۴۰۶۱۶۸
۵۰۰۷
۵۰۰۷
پ

نسل جدید پژو ۲۰۸ برای سال ۲۰۱۸

هنوز مُرکب قرارداد تولید نسل فعلی پژو ۲۰۸ در ایران خشک نشده که این شرکت، به دنبال جانشینی برای این خودرو است.

وب سایت پدال - شاهین احمدزاده: هنوز مُرکب قرارداد تولید نسل فعلی پژو ۲۰۸ در ایران خشک نشده که این شرکت، به دنبال جانشینی برای این خودرو است. این یعنی اینکه اندکی بعد از مونتاژ این هاچ‌بک جمع و جور در کشورمان، بساط آن در کارخانه مادر به نفع مدلی جدیدتر برچیده خواهد شد.
انگار این تقدیر خریداران خودرو در ایران است که تنها خودروهای از رده خارج را سوار شوند. پژو ۲۰۸ نسل جدید نمایی تیزتر به همراه مدلی کاملاً الکتریکی خواهد داشت تا بتواند با سیتروئن C۳ و فورد فیستا بهتر رقابت کند.

نسل جدید پژو 208 برای سال 2018

پژو در حال برنامه‌ریزی برای اضافه کردن قوای محرکه‌ی کاملاً الکتریکی به مدل جدید ۲۰۸ است. مدل جدید در سال ۲۰۱۸ و بر پایه‌ی پلتفرمی کاملاً جدید عرضه خواهد شد و به منظور حمایت از تکنولوژی جدید مهندسی خواهد شد.

نسل جدید پژو 208 برای سال 2018

درباره‌ی پتانسیل عرضه‌ی قوای الکتریکی در پلتفرم بزرگ‌تر EMP۲ از مدیر پروژه‌ی ۳۰۰۸ سؤال شده و او گفت: «این چیزی است که ما در حال کار روی پلتفرم ۲۰۸ هستیم. این محدوده هنوز برای خودروهای بزرگ به حد کافی طویل نیست.»

معنی سخنان این است که تکنولوژی پلتفرم مدولار عادی‌ای که زیرساخت ۲۰۸ جدید و دیگر ساخته‌های آینده‌ی پژو سیتروئن خواهد بود به منظور حمایت از باتری‌های مدل‌های کاملاً الکتریکی مهندسی خواهد شد. این پلتفرم نسبت به معماری PF۱ کنونی وزن کمتری خواهد داشت و این امر وزن مجموعه‌ی باتری‌ها خنثی خواهد کرد.

نسل جدید پژو 208 برای سال 2018

۲۰۸ الکتریکی بخشی از برنامه‌ی پژو سیتروئن برای عرضه‌ی ۱۱ خودروی الکتریکی در ۵ سال آینده است. پلتفرم مدولار عادی در مدل‌های کاملاً الکتریکی بکار گرفته خواهد شد اما تکنولوژی پلاگین هیبرید برای خودروهای بزرگ‌تری چون شاسی‌بلند ۳۰۰۸ جدید در نظر گرفته شده است. نسخه‌ی پلاگین هیبرید این خودرو در سال ۲۰۱۹ به بازار خواهد آمد.

نسل جدید پژو 208 برای سال 2018

۲۰۸ کنونی در سال ۲۰۱۵ فیس لیفت شده اما با وجود سیتروئن C۳ و نسخه‌ی جدید فولکس‌واگن پولو و فورد فیستا انتظار می‌رود که تولید نسخه‌ی کاملاً جدید این خودرو در سال ۲۰۱۷ اعلام شود.

نسل جدید پژو 208 برای سال 2018
نسل فعلی پزو ۲۰۸

پژو این هدف را در سر دارد که بهترین برند عمومی باشد و ممتازتر از سیتروئن شناخته شود اما تمرکز کمتری از DS روی لوکس بودن داشته باشد؛ بنابراین طراحی 208 راضی‌کننده‌تر خواهد بود.

نسل جدید پژو 208 برای سال 2018

همان‌گونه که تصاویر انحصاری ما نشان می‌دهند 208 خطوط و انحناهای تیزتر و شکننده‌تری خواهد داشت و در آن شاهد LED های روزتاب یکپارچه خواهیم بود. همانند نسل کنونی این خودرو در دو فرم سه و پنج درب در دسترس خواهد بود.

پروفایل کلی نسل جدید این خودرو به برادر بزرگ‌تر خود یعنی 308 نزدیک خواهد بود اگرچه که طول کلی 208 حدود 4 متر باقی خواهد ماند. اورهنگ های جلو و عقب این خودرو کوتاه‌تر خواهند بود اگرچه که به لطف فاصله‌ی طولانی‌تر بین محورها فضای پا و سر کابین افزایش خواهد یافت.

نسل جدید پژو 208 برای سال 2018

فاصله‌ی بیشتر بین محورها به شاسی کاملاً جدید مربوط می‌شود. برخلاف سیتروئن C3 جدید که بر پایه‌ی پلتفرم کنونی PF1 بنا شده، پژو 208 قطعات جدیدی را دریافت خواهد کرد. پلتفرم جدید CMP به‌صورت مشترک توسط مهندسان پژو سیتروئن و شریک چینی این شرکت دانگ فنگ توسعه یافته است.

علاوه بر مدل کاملاً الکتریکی، نسل جدید پیشرانه‌های دیزلی BlueHDi و بنزینی PureTech در این خودرو بکار گرفته خواهند شد. انتظار می‌رود که پیشرانه‌های بنزینی از نوع سه سیلندر توربو با قدرتی در بازه‌ی 70 تا 150 اسب بخار برای نسخه‌ی 1.2 لیتری باشند. همچنین مدل 208 GTi با پیشرانه‌ی 1.6 لیتری THP با قدرت 220 اسب بخاری در دسترس خواهد بود.

پیشرانه‌های دیزلی تکان‌های بیشتری خواهند خورد چنانکه پژو سیتروئن قدم‌های فولکس‌واگن در کاهش حجم پیشرانه‌ها از 1.6 به 1.5 لیتر را دنبال می‌کند. انتظار می‌رود که طیف خروجی پیشرانه بین 75 تا 120 اسب بخار باقی بماند اما میزان آلایندگی دی‌اکسید کربن آن کمتر از 75 گرم در هر کیلومتر برای نسخه‌های اقتصادی‌تر خواهد بود.

داخل کابین پژو آسایش و رفاه بیشتری خواهد داشت و سیستم اطلاعات سرگرمی مرکزی برای پاسخ‌های سریع‌تر بهبود خواهد یافت. اتصالات بهتر گوشی‌های هوشمند و دیگر ویژگی‌های مولتی‌مدیا نیز در دسترس خواهند بود.

منابع فرانسوی پیشنهاد می‌کنند که 208 جدید در نمایشگاه خودروی ژنو 2018 معرفی عمومی خواهد شد.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج