جاباما
۲۵۳۱۸۲
۱۰ نظر
۵۷۴۱
۱۰ نظر
۵۷۴۱
پ

محسن چاووشی؛ حمله و بعد ضد حمله

هفته ای که گذشت را باید هفته انتشار و سروصدای آثار جدید محسن چاووشی لقب داد. این خواننده با انتشار قطعاتی برای سریال «شهرزاد» و انشتار اینترنتی این آثار بار دیگر به رأس اخبار موسیقی در کشور آمد و نکته حائز اهمیت این بود که پس از مدت ها دوباره توانست رکورد بازدید و دانلود قطعات جدید را بزند و در یک هفته آثار جدید منتشر شده اش به آماری بالای پانصد هزار بار دانلود برسد.

محسن چاووشی؛ حمله و بعد ضد حمله





هفته نامه تماشاگران امروز - بهمن بابازاده: هفته ای که گذشت را باید هفته انتشار و سروصدای آثار جدید محسن چاووشی لقب داد. این خواننده با انتشار قطعاتی برای سریال «شهرزاد» و انشتار اینترنتی این آثار بار دیگر به رأس اخبار موسیقی در کشور آمد و نکته حائز اهمیت این بود که پس از مدت ها دوباره توانست رکورد بازدید و دانلود قطعات جدید را بزند و در یک هفته آثار جدید منتشر شده اش به آماری بالای پانصد هزار بار دانلود برسد.

این موضوع در حالی اتفاق افتاد که به نظر می رسد سریال «شهرزاد» به کارگردانی «حسن فتحی» با توجه به حضور جمع کثیری از بازیگران سرشناس سینمای ایران در زمان پخش و انتشار نیز مورد توجه قرار خواهد گرفت و پیش بینی استقبال بیشتر از آثار چاووشی در این سریال، پیش بینی دور از ذهنی نیست.

محسن چاووشی؛ حمله و بعد ضد حمله

یک سوءتفاهم

«همخواب» عنوان نخستین قطعه ای بود که با صدای چاووشی برای تیتراژ این سریال با شعری از وحشی بافقی منتشر شد و نماهنگی که از سوی گروه تولید این سریال برای آن ساخته شده بود نیز با بازی ترانه علیدوستی و مصطفی زمانی و ... مورد توجه قرار گرفت.

در این بین ظاهرا فردی که پیش از این وظیفه تولید و تدوین و کارگردانی ویدئوکلیپ چهره های موسیقی موسوم به ارزشی را در کارنامه خود داشت، قطعه «همخواب» را روی تصاویر برخی چهره های سیاسی گذاشت و با استفاده به مطلوب از این قطعه در جهت اهداف خاص سیاسی، خبرساز شد.

این ویدئو به شکلی گسترده در فضای مجازی پخش شد تا هواداران چاووشی وارد گود شوند و بحث ها و جدل ها بالا بگیرد. نظرات نسبت به این اقدام متفاوت بود و همین باعث شد خیلی ها منتظر واکنش خود چاووشی باشند اما این خواننده همچون گذشته رویه سکوت را در پیش گرفت و نارضایتی اش را به نحوی دیگر عنوان کرد.

او تنها صفحه شخصی خود در فیس بوک را بست تا امکان اظهارنظرها کم شود و در عوض حرف و حدیث ها درباره این سوءتفاهم و اتفاق اینترنتی بیشتر شد. اطرافیان و همراهان این خواننده نیز از اوضاع نامناسب روحی این خواننده خبر می دادند که دیگر از این بازی ها خسته شده و هیچ تمایلی برای صحبت در این زمینه ندارد.

محسن چاووشی؛ حمله و بعد ضد حمله

موسیقی ارزشی نیازی به همخواب ندارد

با انتشار ویدئوکلیپ ساخته شده و سکوت چاووشی در مورد آن، جدال کلامی طرفداران چاووشی با منتقدان این خواننده بالا گرفت تا سرانجام یک موسسه نشر آثار ارزشی و انقلابی با بیانیه ای رسمی درباره این موضوع و این اتفاق، با حمایت قاطع از محسن چاووشی تمام اتفاقات رخ داده را نوعی سوءتفاهم خواند. در بخش هایی از این بیانیه (که موسسه موسیقی ارزشی کساء آن را منتشر کرد) عنوان شده بود:

«با احترام به محسن چاووشی عزیز و قطعه فاخری که برای تیتراژ سریال شهرزاد ساخت...

گمان می کنیم کمی افراط در رپرتاژ خبری یک اتفاق سبب شده تا به راحتی چشم ها روی قسمت عمده ای از تاریخ موسیقی ایران بسته شود و تفسیرها از یک اشتباه استراتژیک اما کودکانه، محملی برای نطق علیه موسیقی ارزشی باشد.

موسیقی پاپ یعنی: موسیقی مردم (عامه پسند)، آیا همخواب عنوان موسیقی پاپ مردم ماست؟! آیا مردمی که فرهنگ شان ریشه در عفت و حیا دارد چنین تعبیری را باید بپذیرد؟ و آیا موسیقی ارزشی را باید با چنین سنگ محکی سنجید؟ یک فوتوکلیپ که از نگاه فردی ساخته شده که شاید هیچ ارتباطی به شعر و موسیقی و نماهنگ انقلاب اسلامی نداشته باشد، باید اینقدر در کانون توجهات قرار گیرد؟! عجیب است! بیش از سی سال شناسنامه برای موسیقی ارزشی وجود دارد (که تا چندی دیگر از دایره المعارف آن رونمایی خواهیم کرد)، که اکثر قریب به اتفاق ترانه سرایان، خوانندگان، آهنگ سازان و تنظیم کنندگان آلبوم های مارکتی در آن نقش داشته اند. محسن چاووشی هم سهمی عمده دارد در این ژانر، و نیم دهه ای است از ارزش ها آنقدر خوب خوانده که من او را هم خواننده ارزشی بخوانم... امروز آنقدر موسیقی ارزشی استخوان ترکانده که به مهد موسیقی (اروپا و آمریکا) برود و آنجا طرفدارانی بیابد.

حضور بزرگان موسیقی ایران در بسیاری از آثار ارزشی و انقلابی، نشان از آن دارد که باید با تأمل بیشتری به اظهارنظر در رابطه با مجموعه هایی پرداخت که تمام تلاش شان نجات موسیقی از بی محتوایی و ناکارآمدی است! همان کاری که آلبوم سیزده محسن چاووشی انجام داد و باز هم نشان داد برای نامدار ماندن باید عقبه فکری داشته باشی و بدانی چه کلامی را برای سخن گفتن با مخاطبانت انتخاب می کنی اما خطاب به آن مجموعه ای که به اسم موسیقی ارزشی محسن چاووشی را تهدید می کند و در این برهه از زمان که نظام اسلامی مان کم و بیش با معضلات داخلی و خارجی دست و پنجه نرم می کند، موجی کثیف را برای اختلاف افکنی میان اقشار مختلف جامعه به راه می اندازد؛

سال هاست از انقلاب اسلامی می گذرد و مهمترین رکن منافقان، بی اعتماد کردن مردم به ارکان نظام مقدس جمهوری اسلامی است! هیچ کس حتی رهبر انقلاب این نظام را کامل و آرمانی ندانسته و نمی داند، چنانچه بارها در بیانات ایشان به این امر اشاره شده که: اگر این نظام مدینه فاضله بود، دیگر ظهور امام زمان را چه نیازی بود؟!

آهای آقایا منافق!! محسن چاووشی تنهاترین سرباز مولای متقیان است و در دفاع مقدس، زبان مادران شهدا و خانواده های شهدا بوده است. همین قدر بس است برای سرباز نظام اسلامی بودن. تصاویری که شما انتخاب کردید کمتر در فضای نت موجود است و مهندسی چینش عکس ها به هیچ وجه نشان از تازه کار بودن افکار آلوده نهان در پشت این فوتوکلیپ ندارد.

بچه ها حواس مان را جمع کنیم. باز هم دشمن با ترفند کثیف اختلاف افکنی و شکاف انداختن بین ما به میدان آمده. یک اشتباه کافی است برای ادامه این بازی کثیف و باز هم عقب ماندن از همه چیز.

محسن چاووشی؛ حمله و بعد ضد حمله

امروز دشمن من و شما، قاتلان و جانیان آدم کشی هستند که قریب به ۵۰۰ هموطن ما را با دسیسه های کثیف شان در سرزمینی قتل عام کردند که حرم امن الهی است. نفاق و جدایی من و تو تمام خواسته دست اندرکاران این فوتوکلیپ است و قسم می خورم این خلاف آرمان های کسی است که امسال را سال «دولت و ملت، همدلی و همزبانی» می نامد.

رفقا هدف دشمن دقیقا رهبری مقتدر است که با تهدید بزدلان سعودی کاری کرد تا پاره های تن مان را به خانواده هایشان برگردانند. حواس مان باشد ما به صف دشمن دغل نپیوندیم. ما برای آنکه ایران گوهری تابان شود خون دل ها خورده ایم، خون دل ها خورده ایم... (محسن طهرانی/ مسئول یکی از موسسات موسیقی ارزشی به نام کساء)».

و آن ویدئو حذف شد

انتشار این موضع و حمایت های مختلف از چاووشی باعث شد کم و بیش سر و صداها بخوابد. طرفداران چاووشی آرام تر شوند و یک نتیجه جالب هم در این بین اتفاق بیفتد و ویدئوکلیپ مذکور تا حد زیادی از فضای مجازی حذف شود.

محسن چاووشی ولی هنوز در سکوت کامل به سر می برد. او دیگر حتی صفحات شخصی اش را نیز در اینترنت بسته و هیچ تریبونی برای اظهار نظر شخصی ندارد. تریبون هایی که در این قبیل مواقع به خوبی می توانند شفاف سازی کنند ولی او ترجیح داده سکوت اختیار کند؛ سکوتی که چه بسا در این اتفاق از سر رضایت نبود.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • ali

      سلطان...

      پاسخ ها

      • رضا

        ههههههه!سلطانی که از ترس صداش که همش تو دستگاهه جرات کنسرت گذاشتن رو نداره!!!

      • ناشناس

        آقای محترم، دوست نداره کنسرت بذاره و مثل خواننده های دیگه دلقک بازی دربیاره، شما اگه دوست نداری صداشو گوش نکن، کسی مجبورت نکرده

      • ...

        اهای شما که میگی صداش تو دستگاهه:هر کسی هم که یه جو سواد موسیقی داشته باشه میفهمه که صدایی که بره تو دستگاه اوضاعش چجوری میشه!!مثلا اقای محمد علیزاده تو خیلی اهنگا صداش تو دستگاهه بعد همون اهنگو میخواد بیاد تو کنسرت بخونه یجوری میخونه که هرکی اصل اهنگو نشنیده باشه حالش از اهنگ و خواننده و... بهم میخوره.درضمن اگر بعضیا نخوان فقط تز بدن و برن یکم تحقیق کنن میفهمن(اگه بفهم باشن!!) که محسن چاووشی دوتا اهنگو اجرای زنده کرده که تزورهایی مث شماها دهنشون بسته بشه و نگن صداش تو دستگاهه.حالا گیریم بر فرض محال (!!) صداش تو دستگاه باشه.اخه میخوام بدونم به شماها که مخاطبش نیستید چه ربطی داره؟!!!کسی که زورت نکرده گوش نده!یکی باید بیاد گوش بده که اولا لیاقت داشته باشه دوما بدون هیچ سند و مدرکی الکی ابراز وجود نکنه و منصف باشه!....

    • بدون نام

      والله جای سالم نمونده رو تن و روح این آدم. کوتاه بیاید دیگه
      تا یادم میاد از همه صنفی به چاوشی خنجر زدن و فقط سکوت کرد.. اه اه اه اهههه
      پل صراطی هم هست

    • بهناز

      متاسفم برای خودم که توی کشوری زندگی میکنم که همه چی رو به سیاست میچسبونن دموکراسی رو هنوز یاد نگرفتیم ما

    • بهمن

      درود بر اين مرد عزيز .چاووشي براي ما بسيار عزيز و قابل احترامه ما هم شخصيتشو دوست داريم هم صداي دلنشينشو دوست دارم محسن هميشه با افتخار بخوني

    • زهرا

      محسن جان

    • Matin

      ماکه از وقتی چاووشی رو شناختم دیدیم هرکسی داره از زور دلش یه نیشی به این بنده خدا میزنه.
      من فقط میخوام بدونم که خدای نکرده شما مشکلی چیزی دارید؟!خب اگه دارید به ماهم بگید تا لااقل رعایت حالتونو بکنیم.والا بقران...

    • میلاد

      بهترین و محبوبترین فقط محسن چاوشی ... ی سر و گردن از همه بالاتره کارش کلاس داره دلقک بازی و پول در آوردن ملاکش نیست فقط خاص بودن و کلاس کاری و طرفداراش مهم هستن .. عشق = محسن چاوشی

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج