۲۸۳۳۶۹
۵۰۱۲
۵۰۱۲
پ

اخبار لحظه به لحظه از نمایشگاه CES ۲۰۱۶

در این نمایشگاه از لوازم خانگی و صوتی تصویری گرفته تا دوربین‌های دیجیتال، گجت‌های پوشیدنی، ابزارهای موبایل، خودروها و هر آنچه که در حوزه‌ی آی‌تی تصورش را می‌کنید به نمایش گذاشته می‌شود.

zoomit.ir: نمایشگاه CES ۲۰۱۶ به شکل رسمی از روز چهارشنبه آغاز به‌کار می‌کند، اما از دوشنبه شرکت‌های بزرگ اقدام به برگزاری کنفرانس و معرفی محصولات خود کرده‌اند. در این نمایشگاه از لوازم خانگی و صوتی تصویری گرفته تا دوربین‌های دیجیتال، گجت‌های پوشیدنی، ابزارهای موبایل، خودروها و هر آنچه که در حوزه‌ی آی‌تی تصورش را می‌کنید به نمایش گذاشته می‌شود. در ادامه به پوشش خبری این رویداد و معرفی محصولاتی که در این نماشگاه به نمایش گذاشه شده اند خواهیم پرداخت.

اخبار لحظه به لحظه از نمایشگاه CES 2016

کنفرانس‌های مهم مرتبط با CES دو روز قبل از شروع رسمی این نمایشگاه آغاز می‌شوند و معمولا در این روزها مهم‌ترین محصولات کمپانی‌های بزرگ رونمایی می‌شود. این کنفرانس‌ها از صبح روز دوشنبه ۱۴ دی شروع شده و تا چهار شنبه صبح ادامه خواهند داشت. فاصله‌ی بین کنفرانس‌ها خیلی کم است و محصولات و سرویس‌های بسیاری در این زمان معرفی می‌شوند. به همین دلیل زومیت در طول هفته جاری به مراتب بیشتر از قبل بروز می‌شود و تقریبا کل ۲۴ ساعت شبانه روز را فعال خواهد بود. پس اگر شما هم مانند ما هیجان زده هستید تا بدانید کمپانی‌های مطرح حاضر در CES چه محصولاتی آماده‌ کرده‌اند.

زمان‌بندی کنفرانس‌های مهم CES 2016 در روزهای دوشنبه، سه‌شنبه و چهارشنبه ۱۴، ۱۵ و ۱۶ دی ماه:

کنفرانس ال‌جی با تمرکز روی لوازم خانگی و احتمالا گوشی‌های هوشمند - دوشنبه عصر ساعت ۱۹:۱۵

کنفرانس انویدیا با تمرکز روی فناوری‌های گرافیکی- سه‌شنبه ساعت ۹:۱۵ صبح

کنفرانس اینتل با تمرکز روی محصولات سال۲۰۱۶ این شرکت - چهار شنبه صبح ساعت ۵:۴۵

کنفرانس سونی با تمرکز روی لوازم صوتی و تصویری، دوربین‌های دیجیتال و احتمالا صحبت در خصوص Playstation VR - چهارشنبه صبح ساعت ۴:۱۵

کنفرانس سامسونگ با تمرکز روی لوازم خانگی، تلویزیون‌ها و اینترنت اشیا- سه شنبه صبح ساعت ۱:۱۵


دیجیتایزر واکوم اکنون از قابلیت تبدیل دست‌خط به متن بهره می‌برد

واکوم در نمایشگاه CES ۲۰۱۶ با آپدیت اپلیکیشن دیجیتایزر بمبو اسپارک، به آن قابلیت تشخیص دست‌خط و تبدیل به متون را نیز می‌دهد. همراه زومیت باشید.

اگر در کنار گذاشتن قلم و کاغذ خود هم‌چنان تردید دارید و جایگزین مناسبی برای آن نیافته‌اید، نوت‌بوک دیجیتایز بَمبو اسپارک شرکت واکوم با افزودن تکنولوژی بهینه‌‌شده‌ی تشخیص و تبدیل دست‌خط به متن، دلیل دیگری برای کنار گذاشتن لوازم سنتی و روی آوردن به نمونه‌های مدرن را ارائه کرده است.

اخبار لحظه به لحظه از نمایشگاه CES 2016

بَمبو اسپارک واکوم دستگاهی است که از یک دفترچه‌ی کاغذی و خودکار مخصوصی بهره می‌برد و می‌تواند متن‌ها و اشکال کشیده شده در دفترچه را مستقیما برای دستگاه اپلی ارسال کند و به ذخیره‌ی آن‌ها در فضای ابری بپردازد. این دستگاه پیش‌تر با قیمت ۱۶۰ دلار عرضه شده بود. حال شرکت واکوم با انتشار بروزرسانی برای اپلیکیشن بَمبو اسپارک به آن قابلیت تبدیل دست‌خط به متون را در ۱۳ زبان مختلف می‌دهد تا بتوانید مجددا به ویرایش آن‌ها بپردازد.

اخبار لحظه به لحظه از نمایشگاه CES 2016

قابلیت تشخیص دست‌خط به کار رفته در محصول واکوم، توانایی خواندن دست خط‌‌های ناخوانا را نیز دارد. سیستم جستجوی اپلیکیشن واکوم نیز تحت این بروز رسانی پیشرفت بسیاری به خود دیده‌ است و امکانات گسترده‌ای جهت مرتب کردن یادداشت‌ها به کاربر می‌دهد. اگر به محصولی با قیمت مناسب صرفا جهت یادداشت‌برداری نیاز دارید، بمبو اسپارک واکوم گزینه‌ی ایده‌آلی خواهد بود.


بهترین فناوری‌های خودرویی CES 2016

شرکت‌های خودروسازی در نمایشگاه CES 2016 از جدید‌ترین تکنولوژی‌ها و فناوری‌های خود رونمایی کردند. این شرکت‌ها با نمایش توانایی‌های خود، نقشه‌ی مسیر آینده‌ی خودروسازی را منتشر کردند. همراه زومیت باشید.

در چند سال اخیر صنعت خودروسازی با ورود غول‌های فناوری مثل گوگل به آن، مسیر متفاوتی را در پیش گرفته است. خودروسازان در نمایشگاه CES 2016 از دستاورد‌های خود در زمینه‌ی خودروهای هوشمند و خودران رو نمایی کردند. اتصال خودرو‌ها به شبکه‌ی اینترنت اشیاء و پلتفرم‌های هوشمند، سیستم‌های چندرسانه‌ای و اطلاعاتی نیز از دیگر موارد معرفی شده در این نمایشگاه بودند. در ادامه مروری بر بهترین و مهم‌ترین فناوری‌های خودرویی نمایشگاه CES 2016 خواهیم داشت.

اخبار لحظه به لحظه از نمایشگاه CES 2016

جدید‌ترین دستاور‌های بی‌ام‌و

بی‌ام‌و در خلال کنفرانس خود در نمایشگاه CES ۲۰۱۶ تعدادی از جدید‌ترین دستاورد‌های خود اعم از پارک کردن خودرو با ژست‌های دست پرده برداشت.

اخبار لحظه به لحظه از نمایشگاه CES 2016

معرفی نمونه‌ی نهایی شورولت بولت

سال گذشته شورولت با معرفی نمونه‌ی مفهومی بولت سعی در تغییر این روند داشته است. جنرال موتورز در نمایشگاه CES ۲۰۱۶ نمونه‌ی نهایی این خودرو را در معرض نمایش عموم گذاشت و اعلام کرد به زودی فروش آن را تحت مدل ۲۰۱۷ آغاز خواهد کرد.جنرال موتورز در خصوص مسافت قابل پیمایش این خودروی برقی اعلام کرد که بولت می‌تواند با یک بار شارژ تا ۳۲۰ کیلومتر را طی کند و برچسب قیمت ۳۰۰۰۰ دلاری آن، ارزان‌تر از سایر نمونه‌های موجود در بازار است.

اخبار لحظه به لحظه از نمایشگاه CES 2016

همکاری فورد و آمازون برای توسعه‌ی خودروهای هوشمند

مدیر عامل فورد، مارک فیلدز، در خلال کنفرانس فورد در نمایشگاه CES ۲۰۱۶، آمازون را به عنوان شریک تجاری جدیدش معرفی کرد. وظیفه‌ی آمازون کمک به فورد در زمینه‌ی اتصال خودرو به شبکه‌ی هوشمند اینترنت اشیاء خواهد بود. نسل سوم پلتفرم چندرسانه‌ای و ارتباطی خودرو‌های فورد تحت نام سینک (SYNC) به تکنولوژی تشخیص دستورات صوتی آمازون با نام اکو (Echo) مجهز خواهد شد.

اخبار لحظه به لحظه از نمایشگاه CES 2016

معرفی برند Drive Wise کیا برای خودروهای هوشمند

کیا نیز جهت عقب نماندن از این موج گسترده تکنولوژی‌های هوشمند، از برند خودرو‌های هوشمند خود با نام Drive Wise رونمایی کرد. این خودروساز مطرح کره‌ای اعلام کرد که تا سال ۲۰۲۰ خودرو‌های نیمه هوشمند و تا سال ۲۰۳۰ خودرو‌های تمام هوشمند و خودرانش را به بازار عرضه خواهد کرد.

اخبار لحظه به لحظه از نمایشگاه CES 2016

سیستم جدید چندرسانه‌ای فولکس واگن

فولکس واگن درنمایشگاه CES ۲۰۱۶ از نسل جدید سیستم‌های اطلاعاتی وچندرسانه‌ای برای خودرو‌های خود پرده برداشت که پشتیبانی از ژست‌های حرکتی مهم‌ترین قابلیت آن است. این تکنولوژی در نمونه‌ی مفهومی نسل جدید گلف اکتریکی با نام e-Golf Touch‌ به نمایش در‌آمد.

اخبار لحظه به لحظه از نمایشگاه CES 2016

معرفی سوپر کامپیوتر مخصوص خودروها از انویدیا

مدیرعامل انویدیا خبر از یک کامپیوتر جدید به نام Drive PX۲ داد که در حقیقت جایگزین نسخه‌ی قبلی با نام Drive CX است. پردازنده‌ی Drive PX۲ قدرتی معادل ۱۵۰ مک بوک پرو را دارد، اما ابعاد آن کوچک‌تر از یک ظرف غذا است تا در هر خودرویی جا شود. کامپیوتر Drive PX۲ دارای پردازنده‌ی ۱۲ هسته‌ای است که در مجموع قدرت پردازشی ۸ ترافلاپ و ۲۴ ترا عملیات یادگیری عمیق در هرثانیه را ارائه می‌کند. انویدیا برای خنک کردن این پردازنده از یک خنک‌کننده‌ی آبی استفاده کرده است.

اخبار لحظه به لحظه از نمایشگاه CES 2016

خودروی ۱۰۰۰ اسب بخاری و الکتریکی Faraday Future

در جریان برگزاری نمایشگاه CES ۲۰۱۶، فارادی از خودروی مفهومی خود رونمایی کرد. خودروی مفهومی این کمپانی FFZERO۱ نام دارد که در واقع یک نمونه‌ی الکتریکی با قدرت ۱٫۰۰۰ اسب بخار است. ریچارد کیم، طراح خودروهای بی ام و i۳ و i۸، وظیفه‌‌ی طراحی خودروی مفهومی FFZERO۱ را بر عهده داشته.

اخبار لحظه به لحظه از نمایشگاه CES 2016
هیوندای دفترچه راهنما را با واقعیت مجازی جایگزین می‌کند

هیوندای در نمایشگاه فناوری CES 2016 از برنامه‌ی خود برای جایگزین کردن واقعیت مجازی با دفترچه‌های راهنمای سنتی پرده برداشت تا علاوه بر مشخص کردن بخش‌های مختلف خودرو، نحوه‌ی استفاده از قابلیت‌ها در کنار تعمیر و تعویض قطعات ساده را نیز نمایش بدهد.

اخبار لحظه به لحظه از نمایشگاه CES 2016
همکاری جنرال موتورز و لیفت

جنرال موتورز و لیفت اخیرا از همکاری دو طرفه برای توسعه‌ی تکنولوژی خودروهای خودران و هم‌چنین رونق کسب و کار تقسیم خودرو خبر دادند. این همکاری در کوتاه مدت بدین صورت خواهد بود که جنرال موتورز خودروهای کرایه‌ای لیفت را تامین خواهد کرد و پلتفرم آن‌استار این شرکت امکان برقراری ارتباط خودروها با لیفت را فراهم خواهد کردو لیفت نیز در ازای خدمات جنرال موتورز، خودروهای این شرکت را به درخواست کنندگان پیشنهاد خواهد داد.

اخبار لحظه به لحظه از نمایشگاه CES 2016
همکاری ولوو و اریکسون برای توسعه‌ی سیستم سرگرمی هوشمند خودروها

ولوو و اریکسون اقدام به همکاری مشترک جهت توسعه‌ی تکنولوژی هوشمندی کرده‌اند که با توجه به مسیر انتخابی، بهترین فیلم‌ها و سریال‌هایی که به طور کامل در طول مسیر در دسترس خواهند بود را پیشنهاد خواهد داد.

اخبار لحظه به لحظه از نمایشگاه CES 2016



هدست آرامش بخش Melomind با طراحی جدید در CES ۲۰۱۶ معرفی شد

به نظر می‌رسد در سال ۲۰۱۶ شاهد جهش‌هایی در فناوری گجت‌های پوشیدنی هوشمند خواهیم بود. هدست Melomind‌ که در جریان CES ۲۰۱۶ معرفی شد از طریق موج نگاری مغز سعی در آرامش بخشی به کاربر دارد. همراه زومیت باشید.

فناوری می‌تواند با استرس‌هایی همراه باشد و به نظر می‌رسد تنها راه متوقف ساختن یک گجت بد که روی مغز شما تاثیر بدی دارد، استفاده از یک گجت خوب است. این همان ایده‌ای است که در پشت هدست Melomind ساخت شرکت myBrain قرار دارد. این هدست از بازخوردهای عصبی برای آرام‌سازی ذهن پریشان کاربر استفاده می‌کند. این دستگاه دور سر شما قرار می‌گیرد و از موج نگاری مغز (EEG) استفاده می‌کند تا متوجه شود که مغز شما در حال حاضر چه احساسی دارد. وقتی این دستگاه به تصویری از میزان استرس مغز شما رسید موسیقی آرام بخش مناسب حالت شما را از طریق هدفون برای شما پخش می‌کند.

اخبار لحظه به لحظه از نمایشگاه CES 2016

نوآوری‌های نسل اول این ابزار پوشیدنی شامل سخت افزار جدیدی است که الکترودهای به مراتب دقیقی دارد و هدفون داخلی نیز در این گجت تعبیه شده است. رابط کاربری بهتر و البته گزینه‌های موسیقی متناسب‌تر نیز طراحی شده‌اند تا باعث آرامش هر چه بیشتر کاربر شوند. هنوز خبری در مورد این که آیا قیمت این ابزار پوشیدنی از ۳۷۵ دلار تغییر خواهد کرد یا خیر منتشر نشده است.

به نظر می‌رسد که سال ۲۰۱۶، سالی خواهد بود که ابزارهای پوشیدنی پایشگر وضعیت سلامتی جسمی و روحی کاربران با گسترش زیادی روبرو خواهند بود. سال گذشته هم Thync محصولی بود که برای آرامش بخشیدن به کابر بسته به نیازهای او طراحی شده بود.

هر چند که فناوری‌های پشت این قبیل محصولات از جمله موج نگاری مغز و بازخورد عصبی از نظر علمی مورد تایید هستند ولی هنوز مدرک معتبری وجود ندارد که با قطعیت بگوییم که این ابزارها واقعا کار می‌کنند. البته هر چه چنین ابزارهایی بیشتر تولید شود، طولی نمی کشد که گروهی از محققان اعصاب و روان کنجکاو تلاش می‌کنند تا بر روی میزان تاثیر این قبیل گجت‌ها بیشتر تحقیق کنند.


مجموعه‌ی صوتی فیلیپس با صدای سه‌بعدی

به نظر می‌رسد سیستم صوتی جدیدی که کمپانی فیلیپس معرفی کرده در حال حاضر بهترین سیستم موجود در نوع خود باشد. این سیستم با ترکیب‌ فناوری‌های بهبود یافته در زمینه‌ی صدای فراگیر، توانسته است مجموعه‌ی منحصر به فردی ارائه دهد که به ادعای کمپانی، صدای حاصل از این مجموعه صدای سه‌بعدی است.

اخبار لحظه به لحظه از نمایشگاه CES 2016

معمولا دستگاه صوتی اتاق نشیمن کاربردهای دوگانه‌ای ندارند؛ اما در محصول جدید فیلیپس با نام فیدلیو ئی ۶ (Fidelio E۶) اسپیکرها دارای این ویژگی هستند. واحدهای این دستگاه دارای اسپیکرهای جداشدنی هستند که این اسپیکرها می‌توانند هم به عنوان بخشی از یک مجموعه‌ی استریوی یکپارچه به کار روند و هم می‌توانند به صورت جداگانه و برای فناوری صدای فراگیر ۶ کاناله یا ۵.۱ (surround sound ۵.۱) به کار روند. فناوری صدای فراگیر به فناوری استفاده بیش از ۵ اسپیکر برای دیدن یک فیلم واحد با تغییر میزان صداگذاری هر یک از بلندگوها گفته می‌شود. بخش بالایی دو اسپیکر جلویی در مجموعه‌ی E۶ می‌تواند جدا شده و بر حسب نیازی که وجود دارد در مکان مورد نظر قرار داده شود. علاوه بر این، یک ساب‌ووفر وایرلس هم برای کنترل تن‌های بی‌کیفیت تعبیه شده است. برای تقویت هر چه بیشتر کیفیت صدا، سیستم فیدلیو E۶ یک فناوری درجه‌بندی (کالیبراسیون) را هم برای داشتن صدای یکنواخت‌تر و متعادل‌تر به کار برده است. سیستم همچنین دارای اتصال HDMI و بلوتوث بوده و علاوه بر آن دارای پشتیبان اتصال به گوگل‌کست (Google Cast) و اسپاتیفای است. این مجموعه احتمالا در نوع خود بهترین مجموعه‌ای است که در حال حاضر وجود دارد.

اخبار لحظه به لحظه از نمایشگاه CES 2016

اگر کسی به دنبال یک مجموعه‌ی بلندگوی تقویت شده (soundbar) جدید باشد، فیلیپس یک جفت از این دستگاه‌ها را هم در این سیستم صوتی جدید ارائه داده است. ساندبارهای فشرده‌ی فیدلیو همان گونه که از نامش مشخص است یک ابزار صوتی کم حجم‌تر و نازک‌تر نسبت به نمونه‌های متداول بوده و نسبت به اسپیکرهای تلویزیونی محبوب که در منازل استفاده می‌شود فضای کمتری را اشغال می‌کند. با وجود اینکه فضای اشغال شده‌ی این ساندبارها کمتر شده است، اما ساندبارهای جدید هم کماکان دارای توان کلی ۳۲۰ وات برای پخش صداهایی هستند که از طریق ورودی HDMI و یا بلوتوپ Aptx به آنها متصل خواهند شد. برای تقویت ساندبارها یک ساب کوچک هم تعبیه شده است. درباره‌ی قیمت‌گذاری و یا زمان تولید هنوز خبر دقیقی منتشر نشده است، اما احتمال دارد در جریان این نمایشگاه خبرهای بیشتری را در این زمینه‌ دریافت کنیم.

اخبار لحظه به لحظه از نمایشگاه CES 2016

فیلیپس اعلام کرده که برای دستیابی به کیفیت صدای ممتاز از فناوری دالبی اتموس (Dolby Atmos) استفاده کرده است. این فناوری در واقع نوعی از فناوری‌های صوتی فراگیر است که در سال ۲۰۱۲ معرفی شد. به گفته‌ی کمپانی، این ساندبار در اسپیکر و همچنین ساب همراهش دارای عملکردی همانند یک مجموعه‌ی صدای فراگیر ۶ کاناله است. اما چگونه؟ به نظر می‌رسد که هر یک از ۱۸ اسپیکر به کار برده شده در این ساندبارها دارای دو ریزپیمانه هستند و این ریزپیمانه‌ها صدا را به سمت نواحی بالاتر سوق می‌دهند و در نتیجه شنونده حس می‌کند که صدایی که به گوشش رسیده از سمت بالا بوده است.

در نظر داشته باشید که همه‌ی این فناوری‌ها با فناوری امبی‌ساند (Ambisound) فیلیپس در کنار هم باعث دسترسی به حد بسیار مطلوبی از کیفیت صوتی می‌شود. امبی‌ساند به فناوری ایجاد محیط صوتی فراگیر بدون استفاده از چندین اسپیکر دست و پا گیر گفته می‌شود. کمپانی سازنده برای این کیفیت ارائه‌ شده از تعبیر «تجربه‌ی صوتی سه بعدی» استفاده کرده است. این دو ساندبار دارای توان ۴۰۰ وات و اتصالات HDMI و بلوتوث Aptx هستند. ساب‌ به کاربرده شده‌ی ۲۲۰ واتی نیز تن صداهای کم کیفیت را با چرخش ۳۶۰ درجه‌ای در اتاق پخش می‌کند. اگر همه چیز مطابق برنامه پیش رود و رضایت‌های لازم جذب شود، احتمال می‌رود این سیستم در تابستان روانه‌ی بازار شود.


EHang 184؛ نخستین پهپاد خودکار با قابلیت حمل مسافر

خودروهای پرنده را فراموش کنید، چرا که یک شرکت چینی در نمایشگاه CES امسال از پهپادی خودکار رونمایی کرده است که قابلیت حمل یک مسافر را نیز دارا است. با زومیت همراه باشید.

شرکت چینی EHang در نمایشگاه CES 2016 از پهپادی موسوم به EHang 184 با قابلیت حمل مسافر پرده برداشت. در نگاه اول اینگونه به نظر می‌رسد که این وسیله پهپادی غول‌آسا است که یک کابین نیز بر روی آن سوار شده است (البته اساسا نیز اینگونه است!). در حقیقت EHang 184 اولین وسیله‌ی نقلیه‌ی هوایی کاملا خودکار است که با هدف حمل یک مسافر در مسافت‌های کوتاه و ارتفاع‌های پایین طراحی شده است.

اخبار لحظه به لحظه از نمایشگاه CES 2016

پهپاد EHang ۱۸۴ نیز همانند همتایان کوچک‌تر خود، برای به پرواز در آمدن از ۸ عدد پروانه‌ی بزرگ که بر روی ۴ بازوی آن سوار شده، استفاده می‌کند. طبق ادعای سخنگوی شرکت EHang در صورت لزوم این پهپاد از لحاظ فنی قادر است که تنها با یکی از پروانه‌های خود بر روی زمین فرود بیاید. تمام جوانب پرواز به کمک تبلتی که داخل این پهپاد تعبیه شده، اداره می‌شود. پس از آنکه سرنشین با استفاده از تبلت مقصد خود را انتخاب کرد، کلیه‌ی مراحل پرواز از جمله بلند شدن پهپاد و فرود آمدن آن، به صورت کاملا خودکار انجام می‌شود.

اخبار لحظه به لحظه از نمایشگاه CES 2016

در حال حاضر محدودیت جرمی EHang ۱۸۴ به صورت تقریبی ۱۰۰ کیلوگرم است. در این پهپاد صندوق کوچکی نیز برای حمل لوازم در نظر گرفته شده است. همچنین در داخل کابین نیز سیستم تهویه‌ی مطبوع وجود دارد. ارتفاع پهپاد ۱.۵ متر بوده و جرم تقریبی آن ۲۰۰ کیلوگرم است. ظرفیت باتری در نظر گفته شده برای این پهپاد برای ۲۳ دقیقه پرواز با سرعتی در حدود ۱۰۰ کیلومتر بر ساعت کافی است. باتری پهپاد در حالت شارژ سریع در عرض ۲ ساعت به صورت کامل شارژ می‌شود اما در حالت عادی این مدت‌زمان به ۴ ساعت می‌رسد. فرآیند بلند شدن و فرود آمدن پهپاد EHang ۱۸۴ نیز همانند یک هلیکوپتر به صورت عمودی انجام می‌شود. شرکت EHang می‌گوید با نمونه‌ی اولیه‌ی این پهپاد، ۱۰۰ تست پرواز همراه با سرنشین انجام شده است و نمونه‌ی کنونی بیش‌تر از آنکه یک طرح مفهومی باشد، بسیار به محصول نهایی نزدیک است.

بازوهای EHang ۱۸۴ نیز قابلیت تا شدن به سمت بالا را دارند. طبق ادعای شرکت EHang پس از تا شدن بازوهای این پهپاد، می‌توان آن را در یک محل پارک عادی جا داد.

اخبار لحظه به لحظه از نمایشگاه CES 2016

یکی از سوالات اساسی در مورد امنیت پهپاد این است که در صورت از کار افتادن سیستم کنترل پرواز، چه اتفاقی رخ خواهد داد، سخنگوی شرکت EHang در این خصوص می‌گوید که تمهیداتی برای این حالت در نظر گرفته شده است و همچنین یک مرکز کنترل پرواز نیز وجود دارد که در حال دیده‌بانی از وضعیت پهپادها در آسمان است تا در صورت لزوم وارد عمل شود. اگر در مسیر پرواز مانعی مانند یک پرنده وجود داشته باشد، سرنشین می‌تواند به کمک تبلت تعبیه شده، حالت شناوری ایستای پهپاد را فعال کند. این قابلیت در تماشای مناظر نیز کارا خواهد بود. اما همه‌ی این موارد مستلزم وجود ارتباط بین پهپاد و مرکز کنترل پرواز است و موضوع نگران کننده آن است که در صورت قطع ارتباط با مرکز کنترل پرواز چه اتفاقی رخ خواهد داد.

مسئله‌ی نگران کننده‌ی دیگر آن است که برخلاف خودروهای خودکار که به سرنشین امکان دخالت در امر هدایت خودرو را از طریق کنترلرهای فیزیکی می‌دهند، پهپاد EHang ۱۸۴ این امکان را تنها از طریق تبلت تعبیه شده در کابین به سرنشین می‌دهد و در داخل کابین به هیچ عنوان کنترلر فیزیکی در نظر گرفته نشده است. اما در هر صورت طبق ادعای شرکت EHang، مرکز کنترل پرواز این شرکت به صورت شبانه‌روزی در شرایط اضطراری قادر به مداخله است.

علیرغم وجود سوالات زیاد در خصوص امنیت سیستم کنترلی EHang ۱۸۴، شرکت تولیدکننده هدف خود از طراحی این پهپاد را رفع نیاز به استفاده از وسایل نقلیه‌ی هوایی خطرناک مانند هلیکوپتر و هواپیماهای کوچک دانسته است. همانطور که خودروهای خودکار می‌توانند با حذف شدن خطاهای انسانی، از حجم زیادی از تصادفات مرگ‌بار جلوگیری کنند، EHang نیز امیدوار است که همین روند را در زمینه‌ی سیستم حمل و نقل هوایی پیاده کند.

از لحاظ تئوری، خودکار بودن EHang ۱۸۴ به این مفهوم است که سرنشین آن نیازی به داشتن مجوز خاصی نخواهد داشت؛ اما طبق اعلام شرکت EHang این موضوع کماکان در هاله‌ای از ابهام است و حتی در مراحل پایانی عرضه به بازار نیز ممکن است موانعی در این زمینه وجود داشته باشد.

بطور قطع پهپاد EHang ۱۸۴ چندین سال از زمان خود جلوتر است، اما با این وجود کماکان در مراحل ابتدایی توسعه‌ی خود قرار دارد و هنوز هیچ برچسب قیمتی یا تاریخ عرضه‌ای برای آن مشخص نشده است، با این وجود طبق اعلام سخنگوی شرکت EHang احتمالا شاهد قیمتی چند صد هزار دلاری برای آن خواهیم بود.


همکاری سامسونگ و مایکروسافت برای توسعه اینترنت اشیا بر پایه ویندوز 10

سامسونگ به عنوان بزرگ‌ترین تولیدکننده‌ی گوشی‌های موبایل با سیستم‌عامل اندروید شناخته می‌شود. با این حال به نظر می‌رسد کره‌ای‌ها برای حضور در بازار اینترنت اشیا و انتخاب پلتفرم برنامه‌های دیگری در سر دارند. با زومیت همراه باشید.

سامسونگ در جریان نمایشگاه CES 2016 از برنامه‌های مشترک خود با مایکروسافت برای ساخت لوازم مختلف با پلتفرم ویندوز ۱۰ پرده برداشت. در حوزه‌ی اینترنت اشیا شرکت‌های مختلفی حضور دارند که در زمینه‌ی تولید سخت‌افزارهای مختلف بر پایه‌ی سیستم‌عامل مایکروسافت فعالیت می‌کنند.

همکاری سامسونگ و مایکروسافت اتفاق جدیدی در دنیای دیجیتال نیست؛ این دو شرکت در سی سال گذشته بارها در زمینه‌های گوناگون با هم کار کرده‌اند. با این حال همکاری در حوزه‌ی اینترنت اشیا اتفاق جدیدی است و آینده‌‌ای روشن را برای ما ترسیم می‌کند.

اخبار لحظه به لحظه از نمایشگاه CES 2016

مایکروسافت برنده‌ی سیستم‌عامل‌ها در دنیای گوشی‌های موبایل نیست و تقریبا تمامی سهم بازار در دست اپل و گوگل قرار دارد. در طرف دیگر بارها از دعوای بین سامسونگ و گوگل اخبارهای زیادی را خوانده‌ایم. بنابراین همکاری جدید با مایکروسافت نشانه‌ای از تمایل بالای کره‌ای‌ها برای همکاری با شرکت‌هایی دیگر جز گوگل است.

خبر همکاری سامسونگ با مایکروسافت در زمینه‌ی اینترنت اشیا توسط یکی از مدیران ارشد این کمپانی رسانه‌ای شد. در این زمینه آقای هونگ خبرهای بیشتری از فعالیت‌های گسترده‌ی سامسونگ در زمینه‌ی اینترنت اشیا از جمله تولید سخت‌افزار و تامین‌ سرویس‌های مختلف پرده برداشت که جزیی از استراتژی کلی این شرکت با نام IoTivity هستند.

با این حال به نظر می‌رسد در بخش نرم‌افزار سامسونگ به همکاری با شرکت‌های دیگر نیازمند باشد. تری میسون مدیر ارشد بخش ویندوز ادعا می‌کند که پلتفرم بخش جدایی ناپذیر از استراتژی سامسونگ محسوب می‌شود. میرسن به تبلت جدید تب پرو اس سامسونگ اشاره می‌کند و این محصول را آغاز‌گر فصل جدید همکاری‌های این دو کمپانی معرفی می‌کند. وی در پستی در وبلاگ خود عنوان می‌کند:

ویندوز ۱۰ ابزاری برای هر دو شرکت به حساب می‌آید که به وسیله‌ی آن می‌توان به اهداف بزرگ‌تری رسید. محصول جدید سامسونگ آغازگر راهی جدید برای رسیدن به آینده‌ای خلاق در حضور اینترنت اشیا است.

متاسفانه تری میسون اطلاعات بیشتری از برنامه‌های مایکروسافت در زمینه‌‌ی اینترنت اشیا و نسخه‌ی اختصاصی ویندوز ۱۰ بروز نداده و بیشتر در مورد محصول جدید سامسونگ حرف زده است. دلیل این رفتار میسون شاید مجهز نبودن دستگاه‌های سامسونگ به پلتفرم مایکروسافت باشد.

خبرهای بیشتر از نحوه‌ و سطح همکاری بین این دو شرکت مطرح دنیای فناوری منتشر نشده. با این حال به نظر می‌رسد تلاش‌های مایکروسافت برای همه‌گیر کردن سیستم عامل خود و تشویق کردن توسعه‌دهندگان برای افزایش نرم‌افزار‌های یونیورسال در حال نتیجه دادن است.


ساعتی که افراد را به جای زنگ هشدار با رایحه‌های دلپذیر بیدار می‌کند

یکی از محصولات جالب معرفی شده در نمایشگاه CES امسال یک ساعت زمان هشدار است که به جای استفاده از صداهای متداول از رایحه‌های گوناگون برای بیدار کردن کاربران استفاده می‌کند.

احتمالا همه‌ی ما روی این موضوع اتفاق نظر داریم که یکی از گوش‌خراش‌ترین و ناخوشایند‌ترین صداهایی که در جهان وجود دارد صدای مربوط به هشدار زنگ ساعت است که مجبوریم با صدای آن از خواب بیدار شویم. نظرتان در مورد وسیله‌ای که به جای صدای زنگ از رایحه‌های خوشایند گوناگون برای بیدار کردن افراد استفاده کند چیست؟ این در واقع ایده‌ای است که پشت ساخت دستگاهی با نام سنسورویک (Sensorwake) وجود داشته است.

اخبار لحظه به لحظه از نمایشگاه CES 2016

سنسورویک یک ساعت هشدار منحصر به فرد وابسته به حس بویایی است. با انتخاب یکی از شش رایحه‌ی موجود روی دستگاه و قرار دادن آن درون اسلات مربوطه و تنظیم ساعت روی زمان مورد نظر، شما به جای اینکه با صدای متدوال هشدار زنگ بیدار شوید می‌توانید با رایحه‌ی مطلوبتان از خواب بیدار شوید. برای این ساعت شش کارتریج از بوهای گوناگون در نظر گرفته شده است که عبارتند از: اقیانوس، گیاهان جنگل، نان شیرینی، قهوه، شکلات و نعناع.

اخبار لحظه به لحظه از نمایشگاه CES 2016

مخترع این دستگاه یک نوجوان فرانسوی به نام گیلوم رولاند (Guillaume Rolland) است که اظهار داشته است از اوقات صبح‌گاهی و بیدار شدن در آن زمان متنفر است و به نظر می‌رسد همین امر انگیزه‌ی ساخت این دستگاه را در وی ایجاد کرده باشد. سال پیش در سایت کیک‌استارتر و در کمپینی که برای حمایت از این طرح به راه افتاده بود بیش از ۲۰۰ هزار دلار جمع‌آوری شد. در حال حاضر هم سنسورویک به عنوان بخشی از برنامه‌ی موتور موفقیت گوگل مطرح است. این برنامه در واقع راهی است که برخی از استارتاپ‌های منحصر به فرد و جالب می‌توانند از طریق آن به موسسه‌ی ماونتن ویو (Mountain View) راه پیدا کنند و مورد سرمایه‌گذاری و حمایت مالی قرار گیرند. رولاند درباره‌ی آزاردهنده‌ بودن صدای هشدار زنگ و همچنین انگیزه‌اش برای اختراع این ساعت می‌گوید:

به نظرم این روش نسبت به روش معمول روش شخصی‌سازی‌شده‌تر و ملایم‌تری برای بیدار شدن است.

اخبار لحظه به لحظه از نمایشگاه CES 2016

بر طبق شواهد، ساعت هشدار بویایی در ۹۹ درصد مواقع برای بیدار کردن افراد موفق بوده است و به نظر می‌رسد این ضریب کارکرد به اندازه‌ی کافی برای جلب نظر همگان زیاد باشد. در حال حاضر سنسورویک در مرحله‌ی تولید قرار دارد. این ساعت با همکاری کمپانی سوییسی جیوودان (Givaudan) که در زمینه‌ی ساخت مواد خوشبوکننده فعالیت دارد ساخته می‌شود و انتظار می‌رود روند تولید آن و تعداد تولید شده از این ساعت‌های در آینده افزایش یابد. قیمت ساعت ۱۰۹ دلار است که البته در حالت خرید پیش‌سفارشی ۸۹ دلار خواهد بود. محصول این کمپانی در ماه مه امسال روانه‌ی بازار می‌شود. در کل می‌توان گفت که این ساعت ابزار بسیار جالب و کارامدی به نظر می‌آید؛ البته تا زمانی که رایحه‌های به کار رفته در آن برایمان خوشایند باشند!


لنوو در حال ساخت اولین تلفن مصرفی مبتنی بر پروژه‌ تانگوی گوگل است

پروژه‌ی تانگو از مرحله‌ی آزمایشی به مرحله‌ای رسیده که لنوو قصد دارد با اتکا بر آن، گوشی‌های بیشتری را به فروش برساند. لنوو و گوگل در جریان CES 2016، از همکاری خود برای تولید اولین دستگاه مصرفی مبتنی بر پروژه‌‌ی تانگو گوگل خبر دادند. همراه زومیت باشید.

پروژه‌ی تانگو دو سال پیش توسط گوگل معرفی شد. این پروژه به انواع دستگاه‌های دیجیتال اجازه می‌دهد با استفاده از ترکیب دوربین‌ها و سنسورها، نقشه‌ی فضای سه‌بعدی اطراف خود را ترسیم کنند. حالا به نظر می‌رسد لنوو پیش‌قدم شده تا با همکاری گوگل اولین گوشی هوشمند مبتنی بر این پروژه را تولید کنند.

اخبار لحظه به لحظه از نمایشگاه CES 2016

گوگل معتقد است توسعه‌دهندگان اپلیکیشن می‌توانند فضای خانه‌ی شما را تبدیل به یک از مراحل بازی‌های ویدیویی کنند یا اینکه به کمک پروژه‌ی تانگو پنجره‌ای جادویی به سوی محیط‌های مجازی و واقعیت افزوده ایجاد نمایند. پروژه‌ی تانگو این امکان را در اختیار دستگاه‌های مختلف قرار می‌دهد تا بتوانند مکان‌هایی چون اتاق نشیمن، دفتر کار یا مکان‌های عمومی که قبلا در آن بوده‌اند را شناسایی کنند.

سیستم تشخیص حرکت پروژه‌ی تانگو بر خلاف GPS، در فضای داخلی کار می‌کند و به کاربران اجازه می‌دهد تا آگاهانه در یک مرکز خرید حرکت کنند یا حتی در صورت فراهم بودن اطلاعات و داده‌ها اولیه، کالای مشخصی از فروشگاه را پیدا کنند. دستگاه‌های مبتنی بر پروژه‌ی تانگو می‌توانند با تشخیص ابعاد سه‌بعدی اتاق، ارزیابی درستی از فضا داشته باشند تا بتوانند برای انتخاب مبلمان یا تغییر دکوراسیون، تصمیم درستی اتخاذ کنید.

از توسعه‌دهندگان خواسته شده تا بهترین ایده‌های خود برای تولید اپلیکیشن‌های مبتنی بر این پروژه را به عنوان بخشی از Project Tango App Incubator ارائه کنند. روی بهترین ایده‌ها سرمایه‌گذاری می‌‌شود و روی گوشی لنوو نصب خواهند شد. به نظر می‌رسد در آینده‌ی نزدیک باید منتظر معرفی اولین تلفن مصرفی مبتنی بر پروژه‌ی تانگوی گوگل باشیم.

گوگل و لنوو اعلام کرده‌اند تابستان سال جاری میلادی این گوشی با قیمتی کمتر از ۵۰۰ دلار به صورت جهانی عرضه می‌شود. این گوشی به یک نمایشگر ۶.۵ اینچی مجهز خواهد شد.


فیاتون هدفون‌های جدید خود را در CES 2016 رونمایی کرد

امروز در نمایشگاه CES 2016، شرکت Phiaton از هدفون‌های جدید خود رونمایی کرد که قرار است همین امسال به بازار‌ها بیایند و تجربه‌ای بهتر را برای شنیدن موسیقی یا تماشای ویدیو ایجاد کنند. با زومیت همراه بمانید تا بیشتر درباره‌ی هدفون‌های شرکت فیاتون صحبت کنیم.

در بین چندیدن عدد از هدفون‌های جدید شرکت فیاتون می‌توان نمونه‌هایی دید که بدون سیم هستند و همچنین در اقدامی عجیب این شرکت ایرفون‌هایی ساخته که هم می‌توانند به صورت سیمی و هم به صورت بی‌سیم وابسته به ترجیح شما کار کنند. نام نسخه‌های جدید هدفون‌های قایتون BT 460 بی‌سیم و MS 300 BA است که هر دو از طراحی و کیفیت صدای بسیار عالی بهره‌ می‌برند.

اخبار لحظه به لحظه از نمایشگاه CES 2016

هدفون BT ۴۶۰ نسخه‌ای است که بدون سیم است و از رابط کاربری لمسی برای مدیریت موسیقی در حال پخش، میزان صدا و قطع یا وصل کردن تماس پشتیبانی می‌کند. یکی از ویژگی‌های جالب توجه این هدفون حالت پخش و توقف هوشمندانه است که می‌تواند زمان پوشیدن هدفون و نپوشیدن آن را تشخیص دهد و به صورت خودکار موسیقی در حال پخش را در زمان پوشیدن پخش و در زمان برداشتن متوقف کند. از دیگر ویژگی‌های خوبی که می‌توان درباره BT ۴۶۰ نام برد پشتیبانی از تکنولوژی aptX برای استریم دیجیتال بهتر و همچنین قابلیت هشداردهی به کاربر برای پاسخ به تماس‌های دریافتی به وسیله ویبره است.

اخبار لحظه به لحظه از نمایشگاه CES 2016

هدفون Bt ۴۶۰ فایتون از بلوتوث نسخه ۴.۰ برای استریم مستقیم موسیقی به هدفون پشتیبانی می‌کند. حتی اگر باتری دستگاه پس از پخش مدت زمان مشخصی از موسیقی تمام شود، کاربر می‌تواند با کمک ویژگی Everplay-X و به سادگی با اتصال جک ۳.۵ میلی‌متری به دستگاه دیگر همچنان از پخش موسیقی لذت ببرد. کاربران همچنین می‌توانند موسیقی که در حال گوش دادن به آن هستند را با شخص دیگری با کمک ویژگی Phiaton ShareMe به اشتراک بگذارد.

اخبار لحظه به لحظه از نمایشگاه CES 2016

هدفون دیگر با نام MS ۳۰۰ از برخی ویژگی‌های مدل بالاتر خود که پیش‌تر معرفی شد، نصیبی نبرده؛ اما ویژگی‌های اصلی و ضروری یک هدفون را با کیفیت صدایی فوق‌العاده و طراحی خوب در اختیار کاربر می‌گذارد.

هر دو هدفون BT ۴۶۰ و MS ۳۰۰ فیاتون به زودی در آمازون با ترتیب قیمت‌های ۲۴۹ دلار و ۹۹ دلار در دسترس قرار خواهند گرفت.


بهترین دستگاه‌های کامپیوتری معرفی‌شده در CES 2016

نمایشگاه CES 2016 روزهای شلوغی را پشت سر گذاشته و بخش اعظمی از محصولات معرفی شده به دستگاه‌های کامپیوتری اختصاص داشته است. با زومیت همراه باشید تا بهترین دستگاه‌های کامپیوتری رونمایی شده در این رویداد را به شما معرفی کنیم.

به نظر می‌رسد دستگاه‌های کامپیوتری شامل انواع لپ‌تاپ، تبلت، کامیپوترهای بدون کیس و سیستم‌های مخصوص بازی همچنان کاربران زیادی دارد. از همین رو کمپانی‌های تولیدکننده از هر فرصتی استفاده می‌کنند تا از جدیدترین محصولات خود رونمایی کنند. در ادامه با معرفی بهترین دستگاه‌های کامپیوتری از CES 2016 همراه باشید.

اخبار لحظه به لحظه از نمایشگاه CES 2016

لپ‌تاپ

لپ‌تاپ‌ها بخش مهمی از محصولات معرفی شده در CES ۲۰۱۶ را به خود اختصاص داده بودند که از مهمترین مشخصات آنها می‌توان به وزن کم، پردازنده‌های نسل ششم اینتل، پورت یو‌اس‌بی نوع سی و نمایشگرهای کوچکتر از ۱۴ اینچ اشاره کرد.

نوت‌بوک ۹ سامسونگ

سامسونگ با معرفی اولترابوک‌های جدید سری ۹ خود در دو سایز ۱۵ و ۱۳.۳ اینچ برای سایر تولید کننده‌ها عرض اندام کرد. تمرکز سامسونگ در تولید اولترابوک‌های جدید خود، وزن پایین و قدرت پردازشی بالا بوده است. طبق اعلام سامسونگ مدل ۱۳.۳ اینچی وزنی برابر با ۸۴۰ گرم داشته و وزن نمونه‌ی ۱۵ اینچی ۱.۳ کیلوگرم است. سامسونگ برای کاهش وزن لپ‌تاپ‌های خود از آلیاژ منیزیم بهره برده است. این غول کره‌ای برای افزایش بازدهی جدید‌ترین لپ‌تاپ‌های خود چیزی کم نگذاشته و از نسل ششم پردازنده‌های Core i۷ و Core i۵ بهره برده است. هر دو اولترابوک جدید سامسونگ از نمایشگر‌هایی با رزولوشن ۱۰۸۰p بهره می‌برند و کاربرد تکنولوژی PLS باعث افزایش زاویه‌ی دید آنها خواهد شد. این تکنولوژی عملکرد مشابهی با IPS‌ داشته و حتی در زمینه‌ی نمایشگر‌هایی با روکش براق، برتری‌های محسوسی نسبت به تکنولوژی رقیب خود دارد.

اخبار لحظه به لحظه از نمایشگاه CES 2016

ال‌جی گرم (Gram)

ال‌جی لپ‌تاپ ۱۵ اینچی به وزن تنها ۹۸۰ گرم را در نمایشگاه ۲۰۱۶ CES معرفی کرد. لپ‌تاپ ۱۵.۶ اینچی ال‌جی دارای صفحه ‌نمایش از نوع IPS با رزولوشن ۱۹۲۰ در ۱۰۸۰ پیکسلی است و در دو نسخه‌ی دارای پردازنده‌‌های نسل ششم Core i۵ و Core i۷ اینتل عرضه می‌شود. ضخامت این لپ‌تاپ تنها ۱.۵ سانتی متر بوده و ال‌جی برای این لپ‌تاپ وعده‌ی ۷ ساعت شارژدهی باتری نیز داده است.

اخبار لحظه به لحظه از نمایشگاه CES 2016

لتیتیود ۷۰۰۰ دل

لین لپ‌تاپ به نسل ششم پردازنده‌های اینتل به همراه ۸ گیگابایت حافظه‌ی رم مجهز شده است. پردازنده‌ی اصلی از سری Core M است و پردازنده‌ی گرافیکی نیز Intel HD ۵۱۵ است. این لپ‌تاپ با حافظه‌ی SSD در ظرفیت‌های متنوع تا ۵۱۲ گیگابایت عرضه می‌ود. لپ‌تاپ Latitude ۷۰۰۰ تنها ۱.۲۵ کیلوگرم وزن و ۱۸ میلی‌متر ضخامت دارد. این لپ‌تاپ همچنین در سایز ۱۴ و ۱۳ اینچ نیز عرضه می‌شود تا کاربر بتواند به میل خود یکی از این مدل‌ها را انتخاب کند. امکان تهیه این لپ‌تاپ با صفحه‌نمایش مجهز به رزولوشن ۱۹۲۰ در ۱۰۸۰ یا ۳۲۰۰ در ۱۸۰۰ پیکسل نیز وجود دارد.

اخبار لحظه به لحظه از نمایشگاه CES 2016

Spectre X۳۶۰ اچ‌پی

این لپ‌تاپ‌ها به نسل ششم پردازنده‌های اینتل مجهز شده و کاربر می‌تواند به میل خود، پردازنده‌ی Core i۵ یا Core i۷ را انتخاب کند. لپ‌تاپ تبدیل‌شدنی اچ‌پی علاوه بر قابلیت‌های جذابی مانند چرخش ۳۶۰ درجه‌ی نمایشگر، به سخت‌افزار قدرتمندی مجهز شده است. این محصول به صفحه‌نمایش ۱۳.۳ اینچ مجهز شده، اما اچ‌پی نسخه‌ی ۱۵.۶ اینچی آن را نیز تولید کرده است.

اخبار لحظه به لحظه از نمایشگاه CES 2016

Yoga ۹۰۰S لنوو

لنوو نوت‌بوک دومنظوره‌ای با نام یوگاه ۹۰۰S را در جریان CES ۲۰۱۶ معرفی کرد. این دستگاه بسیار باریک و کم وزن بوده و با توجه به جنس فیبرکربنی آن به راحتی می‌توان آن را در یک دست نگه داشت. یوگا ۹۰۰ اس شباهت زیادی به یوگا ۹۰۰ دارد و لولای آن بسیار شبیه به نسل قبلی است و می‌توان آن را ۳۶۰ درجه چرخاند. این نوت‌بوک ۹۹۸ گرم وزن و ۱.۲۷ سانتی‌متر ضخامت دارد که وزنی مشابه مک‌بوک جدید اپل است. از لحاظ سخت‌افزاری نیز یوگا ۹۰۰ اس دارای پردازنده‌ی کور ام ۷، تا ۸ گیگابایت رم و تا ۵۱۲ گیگابایت حافظه‌ی SSD است. این نوت‌بوک همچنین دارای یک پورت یو‌اس‌بی ۳.۰، یک پورت یو‌اس‌بی نوع سی و جک هدفون است. لنوو مدعی است یوگا ۹۰۰ اس تا ۱۰.۵ ساعت پخش مداوم ویدیو را نیز پشتیبانی می‌کند.

اخبار لحظه به لحظه از نمایشگاه CES 2016

Ideapad ۷۰۰ لنوو

هر دو نسخه از لپ‌تاپ‌ها دارای صفحه نمایش با رزولوشن فول اچ‌دی بوده و مجهز به پردازنده‌ی نسل ششم Core i۷ SV شده‌اند. همچنین در صورت نیاز از حافظه‌ی رم ۱۶ گیگابایتی نیز می‌توان بهره برد و به علاوه از بین نسخه‌های دارای یک ترابایت حافظه‌ی HDD یا SSHD نیز می‌توان به فراخور استفاده یکی را انتخاب کرد. از لحاظ پردازنده‌ی گرافیکی نیز نسخه‌ی ۱۵ اینچی به پردازنده GTX X۹۵۰M با ۴ گیگابایت رم و نسخه‌ی ۱۷ اینچی نیز به پردازنده‌ی گرافیکی GTX X۹۴۰M با ۴ گیگابایت حافظه مجهز شده‌اند.

اخبار لحظه به لحظه از نمایشگاه CES 2016

ThinkPad X۱ Yoga لنوو

بزرگ‌ترین تولیدکننده‌ی PC در دنیا یک محصول جدید به نام Thinkpad X۱ Yoga را به خانواده‌ی یوگا اضافه کرده که این بار به نمایشگر OLED مجهز شده است. این اولین بار است که لنوو در لپ‌تاپ خود از نمایشگر OLED استفاده کرده است. لپ‌تاپ ایکس وان لنوو به نسل جدید پردازنده‌های اینتل (SkyLake-U) مجهز شده است و کاربر می‌تواند به میل خود از سری Core i۵ یا Core i۷ پردازنده‌ی مورد نظر خود را انتخاب کند. این محصول همچنین با حافظه‌های مختلف رم تا ۱۶ گیگابایت ارائه می‌شود و دارای ۱ ترابایت حافظه‌ی SSD از نوع NVMe از طریق اتصالِ PCIe است. لپ‌تاپ جدید لنوو دارای سه درگاه USB ۳.۰، یک OneLine+، یک اترنت، یک mDp، یک HDMI و یک MicroSD است. همچنین کاربر می‌تواند به میل خود نسخه‌ای را تهیه کند که سیم‌کارت ۴G LTE می‌خورد. در این نسخه از مودم Snapdragon X۷ LTE استفاده شده است.

اخبار لحظه به لحظه از نمایشگاه CES 2016

اولترابوک گیمینگ Stealth Blade

ریزر هم‌زمان با برگزاری CES ۲۰۱۶ عضو جدیدی از سری فوق را به نام Blade Stealth معرفی کرده که یک «اولترابوک» گیمینگ محسوب می‌شود. این محصول که قیمت آن از ۹۹۹ دلار آغاز می‌شود، می‌تواند با متصل شدن به یک وسیله‌ی جانبی مخصوص به نام Core، کارت‌های گرافیک اکسترنال را به کار بگیرد و به این شکل عملاً در حد و اندازه‌ی یک پی‌سیِ گیمینگ ظاهر شود. ساخته‌ی جدید ریزر تنها ۱۳ میلی‌متر ضخامت دارد و وزن آن هم از ۱.۳ کیلوگرم فراتر نمی‌رود. در این میان، مدل پایه‌ی Blade Stealth به صفحه‌نمایشی لمسی از نوع IGZO با اندازه‌ی ۱۲.۵ اینچ و رزولوشن QuadHD (معادل ۲۵۶۰ در ۱۴۴۰ پیکسل) مجهز شده که این رزولوشن در مدل ۱۵۹۹ دلاری به ۴K (یا ۳۸۴۰ در ۲۱۶۰ پیکسل) تبدیل شده است. صفحه‌کلید این محصول دارای نورپردازی کروما (Chroma) است؛ همان قابلیتی که در تعدادی از لوازم جانبی ریزر دیده می‌شود و امکان انتخاب نور پس‌زمینه را از میان ۱۶.۸ میلیون رنگ مختلف فراهم می‌کند. پردازنده‌ی دو-هسته‌ای Intel Core i۷-۶۵۰۰U، واحد گرافیکی Intel HD ۵۲۰، هشت گیگابایت رم و ۱۲۸ گیگابایت SSD هم مشخصات داخلی ارزان‌ترین مدل اولترابوک را تشکیل می‌دهند.

اخبار لحظه به لحظه از نمایشگاه CES 2016

کامپیوتر بدون کیس یا All-in-One

با اینکه فراگیر شدن استفاده از گوشی‌های هوشمند و لپ‌تاپ‌ها باعث شده میزان اقبال نسبت به دستگاه‌های کامپیوتری نسبت به گذشته کاهش پیدا کند، ولی همچنان کمپانی‌های مختلف با ارائه‌ی محصولات جذاب، قدرتمند و به روز، کاربران زیادی را به سمت خود جذب می‌کنند. ارائه‌ی امکانات جدید و منحصر به فرد سبب شده همچنان با دستگاه‌های جذابی روبرو باشیم.

کامپیوتر بدون کیس Gaming ۲۷XT All-in-one

این کامپیوتر که با نام Gaming ۲۷XT All-in-one عرضه خواهد شد،‌ در نگاه اول شبیه به کامپیوتر‌های all-in-one و ۲۷ اینچی پیشین این کمپانی است. با این حال MSI در ایده‌ای خلاقانه، یک محفظه مخصوص برای کارت گرافیکی در قسمت پشتی مانیتور این رایانه تعبیه کرده که امکان تعویض و ارتقای راحت کارت‌گرافیکی آن را فراهم می‌کند.

اخبار لحظه به لحظه از نمایشگاه CES 2016

کامپیوتر ThinkCentre X۱

لنوو در جریان کنفرانس خود در نمایشگاه CES ۲۰۱۶ کامپیوتر بدون کیسی با نام ThinkCentre X۱ را با ضخامت تنها ۱۱ میلی‌متر معرفی کرد. این کامپیوتر با وجود ضخامت کم توانسته آزمایش‌های مقاومت ارتش آمریکا را نیز با موفقیت پشت سر بگذارد. کامپیوتر ThinkCentre X۱ دارای بدنه‌ی آلومینیومی، صفحه نمایش ۲۳.۸ اینچ با رزولوشن ۱۹۲۰ در ۱۰۸۰ پیکسل، پردازنده Core i۷ vPro (گران قیمت‌ترین نسخه)، پردازنده‌ی گرافیکی Intel HD Graphics ۵۲۰، حافظه داخلی ۵۱۲ گیگابایت اس‌اس‌دی یا ۱ ترابایت و ۱۶ گیگابایت رم DDR۴ مجهز شده است.

اخبار لحظه به لحظه از نمایشگاه CES 2016

تبلت

بر خلاف تصور، ظاهرا قرار نیست تبلت‌ها به این زودی از دور خارج شوند. با اینکه کاربران زیادی ترجیح می‌دهند به جای استفاده از تبلت و لپ‌تاپ سراغ فبلت‌ها بروند، ولی تبلت‌ها با توجه به ماهیت خود و بهره‌گیری از نمایشگر بزرگ، همچنان به حیات خود ادامه می‌دهند. گواه این ادعا را می‌توان تبلت‌های معرفی شده در CES ۲۰۱۶‌ دانست. در ادامه با معرفی بهترین تبلت‌های نمایشگاه CES ۲۰۱۶ همراه باشید.

تبلت ماژولار ThinkPad X۱ لنوو

لنوو تبلت جدید خود با نام تینک‌پد ایکس ۱ را در نمایشگاه CES ۲۰۱۶ رونمایی کرد. این تبلت دومنظوره، دارای پردازنده‌ی کور ام اینتل بوده و در نسخه‌های مختلف تا ۱۶ گیگابایت رم و یک ترابایت حافظه‌ی داخلی روانه‌ی بازار خواهد شد. صفحه نمایش این تبلت دارای رزولوشن ۲۱۶۰ در ۱۴۴۰ بوده و نسبت طول به عرض آن ۳ به ۲ است. اصلی‌ترین نوآوری ایکس ۱ حالت ماژولار بودن آن است. برای مثال ماژول خلاقیت به شما اجازه می‌دهد علاوه بر بالا بردن شارژدهی باتری تا ۵ ساعت، یک پورت HDMI و یک پورت یو‌اس‌بی ۳.۰ داشته باشید. ماژول دوم، ماژول ارائه نام دارد که دارای یک پروژکتور کوچک و پورت HDMI است. ماژول آخر، ماژول عکاسی سه بعدی است که دارای دوربین سه بعدی RealSense اینتل است. از این ماژول برای اسکن کردن اشیا درون یک نرم‌افزار می‌توان بهره برد.

اخبار لحظه به لحظه از نمایشگاه CES 2016

تب پرو اس سامسونگ

سامسونگ گلکسی تب پرو اس را که شباهت زیادی به سرفیس پرو دارد در نمایشگاه CES معرفی کرد که با اتصال آن به داک صفحه کلید می‌توان آن را به یک لپ‌تاپ نیز تبدیل کرد. اما این لپ‌تاپ تفاوت‌های با سرفیس پرو نیز دارد و مهم‌ترین وجه تمایز نیز استفاده از صفحه نمایش امولد در آن است. این صفحه نمایش ۱۲ اینچی دارای رزولوشن ۲۱۶۰ در ۱۴۴۰ پیکسلی نیز هست. تفاوت دوم در پردازنده‌ی مورد استفاده است. تب پرو اس دارای پردازنده‌ی دو هسته‌ای با فرکانس کاری ۲.۲ گیگاهرتز از نوع کور ام اینتل است که هم بازده بهتری داشته و هم باعث می‌شود تا تبلت نیازی به فن نداشته باشد. سامسونگ از روش جدیدی برای لاگین کردم به ویندوز نیز در این تبلت بهره می‌برد. در این حالت لازم است تنها گوشی گلکسی خود را به کاور صفحه کلید نزدیک کرده، با حسگر اثر انگشت گوشی قفل آن را باز کنید تا وارد ویندوز تبلت خود نیز بشوید.

اخبار لحظه به لحظه از نمایشگاه CES 2016

تبلت TOUGHPAD FZ-Q۱

پاناسونیک ژاپنی در جریان نمایشگاه CES ۲۰۱۶ از جدیدترین تبلت تجاری صنعتی خود به نام تاف‌پد FZ-Q۱ رونمایی کرد که می‌تواند در سخت‌ترین شرایط کار کند. بدنه‌ی FZ-Q۱ پاناسونیک از آلیاژ منیزیم ساخته شده و پوسته‌ی آن امکان جذب هر گونه شوک را دارد. این دستگاه ضد آب و ضد گرد و غبار بوده و نسبت به پرتاب شدن از ارتفاع مقاومت خوبی دارد. مدل قوی‌تر از پردازنده‌ی Core i۵ ۴۳۰۲Y اینتل، رم ۸ گیگابایتی و ۱۲۸ یا ۲۵۶ گیگابایت حافظه‌ی خشک بهره می‌‌برد. نکته‌ی قابل توجه درباره‌ی تبلت پاناسونیک استفاده از ویندوز ۸.۱ و قیمت هزار دلاری برای مدل ارزان‌تر و قیمت هزار و ۷۰۰ دلاری برای مدل قوی‌تر است.

اخبار لحظه به لحظه از نمایشگاه CES 2016

دیناپد توشیبا

این محصول از وجود یک صفحه‌ی نمایش ۱۲ اینچی در کنار داک کیبورد بهره می‌برد که در ظاهر شباهت زیادی به سرفیس بوک مایکروسافت دارد. از جمله‌ی ویژگی‌های دایناپد توشیبا می‌توان به قلم استایلوس آن اشاره کرد. استایلوس مورد استفاده توسط توشیبا متعلق به Wacom بوده و قادر است تا ۲۰۴۸ سطح از فشار را شناسایی کند. در کنار پشتیبانی از اپلیکیشن‌هایی نظیر آفیس مایکروسافت و مرورگر اج ویندوز ۱۰، این قلم با مجموعه‌ی نرم‌افزاری تجاری خود توشیبا نیز همخوانی کامل دارد. توشیبا مدعی است که ترکیب این قلم با شبکه‌ی فلزی سنسور‌های تعبیه شده روی نمایشگر لمسی، حسی شبیه به نوشتن روی کاغذ را در کاربران القاء می‌کند. نمایشگر این تبلت از نوع IPS بوده و رزولوشن آن ۱۹۲۰ در ۱۰۸۰ است. پردازنده‌ی این تبلت از میان سری اتم اینتل با فرکانس ۱.۴۴ گیگاهرتزی انتخاب شده و حافظه‌ی رم آن نیز ۴ گیگابایت است. یقینا نباید انتظار داشت عملکرد این محصول با سرفیس پرو ۴ مایکروسافت برابری کند. بدون اتصال کیبورد، دایناپد تنها ۵۶۹ گرم وزن داشته و ضخامت آن میز ۶.۶ میلی‌متر است.

اخبار لحظه به لحظه از نمایشگاه CES 2016

مدیاپد M۲ هواوی

از جمله‌ی مشخصات فنی این تبلت باید به نمایشگر ۱۰ اینچی با رزولوشن ۱۹۲۰ در ۱۲۰۰، تراشه‌ی هشت هسته‌ای Kirin ۹۳۰ با فرکانس ۲ گیگاهرتز و حافظه‌ی دو یا سه گیگابایتی بر حسب مدل اشاره کرد. بنابر اطلاعات ارائه شده نسخه‌ی مجهز به حافظه‌ی داخلی ۱۶ گیگابایتی دارای ۲ گیگابایت حافظه ی رم و نسخه ی ۶۴ گیگابایتی دارای ۳ گیگابایت حافظه‌ی رم است. هواوی از یک دوربین ۱۳ مگاپیکسلی در پشت و ۵ مگاپیکسلی در جلوی این گوشی هوشمند بهره گرفته است. هواوی اندروید ۵.۱ را با رابط کاربری EMUI ۳.۱ روی این تبلت قرار داده است.

اخبار لحظه به لحظه از نمایشگاه CES 2016


سونی از هدفون وایرلس جدید خود با نام h.ear رونمایی کرد

سونی در نمایشگاه CES 2016 از هدفون‌های بی‌سیم جدید خود رونمایی کرد که ترکیبی از راحتی و صدایی شفاف را برای کاربر به ارمغان می‌آورد. همراه زومیت باشید.

هدفون‌های بی‌سیم روز به روز طرفداران بیشتری پیدا می‌کنند و از همین رو شرکت‌های زیادی اقدام به معرفی انواع محصول در این رده می‌کنند. سونی به عنوان یکی از سردمداران سیستم‌های صوتی و تصویری جهان، در نمایشگاه CES 2016 از جدید‌ترین هدفون بی‌سیم خود با نام h.ear رونمایی کرد که تمامی نیاز‌های کاربران را برطرف خواهد کرد. با وجود نام عجیب این دستگاه، هدفون بی‌سیم سونی عملکرد فوق‌العاده‌ای در پخش موسیقی برای کاربران به ارمغان می‌آورد. تکنولوژی حذف نویز این هدفون با بررسی سطح صدای محیط، اقدام به اعمال بهترین حالت حذف نویز می‌کند. با وجود جمعیت کثیر و در نتیجه صدای زیاد محیط سالن‌ نمایشگاه، h.ear عملکرد بسیار خوبی در حذف صداهای محیط به نمایش گذاشت و حتی در میزان بلندی متوسط صدا، نویز و صدای جمعیت حضار تاثیری در تجربه‌ی صوتی هدفون سونی نداشت.

اخبار لحظه به لحظه از نمایشگاه CES 2016

h.ear به کلید خاموش و روشن مجهز شده که از نظر ما بسیار کاربردی است. در زمینه‌ی جفت‌سازی هدفون نیز با وجود بلوتوث‌های فعال بسیار در محیط نمایشگاه، h.ear به راحتی دستگاه مورد نظر ما را یافت و با سرعت بالایی اقدام به اتصال به آن کرد. در بخش کیفیت صدای خروجی، h.ear از اکثر هدفون‌های آزمایش شده در نمایشگاه عملکرد بسیار بهتری داشت. در آزمایش ما ژانر‌های مختلف موسیقی پخش شد که سونی تبحر بالای خود در تولید دستگاه‌های صوتی را با تجربه‌ی صوتی بالا رقم زد. باس دستگاه در حد مطلوبی قرار داشت و نه کمبود آن حس می‌شد، نه مانند بعضی از هدفون‌های موجود باس بیش از حدی ارائه داد. شفافیت صدا نیز در h.ear ایده‌آل بوده و سونی وظیفه‌ی خود در تیون کردن هدفون را به خوبی انجام داده بود.

طراحی h.ear نیز به خوبی انجام شده است و حس خستگی را به کاربر منتقل نمی‌کند. طبق ادعای سونی این هدفون در حالت شارژ کامل، تا ۲۰ ساعت قادر به پخش مداوم موسیقی خواهد بود. در حال حاضر هنوز قیمت h.ear اعلام نشده است؛ اما می‌توان تخمین قیمتی برابر با۳۵۰ الی ۴۰۰ دلار را داشت.


جذاب‌ ترین گجت‌های CES 2016

کم‌کم پرونده CES 2016 هم بسته می‌شود و این نمایشگاه با همه‌ی فراز و نشیب‌هایش به پایان می‌رسد. از گجت اندازه‌گیری تنفس برای محاسبه‌ی چربی سوزانده شده تا اولین گجت پوشیدنی مترجم جهان و کلاه ایمنی هوشمند محصولات هیجان‌انگیزی است که در این نمایشگاه رونمایی شد. با زومیت همراه باشید تا به بهترین گجت‌های معرفی شده در نمایشگاه CES 2016 بپردازیم.

نمایشگاه CES هر سال اوایل ژانویه برگزار می‌شود، شرکت‌ها با حضور در آن و معرفی محصولات‌ جدید نقشه‌ی راه‌شان را برای سالی که در پیش است تعیین می‌کنند. این نمایشگاه جایگاهی برای معرفی جدیدترین دستاوردها در زمینه‌ی محصولات مصرفی و ابزارهای الکترونیکی است. امسال هم تقریبا همه شرکت‌های بزرگ از سراسر دنیا در لاس‌وگاس جمع شدند و به معرفی محصولات نوآورانه‌ی خود پرداختند. اگرچه نسبت به سال‌های قبل تعداد کمتری گجت هوشمند و خلاقانه در این نمایشگاه معرفی شد، اما برخی محصولاتی که به معرض نمایش گذاشته شد شگفتی بسیاری را برانگیخت.

اخبار لحظه به لحظه از نمایشگاه CES 2016

در ادامه به خلاقانه‌ترین گجت‌های هوشمندی می‌پردازیم که در این نمایشگاه معرفی و رونمایی شدند.

محاسبه میزان چربی‌سوزانده شده با تنفس

کمپانی LEVEL گجتی را معرفی کرد که از طریق تنفس، میزان چربی سوزانده شده را تشخیص می‌دهد. این دستگاه شبیه ابزارهای تشخیص الکل است که پلیس برای شناسایی راننده‌های متخلف استفاده می‌کند. افرادی که بدنبال تناسب اندام هستند می‌توانند بعد از هر تمرین میزان چربی سوزانده شده را محاسبه کنند و از این ابزار برای شناسایی حرکاتی که بیشترین چربی را می‌سوزاند بهره ببرند.

اخبار لحظه به لحظه از نمایشگاه CES 2016

تنظیم خودکار کمربند هوشمند

Belty یکی از گجت‌های جالبی‌ است که امسال به نمایش گذاشته شد. این کمربند هوشمند بصورت خودکار تنظیم می‌شود. همچنین این ابزار کاربرد سلامتی نیز دارد؛ به این ترتیب در صورتی که کاربر مدت زمان زیادی بی‌تحرک باشد، یا حتی برای نوشیدن آب به کاربر هشدار می‌دهد.

اخبار لحظه به لحظه از نمایشگاه CES 2016

اولین گجت پوشیدنی مترجم جهان

ili گجتی پوشیدنی است که به ادعای توسعه‌دهندگانش با استفاده از آن نیازی به یادگیری زبان‌های دیگر نیست و می‌توان به زبان مادری، دیگران را از منظور خویش آگاه کرد. ili حین صحبت کردن کاربر شروع به ترجمه می‌کند؛ بنابراین طرف مقابل به راحتی می‌تواند صحبت‌های رد و بدل شده را متوجه شود. این گجت هم‌اکنون زبان‌های انگلیسی، ژاپنی و چینی را ترجمه می‌کند و در آینده زبان‌های دیگر هم به آن افزوده خواهد شد.

اخبار لحظه به لحظه از نمایشگاه CES 2016

کلاه ایمنی هوشمند بی‌ام‌و برای موتورسواران

بی‌ام‌و از کلاه ایمنی هوشمندی رونمایی کرده که به واسطه‌ی نمایشگر تعبیه شده روی آن، علاوه بر نمایش اطلاعات عمومی همچون سرعت، وضعیت سوخت و نشانگر دنده، قابلیت تشخیص علایم جاده و اعلام خطر به راننده را نیز دارد. همچنین دوربین‌هایی در بخش جلو و پشت کلاه تعبیه شده که امکان ضبط ویدیو رو داشته و البته تصاویر پشت را به راننده نمایش می‌دهد.

اخبار لحظه به لحظه از نمایشگاه CES 2016

قابلیت کنترل دمای پا با کفش‌های هوشمند

کفش‌های هوشمند دیجیت‌سول (Digitsoles Smartshoe) قابلیت تنظیم و کنترل دمای درون کفش، ثبت مصرف کالری و همچنین ردیابی و ثبت تعداد گام‌های پیموده شده را با استفاده از یک برنامه‌ی کاربردی نصب شده روی گوشی‌ هوشمند متصل به آنها دارند.

سنسورهای موجود در کف کفش، اطلاعات مربوط به مسافت طی شده، کالری مصرف شده و گام‌های برداشته شده را به اپلیکیشن گوشی‌ هوشمندی که با این سیستم متصل است ارسال می‌کنند. سنسورها حتی این توانایی را دارند که تشخیص دهند کفی‌ها تا چه اندازه تمیز و تازه هستند و در هنگامی که نیاز به جایگزینی داشته باشند توسط سنسورها اعلام خواهد شد.

اخبار لحظه به لحظه از نمایشگاه CES 2016

محکم کردن بندهای کفش با گوشی‌هوشمند

کمپانی فرانسوی Zhor Tech کفش‌های دیجیتالی جدیدی معرفی کرده که با استفاده از گوشی هوشمند می‌توان "بندهای آن" را محکم کرد. همچنین با استفاده از این کفش می‌توان از ویژگی‌های سلامتی مانند گام‌شمار بهره برد. این کفش‌ها قابلیت شمردن گام‌های کاربر را دارد و می‌تواند فشاری که فرد به کف کفش وارد می‌کند را اندازه‌گیری کند.

اخبار لحظه به لحظه از نمایشگاه CES 2016

البته نمی‌توان معرفی واکمن‌های رنگی سونی، شارژر Jaq با قابلیت شارژ گوشی به‌وسیله‌ی سلول‌های سوخت هیدروژنی و حتی اسکوتر Xcooter را که جمع شده و با سرعت ۲۴ کیلومتر در ساعت حرکت می‌کند و قابلیت امنیتی کاربر را تضمین می‌کند، فراموش کرد.

همچنین در این نمایشگاه لنوو محصولی به نام LINK ۳۲GB در ابعاد یک حافظه‌ی فلش را معرفی کرد که با اتصال به گوشی هوشمند، کپی کاملی از آن می‌گیرد تا هنگام اتصال به کامپیوتر کل‌نرم‌افزارهای گوشی را به همراه سیستم‌عامل اندروید در ویندوز اجرا کند.


کمپانی Yezz گوشی هوشمند Sfera را با ۲ دوربین ۳۶۰ درجه معرفی کرد

یکی از ترند‌های CES 2016 واقعیت مجازی است. در کنار معرفی انواع دوربین‌ها و محصولات مرتبط با این حوزه، کمپانی Yezz گوشی‌هوشمند را معرفی کرده که به یک دوربین ۳۶۰ درجه تجهیز شده است. همراه زومیت باشید.

در کنار معرفی انواع دوربین‌ها و تجهیزات مرتبط با واقعیت مجازی، کمپانی یِز گوشی هوشمند را معرفی کرده که به یک دوربین ۳۶۰ درجه مجهز است. به واقع می‌توان این محصول را یکی از بهترین ترکیب‌هایی خواند که امکان پیاده کردن آن روی گجت‌های هوشمند بود.

اخبار لحظه به لحظه از نمایشگاه CES 2016

با استفاده از این گوشی‌هوشمند می‌توان محتوای ویدیویی ۳۶۰ درجه ثبت و مستقیما به اشتراک گذاشت. یز را باید یکی از تولیدکنندگان کوچک اما خلاق این حوزه خواند که محصول بسیار جالبی را در CES ۲۰۱۶ رونمایی کرده است. با نگاهی به مشخصات فنی این گوشی هوشمند می‌توان دید که این محصول یک گوشی‌هوشمند میان رده است. مسلما دوربین‌ها و تجهیزات مرتبط با ثبت و نمایش ویدیو‌های ۳۶۰ درجه را باید ترند اصلی نمایشگاه امسال لقب داد. یز با معرفی امسال، نام خود را در بین کمپانی‌های فعال در این حوزه ثبت کرده است. از جمله‌ی مشخصات فنی این گوشی هوشمند می‌توان به صفحه‌ی نمایش ۵.۵ اینچی IPS LCD با رزولوشن اچ‌دی اشاره کرد که با یک پردازنده‌ی هلیو پی ۱۰ مدیاتک و حافظه‌ی رم ۳ گیگابایتی و حافظه‌ی داخلی ۳۲ گیگابایتی همراه شده است. البته می‌توان در صورت نیاز نسخه‌ی ۶۴ گیگابایتی را نیز سفارش داد. دوربین مورد استفاده در این گوشی‌هوشمند که قابلیت ثبت ویدیو‌های ۳۶۰ درجه را دارد، متعلق به ۳۶۰Lab است و توسط این کمپانی توسعه یافته.

اخبار لحظه به لحظه از نمایشگاه CES 2016

در پشت و جلوی این گوشی هوشمند دوربین‌ ۳۶۰ درجه Fish Eye قرار گرفته که با لنز‌های مخصوصی همراه شده است. یز باتری ۳٫۰۰۰ میلی آمپر ساعتی را برای این گوشی پیش‌بینی کرده که می‌تواند انرژی مورد نیاز آن را تامین کند. تصاویر ثبت شده توسط دوربین‌های این گوشی در خود Sfera که نام این گوشی هوشمند است، ترکیب شده و می‌توان محتوای ایجاد شده را در HMD که ابزاری شبیه به کاردبورد گوگل است، مشاهده کرد.

اخبار لحظه به لحظه از نمایشگاه CES 2016

با توجه به اینکه تمرکز اصلی این گوشی روی تهیه محتوای ۳۶۰ درجه است، طراحی Sfera نیز از این موضوع تاثیر پذیرفته و باعث شده تا این گوشی دست‌گیرتر باشد. یز به این موضوع اکتفا نکرده و Sfera را با ظاهری خشن طراحی کرده تا در صورت افتادن یا برخورد با اشیاء دیگر با مشکل حادی روبرو نشود. همچنین باید به ویژگی دیگری از این گوشی اشاره کرد که امکان استفاده از آن در کنار تجهیزات مربوط به اکشن کم‌ها را فراهم می‌کند. علاقمندان می‌توانند در صورت تمایل این گوشی هوشمند را با پرداخت ۳۰۰ دلار پیش خرید کنند.


بهترین‌ گجت‌های پوشیدنی معرفی شده در نمایشگاه CES 2016

ساعاتی پیش از آغاز رسمی نمایشگاه CES 2016 کنفرانس‌های رسمی شرکت‌های بزرگ برگزار شد و این شرکت‌ها با معرفی محصولات خود، نقشه‌ی راه سال ۲۰۱۶ را برای صنعت فناوری تعیین کردند. حالا با گذر از روزهای آغازین نمایشگاه و مشخص شدن تمامی محصولات مهم معرفی شده، مجالی پیش آمده تا نگاهی به بهترین گجت‌های پوشیدنی معرفی شده در این نمایشگاه بیاندازیم. با زومیت همراه شوید.

اخبار لحظه به لحظه از نمایشگاه CES 2016

CES بزرگترین نمایشگاه فناوری است که با آغاز سال جدید میلادی برگزار شده و به نوعی نشان می‌دهد که دنیای فناوری در سال جدید چه روندی را پیش رو خواهد گرفت. حالا ما نیز نگاهی به بهترین گجت‌های پوشیدنی معرفی شده در CES ۲۰۱۶ خواهیم انداخت.

دستبند هوشمند میو با قابلیت ارزیابی فعالیت فیزیکی بدن

کمپانی میو گلوبال (Mio Global) که پایگاه اصلی آن در شهر ونکوور قرار دارد به عنوان یکی از پیشگامان ساخت دستگاه‌های مچی به منظور استفاده از فناوری نوری ترکینگ (tracking) یا پیگیری و کنترل میزان تپش قلب بوده است. اکنون میو قصد دارد تا در بازار رقابتی ابزارهای پوشیدنی با محصولی جدید به رقابت با سایر تولیدکنندگان برود. هدف از این طرح جدید، ایجاد یک رویه‌ی کاملا نوین برای ارزیابی فعالیت‌های فیزیکی بدن است. در این رویه‌ی جدید از معیار ۱۰ هزار گام که امروزه به عنوان یک شاخص استاندارد در میان ابزارهای پوشیدنی جا افتاده است، چشم‌پوشی خواهد شد.

اخبار لحظه به لحظه از نمایشگاه CES 2016

ساعت هوشمند هواوی ویژه‌ی خانم‌ها

به نظر می‌رسد هواوی با توجه به استقبال صورت گرفته از ساعت هوشمند این شرکت، تصمیم گرفته نگاه ویژه‌ای به مخاطبان خانم داشته باشد. به همین دلیل هواوی واچ در دو نسخه‌ی Huawei Watch Jewel و Watch Elegant معرفی شده و علت نام‌گذاری این ساعت‌ها خیلی مشخص نیست.

اخبار لحظه به لحظه از نمایشگاه CES 2016

کاسیو با WSD-F۱۰ وارد بازار ساعت‌های هوشمند شد

کاسیو سال‌ها است که ساعت دیجیتالی خود را با نام G-Shock روانه‌ی بازار کرده است؛ اما حالا در نظر دارد تا با معرفی WSD-F۱۰ وارد بازار ساعت‌های هوشمند نیز شود. البته این ساعت حالت timepiece نیز دارد و کاسیو در این حالت با یک بار شارژ وعده‌ی ۳۰ روز شارژدهی باتری را نیز داده است.

اخبار لحظه به لحظه از نمایشگاه CES 2016

هدست Flex Arc شرکت Zagg

هدفون جدید فلکس آرک ساخت شرکت زگ بر روی پشت گردن کاربر قرار می‌گیرد؛ اما این شرکت بر خلاف سایر سازندگان که سعی در حداقلی کردن طراحی دارند، از این بدنه استفاده کرده و اسپیکرهای بی‌سیمی را نیز در این بخش قرار داده است تا بتوانید با صدای بلند به موسیقی در فضای باز گوش داده و صدای آن را با اطرافیان به اشتراک بگذارید.

اخبار لحظه به لحظه از نمایشگاه CES 2016

چسب پوستی هوشمند لورِآل

لورآل تا کنون در زمینه‌ی تولید و عرضه‌ی محصولات آرایشی و بهداشتی موفقیت‌های زیادی داشته است. اما دنیای تکنولوژی آنقدر جذابیت دارد که حتی این کمپانی نیز تلاش می‌کند برای جلب رضایت مخاطبان خود، از جدیدترین فناوری‌های پوشیدنی بهره بگیرد. لورآل در جریان CES ۲۰۱۶ از یک چسب پوستی هوشمند رونمایی کرد که قابلیت‌های جالبی دارد.

اخبار لحظه به لحظه از نمایشگاه CES 2016

گیر اس ۲ در دو رنگ رز گلد و پلاتینیومی

ساعت هوشمند گیر اس ۲ سامسونگ را باید بهترین محصول این کمپانی کره‌ای در حوزه‌ی گجت‌های پوشیدنی از ابتدای فعالیت در این حوزه خواند. این ساعت هوشمند نظر مثبت بسیاری از منتقدین را برانگیخته، بطوریکه بسیاری این محصول را برتر از اپل واچ کاپرتینویی‌ها می‌خوانند. سامسونگ نیز با توجه به این استقبال اقدام به معرفی نسخه‌ی رزگلد و پلاتینیومی گیر اس ۲ در نمایشگاه CES ۲۰۱۶ کرد.

اخبار لحظه به لحظه از نمایشگاه CES 2016


تلویزیون های خمیده OLED جدید ال جی رونمایی شدند

ال جی در نمایشگاه CES امسال از تلویزیون جدید خود که بر پایه‌ی تکنولوژی OLED ساخته شده رونمایی کرد. این تلویزیون فوق‌العاده نازک و سبک بوده و با نمایش رنگ‌هایی بسیار روشن همراه شده است. در ادامه با زومیت همراه بمانید.

اولین نسل از این تلویزیون‌ها را سونی در نمایشگاه CES سال ۲۰۰۸ معرفی کرد؛ این تلویزیون بسیار ساده و سبک OLED تنها ۱۱ اینچ بود و ۲۵۰۰ دلار هم قمیت داشت.

نمایشگر‌های OLED اکنون بسیار متداول‌تر و بزرگ‌تر شده‌اند و در گوشی‌های هوشمند تا تلویزیون‌های ۷۰ اینچی می‌توانید آن‌ها را پیدا کنید. شاید بزرگترین چالش البته برای تلویزیون‌های OLED در حال حاضر قیمت بالای آن‌ها در مقایسه به نمایشگر‌های LCD باشد که کل بازار را در تسخیر خود درآورده‌اند. همچنین نمایشگر‌های LCD همراه در حال نازک‌تر شدن هستند؛ درحالی که به کیفیت تصویر آن‌ها هم دائم اضافه می‌شود.

اخبار لحظه به لحظه از نمایشگاه CES 2016

ال جی که یکی از بزرگترین تولید کنندگان تلویزیون‌های OLED به شمار می‌رود، امروز نشان داد که تکنولوژی ساخت تلویزیون‌های جدید از نمایشگر‌های مسطح و روشن‌تر فراتر رفته و تکنولوژی خاصی از خود نشان داده است.

ال جی دست به ساخت تلویزیونی زده که در دو طرف خود دارای نمایشگر‌های بسیار بزرگی است. این تلویزیون‌های دونمایشگره برای کسب و کار‌هایی که دوست دارند در اتاق‌های کنفرانس، افراد هر دو طرف میز بتوانند به راحتی محتوای در حال پخش را تماشا کنند، ساخته شده است.

نمونه‌ی دیگری از تکنولوژی‌های جدید ال جی در ساخت تلویزیون‌های OLED به نمایشگر‌های خمیده‌ای برمی‌گردد که یکی از آن‌ها مقعر و یکی دیگر محدب ساخته شده است. استفاده از تلویزیون‌های محدب و مقعر برای مکان‌های خاص و عمومی توصیه می‌شود که برای مثال یکی از آن‌ها در یکی از تونل‌های شهر سئول نصب شده است.

امسال تلویزیون‌های خمیده شده رونق بسیار بیشتری گرفته‌اند و ال جی هم دست به ساخت تلویزیون‌های بیشتری از این دست زده است و اکنون به خریداران تلویزیون‌های جدید اجازه می‌دهد تا بجای یک تصویر مشکی در زمان خاموش بودن تلویزیون، تصویر پس‌زمینه‌ی دلخواه خود را به نمایش بگذارند یا اینکه کلا تصویر در حال نمایش از تلویزیون را شفاف کنند.


مینی پی سی Remix Mini با سیستم عامل مبتنی بر اندروید و ظاهری شبیه به ویندوز معرفی شد

در نمایشگاه سال گذشته‌ی CES، کمپانی Jide محصولی را که کپی مشابهی از سرفیس مایکروسافت بود، معرفی کرد. حال این کمپانی در نمایشگاه CES 2016 محصول دیگری را معرفی کرده با استفاده از آن می‌توان سیستم‌عامل اندروید را روی انواع نمایشگر‌ها با درگاه HDMI اجرا کرده و مورد استفاده قرار داد. همراه زومیت باشید.

کمپانی Jide در جریان برگزاری نمایشگاه CES 2016 امسال محصولی را با نام Remix Mini معرفی کرده که با استفاده از آن می‌توان سیستم‌عامل اندروید را روی هر نمایشگری که از درگاه HDMI برخوردار است، اجرا کرد. این کمپانی محصول خود را برای جمع‌آوری سرمایه در کمپینی که در کیک استارتر به راه انداخته، برای جذب سرمایه قرار داده و تا این لحظه موفق شده سرمایه‌‌ای ۱.۶ میلیون دلاری را جمع‌آوری کند. قیمت این ابزار ۷۰ دلار تعیین شده است.

اخبار لحظه به لحظه از نمایشگاه CES 2016

شاید تصور کنید که این محصول تنها یک جعبه‌ی کوچک پلاستیکی است که اندروید را در خود جای داده، در حالی که این چنین نیست؛ Remix OS را باید نسخه‌ی تغییر یافته‌ای از اندروید گوگل خواند که ظاهر آن ترکیبی از رابط کاربری ویندوز و سیستم‌عامل کروم است. این سیستم‌عامل همچون ویندوز دارای منوی استارت است. همچنین باید به منوی مخفی اعلانیه‌ها نیز اشاره کرد که در سمت راست صفحه‌ی نمایش قرار دارد و می‌توان با کشیدن آن همچون مک و ویندوز به آن دسترسی پیدا کرد. در این سیستم‌عامل تقریبا همه چیز شبیه به یک سیستم‌عامل دسکتاپ است. اپلیکیشن‌ها را نیز می‌توان بصورت مستقل در یک پنجره‌ی کوچک یا بصورت فول اسکرین اجرا کرد. با توجه به اینکه سیستم‌عامل رمیکس نسخه‌ی تغییر یافته‌ای از اندروید است، پس تمام اپلیکیشن‌های اندرویدی روی آن اجرا می‌شود.

البته برای استفاده از سیستم‌عامل رمیکس نیازی نیست تا ۷۰ دلار پرداخت کرده و ابزار توسعه یافته را در اختیار داشته باشد. کمپانی Jide امکان دانلود رایگان این سیستم‌عامل را به منظور استفاده در انواع رایانه‌های ویندوزی یا مبتنی بر سیستم‌عامل مک فراهم کرده است. پس از دانلود این سیستم‌عامل کافی است تا آن را روی یک حافظه‌ی فلش USB ۳.۰ قرار داده و مورد استفاده قرار دهید. همچنین می‌توان در صورت نیاز درایوی از رایانه را به این سیستم‌عامل اختصاص داد.

اخبار لحظه به لحظه از نمایشگاه CES 2016


مایکروسافت با همکاری IAV تکنولوژی ایمنی در ترافیک را توسعه می‌دهد

به نظر می‌رسد موضوع مربوط به ایمنی خودروها ذهن کمپانی‌های زیادی را درگیر کرده است. مایکروسافت و IAV در جریان CES 2016‌ از همکاری خود برای تولید یک خودروی جذاب با ایمنی بالا خبر دادند. همراه زومیت باشید.

مایکروسافت و IAV‌ قصد دارند با همکاری یکدیگر خودرویی به نام CHAD را تولید کنند. در جریان CES 2016‌ اعلام شد این خودرو با استفاه از سرویس آژور و سیستم‌عامل ویندوز ۱۰ مایکروسافت می‌تواند مانع تصادف عابران پیاده شود. علاوه بر قابلیت‌های پیشرفته‌ی این سرویس در ارائه‌ی ایمنی بالا، تکنولوژی جدید این دو کمپانی می‌تواند میزان راحتی راننده هنگام راننگی را افزایش دهد.

خودروی CHAD (چاد) که نام آن از عبارت Connected highly automated driving گرفته شده نمونه‌ای است که با اتصال به سرویس ابری آژور مایکروسافت و ویندوز ۱۰ می‌تواند ارتباطی را برقرار کند و به واسطه‌ی آن امکان تصادف خودرو با عابران پیاده به حداقل رسیده و میزان راحتی و آسایش راننده هنگام رانندگی افزایش یابد. این تکنولوژی نوآورانه در ارتباط دو طرفه‌ی خودرو با استفاده از داده‌های به دست آمده از محیط اطراف و تشخیص خطرات بالقوه‌ی موجود پیرامون خودرو، سرویس هوشمندی را برای بهبود وضعیت ایمنی خودرو و عابران پیاده بهبود می‌بخشد.

اخبار لحظه به لحظه از نمایشگاه CES 2016

در این حالت عابر پیاده‌ای که از ابزاهای پوشیدنی استفاده می‌کند، در جاده حرکت کرده و پشت یک خودروی پارک شده پنهان می‌شود. این عابر پیاده توسط زیرساخت هوشمند متصل به آژور که در کنار جاده نصب شده مکان‌یابی می‌شود. امتیازات فناورانه این دیدگاه براساس نمونه‌های مذکور در CES ۲۰۱۶‌ به نمایش در آمده و در حال توسعه است. راهکار مایکروسافت و IAV‌ با بسته‌ی اینترنت اشیاء آژور، خودروی متصل، داده‌های زیر ساخت و کرتانا آنالیتیکس سازگار می‌شود تا بتواند هر گونه خطر احتمالی را مدل‌سازی کند.

راهکارهای ابری با ماهیت این چنینی برای انتقال اطلاعات از محیط اطراف مانند سنسور چراغ‌های ترافیک به خودروی متصل به سرویس کاربرد دارد که بتوان راه حل‌های ایمنی بهتری را در نظر گرفت. خودروی CHAD می‌تواند به منظور افزایش ایمنی و راحتی در رانندگی‌های پویا هشدار V۲X‌ را دریافت کند تا با تشخیص به موقع خطر در زمان لازم بتواند مانع تصادف شود. اُدو وِنِر، نایب رییس اجرایی عملگرهای داخلی خودرو در IAV گفته است که این راهکار ابری عملکردی مشابه سنسورهای محیطی دارد.

اینکه مایکروسافت با استفاده از سرویس آژور و بسته‌ی آفیس ۳۶۵ وارد دنیای خودر شود، در نوع خود مي‌تواند خبر جالبی باشد. این کمپانی اعلام کرده توانایی کنترل خودروهای ولوو با بند ۲ مایکروسافت نیز امکان‌پذیر شده است. ضمن اینکه ردموندی‌ها قصد دارند با همکاری هارمن، آفیس ۳۶۵ را وارد داشبورد خودروها کنند. همکاری IAV و مایکروسافت به خودروهای ختم نمی‌شود و قرار است این دو کمپانی قابلیت کانتینیوم را وارد خودروها کنند. به زودی سرویس ابری مایکروسافت آژور با سیستم Nissan Telematics یکپارچه خواهد شد.


امکان کنترل خودروهای آئودی از طریق اپل تی‌وی میسر شد

آئودی به عنوان یکی از پیشروان صنعت خودرو، از قابلیت کنترل خودرو از طریق اپل تی‌وی رونمایی کرد. برای آشنایی با جزئیات این تکنولوژی با زومیت همراه باشید.

شاید تصور کنید با قابلیت کنترل خودرو از طریق اپل تی‌وی قادر خواهید بود با ریموت کنترل اپل تی‌وی خود به خودرو دستور دهید تا فرزندتان را از مدرسه به منزل بیاورد، اشتباه می‌کنید. البته با پیشرفت سریع دنیای خودرو در چند سال اخیر، به خصوص در زمینه‌ی خودروهای هوشمند، می‌توان امیدوار شد که در چند سال آینده این قابلیت نیز فراهم شود.

اخبار لحظه به لحظه از نمایشگاه CES 2016

اما تکنولوژی که آئودی در نمایشگاه CES ۲۰۱۶ از آن رونمایی کرده است، به اپل تی‌وی امکان اعمال دستورات خاصی به خودرو را می‌دهد؛ درست مشابه اپلیکیشن مخصوص آیفون وآیپد که پیش‌تر معرفی شده بود. برای این کار به اپل تی‌وی نسل چهار در کنار یکی از نمونه‌های Q۷ یا A۴ مدل ۲۰۱۷ احتیاج خواهید داشت. به این ترتیب قادر خواهید بود از روی مبل منزل خود اقدام به قفل و باز کردن دربهای خودرو کنید. امکان تنظیم دمای کابین و دریافت اطلاعات کلیدی اعم از وضعیت سوخت یا باتری نیز در دسترس است. آئودی هنوز تصاویر رسمی از محیط اپلیکیشن خود را در اپل تی‌وی منتشر نکرده است؛ با این حال می‌توان انتظار محیطی شبیه به اپلیکیشن مخصوص آیفون و آیپد آن را دانست.

نمایشگاه CES امسال با تکنولوژی‌های گسترده‌ای از هوشمندسازی خودروها همراه بود و در حال حاضر تمرکز اصلی سازندگان، تولید نمونه‌های خودران و اتصال آن‌ها به شبکه‌ی اینترنت اشیا است. بر این اساس راننده قادر به کنترل بخش‌های مختلفی از خودرو از طریق گجت‌های هوشمند خود اعم از موبایل، تبلت، ساعت و تلویزیون خواهد بود و هر تولید کننده‌ای که بتواند محصول خود را هوشمند‌تر کند، به قابلیت‌های کنترلی از راه دور آن نیز افزوده می‌شود.


سنهایزر هدفون سه بعدی مخصوص واقعیت مجازی، معرفی کرد

لذت واقعیت مجازی زمانی به اوج خود می‌رسد که با یک صدای عالی همراه باشد. در همین راستا سنهایزر یک هدفون سه بعدی معرفی کرده است.

اخبار لحظه به لحظه از نمایشگاه CES 2016

برای تکمیل تجربه‌ی کاربری در واقعیت مجازی علاوه بر هدست به یک هدفون سه بعدی نیز نیاز خواهد داشت. در همین راستا سنهایزر، کمپانی معتبر فعال در حوزه‌ی صدا، هدست سه بعدی خود را معرفی کرده است. این هدست باعث می‌شود تا بیش از پیش در واقعیت مجازی غرق شویم و لذت استفاده از آن در بازی‌ها دو چندان شود.

سنهایزر در CES ۲۰۱۶ این محصول را به نمایش در آورد و اعلام کرد که صدای سه بعدی مرز جدیدی از تعالی است که تجربه‌ی گوش دادن برای کاربران را از مرزهای فعلی فراتر می‌برد. صدای سه بعدی در موارد مختلف از واقعیت مجازی در بازی‌ها تا ضبط صدا و مخابره کردن آن به دیگران مورد استفاده قرار می‌گیرد.

این کمپانی آلمانی برای ارائه‌ی صدای سه بعدی از یک مجموعه ۹.۱ اسپیکره در هدفون خود استفاده کرده است. این ۹ اسپیکر با دقت بالا و در زوایای خاصی کنار یکدیگر قرار گرفته‌اند تا صدای فراگیر سه بعدی به گوشی مخاطب برسد. سنهایزر همچنین الگوریتم تازه‌ای را برای پخش صدا در نظر گرفته است که با واقعیت مجازی در بازی‌ها همراه می‌شود و تجربه‌ای متفاوت را در اختیار مخاطب قرار می‌دهد. سنهایزر خبر از میکروفون‌های جدید برای ضبط صدا سازگار با واقعیت مجازی داده است تا چرخه‌ی تولید و پخش صدای واقعیت مجازی کامل شود.


آلموند 3؛ روتری با قابلیت هشدار امنیتی

در طول سال گذشته، سکوریتی‌فای تلاش کرده تا روتری با قابلیت خانه‌ی هوشمند بسازد که نتیجه‌ی آن عرضه‌ی جدیدترین عضو سری آلموند از روترهای این کمپانی بوده است.

اخبار لحظه به لحظه از نمایشگاه CES 2016

روترهای سری آلموند به کاربر اجازه می‌دهند تا محصولات خانه‌ هوشمند را که با ZigBee، Z-Wave، وای‌فای و بلوتوث کار می‌کنند کنترل کنید. اما سکوریتی‌فای پا را یک قدم فراتر گذاشته و روتر جدید سری آلموند خود یک دستگاه خانه هوشمند است؛ زنگی قوی که در صورت بروز هر اتفاق خاص می‌تواند به صدا در بیاید.

روتر جدید Almond ۳ به تنهایی نمی‌تواند امنیت منزل شما را تامین کند و شما هنوز هم نیاز به تهیه‌ی سنسوری دارید که بتواند باز یا بسته بودن پنجره یا در منزل را در صورت لزوم تشخیص دهد. اما پس از اینکه این تجهیزات یکبار پیکربندی و راه‌اندازی شدند، أنگاه می‌توانید از صدای آلارم روتر خود به عنوان یک منبع هشدار استفاده کنید.

یکی از مزایای ایجاد صدای هشدار در روتر سکوریتی‌فای این است که اینگونه روتر می‌تواند ترفندهایی هوشمندانه را انجام دهد. به عنوان مثال، این روتر می‌تواند در صورت عدم اتصال گوشی شما به وای‌فای منزل تشخیص دهد که شما از خانه دور هستید و در چنین شرایطی به رصد هرگونه فعالیت مشکوک در منزل شما بپردازد.

آلموند۳ بسیار شبیه به سایر روترهای خانواده‌ی آلموند است. این روتر برای دسترسی بهتر است در مرکزی‌ترین قسمت خانه و روی دیوار نصب شود تا سیگنال کافی برای دسترسی به هر گوشه‌ی منزل را داشته باشد. بدین شکل می‌تواند در نقش یک کنترل‌کننده‌ی مرکزی برای محصولات خانه‌ی هوشمند شما نقش ایفا کند. مشابه نسخه‌های پیشین، این روتر مجهز به یک صفحه‌ی نمایش لمسی روی خود است که ضمن نمایش اطلاعاتی نظیر آب و هوا، امکان کنترل راحت‌تر را برای شما فراهم می‌کند.

به صورت پیش‌فرض آلموند ۳ تنها قادر به اتصال به محصولات خانه‌ی هوشمندی است که از تکنولوژی ZigBee پشتیبانی می‌کنند. اما سکوریتی‌فای اعلام کرده که امکان اضافه کردن Z-Wave و بلوتوث نیز وجود دارد. این نسخه از روتر از وای‌فای ۸۰۲.۱۱ac نیز پشتیبانی می‌کند.

این روتر با قیمت ۱۱۹ دلار و از ماه‌های آینده در دسترس علاقه‌مندان قرار خواهد گرفت.


دل از نمایشگرهای اولتراشارپ ۲۴ و ۲۷ اینچی بدون حاشیه رونمایی کرد

کمپانی دل از دو نمایشگر بدون لبه‌ی جدید خود در نمایشگاه CES 2016 رونمایی کرد.

اخبار لحظه به لحظه از نمایشگاه CES 2016

دل دو نمایشگر از سری اولتراشارپ خود در دو سایز ۲۴ و ۲۷ اینچ معرفی کرد. این نمایشگرها بدون حاشیه هستند و تنها در رزولوشن تصویر با یکدیگر تفاوت دارند. روزلوشن تصویر مدل ۲۴ اینچی فول اچ دی است، در حالی که رزولوشن مدل بزرگتر QHD است.

این دو مدل کمی از لحاظ ضخامت نیز با یکدیگر تفاوت دارند. مدل کوچک‌تر از ضخامت ۵.۳ میلی‌متر در بالا و ۸.۳ میلی‌متر در پایین برخوردار است. این در حالی است که در مدل ۲۷ اینچی، ضخامت بالای نمایشگر به ۷.۳ میلی‌متر افزایش یافته است. در عین حال هر دو مدل ۹۹ درصد طیف رنگی RGB را پوشش می‌دهند.

این نمایشگرها از HDMI ۱.۴، DP ۱.۲، DP-Out، چهار پورت USB۳ و خروجی صدا برخوردار هستند. همچنین هر دو نمایشگر به همراه یک بازو ارائه شده‌اند و می‌توان از آنها برای اتصال به گوشه‌های میز و کاهش فضای اشغال شده توسط مانیتورها استفاده کرد.


این دوربین جیبی حرارتی کمک می‌کند تا در تاریکی ببینیم

اگر به طبیعت گردی علاقه دارید و زیاد اتفاق می‌افتد که در تاریکی مطلق قرار بگیرید، احتمالا از دوربین FLIR Scout TK استقبال خواهید کرد.

اخبار لحظه به لحظه از نمایشگاه CES 2016

وقتی در تاریکی هستید و به هر دلیلی منبع نور همراه خود ندارید، آرزو می‌کنید که کاش چنین دوربینی در اختیار داشتید. دوربین حرارتی FLIR Scout TK به شما کمک می‌کند که حتی در تاریکی مطلق نیز بتوانید موجودات زنده‌ را از طریق دمای بدن‌شان مشاهده کنید.

اخبار لحظه به لحظه از نمایشگاه CES 2016

آنچه با این دوربین مشاهده خواهید کرد چیزی شبیه به تصاویر پایین است:

اخبار لحظه به لحظه از نمایشگاه CES 2016

اخبار لحظه به لحظه از نمایشگاه CES 2016


با اکزولنز کیفیت عکس‌‌های خروجی آیفون را ارتقا دهید

شرکت اکزولنز با همکاری زایس اقدام به توسعه‌ی لنز‌های مخصوص آیفون ۶ و ۶ اس کرده است، بنابراین می‌توانید به کمک آن‌‌ها کیفیت عکس‌های خروجی خود را ارتقا دهید.

اخبار لحظه به لحظه از نمایشگاه CES 2016

در حال حاضر عکاسی یکی از کاربرد‌های اصلی گوشی‌های هوشمند است و این مساله به فروش دوربین‌های دیجیتال لطمه‌ی زیادی زده است. با این حال گوشی‌های هوشمند هم‌چنان ضعف‌های زیادی اعم از فاصله‌ی کانونی ثابت و نبود زوم اپتیکال، در این زمینه دارند. لنز‌های زیادی در همین راستا معرفی و به بازار عرضه شده‌اند تا ضعف‌های گوشی‌های هوشمند را تا حدودی جبران کنند. شرکت اکزولنز با همکاری زایس، نیز اقدام به معرفی لنزهای مخصوص آیفون کرده است.

اخبار لحظه به لحظه از نمایشگاه CES 2016

اکزولنز و زایس در نمایشگاه CES ۲۰۱۶ اقدام به معرفی لنز‌های واید، ماکرو و تله‌فوتو برای آیفون کردند. تمامی این لنز‌های به گیره‌ی فلزی مجهز شده‌اند و قابل استفاده روی آیفون‌های ۶ و ۶ اس و بالطبع انواع پلاس آن‌ها هستند. پس از بررسی‌های اولیه از لنز واید این شرکت، تفاوت زیادی در تصاویر خروجی مشاهده شد. تصاویر به اندازه کافی شارپ بوده و اختلالی در محیط مشاهده نشد. کیفیت ساخت لنز‌ها نیز در حد بالایی قرار دارد. یکی از نقاط ضعف این لنز‌ها، وجود گیره‌های غیرقابل جداسازی است. با وجود اتصال محکم و آسان لنزها به آیفون از طریق گیره‌ی خود، اما وجود آن‌ها باعث می‌شود نتوانید لنز‌ها را در کیفی کوچک قرار داده و همواره به همراه داشته باشید. لنز‌های معرفی شده‌ی اکزولنز را نمی‌توان همواره به آیفون متصل نگه داشت و حمل آن‌ها نیز برای افرادی که به هر دلیلی امکان حمل دوربین‌های دیجیتال را ندارند، کمی سخت خواهد بود.

اخبار لحظه به لحظه از نمایشگاه CES 2016

لنز‌های اکزولنز مخصوص آیفون در سه ماهه‌ی دوم سال جاری و در دو بسته عرضه خواهند شد. بسته‌ی اول حاوی لنز‌های ماکرو و واید به همراه گیره و کیف مخصوص خود به قیمت ۲۹۹ دلار خواهد بود. لنز تله فوتو نیز در بسته‌ی جدا به قیمت ۱۹۹ دلار به فروش خواهد رسید. برچسب‌ قیمت‌ لنز‌های اکزولنز تقریبا برابر با نصف قیمت آیفون است با این حال به کمک آن‌ها می‌توانید نیاز‌های خود را در عکاسی و در حد دوربین‌های خانگی به خوبی تامین کنید. در ادامه می‌توانید تغییر کیفیت عکس خروجی را هنگام استفاده از لنز واید اکزولنز مشاهده کنید.


با Jaq گوشی خود را توسط سلول‌های سوخت هیدروژنی شارژ کنید

جک یک شارژر گوشی‌های هوشمند است که توسط باتری‌های مجهز به سلول‌های سوخت هیدروژنی کار می‌کند. سازنده‌ی این شارژر آن را اولین شارژر هیدروژنی دنیا می‌دانند.

اخبار لحظه به لحظه از نمایشگاه CES 2016

جک (Jaq) محصول یک استارتاپ سوئدی به نام MyFC است که تلاش می‌کند از طریق سلول‌های سوخت هیدروژنی، امکان شارژ شدن گوشی‌های هوشمند را فراهم کند. این کمپانی ادعا می کند که محصولش، اولین شارژر سوختی دنیا است.

این باتری بدون نیاز به اتصال به برق، شارژ می‌شود. در واقع باتری Jaq به جای ذخیره‌ی جریان الکتریسته از برق شهر، به واسطه‌ی واکنش‌های شیمیایی با کارت‌های آب و نمک کار می‌کند. برای شارژ شدن این باتری کافی است تا کارتی که حاوی آب و نمک است را در محفظه‌ی در نظر گرفته شده آن، قرار دهید تا ظرفیت ۱۸۰۰ میلی آمپر ساعتی این باتری پر شود و آماده‌ی شارژ کردن آیفون یا گوشی‌های اندرویدی شود.

این کمپانی شارژر سوختی خود را برای افرادی ساخته است که برای مدت طولانی به برق دسترسی ندارند و تنها ۱۰ یا ۲۰ کارت حاوی آب و نمک را همراه خود حمل می کنند تا در طول سفر همیشه بتوانند گجت‌های همراه خود را شارژ کنند.

کمپانی MyFC هنوز قیمت دقیق کارت‌های اضافی این شارژر را اعلام نکرده است؛ اما پیش‌بینی می‌کند برای شارژ این کارت‌‌ها، کاربر حدودا ۵ دلار در ماه هزینه داشته باشد.


ال‌جی یک لپ‌تاپ با صفحه نمایش 4K و اسپیکرهای هارمن کاردون معرفی کرد

نمایشگاه CES از امروز رسما شروع به کار کرده و حالا محصولات در معرض نمایش عموم قرار می‌گیرند. یکی از این محصولات لپ‌تاپ ۱۵.۶ اینچی با رزولوشن 4K ال‌جی است که مجهز به اسپیکرهای هارمن کاردون نیز شده است.

اخبار لحظه به لحظه از نمایشگاه CES 2016

ال‌جی در نمایشگاه CES ۲۰۱۶ لپ‌تاپ جدید ۱۵.۶ اینچی خود با نام ۱۵U۵۶۰ را در معرض دید عموم قرار داده است. این لپ‌تاپ که دارای سیستم عمل ویندوز ۱۰ است، علاوه بر صفحه نمایش ۴K، مجهز به اسپیکرهای ساخت هارمن کاردون نیز شده است.

از سایر مشخصات این لپ‌تاپ می‌توان به ۸ گیگابایت رم، پردازنده‌ی گرافیکی ۹۴۰M انویدیا و گزینه‌های دارای ۵۱۲ گیگابایت حافظه‌ی SSD یا ۱ ترابایت HDD اشاره کرد.

همان طور که انتظار می‌رود این لپ‌تاپ مجهز به آخرین نسل از پردازنده‌های اینتل شده است. متاسفانه در حال حاضر در مورد قیمت و زمان عرضه‌ی این محصول اطلاعاتی در دست نیست.


جنرال موتورز، شورولت بولت را معرفی کرد

شورولت در نمایشگاه CES 2016 خودروی الکتریکی بولت ۲۰۱۷ را معرفی کرد. این محصول با عملکرد مناسب و قیمت اندک خود از جایگاه ویژه‌ای در صنعت خودروسازی برخوردار است.

اخبار لحظه به لحظه از نمایشگاه CES 2016

یکی از مواردی که باعث عدم فروش خودرو‌های الکتریکی می‌شود، قیمت بالای آن‌ها نسبت به سایر انواع خودرو است. سال گذشته شورولت با معرفی نمونه‌ی مفهومی بولت سعی در تغییر این روند داشته است. جنرال موتورز در نمایشگاه CES ۲۰۱۶ نمونه‌ی نهایی این خودرو را در معرض نمایش عموم گذاشت و اعلام کرد به زودی فروش آن را تحت مدل ۲۰۱۷ آغاز خواهد کرد.جنرال موتورز در خصوص مسافت قابل پیمایش این خودروی برقی اعلام کرد که بولت می‌تواند با یک بار تا ۳۲۰ کیلومتر را طی کند و برچسب قیمت ۳۰۰۰۰ دلاری آن، ارزان‌تر از سایر نمونه‌های موجود در بازار است.

اخبار لحظه به لحظه از نمایشگاه CES 2016

بولت از اطلاعات بسیاری جهت پیش‌بینی و افزایش مسافت پیمایش خودرو بهره می‌برد. سابقه و نحوه‌ی رانندگی مالک، شرایط جوی و مسیر رانندگی از جمله اطلاعاتی است که شورولت بولت از آن‌ها جهت بهبود عملکر خود بهره می‌برد. سیستم ناوبری پیشرفته‌ای این خودرو نیز بهترین مسیر را جهت کاهش مصرف باتری‌ها انتخاب خواهد کرد؛ در مواقع لازم ایستگاه‌های شارژ نزدیک به خودرو نیز به راننده پیشنهاد داده خواهد شد. سیستم اتصال بلوتوث این خودرو نیز برای کاهش مصرف انرژی بهینه شده است. جنرال موتورز هنوز اطلاعات دقیقی در خصوص میزان زمان لازم برای شارژ کامل خودرو اعلام نکرده است.

اخبار لحظه به لحظه از نمایشگاه CES 2016

در کابین بولت، شورولت از نمایشگر بزرگ ۱۰.۲ اینچی مجهز به پلتفرم MyLink بهره برده است که در شرایط لازم اقدام به پخش تصاویر دوربین‌‌های تعبیه شده در اطراف خودرو می‌کند. تکنولوژی اختصاصی آن‌استار جنرال موتورز نیز اتصال ۴G را برای سرنشینان به ارمغان می‌آورد. امکان دانلود و نصب اپلیکیشن‌های کاربردی نیز در این پلتفرم موجود است. استارت از راه دور خودرو و تعیین دمای کابین پیش از سوار شدن سرنشینان، به صورت استاندارد در بولت تعبیه شده‌اند.

اخبار لحظه به لحظه از نمایشگاه CES 2016

شورولت هنوز جزئیات کامل بولت را منتشر نکرده است و برای اطلاع از امکانات و آپشن‌های آن باید کمی منتظر باشیم. اما مساله‌ای که واضح است، قیمت پایین بولت نسبت به سایر خودرو‌های الکتریکی هم رده است. این خودرو اولین محصولی خواهد بود که با مسافت قابل پیمایش بیش از ۳۰۰ کیلومتر، به صورت گسترده و با قیمت کمتر از ۴۰ هزار دلار به بازار عرضه می‌شود. تسلا نیز درصدد توسعه‌ی نمونه‌ی ارزان قیمت Model 3 و عرضه‌‌ی آن در سال ۲۰۱۷ است.


ویتینگز پایشگر سلامتی مجهز به نمایشگر جوهر الکترونیکی خود را معرفی کرد

یکی از محصولاتی که طی نمایشگاه CES ۲۰۱۶ توجهات را به سوی خود جلب کرد پایشگر فعالیت‌های روزانه ساخت شرکت ویتینگز بود. ویتینگز پایشگر Go را با طراحی زیبا و عمر باتری طولانی معرفی کرد.

اخبار لحظه به لحظه از نمایشگاه CES 2016

در حال حاضر پایشگرهای فعالیت روزانه زیادی در بازار وجود دارد. ویتینگز بر روی دو نکته تمرکز کرده است؛ عمر باتری بالا به لطف نمایشگر جوهر الکترونیکی و شمارش معکوس برجسته که کاربر را همیشه با تحرک حفظ می‌کند.

این دستبند پایشگر در سه ماه اول سال ۲۰۱۶ با قیمت ۷۰ دلار به بازار عرضه خواهد شد. کاربر می تواند این دستگاه را در جیب خود قرار دهد، به کمر بند خود بچسباند یا حتی از طریق یک بند آن را به صورت یک مچ‌بند استفاده کند. مهم نیست که به چه شکل Go‌ را حمل می‌کنید، این دستگاه به طرز هوشمند فعالیت‌های شما را شناسایی و پایش می‌کند. چه در حال پیاده‌روی باشید، بدوید، شنا کنید یا بخوابید نیازی به تغییر حالت پایش فعالیت‌های شما به صورت دستی نیست.

نمایشگر کم مصرف از نوع جوهر الکترونیکی این پایشگر باعث می‌شود تا دستگاه حدود ۸ ماه فقط با یک باتری ساعت به کار خود ادامه دهد. با استفاده از نرم افزار رایگان Withings Health Mate که برای اندروید و iOS‌ طراحی شده است، حتی کاربران قادر خواهند بود که اهداف سلامتی برای خود تعیین کنند. پیشرفت آن‌ها بر روی پایشگر با استفاده از یک شمارشگر معکوس مدور نشان داده می‌شود.

اخبار لحظه به لحظه از نمایشگاه CES 2016

نمایشگر جوهر الکترونیکی به عنوان دکمه حساس به لمس هم کار می‌کند که به کاربر این قابلیت را می‌دهد که بین اهداف سلامتی تعیین شده و حالت‌های پایش سوویچ کند. همچنین زمانی که وقت استراحت است و قرار نیست فعالیت خاصی صورت بگیرد به صورت یک ساعت در می‌آید.


نسل جدید کامپیوتر جیبی اینتل معرفی شد

نسل جدید کامپیوتر جیبی اینتل با نام کامپیوت استیک به همراه بهینه‌سازی‌های قابل توجه نسبت به نسل قبلی در نمایشگاه CES 2016 معرفی شد.

اخبار لحظه به لحظه از نمایشگاه CES 2016

اینتل در کنفرانس CES ۲۰۱۶ از نسل جدید کامپیوتر جیبی خود رونمایی کرد که توانایی تبدیل هر نمایشگری به یک کامپیوتر کامل را دارد. این دستگاه نسبت به نسل قبل خود علاوه بر افزایش توان پردازشی، کاهش اندازه را نیز تجربه کرده است.

اخبار لحظه به لحظه از نمایشگاه CES 2016

کامپیوت استیک‌های اینتل از نسل جدید پردازنده‌های کم مصرف Core m همین شرکت بهره می‌برند. نمونه‌ی۴۹۹ دلاری به Core m۵-۶Y۵۷ مجهز شده است و نمونه‌ای که از Core m۳-۶Y۳۰ بهره می‌برد، برچسب قیمت ۳۹۹ دلاری را به همراه دارد.

تفاوت قیمت این دو دستگاه تنها به دلیل پردازنده‌های متفاوت هر یک نیست؛ نمونه‌ی گران‌تر به سیستم عامل ویندوز ۱۰ مجهز است در حالی که برادر ارزان‌تر آن فاقد سیستم عامل است. سایر مشخصات کامپیوت استیک‌های اینتل عبارتند از حافظه‌ی ۶۴ گیگابایتی در کنار ۴ گیگابایت حافظه‌ی رم. همچنین این دستگاه‌ها از سه خروجی یو‌اس‌بی در کنار قابلیت ارتباط وایرلس AC ۷۲۶۵ و بلوتوث ۴.۱ بهره می‌برد. زمان آغاز تولید محصولات مذکور، ماه فوریه‌ی سال جاری است.

اخبار لحظه به لحظه از نمایشگاه CES 2016

برای آن دسته از افرادی که نیازی به قدرت پردازشی سری Core m ندارند، می‌توانند نمونه‌ی ۱۵۹ دلاری مجهز به پردازنده‌ی سری Atom را خریداری کنند. کامپیوت استیک ارزان قیمت اینتل به پردازنده‌ی Atom x۵-Z۸۳۰۰ مجهز است که علی رغم قیمت کمتر از نصف آن نسبت به برادر‌های قدرتمند خود، عملکرد بسیار ضعیف تری دارد. این دستگاه از ۳۲ گیگابایت حافظه‌ی ذخیره سازی در کنار ۲ گیگابایت حافظه‌ی رم بهره می‌برد. در زمینه‌ی اتصالات‌، اینتل در نمونه‌ی ارزان کامپیوتر جیبی خود اقدام به تعبیه دو خروجی یو‌اس‌بی در کنار اتصال وایرلس AC ۷۲۶۵ و بلوتوث ۴، کرده است. این استیک در حال تولید است و به زودی وارد بازار خواهد شد.

کامپیوت استیک‌های اینتل ارزان، قدرتمند و بسیار قابل حمل هستند و برای آن دسته از افرادی که به این محصولات نیاز دارند، می‌تواند بسیار کاربردی باشد. اینتل در زمینه‌ی کامپیوتر‌های جیبی عملکرد قدرتمندی داشته است و جز سردمداران این بازار به شمار می‌رود.


لپ‌تاپ‌های سری Latitude 7000 را با صفحه نمایش QHD معرفی کرد

به دنبال یک لپ‌تاپ ویندوزی با کیفیت هستید؟ دل لپ‌تاپ‌های سری Latitude 7000 را به CES آورده تا نظر مثبت کاربران را به سمت محصولات خود جلب کند.

اخبار لحظه به لحظه از نمایشگاه CES 2016

لپ تاپ دو کاره‌ی Latitude ۱۲ ۷۰۰۰، در واقع یک تبلت / لپ‌تاپ هیبریدی است که به صفحه نمایش ۱۲.۵ اینچ با رزولوشن QHD مجهز شده است و از نظر کیفیت ساخت و طراحی نیز عالی به نظر می‌رسد.

اخبار لحظه به لحظه از نمایشگاه CES 2016

این لپ‌تاپ به نسل ششم پردازنده‌های اینتل به همراه ۸ گیگابایت حافظه‌ی رم مجهز شده است. پردازنده‌ی اصلی از سری Core M است و پردازنده‌ی گرافیکی نیز Intel HD ۵۱۵ است. این لپ‌تاپ با حافظه‌ی SSD در ظرفیت‌های متنوع تا ۵۱۲ گیگابایت عرضه می‌ود.

لپ‌تاپ Latitude ۷۰۰۰ تنها ۱.۲۵ کیلوگرم وزن و ۱۸ میلی‌متر ضخامت دارد. این لپ‌تاپ همچنین در سایز ۱۴ و ۱۳ اینچ نیز عرضه می‌شود تا کاربر بتواند به میل خود یکی از این مدل‌ها را انتخاب کند. امکان تهیه این لپ‌تاپ با صفحه‌نمایش مجهز به رزولوشن ۱۹۲۰ در ۱۰۸۰ یا ۳۲۰۰ در ۱۸۰۰ پیکسل نیز وجود دارد.

این لپ‌تاپ‌ها از درگاه تاندربولد و USB ۳ پشتیبانی می‌کنند.


شرکت ریزر وب‌کم Stargazer را برای گیمرها معرفی کرد

با رشد روزافزون تعداد استریم‌ها و محبوبیت بالای سرویس‌هایی مانند توییچ، کمپانی ریزر هم بیکار نمانده و یک وب‌کم مخصوص گیمرها و استریمرها در نمایشگاه CES 2016 معرفی کرده است.

اخبار لحظه به لحظه از نمایشگاه CES 2016

با وجود دوربین‌های داخلی دستگاه‌های قابل حمل، خرید وب‌کم‌ها این روزها چندان رونقی ندارد؛ اما محبوبیت روزافزون استریم کردن محتوا در شبکه‌هایی مانند توییچ باعث شده تا کمپانی ریزر به فکر ساختن وب‌کم Stargazer بیفتد. این وب‌کم که در CES ۲۰۱۶ به نمایش درآمده، استریم‌کننده‌ها، گیمرها و کاربران ویندوز ۱۰ را مخاطبان اصلی‌اش قرار داده و سعی دارد با قابلیت‌های خاص‌اش توجه آن‌ها را به خودش جلب کند.

یکی از قابلیت‌های Stargazer امکان حذف تصویر پس‌زمینه است؛ مشابه کاری که در تکنیک پرده‌ی سبز و آبی انجام می‌شود و با آن می‌توانیم تصویر فرد را بر روی پس‌زمینه‌ای دلخواه مونتاژ کنیم. این محصول همچنین می‌تواند با به‌کارگیری فناوری دوربین سه‌بعدی RealSense اینتل، با مشاهده‌ی اشارات (Gestures) و حرکات کاربر امکان اجرای دستورات مختلف را برای وی فراهم کند. وب‌کم ریزر قادر است تا ۷۸ نقطه از چهره و ۲۲ نقطه از هر دست را تشخیص دهد و کاربر می‌تواند با آن، بازی‌ها را با تکان دادن دست به این‌سو و آن‌سو اجرا کند یا آنکه با به‌کارگیری قابلیت Hello در ویندوز ۱۰ و قرار گرفتن در برابر وب‌کم (به‌شکلی که چهره‌اش در دید آن قرار داشته باشد) وارد حساب‌کاربری‌اش شود. البته ویژگی تشخیص حرکات در Stargazer هنوز در مراحل اولیه به سر می‌برد و فعلاً جای کار زیادی دارد.

وب‌کم Stargazer می‌تواند با رزولوشن ۷۲۰p و نرخ ۶۰ فریم بر ثانیه به فیلم‌برداری بپردازد و در تماس‌های ویدیویی هم قادر است رزولوشن ۱۰۸۰p با نرخ ۳۰ فریم بر ثانیه را برای استفاده‌کنندگان‌اش فراهم کند. این محصول از سیستم کاهش نویز هم بهره می‌برد تا کاربر بتواند با وجود حضور در محیط‌های نه‌چندان آرام، با دردسر کمتری صدای‌اش را به گوش مخاطبان‌اش برساند. وب‌کم ویژه‌ی ریزر این قابلیت را هم دارد که از اشیائی که روبه‌روی‌اش قرار می‌گیرند، اسکن‌های سه‌بعدی تهیه کند؛ اسکن‌هایی که می‌شود آن‌ها را به چاپگرهای سه‌بعدی فرستاد.

ریزر قصد دارد Stargazer را در سه‌ماهه‌ی دوم ۲۰۱۶ با قیمت بالای ۱۹۹ دلار به بازارها عرضه کند. این محصول در حال حاضر تنها با ویندوز ۱۰ سازگاری دارد.


دل سری جدید دستگاه‌های لتیتیود 5000 را معرفی کرد

دستگاه‌های هیبریدی از جمله محصولاتی هستند که در کانون توجه شرکت‌های مختلف قرار دارند. کمپانی دل نیز از سری جدید تبلت هیبریدی لتیتیود 5000 خود در CES 2016 رونمایی کرد.

اخبار لحظه به لحظه از نمایشگاه CES 2016

دل از جمله شرکت‌های مشهور در زمینه‌ی تولید دستگاه‌های کامپیوتری از جمله انواع لپ‌تاپ و دستگاه‌های دسکتاپ است که در بخش تولید انواع تبلت نیز دستی بر آتش دارد. این کمپانی از کامپیوترهای سری لتیتیود ۷۰۰۰ خود رونمایی کرده و امروز در جریان CES ۲۰۱۶ محصولات سری لیتیود ۵۰۰۰ نیز معرفی شدند. محصولات سری لتیتیود از جمله با کیفیت‌ترین دستگاه‌های دل هستند.

Latitude ۱۱ ۵۰۰۰ یک دستگاه هیبریدی است که در دو مدل مختلف معرفی شده است. دستگاه اول دارای امکانات امنیتی ویژه‌ای است که برای مشتریان خاص و رده‌بالا عرضه می‌شود و مدل دوم برای کاربران عادی تولید خواهد شد. از نظر مشخصات فنی و طراحی هر دو مدل یکسان هستند. کاربران می‌توانند بین دو مدل پردازنده‌ی Core M اینتل یکی را انتخاب کنند و امکان سفارش دستگاه با رم ۸ گیگابایتی نیز وجود دارد. لتیتیود ۵۰۰۰ جدید دل به یک نمایشگر لمسی ۱۰.۸ اینچی با رزولوشن فول‌اچ‌دی مجهز شده که روی آن از روکش Concore Glass کرنینگ استفاده شده است. امکان خرید این تبلت با حافظه‌ی ذخیره‌سازی اس‌اس‌دی تا ۵۱۲ گیگابایت وجود دارد. لتیتیود ۱۱ از پورت یواس‌بی نوع سی پشتیبانی می‌کند.

اخبار لحظه به لحظه از نمایشگاه CES 2016

با این وجود اگر به دستگاه‌های هیبریدی علاقه‌ای ندارید می‌توانید به سراغ دیگر محصولات سری جدید لتیتیود ۵۰۰۰ بروید. لپ‌تاپ E۵۲۷۰ از سری لپ‌تاپ‌های latitude ۱۲ ۵۰۰۰ به یک نمایشگر ۱۲.۵ اینچی مجهز شده که امکان انتخاب رزولوشن آن وجود دارد. این لپ‌تاپ سبک و جمع و جور تنها ۱.۴۹ کیلوگرم وزن دارد و از پردازنده‌های سری Core i اینتل بهره می‌برد و کاربران می‌توانند حافظه‌ی رم آن را تا ۱۶ گیگابایت ارتقا دهند.

علاوه بر این دو مدل لپ‌تاپ دیگر از سری Latitude ۱۴ ۵۰۰۰ و Latitdue ۱۵ ۵۰۰۰ معرفی شدند. مدل ۱۴ اینچی E۵۴۷۰ و مدل ۱۵ اینچی E۵۵۷۰ نام دارد. تنها تفاوت این دو لپ‌تاپ با نمونه‌ی قبلی این است که به جای نمایشگر ۱۲.۵ اینچی به ترتیب به صفحه نمایش ۱۴ و ۱۵.۶ اینچی مجهز شده‌اند. روی هر دو مدل پردازنده‌ی نسل ششم Core i۷ اینتل نصب شده و از ۱۶ گیگابایت رم پشتیبانی می‌شود.

نکته‌ی مهم درباره‌ی دو مدل لپ‌تاپ آخر این است که از پردازنده‌های گرافیکی رادئون M۳۶۰ یا M۳۷۰ ای‌ام‌دی بهره می‌برند و می‌توان بازی‌های سبک را به عنوان سرگرمی روی آنها اجرا کرد.


کمپانی 360fly دوربین با قابلیت فیلمبرداری 4K و 360 درجه را روی کلاه ایمنی قرار می‌دهد

در صورتی که جزو علاقمندان به ورزش‌های هیجان انگیزی نظیر دوچرخه سواری در کوهستان یا مسیرهای ناهموار باشید، پس محصول جدید معرفی شده توسط 360fly یکی از گزینه‌های ایده‌آلی است که می‌تواند نظر شما را به خود جلب کند.

اخبار لحظه به لحظه از نمایشگاه CES 2016

اگر جزو افرادی هستید که به ورزش‌های اکشن و هیجان انگیزی نظیر دوچرخه سواری در کوهستان می‌پردازید، پس محصولات جدیدی که ۳۶۰fly در نمایشگاه CES ۲۰۱۶ معرفی کرده، به طور حتم نظر شما را جلب خواهد کرد. این کمپانی در جریان CES اکشن کمی را معرفی کرده که نه تنها قادر است ویدیو‌های ۴K را بصورت ۳۶۰ در جه ثبت کند، بلکه شامل دوچرخه، موتورسیکلت و کلاه ایمنی است که با یک دوربین همراه شده است. این اکشن کم قادر است تا ویدیو‌ها را با ۳۰ فریم بر ثانیه ثبت کرده و اطلاعات جانبی را که از سنسور جی پی اس دریافت کرده به آن اضافه کند. همچنین باید به پشتیبانی از ارتباط بی‌سیم، بلوتوث و دو ساعت عمرباتری اشاره کرد. همچون نسل پیشین، این دستبند هوشمند قادر است تا با استفاده از اپلیکیشن توسعه یافته برای آن با گوشی هوشمند ارتباط برقرار کرده و از طریق آن کنترل شود.

اخبار لحظه به لحظه از نمایشگاه CES 2016

در کنار قابلیت‌های ضبط ویدیو توسط این دوربین، ۳۶۰fly در نظر دارد تا ویژگی‌های بیشتری را نیز به این محصول که در پایان سال ۲۰۱۶ روانه‌ی بازار خواهد شد، اضافه کند. از جمله‌ی این ویژگی‌های جدید باید به AutoPilot Action Tracking اشاره کرد که با انتخاب سوژه وی را در میان تصویر قرار داده و ویدیو با محوریت وی ضبط می‌شود. همچنین ویژگی دیگری که به این دوربین اضافه خواهد شد، امکان استریم زنده‌ی ویدیو‌های ۳۶۰ درجه است. یکی از بهترین قابلیت‌های این دوربین، Collision Avoidance Alert است. با استفاده از این قابلیت در صورتی که شی خارج از دید کاربر در حال نزدیک شدن به وی باشد، دوربین به کاربر اخطار می‌دهد. ۳۶۰fly اعلام کرده که تمام قابلیت‌های اشاره شده در ماه‌های آینده تست شده و در قالب محصول نهایی روانه‌ی بازار خواهد شد.


Le Max Pro اولین گوشی هوشمند مجهز به اسنپدراگون ۸۲۰ رسما معرفی شد

سرانجام پس از مدت‌ها انتظار اولین گوشی هوشمند مجهز به اسنپدراگون ۸۲۰ معرفی شد. اگر انتظار داشتید که کوالکام بهترین پردازنده خود را برای اولین بار با یک گوشی بالارده از شرکت‌های نام آشنایی مانند ال‌جی، سونی یا سامسونگ به بازار عرضه کند باید بگوییم لِ تی‌وی مکس پرو اولین گوشی هوشمند مجهز به این پردازنده است.

اخبار لحظه به لحظه از نمایشگاه CES 2016

در شرایطی که پیش از این اعلام شده بود پردازنده‌ی اسنپدراگون ۸۲۰ تا اردیبهشت سال ۹۵ مختص گلکسی اس ۷ سامسونگ است، شرکت چینی ل‌ِ تی‌وی از اولین گوشی هوشمند دنیا مجهز به جدیدترین پردازنده کوالکام یعنی اسنپدراگون ۸۲۰ در جریان رویداد CES ۲۰۱۶ رونمایی کرد.

شاید بسیاری از کاربران هنوز نام LeTV را نشنیده باشند. این کمپانی بزرگ چینی مدت‌ها در زمینه‌ی ویدیوهای اینترنتی فعال بوده و مدتی است وارد دنیای گوشی‌های هوشمند شده و از همان بدو ورود محصولات قدرتمند و جذابی را معرفی کرده است. حالا با رونمایی از گوشی اِل‌ای مکس پرو قصد دارد یک بار دیگر قدرت خود را به رخ رقبا بکشد.

این گوشی علاوه بر پردازنده‌ی اسنپدراگون ۸۲۰، برای اولین بار از سنسور اثر انگشت Sense ID این شرکت بهره می‌‌برد. سنس آی‌دی با استفاده از سیستم فراصوت تصویر دقیق‌تری از اثر انگشت شما ثبت می‌کند. نکته‌ی جالب اینجا است که فرق نمی‌کند انگشت شما خشک یا خیس باشد.

ل تی‌وی مکس پرو در بخش نرم افزاری به اندروید مارشمالو مجهز شده است و در بخش سخت‌افزاری از نمایشگر ۶.۳۳ اینچی با رزولوشن ۲۵۶۰ در ۱۴۴۰ پیکسل و تراکم پیکسلی ۴۶۴ پیکسل در اینچ، دوربین ۲۱ مگاپیکسلی و پردازنده اسنپدراگون ۸۲۰ بهره می‌برد.

این گوشی هوشمند در سه نسخه با ۳۲، ۶۴ و ۱۲۸ گیگابایت حافظه داخلی به بازار عرضه می‌شود. ل تی‌وی باتری ۳۴۰۰ میلی‌آمپر ساعتی را برای تامین انرژی مورد نیاز آن برگزیده است.

اخبار لحظه به لحظه از نمایشگاه CES 2016

پرچمدار LeTV از استاندارد جدید وای‌فای ۸۰۲.۱۱ad با پشتیبانی از سرعتی در حد گیگابیت بر ثانیه استفاده می‌کند که به نظر می‌رسد تا زمان فراگیر نشدن روترهای ۸۰۲.۱۱ad، کارایی این استاندارد زیاد نخواهد بود. همچنین گوشی جدید ل تی‌وی از شبکه LTE‌ با سرعت فوق‌العاده بالا نیز پشتیبانی می‌کند. هنوز در مورد زمان عرضه و قیمت این گوشی هوشمند صحبتی نشده است.

استیو مولنکوف، مدیر عامل کوالکام اعلام کرده طی ماه‌های آینده تولیدکنندگان بیشتری از پردازنده‌ی اسنپدراگون ۸۲۰ استفاده خواهند کرد.


WonderCube بعنوان نامزد دریافت جایزه نوآوری CES 2016 انتخاب شد

در بین تمام محصولات متنوعی که در نمایشگاه CES 2016 معرفی شده‌اند، برخی محصولات هم هستند که در عین سادگی، گره از بسیاری از مشکلات روزانه کاربران باز می‌کنند. WonderCube یکی از این موارد است که در ادامه با آن آشنا خواهیم شد.

اخبار لحظه به لحظه از نمایشگاه CES 2016

هر چند در دنیای فناوری هر روز محصولات جدیدتر و جذاب‌تری عرضه می‌شود با این حال هنوز هم محدودیت‌هایی وجود دارند که به نظر می رسد در حال حاضر راه حلی برای آن‌ها یافته نشده است. درست به همین دلیل است که ساخت برخی از ابزارهای جانبی کوچک برای حل بسیاری از مشکلات مرسوم معنا پیدا می‌کنند هر چند که این ابزارها معمولا به معنای اضافه شدن برخی بارهای اضافه به کاربر هستند.

WonderCube‌ یک گجت خوب کوچک است که تلاش می کند تا بسیاری از مشکلات کاربران را حل کند. این ابزار به عنوان نامزد جایزه نوآوری CES ۲۰۱۶ انتخاب شده است.

اخبار لحظه به لحظه از نمایشگاه CES 2016

در نگاه اول واندر کیوب شبیه به یک جا کلیدی مکعبی شکل بوده و بسیار فشرده و قابل حمل است و فقط فضایی معادل ۱۶ سانتی متر مکعب را اشغال می‌کند. احتمالا متوجه خط‌ها و قطعات متحرک روی این گجت شده‌اید. یکی از قطعات این گجت کابلی است که به کمک آن می توانید واندر کیوب را شارژ کنید یا اطلاعات و داده‌ها را بین این گجت و کامپیوتر یا هر دستگاه دیگری که از درگاه USB پشتیبانی می‌کند، منتقل کنید. این کابل در دو نوع میکرو USB‌ برای ابزارهای اندرویدی و لایتنینگ برای ابزارهای iOS وجود دارد و با طول ۷.۶۲ سانتی‌متری که دارد درون خود مکعب جمع می‌شود. از این مکعب حتی می‌توان به عنوان یک پایه برای گوشی هوشمند هم استفاده کنیم. به کمک این مکعب می‌توانیم گوشی خود را به صورت عمودی با افقی نگه داریم. این مکعب به راحتی به پشت ابزار شما می‌چسبد و فقط کافی است که شما برای این که بهتر به چشم بیاید زاویه چسبندگی آن را به خوبی تنظیم کنید.

همچنین کاربران می‌توانند این مکعب را به ابزارهای خود برای انتقال فایل به صورت OTG متصل کنند. WonderCube‌دارای سه گزینه ذخیره سازی داخلی ۱۶، ۳۲ و ۶۴ گیگابایتی است که این امر فعلا فقط روی اندروید کار می‌کند. همچنین یک کارت حافظه میکرو SD یکپارچه نیز در آن وجود دارد که کاربر را قادر می سازد تا ۶۴ گیگابایت فضای ذخیره‌سازی خود را افزایش دهند که این واقعا یک ویژگی مفید است بخصوص که اگر شما اهل عکاسی و فیلمبرداری باشید و با کمبود فضا مواجه شده باشید.

برای مواقع اضطراری هم که باتری گوشی شما رو به پایان است، این گجت مجهز به شارژر باتری است بنابر این فقط کافی است که یک باتری ۹ ولتی را خریداری کنید و با شارژ این ابزار حدود ۳.۵ ساعت اضافه‌تر قابلیت صحبت با گوشی خود داشته باشید.

این مکعب همچنین دارای یک چراغ LED است که به شما کمک می‌کند تا در نور کم به مشکل برخورد نکنید. این ابزار از تاریخ ۲۱ اسفند برای پیش خرید در اختیار خریداران خواهد بود.



این گجت با اندازه‌گیری نفس شما، چربی سوزانده شده را محاسبه می‌کند

همه در تلاش هستند تا فناوری‌ها را طوری توسعه دهند که سلامت کاربر به سادگی و به سرعت تحت نظر گرفته شود. در همین راستا LEVL گجتی را توسعه داده که از طریق نفس شما می‌تواند میزان چربی سوزانده شده را تشخیص دهد.

اخبار لحظه به لحظه از نمایشگاه CES 2016

ابزار سلامتِ LEVEL تنها از طریق آنالیز نفس شما می‌‌تواند میزان چربی سوزانده شده را محاسبه کند. این دستگاه شبیه به ابزارهای تشخیص الکل است که پلیس استفاده می‌کند تا راننده‌های متخلف را شناسایی کند.

با این ابزار ورزشکار می‌تواند بعد از هر تمرین متوجه شود که چقدر چربی سوزانده است. افرادی که بدنبال تناسب اندام هستند نیز می‌توانند از این ابزار برای شناسایی حرکاتی که بیشترین چربی را می‌سوزاند استفاده کنند.

کمپانی LEVL حاصل ۵۰ سال تحقیق و تجربه در زمینه‌ی دانش و سلامت است. مطالعات بالینی محققان این شرکت نشان می‌دهد که یک همبستگی بین مقدار استون شناسایی شده در نفس و میزان چربی سوخته شده در بدن وجود دارد.

این محصول به گوشی‌های هوشمند نیز متصل می‌شود و به واسطه‌ی یک اپلیکیشن اختصاصی، اطلاعات استخراج شده از دستگاه را در خود ذخیره می‌کند.


اولین گوشی مجهز به پردازنده‌ی اسنپدراگون ۸۲۰ به کمپانی تازه‌کار LeTV تعلق دارد

در حالی که دقایقی پیش کنفرانس خبری کوالکام در جریان نمایشگاه CES ۲۰۱۶ برگزار شد، این کمپانی اعلام کرده اولین گوشی مجهز به پردازنده‌ی قدرتمند اسنپدراگون ۸۲۰ این شرکت، LeTV Le Max Pro خواهد بود.

اخبار لحظه به لحظه از نمایشگاه CES 2016

در حالی که لِ‌تی‌وی اعلام کرده بود قصد دارد پرچمدار خود را به نام اِل‌ای مکس پرو با پردازنده‌ی اسنپدراگون ۸۲۰ در CES 2016 معرفی کند، کوالکام نیز با تایید این خبر اعلام کرد اولین گوشی هوشمندی که از تراشه‌ی پرچمدار این شرکت بهره می‌برد، پرچمدار لِ‌تی‌وی خواهد بود. نکته‌ی جالب اینجاست که پیشتر اعلام شده بود پردازنده‌ی اسنپدراگون ۸۲۰ تا اردیبهشت سال ۹۵ مختص گلکسی اس ۷ سامسونگ است.

شاید بسیاری از کاربران هنوز نام LeTV را نشنیده باشند. این کمپانی بزرگ چینی چند که در مینه‌ی ویدیوهای اینترنتی فعال بوده، چند وقتی است وارد دنیای گوشی‌های هوشمند شده و از همان بدو ورود محصولات قدرتمند و جذابی را معرفی کرده است. حالا با رونمایی از گوشی اِل‌ای مکس پرو قصد دارد یک بار دیگر قدرت خود را به رخ رقبا بکشد.

این گوشی علاوه بر پردازنده‌ی اسنپدراگون ۸۲۰، برای اولین بار از سنسور اثر انگشت Sense ID این شرکت بهره می‌‌برد. سنس آی‌دی با استفاده از سیستم فراصوت تصویر دقیق‌تری از اثر انگشت شما ثبت می‌کند. نکته‌ی جالب اینجاست که فرق نمی‌کند انگشت شما خشک یا خیس باشد.

پرچمدار LeTV از استاندارد جدید وای‌فای 802.11ad با پشتیبانی از سرعتی در حد گیگابیت بر ثانیه استفاده می‌کند که به نظر می‌رسد تا زمان فراگیر نشدن روترهای 802.11ad، کارایی این استاندارد زیاد نخواهد بود.

استیو مولنکوف، مدیر عامل کوالکام اعلام کرده طی ماه‌های آینده تولیدکنندگان بیشتری از پردازنده‌ی اسنپدراگون ۸۲۰ استفاده خواهند کرد.

این کمپانی همچنین از تراشه‌ی اسنپدراگون 620A رونمایی کرد که برای استفاده در صنعت خودرو طراحی شده است. سال ۲۰۱۷ می‌توان این پردازنده را بر روی مدل‌های آئودی مشاهده کرد. ریکی هودی نایب رئیس اجرایی آئودی اعلام کرده تا پایان سال جاری مدل A5 از این تراشه بهره می‌‌گیرد و سال ۲۰۱۷ مدل A4 به این پردازنده مجهز می‌شود. از آنجایی که بسیاری از خودروسازان مطرح به سراغ انودیا رفته‌اند، همکاری با آئودی می‌تواند برای کوالکام پیروزی خوبی باشد.


فورد از تکنولوژی ارتباط خودرو و پهپاد رونمایی کرد

فورد در نمایشگاه CES ۲۰۱۶‌ از تکنولوژی ارتباط هوشمند پهپاد و خودرو برای کمک در عملیات‌های سازمان ملل متحد پرده برداشت.

اخبار لحظه به لحظه از نمایشگاه CES 2016

پیش‌تر شرکت سوئیسی رین‌اسپید با معرفی نمونه‌ی مفهومی Σtos ایده‌ی ارتباط پهپاد هوشمند با خودرو را ارائه داده بود. نمونه‌ی مفهومی این شرکت با ایده‌ی اولیه‌ی ارسال گل تولید شده بود. علاوه بر کاربرد عجیب Σtos، خودروی رین‌اسپید تا کنون پیشرفتی در جذب سرمایه و تولید نداشته است. فورد از ایده‌ی رین‌اسپید جهت کاربر‌د‌های حیاتی‌تر بهره گرفته و به کمک شرکت DJI اقدام به توسعه‌ی تکنولوژی ارتباط هوشمند خودرو و پهپاد و معرفی آن در نمایشگاه CES 2016 کرده است.

پهپاد هوشمند فورد برای کمک به عملیات‌های سازمان ملل طراحی شده است. وانت F-150 به کمک پهپاد خود به ماموران سازمان ملل این قابلیت را می‌دهد تا هنگام مراجعه به مسیر‌های صعب‌العبور بدون نیاز به پیاده شدن از خودرو، با ارسال پهپاد مسیر‌های پیش‌رو را بررسی کنند. فورد F-150 به تنهایی قادر است در سخت‌ترین مسیر‌های ممکن نیز عملکرد خوبی داشته باشد؛ اما در شرایط حساس سرنشینان می‌توانند با ارسال پهپاد و کنترل آن از طریق نمایشگر لمسی و پلتفرم سیستم چندرسانه‌ای سینک ۳ ، اطلاعات مفیدی دریافت کنند. به محض پرواز پهپاد، تصاویر آن به خودرو ازسال می‌شود و از طریق نمایشگر برای سرنشینان پخش خواهد شد. این قابلیت می‌تواند به ماموران در شناسایی منطقه و مجروحان کمک شایانی کند.

فورد خصوص این تکنولوژی اعلام کرد:

پهپاد و خودروی فورد F-150 از قابلیت ارتباط آنی برخوردار هستند. علاوه بر دریافت تصاویر ارسالی از پهپاد، موقعیت جدید F-150 نیز به آن اطلاع داده می‌شود تا بتواند پس از اتمام عملیات تصویربرداری در موقعیت خود فرود بیاید.

فورد در نظر دارد که کاربرد تکنولوژی خود را افزایش دهد تا بتوانند از آن در کشاورزی، جنگل‌داری، ساخت و ساز، بازرسی محیطی در کنار عملیات‌های نجات بهره ببرند. امیدواریم فورد به زودی نمونه‌ی نهایی این تکنولوژی را به زودی عرضه کند.


لاجیتک از ماوس گیمینگ G۵۰۲ Proteus Spectrum با امکان سفارشی‌سازی نورپردازی رونمایی کرد

کمپانی لاجیتک که در زمینه‌ی تولید و عرضه‌ی لوازم جانبی گیمینگ فعالیت دارد، در نمایشگاه CES ۲۰۱۶، نسخه‌ای جدید از ماوس G۵۰۲ با قابلیت شخصی‌سازی نور پس‌زمینه رونمایی کرد.

اخبار لحظه به لحظه از نمایشگاه CES 2016

همزمان با آغاز نمایشگاه CES 2016، کمپانی لاجیتک از ماوس G502 Proteus Spectrum رونمایی کرد. این محصول که نسخه‌ی بعدی G502 Proteus Core به شمار می‌رود، همانند برخی از ساخته‌های تازه‌ی رقبا از جمله سری کرومای کمپانی ریزر (Chroma)، از قابلیت سفارشی‌سازی نور پس‌زمینه بهره می‌برد؛ به‌طوری که کاربر قادر است تا رنگ نور را از میان ۱۶.۸ میلیون رنگ، به دلخواه‌اش انتخاب کند. همچنین امکان بهره‌گیری از چند نوع جلوه یا افکت نورپردازی مختلف در این محصول وجود دارد تا فرد بتواند لوگوی روی ماوس را با طیفی از رنگ‌های در حال تغییر تزئین کند.

ساخته‌ی جدید لاجیتک از لحاظ قالب و فیزیک همانند مدل پیشین‌اش است و در باطن‌اش هم از همان حسگر اپتیکال قبلی با رزولوشن ۱۲ هزار DPI بهره می‌برد که البته می‌شود دقت آن را به ۲۰۰ نقطه بر اینچ کاهش داد. دارندگان نسخه‌ی جدید G502 می‌توانند آن را مانند Proteus Core برای سطوح و ماوس‌پدهای مختلف کالیبره کنند که این کار از طریق نرم‌افزار و با نگه داشتن کلید سمت چپ و حرکت دادن ماوس به شکل 8 انگلیسی بر روی سطح موردنظر انجام می‌شود. محصول جدید لاجیتک همان چرخ اسکرول فلزی قبلی را دارد که در دو حالت پله-پله و چرخش آزاد (برای پیمایش در صفحه‌های طولانی) می‌توان از آن استفاده کرد؛ ضمن اینکه مانند مدل پیشین، امکان تغییر وزن و تعادل ماوس با استفاده از وزنه هم برای کاربر فراهم شده است.

ماوس G502 Proteus Spectrum قرار است در ماه میلادی جاری با همان قیمت Proteus Core، یعنی۸۰ دلار، روانه‌ی بازار شود.


نیکون دوربین ۳۶۰ درجه‌ برای ساخت ویدیوهای واقعیت مجازی معرفی کرد

نیکون امروز علاوه بر دوربین حرفه‌ای D۵ از یک دوربین با نام KeyMission ۳۶۰ برای تهیه‌ی ویدیوهای ۳۶۰ درجه‌ رونمایی کرد. دوربینی که قرار است ساخت ویدیوهای واقعیت مجازی را آسان کند.

اخبار لحظه به لحظه از نمایشگاه CES 2016

دوربین KeyMission 360 نیکون برای تهیه ویدیوهای ۳۶۰ درجه و استفاده از آن در فناوری واقعیت مجازی طراحی شده است. این دوربین همچون محصول GoPro Session 4 است و ابعاد مشابه‌ای نیز دارد. نیکون می‌گوید دوربین ۳۶۰ درجه‌ی این شرکت در برابر شوک مقاوم بوده و تا عمق ۴۰ متری آب نیز قابل استفاده است.

در حال حاضر بازار دوربین‌های اکشن‌کم تحت کنترل بی چون و چرای GoPro است و نیکون تلاش می‌کند تا با دوربین ۳۶۰ درجه‌ی خود وارد رقابت در این بازار شود. در حال حاضر تنها شرکت قدیمی که هنوز هم اکشن کم تولید می‌کند سونی است که البته سهم چندانی از این بازار ندارد و حالا نیکون بار دیگر تلاش می‌کند تا از این بازار نیز سهم کسب کند. دوربین جدید نیکون داری GPS و شتاب سنج داخلی است.

هنوز قیمت دقیق این محصول اعلام نشده است.


همکاری ولوو و اریکسون برای توسعه‌ی سیستم سرگرمی هوشمند خودروها

ولوو در خلال نمایشگاه CES ۲۰۱۶ از همکاری با اریکسون جهت توسعه‌ی سیستم هوشمند سرگرمی در خودروهای خودران، رونمایی کرد.

اخبار لحظه به لحظه از نمایشگاه CES 2016

خودروهای هوشمند خودران هنوز فاصله‌ی زیادی تا نهایی شدن دارند. اما هنگام عرضه‌ی آن‌ها به بازار، جنبه‌های مختلفی از زندگی روزمره تغییر خواهد کرد. ولوو در حال توسعه‌ی تکنولوژی یکی از جوانب مهم خودروهای خودران است؛ سرگرم نگه داشتن سرنشینان تا هنگام رسیدن به مقصد. با توجه به رانندگی خودکار خودروها، راننده‌ها در طول مسیر زمان خالی زیادی خواهند داشت که ولوو سعی دارد با توسعه‌ی تکنولوژی‌های لازم، در طول مسیر برای سرنشینان اقدام به پخش سریال و فیلم مورد علاقه‌ی آن‌ها کند.

با این که بعضی از خودروها امکان اتصال بیسیم به شبکه‌‌های مخابراتی را برای پخش محتوا فراهم می‌کنند، اما در بعضی از مناطق به خصوص جاده‌های بین شهری، این ارتباط ضعیف خواهد شد که منجر به قطع پخش فیلم خواهد شد. برای رفع این مشکل ولوو و اریکسون اقدام به همکاری مشترک جهت توسعه‌ی تکنولوژی هوشمندی کرده‌اند که با توجه به مسیر انتخابی، بهترین فیلم‌ها و سریال‌هایی که به طور کامل در طول مسیر در دسترس خواهند بود را پیشنهاد خواهد داد. این تکنولوژی اگر تشخیص دهد که پوشش مخابراتی در بخشی از مسیر ضعیف خواهد شد، اقدام به بافر کردن میزانی از برنامه می‌کند تا از پخش مداوم آن در طول مسیر اطمینان حاصل شود. طبق تحقیق ولوو، در آینده‌ی نزدیک ۷۰ درصد پهنای مصرفی اینترنت موبایل به پخش ویدیو اختصاص خواهد یافت.


تی‌سی‌ال با همکاری آزمایشگاه دالبی تکنولوژی HDR را به تلویزیون ۶۵ اینچ ۴K می‌آورد

همچنان بازار اخبار نمایشگاه CES ۲۰۱۶ داغ است. کمپانی چینی TCL اعلام کرده قصد دارد با همکاری آزمایشگاه دالبی، تکنولوژی HDR را وارد تلویزیون‌های ۶۵ اینچ این شرکت کند. همراه زومیت باشید.

تا همین چند سال پیش فناوری سه‌بعدی موضوع مهمی بود و کم‌کم شاهد تلویزیون‌های ۴K و بعد از آن نمایشگرهای منحنی و کوانتوم دات بودیم. اما به نظر می‌رسد در CES ۲۰۱۶ قواعد بازی تغییر کرده و قرار است تلویزیزون‌های ۴K به فناوری High Dynamic Range یا همان HDR مجهز شوند.

نمایشگاه CES ۲۰۱۶ پر از تلویزیون‌های جذاب با جدیدترین تکنولوژی‌های منحصر به فرد کمپانی سازنده است. شرکت چینی تی‌سی‌ال که در زمینه‌ی تولید لوازم خانگی فعال است اعلام کرده تلویزیون ۶۵ اینچی ۴K مدل X۱ با همکاری آزمایشگاه دالبی از محتوای HDR پشتیبانی می‌کند. قرار است روی تلویزیون‌های این شرکت از فناوری Dolby Vision HDR استفاده شود.

رزولوشن تلویزیون ایکس ۱ تی‌سی‌ال ۳۸۴۰ در ۲۱۶۰ پیکسل در نظر گرفته شده و به لطف محتوای HDR امکان مشاهده‌ی جزئیات بهتر با کیفیت بالا فراهم خواهد شد. در نتیجه نمایش رنگ‌ها دقیق‌تر، میزان روشنایی نور سفید بیشتر و عمق رنگ سیاه تیره‌تر خواهد بود و از کنتراست داینامیک بالاتری بهره می‌‌برد. تی‌سی‌ال مدعی شده تلویزیون ایکس ۱ به لطف فناوری دالبی ویژن اچ‌دی‌آر نسبت به دیگر تلویزیون‌های رقبا تا ۴۰ درصد روشن‌تر است.

اخبار لحظه به لحظه از نمایشگاه CES 2016

معمولا رنگ‌ها و جزئیات مهم در قسمت‌های سایه‌دار یا تاریک گم می‌شوند ولی در تلویزیون‌های 4K جدید تی‌سی‌ال همه چیز مشابه واقعیت نمایش داده خواهد شد. البته باید توجه داشته باشید که برای لذت بردن از این تکنولوژی جدید باید محتوای HDR بیشتری تولید شود.

به دلیل اینکه دالبی در زمینه‌ی تکنولوژی HDR از پیشگامان بازار به شمار می‌رود، طبیعتا انتخاب تی‌سی‌ال برای همکاری در این زمینه بسیار هوشمندانه صورت گرفته است و باعث می‌شود خیلی زود محتوای اچ‌دی‌آر مورد نظر در اختیار خریداران قرار گیرد. برای مثال Vudu به عنوان یکی از ارائه‌دهندگان سرویس پخش آنلاین، محتوایی تولید می‌کند که کاملا از تکنولوژی HDR دالبی پشتیبانی می‌کند.

امیت بالان، مدیر بازاریابی و تامین کالای VUDU معتقد است این شرکت با تجربه‌ی ارائه‌ی سرگرمی‌های با کیفیت خانگی کاملا آشناست و از اینکه محتوای لازم برای تلویزیون‌های 4K UHD با پشتیبانی از تکنولوژی Vision HDR دالبی را عرضه می‌کند، به خود می‌بالد. وی می‌گوید با توجه به همکاری این سرویس با شرکایی چون دالبی و تی‌سی‌ال، می‌توان نسبت به تداوم ارائه‌ی بهترین محتوا برای مخاطبان سینمای خانگی اطیمنان داشت.

قرار است تلویزیون X1 تی‌سی‌ال از نیمه‌ی دوم سال ۲۰۱۶ میلادی وارد بازار آمریکا شود ولی هنوز به قیمت آن اشاره‌ای نشده است.


پنکه های سقفی که با آیفون کنترل می‌شوند در CES ۲۰۱۶ معرفی شدند

در نمایشگاه CES ۲۰۱۶ محصولات متنوعی در گروه‌های مختلف معرفی شده‌اند. اما در این مقاله قصد داریم تا یک ایده‌ی ساده که حالا تبدیل به محصولی قابل عرضه در این نمایشگاه شده است را به شما معرفی کنیم. شرکت هانتر دو پنکه‌ی سقفی هوشمند را در این نمایشگاه معرفی کرده است. همراه زومیت باشید.

شرکت Hunter ‌از فرصت ایجاد شده در CES ۲۰۱۶ استفاده کرده تا دو پنکه سقفی هوشمند خود را در این نمایشگاه معرفی کند. این دو مدل با نام‌های سمفونی و سیگنال مجهز به وای فای داخلی هستند که به کمک آن می‌توانند به عنوان بخشی از هوم کیت اپل بوده و در سیستم خانه‌ی هوشمند این شرکت حضور داشته باشند. اگر مایل هستید تا پنکه‌ای داشته باشید که به محض ورود به خانه روشن شود، شرکت Hunter‌ این نیاز شما را پوشش داده است.

اخبار لحظه به لحظه از نمایشگاه CES 2016

جان الکساندر- مدیر عامل شرکت هانتر در این رابطه می‌گوید:

این پنکه‌ها زیبا هستند، قیمت مناسبی دارند، کیفیت بالایی دارند و از وای فای نیز پشتیبانی می‌کنند. درست در جشن ۱۳۰ سالگی شرکتمان محصولات توسعه یافته خوبی برای اشتراک با مشتریانمان داریم و افتخار می کنیم که در سال ۲۰۱۶ سمفونی و سیگنال را به بازار عرضه می‌کنیم.

سمفونی دارای قیمت ۳۲۹ دلاری است و از پلاستیک سفید رنگ ساخته شده است. این در حالی است که مدل سیگنال تنها ۵۰ دلار قیمت دارد و ظاهری مانند نیکل و چوب دارد. اگرچه شاید این ایده که یک پنکه سقفی با آیفون یا سیری کنترل شود کمی عجیب است، ولی به هر حال می تواند ایده‌ی جالبی به نظر برسد. چرا که معمولا پیدا کردن کنترل از راه دور پنکه‌ها خود یکی از چالش‌های کاربران بوده است. انتظار میرود این دو پنکه سقفی در فصل بهار به بازار عرضه شوند.


نیکون دوربین پرچمدار D۵ را معرفی کرد

نیکون از D۵، پرچمدار جدید خود که مدت‌ها است علاقمندان عکاسی منتظر آن هستند رونمایی کرد. دوربین عکاسی D۵ قابلیت‌های خاصی همچون فوکوس خودکار ۱۵۳ نقطه‌ای و سنسور فول‌فریم ۲۰.۸ مگاپیکسلی را در اختیار عکاس‌های حرفه‌ای قرار می‌دهد. همراه زومیت باشید.

نیکون پیش دستی کرد و پرچمدار دوربین‌های عکاسی DSLR خود را با نام D۵ رونمایی کرد تا پس از گذشت ۳ سال از عرضه‌ی D۴، یک جایگزین برای آن ارائه شود. D۵ با هدف سرعت و دقت بالا روانه‌ی بازار می‌شود و برای رسیدن به این هدف به یک سیستم فوکوس ۱۵۳ نقطه‌ای مجهز شده است. به این ترتیب فضای عریضی برای فوکوس در اختیار عکاس خواهد بود.

اخبار لحظه به لحظه از نمایشگاه CES 2016

نیکون از یک سنسور ۲۰.۸ مگاپیکسلی فول‌ فریم در D5 بهره برده که قادر است در هر ثانیه ۱۲ عکس پشت سر هم بگیرد. نیکون برای اینکه به چنین سرعتی دست یابد از پردازنده‌ی Expeed 5 استفاده کرده است.

اخبار لحظه به لحظه از نمایشگاه CES 2016

دوربین جدید نیکون همچنین قادر است تا ویدیو با رزولوشن 4K UHD بگیرد که از این بابت نیز پیشرفت قابل ملاحظه‌ای را نسبت به نسل قبل تجربه کرده است.

دوربین D5 نیکون از حساسیت ISO تا ۳٬۲۸۰٬۰۰۰ (ایسو طبیعی تا ۱۰۲٫۴۰۰) پشتیبانی می‌کند.

از نظر ظاهری D5 بسیار شبیه به نسل قبل خود است و تنها از نظر سخت‌افزاری نسبت به D4 ارتقاء یافته است. دوربین DSLR جدید نیکون، قوی‌ترین دوربین این شرکت ژاپنی تا به امروز است.

اخبار لحظه به لحظه از نمایشگاه CES 2016

نیکون در این دوربین از یک صفحه نمایش ۳.۲ اینچ با ۲.۳۶ میلیون نقطه از نوع LCD بهره برده است.

دوربین D5 نیکون با قیمت ۶٫۴۹۹٫۰۰۰ دلار از ماه مارچ روانه‌ی بازار می‌شود.


لپ‌تاپ ۹۸۰ گرمی و ۱۵ اینچی ال‌جی با ظاهری مشابه مک‌بوک اپل معرفی شد

ال جی لپ‌تاپ جدید ۱۵ اینچی خود را که شباهت زیادی به مک بوک اپل دارد، در نمایشگاه CES ۲۰۱۶ معرفی کرد. این لپ‌تاپ تنها ۹۸۰ گرم وزن و ۱.۵ سانتی‌متر ضخامت دارد. همراه زومیت باشید.

اخبار لحظه به لحظه از نمایشگاه CES 2016

ال‌جی امروز یک لپ‌تاپ ۱۵ اینچی به وزن تنها ۹۸۰ گرم را در نمایشگاه CES معرفی کرد. لپ‌تاپ ۱۵.۶ اینچی ال‌جی دارای صفحه‌نمایش از نوع IPS با رزولوشن ۱۹۲۰ در ۱۰۸۰ پیکسلی است و در دو نسخه‌ی دارای پردازنده‌‌های نسل ششم Core i5 و Core i7 اینتل عرضه می‌شود. ضخامت این لپ‌تاپ تنها ۱.۵ سانتی متر بوده و ال‌جی برای این لپ‌تاپ وعده‌ی ۷ ساعت شارژدهی باتری نیز داده است.

اخبار لحظه به لحظه از نمایشگاه CES 2016

لپ‌تاپ گرم ال‌جی دارای یک پورت یو‌اس‌بی نوع سی، یک پورت یو‌اس‌بی ۳.۰ HDMI، یک پورت میکرو یو‌اس‌بی و یک درگاه میکرو اس دی نیز هست.


تجربه‌ی سینمای چهار بعدی با فناوری Immersit

استارت آپ فرانسوی Immersit در پی آن است تا تجربه‌ی سینماهای چهار بعدی را به منزل شما بیاورد.این کمپانی در کنار توسعه‌ی هدست واقعیت مجازی، ابزاری را نیز توسعه داده که با قرار گرفتن در زیر صندلی یا مبل، تکان‌های متناسب با محتوای در حال پخش را ایجاد می‌کند. همراه زومیت باشید.

اخبار لحظه به لحظه از نمایشگاه CES 2016

استارت آپ فرانسوی Immersit در پی آن است تا تجربه‌ی بازی‌ها و فیلم‌های پخش شده در سینماهای چهاربعدی را به منازل کاربران بیاورد. این کمپانی ابزاری را معرفی کرده که با قرار گرفتن در زیر صندلی یا مبل کاربران، تکان‌ها و حرکات متناسب با محتوای در حال پخش را ایجاد کرده و ا ز این رو کاربر را به حال و هوای دیگری انتقال می‌دهد. این ابزار به گونه‌ای طراحی شده که می‌توان آن را در هر صندلی و مبل معمولی مورد استفاده قرار داد. همانطور که در ویدیو نیز مشاهده می‌کنید، یک ویدیو در مورد مسابقات اتومبیل‌رانی پخش می‌شود که طی آن می‌توان حرکات ثبت شده در ویدیو را روی مبل مورد نظر تجربه کرد.


هواوی از دو ساعت هوشمند ویژه‌ی خانم‌ها رونمایی کرد

کمپانی هواوی با معرفی ساعت هوشمند خود موسوم به هواوی واچ ثابت کرد نه تنها در بخش گوشی‌های هوشمند، بلکه در زمینه ابزارهای پوشیدنی نیز به پیشرفت‌های خوبی دست یافته است. دقایقی پیش هواوی از دو مدل ساعت هوشمند خود برای خانم‌ها رونمایی کرد.همراه زومیت باشید.

هواوی واچ یکی از زیباترین ساعت‌های هوشمندی است که تاکنون معرفی شده است. این ساعت مبتنی بر پلتفرم اندروید ور تولید شده و در همین مدت کوتاه طرفداران زیادی پیدا کرده است. امروز هواوی در جریان CES ۲۰۱۶ از دو مدل ساعت هوشمند خود ویژه‌ی خانم‌ها رونمایی کرد.

اخبار لحظه به لحظه از نمایشگاه CES 2016

شاید در نگاه اول این ساعت‌ها کمی ضخیم به نظر برسند، ولی همچنان می‌توان هواوی واچ را یکی از زیباترین ساعت‌های مبتنی بر اندروید ور دانست. به نظر می‌رسد هواوی با توجه به استقبال صورت گرفته برای ساعت این شرکت، تصمیم گرفته نگاه ویژه‌ای به مخاطبان خانم داشته باشد. به همین دلیل هواوی واچ در دو نسخه‌ی Huawei Watch Jewel و Watch Elegant معرفی شده و علت نام‌گذاری این ساعت‌ها خیلی مشخص نیست.

اخبار لحظه به لحظه از نمایشگاه CES 2016

هواوی معتقد است این جفت ساعت، اولین نمونه‌ از ساعت‌های تولید شده ویژه‌ی خانم‌هاست؛ ولی موتورولا نظر دیگری دارد. اما به نظر می‌رسد اختلاف میان دو مدل جدید هواوی به موضوع زیبایی آنها باز می‌گردد. هر دو مدل هواوی واچ ویژه‌ی خانم‌ها از بند کوچکتر بهره برده و امکان انتخاب ۱۰ صفحه‌ی زنانه برای ساعت وجود دارد. ضمن اینکه روی مدل الگانت یک الگوی کنگره‌ای متصل به بدنه‌ی استیل به رنگ رزگلد دیده می‌شود.

اگر علاقه دارید این ساعت‌ها را خریداری کنید باید بدانید مدل Watch Jewel به ۶۸ قطعه کریستال سواروسکی مجهز شده که در پیرامون نمایشگر ۱.۴ اینچی این ساعت با رزولوشن ۴۰۰ در ۴۰۰ پیکسل قرار گرفته است.

بقیه‌ی مشخصات فنی مدل‌‌های جدید با هواوی واچ اصلی فرقی ندارد. ساعت‌های هوشمند مبتنی بر اندروید ور تقریبا اجزای مشابهی دارند و هواوی نیز سعی کرده از بهترین سخت‌افزار استفاده کند. زمان عرضه‌ی هواوی واچ‌های جدید در بازارهای مختلف متفاوت است. قرار است هر دو مدل جدید از ماه مارس وارد بازار کشورهای آمریکا، انگلستان، آرژانتین، استرالیا، برزیل، کانادا، دانمارک، فنلاند، فرانسه، آلمان، هنگ‌کنگ، ایتالیا، ژاپن، نروژ، فیلیپین، روسیه، سنگاپور، کره‌جنوبی، اسپانیا، سوئد، سوئیس و امارات شوند.


بی‌ام‌و از نمونه‌ی ویژه و روباز i۸ رونمایی کرد

بی‌ام‌و در نمایشگاه CES ۲۰۱۶ از نمونه‌ی روباز i۸ رونمایی کرد. این خودروی خاص به همراه تکنولوژی‌های پیشرفته و مفهومی بی‌ام‌و همراه شده است. برای آگاهی از جدید‌ترین خودنمایی بی‌ام‌و در صنعت خودرو با زومیت همراه باشید.

اخبار لحظه به لحظه از نمایشگاه CES 2016

بی‌ام‌و درخلال نمایشگاه CES 2016 نمونه‌ی خاصی از i8 با نام i Vision Future Interaction رونمایی کرد. طبق اعلام این تولیدکننده‌ی مطرح آلمان، این خودرو پیش‌نمایشی از آینده‌ی صنعت خودروسازی خواهد بود. نمایشگر ۲۱ اینچی تعبیه شده در سمت راست داشبورد، بیش از هرچیزی خودنمایی می‌کند؛ با وجود این نمایشگر تقریبا فضای خالی در داشبورد وجود ندارد. قابلیت بهینه‌شده‌ی بی‌ام‌و با نام اِیرتاچ نیز به سرنشینان قابلیت کنترل عملگر‌های مختلف را تنها با ژست‌های حرکتی می‌دهد. به عنوان مثال سرنشینان می‌توانند تنها با اشاره به گزینه‌ی خاصی، آن را انتخاب کنند.

اخبار لحظه به لحظه از نمایشگاه CES 2016

هنوز کاربردی بودن این سیستم جای سوال دارد که آیا راننده به وسیله‌ی آن می‌تواند راحت‌تر و بدون حواس‌پرتی به حرکت در منوها بپردازد. خودروی مفهومی جدید بی‌ام‌و از قابلیت‌ رانندگی نیمه هوشمند نیز بهره می‌برد. پس از قرار دادن این خودرو در حالت خودکار، غربیلک تغییر رنگ داده و به سمت جلو حرکت می‌کند تا راننده فضای بیشتری در اختیار داشته باشد. صندلی‌ها نیز با فعال شدن پروفایل استراحت، تغییر حالت می‌دهند و شبیه مبل‌های راحتی می‌شوند تا سرنشینان بتوانند با آرامش مشغول تماشای نمایشگر غول پیکر خودرو شوند.

اخبار لحظه به لحظه از نمایشگاه CES 2016

همانند ولوو، بی‌ام‌و نیز در حال توسعه‌ی سیستم سرگرمی مخصوص زمان رانندگی خودکار خودرو است. با این که بدنه‌ی اصلی و کابین i8 اسپایدر هیچ کدام هنوز تولید نشده‌اند، اما پس از تولید و عرضه‌ی i8 تعجبی ندارد به زودی بی‌ام‌و این نمونه‌ی روباز را نیز عرضه کند.

اخبار لحظه به لحظه از نمایشگاه CES 2016


فبلت میت ۸ هواوی به صورت جهانی عرضه خواهد شد

هواوی گوشی میت ۸ خود را با معرفی در نمایشگاه CES ۲۰۱۶ به صورت جهانی نیز عرضه کرد. این فبلت ۶ اینچی مجهز به آخرین پردازنده‌ی کرین هواوی نیز شده است. همراه زومیت باشید.

گوشی میت ۸ که در هفته‌های گذشته در چین معرفی شد حالا با معرفی دوباره در نمایشگاه CES وارد بازارهای جهانی نیز خواهد شد.

اخبار لحظه به لحظه از نمایشگاه CES 2016

این گوشی دارای صفحه‌نمایش ۶ اینچی فول اچ‌دی است که با شیشه‌ی 2.5D پوشش داده شده و ۸۳ درصد پنل جلوی گوشی را تشکیل می‌دهد. به علاوه میت ۸ از آخرین نسل از پردازنده‌های هواوی یعنی کرین ۹۵۰ برخوردار است. پردازنده‌ی ۸ هسته‌ای که دارای پردازنده‌ی جانبی با نام i5 است و به طور اختصاصی برای اعمالی در نظر گرفته شده که گوشی در حالت استندبای انجام می‌دهد.

اخبار لحظه به لحظه از نمایشگاه CES 2016

از دیگر مشخصات میت ۸ می‌توان به دوربین ۱۶ مگاپیکسل و باتری ۴۰۰۰ میلی‌آمپرساعت اشاره کرد. به علاوه سیستم‌عامل پیش‌فرض میت ۸ اندروید ۶ خواهد بود و در چهار رنگ طلایی، نقره‌ای، خاکستری و قهوه‌ای روانه‌ی بازار خواهد شد.

دوربین میت ۸ مجهز به حسگر IMX 298 شانزده مگاپیکسلی سونی با لرزشگیر اپتیکال و دیافراگم f/2.0 شده و دوربین ثانویه‌ی آن نیز ۸ مگاپیکسل است. همچنین این گوشی از دو سیم کارت در ابعاد نانو پشتیبانی می‌کند.

اخبار لحظه به لحظه از نمایشگاه CES 2016

به علاوه میت ۸ هواوی در دو نسخه عرضه خواهد شد که یکی ۳ گیگابایت رم و ۳۲ گیگابایت حافظه‌ی داخلی و دیگری رم ۴ گیگابایتی و ۶۴ گیگابایت حافظه‌ی داخلی دارد.

نسخه‌ی دارای ۳ گیگابایت رم میت ۸ با قیمت ۴۷۰ دلار و نسخه‌ی دارای ۴ گیگابایت رم و ۶۴ گیگابایت حافظه‌ی داخلی نیز ۵۸۰ دلار قیمت خواهند داشت. به علاوه نسخه‌ای از میت ۸ با ۴ گیگابایت رم و ۱۲۸ گیگابایت حافظه‌ی داخلی با قیمت ۶۹۰ دلار به فرو ش خواهد رسید.


فیت بیت ساعت هوشمند سلامتی Blaze را در CES ۲۰۱۶‌ معرفی کرد

ساعت‌های هوشمند به یکی از حوزه‌های پر رونق در دنیای فناوری تبدیل شده‌اند. در جریان رویداد CES ۲۰۱۶ فیت بیت ساعت هوشمند جدید خود را معرفی کرد. با زومیت همراه باشید.

برخی فیت بیت را بهترین ابزار پایش سلامتی دنیای فناوری می‌دانند. اما آیا زیباترین طراحی هم به فیت بیت تعلق دارد؟ شاید این طور نباشد. حالا این شرکت در تلاش است تا از لحاظ طراحی هم اوضاع را به نفع خود تغییر دهد و محصولاتی با طراحی زیباتر عرضه کند.

اخبار لحظه به لحظه از نمایشگاه CES 2016

شاید مهم ترین کار یک پایشگر سلامتی در پایش خواب، تعداد قدم‌ها و تمرین‌های کاربر باشد؛ ولی اگر این پایشگر از نظر طراحی طوری طراحی شده باشد که کاربر چندان تمایلی به استفاده از چنین ابزاری نداشته باشد چطور؟ فیت بیت ابزار پوشیدنی را طراحی کرده است که به کمک آن می‌توان بندهایی با جنس ها و رنگ‌های متنوع را انتخاب کرد. برای مثال بند پلیمری که ۳۰ دلار قیمت دارد، بند چرمی با ۱۰۰ دلار قیمت و بند استیل ضد زنگ که ۱۳۰ دلار قیمت دارد.

از نظر طراحی ظاهری سایز Blaze‌ با نمای شش ضلعی که دارد خیلی به فیت بیت Surge‌ سال گذشته این شرکت شبیه است. اما مهمترین نکته تفاوت این دو محصول با هم در جی‌پی‌اس است که مدل Blaze‌ فاقد آن است و از این بابت به جی‌پی‌اس گوشی هوشمند کاربر وابسته است.

در مقابل بلیز دارای برخی ویژگی‌های نرم‌افزاری جذاب از جمله توانایی تشخیص حالت ورزش شما به صورت خودکار است. درست مثل سایر محصولات Fitbit، ساعت سلامتی بلیز هم با اندروید و هم با iOS‌ سازگار است. باتری این ساعت هوشمند تا ۵ روز نیاز کاربر را رفع می‌کند و با توجه به این که این ساعت دارای نمایشگر رنگی است، چنین عمر باتری فوق‌العاده به نظر می‌رسد.

قیمت نسخه‌ای از این ساعت که بند پلیمری دارد ۲۰۰ دلار است و در رنگ‌های سیاه، آبی و قرمز به بازار عرضه می‌شود. پیش فروش این ساعت هوشمند از امروز آغاز شده و قیمت سایر نسخه‌ها هم با توجه به قیمت‌های ذکر شده در بالا تعیین می‌شود.


ال ‌جی تلویزیون ۹۸ اینچ ۸K را به CES ۲۰۱۶ آورد

هنوز تلویزیون‌های ۴K آنطور که باید و شاید رایج نشده‌اند و محتوای ۴K نیز چندان در دسترس نیست. در چنین شرایطی ال‌جی یک تلویزیون ۹۸ اینچ با رزولوشن خارق‌العاده‌ی ۸K را به لاس وگاس آورده است. همراه زومیت باشید.

ال‌جی در CES امسال یک تلویزیون ۹۸ اینچ با نام مدل UH۹۸۰۰ را به نمایش درآورده که از رزولوشن خارق‌العاده ۸K پشتیبانی می‌کند. ال‌جی باور دارد که این تلویزیون که فعلا یک نمونه‌ی اولیه‌ است و به تولید انبوه نرسیده، از نظر کیفیت صدا و تصویر، تجربه‌ای متفاوت را در اختیار کاربر قرار می‌دهد. این بزرگ‌ترین تلویزیون دنیا نیست؛ چرا که پیش از این کمپانی‌های دیگر تلویزیون‌های بزرگ‌تر از ۹۸ اینچ را نیز در همین نمایشگاه CES به نمایش درآورده بودند.

اخبار لحظه به لحظه از نمایشگاه CES 2016

ال‌جی هنوز قیمت این تلویزیون غول پیکر را اعلام نکرده است؛ اما از آنجایی که پیش‌تر شارپ تلویزیون ۸۵ اینچ 8K خود را ۱۳۳ هزار دلار قیمت گذاری کرده بود انتظار می‌رود ال‌جی نیز قیمتی در همین حدود را برای نمونه‌ی اولیه‌ از تلویزیون 8K خود تعیین کند.

با این حال این تلویزیون قرار نیست به این زودی‌ها در خانه‌ی مصرف‌کننده‌های عادی مورد استفاده قرار گیرد و شاید در سال‌های آینده و با تولید انبوه‌ آن، بعضی از شرکت‌ها بر اساس نیاز خود نسبت به تهیه تلویزیون‌های 8K اقدام کنند.

در حال حاضر کل صنعت صوتی تصویری شامل تلویزیون، سینما، دوربین‌های فیلم‌برداری و غیره در تلاش هستند تا رزولوشن 4K را به رزلوشن رایج بازار تبدیل کنند و پس از آن چند سالی طول می‌کشد تا 4K جای خود را به 8K بدهد.


هواوی تبلت ۱۰ اینچی مدیاپد M۲ را با ظاهری شبیه به محصولات سامسونگ و اپل معرفی کرد

هواوی دقایقی پیش تبلت جدید ۱۰ اینچی خود را با عنوان Mediapad M۲ معرفی کرد. این محصول را باید ترکیبی از تمام محصولاتی خواند که توسطسامسونگ، اپل و مایکروسافت روانه‌ی بازار شده است. همراه زومیت باشید.

هواوی دقایقی پیش نسل جدید تبلت خود را با عنوان مدیاپد ام ۲ معرفی کرد. این تبلت را باید دارای ظاهری خواند که ترکیبی از محصولات عرضه شده توسط اپل و سامسونگ با قلمی شبیه با سرفیس پن مایکروسافت است.

اخبار لحظه به لحظه از نمایشگاه CES 2016

با نگاهی به مشخصات فنی این محصول به نظر می‌رسد با یک تبلت رده پایین روبرو هستیم. از جمله‌ی مشخصات فنی این تبلت باید به نمایشگر ۱۰ اینچی با رزولوشن ۱۹۲۰ در ۱۲۰۰، تراشه‌ی هشت هسته‌ای Kirin 930 با فرکانس ۲ گیگاهرتز و حافظه‌ی دو یا سه گیگابایتی بر حسب مدل اشاره کرد. بنابر اطلاعات ارائه شده نسخه‌ی مجهز به حافظه‌ی داخلی ۱۶ گیگابایتی دارای ۲ گیگابایت حافظه ی رم و نسخه ی ۶۴ گیگابایتی دارای ۳ گیگابایت حافظه‌ی رم است. البته باید به این نکته اشاره کرد که با وجود پشتیبانی از اسلات میکرو SD، می‌توان حافظه‌ی هر دو نسخه را تا ۱۲۸ گیگابایت افزایش داد.

هواوی از یک دوربین ۱۳ مگاپیکسلی در پشت و ۵ مگاپیکسلی در جلوی این گوشی هوشمند بهره گرفته است. هواوی اندروید ۵.۱ را با رابط کاربری EMUI 3.1 روی این تبلت قرار داده است.

اخبار لحظه به لحظه از نمایشگاه CES 2016

براساس اطلاعات ارائه شده این تبلت از فصل اول سال جاری میلادی روانه‌ی بازار خواهد شد.


کمپانی Jaybird ایربادهای جدید X۳ و Freedom را در نمایشگاه CES ۲۰۱۶ معرفی کرد

کمپانی Jaybird یکی از نام‌های شناخته شده در عرصه‌ی تولید ایرباد‌های ورزشی است. این کمپانی در نظر دارد تا سلطه‌ی خود در این حوزه را با معرفی دو محصول جدید در نمایشگاه CES ۲۰۱۶ بیش از پیش افزایش دهد. همراه زومیت باشید.

جی‌بیرد در جریان برگزاری نمایشگاه CES ۲۰۱۶ نسل جدید ایربادهای ورزشی خود را با عنوان Freedom و X۳ معرفی کرد. هر دو نسخه از ایربادهای جدید جی‌بیرد از بلوتوث ۴.۰ پشتیبانی می‌کنند؛ از این‌رو این ایربادها می‌توانند با ۸ گجت مختلف جفت شوند. یکی از قابلیت‌های منحصر به فرد هر دو نسخه، قابلیت ذخیره‌سازی تنظیمات صدا روی خود ایربادها است. برای مثال در صورتی که شما ایرباد خود را با استفاده از اپلیکیشن مورد نظر تنظیم کنید، دیگر نیازی به تنظیم مجدد آن در زمان اتصال به گجت‌های دیگر نیست؛ چراکه تنظیمات مربوط به صدا روی خود ایرباد ذخیره می‌شود و می‌توان با اتصال آن به گجت‌های مختلف، همچنان از همان تنظیمات اولیه استفاده کرد. اپلیکیشن توسعه‌یافته برای انجام تنظیمات روی ایرباد که در گوشی‌های هوشمند نصب می‌شود، MySound نام دارد.

اخبار لحظه به لحظه از نمایشگاه CES 2016

جی‌بیرد Freedom دارای ظاهری فلزی است که با بهره‌گیری از طراحی خاص جی‌بیرد بسیار چشم‌نواز شده است. این ایرباد دارای قابلیت ضد تعرق نیز هست که می‌تواند آن را به گزینه‌ی مناسبی برای افرادی که به وفور ورزش می‌کنند، تبدیل کند. با استفاده از freedom کاربران قادرند تا به تماس‌های صوتی خود پاسخ داده و تا چهار ساعت از پخش ممتد موسیقی لذت ببرند. در صورتی استفاده از کلیپ شارژر همراه، عمر باتری Freedom به بیش از ۸ ساعت افزایش پیدا می‌کند.

Freedom با قیمت ۱۹۹.۹۵ دلار در فصل دوم سال جاری میلادی روانه‌ی بازار خواهد شد. رنگ این نسخه شامل کربنی، قرمز نقره‌ای، آبی آسمانی، طلایی و رزگلد با رگه‌های سفید است.

اخبار لحظه به لحظه از نمایشگاه CES 2016

جی بیرد X3 را باید نسل جدید X2 خواند که سال گذشته روانه‌ی بازار شده بود. این ایرباد با بهره‌گیری از فناوری ‌SignalPlus قادر است پخش ممتد موسیقی را در حالت‌های مختلف تضمین کند. قیمت این محصول نیز ۱۴۹.۹۵ دلار تعیین شده است. رنگ‌هایی که ایکس ۳ عرضه خواهند شد شامل مشکی، سبز، قرمز، آبی و قهوه‌ای روشن است.


هواوی گوشی میان رده‌ی GX۸ را برای بازار امریکا رونمایی کرد

هواوی در کنفرانس CES خود از چند موبایل و تبلت رونمایی کرد. یکی از این محصولات که قرار است پای هواوی را به بازار امریکا باز کند، Huawei GX۸ است. همراه زومیت باشید.

اخبار لحظه به لحظه از نمایشگاه CES 2016

هواوی نسخه‌ی جدید G8 را در نمایشگاه CES 2016 رونمایی کرد. این گوشی میان رده از شبکه‌ی LTE پشتیبانی می‌کند و قرار است با قیمت ۳۴۹.۹۹ دلار از طریق وب سایت GetHuawei.com در اختیار کاربران قرار گیرد.

این گوشی ۵.۵ اینچی به سیستم‌عامل اندروید ۵.۱ مجهز شده است و از ۲ گیگابایت حافظه‌ی رم، ۱۶ گیگابایت حافظه‌ی ذخیره‌سازی و پردازنده‌ی Snapdragon 615 بهره می‌برد.

مشخصات فنی این گوشی را در ادامه مشاهده کنید:

صفحه نمایش

Size: ۵.۵ inches
Type: TFT display
Resolution: ۱۹۲۰×۱۰۸۰ (Full HD), ۴۰۱ PPI

سیستم عامل

Android ۵.۱ + EMUI ۳.۱

پردازنده

۱.۵ GHz Qualcomm® SnapdragonTM ۶۱۵, Octa-core, ۶۴ bit

حافظه

۱۶GB ROM / ۲ GB RAM
microSD expandable up to 128GB

دوربین

Rear: 13.0MP AF
Front: ۵.۰MP

باتری

۳۰۰۰mAh

ابعاد

۱۵۲mm x ۷۶.۵mm x ۷.۵mm; ۱۶۷ g

اتصالات

Bluetooth ۴.۰ ; Wi-Fi ۸۰۲.۱۱b/g/n, ۲.۴G ; MicroUSB ۲.۰ high speed

GPS

GPS/AGPS/Glonass

سنسورها

سنسور اثر انگشت، قطب نما، نورسنج، سنسور مجاورت، سنسور شتاب سنج



بی‌ام‌و از کلاه ایمنی هوشمند برای موتورسواران رونمایی کرد

بخش موتورسیکلت بی‌ام‌و در نمایشگاه فناوری CES 2016 از نسل جدید کلاه ایمنی هوشمند به همراه ادآپ دیسپلی برای موتورسواران رونمایی کرد. همراه زومیت باشید.

اخبار لحظه به لحظه از نمایشگاه CES 2016

بی‌ام‌و از کلاه ایمنی هوشمندی رونمایی کرده است که به واسطه‌ی هد‌آپ دیسپلی تعبیه شده در آن، علاوه بر نمایش اطلاعات عمومی اعم از سرعت، وضعیت سوخت و نشانگر دنده، قابلیت تشخیص علایم جاده و اعلام خطر به راننده را نیز دارد. طبق گفته‌ی بی‌ام‌و طی چند سال آینده‌، نمونه‌ی تجاری شده‌ی این محصول عرضه خواهد شد.

اخبار لحظه به لحظه از نمایشگاه CES 2016

دکمه‌های مخصوص این کلاه ایمنی بر دسته‌ی چپ موتور سیکلت قرار گرفته است تا راننده برای اعمال تنظیمات مختلف نیازی به رها کردن دسته موتور نداشته باشد. از قابلیت‌های کاربردی دیگر این کلاه، دوربین قرار گرفته در جلوی آن است تا همانند نمونه‌های گوپرو، اقدام به ضبط رانندگی کند؛ دوربین قرار گرفته در پشت کلاه نیز می‌تواند همانند آینه‌ی عقب، محیط پشت موتورسیکلت را توسط هدآپ دیسپلی نمایش دهد. طبق اعلام بی‌ام‌و انرژی این کلاه از طریق باتری‌های قابل تعویض تامین می‌شود و هر ست باطری جدید تا ۵ ساعت عملکرد آن را تامین می‌کند.

بی‌ام‌و اولین شرکتی نیست که اقدام به تولید نسل پیشرفته‌ی کلاه‌های ایمنی می‌کند. پیش‌تر استارت‌آپ اِسکالی نیز کلاه ایمنی همراه با واقعیت افزوده را به قیمت ۱۴۹۹ دلار عرضه کرده بود.


سیگیت حافظه‌های جدید خود را تحت برند لسی معرفی کرد

سیگیت تحت برند لسی (LaCie) حافظه‌ی SSD جدیدی را در جریان برگزاری نمایشگاه CES ۲۰۱۶ معرفی کرد. این محصول Chrome نام داشته و اینترفیس ارتباطی آن USB ۳.۱ و USB نسخه‌ی C است که از این‌رو می‌تواند به نرخ تبادل اطلاعات ۹۴۰ مگابایت در ثانیه دست یابد. همراه زومیت باشید.

سیگیت تحت برند لسی حافظه‌ی SSD جدید خود را با عنوان Chrome معرفی کرده است. این درایو یک ترابایتی قادر است با استفاده از رابط USB ۳.۱ و USB نسخه‌ی C، داده‌ها را با نرخ ۹۴۰ مگابایت بر ثانیه انتقال دهد. کروم علاوه بر مشخصات فنی، دارای ظاهر بسیار زیبایی است؛ چراکه نیل پولتون، ظاهر آن را بصورت آینه‌ای طراحی کرده است. لسی در محصول جدید خود نیز از الگوی طراحی محصولات پیشینش نظیر Sphere و Mirror که به ترتیب در سال ۲۰۱۴ و ۲۰۱۵ روانه‌ی بازار شده، پیروی کرده است.

اخبار لحظه به لحظه از نمایشگاه CES 2016

براساس اطلاعات ارائه شده توسط لسی، ظاهر مکعبی شکل، پایه‌ی مغناطیسی و رویه‌ی آینه مانند این محصول تجلیلی است از مجسمه‌‌ی برنزی ۱۹۳۵ که توسط کنستانتین برانجوسی خلق شده است.

برای بهره‌گیری از سرعت ۱۰ گیگابایت بر ثانیه‌ی USB 3.1، در این حافظه از وجود دو SSD با ظرفیت ۵۰۰ گیگابایتی ساتا که از تنظیمات RAID 0 بهره می‌برند، استفاده شده است. حداکثر نرخ انتقال داده‌ی این حافظه بالغ بر ۹۴۰ مگابایت در ثانیه است. لسی مدعی شده که این حافظه قادر است در کمتر از یک دقیقه ویدیویی دو ساعته با کیفیت 4K را که توسط گوپرو ثبت شده، پردازش کند. برای محافظت از حافظه‌های SSD تعبیه شده در این محصول از آلومینیوم استفاده شده. همچنین باید به وجود یک فن نیز اشاره کرد که گرمای تولید شده را از درون Chrome به بیرون انتقال می‌دهد.

کروم دارای یک پورت USB نسخه‌ی C نیز هست که می‌توان از آن برای انتقال اطلاعات در مک بوک ۱۲ اینچی اپل استفاده کرد. این محصول قادر است به پورت‌های USB 3.0 نسخه‌ی A نیز متصل شده و به تبادل اطلاعات بپردازد که این موضوع از طریق استفاده از یک آداپتور ممکن می‌شود. لسی در صدد عرضه‌ی این محصول به بازار در نیمه‌ی اول سال ۲۰۱۶ میلادی است. قیمت تعیین شده برای این محصول نیز ۱٫۱۰۰ دلار است.

در کنار کروم، لسی سری محصولات پورش دیزاین موبایل و دسکتاپ خود را نیز بروزرسانی کرده است. نسل جدید این محصول قادر است از طریق پورت USB نسخه‌ی C، محصولاتی نظیر مک بوک ۱۲ اینچی اپل را تغذیه کند. این محصول قادر است همزمان با اتصال به پریز برق در دیوار، اقدام به شارژ سایر مک بوک اپل کرده و حافظه‌ی مورد نیاز را نیز در اختیار این گجت قرار دهد. البته باید به این نکته اشاره کرد که این حافظه‌ها در دو نسخه برای استفاده در ابزار‌های موبایل نظیر تبلت و گوشی هوشمند و نسخه‌ی دسکتاپ روانه‌ی بازار خواهد شد. همچون سایر محصولات پورشه دیزاین لسی، سری جدید نیز از بدنه‌ی آلومینیومی با گوشه‌های صیقلی گرد بهره می‌برند.

اخبار لحظه به لحظه از نمایشگاه CES 2016

لسی در نظر دارد تا نسخه‌ی بروزرسانی شده‌ی محصولات پورشه دیزاین خود را در ظرفیت‌های یک، دو و چهار ترابایتی از ماه مارس روانه‌ی بازار کند. قیمت ارزان‌ترین نسخه‌ی این حافظه‌ها از ۱۰۹.۹۵ دلار آغاز می‌شود.

نسخه‌ی دسکتاپ حافظه‌های پورشه دیزاین نیز در ظرفیت‌های چهار، پنج و هشت ترابایتی روانه‌‌ی بازار خواهد شد. قیمت این سری نیز از ۲۰۹.۹۵ دلار آغاز خواهد شد.


با دوربین واقعیت مجازی Vuze ویدیوهای ۳۶۰ درجه بسازید

ووز تلاش می‌کند تا ضبط ویدیوهای ۳۶۰ را برای کاربران عادی نیز ساده کند تا بتوانند ویدیوهای واقعیت مجازی اختصاصی خود را بسازنند. همراه زومیت باشید.

دوربین ۳۶۰ درجه‌ی Vuze که در CES ۲۰۱۶ رونمایی شد در واقع ترکیبی از ۸ دوربین فول‌اچ‌دی است که در ابعادی کوچک و وزنی سبک امکان ضبط ویدیوهای ۳۶۰ درجه را میسر می‌کند. این دوربین که خود آرایه‌ای از دوربین‌های مختلف است می‌تواند در هر لحظه کل اطراف شما را بصورت ۳۶۰ درجه ضبط کند. ویدیو ضبط شده نیز از طریق هدست‌های واقعیت مجازی قابل مشاهده خواهد بود.

اخبار لحظه به لحظه از نمایشگاه CES 2016

این دوربین که در رنگ‌بندی متنوعی نیز ارائه شده، قادر است به کامپیوترهای مک و پی‌سی یا حتی اندروید و iOS متصل شده و ویدیوها را در اختیار کاربر قرار دهد.

ووز همچنین لوازم جانبی را برای این دوربین در نظر گرفته است تا کاربر بتواند آن را بر روی دوچرخه یا خودرو خود قرار دهد و لحظات مورد علاقه‌ی خود را به صورت ۳۶۰ درجه به تصویر بکشد.

اما خرید چنین محصولی چندان ارزان نیست و برای تهیه‌ی آن باید ۸۹۹ دلار هزینه کنید. با این حال این دوربین به مراتب ارزان‌تر از دوربین ۳۶۰ درجه‌ی نوکیا با قیمت ۶۰ هزار دلار است.


ایسوس هم مانیتور با اتصال USB-C معرفی کرد

امسال نه تنها لنوو با مانیتور ThinkVision و ایسر با مانیتور H۷ پشتیبانی از درگاه USB-C را آغاز کردند، ایسوس نیز مانیتوری را معرفی کرده که این بار فقط یک درگاه دارد: USB-C. همراه زومیت باشید.

استفاده از درگاه USB-C باعث می‌شود تا نه تنها بتوان تصویر را از طریق پرتوکل DisplayPort به مانیتور منتقل کرد، بلکه در صورت اتصال لپ‌تاپ به مانیتور، امکان شارژ لپ‌تاپ میسر شود. چراکه این درگاه قادر است تا ۱۰۰ وات انرژی را نیز همراه سیگنال‌های تصویر منتقل کند تا در صورت نیاز لپ‌تاپ‌هایی که از این قابلیت پشتیبانی می‌کنند بتوانند همزمان با ارسال سیگنال، انرژی دریافت کنند.

اخبار لحظه به لحظه از نمایشگاه CES 2016

مانیتورهای که لنوو و ایسر معرفی کردند علاوه بر درگاه USB-C از درگاه‌های دیگر مانند HDMI نیز پشتیبانی می‌کردند، اما مانیتور +MB169C تنها یک درگاه USB-C دارد و تنها راه انتقال سیگنال به آن همین درگاه USB-C است.

این مانیتور ۱۵.۶ اینچی که از رزولوشن 1080p پشتیبانی می‌کند، قابل حمل است و کاربر می‌تواند آن را همواره خود داشته باشد. این مانیتور از پنل IPS LCD بهره می‌برد و نه تنها زاویه‌ی دید وسیعی دارد بلکه دقت نمایش رنگ‌ها در آن سطح بسیار خوبی است.

مانیتور پرتابل ایسوس ۸۰۰ گرم وزن و ۸.۵ میلی‌متر ضخامت دارد.


گیر اس ۲ در دو رنگ رز گلد و پلاتینیومی در CES ۲۰۱۶ رویت شد

چندی پیش شایعاتی مبنی بر عرضه‌ی نسخه‌ی رزگلد و پلاتینیومی ساعت هوشمند گیر اس ۲ منتشر شد، حال شنیده‌ها حکایت از این دارد که این ساعت هوشمند در رنگ‌های مورد نظر در CES ۲۰۱۶ رویت شده است. همراه زومیت باشید.

اخبار لحظه به لحظه از نمایشگاه CES 2016

ساعت هوشمند گیر اس ۲ سامسونگ را باید بهترین محصول این کمپانی کره‌ای در حوزه‌ی گجت‌های پوشیدنی از ابتدای فعالیت در این حوزه خواند. این ساعت هوشمند نظر مثبت بسیاری از منتقدین را برانگیخته، بطوریکه بسیاری این محصول را برتر از اپل واچ کاپرتینویی‌ها می‌خوانند. پس از انتشار شایعاتی در مورد احتمال معرفی نسخه‌ی رزگلد و پلاتینیومی گیر اس ۲ سامسونگ، حال شنیده‌ها حکایت از رویت این دو نسخه در نمایشگاه CES 2016 دارند.

براساس اطلاعات ارائه شده دو رنگ جدید گیر اس ۲ متعلق به نسخه‌ی کلاسیک گیر اس ۲ بوده و در صورت به حقیقت پیوستن این موضوع شاهد افزایش تنوع ساعت‌های هوشمند عرضه شده توسط این کمپانی خواهیم بود.

اخبار لحظه به لحظه از نمایشگاه CES 2016

به نظر می‌رسد خریداران گجت‌های سامسونگ به این دو رنگ علاقه‌ی وافری دارند، چراکه کمپانی کره‌ای پیش از این نیز سابقه‌ی عرضه‌ی سایر محصولات خود در این دو رنگ را دارد. برای مثال می‌توان به گلکسی A و گلکسی اس ۶ اج پلاس اشاره کرد که در دو رنگ مورد نظر ارائه شده‌اند. همانطور که در تصویر نیز مشاهده می‌کنید، به نظر می‌رسد سامسونگ پس از نصب بنر خود که این دو نسخه از ساعت هوشمند گیر اس ۲ را نمایش می‌دهد، از انجام این کار پشیمان شده، و بنر مورد نظر را برچیده است.


بی‌ام‌و نیز به جمع تولیدکننده‌های خودروی بدون آینه پیوست

بی‌ام‌و در نمایشگاه CES ۲۰۱۶ از نسل جدید خودرو‌های بدون آینه رونمایی کرد که دوربین‌های اطراف خودرو وظیفه‌ی آینه‌ها را انجام خواهند داد. همراه زومیت باشید.

اخبار لحظه به لحظه از نمایشگاه CES 2016

یکی دیگر از جنبه‌های آینده‌ی صنعت خودرو نیز به‌ آرامی در حال ورود به محصولات مختلف است. پس از حذف آینه‌ها از محصولات مسابقه‌ای آئودی و اعلام برنامه‌ی کادیلاک و تسلا برای استفاده از دوربین به جای آینه‌ها، حال نوبت به بی‌ام‌و رسیده است تا در نمایشگاه CES 2016 از اولین خودروی مفهومی بدون آینه خود رونمایی کند.

اخبار لحظه به لحظه از نمایشگاه CES 2016

بی‌ام‌و از سه دوربین برای جایگزین کردن آینه‌ها بهره خواهد برد. البته نمایشگر مخصوص در محل آینه‌ی دید عقب قرار گرفته است و برای اطلاع از موقعیت اطراف خودرو دیگر نیازی به نگاه به طرفین نیست. تکنولوژی مذکور دید بسیار بهتری را برای راننده به ارمغان خواهد آورد و هم‌چنین می‌تواند وجود موانع در نقاط کور را هشدار دهد.

اخبار لحظه به لحظه از نمایشگاه CES 2016

نقطه‌ی قوت نمونه‌ی بدون آینه‌ی i8، استفاده از دوربین‌های بال مانند در طرفین خودرو است که راهنما‌های جانبی نیز در همین بخش و در کنار دوربین به زیبایی تعبیه شده است. برای بهبود وضعیت آیرودینامیک خودرو، نمایشگر‌های جانبی در محلی باریک قرار گرفته‌اند.

اخبار لحظه به لحظه از نمایشگاه CES 2016

یکی از سوال های مهمی که در خصوص این تکنولوژی وجود دارد، بحث کثیف شدن دوربین‌ها است. زمانی که آینه‌ها کثیف می‌شوند، باز هم تا حدودی تصاویر را منعکس می‌کنند اما آیا این تکنولوژی نیز می‌تواند عملکرد مشابهی با آینه‌های سنتی داشته باشد؟

اخبار لحظه به لحظه از نمایشگاه CES 2016


اسپیکرهای هارمن کاردن از گوگل کست پشتیبانی می‌کند

بازار اسپیکرهای بی‌سیم روز به روز بزرگ‌تر می‌شود و هارمن کاردن نیز به عنوان یکی از معتبرترین برند‌ها در حوزه‌ی صدا، چند اسپیکر بی‌سیم جدید را معرفی کرده که از گوگل کست پشتیبانی می‌کنند. همراه زومیت باشید.

اسپیکرهای جدید آرمن کاردن که با نام +Omni شناخته می‌شوند در سایزهای متفاوت و در اشکال مختلف ارائه شده‌اند و همگی از اتصال بی‌سیم نیز پشتیبانی می‌کنند.

اخبار لحظه به لحظه از نمایشگاه CES 2016

اسپیکر Omni 10+ با قیمت ۱۹۹ دلار، 20+ با قیمت ۲۹۹ دلار و 50+ با قیمت ۴۹۹ دلار عرضه می‌شوند. هارمن کاردن همچنین ساوند بار +OmniBar را با قیمت ۹۹۹ دلار عرضه کرده است. این اسپیکرها به گوگل کست و اسپاتی‌فای کانکت متصل می‌شوند و قادر هستند صدا را بصورت ۲۴ بیت و با فرکانس ۱۹۲ کیلوهرتز پخش می‌کند.

این اسپیکرها نه تنها از اتصال وای-فای پشتیبانی می‌کنند بلکه کاربران می‌توانند ابزارهای هوشمند خود را نیز از طریق بلوتوث به آن‌ها متصل کرده و صدای مورد نظر خود را در آن‌ها پخش کنند. نکته‌ی جالب توجه در این باره، امکان اتصال چند اسپیکر به یکدیگر و ایجاد صدای ۳.۱ یا ۵.۱ است.


Aluminium VI؛ شارژر قابل حمل برای آیفون با طراحی مشابه محصولات اپل

استارتاپ ۴Seconds Life در نمایشگاه CES ۲۰۱۶ شارژر قابل حملی را برای آیفون معرفی کرده است که طراحی آن بسیار نزدیک به زبان طراحی اپل است. برای آشنایی با این محصول در ادامه با زومیت همراه باشید.

سال ۲۰۱۵ برای اپل نسبتا ناموفق در زمینه‌ی لوازم جانبی بود، آن‌‌ها در این سال محصولاتی را ارائه دادند که به نظر می‌رسید هنوز درمرحله‌ی بتای توسعه‌ی خود باشند؛ محصولاتی با طراحی‌های ناشیانه بعضا دارای نقص که در تناقض با ادعاهای این شرکت در خصوص طراحی‌های زیبا و بی‌نقص بود. یک نمونه از این محصولات، قاب مجهز به باتری آیفون است که بسیاری آن را به سخره گرفته‌اند.

اخبار لحظه به لحظه از نمایشگاه CES 2016

به تازگی یک شرکت تولیدکننده‌ی لوازم جانبی شارژری را موسوم به Aluminium VI برای آیفون طراحی کرده است که مدت‌ها پیش انتظار معرفی عرضه‌ی آن توسط اپل را داشتیم. این شارژر توسط استارتاپ 4Seconds Life و با هدف منطبق ساختن آن با طراحی آیفون ساخته شده است. کلیه‌ی المان‌های طراحی به کار رفته در ساخت شارژر یاد شده از رنگ‌بندی و فونت متون گرفته تا انحناهای آن از آیفون الهام گرفته شده است، به نحوی که تنها طرفداران دو آتشه و ریزبین اپل قادر به تشخیص تفاوت‌ها خواهند بود و افراد عادی، این شارژر را یکی دیگر از محصولات اپل متصور خواهند بود. در شارژر Aluminium VI به جای درگاه لایتنینگ یک درگاه میکرو یو اس بی در نظر گرفته شده است و متاسفانه از لحاظ رابط و کارایی منطبق با استانداردهای اپل نیست.
زبان طراحی Aluminium VI بسیار مشابه محصولات اپل است.

شرکت ۴Seconds Life از این شارژر در نمایشگاه CES ۲۰۱۶ پرده برداشته و قصد دارد تا فروش این محصول را در سه مدل متفاوت از اواخر ماه ژانویه آغاز کند. در حالی که مدل مناسب شارژر Aluminium VI برای آیفون ۵ و ۵اس ۷۵ دلار قیمت خواهد داشت، مدل مناسب آن برای آیفون ۶ و ۶اس ۸۵ دلار خواهد بود. مدل دیگری نیز از این شارژر در نظر گرفته شده که ظرفیت بیشتری نسبت به دو مدل قبل داشته و قیمت آن ۱۰۰ دلار خواهد بود. تفاوت اصلی بین این ۳ مدل، ظرفیت باتری آن‌ها است؛ ارزان‌ترین نسخه‌ی آن ظرفیتی معادل ۱۲۵۰ میلی‌آمپرساعت داشته و قابلیت شارژ گوشی تا ۵۰ درصد را دارا است، ظرفیت مدل ۸۵ دلاری ۱۵۰۰ میلی‌آمپرساعت (۳۷۷ میلی‌آمپرساعت کمتر از قاب مجهز به باتری اپل) و ظرفیت مدل پلاس این شارژر ۲۲۵۰ میلی‌آمپرساعت است و بنابراین به صورت تقریبی قادر به شارژ کامل گوشی خواهد بود

اخبار لحظه به لحظه از نمایشگاه CES 2016

اگرچه این شارژر ظاهر بسیار زیبایی داشته و از لحاظ طراحی نیز قابل قیاس با محصولات اپل است اما متاسفانه در زمینه‌ی عملکرد شرایط اینگونه نیست؛ زمانی که شارژر متصل به گوشی است، جا دادن آن در جیب بسیار دشوار خواهد بود و جک هدفون نیز در طی فرآیند شارژ قابل استفاده نیست. اما مورد آزاردهنده‌ی دیگر، خلاء یک کلید روشن و خاموش سخت‌افزاری برای این دستگاه است. شرکت 4Seconds Life در راستای نزدیک ساختن طراحی شارژر به محصولات اپل، امکان روشن یا خاموش کردن این دستگاه را تنها از طریق کشیدن انگشت بر روی پنل جلویی آن، فراهم ساخته است.
شارژر Aluminium VI بر روی کاغذ بسیار امیدوارکننده است اما در عمل شرایط متفاوت است.


برای روشن کردن دستگاه باید انگشت خود را با دقت زیاد بر روی پنل آن بکشید، در غیر اینصورت فرآیند روشن کردن شارژر با زحمت بسیاری صورت خواهد گرفت. در صورتی که عملیات شارژ به هر دلیلی متوقف شود، متاسفانه آلارم یا چراغ نوتیفیکیشنی برای آگاه ساختن کاربر از این موضوع وجود ندارد. در این دستگاه کلیدی برای خارج ساختن آن از حالت Sleep وجود دارد اما متاسفانه این کلید برای فعال یا غیر فعال ساختن فرآیند شارژ به کار نمی‌رود.

بنابراین Aluminium VI بر روی کاغذ بسیار عالی است، طراحی آن به دلیل استفاده‌ی شرکت تولیدکننده از زبان طراحی اپل، بسیار جذاب است. اما در عمل این دستگاه از لحاظ کارایی فاصله‌ی زیادی با محصولات شرکت‌های دیگر نظیر Mophie یا حتی خود اپل دارد.


لوازم خانگی هایر با هدف زندگی کوچک‌تر و هوشمندتر در CES ۲۰۱۶ معرفی می‌شود

نمایشگاه CES ۲۰۱۶ تنها برای معرفی کالاهای دیجیتال نیست و کمپانی‌های تولیدکننده لوازم خانگی نیز هر ساله با آخرین دستاوردهای خود در این رویداد حاضر می‌شوند. امسال لوازم خانگی هایر با هدف زندگی کوچکتر و هوشمندتر وارد CES ۲۰۱۶ شده است. همراه زومیت باشید.

اخبار لحظه به لحظه از نمایشگاه CES 2016

کمپانی هایر در نمایشگاه IFA 2015 برلین نیز حضور پر رنگی داشت و حالا با پلتفرم U+ Smart Life وارد CES 2016 آمریکا شده است تا یک بار دیگر حاصل هنرنمایی خود را به نمایش بگذارد. این شرکت مدعی شده تمام تلاش خود را به کار گرفته تا تمامی لوازم خانگی موجود در خانه‌ی شما حتی از برندهای مختلف با یکدیگر در ارتباط باشند.

اخبار لحظه به لحظه از نمایشگاه CES 2016

البته هایر با دست پر به CES 2016 آمده است. این کمپانی انواع محصولات خود از یخچال فریزر هوشمند گرفته تا سیستم‌های تهویه هوا و ماشین ظرفشویی را به آمریکا آورده است. به کمک اپلیکیشن در نظر گرفته شده برای این یخچال، می‌توانید کنترل کاملی روی دستگاه خود داشته باشید. امکان تنظیم دما از راه دور و پیدا کردن دستور غذایی براساس محتویات داخل یخچال از جلمه ویژگی‌های این اپلیکیشن است.

اخبار لحظه به لحظه از نمایشگاه CES 2016

حتی به کمک فناوری پنجره هوشمند (Smart Window) نیز می‌توانید داخل یخچال را تماشا کنید. این ویژگی پیشتر در ایفا ۲۰۱۵ معرفی شده بود و عملکرد جالبی داشت. وقتی نزدیک در یخچال می‌شوید سنسورهای حرکتی حضور شما را تشخیص می‌دهد و نمایشگر آن از حالت مات به حالت نیمه‌شفاف تغییر پیدا می‌کند. جالب است که بدون باز کردن در یخچال حتی می‌توانید دنبال اسنک بگردید یا دمای غذای مورد نظر خود را بیشتر کنید.

ماشین لباس‌شویی و ماشین ظرف‌شویی هایر نیز امکان کنترل از طریق اپلیکیشن را دارا هستند. تنها با فشردن یک دکمه عملیات شستشو آغاز می‌شود و به کمک قابلیتی شبیه Amazon Dash وقتی مقدار ماده شوینده کم باشد به شما هشدار داده می‌شود.

اخبار لحظه به لحظه از نمایشگاه CES 2016

یکی از جذاب‌ترین فناوری‌های هایر را باید Magic Mirror بدانیم که با استفاده از صفحه لمسی آن می‌توانید دیگر محصولات هوشمند را مانند دستگاه‌های متصل شده خودتان کنترل کنید. حتی هنگام مسواک زدن می‌توانید آخرین اخبار را بررسی کنید. پاناسونیک نیز چنین سیستم مفهومی را در CES گذشته به نمایش گذاشته بود و هایر در این زمینه تنها نیست. البته هنوز جزئیات بیشتر درباره‌ی زمان عرضه یا قیمت آینه‌ی جادویی هایر ارائه نشده است.

به نظر می‌رسد تمام هدف هایر، عرضه‌ی محصولات متنوع برای فضاهای کوچکتر است که باعث می‌شود لوازم خانگی این برند چینی بیش از پیش از سبک زندگی اروپایی تبعیت کند. این شرکت شعار خود را زندگی کوچکتر و هوشمندتر قرار داده است.


با این پیانو هوشمند مسیر یادگیری پیانو هموار می‌شود

چطور می‌شود راه یادگیری آموزش پیانو را هموار کنیم؟ اگر درس‌ها به موقع ارائه شود، روند یادگیری سریع‌تر و ساده‌تر می‌شود. پیانوی هوشمندی که توسط One Music Group ساخته شده، دقیقا همین کار را می‌کند. همراه زومیت باشید.

گروه One Music پیانو هوشمندی را به نمایشگاه CES ۲۰۱۶ آورده که در آن روش صحیح نواختن پیانو مشابه آنچه در بازی گیتار هیرو تجربه کرده‌اید، آموزش داده می‌شود. به این ترتیب نواختن پیانو نه تنها ساده می‌شود، بلکه جذاب و کاربردی خواهد شد.

اخبار لحظه به لحظه از نمایشگاه CES 2016

پیانو وان اسمارت، اولین پیانوی دنیا است که گواهی Apple MFi را دریافت کرده و این بدین معنی است که می‌توان آیپد یا آیفون را به آن متصل کرد و مستقیما از طریق گوشی یا تبلت، بر روی پیانو نواخت. کاربران اندرویدی که تبلت یا تلفن هوشمند آن‌ها به اندروید ۴ یا بالاتر مجهز شده می‌توانند ابزار خود را به پیانو وان متصل کنند. برای این منظور یک اپلیکیشن اختصاصی نیز در پلی استور و اپ‌استور قرار داده شده تا از طریق آن بتوان به پیانو متصل شده و نت‌ها را اجرا کرد.

این پیانو کیفیت عالی دارد و صدای آن نیز تاییده‌های مختلف را گرفته است تا حتی حرفه‌ای‌ها نیز بتوانند از آن استفاده کنند.

این پیانو هوشمند با قیمت ۱۵۰۰ دلار از همین حالا در دسترس است و علاقمندان می‌توانند آن را تهیه کرده و آموزش پیانو را آغاز کنند.


گوشی ویندوزی NuAns Neo در CES۲۰۱۶ معرفی شد؛ پردازنده‌ی اسنپدراگون ۶۱۷ و قابلیت کانتینیوم

هنوز به طور رسمی نمایشگاه CES ۲۰۱۶ آغاز به کار نکرده، بسیاری از کمپانی‌های کوچک و بزرگ از محصولات خود رونمایی کرده‌اند. شرکت ژاپنی Nuans نیز امروز گوشی ویندوزی Neo را معرفی کرد که مشخصات فنی جالبی دارد. همراه زومیت باشید.

بعد از انتشار ویندوز ۱۰ و نسخه‌های پیش‌نمایش فنی ویندوز ۱۰ موبایل، بسیاری از کمپانی‌ها تلاش کرده‌اند محصولات خود را مبتنی بر این سیستم عامل تولید کننده‌اند. در جریان نمایشگاه CES ۲۰۱۶ از انواع لپ‌تاپ‌های مجهز به ویندوز ۱۰ گرفته تا تبلت‌ها و گوشی‌های مجهز به این سیستم عامل را شاهد هستیم. امروز شرکت ناشناخته‌ی NuAns نیز از گوشی ویندوز خود به نام نئو رونمایی کرده است.

اخبار لحظه به لحظه از نمایشگاه CES 2016

گوشی نئو را باید در بین محصولات میان‌رده جای داد. البته با توجه به اینکه این گوشی از ویندوز ۱۰ پشتیبانی می‌کند، می‌توان امیدوار عملکرد دستگاه در سطح قابل قبولی قرار دارد. این گوشی از قابلیت کانتینیوم ویندوز ۱۰ پشتیبانی می‌کند که به کمک آن می‌توانید با اتصال دستگاه به داک مخصوص، محتوای گوشی را روی نمایشگر بزرگتر در اختیار داشته باشید.

گوشی ۱۵۰ گرمی نئو به یک پردازنده‌ی هشت هسته‌ای اسنپدراگون ۶۱۷ با فرکانس کاری ۱.۵ گیگاهرتز و هسته‌های پردازشی Cortex A53، رم ۲ گیگابایتی، ۱۶ گیگابایت حافظه‌‌ی داخلی با پشتیبانی از کارت حافظه‌ی خارجی، نمایشگر ۵ اینچ با رزولوشن اچ‌دی و روکش ضد اثر انگشت، دوربین ۱۳ مگاپیکسل با لنز ۲۸ میلی‌متری در پشت دستگاه، دوربین جلوی ۵ مگاپیکسل با لنز ۲۴ میلی‌متر، پورت یو‌اس‌بی نوع سی با پشتیبانی از فناوری Quick Charge 2.0، باتری ۳۳۵۰ میلی آمپر ساعت و سیستم عامل ویندوز ۱۰ موبایل مجهز شده و از تمامی شبکه‌های ارتباطی از جمله اینترنت ۴ جی پشتیبانی می‌کند.

اخبار لحظه به لحظه از نمایشگاه CES 2016

اخبار لحظه به لحظه از نمایشگاه CES 2016

شرکت سازنده‌ی گوشی نئو، تنها به فکر سخت‌افزار داخلی محصول خود نبوده و تلاش کرده در بخش طراحی ظاهری نیز نوآوری‌هایی به خرج دهد. این گوشی قابلیت سفارشی‌سازی خوبی دارد. نکته‌ی قابل توجه این است که شما می‌توانید انواع کاور پشت با قابلیت تعویض استفاده کنید. این کاورها از جنس‌های متفاوت تهیه شده و رنگ‌‌بندی و طراحی آنها زیبایی خاصی به گوشی شما می‌‌بخشد. ضمن اینکه فضایی در نظر گرفته شده که بتوانید از دو کارت بدون تماس برای انتقال سریع یا پرداخت‌های بدون نیاز به تماس (مانند تراشه‌ی NFC) استفاده کنید.

اخبار لحظه به لحظه از نمایشگاه CES 2016

اخبار لحظه به لحظه از نمایشگاه CES 2016

کمپانی ژاپنی NuAns قرار است گوشی نئو را تنها در کشور خودش عرضه کند و گفته می‌شود این گوشی قیمت نسبتا بالایی خواهد داشت.


Omron دستگاه سنجش فشار خون شبیه به ساعت هوشمند معرفی کرد

شرکت Omron که در زمینه محصولات سلامتی فعالیت می‌کند، دو دستگاه جدید را برای محاسبه فشار خون به نمایشگاه CES 2016 آورده است. یکی از این دستگاه‌ها شباهت زیادی به ساعت‌های هوشمند دارد. همراه زومیت باشید.

معمولا یکی از موارد ثابتی که هنگام ویزیت بیمار توسط پزشکان اتفاق می افتد، چک کردن فشار خون بیماران است، اما شرکت Omron که در زمینه مراقبت‌های بهداشتی کار می‌کند به مردم کمک می کند تا فشار خون خود را بدون این که نیازی باشد تا به درمانگاه مراجعه کنند، متوجه شوند. این شرکت که بیشتر با دستگاه‌های مانیتور ضربان قلبش شناخته می‌شود، دو دستگاه جدید را به CES آورده است که به نظر دارای طراحی بهتری نسبت به محصولات مشابه خود هستند.

اخبار لحظه به لحظه از نمایشگاه CES 2016

این دو دستگاه جدید که پروژه Zero شرکت Omron محسوب می‌شوند بدون نیاز به حضور پزشک فشار خون شما را نشان می‌دهند. یکی از این دستگاه‌ها دور بازوی شما بسته می‌شود و با نمایشگر کوچکی که دارد فشار خون شما را نشان می‌دهد. با این حال محصول دیگر این شرکت کمی جذاب‌تر به نظر می‌رسد. این قبیل دستگاه‌ها که فشار خون شما را نشان می‌دهند کم نیستند ولی ابزار پوشیدنی Omron بیش از آن که شبیه یک ابزار پزشکی باشد به یک ساعت هوشمند شبیه است.

در واقع برای گرفتن فشار خون از طریق مچ دست به مهارت خاصی نیاز است. بازوی شما باید در موقعیت درستی قرار داشته باشد تا شما بتوانید فشار خون خود را از روی مچ به درستی اندازه گیری کنید. درست به همین دلیل است که بیشتر پزشکان توصیه می‌کنند که برای سنجش فشار خون حتما از بازوی خود استفاده کنید. اما شرکت Omron‌ معتقد است که راه خوبی برای سنجش میزان فشار خون از روی مچ دست پیدا کرده است.

سنسورهایی که روی این دستگاه تعبیه شده‌اند کمک می‌کنند تا دستگاه به خوبی متوجه شود که بازوی شما در چه شرایطی قرار گرفته است و به شما آلارم می‌دهد تا دست خود را حرکت دهید. زمانی که بازوی شما در حالت مناسب قرار گرفت، دستگاه فشار خون شما را اندازه‌گیری می‌کند.

شرکت Omron مدعی است که استانداردهای طلایی دقت در تعیین میزان فشار خون را کسب کرده است. چنین محصولاتی می‌تواند برای افرادی که می‌خواهند تا فشار خون را در منزل اندازه‌گیری کنند، مفید باشند. این محصولات برای آخر سال ۲۰۱۶ با قیمت ۲۰۰ دلار به بازار عرضه می‌شوند.


اچ‌پی از لپ تاپ رده بالای Spectre x۳۶۰ با صفحه‌نمایش ۴K پرده برداشت

امروز اچ‌پی در نمایشگاه CES ۲۰۱۶ از چندین لپ‌تاپ رونمایی کرد. گل سر سبد لپ‌تاپ‌های جدید اچ‌پی، Spectre x۳۶۰ با صفحه‌نمایش OLED و رزولوشن ۴K است. همراه زومیت باشید.

اچ‌پی از لپ‌تاپ تبدیل شدنی Spectre x۳۶۰ رونمایی کرد. لپ‌تاپی که علاوه بر قابلیت‌های جذابی مانند چرخش ۳۶۰ درجه‌ی نمایشگر، به سخت‌افزار قدرتمندی مجهز شده است. این محصول به صفحه‌نمایش ۱۳.۳ اینچ مجهز شده، اما اچ‌پی نسخه‌ی ۱۵.۶ اینچی آن را نیز تولید کرده است. صفحه‌نمایش این لپ‌تاپ از رزولوشن ۴K یا ۳۸۲۰ در ۲۱۶۰ پیکسل پشتیبانی می‌کند.

اخبار لحظه به لحظه از نمایشگاه CES 2016

از دیگر مشخصات فنی این لپ‌تاپ می‌توان به آرایه‌ی ۴ اسپیکره در نسخه‌ی ۱۵ اینچ از سوی Bang & Olufsen اشاره کرد. نسخه‌ی ۱۵ اینچ ۱۵.۹ میلی‌متر ضخامت دارد و باتری آن ۹.۵ ساعت با وجود نمایشگر 4K دوام می‌آورد و نسخه‌ی ۱۳ اینچ با نمایشگر 1080p نیز طول عمر باتری یکسانی دارد.

کاربر می‌تواند با پرداخت هزینه‌ی بیشتر نسخه‌ای از این لپ‌تاپ‌ها را تهیه کند که به نمایشگر OLED مجهز شده است. این نمایشگر ۱۰۳ درصد از طیف رنگ‌های استاندارد را پوشش می‌دهد و این در حالی است که نسخه‌ی LCD تنها ۷۲ درصد را پوشش می‌دهد. نسخه‌ی مجهز به OLED همانطور که انتظار می‌رود کنتراست تصویر بالاتری داشته و عمق رنگ مشکی نیز در آن بالاتر است.

اخبار لحظه به لحظه از نمایشگاه CES 2016

لپ تاپ Specre X360 با نمایشگر ۱۵.۶ اینچی از ۱۴ فوریه(۲۵ بهمن) با قیمت ۱٫۱۴۹ عرضه می شود که البته این قیمت برای نمایشگر 1080p است و نسخه‌ی مجهز به نمایشگر 4K قیمت بالاتری خواهد داشت. هنوز قیمت نسخه‌ی ۱۳ اینچ اعلام نشده است.

این لپ‌تاپ‌ها به نسل ششم پردازنده‌های اینتل مجهز شده و کاربر می‌تواند به میل خود، پردازنده‌ی Core i5 یا Core i7 را انتخاب کند.


دوربین سلفی که به دور مچ دست پیچیده می‌شود

در نمایشگاه CES امسال نوعی دوربین ۱۴۹ دلاری معرفی شده است که پایه‌ی آن برخلاف مونوپادهای معمولی، قابلیت تا شدن و حلقه شدن دور مچ دست را دارد. از این ویژگی می‌توان برای گرفتن تصاویر متفاوت‌تر و خاص‌تر استفاده کرد.

اخبار لحظه به لحظه از نمایشگاه CES 2016

مونوپادهای معمولی که به صورت یک میله‌ یا محور مستقیم ساخته می‌شوند از سال پیش به بازار آمده اند. اما برای به‌روز بودن در سال ۲۰۱۶ احتمالا به نوع دیگری از این ابزار نیاز داشته باشیم. وسیله‌ی جدیدی که ساخته شده به صورت یک نوار پرانحنا و انعطاف‌پذیر بوده و با نام پیک (Pic) شناخته می‌شود. این نوار دور دست حلقه می‌شود و می‌تواند در گرفتن عکس‌های نمای نزدیک به شما کمک کند. موناپاد پیک که در نمایشگاه بین‌المللی CES روز دوشنبه به نمایش گذاشته شد در واقع یک دوربین انعطاف‌پذیر است که به دور مچ دست پیچیده می‌شود.

اخبار لحظه به لحظه از نمایشگاه CES 2016

مطمئنا داشتن دوربینی که مجبور به دست گرفتن و حمل آن نباشید حتی از خواهش کردن از یک رهگذر برای گرفتن عکس از شما هم راحت‌تر و آسان‌تر است. اما نکته‌ای که وجود دارد این است که این دستگاه کوچک همواره می‌تواند شما را در خلق تصاویر نوآورانه و متفاوت از پدیده‌های اطراف یاری کند. برای نمونه می‌توان از این دستگاه هنگام آشپزی و یا دوچرخه‌سواری برای ثبت مناظر اطراف استفاده کرد؛ و البته برای عکس گرفتن از چهره.

اخبار لحظه به لحظه از نمایشگاه CES 2016

این دوربین قابلیت ثبت ویدئو با رزولوشن فول اچ دی و ذخیره‌سازی آن‌ها تا یک ساعت را دارد. یعنی می‌توان این دوربین را همانند یک دوربین مینی Go Pro به تخت کودک گره زده و یا اینکه آن را روی حلقه‌ی بازی کودکان حین حرکت نصب کرده و سپس ویدیوهای جذابی که از با کیفیت فول اچ دی ثبت شده‌اند را از طریق یو اس بی به کامپیوتر انتقال داد.

اخبار لحظه به لحظه از نمایشگاه CES 2016

این دستگاه در وهله‌ی نخست به عنوان یکی از پروژه‌های ایندی گوگو (Indiegogo) شروع شد و اکنون به تولید انبوه رسیده و در رنگ‌ها و طرح‌های گوناگون در دسترس خریداران قرار گرفته است. در حالی که دسته‌بندی‌های گوناگون این دوربین بسیار گیرا و متنوع هستند اما به هر حال هزینه‌ی خرید آن از خرید یک مونوپاد ۱۰ دلاری خیلی بیشتر است و برای خرید آن باید ۱۴۹ دلار خرج کنید. اما برای کسی که می‌خواهد عکس‌های منحصر به فرد و متفاوت ثبت کند و از قالب سلفی‌های متداول کمی خارج شود، مسلما این دوربین یک ابزار بسیار کارامد به شمار خواهد رفت. نظر شما در این باره چیست؟


لپ‌تاپ Elitebook Folio اچ‌پی با ظاهری مشابه مک‌بوک‌های اپل در CES ۲۰۱۶ معرفی شد

سرفیس بوک مایکروسافت آغازگر راهی برای لپ‌تاپ‌های ویندوزی بود تا ظاهر مناسبی نیز داشته باشند. حالا Elitebook Folio اچ‌پی نیز آخرین محصول از این نوع لپ تاپ‌ها است که ظاهری زیبا و وزن و ضخامت کمی نیز دارد.

اچ‌پی لپ‌تاپ جدیدی با نام Elitebook Folio را معرفی کرد که علاوه بر ضخامت و وزن کم، بسیار زیبا نیز هست. اما این لپ‌تاپ چندان هم قدرتمند نیست و مجهز به پردازنده‌ی کور ام اینتل شده است.

اخبار لحظه به لحظه از نمایشگاه CES 2016

این لپ‌تاپ در نسخه‌های مجهز به حافظه‌ی SSD ۱۲۸ و ۵۱۲ گیگابایت و رم ۸ گیگابایتی عرضه خواهد شد. صفحه نمایش ۱۲.۵ اینچی این لپ‌تاپ رزولوشن فول اچ‌دی دارد و البته گزینه‌ای مجهز به صفحه نمایش با رزولوشن 4K نیز در اختیار علاقمندان قرار داده خواهد شد.

لپ‌تاپ جدید اچ‌پی تنها دو پورت یو‌اس‌بی نوع سی و یک جک هدفون داشته و این شرکت وعده‌ی شارژدهی ۱۰ ساعته برای آن را به کاربران داده است. فولیو کمتر از ۱.۲ سانتی‌متر ضخامت و در حدود یک کیلوگرم وزن داشته و از وجود صفحه نمایش لمسی نیز بهره می‌برد. این لپ‌تاپ از مارس ۲۰۱۶ با قیمت پایه‌ی ۹۹۹ دلار روانه‌ی بازار خواهد شد.


با هدفون کواور، یک ورزشکار المپیکی را به عنوان مربی در اختیار بگیرید

بازار از انواع مختلف گجت‌های پوشیدنی پر شده است؛ در چنین شرایطی چه کار کنیم که مردم به محصول ما توجه کنند؟ کواور هدفون سلامت خود را جوری طراحی کرده که دستورات ورزشی را از طریق یک ورزشکار المپیکی به کاربر گوش زد کند. همراه زومیت باشید.

اخبار لحظه به لحظه از نمایشگاه CES 2016

کواور هدفونی را ارائه کرده که در هنگام ورزش، اطلاعاتی از زبان یک ورزشکار المپیکی به شما ارائه می‌کند. این کمپانی در CES 2016 هدفون را معرفی کرده که از طریق آن نه تنها می‌توانید در هنگام ورزش موسیقی گوش کنید، بلکه می‌توانید از تجربه‌ی مربی‌های مختلفی که از ورزشکار المپیک هستند استفاده کنید و به شکل بهتری ورزش مورد نظر خود را انجام دهید.

این هدفون صدای ورزشکاران را به گوش شما می‌رساند تا ارتباط نزدیک‌تری با ورزشکاران حرفه‌ای داشته باشید. همچنین از طریق این هدفون می‌توانید ضربان قلب و شتاب را نیز بسنجید.

برخلاف ابزارهای سلامت موجود در بازار که بر روی دست بسته می‌شوند، هدفون سلامت کواور قادر است اطلاعات بدست آمده از ضربان قلب، غذا و غیره را ترکیب کرده و شما را به سمت موفقیت در ورزش موردنظرتان هدایت کند.


اسکیت بورد الکتریکی Blink Board با قابلیت کنترل از طریق آیفون در CES ۲۰۱۶ معرفی شد

این روزها فناوری‌ها در تمام حوزه‌های زندگی انسان ریشه دوانده است. کمپانی Acton ساعاتی پیش در جریان برگزاری نمایشگاه CES ۲۰۱۶ اسکیت بوردی را معرفی کرده که می‌توان آن را با استفاده از آیفون کنترل کرد. همراه زومیت باشید.

در جریان برگزاری نمایشگاه CES ۲۰۱۶ کمپانی Acton اسکیت‌بورد جدید خود را رونمایی کرده که می‌توان آن را با استفاده از آیفون کنترل کرد. اسکیت‌بورد جدید این کمپانی از نوع الکتریکی است که همانطور که اشاره کردیم می‌توان آن را با استفاده از آیفون کنترل کرد.

اخبار لحظه به لحظه از نمایشگاه CES 2016

محصول جدید تولید شده توسط این کمپانی در مقایسه با اسکیت‌بوردهای الکتریکی دیگر موجود در بازار، از سایز کوچک‌تری برخوردار است. براساس اطلاعات ارائه شده این اسکیت بورد به این علت کوچک تولید شده تا کاربران بتوانند آن را به هرجایی که می‌خواهند ببرند. همچنین باید به وزن این اسکیت‌بورد نیز اشاره کرد که تنها ۵ کیلوگرم بوده و می‌توان علاوه بر سایز کوچک آن، به دلیل وزن پایین، این اسکیت بورد را به راحتی حمل کرد.

اغلب اسکیت‌بوردهای تولید شده دارای سایز بزرگی هستند که امکان استفاده از آن‌ها در مسیر‌های طولانی را ممکن می‌کند؛ اما این اسکیت‌بورد به این منظور تولید شده تا به راحتی قابل حمل بوده و بتوان از آن در مسیرهای کوتاه نیز به راحتی استفاده کرد. اسکیت بورد مورد نظر با یک ریموت در اختیار کاربران قرار می‌گیرد؛ اما در صورتی که گوشی هوشمند آیفون را در اختیار داشته باشید، می‌توانید ریموت را در منزل گذاشته و با نصب اپلیکیشن مورد نظر و اتصال آن به اسکیت‌بورد، به راحتی از گوشی هوشمند برای کنترل بهره ببرید.

اخبار لحظه به لحظه از نمایشگاه CES 2016

برای استفاده از این اسکیت‌بورد کافی است تا روی آن قرار گرفته و با اجرای اپلیکیشن یا در دست گرفتن ریموت و کلید Throttle را فشار دهید تا اسکیت‌بورد به راه بیافتد. شارژ این محصول چند ساعت زمان می‌برد و می‌توان با یک بار شارژ تا ۱۰ کیلومتر را با استفاده از اسکیت‌بورد طی کرد.

این اسکیت‌بورد قادر است تا وزن حداکثر ۱۱۳ کیلوگرمی را با سرعت ۱۹ کیلومتر در ساعت به پیش ببرد. چرخ‌های این اسکیت‌بورد به گونه‌ای طراحی شده که نزدیک به طرفین و جلو و عقب بورد باشند؛ چراکه این طراحی حرکت اسکیت‌بورد را بسیار تسهیل می‌کند. برای زینت بخشیدن به ظاهر این اسکیت بورد از لامپ‌های ال‌ای‌دی بهره گرفته شده است. قیمت تعیین شده برای این محصول ۵۰۰ دلار بوده و از اواخر ماه ژانویه روانه‌ی بازار خواهد شد.


شرکت Parrot گلدان هوشمند را برای آبیاری خودکار گیاهان رونمایی کرد

شرکت Parrot در CES پهپاد جدید خودش را معرفی کرد که می‌توان از آن به عنوان برگ برنده‌ی این شرکت نام برد ولی این تمام چیزی نبود که این شرکت معرفی کرد. Parrot گلدانی را در رونمایی کرده است که می‌تواند به صورت خودکار گل و گیاهان شما را آبیاری کند. با زومیت همراه باشید.

اخبار لحظه به لحظه از نمایشگاه CES 2016

گلدان هوشمند Parrot می‌تواند تا ۲.۲ لیتر آب را در مخزن خودش ذخیره کند و در زمانی که خاک گلدان خشک می‌شود به صورت خودکار آن را آبیاری کند. از ویژگی‌های کم نظیر این گلدان این است که شما می‌توانید نوع گیاه کاشته شده در آن را از طریق نرم افزار تلفن همراه آن از بین ۸۰۰۰ گیاه انتخاب کنید تا گلدان بداند که چه میزانی آب باید به گیاه شما بدهد.

کارایی این گلدان تنها به آبیاری گلدان شما ختم نمی‌شود. در این گلدان از سنسور سنجش میزان اسیدی بودن خاک، دماسنج و سنسور نور استفاده شده است. به کمک این سنسورها گلدان به شما خبرمی‌دهد که چه زمانی باید به گلدان خودتان کود اضافه کنید و یا چه میزانی نور خورشید برای آن کافی است. البته درست کردن شرایط گلدان برعهده ی شما خواهد بود و گلدان نمی‌تواند خودش این موارد را برطرف کند ولی اطلاعاتی که به شما می‌دهد باعث می‌شود تا نیازهای گل و گیاه خودتان را بدانید و آنها را برطرف کنید.

شرکت Parrot برای نام‌گذاری این گلدان نام "The Pot" یا همان گلدان را انتخاب کرده و از اسم خاصی استفاده نکرده است. این گلدان که در CES رونمایی شد با قیمت ۱۰۰ دلار آماده فروش است و توزیع آن از خرداد ماه ۹۵ آغاز خواهد شد.


رونمایی از کامپیوتر All in One گیمینگ شرکت Maingear در CES ۲۰۱۶

نمایشگاه CES ۲۰۱۶ برای عاشقان بازی‌های ویدیویی، به خصوص مخاطبان رایانه‌های شخصی هم بسیار جذاب و پربار است. پس از معرفی کامپیوتر گیمینگ مشترک لنوو و ریزر،‌حالا نوبت به کمپانی Maingear می‌رسد تا با یک کامپیوتر All in One گیمینگ، پا به لاس‌وگاس بگذارد. با زومیت همراه باشید.

اگر از گیمرها بپرسید که چرا هرگز به سمت خرید رایانه‌های شخصی All-in-One نمی‌روند، معمولا با پاسخ مشابهی توسط همه آنها مواجه می‌شوید و آنها برای متقاعد کردن شما دو دلیل می‌آورند. یک اینکه این رایانه‌های شخصی از سخت‌افزار قدرتمندی برای اجرای بازی‌های روز دنیا بهره نمی‌برند و دو اینکه این‌گونه کامپیوترها، قابلیت ارتقای سخت‌افزار را ندارند.

اخبار لحظه به لحظه از نمایشگاه CES 2016

کمپانی Maingear قصد دارد با مدل جدید خود که Alpha 34 نام دارد، هردو این مشکلات را حل کند. این کمپانی در جریان نمایشگاه CES 2016، از این مدل رونمایی کرد. All-in-One جدید که دارای یک نمایشگر ۳۴ اینچی منحنی با رزولوشن 1440p است، از سخت‌افزار بسیار قوی‌ بهره می‌برد. پردازشگر اینتل Core i7 هشت هسته‌ای ( یا حتی چیپ ۱۸ هسته‌ای زئون) و کارت گرافیک انویدیا تایتان ایکس از جمله قطعاتی هستند که می‌توان در هنگام خرید این محصول آنها را انتخاب کرد. نکته بسیار جالب Alpha 34 این است که تمامی قطعات آن دارای اندازه استاندارد هستند و به راحتی توسط کاربر قابلیت ارتقا دارند.

شاید تنها نکته منفی این کامپیوتر All-in-One قیمت آن باشد. ضعیف‌ترین مدل Alpha 34 که دارای یک پردازشگر اینتل Core i3، هشت گیگابایت رم، کارت گرافیکی رادئون R7 360X و یک ترابایت هارد دیسک است، با قیمت ۱۹۹۹ دلار عرضه خواهد شد و اگر شما بخواهید این دستگاه را تبدیل به یک رایانه پرقدرت کنید، نیاز دارید که پول بسیار زیادی خرج کنید.


خودرو ولوو را با مایکروسافت بند ۲ کنترل کنید

از امروز خودرو SUV ولوو مدل XC۹۰ در بازارهای جهانی به فروش می‌رسد و مایکروسافت نیز اعلام کرده که کاربر می‌تواند از طریق دستبند هوشمند مایکروسافت بند ۲ بر روی اتومبیل خود کنترل داشته باشد. همراه زومیت باشید.

مایکروسافت و ولوو همکاری را آغاز کرده‌اند که طی آن کاربران خودروِ XC۹۰ می‌توانند از طریق دستبند سلامت مایکروسافت بند ۲ اموری مانند باز کردن قفل خودرو، روشن کردن خوردو، فعال کردن بخاری و همچنین مسیر یابی را از طریق دستورات صوتی انجام دهند.

اخبار لحظه به لحظه از نمایشگاه CES 2016

برای جفت شدن خودرو با مایکروسافت بند کاربر باید اپلیکیشن اختصاصی ولوو با نام on Call را بر روی مایکروسافت بند ۲ نصب کند. پیش از این ولوو اپلیکیشن خود را برای پوشیدنی‌های مجهز به اندروید و همچنین اپل واچ ارائه کرده بود که امکانات مشابه‌ای را در اختیار کاربران پلتفرم‌های گوگل و اپل قرار می‌داد.

این اولین بار نیست که ولوو و مایکروسافت در این زمینه با یکدیگر همکاری می‌کنند؛ سال گذشته هم این دو کمپانی برای استفاده از هولولنز و بکار گیری آن‌ها برای هدایت خودرو نیز همکاری را شروع کردند. اما همکاری‌های قبلی این دو شرکت هنوز در قالب یک محصول عملی در اختیار کاربران قرار نگرفته است و این اولین بار است که یک محصول عرضه شده‌ی مایکروسافت با محصولات ولوو جفت می‌شوند.

اپلیکیشن اختصاصی ولوو برای مایکروسافت بند ۲ بهار امسال ارائه می‌شود.


همکاری جنرال موتورز و لیفت

جنرال موتورز در خلال نمایشگاه CES ۲۰۱۶ از سرمایه گذاری عظیم در شرکت لیفت (Lyft) پرده برداری کرده و برنامه‌های همکاری دو طرفه را جهت توسعه‌ی کسب کار دو شرکت منتشر کرد. همراه زومیت باشید.

اخبار لحظه به لحظه از نمایشگاه CES 2016

لیفت بزرگترین رقیب اوبِر (Uber) به حساب می‌آید که با شعار تقسیم خودرو مشغول فعالیت است. عملکرد لیفت بدین ترتیب است که با استفاده از اپلیکیشن مخصوص آن می‌توانید درخواست خودرو کنید و افرادی که در نزدیکی شما دارای وسیله نقلیه هستند و هم‌چنین مقصد مشابهی دارند، می‌توانند جهت اشتراک گذاری خودروی خود اعلام همکاری کنند و در نهایت هزینه‌ی اعلامی لیفت را دریافت نمایند.

جنرال موتورز و لیفت اخیرا از همکاری دو طرفه برای توسعه‌ی تکنولوژی خودروهای خودران و هم‌چنین رونق کسب و کار تقسیم خودرو خبر دادند. این همکاری در کوتاه مدت بدین صورت خواهد بود که جنرال موتورز خودروهای کرایه‌ای لیفت را تامین خواهد کرد و پلتفرم آن‌استار این شرکت امکان برقراری ارتباط خودروها با لیفت را فراهم خواهد کردو لیفت نیز در ازای خدمات جنرال موتورز، خودروهای این شرکت را به درخواست کنندگان پیشنهاد خواهد داد. اما برنامه‌ی اصلی همکاری این دو شرکت در دراز مدت، توسعه‌ی شبکه‌ی یکپارچه‌ی خودروهای هوشمند آماده‌ی خدمات به مسافرین خواهد بود.

اخبار لحظه به لحظه از نمایشگاه CES 2016

طبق اعلام جنرال موتورز، این شرکت ۵۰۰ میلیون دلار در لیفت سرمایه گذاری خواهد کرد که این مساله ارزش شرکت اشتراک گذاری خودرو را به طور قابل توجهی افزایش خواهد داد. البته لیفت هنوز راه زیادی را جهت رسیدن به اوبر با ارزش ۶۲.۵ میلیارد دلاری دارد. اوبر نیز در حال حاضر مشغول به توسعه‌ی خودرو‌های هوشمند خودران است تا از آن‌ها در کسب و کار خود بهره ببرد. اما لیفت با کمک دانش عظیم جنرال موتورز، می‌تواند زودتر از اوبر به موفقیت در این زمینه برسد.

شرکت‌های بسیاری اعم از گوگل، اوبر و مرسدس بنز در حال توسعه‌ی خودرو‌های خودران هستند. طبق نظر مسئولین لیفت، این تکنولوژی انقلابی در زمینه‌ حمل و نقل عمومی ایجاد خواهد کرد و شرکت‌هایی که بتوانند زودتر به تجاری سازی آن بپردازند پیروز اصلی این میدان خواهند بود.


جنگ روباتیک با ترکیب واقعیت افزوده و روبات‌های واقعی Mekamons

اخبار لحظه به لحظه از نمایشگاه CES 2016

روباتیک و فناوری واقعیت افزوده دو حوزه‌ی جذاب دنیای فناوری هستند که در صورت ترکیب نتیجه‌ی بسیار جالبی را به همراه خواهند داشت. کمپانی بریتانیایی Reach Robotics این کار را کرده است. همراه زومیت باشید.

Reach Robotics یک کمپانی برتانیایی است که واقعیت مجازی را با روبات‌های ماژولاری که Mekamons نام دارند، ترکیب کرده است. باید به این نکته اشاره کرد که استفاده از این ایده می‌تواند پتانسیل لازم را برای تبدیل شدن به آینده‌ی دنیازی بازی داشته باشد. این کمپانی یک بازی را مبتنی بر فناوری واقعیت افزوده تولید کرده که می‌توان با استفاده از آن روبات‌های هوشمند را با یکدیگر به مبارزه وا داشت. نمونه‌ای که این کمپانی در CES 2016 به نمایش گذاشته دارای قابلیت‌های ارتباطی نظیر بلوتوث، مادون قرمز و قطب نمای داخلی است که می‌تواند از طریق آن موقعیت روبات‌های دشمن را در یک بازی چند نفره شناسایی کرده و حملات موثری را انجام داد. در حال حاضر این روبات‌ها را می‌توان از طریق اپلیکیشن کنترل کرد. این اپلیکیشن امکان بالا بردن سطح روبات‌های در حال مبارزه را نیز به بازی کنندگان می‌دهد.

اخبار لحظه به لحظه از نمایشگاه CES 2016

البته باید به این موضوع اشاره کرد که این روبات یک نمونه‌ی پیش تولید شده است و هنوز تا زمان عرضه‌ی محصولاتی که بتوان به بازار عرضه کرد، زمان زیادی باقی مانده است. تولیدکنندگان در پی آنند تا برای تولید این روبات‌ها پروژه‌ی خود را طی کمپینی برای جذب سرمایه عرضه کنند.


کامپیوتر مخصوص بازی محصول مشترک لنوو و ریزر معرفی شد

اخبار لحظه به لحظه از نمایشگاه CES 2016

آذرماه امسال، شرکت‌های لنوو و ریزر روی همکاری در ساخت یک رایانه شخصی گیمینگ به توافق رسیدند. حالا این دو شرکت نمایشگاه CES ۲۰۱۶ را مکان مناسبی برای رونمایی از اولین محصول مشترک خود می‌دانند. در ادامه با زومیت همراه باشید تا نگاهی به کامپیوتر رومیزی گیمینگ لنوو و ریزر بیندازیم.

لنوو در اولین همکاری خود با کمپانی ریزر برای ساخت یک رایانه‌شخصی مخصوص بازی، مدل Ideacenter Y۹۰۰ را با افکت‌های نوری قابل شخصی‌سازی مخصوص کمپانی ریزر ترکیب کرده است که با نام Razer's Chroma Full Spectrum lighting ارائه می‌شوند. نتیجه این همکاری تولید یک رایانه‌شخصی مخصوص بازی با نام Ideacenter Y۹۰۰ RE است که اولین محصول از همکاری این دو کمپانی با یکدیگر است.

این افکت‌های نوری قابل شخصی‌سازی مخصوص ریزر جلای خاصی به کیس سیستم عرضه شده توسط کمپانی داده‌اند و قسمت پایین و پشتی این کیس بسیار زیبا دیده می‌شود. البته لنوو فقط به اضافه کردن این سیستم نورپردازی به کیس خود بسنده نکرده و این محصول را همراه با صفحه‌کلید مکانیکی Blackwidow Chroma ریزر و موس مخصوص بازی Mamba Chroma این کمپانی عرضه می‌کند.

گزارش‌ها حاکی است که این دو شرکت همکاری خود را در آینده گسترش خواهند داد و شاهد ساخته شدن پی‌سی‌های دیگری توسط لنوو خواهیم بود که از لوازم جانبی و تکنولوژی‌های مخصوص کمپانی ریزر استفاده می‌کنند. در ادامه می‌توانید تصاویری را از Ideacenter Y۹۰۰ RE تماشا کنید:

اخبار لحظه به لحظه از نمایشگاه CES 2016

اخبار لحظه به لحظه از نمایشگاه CES 2016

اخبار لحظه به لحظه از نمایشگاه CES 2016


هدفون بی‌سیم آل‌تک کاربر را از محل دقیقش مطلع می‌کند

یکی از مشکلات استفاده از هدفون‌های بی‌سیم گم شدن آن‌ها است، اما شرکت آل‌تک در نظر دارد تا با معرفی هدفون‌های جدید Freedom و با استفاده از سیستم GPS بر پایه‌ی بلوتوث به این افراد کمک کند تا در صورت گم کردن هدفون، به راحتی محل آن را بیابند.

اخبار لحظه به لحظه از نمایشگاه CES 2016

شرکت آل‌تک هدفون جدیدی معرفی کرده است که باعث می‌شود تا کاربر هدفو‌های خود را گم نکند. علاوه بر این، هدفون جدید تا عمق ۳۳ متری ضدآب بوده، نویزهای حاصل از باد را کاهش داده و ۶ ساعت شارژدهی باتری دارد. هدفون‌های جدید آل‌تک در ۹ رنگ مختلف روانه‌ی بازار خواهند شد.

شرکت آل‌تک اعلام کرده که هدفون‌های جدید از سه‌ماهه‌ی دوم سال ۲۰۱۶ میلادی با قیمت ۱۴۹.۹۹ دلار روانه‌ی بازار خواهند شد.


تصاویر تبلت جدید هواوی ساعاتی قبل از معرفی فاش شد

دیروز شاهد انتشار تیزری تبلیغاتی از سوی هواوی بودیم که نشان از معرفی تبلتی در نمایشگاه CES ۲۰۱۶ داشت و حالا تنها ساعاتی قبل از معرفی رسمی شاهد انتشار تصاویری از این تبلت هستیم.

اخبار لحظه به لحظه از نمایشگاه CES 2016

انتظار می‌رود امروز هواوی تبلت جدیدی را معرفی کند و حالا شاهد فاش شدن تصاویری از تبلتی با نام احتمالی ایکس ۳ هستیم. بنابر گزارش منبع فاش کننده‌ی این تصاویر، تبلت جدید هواوی ابعاد ۲۴۰ در ۱۷.۳ در ۷.۴ میلی‌متری خواهد داشت.

تبلت جدید هواوی دارای صفحه نمایش ۱۰.۱ اینچی با نسبت تصویر ۱۶ به ۱۰ است و به حسگر اثر انگشت در پنل جلوی تبلت مجهز می‌شود. همچنین ایکس ۳ دارای چهار اسپیکر در فریم‌های کناری دستگاه خواهد بود. تنها موردی که از مشخصات فنی این تبلت منتشر شده استفاده از پردازنده‌ی کرین ۹۳۵ در آن است.

اخبار لحظه به لحظه از نمایشگاه CES 2016

همچنین بنابر گزارش این منبع آگاه، هواوی هیچ محصولی از سری ام، پی یا دی معرفی نخواهد کرد و به این ترتیب شاهد معرفی گوشی پی ۹ نیز نخواهیم بود.


اولین گجت پوشیدنی مترجم جهان با عنوان ili در CES ۲۰۱۶ معرفی شد

به لطف پیشرفت فناوری هر روز شاهد از بین رفتن‌های مرزهای جغرافیایی و زبانی هستیم. ili گجتی پوشیدنی است که به ادعای توسعه‌دهندگانش با استفاده از آن دیگر نیازی به یادگیری زبان‌های دیگر نیست و می‌توان با تم به زبان مادری، دیگران را از منظور خویش آگاه کرد.

اخبار لحظه به لحظه از نمایشگاه CES 2016

عبارت دهکده‌ی جهانی را این روز‌ها بسیار زیاد می‌شنویم. ارتباطات گسترده‌ای که اینترنت برای کاربران ایجاد کرده، این قابلیت را در اختیار افراد قرار داده تا در کسری از ثانیه با گوشه گوشه‌ی جهان در ارتباط باشند. اما این تنها خدمتی نیست که دنیای فناوری برای از میان برداشتن مرزها انجام داده و خواهد داد. ili گجتی پوشیدنی است که در جریان CES 2016 معرفی شده و این امکان را در اختیار کاربران قرار می‌دهد تا به زبان مادری تکلم کرده و دیگران را از منظور خویش آگاه کنند. در واقع می‌توان ili را یک مترجم پوشیدنی خواند که می‌تواند امور را برای افراد ساده‌تر از پیش کند.

براساس اطلاعات ارائه شده، ili اولین گجت پوشیدنی مترجمی است که به بازار عرضه خواهد شد. برای استفاده از این گجت پوشیدنی کافی است تا پیش از ادا کردن عبارات مورد نظر، کلید روی آن را فشرد و پس از آن شروع به صحبت کرد. در حین صحبت کردن کاربر، ili اقدام به ترجمه می‌کند که از این‌رو طرف مقابل به راحتی می‌تواند صحبت‌های رد و بدل شده را متوجه شود.

برای استفاده از این گجت پوشیدنی دیگر نیازی به استفاده از ارتباط بی‌سیم، مخابراتی و سایر گزینه‌های موجود برای ارتباط با سایر گجت‌ها نیست. ایلی دارای موتوری داخلی است که می‌تواند با استفاده از آن مکالمات را ترجمه کرده و ارائه کند.

البته باید به این نکته اشاره کرد که این گجت پوشیدنی در حال حاضر از زبان‌های انگلیسی، ژاپنی و چینی پشتیبانی می‌کند. کمپانی توسعه دهنده اعلام کرده که نسل جدید این گجت پوشیدنی با پشتیبانی از زبان‌های کره‌ای، تایلندی و فرانسه روانه‌ی بازار خواهد شد. همچنین در نسل سوم زبان‌های اسپانیایی، ایتالیایی و عربی نیز به زبان‌های مورد نظر اضافه خواهد شد. هنوز اطلاعاتی در مورد قیمت این گجت هوشمند منتشر نشده است. مترجم پوشیدنی ایلی در ماه مارس یا آوریل سال جاری برای پیش فروش در اختیار علاقمندان قرار خواهد گرفت.


Faraday Future خودروی مفهومی الکتریکی ۱۰۰۰ اسب بخاری خود را در CES ۲۰۱۶ معرفی کرد

نمایشگاه CES در سال‌های اخیر به محلی برای خودنمایی کمپانی‌های جدید التاسیس و تازه کار تبدیل شده است. یکی از این کمپانی‌ها که فناوری و خودروسازی را ترکیب کرده و سر و صدای بسیاری به راه انداخته، Faraday Future است که خودروی مفهومی خود را به تازگی معرفی کرد.

اخبار لحظه به لحظه از نمایشگاه CES 2016

برخلاف سال‌های دور که کمپانی‌های بزرگ عرصه‌ی فناوری که CES را به سلطه‌ی خود در می‌آوردند، در سال‌های اخیر این کمپانی‌های تازه تاسیس هستند که بسیاری از توجهات را با فناوری‌ها و محصولات جدید به سوی خود جلب می‌کنند. Faraday Future را نیز باید جزو این کمپانی‌ها حساب کرد. در ماه‌های اخیر این کمپانی سر و صدای زیادی به پا کرده و بسیاری از کارشناسان حوزه‌ی فناوری و خودروسازی در پی کشف هدفی هستند که این کمپانی در پی رسیدن به آن است.

در جریان برگزاری نمایشگاه CES 2016، فارادی از خودروی مفهومی خود رونمایی کرد. فارادی فیوچر از حمایت LeTV چین برخوردار است و منابع مالی این کمپانی از طریق این کمپانی چینی که به نتفلیکس چین شهره شده، تامین می‌شود. خودروی مفهومی این کمپانی FFZERO1 نام دارد که در واقع یک نمونه‌ی الکتریکی با قدرت ۱٫۰۰۰ اسب بخاری است.

اخبار لحظه به لحظه از نمایشگاه CES 2016

شاید با نگاهی به افرادی که روی این خودرو کار کرده‌اند، به اهمیت این خودرو و زیبایی هر چه بیشترش پی ببرید. ریچارد کیم، طراح خودروهای بی ام و i3 و i8، وظیفه‌‌ی طراحی خودروی مفهومی FFZERO1 را بر عهده داشته. نکته‌ی جالبی که در مورد این خودرو می‌توان اشاره کرد، تک سرنشینه بودن این خودروی مفهومی یا به بیان بهتر، سوپر خودروی مفهومی الکتریکی است.

نیک سمپسون از فارادی به این موضوع اشاره کرده که خودروی اصلی این کمپانی در چند سال آینده روانه‌ی بازار خواهد شد. وی در این خصوص چنین اظهار نظر کرده است:

من هنوز اطلاعی در مورد اینکه خودروی اصلی به چه شکل خواهد بود، ندارم، اما می‌توانم اطمینان دهم که خودروی اصلی عرضه شده به بازار، متفاوت از چیزی است که امروز رونمایی خواهد شد.

اخبار لحظه به لحظه از نمایشگاه CES 2016

اخبار لحظه به لحظه از نمایشگاه CES 2016

اخبار لحظه به لحظه از نمایشگاه CES 2016


با این ابزار از لنوو، کل نرم‌افزار گوشی خود را روی کامپیوتر اجرا کنید

لنوو در CES امسال محصول جالبی را با نام LINK 32GB معرفی کرده است. این محصول که در ابعاد یک حافظه‌ی فلش است، به گوشی هوشمند متصل شده و یک کپی کامل از آن می‌گیرد تا وقتی آن را به کامپیوتر متصل کردید بتوانید کل نرم‌افزار گوشی خود را به همراه سیستم‌عامل اندروید در ویندوز اجرا کنید.

اخبار لحظه به لحظه از نمایشگاه CES 2016

لنوو سبد کالای بزرگی شامل لپ تاپ، کامپیوتر، مانیتور، تبلت‌ و تلفن هوشمند را به نمایشگاه CES 2016 امسال آورده است. یکی از این محصولات دانگل ۳۲ گیگابایتی است که می‌تواند یک نسخه‌ی کامل از نرم‌افزار گوشی هوشمند شما را از طریق کامپیوتری ویندوزی در اختیارتان قرار دهد.

وقتی دانگل را به کامپیوتر متصل می‌کنید کلیه‌ی اپلیکیشن‌های اندرویدی در رابط کاربری ویندوز اجرا می‌شوند و حتی می‌توانید از طریق صفحه کلید و ماوس نیز آن‌ها را کنترل کنید. همچنین می‌توانید فایل‌های مورد نظر خود را از کامپیوتر روی موبایل کپی کنید.

دانگل Lenovo Link 32GB با ابزارهای اندرویدی مجهز به نسخه‌ی ۵ یا بالاتر و همچنین سیستم‌عامل ویندوز ۷ به بعد به خوبی کار می‌کند. این حافظه دارای ۳۲ گیگابایت حافظه‌ی ذخیره سازی است و ابعاد آن ۷۸ در ۲۱ در ۹ میلی‌متر اعلام شده است.

نکته‌ی جالب توجه در مورد LINK قیمت مناسب ۳۹.۹۹ دلاری آن است. این محصول قرار است مارچ ۲۰۱۶ روانه‌ی بازار مصرف کننده شود.


با گوشی هوشمند خود می توانید "بندهای" این کفش را محکم کنید

کمپانی فرانسوی Zhor Tech کفش‌های دیجیتالی جدیدی را معرفی کرده است که با استفاده از گوشی هوشمند می‌توان "بندهای آن" را محکم کرد. همچنین با استفاده از این کفش می‌توان از ویژگی‌های سلامتی مانند گام‌شمار نیز بهره برد.

اخبار لحظه به لحظه از نمایشگاه CES 2016

شرکت فرانسوی Zhor Tech علاوه بر اینکه با کفش‌های جدید خود گام‌های شما را می‌شمرد، می‌تواند فشاری که به کف کفش وارد می‌کنید را اندازه بگیرد. همچنین با استفاده از گوشی‌های هوشمند می‌توان بندهای کفش را نیز محکم کرد.

البته چون این کفش‌ها در مرحله‌ی آزمایشی قرار دارند قیمتی برای آن‌ها مشخص نشده، اما شرکت سازنده مدعی است این کفش‌ها قیمتی حدود ۳۵۰ تا ۴۵۰ دلار خواهند داشت.


کمربند هوشمند Belty بصورت خودکار دور کمر تنظیم می‌شود

یکی از جذابیت‌های نمایشگاه CES آن است که علاوه بر ابزارهای رایج، گجت‌های عجیب و غریب و جالبی در آن رونمایی می‌شود که می‌توانند زندگی را راحت‌تر کنند. یکی از این ابزارها، کمربند هوشمندی است که بصورت خودکار تنظیم می‌شود.

اخبار لحظه به لحظه از نمایشگاه CES 2016

یکی از گجت‌های عجیبی که در CES امسال به نمایش در آمده، Belty است. کمربند هوشمندی که بصورت خودکار تنظیم می‌شود. مثلا اگر حسابی شام میل کنید، کمربند به صورت خودکار گشادتر می‌شود و اگر پیاده روی کرده باشید، جمع می‌شود.

اما علاوه بر این‌ها این کمربند، قابلیت‌های جذاب دیگری نیز دارد. مثلا وقتی مدت زیادی پشت میزتان بدون تحرک باشید از طریق ویبره به شما اطلاع می‌دهد تا کمی از پشت میز خود فاصله بگیرید. یک اپلیکیشن مکمل نیز برای این کمربند طراحی شده است تا بتوانید از طریق آن کنترل بهتری روی آن داشته باشید. تمرکز اپلیکیشن روی سلامت کاربر است و حتی اگر در طول روز فراموش کنید به اندازه‌ی کافی آب میل کنید، به شما یادآوری می‌کند.

جنس این کمربند از چرم است و در رنگ‌های قهوه‌ای و مشکی روانه‌ی بازار خواهد شد. کمربند چرمی بِلتی قرار است با قیمت ۳۹۵ دلار سال آینده روانه‌ی بازار مصرفی شود. این کمپانی وعده داده که تلاش کند محصول را برای فصل خرید پایان سال ۲۰۱۶ ارائه کند تا علاقمندان بتوانند آن را تهیه کرده یا به عنوان کادوی سال نو هدیه دهند.


MAINGEAR کامپیوتر آل این وان مجهز به پردازنده‌ ۱۸Core Xeon و Geforce GTX Titan X را معرفی کرد

کامپیوترهای آل این وان در سال‌های گذشته توجهات زیادی را به سمت خود جلب کرده‌اند و حالا در همین راستا شرکت MAINGEAR نیز کامپیوتر رومیزی بسیار قدرتمندی را برای کاربری بسیار سنگین معرفی کرده است.

اخبار لحظه به لحظه از نمایشگاه CES 2016

شرکت ‌MAINGEAR در نمایشگاه CES 2016 از کامپیوتر آل این وان جدید و بسیار قدرتمند خود پرده برداشت. این کامپیوتر دارای صفحه نمایش ۳۴ اینچی انحنادار با رزولوشن ۳۸۴۰ در ۱۴۴۰ پیکسل است. این سیستم می‌تواند از میکروپردازنده‌های متعدد شامل Core i3/i5/i7 یا Intel Xeon تا ۱۸ هسته و تا ۴۵ مگابایت حافظه‌ی کش نیز بهره ببرد.

اخبار لحظه به لحظه از نمایشگاه CES 2016

این کامپیوتر که Alpha 34 نام دارد مجهز به حافظه‌ی رم ۳۲ گیگابایتی DDR4 نیز شده است. کامپیوتر جدید می‌تواند کارت‌های گرافیکی شامل AMD Radeon R9 nano، NVIDIA GeForce GTX Titan X یا شتاب‌دهنده‌های حرفه‌ای را نیز در خود جا دهد.

آلفا ۳۴ با قیمت پایه‌ی ۱۹۹۹ دلار به فرو ش خواهد رسید. نسخه‌ی گیمینگ حرفه‌ای این کامپیوتر نیز ۶۱۵۰ دلار و قدرتمندترین آن نیز ۱۵۰۰۰ دلار قیمت خواهند داشت و از اول ماه فوریه‌ی سال ۲۰۱۶ روانه‌ی بازار خواهد شد.


لنوو پی سی مجهز به پروژکتور IdeaCenter ۶۱۰S را معرفی کرد

در صورتی که اتصال لپ‌تاپ به پروژکتور برای‌تان یک مشکل بزرگ به شمار می‌رود، لنوو به فکر تسهیل این امر افتاده و یک پی‌سی را که مجهز به پروژکتور داخلی است، معرفی کرده است. محصول جدید IdeaCenter ۶۱۰S است.

اخبار لحظه به لحظه از نمایشگاه CES 2016

در صورتی که جزو علاقمندان به دیدن فیلم هستید و برای این کار پروژکتوری را نیز تهیه کرده‌اید که با اتصال لپ‌تاپ به آن به تماشای فیلم‌ها می‌نشینید، بهتر است محصول جدید لنوو را نیز برای خرید در نظر داشته باشید. این محصول جدید یک پی‌سی مجهز به پروژکتور است که دیگر با استفاده از آن نیازی به اتصال لپ‌تاپ یا پی‌سی به پروژکتور و انجام تنظیمات بلند بالا و گیج کننده نیست. IdeaCenter 610S یک پی‌سی قدرتمند است که یک پروژکتور اچ‌دی را نیز در دل خود جای داده است.

لنوو در جریان برگزاری نمایشگاه CES 2016 محصولات بسیار زیادی را معرفی کرده که از جمله‌ی جالب‌ترین این محصولات می‌توان به پی‌سی مجهز به پروژکتور این کمپانی اشاره کرد. البته باید به این موضوع اشاره کرده که پروژکتور کار گذاشته شده در این پی‌سی قابلیت جدا شدن را دارد و در کنار آن می‌توان پی‌سی مورد نظر را نیز در امورات روزانه مورد استفاده قرار داد. همچون سایر محصولاتی که لنوو در CES 2016 معرفی کرده، این پی‌سی نیز به نسل ششم تراشه‌های اینتل مجهز شده است. تراشه‌ی Core i7 اسکای لیک در کنار حافظه‌ی رم ۱۶ گیگابایتی می‌تواند به راحتی فیلم‌های مورد نظر کاربران را روی پرده پخش کرده و لذت دیدن فیلم را برای کاربران فراهم کند. از جمله‌ی سایر مشخصات فنی این محصول می‌توان به حافظه‌ی داخلی ۲ ترابایتی یا حافظه‌ی ۱۲۸ گیگابایتی SSD اشاره کرد. لنوو سیستم‌عامل ویندوز ۱۰ را با این پی‌سی همراه کرده است.

اخبار لحظه به لحظه از نمایشگاه CES 2016


آلکاتل وان‌تاچ محصولات سری Pixi ۴ را در CES ۲۰۱۶ رونمایی می‌کند

نمایشگاه CES ۲۰۱۶ از فردا به صورت رسمی آغاز به کار می‌کند، قرار است آلکاتل وان‌تاچ نیز در جریان این نمایشگاه از محصولات سری Pixi ۴ رونمایی کند.

اخبار لحظه به لحظه از نمایشگاه CES 2016

آلکاتل وان‌تاچ با دست پر در نمایشگاه CES 2016 حاضر شده و قصد دارد از سری جدید محصولات خود موسوم به پیکسی ۴ رونمایی کند. این کمپانی قرار است دستگاه‌های پیکسی ۴ شامل دو گوشی هوشمند ۳.۵ و ۴.۵ اینچی، یک فبلت ۶ اینچی و یک تبلت ۷ اینچی را معرفی کند.

آلکاتل مدعی شده با اینکه محصولات سری پیکسی ۴ جزو دستگاه‌های پایین‌رده به شمار می‌روند ولی عملکردی فراتر از انتظار خواهند داشت و جزو محصولات با کیفیت این رده‌ی قیمتی به شمار می‌روند که تجربه‌ی کاربری بسیار خوبی را در اختیار شما می‌گذارند. آلکاتل وان‌تاچ می‌گوید دستگاه‌های مورد نظر از نظر طراحی، کیفیت صدا، کیفیت دوربین و عمر باتری بسیار خوب هستند. این شرکت تلاش کرده تا سری پیکسی ۴ از بهترین طراحی و بهترین امکانات در بین دیگر محصولات پایین‌رده‌ی بازار برخوردار باشد. همچنین قرار است تبلت ویندوزی پیکسی ۳ آلکاتل وان‌تاچ مجهز به نمایشگر ۸ اینچ با پشتیبانی از ویندوز ۱۰ رونمایی شود.

اخبار لحظه به لحظه از نمایشگاه CES 2016

آخرین محصولی که امروز توسط این برند معرفی می‌شود ساعت هوشمند CareTime برای کودکان است. شاید داشتن ساعت هوشمند برای کودکان کمی مضحک و عجیب باشد ولی نباید سرعت پیشرفت دنیای فعلی را فراموش کنیم. ساعت کِرتایم آلکاتل وان‌تاچ را می‌توان بهترین انتخاب برای بچه‌ها دانست که به کمک آن می‌توانید همیشه با آنها در ارتباط باشید.

اخبار لحظه به لحظه از نمایشگاه CES 2016

به لطف این ساعت والدین می‌توانند برای فرزندان خود پیام صوتی ارسال کنند. به علاوه امکان برقراری تماس نیز وجود دارد. همچنین کودکان می‌توانند به ۱۰ مخاطب از پیش تعریف شده‌ی خود پاسخ دهند و امکان برقراری تماس با ۵ شماره‌ی ثبت شده نیز وجود دارد. به این ترتیب والدین می‌توانند مطمئن باشند که فرزندان آنها نمی‌توانند با اشخاص ناشناس تماس بگیرند. ضمن اینکه یک GPS داخلی برای کِرواچ در نظر گرفته شده و والدین براساس آن می‌توانند فرزندان خود را مکان‌یابی کنند. امکان تنظیم محدوده‌ی ایمن نیز روی این ساعت وجود دارد که والدین به کمک اپلیکیشن مورد نظر می‌توانند از خروج کودک خود از این منطقه با خبر شوند.

به زودی محصولات سری Pixi 4 آلکاتل وان‌تاچ در کنار تبلت ۸ اینچی پیکسی ۳ و ساعت هوشمند CareTime رونمایی می‌شود تا ببینیم حاصل تلاش جدید این کمپانی چگونه از آب در آمده است.


با Yoga ۹۰۰S لنوو سبک‌ترین نوت‌بوک دومنظوره‌ آشنا شوید

لنوو امروز نوت‌بوک دومنظوره‌ای با نام یوگاه ۹۰۰S را معرفی کرد. این دستگاه بسیار باریک و کم وزن بوده و با توجه به جنس فیبرکربنی آن به راحتی می‌توان آن را در یک دست نگه داشت.

اخبار لحظه به لحظه از نمایشگاه CES 2016

اگر هم به لپ‌تاپ‌ها و هم به تبلت‌ها علاقه دارید، نوت‌بوک‌های دومنظوره می‌توانند بهترین پاسخ برای شما باشند. با این حال غالب این دستگاه‌ها سنگین هستند؛ اما حالا لنوو با معرفی نوت‌بوک دومنظوره‌ای مدعی است که سبک‌ وزن‌ترین این دستگاه‌ها در دنیا را به نام خود ثبت کرده است.

اخبار لحظه به لحظه از نمایشگاه CES 2016

یوگا ۹۰۰ اس شباهت زیادی به یوگا ۹۰۰ دارد و لولای آن بسیار شبیه به نسل قبلی است و می‌توان آن را ۳۶۰ درجه چرخاند. این نوت‌بوک ۹۹۸ گرم وزن و ۱.۲۷ سانتی‌متر ضخامت دارد که وزنی مشابه مک‌بوک جدید اپل است.

این صفحه‌نمایش رزولوشن ۲۵۰۰ در ۱۴۴۰ داشته و صفحه‌نمایش لمسی آن از قلم نیز پشتیبانی می‌کند. این نوت‌بوک دارای اسپیکرهای دالبی پرقدرت نیز هست.

اخبار لحظه به لحظه از نمایشگاه CES 2016

از لحاظ سخت‌افزاری نیز یوگا ۹۰۰ اس دارای پردازنده‌ی کور ام ۷، تا ۸ گیگابایت رم و تا ۵۱۲ گیگابایت حافظه‌ی SSD است. این نوت‌بوک همچنین دارای یک پورت یو‌اس‌بی ۳.۰، یک پورت یو‌اس‌بی نوع سی و جک هدفون است. لنوو مدعی است یوگا ۹۰۰ اس تا ۱۰.۵ ساعت پخش مداوم ویدیو را نیز پشتیبانی می‌کند.

نوت‌بوک جدید لنوو دارای سیست‌عامل ویندوز ۱۰ هوم بوده و با قیمت پایه‌ی ۱۰۹۹ دلار از ماه مارس روانه‌ی بازار خواهد شد.


لپ‌تاپ ۱۳ اینچی IdeaPad ۷۱۰S لنوو معرفی شد

ابعاد مختلفی برای لپ‌تاپ‌ها وجود دارد، اما شاید ۱۳ اینچ مرزی برای قابل حمل بودن یک دستگاه است. لنوو نیز با علم به این موضوع لپ‌تاپ جدید ۱۳ اینچی با نام IdeaPad ۷۱۰S را در نمایشگاه CES ۲۰۱۶ معرفی کرد.

اخبار لحظه به لحظه از نمایشگاه CES 2016

لنوو لپ‌تاپ جدید ۱۳ اینچی با رزولوشن فول اچ‌دی را در نمایشگاه CES امسال معرفی کرد. از لحاظ سخت‌افزاری نیز این لپ‌تاپ ضعیف نیست و می‌توان نسخه‌ای از آن مجهز به پردازنده‌ی نسل ششم Core i7 و ۸ گیگابایت رم DDR3 را نیز خریداری کرد.

اخبار لحظه به لحظه از نمایشگاه CES 2016

امکان سفارش نسخه‌ای مجهز به ۲۵۶ گیگابایت SSD نیز وجود دارد یا اگر نیاز به کارهای گرافیکی دارید می‌توانید نسخه‌ی مجهز به پردازنده‌ی گرافیکی Iris GFX اینتل را خریداری کنید. IdeaPad 710S مجهز به دو اسپیکر JBL نیز شده است.

این دستگاه دارای سیستم‌عامل ویندوز ۱۰ بوده و با قیمت ۷۹۹ دلار از ماه جولای سال ۲۰۱۶ روانه‌ی بازار خواهد شد.


گوشی‌های سری K ال‌جی مجهز به تکنولوژی‌های پیشرفته دوربین در CES ۲۰۱۶ به نمایش در می‌آید

قرار است عصر امروز کنفرانس خبری ال‌جی در نمایشگاه CES ۲۰۱۶ برگزار شود. این غول کره‌ای قصد دارد در جریان این نمایشگاه به طور رسمی از دو گوشی جدید سری K رونمایی کند.

اخبار لحظه به لحظه از نمایشگاه CES 2016

ا‌ل‌جی سال ۲۰۱۵ با گوشی‌هایی چون G4 و V10 یک بار دیگر نام خود را بر سر زبان‌ها انداخت. حالا خبر می‌رسد این شرکت کره‌ای خط تولید جدیدی از گوشی‌های هوشمند را به سبد محصولات خود اضافه کرده است. گفته می‌شود ال‌جی در کنفرانس خبری امروز خود در جریان نمایشگاه CES 2016 به طور رسمی از دو گوشی K10 و K7 رونمایی خواهد کرد. گوشی‌های سری K جایگزین گوشی‌های سری L خواهند شد که مهمترین مشخصه‌ی آنها سبک طراحی جدید با بهره‌گیری از شیشه خمیده‌ی 2.5D جدید ال‌جی است.

همچنین ال‌جی اعلام کرده گوشی‌های سری K با تمرکز بر خلق و تماشای محتوای مالتی‌مدیا، تولید و عرضه خواهند شد. برای مثال برخی از مدل‌ها مانند K10 به دوربین ۱۳ مگاپیکسل و دوربین جلوی ۸ مگاپیکسل مجهز شده‌اند. ال‌جی مدعی شده دوربین‌های به کار رفته در گوشی‌های سری K، پیشرفته‌ترین دوربین‌هایی است که در این گروه از گوشی‌های هوشمند به کار رفته است.

برخی از قابلیت‌های منحصر به فرد ال‌جی مانند Gesture Shot و Gesture Shot Interval نیز در این گوشی‌ها دیده می‌شود. به کمک ویژگی اول وقتی کف دست خود را جلوی نمایشگر نه دارید، می‌توانید عکس بگیرید. در حالت دوم اگر دو بار کف دست خود را به صفحه نزدیک کنید امکان ثبت سریع ۴ شات پشت سر هم وجود دارد. کاور پشتی هر دو گوشی کا ۱۰ و کا ۷ ال‌جی از الگوی‌ مواج گونه بهره می‌برد تا امکان سر خوردن گوشی از دست کاربر به حداقل برسد.

اخبار لحظه به لحظه از نمایشگاه CES 2016

ال‌جی کا‌ ۱۰ به یک نمایشگر ۵.۳ اینچی با رزولوشن HD مجهز شده که در دو نسخه‌ی ۳ جی و ۴ جی به فروش خواهد رسید. مدل ۳ جی از یک پردازنده‌ی ۴ هسته‌ای با فرکانس کاری ۱.۳ گیگاهرتز و نسخه‌ی 4G از یک پردازنده‌ی ۴ هسته‌ای با فرکانس کاری ۱.۲ یا ۱.۳ گیگاهرتز بهره خواهد برد. همچنین این گوشی در سه مدل مختلف با رم ۱، ۱.۵ و ۲ گیگابایت تولید می‌‌شود. برای حافظه‌ی داخلی مدل‌های مختلف کا ۱۰، از ۸ و ۱۶ گیگابایت فضای داخلی استفاده شده است. مدل 4G به یک سنسور دوربین ۱۳ مگاپیکسل و دوربین جلوی ۸ مگاپیکسل یا دوربین ۱۳ مگاپیکسل و دوربین جلوی ۵ مگاپیکسل مجهز شده است. ال‌جی برای مدل 3G از یک دوربین ۸ مگاپیکسل و دوربین جلوی ۸ مگاپیکسل استفاده کرده است.

باتری این گوشی ۸.۸ میلی متری یک نمونه‌ی ۲۳۰۰ میلی آمپر ساعتی خواهد بود و در رنگ‌های سفید، آبی کبود و طلایی به فروش می‌رسد.

اخبار لحظه به لحظه از نمایشگاه CES 2016

اما گوشی کا ۷ ال‌جی به یک نمایشگر ۵ اینچی با رزولوشن ۸۵۴ در ۴۸۰ مجهز شده که نسخه‌ی 4G از یک پردازنده‌ی ۴ هسته‌ای ۱.۱ گیگاهرتز و مدل 3G از یک پردازنده‌ی ۴ هسته‌ای ۱.۳ گیگاهرتزی بهره می‌‌برد. این گوشی هم در دو مدل مختلف با رم ۱.۵ و حافظه‌ی داخلی ۱۶ گیگابایت یا رم ۱ و حافظه‌ی داخلی ۸ گیگابایت عرضه می‌شود. دوربین جلوی دستگاه ۸ یا ۵ مگاپیکسل و دوربین جلوی آن ۵ مگاپیکسل خواهد بود. وظیفه‌ی تامین انرژی گوشی کا ۷ ال‌جی بر عهده‌ی یک باتری ۲۱۲۵ میلی آمپر ساعت است. نسخه‌ی 4G در رنگ‌های تیتانیومی، سفید و سیاه و نسخه‌ی 3G در رنگ‌های طلایی، سفید و سیاه وارد بازار می‌شود. ضخامت مدل 4G برابر ۸.۹ و ضخامت مدل ۳ جی ۹.۰۵ میلی‌متر است.

قرار است عصر امروز هر دو گوشی در جریان نمایشگاه CES 2016 به طور رسمی معرفی شوند و انتظار داریم ال‌جی زمان عرضه و قیمت آنها را نیز اعلام کند.



ایسر کامپیوتر بدون کیس Chromebase 24 را با سیستم‌عامل کروم معرفی کرد

اخبار لحظه به لحظه از نمایشگاه CES 2016

ایسر امروز و در نمایشگاه CES از کامپیوتر بدون کیس Chromebase ۲۴ پرده برداشت. این محصول از پردازنده‌ی ساخت اینتل و سیستم‌عامل کروم بهره می‌برد. همراه زومیت باشید.

ایسر یکی از شرکت‌هایی است که استفاده از سیستم‌عامل کروم را فراموش نکرده است. این شرکت به تازگی کامپیوتر بدون کیس Chromebase ۲۴ را با یک صفحه‌نمایش ۲۳.۸ اینچی از نوع IPS معرفی کرده است. این صفحه‌نمایش لمسی با رزولوشن ۱۹۲۰ در ۱۰۸۰ تجربه‌ی مناسبی از کار با سیستم‌عامل کروم را به کاربر خواهد داد.

اخبار لحظه به لحظه از نمایشگاه CES 2016

عموما کامپیوترهای مبتنی بر کروم از نظر سخت‌افزاری خیلی قوی نیستند، ولی Chromebase ۲۴ ر ا باید یک مورد خاص دانست. این کامپیوتر از پردازنده‌ی ساخت شرکت اینتل استفاده می‌کند و می‌توان مدل‌هایی با ۸ گیگابایت حافظه‌ی رم را سفارش داد. استفاده از ۴ میکروفون داخلی برای ثبت مناسب صداها و بهره‌مندی از یک وبکم HD از دیگر ویژگی‌های این کامپیوتر بدون کیس به شمار می‌رود.

اخبار لحظه به لحظه از نمایشگاه CES 2016

ایسر هنوز اطلاعاتی از قیمت این محصول منتشر نکرده است، اما مسئولان این شرکت اعلام کرده‌اند قیمت Chromebase ۲۴ نسبت به منطقه و مشخصات سخت‌افزاری متفاوت خواهد بود. نظر شما در مورد این محصول جدید چیست؟ آیا استفاده از سیستم‌عامل کروم برای محصولات این چنینی مناسب است؟


سامسونگ ساندبار جدید HW-K۹۵۰ را با پشتیبانی از Dolby Atmos معرفی کرد

اخبار لحظه به لحظه از نمایشگاه CES 2016

سامسونگ در جریان برگزاری نمایشگاه CES ۲۰۱۶ از نسل جدید سیستم صوتی یا همان ساندبار خود رونمایی کرد. این سیستم صوتی HW-K۹۵۰ نام دارد و از فناوری جدید Dolby Atmos پشتیبانی می‌کند که آخرین فناوری دالبی برای سیستم‌های صوتی است. همراه زومیت باشید.

سامسونگ در جریان برگزاری نمایشگاه CES ۲۰۱۶ از ساندبار جدید خود با نام HW-K۹۵۰ رونمایی کرد. این ساندبار از آخرین فناوری صوتی دالبی با عنوان Dolby Atmos پشتیبانی می‌کند. Dolby Atmos فناوری جدیدی است که در آن از روش سنتی مبتنی بر کانال برای پخش صوت استفاده نشده و برای بهبود کیفیت صدا و تجربه‌ی بهتر در شنیدن صداهای تولید شده، از امکان پخش صوت در سمت بالا نیز استفاده شده است. در واقع ساندبار جدید سامسونگ دارای بلندگوهایی در قسمت بالایی است که صوت را در محور عمودی منتشر می‌کنند. هدف از توسعه‌ی این سیستم ایجاد تجربه‌ی سه بعدی انتشار صدا است.

HW-L۹۵۰ شامل ساندبار پیشین سامسونگ به همراه سه بلندگوی با قدرت پرتاب صوت در مسیر مستقیم و دو بلندگو در قسمت بالا برای انتشار صوت در جهت محور عمودی است. همچنین باید به دو بلندگوی استندی بی‌سیم نیز اشاره کرد که هر یک از وجود یک بلندگو در مسیر افقی و یک بلندگو در بالا برای انتشار صوت در محور عمودی استفاده می‌کنند. ترکیب این سیستم با ساب‌ووفر ۵.۱.۴ کاناله انتشار صدای ساراند را امکان‌پذیر می‌کند.

سامسونگ مدعی است با استفاده از این سیستم صوتی تجربه‌ی انتشار صدای بسیار خوبی را با اشغال حجم بسیار کمی از فضای منزل کاربران در اختیار آن‌ها قرار می‌دهد. البته باید به این نکته توجه داشت که ارتفاع سقف محل قرارگیری این ساندبار در عملکرد این سیستم بسیار تاثیرگذار است. باید به این نکته اشاره کرد که تجربه‌ی استفاده از این ساندبار به اندازه‌ی بلندگوهایی که به سقف متصل می شوند، خوب نیست.


ایسر مانیتور فوق عریض و بسیار باریک خود را با پشتیبانی از USB-C معرفی کرد

اخبار لحظه به لحظه از نمایشگاه CES 2016

امسال اکثر لپ‌تاپ‌ها، تلفن‌های هوشمند و کامپیوترها به درگاه USB-C مجهز می‌شوند و حالا در CES نیز شاهد رونمایی از مانیتورهای مجهز به این درگاه هستیم. در ادامه همراه زومیت باشید تا به معرفی نمایشگر جدید ایسر بپردازیم.

ایسر در CES ۲۰۱۶ مرتبا در حال معرفی محصولات جدید است. ایسر همچون لنوو یک نمایشگر با پشتیبانی از درگاه USB-C معرفی کرده است. با این حال ایسر می‌گوید اولین نمایشگر مجهز به USB-C را معرفی کرده است.

نمایشگرهای سری H۷ در دو سایز ۲۵ و ۲۷ اینچ و با پنل IPS LCD با رزولوشن ۲۵۶۰ در ۱۴۴۰ پیکسل قادر است ۱۰۰ درصد طیف رنگی sRGB را پشتیبانی کند و از این بابت قادر است رنگ‌ها را بصورت کاملا طبیعی و دقیق نمایش دهد. این مانیتور از درگاه HDMI و DisplayPort نیز پشتیبانی می‌کند اما اگر علاوه بر این‌ها یک درگاه USB-C نیز دارد تا نه‌تنها انتقال تصویر از طریق این درگاه به نمایشگر میسر شود بلکه امکان شارژ لپ‌تاپ در زمان انتقال تصویر نیز در اختیار کاربر قرار گیرد.

مانیتورهای سری H۷ حاشیه‌ی بسیار باریکی دارند و از این رو کاربر به راحتی می‌تواند چند مانیتور را کنار یکدیگر قرار داه و از آن‌ها بهره ببرند.

اخبار لحظه به لحظه از نمایشگاه CES 2016

ایسر قیمت ۴۹۹ یورو را برای مانیتور ۲۵ اینچ خود در نظر گرفته است.

ایسر علاوه بر این مانیتورهای سری R1 خود را نیز به پنل‌های 1080p مجهز کرده است. در این سری مانیتورهای ۲۱.۵، ۲۳.۸، ۲۵ و ۲۷ اینچ عرضه خواهد شد. این مانیتورها نیز حاشیه‌ی بسیار باریکی دارند. پنل این مانیتور تنها ۷ میلی‌متر ضخامت دارد.

مانیتور دیگر ایسر که درنمایشگاه CES 2016 به نمایش در آمده، از نسبت تصویر ۲۱:۹ پشتیبانی کرده و دارای رزولوشن ۳۴۴۰ در ۱۴۴۰ پیکسل است. این مانیتور از فناوری FreeSync شرکت ای‌ام‌دی پشتیبانی می‌کند تا کاربران بتوانند از آن در بازی‌ها بهره ببرند. این مانیتور گیمرها را هدف قرار داده و قرار است با قیمت ۱۲۰۰ دلار عرضه شود.

اخبار لحظه به لحظه از نمایشگاه CES 2016


لنوو از لوازم جانبی مخصوص لپ‌تاپ سری Thinkpad X۱ رونمایی کرد

اخبار لحظه به لحظه از نمایشگاه CES 2016

لنوو ساعاتی پیش در نمایشگاه CES ۲۰۱۶ از جدید‌ترین لپ‌تاپ‌های خودرونمایی کرد. غول فناوری چین حال از تعدادی لوازم جانبی خاص سری تینک‌پد X۱ پرده برداری کرده است. با زومیت همراه باشید.

در کنار معرفی سری تینک‌پد X۱، لنوو از تعدادی لوازم جانبی خاص آن نیز رونمایی کرد تا تجربه‌ی کاربری این دستگاه را ارتقا دهد. موس وایرلس تینک‌پد X۱ نیز از همان زبان طراحی لپ‌تاپ بهره می‌برد. با کشیدن قسمت بالایی موس به عقب، علاوه بر تنظیم آن برای اندازه‌ی دست‌های بزرگ‌تر، به پورت شارژ و دانگل آن نیز دسترسی خواهید یافت.

اخبار لحظه به لحظه از نمایشگاه CES 2016

ایرفون‌های تینک‌پد X1 توسط دالبی بهینه سازی شده است تا کیفیت صدای بالایی را به ارمغان بیاورد. آداپتور ۶۵ وات تینک‌پد، ۵۸ درصد کوچکتر و ۵۰ درصد سبک‌تر از نمونه‌ی استاندارد است. بدین وسیله جابجایی لپ‌تاپ همراه با آداپتور سبک سری X1 ساده‌تر خواهد بود.

اخبار لحظه به لحظه از نمایشگاه CES 2016

موس وایرلس تینک‌پد X1 از انتهای ماه ژانویه با قیمت ۶۹.۹۹ دلار، ایرفون از ابتدای ژانویه با قیمت ۶۹.۹۹ و آداپتور برق مخصوص لپ‌تاپ‌های سری X1 تینک‌پد در ماه‌های آینده با قیمت ۸۰ دلار به فروش خواهند رسید.

اخبار لحظه به لحظه از نمایشگاه CES 2016


ایسر نوت‌بوک دو منظوره‌ی Aspire Switch ۱۲ S را معرفی کرد

اخبار لحظه به لحظه از نمایشگاه CES 2016

لپ‌تاپ‌های هیبریدی در بازار پی‌سی‌ها همچنان طرفداران خاص خود را دارند. در نمایشگاه CES امسال نیز کمپانی تایوانی ایسر لپ‌تاپی جدید با نام Aspire Switch ۱۲ S را که نوت‌بوکی دو منظوره است، معرفی کرده است. همراه زومیت باشید.

ایسر در نمایشگاه CES ۲۰۱۶ نوت بوک جدیدی با نام Switch ۱۲ S را معرفی کرد. این دستگاه ۱۲.۵ اینچی توسط گیره‌هایی که ایسر آن را Snap Hinge Gold نامیده است، به صفحه کلید متصل شده و می‌تواند انرژی مورد نیاز آن را تامین کند.

با توجه به زاویه‌ای که بین صفحه نمایش و صفحه کلید ایجاد می‌شود می‌توان از این نوت بوک به عنوان تبلت، لپ‌تاپ یا نمایشگری ایستاده بهره برد.

اخبار لحظه به لحظه از نمایشگاه CES 2016

صفحه نمایش Switch 12 دارای رزولوشن فول اچ‌دی است که البته نسخه‌ای از آن نیز به رزولوشن 4K مجهز شده است. پردازنده‌ی کور اِم اینتل نیز وظیفه‌ی پردازشی این نوت بوک را برعهده دارد. همچنین Switch 12 دارای پورت یو‌اس‌بی ۳.۱ نیز هست.

اخبار لحظه به لحظه از نمایشگاه CES 2016

این نوت بوک از ماه فوریه با قیمت ۹۹۹.۹۹ دلار روانه‌ی بازار خواهد شد.


ایسر گوشی ویندوزی Liquid Jade Primo را معرفی کرد

اخبار لحظه به لحظه از نمایشگاه CES 2016

ایسر یک گوشی ویندوزی با نام Liquid Jade Primo را به نمایشگاه CES امسال آورده است. این گوشی از سیستم‌عامل ویندوز ۱۰ در کنار سخت‌افزار قدرتمند بهره می‌برد. همراه زومیت باشید.

ایسر جزو معدود شرکت‌هایی است که با توجه به سهم بازار بسیار کم گوشی‌های ویندوزی، نسبت به ساخت و ارا‌ئه‌ی موبایل با این سیستم‌عامل اقدام کرده است. این کمپانی در نمایشگاه CES ۲۰۱۶ گوشی هوشمند Liquid Jade Primo را به همراه ویندوز ۱۰ معرفی کرده است.

پرچمدار جدید ایسر از صفحه نمایش ۵.۵ اینچ با رزولوشن ۱۹۲۰ در ۱۰۸۰ پیکسل از نوع AMOLED بهره می‌برد که با شیشه‌ی گوریلا گلس پوشیده شده است. این نمایشگر از ۱۰۰ درصد طیف رنگی NTSC پشتیبانی می‌کند و زاویه‌ی دید آن نیز ۱۷۶ درجه است.

گوشی هوشمند جدید ایسر از پردازنده‌ی Snapdragon ۸۰۸، سه گیگابایت حافظه‌ی رم، حافظه‌ی داخلی ۳۲ گیگابیت، پشتیبانی از اتصال LTE نوع Cat ۶ و همچنین وای-فای با استاندارد ۸۰۲.۱۱ac بهره می‌برد.

ایسر باور دارد که گوشی پرچمدار این شرکت عکس‌های عالی می‌گیرد چرا که این گوشی به سنسور ۲۱ مگاپیکسلی به همراه لنز با f/۲.۲ مجهز شده و یک فلاش دوگانه‌ی LED نیز برای عکاسی در محیط‌های کم نور برای آن در نظر گرفته شده است. این گوشی قادر به فیلم برداری ۴K بوده و دوربین ۸ مگاپیکسلی سلفی آن هم قرار است عکس‌های خودعکس (سلفی) قابل قبولی بگیرد.

اخبار لحظه به لحظه از نمایشگاه CES 2016

گوشی جدید ایسر از قابلیت Continuum نیز پشتیبانی می‌کند تا بتوانید در آن عملکرد مشابه کامپیوترهای دسکتاپ را تجربه کنید. از طریق داک Continuum می‌توان ماوس و صفحه کلید را به گوشی متصل کرد و تصویر سیستم‌عامل ویندوز را بر روی نمایشگرهای بزرگ مشاهده کرد.

قیمت این محصول هنوز اعلام نشده و قرار است از ماه مارچ روانه‌ی بازارهای مختلف شود.


سامسونگ از سه گجت هوشمند خود در CES ۲۰۱۶ رونمایی می‌کند

سامسونگ اعلام کرد برای نخستین بار، سه گجت هوشمند از پروژه آزمایشگاه خلاقانه سامسونگ (Creative Lab Projects) را در نمایشگاه ۲۰۱۶ CES به نمایش خواهد گذاشت.

اخبار لحظه به لحظه از نمایشگاه CES 2016

C-Lab یکی از برنامه‌های نوآورانه سامسونگ است که از استارتاپ‌ها و گجت‌های هوشمند توسعه‌یافته توسط کارکنان این شرکت حمایت می‌کند تا بتوانند ایده‌های تجاری خود را توسعه بخشند. این پروژه، شامل یک کمربند هوشمند به نام WELT است که به کاربر کمک می‌کند با اندازه‌گیری روزانه رفتارها و عادت‌ها، بتواند سایز دور کمر خود را کنترل کند؛ یک گجت پوشیدنی به نام Tip Talk که امکان گوش دادن به صدا را با قرار دادن انگشت روی گوش فراهم می‌کند و همچنین یک کنترل‌کننده‌ حرکت برای هدست‌های واقعیت مجازی با نام Rink است.

این پروژه‌ها هنوز در مرحله‌ی پیش‌تولید هستند و برای بررسی پتانسیل بازار مصرف‌کننده و همچنین آگاهی از نظرات شرکت‌کنندگان CES به نمایش درمی‌آیند تا امکان بهینه‌سازی بیشتر در آینده را به دست آورند.

WELT: روشی محرمانه برای کنترل سلامت شخصی

اخبار لحظه به لحظه از نمایشگاه CES 2016

این کمربند هوشمند که دقیقاً به شکل یک کمربند معمولی طراحی شده، به کاربران کمک می‌کند تا به‌صورت روزانه و نامحسوس سلامت خود را کنترل کنند. WELTبا اندازه‌گیری سایز دور کمر، گام‌های برداشته شده، زمان نشستن و همچنین عادت‌های غذایی کاربران، به‌طور مداوم بر میزان تحرک و فعالیت آن‌ها در طول روز نظارت دارد. درنهایت، این اطلاعات پس از ذخیره‌سازی، به یک اپلیکیشن تحلیل‌کننده ارسال می‌شوند و بر مبنای این داده‌ها، برنامه مدیریت سلامت و کنترل وزن متناسب با میزان وزن و سطح فعالیت‌، تولید خواهد شد.

Rink: کنترل حرکات دست، تحولی در دنیای واقعیت مجازی

اخبار لحظه به لحظه از نمایشگاه CES 2016

با به دست گرفتن این گجت، تجربه‌ای منحصربه‌فرد از کنترل حسی بازی‌ها و نیز محتوا برای کاربران فراهم می‌شود و تعاملی عمیق‌تر و جذاب‌تر با دنیای مجازی برای کاربران به ارمغان می‌آورد.

Tip Talk: آینده ارتباطات پوشیدنی همراه با کیفیت بهتر مکالمه

اخبار لحظه به لحظه از نمایشگاه CES 2016

Tip Talk یک گجت پوشیدنی است که به کاربران اجازه می‌دهد تنها با لمس گوش توسط انگشتان، بدون استفاده از هدست یا هدفون، صدای انواع دستگاه‌های هوشمند خود را بشنوند. به کمک این دستگاه، کاربران می‌توانند از کیفیت بهتر صدا در مکالمات به‌ویژه در محیط‌های عمومی، شلوغ و پرسروصدا یا حتی سالن‌های کنسرت، بدون شنیده شدن صدایشان بهره ببرند. Tip Talk که ساختاری شبیه به بند ساعت دارد، به‌راحتی به ساعت‌های معمولی یا هوشمند متصل می‌شود و پس از سازگارسازی با تلفن‌های هوشمند، می‌تواند قابلیت متن-به-سخن (Text-to-Speech) خود را نیز فعال کند.

C-Lab: توانمندسازی کارمندان سامسونگ همراه با فرهنگ نوآوری

آزمایشگاه خلاقانه سامسونگ (C-Lab) از سال ۲۰۱۲، تاکنون متولی تفکر خلاقانه و نیز حامی بیش از ۱۰۰ پروژه در سامسونگ بوده است. از بین پروژه‌های متنوع C-Lab، در حدود ۷۰ پروژه تکمیل شده‌اند و ۴۰ پروژه دیگر نیز در مرحله توسعه برای بخش‌های تجاری سامسونگ هستند. امسال نیز، ۹ پروژه از این میان به‌عنوان پروژه‌هایی با پتانسیل بالا شناخته شده‌اند که به کمک سامسونگ به‌عنوان استارتاپ آغاز به کار کرده‌اند.


لنوو تبلت ماژولار ThinkPad X۱ را در نمایشگاه CES ۲۰۱۶ رونمایی کرد

تبلت‌های قابل تبدیل در سال‌های گذشته مورد توجه شرکت‌های سازنده قرار گرفته‌اند و حالا طراحی‌های بسیار زیبایی را در سال‌های اخیر شاهد هستیم. لنوو نیز که به تازگی MIIX ۷۰۰ را برای استفاده‌های تجاری و کسب و کار معرفی کرده، حالا به ساخت تبلت جدیدی از سری تینک‌پد پرداخته و تبلت X۱ تینک‌پد را معرفی کرده است که البته نوآوری‌های بسیاری را نیز به همراه دارد.

اخبار لحظه به لحظه از نمایشگاه CES 2016

لنوو تبلت جدید خود با نام تینک‌پد ایکس ۱ را در نمایشگاه CES 2016 رونمایی کرد. این تبلت دومنظوره، دارای پردازنده‌ی کور ام اینتل بوده و در نسخه‌های مختلف تا ۱۶ گیگابایت رم و یک ترابایت حافظه‌ی داخلی روانه‌ی بازار خواهد شد. همچنین نسخه‌ای از این تبلت از ارتباطات LTE-A نیز پشتیبانی می‌کند که برای اولین بار در یک تبلت ویندوزی شاهد آن هستیم. نکته‌ی جالب در مورد این لپ‌تاپ قاب پشتی آن است که به راحتی جدا می‌شود. صفحه نمایش این تبلت دارای رزولوشن ۲۱۶۰ در ۱۴۴۰ بوده و نسبت طول به عرض آن ۳ به ۲ است.

علاوه بر پشتیبانی از قلم، این تبلت دارای صفحه کلیدی با نام تینک‌پد است که قابل اتصال به آن است. وزن این تبلت با صفحه کلید یک کیلوگرم و بدون آن ۸۰۰ گرم است.

اصلی‌ترین نوآوری ایکس ۱ حالت ماژولار بودن آن است. برای مثال ماژول خلاقیت به شما اجازه می‌دهد علاوه بر بالا بردن شارژدهی باتری تا ۵ ساعت، یک پورت HDMI و یک پورت یو‌اس‌بی ۳.۰ داشته باشید. این ماژول‌ها به بخش زیری تبلت متصل می‌شوند.

اخبار لحظه به لحظه از نمایشگاه CES 2016

ماژول دوم، ماژول ارائه نام دارد که دارای یک پروژکتور کوچک و پورت HDMI است. زمانی که از کیک‌استند استفاده کنید، تبلت به یک کنترل پروژکتور تبدیل شده و با آن می‌توانید ارائه‌های خود را انجام دهید.

اخبار لحظه به لحظه از نمایشگاه CES 2016

ماژول آخر، ماژول عکاسی سه بعدی است که دارای دوربین سه بعدی RealSense اینتل است. از این ماژول برای اسکن کردن اشیا درون یک نرم‌افزار می‌توان بهره برد.

اخبار لحظه به لحظه از نمایشگاه CES 2016

در حالت کلی تبلت ماژولار لنوو، تبلتی با نوآوری‌های بسیار و کاربردی است. این تبلت از ماه فوریه با قیمت پایه‌ی ۸۹۹ دلار روانه‌ی بازار خواهد شد. ماژول خلاقیت، ۱۴۹ دلار، ماژول ارائه که می‌تواند از فاصله‌ی دو متری روی پرده‌ای ۶۰ اینچی به وسیله‌ی پروژکتور تصاویر را نمایش دهد، ۲۷۹ دلار و ماژول عکاسی سه‌بعدی نیز ۱۴۹ دلار قیمت خواهند داشت.


لنوو کامپیوتر ThinkCentre X۱ را در نمایشگاه CES ۲۰۱۶ معرفی کرد

لنوو نمایشگاه CES ۲۰۱۶ را با کنفرانس خود آغاز و محصولات بسیاری را معرفی کرد. یکی از این محصولات کامپیوتر قدرتمند و بدون کیس ThinkCentre X۱ است که بسیار باریک بوده و باعث تعجب است که چگونه لنوو توانسته این سخت‌افزار قدرتمند را درون چنین بدنه‌ای جاسازی کند.

اخبار لحظه به لحظه از نمایشگاه CES 2016

لنوو در جریان کنفرانس خود در نمایشگاه CES 2016 کامپیوتر بدون کیسی با نام ThinkCentre X1 را با ضخامت تنها ۱۱ میلی‌متر معرفی کرد. این کامپیوتر با وجود ضخامت کم توانسته آزمایش‌های مقاومت ارتش آمریکا را نیز با موفقیت پشت سر بگذارد.

اخبار لحظه به لحظه از نمایشگاه CES 2016

این کامپیوتر به اندازه‌ی یک لپ‌تاپ باریک بوده و دارای بدنه‌ی آلومینیومی است. صفحه نمایش ۲۴ اینچی آن رزولوشن فول اچ‌دی دارد و پایه‌ی آن را می‌توان برای زوایای مختلف تنظیم کرد.

اخبار لحظه به لحظه از نمایشگاه CES 2016

ThinkCentre X1 از ماه مارس روانه‌ی بازار می‌شود و قیمت ۱۰۲۹ دلاری خواهد داشت.

مشخصات فنی کامپیوتر ThinkCentre X1:

بدنه‌ی باریک ۱۱ میلی‌متری از جنس آلومینیوم

صفحه نمایش ۲۳.۸ اینچ با رزولوشن ۱۹۲۰ در ۱۰۸۰ پیکسل و روشنایی ۲۵۰ نیت

پردازنده: Core i7 vPro (گران قیمت‌ترین نسخه)

گرافیک: Intel HD Graphics 520

حافظه داخلی: From 500GB 7200rpm HDD. Configurable up to 1TB SSHD or 512GB SSD or 500GB SED/OPAL compliant HDD

حافظه رم: تا ۱۶ گیگابایت از نوع DDR4

پورت‌ها: 5 X USB 3.0, Optional card reader, DP in & out combo port, LAN


آلکاتل تبلت پیکسی ۳ مجهز به ویندوز ۱۰ موبایل را معرفی کرد

آلکاتل تبلت پایین‌رده‌ی ویندوزی خود با نام پیکسی ۳ را در نمایشگاه CES ۲۰۱۶ معرفی کرد.

اخبار لحظه به لحظه از نمایشگاه CES 2016

آلکاتل در نمایشگاه CES 2016 از تبلت جدید ۸ اینچی ویندوزی خود پرده برداشت. با این تبلت می‌توان تماس صوتی برقرار کرد. سیستم عامل ویندوز ۱۰ موبایل این تبلت نیز برای کارایی بیشتر تغییراتی به خود دیده است.

به علاوه آلکاتل لوازم جانبی مختلفی را برای پیکسی ۳ در نظر گرفته است. همچنین این تبلت دارای حسگر مادون قرمز و نیز دوربین در عقب و جلوی دستگاه است.


نمایشگر ۱۸ اینچ تاشوی ال‌جی که مانند روزنامه جمع می‌شود

ال‌جی که مدت‌ها است روی توسعه‌ی پنل‌های تاشو کار می‌کند، نمایشگر ۱۸ اینچی معرفی کرده که همچون روزنامه لوله می‌شود.

اخبار لحظه به لحظه از نمایشگاه CES 2016

نمایشگر ۱۸ اینچی جدیدِ ال‌جی، منعطف و قابل جمع شدن است. این نمایشگر که از نوع OLED است شاید در آینده‌ی نه چندان دور به روزنامه‌ی الکتریکی یا تبلت جمع شدنی تبدیل شود.

بخش دیسپلیِ ال‌جی این نمایشگر را به CES 2016 آورده است تا فناوری خود را به رخ رقبا بکشد.

ال‌جی تلویزیون‌های ۶۵ و ۷۷ اینچ 4K خود را نیز در کنار مانیتور 8K جدیدش به نمایشگاه لاس وگاس آورده است. این شرکت همچنین یک طرح مفهومی از تلویزیون ۵۵ اینچ OLED ارائه کرده که ضخامتی به اندازه‌ی «یک برگ» کاغذ دارد. تجهیزات و مدارهای مربوط به نمایش تصویر این تلویزیون جدا از آن در جعبه‌ی مستقلی قرار داده شده است.

ال‌جی تنها شرکتی نیست که روی نمایشگرهای تاشو و منحنی شکل کار می‌کند، شرکت‌های شارپ، سامسونگ و سونی نیز پیش از این طرح‌های خود را به نمایش در آورده بودند.


لنوو از لپ‌تاپ هیبریدی ThinkPad X۱ Yoga با نمایشگر OLED رونمایی کرد

لنوو از جمله شرکت‌هایی است که امروز در لاس‌ وگاس از محصولات جدید خود رونمایی کرد. بزرگ‌ترین تولیدکننده‌ی PC در دنیا یک محصول جدید به نام Thinkpad X۱ Yoga را به خانواده‌ی یوگا اضافه کرده که این بار به نمایشگر OLED مجهز شده است.

نمایشگر لپ‌تاپ‌های هیبریدی یوگا قادر است تا ۳۶۰ درجه بچرخد و در زوایای مختلف مورد استفاده کاربران قرار گیرد. لپ‌تاپ X۱ نیز از این قاعده مستنثی نیست. سخت‌افزار این لپ‌تاپ نسبت به نسل قبل ارتقاء یافته است، اما مهم‌ترین تغییر در یوگا جدید مربوط به نمایشگر OLED‌ آن است. این اولین بار است که لنوو در لپ‌تاپ خود از نمایشگر OLED یا Organic Light Emitting Diode استفاده می‌کند. در دیگر لپ‌تاپ‌های دنیا نیز کمتر دیده می‌شود که از نمایشگری به جز LCD استفاده شود. بکار گیری نمایشگر OLED کیفیت تصویرِ متفاوتی را در یوگا ارائه می‌کند.

اخبار لحظه به لحظه از نمایشگاه CES 2016

لنوو از نمایشگر OLED ساخت سامسونگ در این لپ‌تاپ استفاده کرده است. این پنلِ ۱۴ اینچی دارای رزولوشن ۲۵۶۰ در ۱۴۴۰ پیکسل است. البته لنوو لپ‌تاپ X1 را با دو پیکربندی دیگر نیز ارائه کرده که یکی به نمایشگر LCD با رزولوشن ۱۹۲۰ در ۱۰۸۰ پیکسل و دیگری به نمایشگر LCD با رزولوشن ۲۵۶۰ در ۱۴۴۰ پیکسل مجهز شده است.

یوگا ایکس وان همچنین دارای یک قلم استایلوس است که وقتی در جای خود قرار می‌گیرد به صورت خودکار شارژ می‌شود و به این ترتیب همیشه قلم به اندازه‌ی کافی شارژ خواهد داشت.

صفحه کلید یوگا نیز به نوعی طراحی شده است تا مایعات به داخل آن نفوذ نکند.

لپ‌تاپ ایکس وان لنوو به نسل جدید پردازنده‌های اینتل (SkyLake-U) مجهز شده است و کاربر می‌تواند به میل خود از سری Core i5 یا Core i7 پردازنده‌ی مورد نظر خود را انتخاب کند. این محصول همچنین با حافظه‌های مختلف رم تا ۱۶ گیگابایت ارائه می‌شود و دارای ۱ ترابایت حافظه‌ی SSD از نوع NVMe از طریق اتصالِ PCIe است. لپ‌تاپ جدید لنوو دارای سه درگاه USB 3.0، یک OneLine+، یک اترنت، یک mDp، یک HDMI و یک MicroSD است. همچنین کاربر می‌تواند به میل خود نسخه‌ای را تهیه کند که سیم‌کارت 4G LTE می‌خورد. در این نسخه از مودم Snapdragon X7 LTE استفاده شده است.

اخبار لحظه به لحظه از نمایشگاه CES 2016

اما وزن این لپ‌تاپ ۱.۲۷ کیلوگرم است و تنها ۱۶.۷ میلی‌متر ضخامت دارد.

نسخه‌ی مجهز به OLED از ایکس وان لنوو با قیمت ۱۴۹۹ دلار از ماه آپریل روانه‌ی بازار می‌شود.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج