جاباما
۳۹۴۵۶
۱۲ نظر
۵۰۰۹
۱۲ نظر
۵۰۰۹
پ

۱۰ مکانی که باید قبل از مرگ ببینید!

این مکان ها همیشه مملو از گردشگر هستند. ۱۰ مکانی که در ادامه معرفی می کنیم جزو جاهایی هستند که هیچ کس نمی تواند آنها را نادیده بگیرد.

10 مکانی که باید قبل از مرگ ببینید!
برترین ها: این مکان ها همیشه مملو از گردشگر هستند. ۱۰ مکانی که در ادامه معرفی می کنیم جزو جاهایی هستند که هیچ کس نمی تواند آنها را نادیده بگیرد.

10 مکانی که باید قبل از مرگ ببینید!

1. دیوار بزرگ چین

این دیوار بین قرن پنجم قبل از میلاد و قرن شانزدهم بعد از میلادی مسیح به منظور جلوگیری از ورود خارجی ها به طول 5 هزار مایل (7 هزار و 300 کیلومتر) ساخته شده است. این جاذبه دیدنی سالانه میلیون ها نفر را از سراسر دنیا به سمت کشور چین می کشاند. دیوار چین تنها بنای ساخت بشر است که با چشم غیرمسلح از ماه دیده می شود. میلیون ها انسان در زمان ها و دوره های مختلف در ساخت این دیوار نقش داشته اند.


10 مکانی که باید قبل از مرگ ببینید!

۲. برج ایفل

باور کنید یا خیر، وقتی برای نخستین بار برج ایفل در سال ۱۸۸۹ ساخته و به معرض دید عموم گذاشته شد، با استقبال چندانی مواجه نشد. این برج به عنوان ورودی نمایشگاه بین المللی ساخته شده بود. در آن زمان اعتراض های بسیاری به نحوه ساخت و معماری این برج وارد شد. اما اکنون به یکی از پر بازدیدکننده ترین نقاط گردشگری جهان تبدیل شده است. استفاده نکردن از آسانسور و پیاده بالا رفتن از پله ها برای رسیدن به طبقه های اول و دوم حدود یک ساعت و نیم شما را جلو می اندازد. در ضمن، دیگر لازم نیست چند یورو برای بالا رفتن هزینه بکنید. برج ایفل حدود ۳۰۰ متر ارتفاع دارد و حدود ۷۳۰۰ تن فلز در ساخت آن به کار رفته است.


10 مکانی که باید قبل از مرگ ببینید!

۳. برج کج پیزا

برج پیزا در واقع برج ناقوس کلیسایی در توسکانی ایتالیا است که در نتیجه ایرادی که در ساخت آن وجود داشت به یکی از جاذبه های گردشگری دنیا تبدیل شده است. ساخت این بنا در آگوست سال ۱۱۷۳ میلادی آغاز شد. اما در همان زمان هنگامی که ساخت سه طبقه پایینی آن به پایان رسیده بود، این برج به سمت جنوب ‌شرقی کج شد. به همین دلیل، ساخت آن به مدت یکصد سال به تعویق افتاد. چندین معمار طبقه های مختلف این برج را ساختند اما همچنان این برج کج باقی ماند. ساخت برج پیزا حدود ۱۷۷ سال طول کشیده است. برای دیدن پیزا می توانید از فلورانس با قطار به این منطقه سفر کنید.


10 مکانی که باید قبل از مرگ ببینید!

۴. آکروپولیس، آتن

در بالای شهر آتن مجموعه تاریخی پیشرفته ای را خواهید یافت. این مجموعه با قدمت ۲۵۰۰ ساله شامل قلعه پارتنون و ارکتئون و مقبره پادشاه افسانه ای آتنی - ارکتئوس - می شود. بهترین زمان بای بازدید از این مجموعه تاریخی، ابتدای صبح است زیرا علاوه بر اینکه خلوت است، می توانید طلوع خورشید را نیز از بلندای این دشت تماشا کنید. یکی از جالب ترین جاذبه های این منطقه، زمین شیشه ای ساخته شده در ۵۰۰ سال قبل از میلاد مسیح است. آکروپولیس برای مردم یونان حکم نماد ملی را دارد.


10 مکانی که باید قبل از مرگ ببینید!

۵. چیچن ایتزا

چیچن ایتزا هرمی باستانی از تمدن مایا است. این هرم در کشور مکزیک قرار دارد. این هرم در سال ۲۰۰۷ میلادی به عنوان یکی از عجایب هفتگانه جهان انتخاب شد. از این معبد برای تقدیم قربانی به خدای باران استفاده می شده است. انسان های زیادی در این معبد قربانی شده اند و بقایای اجساد آنها همچنان باقی است. سالانه گردشگران بسیاری از سراسر جهان به این منطقه سفر می کنند. برای رفتن به این اثر تاریخی می توان از ماشین یا اتوبوس استفاده کرد. این هرم از هر چهار طرف پلکان دارد که تا بالای هرم پیش می روند. چیچن ایتزا بهترین روش برای درک بهتر رازهای قوم مایا است.


10 مکانی که باید قبل از مرگ ببینید!

۶. آنگکور وات، کامبوج

درست در بیرون شهر «سیم ریپ» در شمال کامبوج، مجموعه تاریخی وسیعی از معابد وجود دارد. این معابد به قدری زیبا هستند که چند سال پیش به عنوان میراث جهانی یونسکو انتخاب شده اند. در سال ۱۹۶۰ میلادی، با وجود جنگ ویتنام در نزدیکی این شهر، ژاکلین کندی برای دیدن این مجموعه به این منطقه سفر کرد. این معبد ابتدا عبادتگاه هندی ها بود اما پس از ورود آیین بودا در قرن شانزدهم، معبد بودایی ها شد. این مجموعه همچنان نیز به عنوان یک مرکز مذهبی فعالیت دارد. این معبد نشان ملی کشور کامبوج است و روی پرچم کشور نیز نقش شده است.


10 مکانی که باید قبل از مرگ ببینید!

۷. اولورو

اولورو در ردسنتر استرالیا - در قلب قاره - واقع شده است و یکی از دیدنی ترین مکان های گردشگری دنیا است. اولورو، صخره ماسه ای بزرگی است که حدود ۱۱۰۰ پا ارتفاع دارد. این صخره به رنگ قرمز تیره است و در طول روز تغییر رنگ می دهد. اولورو و کاتا جوتا دو دیدنی مهم در پارک ملی اولورو-کاتاجوتا هستند. محلی های این منطقه این صخره را مقدس می پندارند. در حدود ۲۰ هزار سال پیش در این منطقه مردم زندگی می کردند. در سال ۱۹۸۷ میلادی بود که این صخره به فهرست میراث جهانی یونسکو اضافه شد. برای سفر به این منطقه می توان از اتوبوس یا هواپیما استفاده کرد.


10 مکانی که باید قبل از مرگ ببینید!

۸. اهرام مصر

فراعنه سازه ای ساخته اند که سال های سال دوام دارد. این هرم ها همچون توده بزرگی از سنگ با وزن تقریبی ۶ میلیون تن هستند و فضایی حدود ۱۳ هکتار را اشغال کرده اند. این هرم در دوران مصر باستان ساخته شده است و در حال حاضر یکی از بازمانده های عجایب هفتگانه جهان به شمار می رود. این اهرام زیر نور آفتاب بیابان و در نزدیکی قاهره قرار دارند و با ۹ هرم کوچک تر و همچنین مجسمه ابوالهول احاطه شده است. در تابستان به دلیل گرم بودن هوا گردشگران کمتری به این منطقه می روند. اما ماه های مارس تا می و سپتامبر تا نوامبر بیشترین بازدید کننده ها را دارد. این اهرام عجیب ترین سازه ای هستند که بشر در ۵ هزار سال گذشته ساخته است.


10 مکانی که باید قبل از مرگ ببینید!

۹. بارسلونا

بارسلونا یکی از پرجمعیت ترین شهرهای اسپانیا و مهم ترین بندر این کشور است. این شهر به عنوان یکی از جاذبه های گردشگری کشور اسپانیا شناخته می شود. در سرتاسر این شهر کارهای معماری آنتونیو گائودی را می توان پیدا کرد که بسیار زیبا هستند. از جمله مشهورترین آثار او باید به کلیسای ساگرادا فامیلیا اشاره کرد که ساخت آن هنوز پیایان نیافته است. این کلیسا از سال ۱۸۸۲ میلادی در دست ساخت است و هزینه های آن به طور شخصی تامین می شود. باری گوتیک نیز از دیگر جاذبه های بارسلونا است. کلیساها، موزه ها و پارک های مختلف این شهر سالانه میلیون ها نفر را به سمت کشور اسپانیا می کشاند.


10 مکانی که باید قبل از مرگ ببینید!
10. ونیز

ونیز در شمال ایتالیا در دریای آدریاتیک قرار دارد. این شهر به صورت جزیره های کوچکی است که با وسیله کانال به هم وصل شده اند. سالانه میلیون ها نفر گردشگر از سراسر جهان به این شهر رویایی مسافرت می کنند. برای تردد در ونیز باید از قایق استفاده کرد. میدان سن مارکو از جمله دیدنی های ونیز است. این شهر در فهرست میراث جهانی یونسکو نیز ثبت شده است. ونیز معماری منحصر به فردی در دنیا دارد.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 8/8 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • محسن

      ما هنوز کشورمون رو خوب ندیدیم اونوقت تو میگی برج ایفل؟!
      چرا راه دور بریم، استان خودمو کامل ندیدم هنوز!
      نه اینکه دلم نخوادا نه ... شرایطش رو ندارم...!

    • نغمه

      من جدا" دلم میخاد همشونو برم .........ایران خودمونم جاهای خوبشو رفتم دیگه اصرار به هر کوی و برزنشو ندارم ..........ولی برای دنیا دیدن که پول میخاد که:(

    • زهرا خانوم

      چشم شما امر بفرما ما هم حتما قبل از مرگ میریم اینجاها رو میبینیم!!!

    • حامد

      خیلی از این مطلبتون ناراحت شدم!!!
      کارتون نشون از توهین ب ماست
      ماکه سی و سه پل اصفهان میدان نقش جهان باغ فین کاشان امام رضای مشهدمون غارهای همدان طبیعت شمالمون تخت جمشیدشیرازمونو داریم چرا بریم اینارو ببینیم
      یکم برید فکر کنید بعد مطلب بذارید.متاسفم براتون

    • Mohammad

      اینا همش یه طرف وقتی آکروپلیس و معرفی کردین آدم یه جوریش میشه.واقعا چیش از تخت جمشید یا معبد کوروش ما سر تره؟؟؟؟بحث نژاد پرستی نیست اما واقا اونها چطور قدر میدونن و ما چطور:(

    • vpn

      پول نداري ؟ آخي...

    • بدون نام

      (دیوار چین تنها بنای ساخت بشر است که با چشم غیرمسلح از ماه دیده می شود)
      vaghean ke mozakhraf migin

    • ali

      به نظر من مهم اين هستش كه خالق همه اين آثار انسانه و خالق انسان هم خداي قادر هستش اينكه اينا كجاي دنيا هستن مهم نيست.

    • بدون نام

      ای کاش توریسطها به اینجا هم میامدند هم اشتغال زای میشد وهم درامدزای برای این کشور

    • خردادي

      هزاران مكان ايران كه بايد قبل از مرگ ببينيد :
      1- ماسوله در فومن
      2- قار قوري قلعه در كرمانشاه
      3- تخت جمشيد در شيراز
      4- قلعه ي رودخان در فومن
      5- قار علي صدر در همدان
      6- چهل ستون در اصفهان
      7- ميليونا در خرحه ي محلات
      8- روستاهاي پله كاني وزيباي كردستان از قبيل هجيج - پاوه و ...
      .
      .
      .
      .
      .
      دوستان عزيز من ديگه حضور ذهن ندارم بقيه اش رو شما تكميل كنيد لطفا ً

    • امین

      شیرازو عشق است

    • یه نفر

      کسی منکر زیبایی ایران نیست ولی تو ایران کدوم برجی رو مثل ایفل پیدا میکنین یا کدوم دیواری رو مثل دیوار چین میدونین ؟با وجود اینکه میگین تو صحبتاتون قصد توهین ندارین ولی طرز نوشتنتون به شدت بوی حسادت میده

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج