبه 27 خرداد : يونان - روسيه، ساعت 23:15 به وقت ایران

نتايج کلي (دور مقدماتي و دور نهايي): 112 بازي - 55 برد - 22 تساوي - 35 شکست - 161 گل زده - 122 گل خورده

نتايج دور نهايي: 12 بازي - 4 برد - 2 تساوي - 6 باخت - 9 گل زده - 13 گل خورده

نتايج دور مقدماتي: 100 بازي - 51 برد - 20 تساوي - 29 شکست - 152 گل زده- 109 گل خورده


روسیه

ویژه نامه جام ملت های اروپا 2012

پس از صعود باشکوه روس ها به عنوان تیم اول گروه دوم مسابقات آنها می‌‌آیند تا عمل کردی بهتر از آنچه در یورو ۲۰۰۸ دیدیم از خود به نمایش بگذارند و خود را به مرحله‌ای بالاتر از نیمه نهایی‌ بیابند.

بهترین عمل کرد در جام ملت‌های اروپا: قهرمانی در سال ۱۹۶۰ ( به عنوان اتحاد جماهیر شوروی )

سرمربی: دیک ادووکات

بهترین گل زن در طول تاریخ : ولادمیر بشاتسنیخ (۲۶ گل) -هم اکنون: رومن پاولیوچنکو (۲۰ گل)

بیشترین تعداد بازی در طول تاریخ: ویکتور انوپکو (۱۰۹ بازی)- هم اکنون: سرگي ایگناشویچ (۷۱ بازی)

زمان تأسیس فدراسیون: ۱۹۱۲

روسیه یکی‌ از تیم‌های حاضر در نیمه نهایی سال ۲۰۰۸ بود . در مقدماتی یورو ۲۰۱۲ موفق شد برای اولین بر ۵ پیروزی پیاپی به دست آورد و همین باعث شد خاطره تلخ حذف شدن در پلی آف جام جهانی‌ ۲۰۱۰ را فراموش کند.در این مرحله مردان دیک ادووکات غیر قابل شکست بودند و همچنین تنها ۴ گًل دریافت کردند این در حالی‌ بود که آندری ارشاوین در دو بازی اول غایب بود و با بازگشت خود روحیه ی مضاعفی به تیم تزریق کرد.همین امر سبب شد آنها بتوانند بر هلند غلبه کنند.

مرحلهٔ مقدماتی جام ملت‌های اروپا ۲۰۱۲

گروهی: تیم اول گروه دوم

بهترین گًل زن: الان دزاگوئف - رومن پاولیوچنکو ( ۴ گل )

بیشترین تعداد بازی‌: واسیلی برزوتسکی- آندری ارشاوین ( ۱۰ بازی )

دیک ادووکات مرحله گروهی را به آرامی آغاز کرد این روند با پیروزی مقابل اندورا شروع شد و با شکست ۱-۰ در خانه مقابل اسلوواکی پایان یافت. در ۱۱ اکتبر سرگی ایگناشویچ معروف‌ترین مدافع در تاریخ روسیه پنجاهمین گًل خود را در مقابل اندورا به ثمر رساند . ادووکات در مورد نتایج تیمش گفت : "ما در ۱۰ بازی بسیار سخت اعاده حیثیت کردیم و مستحق پیروزی بودیم امیدوارم هواداران دیگر از تیم انتقاد نداشته باشند."

تاریخچه حضور در یورو

قهرمانی در سال ۱۹۶۰ به عنوان اتحاد جماهیر شوروی بهترین عملکرد روس‌ها بود ، با حضور بازیکنانی مانند لئو یاشین از دینامو مسکا و ایگور نتو از اسپرتاک مسکو انها توانستند با تیم ملی‌ به این مهم دست یابند

آنها موفق شدند یوگسلاوی را در وقت‌های اضافه با گًل ویکتور پوندلینک ( بهترین بازیکن اولین جام ملت‌های اروپا) با نتیجه ۲-۱ شکست دهند. اتحاد جماهیر شوروی در سال ۱۹۶۴ مقام دوم را کسب کرد پس از آن در فینال ۱۹۷۲ مغلوب آلمان غربی شد در سال ۲۰۰۴ روسیه به سوئیس و اتریش باخت همین مساله کافی‌ بود تا آنها در مرحله گروهی حذف شوند.


برنامه مسابقات روسیه در یورو ۲۰۱۲

جمعه ۱۹ خرداد : روسیه - جمهوری چک 23:15 به وقت ایران

سه شنبه ۲۳ خرداد : لهستان - روسیه، ساعت 23:15 به وقت ایران

شنبه ۲۷ خرداد : یونان - روسیه، ساعت 23:15 به وقت ایران

آمار بازی‌ها در یورو :

مقدماتی:

تعداد بازی : 52 - تعداد برد : 33 - تعداد تساوی : 11 - تعداد شكست : 8 - تعداد گل زده : 111 - تعداد گل خورده : 40

مرحله نهایی :

تعداد بازی : 11 - تعداد برد : 4 - تعداد تساوی : 1 - تعداد شكست : 6 - تعداد گل زده : 13 - تعداد گل خورده : 20


جمهوری چک

ویژه نامه جام ملت های اروپا 2012

تیم مایکل بیلک توانست رکورد حضورهای پیاپی در مسابقات یورو پس از استقلال کشورش را ادمه دهد.

بهترین عملکرد: قهرمانی ۱۹۷۶ (با نام چکسلواکی)

سرمربی: مایکل بیلک

برترین گلزنان: در طول تاریخ : یان کولر (۶۶گل) - هم اکنون : میلان باروش (۳۹ گل)

بیشترین تعداد بازی: در طول تاریخ : کارل پوبورسکی (۱۱۸ بازی) - هم اکنون : پتر چک (۸۸ بازی)

زمان تاسیس فدراسیون: ۱۹۰۱

لقب: تیم ملی

تیم مایکل بیلک بر مشکلات بزرگی در مسیر صعود به یورو غلبه کرد تا رکورد حضورهای پیاپی در تمام مراحل پایانی جام ملت‌ها بعد از فروپاشی چک اسلواکی در سال ۱۹۹۳ را ادمه دهد. پس از حذف در مرحله گروهی یورو ۲۰۰۸ و ناکامی در رسیدن به جام جهانی ۲۰۱۰، بیلک به دنبال معرفی نسل جدیدی برای بازی در کنار افرادی مانند توماس روسیچکی، پتر چک و میلان باروش بود. آنها با شکست خانگی مقابل لیتوانی شروع ناگواری در دور مقدماتی یورو ۲۰۱۲ داشتند. اما در نهایت با برد ۳-۰ مقابل مونتنگرو در مرحله پلی-آف، اوضاعشان را سر و سامان داده و توانستند به مرحله ی نهایی یورو ۲۰۱۲ صعود کنند.


مرحله ی مقدماتی جام ملت های اروپا 2012

گروهی: تیم دوم

پلی-آف: جمهوری چک 2-0 مونتگرو ، مونتگرو 0-1 جمهوری چک

گلزن برتر: مایکل کادلک (4 گل)

بیشترین تعداد بازی: مایکل کادلک (10 بازی)

والکاف پیلار و پتر جیراچک دو بازیکن ویکتوریا پلزن، اولین گل ملی خود را در جریان پیروزی مقابل مونتگرو در مرحله پی-آف به ثمر رساندند.

واکلاف کادلک با گلزنی مقابل لیختن اشتاین به عنوان جوانترین گلزن دور مقدماتی لقب گرفت (18 سال و 145 روز). هرچند جمهوری چک با زدن 12 گل، کمترین گل‌های زده را در میان تیم‌های صعود کننده به یورو 2012 داراست. بعد از اینکه میلان باروش در جریان شکست مقابل لیتوانی در اولین بازی پنالتی را از دست داد، مایکل کادلک مدافع تیم به عنوان پنالتی‌زن انتخاب شد و هر 3 پنالتی بعدی چک در این مسابقات را به گل تبدیل کرد.

بیلک گفت: " ما تا آخرین بازی، به خاطر شکست خانگی مقابل لیتوانی زیر فشار بودیم. من به بازیکنان و روش مقابله آنها با این انتقادات افتخار میکنم. خوشحالم که بخشی از این گروه هستم. "

تاریخچه ی حضور در یورو

جمهوری چک در تمام ادوار جام ملت‌ها پس از فروپاشی چکسلواکی در سال 1993 حضور داشته است. در حالی که آنها فقط یک بار به جهام جهانی صعود کرده اند. تنها دو تیم رکورد 100% پیروزی در دور مقدماتی را دارند و جمهوری چک در مسیر صعود به یورو 2000 توانست به عنوان دومین تیم، این رکورد را ثبت کند.

آنها در فینال یورو 96 پس از گل طلایی الیور بیرهوف، برابر آلمان 2-1 شکست خوردند و هشت سال بعد در نیمه نهایی مقابل یونان یک نا امیدی دیگر را در وقت‌های اضافه متحمل شدند.
در سال ۱۹۷۶ پس از تساوی ۲-۲ مقابل آلمان غربی، آنتونین پاننکا با به ثمر رساندن پنالتی خاطره انگیز و برتری ۵-۳ در ضربات پنالتی عنوان قهرمانی را برای چک اسلواکی به ارمغان آورد. چک اسلواکی چهار سال بعد به مقام سوم رسید.

برنامه مسابقات جمهوری چک در یورو ۲۰۱۲

جمعه ۱۹ خرداد : روسیه-جمهوری چک، ساعت ۲۳:۱۵ به وقت ایران

سه شنبه ۲۳ خرداد : یونان-جمهوری چک، ساعت ۲۰:۳۰ به وقت ایران

شنبه ۲۷ خرداد : جمهوری چک-لهستان، ساعت ۲۳:۱۵ به وقت ایران


آمار بازی ها در یورو

دور مقدماتی:

50 بازی - 38 برد - 7 مساوی - 5 باخت - 112 گل زده - 29 گل خورده

دور پایانی یورو:

17 بازی - 8 برد - 2 مساوی - 7 باخت - 24 گل زده - 22 گل خورده

مجموع:

67 بازی - 46 برد - 9 مساوی - 12 باخت - 136 گل زده - 51 گل خورده

معرفی گروه B


آلمان، پر افتخارترین در پی چهارمین عنوان

ویژه نامه جام ملت های اروپا 2012


آلمان موفق‌ترین تیم در رقابت‌های جام ملت‌های اروپا و نایب قهرمان سال 2008 مقابل اسپانیا برنامه‌ریزی دقیقی برای بدست آوردن چهارمین عنوان قهرمانی پس از راه یابی مقتدرانه به فینال رقابت‌های دوره پیش انجام داده‌اند.

بهترین عملکرد در جام ملت هاي اروپا: قهرمانی در سال های 1972-1980-1996

سرمربی: یوآخیم لو

گلزنان برتر: در طول تاريخ :‌گرد مولر(68 گل) - هم اكنون : میروسلاو کلوزه(63 گل)

بيشترين تعداد بازي : در طول تاريخ : لوتار ماتیوس(150 بازی) - هم اكنون : میروسلاو کلوزه(113)

سال تاسیس فدراسیون: 1900

لقب: تیم ملی

سه قهرمانی و سه عنوان نایب قهرمانی آلمان را به موفق‌ترین تیم رقابت‌های جام ملت‌های اروپا بدل کرده است. ترکیب جالب توجه آلمان می‌داند که آخرین قهرمانی این تیم در سال 1996 رقم خورده است و هرگز تیم ملی تا این حد برای گرفتن عنوان قهرمانی بعدی منتظر نمانده است.

زیر نظر یورگن کلینزمن و یوآخیم لو در بین سالهای 2000-2004 که آلمان در دو جام جهانی عنوان سومی را بدست آورد و در سال 2008 به عنوان نایب قهرمانی جام ملت های اروپا بسنده کرد به یک استیل هجومی روان و چشمگیر دست یافته است و در این دوره یوآخیم لو با رکورد 100% پیروزی دور مقدماتی را پشت سر گذاشت.

دور مقدماتی رقابت های یورو 2012:

گروهي : صعود به عنوان تيم اول گروه اول

گلزن برتر: میروسلاو کلوزه(9 گل)

بیشترین تعداد بازی:مانوئل نویر-توماس مولر-فیلیپ لام(10 بازی)

آلمان صعود خود به عنوان سرگروه را پس از برد خانگی 6-2 برابر اتریش در بازی هشتم گروهی خود مسجل کرد و با انجام دو بازی کمتر مسیر خود برای حضور به این رقابت ها را هموار دید.

شاگردان یوآخیم لو دو بازی باقی مانده را نیز با پیروزی پشت سر گذاشتند و با رکورد 100% پیروزی در میان 5 تیم این گروه و با 13 امتیاز بیشتر نسبت به ترکیه تیم دوم گروه از گروه خود صعود کرد.

آلمان در هر بازی 3 گل یا بیشتر به ثمر رساند و از میان 34 گلی که در این 10 بازی مقدماتی به ثمر رساندن میروسلاو کلوزه با زدن 9 گل با 5 گل کمتر پس از گرد مولر 68 گله قرار گرفت.

لو در این مورد اینگونه می‌گوید:"صعود با رکورد 100% پیروزی معنی خاصی نمی‌دهد.این عنوانی است که مردم قبلا هم دیده اند. اما این بالاتر از یک اردوی معمولی است و ما به وسیله ی این نتیجه احترام و اعتماد به نفس بسیاری کسب کرده‌ایم.م وفقیت‌های ما در بروکسل و با یک برد انگیزه‌ آور مقابل ترکیه آغاز شده است."

تاریخچه ی حضور در یورو :

سه عنوان قهرمانی در سالهای 1972 (فینال 3-0 برابر اتحاد جماهیر شوروی)-1980(فینال 2-1 برابر بلژیک)-1996(فینال 2-1 برابر جمهوری چک و با قانون گل طلایی) و سه عنوان نایب قهرمانی در سال های 1976 -1992 و 4 سال پیش در رقابت های اتریش و سویس آلمان نیمی از 38 بازی اخیر خود را پیروز شده است.

در صورت قهرمانی آلمان در رقابت هخای جام ملت های اروپا 2012 یازدهمین رقابت همراه با موفقیت اروپایی خود را پشت سر می‌گذارد. آلمان ها از سال 1968 تا‌کنون هرگز در دور مقدماتی از این مسابقات کنار نرفته اند. آلمان ها در رقابت‌های جام جهانی در هر 17 حضور خود به دور حذفی این رقابت ها راه یافته اند اما در رقابت‌های یورو سه حذف در دور گروهی را در کارنامه‌ی خود به ثبت رسانده اند. در سالهای 1984 و 2004 به عنوان تیم سوم گروه حذف شده‌اند و در سال 2000 به عنوان تیم آخر گروه از دور این رقابت‌ها کنار رفته‌اند.

برنامه ی بازیهای آلمان در يورو 2012

شنبه 9 ژوئن: آلمان-پرتغال

چهار شنبه 13 ژوئن: آلمان-هلند

یکشنبه 17 ژوئن: آلمان-دانمارک

آمار بازي ها در يورو

نتایج کلی(دور مقدماتی و دور نهایی): 126 بازی-81 برد-29 مساوی-16 باخت-268 گل زده-91 گل خورده

نتایج دور نهایی: 38 بازی-19 برد-10 مساوی-9 باخت-55 گل زده-39 گل خورده

نتایج دور مقدماتی: 88 بازی-62 برد-19 مساوی-7 باخت-213 گل زده-52 گل خورده


دانمارک،وایکینگ‌ها برای تکرار تاریخ می‌آیند

ویژه نامه جام ملت های اروپا 2012


قهرمان سال 1992 اروپا ، به سرمربیگری مورتن اولسن بالاتر از پرتغال به مسابقات یورو پای گذاشت و پس از قرعه کشی مشخص شد در گروهی دشوار دوباره باید با پرتغال روبرو شود .

بهترین عملکرد در جام ملت های اروپا : قهرمانی در سال 1992

مربی : مورتن اولسن

بهترین گل زنان : در طول تاریخ : پل نیلسن و یان دال توماسون ( 52 ) - هم اکنون : دنیس رومدال ( 21 )

بیشترین تعداد بازی: در طول تاریخ پیتر اشمایکل ( 129 ) - هم اکنون : دنیس رومدال ( 113 )

سال تاسیس فدراسیون : 1889

لقب : ندارند

در حالی مورتن اولسن تیم ملی دانمارک را بار دیگر در اوکراین و لهستان هدایت میکند که دانمارکی‌ها خاطرات خوشی از این تورنومنت دارند . آنها که در سال 2008 موفق به گرفتن مجوز حضور در این مسابقات نشدند ، هشتمین حضور خود را در این مسابقات از سال 1964 که برای اولین بار در اسپانیا حاضر شدند جشن میگیرند . آنها همچنین در چهار جام جهانی حضور داشتند که آخرین آن در آفریقای جنوبی بود که با قبول شکست مقابل ژاپن در دور گروهی حذف شدند .

مرحله ی مقدماتی جام ملت های اروپا 2012

گروهی : تیم اول گروه هشتم

برترین گلزنان : دنیس رومدال و نیکولاس بنتنر ( 3 گل )

بیشترین تعداد بازی : لارس جاکوبسن ، کریستین اریکن و دنیس رومدال

دانمارک با پیروزی 2-1 مقابل پرتغال در کپنهاگن در روز آخر مرحله گروهی توانست به عنوان تیم نخست از این گروه مجوز حضور در یورو 2012 را به دست بیاورد . آنها با گلهای میچل کروهن دهلی و نیکولاس بنتنر پیش افتادند و ضربه آزاد رونالدو و گلی که در واپسین لحظات به ثمر رساند نیز نتوانست جلوی شکست را بگیرد . این کشور 6 میلیون نفری به دلیل یک قانون سخت گیرانه تا سال 1971 تیم ملی‌ای شامل تنها بازیکنان آماتور داشت و سرانجام درمی آن سال بود که فدراسیون دانمارک برای تشکیل یک تیم ملی قوی این قانون را منسوخ کرد .

موفقیت دانمارک در صعود به عنوان تیم نخست حاصل بازی های خوب و کسب 4 پیروزی و 12 امتیاز از بازی های خانگی و تنها دریافت یک گل برای این تیم بود . تیم اولسن پس از پذیرش تنها شکست خود در دیدار دوم مقابل پرتغال بی شکست ماند . آنها قبرس و ایسلند را با نتایج 4-1 و 2-0 در خارج از خانه شکست دادند و مقابل نروژ به تساوی 1-1 دست یافتند .

سرمربی تیم مروتن اولسن که از سال 2000 تاکنون سرمربی این تیم است پس از جام جهانی 2010 قرارداد جدید را با تیم ملی این کشور به امضا رساند که او را تا پس از جام جهانی 2014 به عنوان سرمربی تیم ملی دانمارک باقی نگاه میدارد . او گفته است : " ما توانستیم به یورو راه پیدا کنیم زیرا بازیکنان جدیدی را به تیم ملی دعوت کردیم و حالا نکته مهم برای بازیکنان پیدا کردن درک درست از یکدیگر است . "

تاریخچه حضور در یورو

قهرمان سال 1992 در حالی نتوانست جایی در بین 16 تیم پایانی یورو 2008 داشته باشد که در گروهی سخت باید با اسپانیا و سوئد دیدار میکرد . آنها با شکست های خانگی 3-1 و 3-0 مقابل اسپانیا و سوئد امیدهای خود برای صعود را از دست دادند و سرانجام پس از این دو تیم و ایرلند شمالی در مکان نازل چهارم گروه F قرار گرفتند .

دانمارک سابقه درخشانی در این مسابقات دارد هرچند اوج کار آنها به مسابقاتی که 20 سال پیش برگزار شد باز میگردد . آنها حتی مجوز حضور در آن مسابقات را کسب نکرده بودند و پس از یوگوسلاوی در گروه دوم شده بودند . اما یوگوسلاوی به دلایل سیاسی از این مسابقات کنار گذاشته شد و دانمارک به آن مسابقات در سوئد پای گذاشت . کنار گذاشته شدن یوگوسلاوی از این مسابقات 10 روز مانده به مسابقات یورو اتفاق افتاد و دانمارک بدون آمادگی کامل باید در گروهی حضور میافت که سوئد و فرانسه و انگلستان در آن حاضر بودند . آنها پس از سوئد در گروه دوم شدند و در دور نیمه نهایی به مصاف هلند ، مدافع عنوان قهرمانی با یکی از بهترین ترکیب های تاریخ آن کشور رفتند و در ضربات پنالتی موفق به حذف لاله‌های نارنجی شدند . در فینال نیز آنها قهرمان جهان ، آلمان را شکست دادند و به قهرمانی اروپا دست یافتند .
آنها در نخستین حضور خود در این مسابقات نیز که به مسابقات ۱۹۶۴ اسپانیا مربوط میشود . آن دوره از مسابقات دو دور نهایی تنها با ۴ تیم برگزار میشد که آن ها با شکست مقابل اسپانیا میزبان و مجارستان به مقام چهارمی مسابقات دست یافتند .

حضور بعدی آنها در سال ۱۹۸۴ بود ، که این بار در فرانسه پس از دوم شدن در گروه در بازی نیمه نهایی به تساوی ۱-۱ مقابل اسپانیا دست یافتند و در ضربات پنالتی ۵-۴ مغلوب شدند .

در دوره مربیگری اولسن آنها برای سومین بار در یورو ۲۰۰۴ در پرتغال پای به این مسابقات گذاشتند و باز هم پس از سوئد در رده دوم گروه قرار گرفتند و در مرحله ۱/۴ پایانی با دریافت سه گل در ابتدای نیمه دوم از تیم جمهوری چک از جام خداحافظی کردند .

برنامه بازی های دانمارک در یورو ۲۰۱۲

شنبه ۹ ژوئن : هلند، ۱۸:۰۰ خارکیف

چهارشنبه ۱۴ ژوئن : پرتغال ۱۸:۰۰ لویو

یک شنبه ۱۷ ژوئن : آلمان ۲۰:۴۵ لویو

آمار بازی ها در یورو

مجموعا : ۱۲۹ بازی ، ۵۶ برد ، ۲۹ مساوی ، ۴۴ باخت ، ۲۰۳ گل زده ، ۱۶۸ گل خورده

در مرحله پایانی : ۲۵ بازی ، ۷ برد ، ۶ مساوی ، ۱۲ باخت ، ۲۷ گل زده ، ۳۸ گل خورده

مقدماتی : ۱۰۴ بازی ، ۴۹ برد ، ۲۳ مساوی ، ۳۲ باخت ، ۱۶۸ گل زده ، ۱۳۰ گل خورده


هلند ، لاله های نارنجی در فکر طلایی شدن


ویژه نامه جام ملت های اروپا 2012

نایب قهرمان جام جهانی می رود تا افتخاری دیگر در کارنامه اش رقم بزند و ناکامی اش در فینال جام جهانی را جبران کند.

بهترین عملکرد در جام ملت‌های اروپا: قهرمانی در سال ۱۹۸۸

مربی: برت فن مارویک

بهترین گلزنان : در طول تاریخ: پاتریک کلایورت (۴۰ گل) - هم اکنون : هونتلار(۳۱)

بیشترین تعداد بازی ملی: در طول تاریخ: فن در سار (۱۳۰ بازی) - هم اکنون: فن در فارت (۹۵ بازی)

لقب: لاله‌های نارنجی

نایب قهرمانی های تیم ملی هلند در جهان این تیم را یک تیم پر قدرت نشان می‌دهدو هر هوادار فوتبالی بخاطر نحوه بازی آنها، از دیدن یازی این تیم لذت می‌برد و از سبک بازی این تیم بعنوان "توتال فوتبال" یاد می‌شود.

فوتبال هلند با بزرگانی چون رینوس میشل و یوهان کرایف شناخته می‌شود. هلند تنها یک بار با هدایت رینوس میشل و با مثلث مرگبار رود گولیت، مارکو فن باستن و فرانک رایکارد در سال ۱۹۸۸ توانست قهرمان اروپا شود.

لاله های نارنجی پس از آن سال، دو بار در مرحله‌ی یک چهارم نهایی و سه بار در مرحله‌ی نیمه نهایی متوقف شده‌اند و هرگز نتوانستد قهرمانی خود را تکرار کنند.

تیم ملی فوتبال هلند که در آخرین رنکینگ فیفا در رتبه‌ی ۴ جهان قرار دارد، یکی از مدعیان اصلی قهرمانی در جام ملت های اروپا سال۲۰۱۲ به شمار می رود.

هلند در سخت ترین گروه این دوره از مسابقات که اصطلاحا به آن "گروه مرگ" گفته می‌شود،در کنار آلمان، پرتغال و دانمارک قرار دارد.

مرحله ی مقدماتی یورو ۲۰۱۲

تیم ملی هلند در گروه "ای" سر گروه شد و مستقیما به مسابقات یورو ۲۰۱۲ راه یافت. در این گروه تیم های سوئد، مجارستان، فنلاند، مولداوی و سن مارینو حضور داشتتد.

در این دوره از مسابقات هونتلار بیشترین گل را برای هلند به ثمر رسوند(با ۱۲ گل)

رکورد زدن ۱۱ گل در یک برای هلند در مقابله با سن مارینو به ثبت رسید و از نکات قابل نوجه دوره‌ی مقدماتی بود. در این بازی رابین فن پرسی ۴گل به ثمر رساند.

همچنین گفتنی است که در روز آخر این مسابقات رکورد شکست‌ناپذیری آنها در بازی خارج از خانه با باخت ۳-۲ مقابل سوئد پایان یافت.

برنامه‌ی بازی‌های هلند در یورو ۲۰۱۲:

۹ ژوئن : هلند - دانمارک

۱۴ ژوئن : هلند - آلمان

۱۷ ژوئن : پرتغال - هلند


پرتغال، دریا نوردان پائولو به دنبال قهرمانی

ویژه نامه جام ملت های اروپا 2012

موفقیت چشم گیر پرتغال مقابل بوسنی و هرزگوین در یورو ۲۰۱۲ جای پای تیم را در یورو ۲۰۱۲ قرص کرد، جایی‌ که آنها امیدوارند با به دست آوردن برد‌های پیاپی بتوانند گذشته را جبران کنند.

بهترین عملکرد در جام ملت‌های اروپا : نایب قهرمان سال ۲۰۰۴

سرمربی : پائولو بنتو

برترین گلزنان : در طول تاریخ : پاولتا (۴۷گل) - فعلی‌: کریستین رونالدو (۳۲گل)

بیشترین تعداد بازی: در طول تاریخ : لویس فیگو (ا۲۷بازی) - فعلی‌ : کریستین رونالدو (۸۷بازی)

زمان تاسیس فدراسیون: ۱۹۱۴

لقب : تیم سپر ها

با رسیدن به مسابقات نهایی جام ملت‌های اروپا ۲۰۰۴، پرتغال در مراحل حذفی مسابقات بزرگ تبدیل به یک تیم ثابت شد.

در یک چهارم نهایی‌ جام ملت‌های اروپا ۲۰۰۸ و نیمه نهایی‌ جام جهانی‌ ۲۰۰۶ ، آنها بدشانسی‌ آوردند و در یه شانزدهم نهایی‌ در تابستان ۲ سال پیش مقابل اسپانیای قهرمان قرار گرفتند.

مسابقه یک پنجم نهایی جام ملت‌های اروپا، هنگامی که پائولو بنتو در دو بازی در جام ملت‌های اروپا ۲۰۱۲، جایگزین کارلوس کیروش شد، تیم در معرض خطر قرار داشت.

اما او تاثیری فوری بر روی تیم گذاشت، و در بازی مقابل بوسنی و هرزگوین منجر به پیروزی قابل توجهی‌ شد.

مرحله مقدماتی جام ملت‌های اروپا

گروهی : تیم دوم گروه هشتم

بازی حذفی (پلی آف) : بوسنی و هرزگوین ۰-۰ ، پرتغال ۲-۶ (۲-۶ در کل)

برترین گلزن: کریستین رونالدو (۷)

بیشترین تعداد بازی : رائول میرلز، نانی (۱۰)

بنتو پنج برد به دست آورد، اما با شکست مقابل دانمارک، آنها در گروهشان دوم شدند.

مردان پائولو بنتو بوسنی و هرزگوین را با نتیجه ۲-۶ شکست دادند. کریستن رونالدو با به ثمر رساندن ۳۲ گل، همراه لوئیز فیگو، نفر سوم در لیست برترین گلزنان پرتغال معرفی‌ شد. نفرات بالا تر پاولتا (۴۷) و اوزبیو (۴۱) هستند.

رونالدو در ۲۶ سالگی به پنجمین بازیکن تاریخ پرتغال از لحاظ تعداد بازی‌های ملی‌ شناخته شد. بنتو پس از اینکه موفق شد به یورو راه پیدا کند اظهار کرد: "این خوش نامی‌ برای همه ی تیم خواهد بود زیرا آنها توانستند فلسفه و اندیشه‌ای نو برای تیم به وجود بیاورند."

تاریخچه حضور در یورو

اولین صعود پرتغال به مرحله ی پایانی رقابت‌های اروپایی در سال ۱۹۸۴ و در فرانسه بود. آنها در نیمه نهایی و در مقابل میزبان در وقت‌های اضافه پیش افتادند ولی گل دقیقه ۱۱۴ دومرگه و ۱۱۹ پلاتینی، تیم ملی پرتغال را به خانه بازگرداند.
حضور بعدی دریا نوردان در این مسابقات سال ۱۹۹۶ بود، و آنها یکی‌ از هفت کشوری بودند که واجد شرایط برای حضور در یورو بودند و همراه با اسپانیا، ایتالیا، فرانسه، هلند و جمهوری چک به مراحل نهایی‌ راه پیدا کردند.
پرتغال تا به حال پنج بار از مرحله گروهی صعود کرده و به مرحله نهایی جام ملت‌ها راه یافته است. آنها در بازی‌های نیمه نهایی سال ۱۹۸۴ و ۲۰۰۴ از فرانسه، قهرمان آن دوره شکست خوردند.

برنامه بازی‌های پرتغال در یورو ۲۰۱۲

شنبه ۹ ژوئن: پرتغال - آلمان

چهار شنبه ۱۳ ژوئن: پرتغال - دانمارک

یکشنبه ۱۷ ژوئن: هلند - پرتغال

آمار بازی ها در یورو

نتایج کلی‌ (دور مقدماتی و نهایی): ۱۲۲ بازی، ۶۶برد، ۲۸ مساوی، ۲۸ باخت، ۲۱۷ گل زده، ۱۱۸ گل خورده

نتایج دور نهایی: ۲۴ بازی، ۱۲ برد، ۴ مساوی، ۸ باخت، ۳۴ گل زده، ۲۳ گل خورده

نتایج دور مقدماتی: ۹۸ بازی، ۵۴ برد، ۲۴ مساوی، ۲۰ باخت، ۱۸۳ گل زده، ۹۵ گل خورده


معرفی گروه C

اسپانیا،ماتادور های مهار نشدنی

ویژه نامه جام ملت های اروپا 2012

اسپانیا با شروعی طوفانی در مقدماتی یورو نشان داد که قصد دارد از عنوان قهرمانی خود دفاع کند. اگر موفق به این کار شود به اولین تیم تبدیل خواهد شد که 3 جام متوالی(یورو-جام‌جهانی-یورو) را بدست آورده است.

بهترین عملکرد در جام ملت‌های اروپا: قهرمان در سالهای 1964 ،2008

سرمربی: ویسنته دلبوسکه

برترین گلزنان در طول تاریخ: دیوید ویا(51) - هم‌اکنون: دیوید ویا(51)

بیش‌ترین تعداد بازی در طول تاریخ : ایکر کاسیاس(127) - هم‌اکنون: ایکر کاسیاس(127)

زمان تشکیل فدراسیون: 1909

لقب: سرخ ها( La Roja )

پس از قهرمانی اسپانیا در جهان و اروپا، آنها یکی از تیمهایی هستند که برای قهرمانی پا به لهستان-اوکراین می‌گذراند. بعد از 44 سال صبر برای کسب قهرمانی دوباره در 2008 به مربیگری آراگونس، اسپانیایی ها عادت بردن را با دل بوسکه حفظ کردند. آنها 10 پیروزی پیاپی در مرحله ی انتخابی جام جهانی به دست آوردند. با یک شروع نسبتا ضعیف در جام جهانی، خود را تا فینال بالا بردند و با گل اینیستا در وقت‌های اضافه در مقابل هلند، قهرمان جام جهانی شدند. اقتدار خود را در سال 2012 نیز با 8 برد پشت سر هم نشان داده اند.

انتخابی یورو 2012

گروه I: سرگروه

بهترین گل زن:دیوید ویا (8)

بیشترین حضور: سرخیو راموس - دیوید ویا(8)

اسپانیا بعد از دو شکست سنگین در مقابل آرژانتین(4-1) و پرتغال (4-0)،رقابت های انتخابی یورو را با رکورد زنی شروع کرد.

2 گلی که دیوید ویا در بازی اول و در مقابل جمهوری چک در مارچ 2012 به ثمر رساند وی را بالاتر از رائول گونزالس، به برترین گلزن تاریخ اسپانیا تبدیل کرد. وی به اولین اسپانیایی تبدیل شد که در رقابت های ملی بالای 50 گل به ثمر رسانده است.

ژاوی هرناندز نیز به چهارمین اسپانیایی از لحاظ تعداد بازی های ملی در بازی با چک تبدیل شد. ایکر کاسیاس، کاپیتان تیم ملی اسپانیا در بازی با انگلستان در نوامبر 2012 با رکورد آندونی زوبی زارتا(126 بازی)، دروازه بان سابق بارسلونا مساوی کرد ودر بازی با کاستاریکا این رکورد را شکست.

دل بوسکه نیز درباره ی شرایط یورو در مصاحبه ای گفت: "هیچگاه تیمی نتوانسته است که 3گانه ی یورو-جام‌جهانی-یورو را ببرد. یک امتحان بسیار سخت پیش روی ماست و همگان منتظرند که ببینند آیا ما از پس این کار برمی‌آییم یا نه".

تاریخچه ی حضور در یورو

اسپانیا مدت زیادی صبر کرد تا بد شانسی‌اش به پایان برسد. تیم آراگونس در یورو 2008 و در وین توانست در فینال آلمان را با گل چیپ دقیقه ی 33 فرناندو تورس شکست دهد و دومین قهرمانی خود را در یورو رقم زد.

در دوره‌های قبلی این رقابت ها، اسپانیا در فینال 1984 2-1 از فرانسه شکست خورده بود و نتوانسته بود جام را به خانه ببرد. در 1964 و در مادرید اسپانیا توانست 2-1 اتحاد جماهیر شوروی را شکست دهد و در وزشگاه سانتیاگو برنابئوی شهر مادرید قهرمان این رقابت‌ها شود.

اسپانیا با 135 بازی پس از برد 4-2 آنها در مقابل لهستان در مرحله ی انتخابی یورو 1960 در ژوئن 1959، بیشترین تعداد بازی در رقابت های یورو را دارد.

برنامه مسابقات اسپانیا در یورو 2012

یکشنبه 10 ژوئن: اسپانیا - ایتالیا

پنجشنبه 14 ژوئن: اسپانیا - ایرلند

دوشنبه 18 ژوئن :کرواسی - اسپانیا

آمار اسپانیا در یورو

بازی های انجام شده در :

مجموع: 135 بازی - 85 پیروزی - 25 تساوی - 25 شکست - 298 گل زده - 114 گل خورده

مرحله ی پایانی یورو : 30 بازی - 13 پیروزی - 9 تساوی - 8 شکست - 38 گل زده - 31 گل خورده

مرحله انتخابی یورو: 105 بازی - 72 پیروزی - 16 تساوی - 17 شکست - 260 گل زده - 83 گل خورده


ایتالیا، خوش‌تیپ‌های ناکام


ویژه نامه جام ملت های اروپا 2012

عد از عنوان نائب قهرمانی در سال ۲۰۰۰ ایتالیا نتوانست به عناوین مهمی در سطح قاره سبز دست یابد ولی در سال ۲۰۰۶ قهرمان جهان شد. امسال آتزوری‌ها با عزمی مضاعف راهی اکراین و لهستان می‌شوند تا بتوانند قهرمانی سال ۱۹۶۸ را دوباره تکرار کنند.

بهترین عملکرد در جام ملت‌های اروپا: قهرمانی در سال ۱۹۶۸

سرمربی: چزاره پراندلی

بهترین گل‌زنان: در طول تاریخ: لوئجی ریوا (۳۵) هم‌اکنون: آلساندرو دل پیه‌رو (۲۷)

بیشترین تعداد بازی: در طول تاریخ: فابیو کاناوارو (۱۳۶) هم‌اکنون: جیانلوئیجی بوفون (۱۱۲)

تاریخ تشکیل فدراسیون: ۱۸۹۸

لقب: آبی‌ها (Azzuri)

آتزوری‌ها بعد از قهرمانی جهان در سال ۲۰۰۶ دوره آشفته و نا به سامانی را تحمل کردند ولی چزاره پراندلی از اواخر سال ۲۰۱۰ توانست آرامش و نشاط کافی را به اردوی آبی‌ها به ارمغان آورد. بعد از شاهکار سال ۲۰۱۰ در مسابقات جام‌جهانی که ایتالیا در بین تیم‌های پاراگوئه‏، اسلوونی و نیوزلند چهارم شد و در سال ۲۰۰۸ هم در مسابقات جام ملت‌های اروپا ۲۰۰۸ در بازی یک‌چهارم نهایی مقابل اسپانیا با ضربات پنالتی مغلوب شد، با امید بیشتر پا به اوکراین و لهستان می‌گذارد.

انتخابی یورو ۲۰۱۲

گروه C : سرگروه

بهترین گل‌زن: آنتونیو کاسانو (۶)

بیشترین حضور: جیورجیو کیه‌لینی‏، آنتونیو کاسانو (۱۰)

ایتالیا مرحله گروهی را بدون باخت پشت سر گذاشت و با ۲۶ امتیاز از ۱۰ بازی به عنوان سرگروه راهی رقابت‌های یورو ۲۰۱۲ شد. ایتالیایی ها مرحله گروهی را تنها با دریافت ۲گل به انتها رساندن و به این ترتیت بهترین خط دفاع را ازآنِ خود کردند.

ایتالیایی‌ها به غیر از ۶دقیقه بازی خانگی مقابل صربستان که ضعیف عمل کردند و گل خوردند تا قبل از این در ۶۲۵ دقیقه از بازی استونی در سپتامبر ۲۰۱۰ تا به بازی خانگی در مقابل صربستان گلی دریافت نکرده بودند. تیم چزاره پراندلی کماکان در ۱۰ مسابقه اخیر خود شکست ناپذیر بود که بالاخره نوار این شکست ناپذیری در دیدار مقابل روسیه با شکست سنگین ۰-۳ شکسته شد.

در دیدار مقابل ایرلند شمالی کاپیتان بوفون توانست یکصدودهمین بازی ملی خود را انجام دهد و آنتونیو کاسانو هم با به ثمر رساندن ۲گل در این بازی شمار گل‌های خود در مرحله مقدماتی را به عدد ۶ برساند.

پراندلی در مصاحبه اعلام کرد: در تلاش هستم تا ایتالیایی متحد تشکیل دهم نه اینکه بازیکنان و هواداران را از هم دور کنم. همگی دارای احساسات، تفکرات و نوع بشر دوستی هستیم. ما از روی نتیجه‌های به‌دست آمده در آینده قضاوت خواهیم شد و تا بدین لحظه هم بیش از انتظار ظاهر شده‌ایم. هم‌اکنون باید به مرحله نهایی رقابت‌ها نگاه بکنیم و تمرکزمان به آن باشد. فقط امیدوارم تیم به همین روال ادامه دهد.

تاریخچۀ حضور در رقابت‌های یورو

تنها عنوان قهرمانی ایتالیا مربوط به سال ۱۹۶۸ می‌باشد که میزبان هم بود. تیم تحت رهبری فروچیو والکارگی بود و دینو زوف افسانه‌ای را هم درون دروازه داشت. در دیدار نهایی ایتالیا با نتیجه ۱-۱ مقابل یووگسلاوی متوقف شد و کار به بازی مجدد کشید. دیدار دوم با برتری ۰-۲ به نفع میزبان خاتمه یافت و ایتالیا در خانه قهرمان اروپا شد. آبی‌‌ها در یک قدمی دومین عنوان خود در سال ۲۰۰۰ بودند که گل طلایی دیوید ترزگه در نیمه دوم وقت اضافه دل ایتالیایی‌ها را شکست و نائب قهرمان شدند.

ایتالیا در سال‌های ۱۹۸۰ و ۱۹۸۸ به دیدارهای نیمه‌نهایی دست یافته و همواره از سال ۱۹۹۲ در مرحله نهایی رقابت‌های جام ملت‌های اروپا حضر بوده است. آنها راقبت‌ۀای سال ۲۰۰۸ را با رهبری روبرتو دونادونی آغاز کردند ولی خاتمه دهندۀ حضور آنها در رقابت‌ها ضربات پنالتی بود که بعد از تساوی بدون گل مقابل اسپانیا در وین رقم خورد.

دینو زوف که در سال ۱۹۸۲ به عنوان کاپیتان جام قهرمانی را برای ایتالیا بالای سر برد و همچنین آبی‌ها را تا فینال یورو ۲۰۰۰ به پیش برد رکورد افتخار آفرین ۳۲۴ دقیقه بدون دریافت گل را در مرحله نهایی رقابت‌های یورو ۱۹۸۰ را در کارنامه خود دارد. آلساندرو دل پیه‌رو یکی از ۵بازیکنی است که در ۴دوره نهایی رقابت‌های جام ملیت‌های اروپا حضور داشته است. ۴بازیکن دیگر عبارت‌اند از: لوتار ماتیوس، پیتر اشمایکل، لیلیان تورام و ادوین فان در سار. همچنین ایتالیا بعد از تیم های اسپانیا (۱۹۶۴) و فرانسه (۱۹۸۴) تنها کشوری است که عنوان قهرمانی یورو را در خاک خود بالای سر برده است.

برنامه مسابقات ایتالیا در یورو ۲۰۱۲

یکشنبه، ۱۰ ژوئن؛ ایتالیا-اسپانیا ساعت ۱۸:۰۰ به وقت محلی - گی‌دانسک

پنج‌شنبه، ۱۴ ژوئن؛ ایتالیا-کرواسی ساعت ۱۸:۰۰ به وقت محلی - پوژنان

دوشنبه؛ ۱۸ ژوئن؛ ایتالیا-جمهوری ایرلند ساعت ۲۰:۴۵ به وقت محلی - پوژنان

آمار ایتالیا در رقابت‌های یورو

بازی‌های انجام شده؛

مجموع؛

۱۲۵ بازی - ۶۷ برد - ۴۰ مساوی - ۱۸ شکست - ۱۹۵ گل زده - ۸۳ گل خورده

مرحله پایانی یورو؛

۲۷ بازی - ۱۱ برد - ۱۲ مساوی - ۴ شکست - ۲۷ گل زده - ۱۸ گل خورده

مرحله انتخابی؛

۹۸ بازی - ۵۶ برد - ۲۸ مساوی - ۱۴ شکست - ۱۶۸ گل زده - ۶۵ گل خورده

سایر مستندات دربارۀ ایتالیا؛

تاریخچه ایتالیا در ادوار گذشته جام ملت‌های اروپا:

۲۰۰۸: یک‌چهارم نهایی

۲۰۰۴: مرحله گروهی

۲۰۰۰: نائب قهرمانی

۱۹۹۶: مرحله گروهی

۱۹۹۲: برای مرحله نهایی انتخاب نشد.

۱۹۸۸: نیمه نهایی

۱۹۸۴: برای مرحله نهایی انتخاب نشد.

۱۹۸۰: مقام چهارم

۱۹۷۶: برای مرحله نهایی انتخاب نشد.

۱۹۷۲: مقام چهارم

۱۹۶۸: مقام قهرمانی

۱۹۸۴: جزو ۱۶ تیم نهایی

۱۹۸۰: وارد این رقابت‌ها نشد.

پیشینه تیم در یورو؛

بهترین برد:

۲-۰ ایتالیا-فرانسه مرحله گروهی ۲۰۰۸/۰۶/۱۷

بدترین شکست:

۰-۳ ایتالیا-هلند مرحله گروهی ۲۰۰۸/۰۶/۰۹

بهترین برد در مرحله انتخابی:

۶-۰ ایتالیا-ترکیه ۱۹۶۲/۱۲/۰۲

بدترین باخت در مرحله انتخابی:

۰-۳ ایتالیا-سوئد ۱۹۸۳/۱۰/۱۵

بیشترین بازی در مرحله نهایی یورو:

۱۳: پائولو مالدینی

۱۳: آلساندرو دل پیه‌رو

۱۱: جیانلوئیجی بوفون

۹: الساندرو نستا

۹: استفانو فیوره

بهترین گل‌زنان در مرحله نهایی یورو:

۲: آنتونیو کاسانو

۲: پیه‌ر لوئجی کاسیراگی

۲: فیلیپو اینزاگی

۲: فرانچسکو توتی

بیشترین حضور در دو مرحله انتخابی و نهایی:

۳۹: جیانلوئیجی بوفون

۳۵: فابیو کاناوارو

۳۳: پائولو مالدینی

۳۲: آلساندرو دل پیه‌رو

۲۸: کریستین پانوچی

۲۸: آندره‌آ پیرلو

بهترین گلزنان در دو مرحله انتخابی و نهایی:

۱۴: فیلیپو اینزاگی

۱۰: لوئیجی ریوا

۹: آلساندرو دل پیه‌رو

۸: آنتونیو کاسانو

۷: جیانلوکا ویالی

۷: جیانفرانکو زولا

ایرلند، پسرانی به رنگ امید

ویژه نامه جام ملت های اروپا 2012


این دومین بار است که ایرلندی‌ها حضور خود در دور نهایی یورو را جشن می‌گیرند. مردان جیووانی تراپاتونی برای صعود از گروهشان نیاز به نتیجه‌گیری مقابل تیم‌های قدر اسپانیا و ایتالیا دارند.

بهترین عملکرد در جام ملت‌های اروپا: مرحله نهایی یورو 1988 (حذف در مرحله گروهی)

مربی: جیوانی تراپاتونی

برترین گل‌زنان: در طول تاریخ: رابی کین (53 گل) - هم اکنون: رابی کین(53 گل)

بیش‌ترین تعداد بازی: در طول تاریخ: شین گیون (120 بازی) - هم اکنون: شین گیون (120 بازی)

زمان تشکیل فدراسیون: سال 1921

لقب : پسران سبز

هنگامی جیوانی تراپاتونی کار را به دست گرفت که ایرلندی‌ها از دور مقدماتی مسابقات یورو 2008 حذف شده بودند. سبز پوشان در این مسابقات از 12 بازی خود تنها 4 برد بدست آوردند تا نتوانند به مرحله بعد صعود کنند. پس از این رویداد فدراسیون فوتبال ایرلند مربی خود را اخراج کرد و تراپاتونی با تجربه را روی کار آورد. او توانست ایرلند را تا آستانه صعود به مرحله نهایی جام جهانی 2010 بالا بیاورد. گل مشکوک ویلیام گالاس در وقت‌های اضافه باعث شد تا ایرلندی‌ها نتوانند افتخار بزرگی را در کارنامه فوتبال خود ثبت کنند. پس از این اتفاقات آن‌ها در دور مقدماتی یورو 2012 قدرتمند ظاهر شدند و توانستند به عنوان تیم دوم گروهشان به بازی پلی‌آف برسند. در این بازی پسران سبز توانستند استونی را در بازی رفت 4-0 شکست دهند و پس از آن با تساوی 1-1 در خانه حریف،صعود خود به مرحله نهایی یورو 2012 را جشن بگیرند.

مرحله مقدماتی جام ملت‌های اروپا 2012

گروهی: تیم دوم گروه

بازی حذفی: پیروزی 4-0 در بازی رفت و تساوی 1-1 از بازی برگشت (در مجموع 5-1)

برترین گلزن: رابی کین (7 گل)

بیشترین تعداد بازی: گلن ولان و آیدن مک گیدی (12 بازی)

ایرلند دردور مقدماتی تنها یک شکست در کارنامه‌اش دارد. آن هم باخت 3-2 مقابل روسیه‌ای است که به عنوان تیم اول گروه دوم به طور مستقیم به مرحله نهایی یورو 2012 صعود کرد. ایرلندی‌ها نتایج امیدوار کننده‌ای در برخی دیدارهای دوستانه خود کسب کردند. پسران سبز قاره سبز در ماه ژوئن توانستند ایتالیا را با دو گل شکست دهند تا خود را تیمی خطرناک معرفی کنند.

پس از شکست 3-2 مقابل اروگوئه در ماه مارس، آن‌ها در 11 بازی شکست نخورده‌اند. هم‌چنین پس از پیروزی 2-1 مقابل ارمنستان در 8 بازی بعدی گل نخورده‌اند.این آماری فوق‌العاده در سطح ملی است که بار دیگر ارزش‌های تراپاتونی و تیم ملی ایرلند را بیش از پیش به رخ حریفان می‌کشد. تراپاتونی عنوان کرد که آن‌ها برای نتیجه‌گیری پا به مسابقات می‌گذارند. این مربی با تجربه ایتالیایی تنها دو شکست را از ماه می 2008 تا به امروز، در کارنامه‌اش داراست.

تاریخچه حضور در یورو

ایرلند تنها در سال 1988 میهمان ضیافت یورو بوده است. آن‌ها کار خود را با پیروزی معروف 1-0 مقابل انگلیس با گل روی هوتون شروع کردند. اما در مقابل هلند شکست خوردند تا نتوانند جواز صعود از گروه خود را کسب کنند.
پسران سبز در سال های ۱۹۹۲،۱۹۹۶ و ۲۰۰۰ در بازی تک حذفی نتوانستند حریف خود را شکست دهند و به مرحله نهایی صعود کنند. رقابت‌های سال ۲۰۰۴ و ۲۰۰۸ را نیز به دلیل این که سوم گروهشان شدند، در همان مرحله مقدماتی از دست دادند. آن‌ها در مرحله مقدماتی یورو ۲۰۰۸ با فاصله‌ای ۱۲ امتیازی با جمهوری چک و ۱۰ امتیازی با آلمان در رتبه ی سوم گروه قرار گرفتند تا با اختلافی فاحش بار دیگر نتوانند در یورو شرکت کنند.

برنامه مسابقات ایرلند در یورو ۲۰۱۲

یک شنبه ۱۰ ژوئن: ایرلند - کرواسی

سه شنبه ۱۴ ژوئن: اسپانیا - ایرلند

دوشنبه ۱۸ ژوئن: ایرلند - ایتالیا


کرواسی

ویژه نامه جام ملت های اروپا 2012

کرواسی برای رسیدن به مسابقات یورو ۲۰۱۲ ترکیه را پشت سر گذاشت و انتقام شیرینی از باخت مقابل این تیم در یک چهارم نهایی یورو ۲۰۰۸ گرفت.

بهترین عملکرد در یورو: یک‌چهارم نهایی ۱۹۹۶، ۲۰۰۸

مربی: اسلاون بیلیچ

برترین گل‌زن: تمام اعصار- داور شوکر (۴۵ گل)، حال حاضر- ادواردو(۲۲ گل)

بیشترین حضور در تیم ملی: تمام اعصار- داریو شیمیچ(۱۰۰)، حال حاضر- جوزیپ سیمونیچ(۹۲)

تاریخ تاسیس فدراسیون: ۱۹۱۲

لقب: مکعب

پس از گل دقیقه ۱۱۹ ایوان کلاسنیچ این‌طور به نظر می‌رسید که کرواسی یک قدم تا نیمه نهایی یورو ۲۰۰۸ بیشتر فاصله ندارد ولی اسلاون بیلیچ مربی کرواسی که بعد از گل به طرز عجیبی خوشحالی می‌کرد، بعد از به ثمر رسیدن گل توسط سمیح سنتورک و تساوی دراماتیک به نیمکت خود بازگشت.

با روحیه نامناسب کروات‌ها، ترکیه در ضربات پنالتی برنده شد و آن‌ها به خانه بازگشتند.

در مرحله مقدماتی جام جهانی ۲۰۱۰ پس از انگلیس و اوکراین در گروه خود سوم شدند و به جام جهانی راه نیافتند.

در مرحله مقدماتی یورو ۲۰۱۲ پس از یونان دوم شدند ولی این‌بار با شکست ترکیه در بازی حذفی انتقام شیرینی از این تیم گرفتند و به یورو ۲۰۱۲ راه یافتند.

مرحله مقدماتی یورو ۲۰۱۲

گروه ششم: تیم دوم

بازی پلی‌آف: کرواسی(۳)- ترکیه(۰)، کرواسی(۰) - ترکیه(۰)، (۳-۰ در مجموع)

بهترین گل‌زن: نیکو کرانچار (۴)

بعد از بازی دوم در مرحله پلی‌آف در برابر ترکیه، بیلیچ مربی کرواسی گفت: "خدایا ممنونم، ما توانستیم."

"بعد از اتفاقاتی که افتاد که ما را به بازی‌های پلی‌آف رساند، ما به جایی که بدان تعلق داشتیم برگشتیم."

با عقب افتادن ۱ بر صفر یونان که صدرنشین گروه ششم مرحله مقدماتی بود، کرواسی تنها ۱۱ دقیقه با صعود مستقیم به یورو ۲۰۱۲ فاصله داشت که گل‌های جیورجوس فوتاکیس و آنجلوس کاریستیاس همه چیز برگشت و یونان به طور مستقیم به یورو ۲۰۱۲ صعود کرد.

برد ۲ بر ۱ کرواسی مقابل گرجستان، دویستمین برد این تیم در تاریخ ۲۱ ساله این کشور بود. آن‌ها اولین بازی رسمی خود را در سال ۱۹۹۰ در برابر ایالات متحده آمریکا انجام دادند که با نتیجه ۲-۱ این مسابقه خاتمه یافته بود.

تاریخچه حضور در یورو

کرواسی از زمان جدایی خود از یوگسلاوی، در ۴ دوره از ۵ دوره این رقابت‌ها حضور داشته است و تنها در یورو ۲۰۰۰ موفق به راه‌یابی به این مسابقات نشد.

با تکیه بر ۳ گل داوور شوکر، تیم میروسلاو بلاژویچ در سال ۹۶ موفق به حضور در بین ۸ تیم برتر رقابت‌ها شد که در این مرحله از تیم آلمان شکست خورد.

در سال ۲۰۰۴ در مرحله گروهی حذف شدند و ۴ سال بعد، پس از سه پیروزی در که شامل برد ۲-۱ در برابر آلمان هم بود، در مرحله بعد در برابر ترکیه در دقایق پایانی به مساوی رضایت داده و در ضربات پنالتی مغلوب این تیم شدند و از راه‌یابی به نیمه نهایی بازماندند.

برنامه بازی‌های کرواسی در یورو ۲۰۱۲- گروه سوم

یک‌شنبه ۲۱ خرداد ساعت ۲۳:۱۵ کرواسی - جمهوری ایرلند

پنج‌شنبه ۲۵ خرداد ساعت ۲۰:۳۰ کرواسی - ایتالیا

دوشنبه ۲۹ خرداد ساعت ۳۲:۱۵ کرواسی - اسپانیا

رکوردهای تیم در جام ملت‌های اروپا

مجموع بازی‌های انجام داده: ۶۳ بازی

تعداد بردها: ۳۹ بازی

تعداد مساوی‌ها: ۱۴ بازی

تعداد باخت‌ها: ۱۰

تعداد بازی‌های مرحله نهایی: ۱۱ بازی

تعداد بردها: ۵ بازی

تعداد مساوی‌ها: ۳ بازی

تعداد باخت‌ها: ۳ بازی

تعداد بازی‌های مرحله مقدماتی: ۵۲ بازی

تعداد بردها: ۳۴ بازی

تعداد مساوی‌ها: ۱۱ بازی

تعداد باخت‌ها: ۷ بازی


معرفی گروه D

فرانسه خروس های اروپا

ویژه نامه جام ملت های اروپا 2012

بهترین عملکرد در جام ملت های اروپا: قهرمانی در سال ۱۹۸۴ و ۲۰۰۰

سرمربی : لوران بلان

بهترین گلزنان: در طول تاریخ : تیری هانری با ۵۱ گل - هم اکنون : کریم بنزما (۱۵ گل)

بیشترین تعداد بازی ملی : در طول تاریخ : تورام (۱۳۶ بازی) - هم اکنون : مالودا (۷۵ بازی)

سال تاسیس فدراسیون : ۱۹۱۹

لقب ها : خروس ها

فرانسه بعد از سال های موفقیت امیز خود با قهرمانی در جام جهانی ۹۸ و قهرمانی در یورو ۲۰۰۰ ، اکنون چندین سال است که با روز های اوج خود فاصله دارد .

فرانسه در جام جهانی های ۲۰۰۲ و ۲۰۱۰ ، در مرحله گروهی حذف شدند ، در جام جهانی ۲۰۰۶ نایب قهرمان شدند ، در سال های ۲۰۰۴ و ۲۰۰۸ که مسابقات یورو برگذار شد ، سال ۲۰۰۴ فرانسه به عنوان تیم اول مقتدرانه با شکست سوئیس و انگلستان صعود کرد ، اما در سال ۲۰۰۸ ، دوباره در مرحله گروهی حذف شد .

مرحله ی مقدماتی یورو ۲۰۱۲

گروهی : تیم اول گروه چهارم

برترین گل زنان : مالودا،گورکوف و بنزما (۳ گل)

بیشترین تعداد بازی : لوریس (۱۰ بازی)

پنالتی دیرهنگام سمیر نصری در بازی مقابل بوسنی کافی بود تا فرانسوی ها به دور نهایی رقابت های یورو صعود کنند.علی رغم فشار رسانه ها و مسئولین فرانسوی بر روی لوران بلان،این مربی جوان توانست تیم ملی کشورش را در صدر جدول گروه چهارم قرار دهد و مقتدرانه به مرحله ی نهایی یورو صعود کند.

لوران بلان پس از حذف نا امید کننده ی فرانسه در جام جهانی ۲۰۱۰ کار را به دست گرفت.نتایج او با شکست مقابل نروژ آغاز شد.اما پس از آن با پیروزی هایی که مقابل برزیل و انگلیس بدست آورد همگان را شگفت زده کرد.خروس ها در ۲۳ بازی است که شکست نخورده اند.

بلان پس از صعود تیمش گفت : "از نتایج رضایت کامل دارم.از حالا به بعد نوبت بازی دادن به بازیکنانیست که کمتر فرصت حضور در میدان را داشته اند.هم اکنون این می تواند جالب باشد که بازیکنانی را که در تیم های باشگاهی شان درخشیده اند به بازی گیریم و در تیم ملی ببینیم."

برنامه ی بازی های فرانسه در یورو

۱۱ ژوئن : فرانسه - انگلیس

۱۵ ژوئن : اوکراین - فرانسه

۱۹ ژوئن : سوئد - فرانسه

آمار بازی های انجام شده در یورو :

مرحله ی مقدماتی : ۱۰۲ بازی،۵۹ برد، ۲۶ مساوی ، ۱۷ باخت

مرحله ی نهایی : ۲۸ بازی ، ۱۴ برد ، ۷ مساوی ، ۷ باخت


انگلیس، ستارگان ناکام

ویژه نامه جام ملت های اروپا 2012

پس از جا ماندن از یورو ۲۰۰۸، انگلستان پس از کسب رتبه اول در مرحله مقدماتی در گروه خود امیدوار است تا بازی خود را در لهستان و اوکراین بهبود دهد.

بهترین عملکرد در جام ملت های اروپا: سوم در سال ۱۹۶۸، نیمه نهایی در سال ۱۹۹۶

سرمربی: روی هاجسون

بهترین گلزنان: در طول تاریخ: بابی چارلتون (۴۹) هم اکنون: مایکل اوون (۴۰)

بیشترین تعداد بازی: در طول تاریخ: پیتر شیلتون (۱۲۵) هم اکنون: دیوید بکهام (۱۱۵)

تاریخ تشکیل فدارسیون: ۱۸۶۳

لقب: سه شیرها

انگلیس در حالی به یورو ۲۰۱۲ قدم میگذارد که دوره قبل رقابت ها را از دست داده بود. آنها با حضور روی هاجسون که پس از استعفای فابیو کاپلو چند ماه قبل از رقابت ها صورت گرفت امید به پیروزی دارند. آنها در مرحله مقدماتی یورو ۲۰۰۸ پس از روسیه و کرواسی در رده سوم قرار گرفتند و از رقابت ها جای ماندند. سه شیرها همچنین امیدوارند که عملکرد خود را نسبت به جام جهانی ۲۰۱۰ که تحت هدایت فابیو کاپلو بود اصلاح کنند. آنها در افریقای جنوبی تنها یک بار طعم برد را چشیدند و با شکست ۴-۱ مقابل آلمان در مرحله یک شانزدهم نهایی بزرگترین شکست خود را در جام جهانی به ثبت رساندند. برای حضور در جام ملت های این دوره آنها نمایش مناسبی داشتند و با ثبت رکورد بدون باخت خود را جز مدعیان دانستند.

مرحله ی مقدماتی یورو ۲۰۱۲

گروهی : تیم اول گروه هفتم

بهترین گلزن: دارن بنت، جرمین دفو، وین رونی و اشلی یانگ (۳)

بیشترین تعداد بازی : جو هارت، اشلی کول (۸)

انگلیس با پایان مرحله مقدماتی با شش امتیاز اختلاف در رتبه اول به راحتی جای خود را در لهستان و اوکراین آماده کرد. جو هارت با بیشترین حضور خود در ترکیب تیم توانست پنج بار دروازه انگلیس را بسته نگاه دارد در حالی که وظایف گل زنی میان سه مهاجم و یک هافبک تقسیم شده بود.

همچنین انگلیس در خاک مونتنگرو به رکورد ۹۰۰ بازی ملی در تاریخ خود رسید و با به پایان رساندن ۸۹۷ بازی ملی قبل از آن بازی علاوه بر ۲ بازی که توسط حریف ناتمام ماند، رسیدن به این جایگاه را جشن گرفتند.

انگلیس با بازی مقابل ولز در استادیوم میلینیوم به عدد ۱۰۰ بازی مقابل هم رسیدند که از این تعداد ۶۶ بازی به سود انگلیس به پایان رسید. اشلی کول هم اکنون با ۹۳ بازی ملی با توانست گری نویل را با ۸۵ بازی بدون گل زنی جای بگذارد.

کاپلو پس از نتیجه مساوی در مونتنگرو که حضور آنها را در یورو تضمین میکرد گفت: "هدف اولیه ما صعود بوده است، هم اکنون ما در یورو بازی خواهیم کرد و ما خوشحالیم."

تاریخچه حضور در یورو

انگلیس پس از یورو ۲۰۰۴ تا به الان موفق نبوده است تا در یورو شرکت نماید. آنها در مرحله مقدماتی یورو ۲۰۰۸ پس از دو باخت به کرواسی و یک شکست مقابل روسیه ثابت کردندش که شایسته رتبه سومی مرحله مقدماتی هستند.

به طور کلی عملکرد انگلیس در رقابت های یورو فقط جایی برای حسرت و عصبانیت است. عدم حضور در یورو ۲۰۰۸ پنجمین باری بود که آنها از حضور در مرحله نهایی یورو جای ماندند. در هفت دوره ای که موفق به حضور در مرحله نهایی یورو شدند تنها به دو نیمه نهایی رسیدند. ( سال ۱۹۹۶ و ۱۹۶۸ )

همچنین انگلستان با وضعی به لهستان و اوکراین راه میابد که تنها برنده جام جهانی است که تا به حال موفق به فتح یورو نشده است. تیم های ایتالیا، آلمان، فرانسه و اسپانیا همگی موفق به فتح جام جهانی و جام ملت های اروپا شده اند و این در حالی است که انگلستان باید برای رسیدن به فینال تلاش کند.

برنامه مسابقات انگلیس در یورو ۲۰۱۲

دوشنبه، ۱۱ ژوئن: فرانسه - انگلیس، ساعت ۱۸:۰۰ به وقت محلی - دونتسک

جمعه، ۱۵ ژوئن: سوئد - انگلیس، ساعت ۲۰:۴۵ به وقت محلی - کیف

سه شنبه، ۱۹ ژوئن: انگلیس - اوکراین، ساعت ۲۰:۴۵ به وقت محلی، دونتسک

آمار بازی ها در یورو

مجموع : ۱۱۳ بازی - ۶۳ برد - ۳۱ تساوی - ۱۹ شکست - ۲۲۱ گل زده - ۸۳ گل خورده

مرحله ی نهایی : ۲۳ بازی - ۷ برد - ۷ تساوی -۹ شکست - ۳۱ گل زده - ۲۸ گل خورده

مرحله ی مقدماتی : ۹۰ بازی - ۵۶ برد - ۲۴ تساوی - ۱۰ شکست - ۱۹۰ گل زده - ۵۵ گل خورده


اوکراین، به دنبال یک رویا در اولین حضور

ویژه نامه جام ملت های اروپا 2012

در حالی که میزبان مشترک مسابقات آماده‌ی اولین حضورش به عنوان کشوری مستقل در دور نهایی می شود، اولگ بلوخین مربی اوکراین حداقل هدف تیمش را صعود از گروه د می‌داند.

بهترین عملکرد در جام ملت‌های اروپا: اولین حضور

سرمربی: اولگ بلوخین

بهترین گلزنان: در طول تاریخ: آندری شوچنکو (۴۶) - هم‌اکنون: آندری شوچنکو (۴۶)

بیشترین تعداد بازی: در طول تاریخ: آناتولی تیموشوک (۱۱۶) هم‌اکنون: آناتولی تیموشوک (۱۱۶)

زمان تشکیل فدراسیون: ۱۹۹۲

لقب: آبی و زردها

میزبان مشترک مسابقات که در تنها تورنمنت معتبری که پس از استقلال خود در سال ۱۹۹۱ در آن شرکت داشته، یعنی جام جهانی ۲۰۰۶ توانسته بود به جمع ۸ تیم نهایی برسد حال مشتاق است تا نتیجه‌ای حتی بهتر از جام جهانی در بازی‌های یورو ۲۰۱۲ به دست آورد. به اعتقاد اولگ بلوخین که پس از گذشت دو سال ناآرام در تیم ملی و تعویض متعدد مربیان، بار دیگر هدایت اوکراین را بر عهده گرفته، صعود از گروه د مسابقات کمترین هدف این تیم است. در حالی که به نظر می‌رسد این رقابت‌ها آخرین بازی‌های مهم برای آندری شوچنکو و آناتولی تیموشوک باشد، برای بازیکنانی چون یاروسلاو راکیتسکی، آندری یارمولنکو و یون کنوپلیانکا می‌تواند شروع راه محسوب شود.

انتخابی یورو ۲۰۱۲

صعود مستقیم به عنوان میزبان

مایرون مارکویچ پیش از ترک تیم ملی برای ادامه‌ی کار در تیم متالیست در آگست ۲۰۱۰ توانسته بود با اوکراین به ۳ پیروزی و همچنین یک تساوی ۱-۱ در مقابل هلند برسد. یوری کالیتوینسو هم به عنوان مربی موقت تیم، در ۸ بازی تنها یک پیروزی کسب کرد تا بلوخین دوباره به عنوان مربی اوکراین معرفی شود. هرچند او نیز پس از کسب موفقیت در بازی‌های اول خود متحمل چهار شکست پیاپی شد.

در تاریخ ۸ اکتبر ۲۰۱۰ در بازی مقابل کانادا، شوچنکو اولین بازیکن اوکراین بود که توانست به رکورد ۱۰۰ بازی ملی برای کشورش برسد. سه روز بعد تیموشوک نیز موفق شد در مقابل تیم برزیل صدمین بازی ملی خود را انجام دهد. بلوخین در مورد هدف تیمش در مسابقات یورو گفته است:‌ "ما می‌خواهیم برنده‌ی یورو باشیم اما باید به یاد داشت در این راه حداقل ده رقیب بسیار قدرتمند دیگر نیز وجود دارد. به جز برزیل و آرژانتین، قدرتمندترین تیم‌های ملی، اروپایی هستند پس ما ابتدا باید بر روی صعود از گروه خود تمرکز کنیم."

تاریخچه‌ی حضور در یورو

اوکراین همواره تامین کننده‌ی بازیکنان کارآمد زیادی برای تیم شوروی بود. تیمی که قهرمان اولین دوره‌ی مسابقات قهرمانی اروپا در سال ۱۹۶۰ شده بود و پس از آن سه بار در سال‌های ۱۹۶۴، ۱۹۷۲ و ۱۹۸۸ به فینال این مسابقات رسید ولی به ترتیب در مقابل تیم‌های اسپانیا، آلمان غربی و هلند شکست خورد تا به مقام نایب قهرمانی قناعت کند. در سال ۱۹۸۸ والری لبانوفسکی مربی شوروی، ۱۱ بازیکن از تیم دیناموکیف در اختیار داشت که هشت نفر آن‌ها در فینال بازی‌ها نیز حضور داشتند.

اوکراین تا به حال به عنوان کشور مستقل به مسابقات یورو صعود نکرده است. آن‌ها در روز آخر دور مقدماتی مسابقات یورو ۲۰۰۰ با کسب پیروزی در مقابل روسیه می توانستند صعود خود را قطعی کنند اما با تساوی ۱-۱ در آن بازی این شانس را از دست دادند. هرچند بار دیگر و این بار در مرحله‌ی پلی آف فاصله‌ی چندانی با صعود به رقابت‌ها نداشتند، گل دقایق پایانی میران پاولین بازیکن اسلونی این بخت را از آن‌ها گرفت تا اولین حضور اوکراین در یورو به واسطه‌ی میزبانی آن‌ها رقم بخورد.

برنامه مسابقات اوکراین در یورو ۲۰۱۲

دوشنبه ۱۱ جون: اوکراین - سوئد، ۲۳:۱۵، کیف

جمعه ۱۵ جون: اوکراین - فرانسه، ۲۰:۳۰، دونتسک

سه‌شنبه ۱۹ جون: انگلیس - اوکراین ۲۳:۱۵،‌ دونتسک

آمار بازی‌های انجام شده در یورو

مجموع: ۴۲ بازی - ۱۶ برد - ۱۳ تساوی - ۱۳ شکست - ۵۶ گل زده - ۴۸ گل خورده

دور نهایی: ۰ بازی - ۰ برد - ۰ تساوی - ۰ شکست - ۰ گل زده - ۰ گل خورده

دور مقدماتی: ۴۲ بازی - ۱۶ برد - ۱۳ تساوی - ۱۳ شکست - ۵۶ گل زده - ۴۸ گل خورده


سوئد

ویژه نامه جام ملت های اروپا 2012

در سال ۲۰۰۹ اريك همرين جوان به‌عنوان مربي جديد تيم ملي سوئد منصوب شد و كمك كرد تا سوئد به‌عنوان بهترين تيم دوم مسابقات گروهی به صورت مستقيم راهی مرحله نهايي يورو ۲۰۱۲ در اوكراين و لهستان شود.

بهترین عملکرد در جام ملت های اروپا: حضور در نیمه نهایی یورو ۱۹۹۲

سرمربی: اريك همرن

برترین گلزنان: در طول تاریخ: اسون ریدل (۴۹ گل) - هم اکنون : ابراهیموویچ (۲۸گل)

بیشترین تعداد بازی: در طول تاریخ: توماس راولی (۱۴۳ بازی) - هم اکنون: آندرس اسونسون (۱۲۳ بازی)

زمان تاسیس فدراسیون: ۱۹۰۴

لقب: آبی و زرد ها

بعد از عدم راهيابي به جام جهانی ۲۰۱۰، سوئد استارت خوبي براي بازگشت دوباره به سطح اول مسابقات اروپايی زد. بعد از اين‌كه تامی سودربرگ و لارس لاگربك،آبی و زردها را به مرحله نهايي پنج تورنمنت مهم اروپايی و جهانی از يورو ۲۰۰۰ تا يورو ۲۰۰۸ هدايت كردند، در گروه چهارم مسابقات مقدماتي جام جهانی ۲۰۱۰ نتوانستند از سد اسپانيا و روسيه عبور كنند و به‌عنوان تيم سوم گروه از راهيابی به معتبرترين رقابت‌های فوتبالی بازماندند. در سال ۲۰۰۹ اريك همرين جوان به‌عنوان مربی جديد تيم ملي سوئد منصوب شد و كمك كرد تا سوئد بتواند به طور مستقیم به لهستان و اوکراین سفر کند.

مرحله مقدماتی جام ملت‌های اروپا ۲۰۱۲

گروهی: تیم دوم گروه پنجم

برترین گلزن: ابراهیموویچ (۵ گل)

بیشترین تعداد بازی: ميكائيل لاستيگ، سباستين لارسون، كيم كالستروم، يوهان الماندر (۱۰ بازی)

سوئدی ها پس از پيروزی مهم و حساس مقابل تيم اول گروه پنجم، يعنی هلند، جايگاه خود را براي حضور در دور نهايی مسابقات مستحكم كردند. هلندی‌ها پيش از اين بازی هر ۹ ديدار قبلی خود را با برد از ميدان خارج شده بودند. اين ديدار آخرين بازی سوئد در استاديوم راسوندا سولنا واقع در شهر استكهلم بود، استاديومی كه در تاريخ ۱۷ می ۱۹۳۷ افتتاح شد و تا سال ۲۰۱۲ محل رسمی برگزاری بازی‌های تيم ملی سوئد بود. استاديوم ملی جديد در دست ساخت است.

ميكائيل لاستيگ مدافع راست تيم ملی سوئد در تمام دقايق مرحله مقدماتی بازي كرد و يكی از ۱۴ بازيكن تأثيرگذار اريك همرين برای حضور در یورو ۲۰۱۲ بود.

من احساس شادی و و افتخار عظيمی در وجودم نقش بسته است. عملكرد تيم فوق‌العاده بود. " همرين پس از حضور سوئد در مرحله نهايی مسابقات اين سخنان را به زبان آورد. " من به سمت رختخوابم رفتم و پس از ۴ ساعت چشمانم هنوز كاملاً باز بود. در پايان من شروع به پاسخ به پیام‌هایی كه به من داده شده بود كردم. فكر كنم ۸۲ پيام دريافت كرده بودم و پس از پاسخ به يكی از آن‌ها سرانجام خوابيدم.

تاریخچه حضور در یورو

سوئد در سال ۱۹۹۲ به مرحله نيمه نهايی يورو ۹۲ كه در كشور خودش برگزار مي‌شد راه يافت. شكست دادن دانمارك و انگليس پس از تساوی مقابل فرانسه، شروعی خوب را برای ميزبان رقابت‌ها رقم زد. با اين حال با مصدوميت استفان شوارتز و يوناس ترن، آنها حتی با گل دقايق پايانی كنت آندرسون نتوانستند از سد آلمان بگذرند و نتيجه را ۳-۲ واگذار كردند. آن‌ها تا سال ۲۰۰۰ موفق نشدند راهی مسابقات شوند و در اين مسابقات در گروه ايتاليا، تركيه و بلژيك با تك امتيازی كه از تركيه گرفتند، بعنوان تيم آخرگروه از دور مسابقات حذف شدند. در مسابقات يورو ۲۰۰۴ با ۵ امتياز در گروه ايتاليا، دانمارك و بلغارستان اول شدند و در دور بعد در ضربات پنالتي مغلوب هلند شدند تا بدون شكست در ۹۰ دقیقه از دور مسابقات حذف شوند. غلبه ۵-۰ بر بلغارستان، تساوي ۱-۱ مقابل ايتاليا با هنرنمايی زلاتان ابراهيموويچ و و تساوی ۲-۲ مقابل دانمارك، نتايج سوئد در مرحله گروهی بود. در يورو ۲۰۰۸ نیز در همان مرحله ی گروهي با حضور اسپانيا، روسيه و يونان با كسب تنها ۳ امتياز از تك پيروزيشان مقابل يونان، سوم شدند و از راه‌يابی به دور بعد بازماندند.

۲۰۰۸: مرحله گروهی

۲۰۰۴: مرحله ی نیمه نهایی

۲۰۰۰: مرحله ی گروه

۱۹۹۲: نیمه نهایی

۱۹۶۴: یک چهارم نهایی

برنامه مسابقات سوئد در یورو ۲۰۱۲:

دوشنبه ۱۱ ژوئن: اوکراین - سوئد

جمعه ۱۵ ژوئن: سوئد - انگلیس

سه شنبه ۱۹ ژوئن: سوئد - فرانسه


بهترین و بدترین پیراهن های یورو 2012

هر 16 تیم حاضر در رقابت های یورو 2012 پیراهن های شان را رونمایی کردند؛ بعضی ها طرحی مشابه پیراهن های سنتی شان را انتخاب کردند و بعضی دیگر پیراهن هایی با طرح و رنگی جدید را به نمایش گذاشتند.

ویژه نامه جام ملت های اروپا 2012
ترکیب کامل | کرواسی با پیراهن هایی شبیه پیراهن های همیشگی اش پای به رقابت ها خواهد گذاشت



ویژه نامه جام ملت های اروپا 2012

بازگشت به مشکی | طراحی پیراهن های انگلیس مثل همیشه است اما با رنگ هایی متفاوت


ویژه نامه جام ملت های اروپا 2012

آبی درخشان | پیراهن های فرانسه را می توان متفاوت توصیف کرد


ویژه نامه جام ملت های اروپا 2012

غرور هلندی | به نظر می رسد اسنایدر هم از پوشیدن پیراهن جدید تیم ملی هلند هیجان زده شده است


ویژه نامه جام ملت های اروپا 2012

بهترین برای میزبان | لهستانی ها حتی برای انتخاب پیراهن های شان هم سلیقه به خرج دادند تا میزبانی شان بی نقص باشد


ویژه نامه جام ملت های اروپا 2012

دانمارکی تحمل ناپذیر | پیراهن های قرمز و سفید دانمارک کاملا از مد افتاده است


ویژه نامه جام ملت های اروپا 2012

سبزها | مطمئنا آلمانی ها با این پیراهن های سبز، به پیراهن سایر تیم ها حسودی خواهند کرد


ویژه نامه جام ملت های اروپا 2012

صلیبی ها | بسیاری معتقدند ناکامی پرتغالی در یورو با طراحی پیراهن شان آغاز شد


ویژه نامه جام ملت های اروپا 2012

آبی اسپانیایی | آلونسو و هم تیمی هایش باید امیدوار باشند که در همه بازی ها از پیراهن اول شان استفاده کنند


ویژه نامه جام ملت های اروپا 2012

سوئدی قدیمی | به نظر می رسد کشورهای اسکاندیناوی هنوز متوجه نشده اند که وارد هزاره سوم شده ایم


داوران یورو را بیشتر بشناسیم

رقابت های یورو ۲۰۱۲ از فردا شب آغاز می شود؛ رقابت هایی که مدیران اتحادیه فوتبال اروپا امیدوارند بدون کوچکترین مشکلی برگزار شود. به همین دلیل آنها ۱۲ نفر از بهترین داوران شان را برای این رقابت های انتخاب کرده اند. همه این داوران را طول فصل در لیگ های مختلف اروپایی و چمپیونزلیگ دیده ایم و باید امیدوار باشیم که اشتباهات احتمالی آنها، روی سرنوشت قهرمانی تاثیرگذار نباشد.

هاوارد وب

ویژه نامه جام ملت های اروپا 2012

داور فینال جام جهانی و فینال چمپیونزلیگ ۲۰۱۰، بار دیگر نمایندگان داوران انگلیسی در یورو است. وب که قبلا افسر پلیس بوده، از شرایط فیزیکی مناسبی برخوردار است و از جمله داورانی است که بازیکنان کمتر با او مشاجره می کنند. شاید به همین دلیل او در دیدارهای این فصل لیگ برتر تنها سه بار از کارت قرمزش استفاده کرد. پیروزی ۸-۲ منچستریونایتد مقابل آرسنال و دیدار رفت مرحله نیمه نهایی چمپیونزلیگ بین بایرن و رئال، از جمله دیدارهای مهمی بودند که وب در این فصل سوت زد.

کمک ها: مایکل مولارکی، پیتر کایرکاپ


استفن لانوی

ویژه نامه جام ملت های اروپا 2012

این داور فرانسوی که از سال ۲۰۰۶ وارد لیست فیفا شده، در شهر زادگاهش به عنوان پخش کننده بازی های کامپیوتری، فعالیت می کند. او که سابقه قضاوت در رقابت های المپیک ۲۰۰۸ پکن و جام جهانی ۲۰۱۰ را نیز دارد، در رقابت های این فصل چمپیونزلیگ دیدار تیم های چلسی- لورکوزن و همچنین منچسترسیتی، بایرن را قضاوت کرد که در هر دو دیدار تیم های انگلیسی به پیروزی رسیدند.

کمک ها: اریک دانسائول، فردریک کانو


وولفگانگ اشتارک

ویژه نامه جام ملت های اروپا 2012

این معاون بانک اهل لاند شات، بعد از مارکوس مرک و هربرت فاندل، به بهترین داور فوتبال آلمان تبدیل شد. هرچند در طول دوران حرفه ای اش قضاوت های بحث برانگیز زیادی داشته است. در سال ۲۰۰۷ و در رقابت های زیر ۲۰ ساله های جهان، قضاوت او یکی از دلایل اصلی به جنجال کشیده شدن دیدار شیلی- آرژانتین بود. در سال ۲۰۱۰ در لیگ قهرمانان دیدار چلسی و اینتر را قضاوت کرد که در آن دو پنالتی مشکوک گرفته نشد. فصل گذشته هم در نیمه نهایی چمپیونزلیگ دیدار رئال- بارسا را سوت زد و با اخراج په په، مورینیو را به مرز انفجار رساند.

کمک ها: یان هنریک سالور، مایک پیکل


ویکتور کاسای

ویژه نامه جام ملت های اروپا 2012

علی رغم اینکه تنها ۳۷ سال دارد، دیدارهای مهمی مانند فینال چمپیونزلیگ ۲۰۱۱ بین بارسا- منچستریونایتد و دیدار نیمه نهایی جام جهانی ۲۰۱۰ بین اسپانیا- آلمان را قضاوت کرده است. کاسای هرچقدر در دادن کارت زرد سخاوتمندانه عمل می کند ( او در دیدار آپوئل مقابل ویسلا کراکو در رقابت های لیگ قهرمانان ۱۰ بار از کارت زرد استفاده کرد) اما در دادن کارت قرمز بسیار محتاط است به طوری که در دو سال اخیر تنها ۵ بار برای اخراج بازیکنی دست به جیب شده است.

کمک ها: گابور اروس، گئورگی رینگ


نیکلا ریتزولی

ویژه نامه جام ملت های اروپا 2012

یوفا از بین سه داور ایتالیایی حاضر در لیست داوران "الیت" اروپا، این داور ۴۱ ساله اهل موده نا را انتخاب کرد. ریتزولی که از سال ۲۰۰۲ در سری آ داوری می کند، ۵ سال قبل به فهرست داوران فیفا اضافه شد و در سه سال اخیر نیز به فهرست داوران برتر یوفا راه پیدا کرده است. ریتزولی که آخرین دربی شهر میلان را سوت زده، یک آرشیتکت است.

کمک ها: رناتو فاورانی، آندره آ استفانی


بیورن کویپرز

ویژه نامه جام ملت های اروپا 2012

این داور ۳۹ ساله هلندی از سال ۲۰۰۶ وارد فهرست فیفا شد و در رقابت های معتبری مانند جام یوفا، لیگ اروپا و لیگ قهرمانان اروپا قضاوت کرد. او داور دیدار سوپرکاپ فصل گذشته اروپا بین بارسا و پورتو بود و در رقابت های این فصل چمپیونزلیگ نیز دیدارهای مهمی مانند بایرن مونیخ- ناپولی، باسل- منچستریونایتد و بارسلونا- میلان را سوت زد. پدر کویپرز هم داور بود.

کمک ها: ساندر فن روکل، اروین زینسترا


پدرو پروئنکا

ویژه نامه جام ملت های اروپا 2012

شاید این داور ۴۱ تا یک ماه چهره چندان شناخته شده ای نبود اما با قضاوت در فینال چمیونزلیگ، نامی برای خود دست و پا کرد. البته این اولین فینالی نبود که این مشاور مالی پرتغالی سوت می زد. او که در فصل ۰۷-۲۰۰۶ به عنوان بهترین داور پرتغال انتخاب شد، در سال ۲۰۰۴ قضاوت دیدار فینال زیر ۱۹ ساله های اروپا بین اسپانیا و ترکیه را قضاوت کرد. بازی هایی که او قضاوت می کند، معمولا با کارت های زرد زیادی به پایان می رسد؛ او در ۲۴ دیدار اخیری که قضاوت کرده، تنها در سه دیدار کمتر از ۵ کارت زرد به بازیکنان دو تیم نشان داده است.

کمک ها: برتینو کونیا میراندا، ریکاردو خورخه فریرا سانتوس


کرگ تامسون

ویژه نامه جام ملت های اروپا 2012

این داور اسکاتلندی جنجالی ترین دیدار مرحله مقدماتی یورو را قضاوت کرد؛ دیدار ایتالیا- صربستان که به خاطر اوباش گری هواداران صرب تنها بعد از ۷ دقیقه، نیمه کاره ماند و با حکم یوفا، ۳-۰ به نفع ایتالیا اعلام شد. تامسون که ۳۹ ساله و یک وکیل است، در فینال سال گذشته جام حذفی اسکاتلند بین تیم های گلاسیکو رنجرز و سلتیک، یک ضربه پنالتی به سود آبی ها اعلام کرد اما تصمیمش را پس گرفت و با اعتراض شدید مربی رنجرز روبرو شد. والتر اسمیت این نوه قضاوت را "خطرناک" توصیف کرد.

کمک ها: السدر راس، درک رز


دمیر اسکومینا

ویژه نامه جام ملت های اروپا 2012

داور ۳۶ ساله اهل اسلواکی در بسیاری از دیدارهای یورو ۲۰۰۸ به عنوان داور چهارم به کار گرفته شد اما در لهستان و اوکراین او را در میانه زمین خواهیم دید. اسکومینا در رقابت های این فصل چمپیونزلیگ دیدارهای مهمی مانند دیدار برگشت آرسنال- میلان در مرحله یک هشتم نهایی و دیدار چلسی- بنفیکا در یک چهارم نهایی را قضاوت کرد. او علاقه چندانی به استفاده از کارت هایش ندارد.

کمک ها: پروموز آرهار، مارکو استانسین


کارلوس ولاسکو کاربایو

ویژه نامه جام ملت های اروپا 2012

او در رقابت با آلبرتو اوندیانو ماینکو، عنوان نماینده داوران اسپانیا در یورو را به دست آورد. این داور ۴۱ ساله قضاوت دیدار فینال فصل گذشته اروپا بین پورتو و براگا را برعهده داشت. پر کارت ترین دیداری که او تاکنون قضاوت کرده، در سال ۲۰۰۹ بین بتیس و نومانسیا بود که در آن کاربایو علاوه بر نشان دادن ۹ کارت زرد به بازیکنان دو تیم، سه بازیکن را نیز از زمین اخراج کرد.

کمک ها: روبرتو آلونسو، خوان کارلوس یوسته


یوناس اریکسون

ویژه نامه جام ملت های اروپا 2012

این داور ۳۸ ساله و تنومند سوئدی، با انجام یک معامله پر سود، یک شبه مولتی میلیونر شد. البته او اکنون تنها به داوری می پردازد و اوقات فراقتش را در قایق تفریحی اش می گذارند. اریکسون که تاکنون ۱۷۵ دیدار را در لیگ سوئد قضاوت کرده، از سال ۲۰۰۲ وارد لیست داوران فیفا شد. او در ۱۶ دیداری که در ۴ فصل اخیر در لیگ قهرمانان سوت زده، ۵۵ کارت زرد به بازیکنان نشان داده اما تنها ۱ بار از کارت قرمز استفاده کرده است.

کمک ها: استفن ویتبرگ، ماتیاس کلاسینیوس


کونیت چاکر

ویژه نامه جام ملت های اروپا 2012

این داور اهل استانبول، با قضاوت در دیدار نیمه نهایی چمپیونزلیگ این فصل بین بارسا و چلسی و اخراج جان تری، کمی مشهورتر از قبل شد. او که در زمینه بیمه کار می کند، آخرین بار دیدار فنرباغچه و گالاتاسرای در سوپرکاپ ترکیه را قضاوت کرده و در آن دیدار ۳ بازیکن از دو تیم را از زمین اخراج کرد.

کمک ها: باهاتین دوران، طریق اونگون
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • احمد

      مرسی خیلی عالیه

    • بابک

      ایول تفریح یک ماهمون جور شد از ساعت 20:30 الی 1 شب فقط فوتبال با تخمه و چایی و میوه در کنار دوستان همراه با کل کل و کری خونی، فرداش هم بی خوابی و چرت زدن سر کار

      پاسخ ها

      • بدون نام

        این مسابقات خیلی کیف داد ولی بهنگام خوردن تنقلات نباید زیاده‌روی کرد خصوصا چای و تخمه که هر دو مضرن

    • فوتبالی

      چرا این مطلب انقدر کامل ولی گروه ها ناقص و درهم بر همه؟ گروه 1 + دو تا تیم گروه 2!!!

    • رها

      آخ جون فوتبال
      بچه ها به نظرتون کدوم تیم قهرمان میشه؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟

      پاسخ ها

      • محمدرضا

        آلمان :)

      • محمد جواد

        ((((((اسپانیا))))))

      • هومن

        فرانسه

      • سيامك خان

        قطعا المان ولي دوست دارم هلند يا انگليس يا پرتقال قهرمان بشه

      • رها

        آقا سیامک فکر نکنم پرتغال بتونه به جایی برسه انگلیس هم همینطور
        قبل از شروع بازی ها هم منم می گفتم احتمالا هلند قهرمان میشه ولی بازی اول رو ضعیف اومد جلو

      • محمد سجاد

        فقط اسپانیا

      • عیسی

        اسپانیا شانسه اوله قهرمانی بود ولی الان اسپانیا اون اسپانیای همیشگی نیس واسه همینم آلمان حتمن قهرمانه :|

    • ali

      manbae in khabar khode bartarin hast ya site dg e?

    • morteza love s

      فقط کافیه المان مثل جنگ جهانی تصور کنه در مقابل لهستان میخواد جنگ کنه نه بازی
      مثل جنگی که اونوقتا راه انداختو نابودش کرد
      میدونید فوتبالشون چه ویژگیه خاصی داره؟
      اینکه تا اخرین لحظه هرگز تسلیم نمیشن اونا نا امید نمیشن حتی درحالی که یه مسابقرو با اختلاف گلهای زیادی عقب باشن طوری بازی میکنن که انگار بازی مساویه و فقط برای قهرمانی نیاز به یک گل دارن و درحالی که گلو زدن باز هم همین تصورو میکنن و باز هم فقط نیاز به یک گل دارن اینجوریه که تیم های غیر المانی مثل رئال مادرید مقابل این تيمها زانو میزنن
      شک نکنید قهرمان المانه

    • جمال عشقی

      به نظرمن،ایران تویورو2012 قهرمان میشه..شک نکنید.

      پاسخ ها

      • مسعود

        اینو که همه میدونن یه مطلب تازه بگو

    • ناشناس

      .........((((( اســپــانــیــــا )))))........

    • مجتبی

      ولی بیشتر این پیراهنا که تو این بازیا استفاده نشدن.المان سفید بود
      هلند نارنجی
      اسپانیام که اینارو نپوشیده بود
      بقیه هم همینطور

    • دوست

      طبق آمار آلمان پر افتخار ترین و جوون ترین تیم این مسابقاته.باز هم اگه این امکانات نبود باز هم با این شایستگی که آلمان داره قهرمان آلمانه.آآآآآآآآآآلللللللللللمممممممااااااانننننننن.فهمیدین یا بازم بگم؟؟؟؟؟

    • محمدجواد

      ایول دوباره فوتبال من طرفدار اسپانیا هستم و بازی دیشبشو نگاه کردم 1-1شد اعصابم خورد شدك ولی اشکال ندارهك

    • masoud

      قهرمان فقط اسپانیا

      پاسخ ها

      • خودم

        هستم یاهات.
        فقط "اســپــانــیــا" فقط

      • Sadaf

        sad dar sad....shak nakon hargezzz..... epania eshghe

    • عالیا

      قهرمان ملت ها فقت آلمان

    • eagle

      واقعا و با جدیت می توان گفت ایران قهرمان مسابقات یورو 2012 خواهد شد شرط می بندم

      پاسخ ها

      • رها

        اون که صد در صد
        شکی توش نیست

    • مسعود

      اگرايران جزاروپابودچي ميشد..ميرفتيم باتيمهاي حرفه اي مثل ايتاليا:المان ؛اسپانياووووووووغيره بازي ميكرديم پيشرفت هم ميكرديم .كاريش نميشه كرد ديگه بايد تاابدبااين عرب هاي بي تمدن وعقبمانده بازي كنيم.درست نميگم بچه ها؟؟

      پاسخ ها

      • Sadaf

        cheraaaaaa

    • زرشکی

      به نظر من یکی از 16 تیم یورو قهرمان میشه
      نظر شما چیه دوستان؟

    • مارشال

      به نظر من سه تيم اسپانيا- فرانسه و آلمان از شانس بيشتري براي قهرماني برخوردارند

      پاسخ ها

      • Sadaf

        bishtar espaniaaaa

    • احمد2012

      سلام دوستان من دنبال مجله ویزه نامه جام ملتهای اروپا هستم دوره های قبلش همه دارم ولی این دوره نتونستم گیر بیارم کسی میتونه ازتوشهرشون برام پیدا کنه هزینش قبول دارم که برام پستش کنه پیام بدین لطفا

      پاسخ ها

      • oooooooooo

        ooooohhhh ki mire in hame rahooo

    • سبحان

      آلمان قهرمان

    • وحید

      اسپانیا سرور تمام تیمهای دنیا

      پاسخ ها

      • Sadaf

        yeahhhh!!! ashegheshammmm(+) ghahramane

    • Sadaf

      espania aaalllliiiiiieeee..... faghat messi sh kame!!!! asheghesham

    • رضا

      سرورتان انگلیس

    • nazanin

      خیلی خوب بود ولی عکس زیاد بزار

    • ساسان

      مرسی.. اطلاعات کامل و بسیار دقیقی بود

    • ساسان

      مرسی.. اطلاعات کامل و بسیار دقیقی بود

    • بدون نام

      خیلی به روز نبود

    • reza

      رونالدو به تنهايي كل تيما رو مي بره وقهرمانم پرتتقال مسي ام اون وسط سوسكه

    • مجید

      سلام
      من یه سوال داشتم
      در بازیهای جام 2012 کلا چند تا بازی انجام میشود؟
      با تشکر

    • رها

      کی فکرشو می کرد آلمان به ایتالیا ببازه؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
      یعنی آخر بازی چنان شوک شدم که نگو

    • اشکان

      راجع به قیمت بلیط بازی یورو2012 بنوییید

    • جوادفلاحی

      excellent!

    • ااااااااااااااا

      اسپانیا قهرمان شد

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج