جاباما
۲۶۸۲۵
۴ نظر
۵۰۰۷
۴ نظر
۵۰۰۷
پ

پوشیدن روسری و شال در دانشگاه ممنوع شد؟

با توجه به مصوبه شورای عالی انقلاب فرهنگی دانشجویان، کارمندان و استادان در محیط دانشگاه نباید از روسری و شال استفاده کنند و در محیط کار سادگی را رعایت کنند این موارد در دانشگاه مطرح شده و سپس اجرایی می شود.

خبرآنلاین: در حالی که وزارت علوم از نهایی شدن طرح پوشش دانشجویان در سال جاری خبر می دهد و خبرهایی از اجباری شدن چادر در بعضی از دانشگاهها در شهرستانها به گوش می رسد، مسئولان وزارت علوم و برخی از دانشگاهها احبار پوشش متحد الشکل درسال جاری را نفی می کنند.

اما گویا این دستور العمل ها بیشتر سلیقه ای و منطقه ای است در همین زمینه غلامرضا خواجه‌سروی، با اشاره به اظهارات اخیر قائم‌مقام وزیر کشور مبنی بر اجرای دستورالعمل پوشش دانشجویان از مهرماه جاری، گفت: در مورد پوشش دانشجویان در دانشگاه‌ها هیچ‌گونه مقررات جدیدی نداریم و تمامی مقررات و آیین‌نامه‌ها از گذشته بوده است.

وی با بیان اینکه داشتن چادر در دانشگاه‌ها اجباری نیست، گفت: ما باید در آموزش عالی خود را با قوانین نظام جمهوری اسلامی ایران نیز وفق دهیم.

به گفته خواجه سروی بر اساس مقررات حاکم بر دانشگاه‌ها و مصوبات شورایعالی انقلاب فرهنگی، چیزی به نام لباس متحدالشکل دانشجویی وجود ندارد: قطعا برای اول مهر نیز لباس متحدالشکل نخواهیم داشت.

دانشگاه تهران، الگوی پوشش دانشجویی ارائه می کند

این در حالی است که خبر می رسد دانشگاه تهران برای لباس دانشجویان و اساتید الگوهایی ارایه داده که البته لباس فرم هم نیست.

دکتر عبدالرضا سیف، معاون فرهنگی دانشگاه تهران گفت: دانشگاه تهران مطالعه ای درباره پوشش و لباس فرم برخی از دانشگاه‌ها کشورهای دنیا انجام داده است و با توجه به اطلاعاتی که در این زمینه به‌دست آورده، منطبق بر فرهنگ ایرانی اسلامی، الگوهایی برای لباس استادان، کارمندان و دانشجویان طراحی کرده است.

وی ادامه داد: البته این طراحی ویژه استادان، دانشجویان و کارمندان بدین منظور نیست که یک لباس فرم و واحدی در دانشگاه ارایه شود چرا که نمی توان در دانشگاه لباس فرم و واحدی ارایه داد.

معاون فرهنگی دانشگاه تهران گفت: لباس هایی که طراحی می شود براساس الگوی ایرانی اسلامی بوده و ظواهر زننده غربی را ندارد یعنی لباس آقایان آستین کوتاه، یقه باز یا غیر متعارف نیست و لباس خانم ها هم مانتوهای گشادتر و به جای شال و روسری از مقنعه با رنگ هایی در شان دانشگاه است.

به گفته او این طرح ها در حال آماده شدن هستند و در نمایشگاهی در معرض دید استادان کارمندان و دانشجویان قرار خواهند گرفت.

روسری و شال ممنوع

سیف در ادامه به اجرایی کردن مصوبات شورای عالی انقلاب فرهنگی در رابطه با طرح حجاب و عفاف در دانشگاه‌ها اشاره کرد و گفت: با توجه به مصوبه شورای عالی انقلاب فرهنگی دانشجویان، کارمندان و استادان در محیط دانشگاه نباید از روسری و شال استفاده کنند و در محیط کار سادگی را رعایت کنند این موارد در دانشگاه مطرح شده و سپس اجرایی می شود.

دانشجویان نمی دانند پوشش دانشجویی چگونه است؟

در دانشگاه آزاد هم خبری از پوشش اجباری چادر نیست .در این زمینه عصمت سوادی معاون فرهنگی واحد علوم تحقیقات دانشگاه آزاد اسلامی در گفتگو با مهر، از تعریف و تصویب چارچوب حجاب و عفاف در واحد علوم تحقیقات دانشگاه آزاد خبر داد و گفت: برخی دانشجویان هنوز نمی دانند چگونه باید از نظر پوششی در دانشگاه حاضر شوند، بنابراین واحد علوم تحقیقات در این زمینه قصد تعریف چارچوبی قانونی و مصوب برای حجاب دانشجویی دارد.

وی بر این باور است با اجبار دانشجویان به رعایت حجاب نه تنها نمی توان نتیجه گرفت، بلکه به نتیجه عکس هم می رسیم: این چارچوب در جلسه شورای فرهنگی علوم تحقیقات تعریف و در قالب مصوبه ای، قانونی خواهد شد.

به گفته معاون فرهنگی واحد علوم تحقیقات دانشگاه آزاد، پس از تصویب چارچوب حجاب، این قانون روی سردرهای دانشکده ها به منظور اطلاع رسانی دانشجویان نصب خواهد شد.

مانتو مشکی اجبار نیست، اما رنگ زننده ممنوع است

سوادی با توجه به گرمای هوا اعلام کرد که دانشجویان از نظر معاونت فرهنگی الزامی به پوشیدن مانتوی مشکی ندارند اما نباید از مانتوهای دارای رنگهای زننده در محیط آموزشی دانشگاه استفاده کنند.

وی با بیان اینکه حتی حاضریم رنگ مانتو را هم برای دانشجویان تعریف کنیم، ادامه داد: اگر لازم باشد در این زمینه ابعاد حجاب و حتی رنگ لباس را هم تعریف می کنیم.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • حسين

      اين كه خبر تازه اي نيست از همون اول هم همين طوري بود.من 85 دانشجو بودم هم همين طوري بوذ.
      البته به نظر من حقير با متحدالشكل شدن لباس ها دانشجويان( پسر و دختر نداره) براي ارتقاي سطح علمي واقعا كار خوبيه.مثله خيلي كشور ها
      حالا ما مدل اسلاميش خيلي زيبا ميشه

    • کیمیا

      الان اکثرا مقنعه می پوشن.حالا ممنوع کنن!

    • reyhoon

      مسخره ها

    • mina

      من نمیدونم چرا میگن دانشگاه اگه قراره این کارارو انجام بدن اسمش رو هم بذارن مهدکودک....

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج