جاباما
۳۴۰۷۰۴
۵۰۰۹
۵۰۰۹
پ

کلید «مدیریت زمان» برای مدیران موفق

به عنوان مدیر یک کسب و کار باید قادر به اداره و مدیریت "زمان" خود باشید. هر چه بهتر بتوانید از آن بهره ببرید به تبع وضعیت کاری موفق تری را نیز تجربه خواهید کرد.

وب سایت پول نیوز - رکسانادانیالی: امروز می خواهیم فاکتوری را بررسی کنیم که شاید کمتر به اهمیت آن در حیطه مدیریت کسب و کار توجه شده باشد. زمان از جمله ارزشمند ترین دارایی های انسان در طول زندگی اش است و نحوه استفاده از آن تعیین کننده برد و یا باخت شما در این زندگی خواهد بود. استفاده درست و مفید از زمان خود نیازمند آگاهی از اصول آن و پیروی از مراحلی است که پس از سال ها تحقیق و تلاش محققان به دست آمده اند.

به عنوان مدیر یک کسب و کار باید قادر به اداره و مدیریت "زمان" خود باشید. هر چه بهتر بتوانید از آن بهره ببرید به تبع وضعیت کاری موفق تری را نیز تجربه خواهید کرد.

تکنیک اول: تهیه لیست

هیچ سیستم مدیریتی و کسب و کار منظمی را نخواهید یافت که بدون تهیه و استفاده از لیست های مفید مرتبط با فعالیت های کاری، اداره شوند و موفق هم باشند. برای آن که از سردرگمی نجات پیدا کرده و بتوانید همواره بهترین تصمیمات ممکن را بگیرید، لازم است از اصول زیر پیروی کنید.

کلید «مدیریت زمان» برای مدیران موفق
  1. برنامه بندی سالیانه
  2. لیست کار های معمول به ترتیب اولویت
  3. لیست اسامی و شماره افراد به ترتیب حروف الفبا
  4. پوشه بندی فعالیت ها و قرارداد های صورت گرفته با هر کدام از افراد به صورت جداگانه
ممکن است در دفعات نخست این کار برایتان کمی دشوار باشد اما با گذشت مدتی کوتاه برنامه ریزی و تهیه لیست های مفید، جزئی از خود شما خواهند شد و به راحتی آن ها را انجام خواهید داد. حتی از تهیه این لیست ها لذت می برید چرا که دیگر لازم نیست بخش زیادی از زمان خود را صرف جست و جو میان حجم وسیعی از داده ها و اطلاعات کنید.

تکنیک دوم: غلغلک دادن ذهن!

شاید به عنوان مدیر یک کسب و کار این عمل کمی به نظرتان عجیب بیاید اما بسیار مفید خواهد بود. اگر می خواهید به سرعت بیشتری در انجام امور دست پیدا کرده و از این طریق زمان بیشتری نیز پس انداز کنید، بازی با کارت های حافظه بهترین پیشنهاد است. ذهن قابلیت بسیار زیادی برای تغییر و یادگیری دارد. می توانید هوشمندانه از این قابلیت در راستای تحقق اهداف خود سود ببرید. هر روز ساعتی را اختصاص به این ورزش ذهنی دهید. پس از گذشت مدتی کوتاه مغزتان با سرعت بیشتری کار ها را راه می اندازد.

تکنیک سوم: تحول در ملاقات ها

کلید «مدیریت زمان» برای مدیران موفق

هر مدیری در هر کسب و کاری، باید به برگزاری و شرکت در جلسات و قرار ملاقات های مختلف اقدام کند. اما بسیاری از این گونه جلسات بدون نتیجه به اتمام می رسند و زمان زیادی را از شما می گیرند. به عنوان مدیری که از مهارت کنترل زمان برخوردار است باید بتوانید جلسه را به سمتی سوق دهید که دو فاکتور کمیت و کیفیت را در ایده آل ترین حالت ممکن شامل شود.

تکنیک چهارم: بهره وری از زمان پس انداز شده

با پیروی از تکنیک هایی که گفته شد، می توانید زمان زیادی برای خودتان پس انداز کنید. نه تنها زمان ذخیره می شود بلکه به تدریج راه و روش بهینه این کار را نیز می آموزید و همان طور که اشاره شد این آموختن جزئی از شما می شود. اما اکنون با این زمان هایی که ذخیره شده و صرف فعالیت های بدون بازده نشده اند، چه باید کرد؟ کتاب بخوانید!

بله درست است. اگر می خواهید به تمام مهارت های مورد نیاز برای مدیریتی اصولی و موفق دست پیدا کنید، باید همیشه یک کتاب همراه خود داشته باشید. زمان های پس انداز شده را صرف مطالعه کنید. این مطالعه می تواند در هر زمینه ای باشد که به آن نیاز دارید. نظم و برنامه ریزی و استفاده از آن در جهت حفظ زمان و مدیریتش ، همان چیز هایی هستند که شما را به قله ی پیروزی هدایت می کنند. آن کس می تواند به این قله برسد که از دانش و آگاهی کافی برخوردار باشد و این دانش جز با مطالعه به دست نخواهد آمد.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج