جاباما
۴۴۴۸۵۸
۸ نظر
۵۰۰۲
۸ نظر
۵۰۰۲
پ

هجوم دقیقه نودی برای بخشش جرایم رانندگی!

انگار عادت کرده ایم همه کارها را در آخرین لحظه و اصطلاحا دقیقه ۹۰ انجام دهیم. پرداخت جرایم رانندگی و بهره مندی از بخشش دیرکرد جریمه های سال ۹۴ که تا امروز – ۳۰ آذر ماه – مهلت داشت، سبب شد تا از صبح دیروز، صف‌های طولانی مقابل دفاتر پلیس به‌علاوه ۱۰ برای پرداخت جریمه های رانندگی تشکیل شود.

قانون نوشت: انگار عادت کرده ایم همه کارها را در آخرین لحظه و اصطلاحا دقیقه ۹۰ انجام دهیم. پرداخت جرایم رانندگی و بهره مندی از بخشش دیرکرد جریمه های سال ۹۴ که تا امروز - ۳۰ آذر ماه - مهلت داشت، سبب شد تا از صبح دیروز، صف‌های طولانی مقابل دفاتر پلیس به‌علاوه ۱۰ برای پرداخت جریمه های رانندگی تشکیل شود.
برخی شهروندان تا ۴ ساعت نیز در صف بودند تا برگه خلافی خودرو را گرفته و آن را پرداخت کنند تا مشمول بخشش جریمه دیر کرد شوند. از سویی، گروهی از شهروندان نیز پس از شلوغی های مراکز پلیس به‌علاوه ۱۰، تصمیم گرفتند تا به طور اینترنتی جرایم را پرداخت کنند و این مساله سنگین شدن سایت پلیس راهور و قطعی مداوم آن را در دو روز گذشته باعث شد.
سایت پلیس يا گواهی استعلام نمی داد یا با ERORR‌های پیاپی، امکان دادن خدمات به شهروندان را نداشت تا بار دیگر غصه کار در دقیقه ۹۰ تکرار شود. قصه بی توجهی به مهلت های انجام خدمات عمومی و موکول کردن آن به دقیقه ۹۰، سال‌هاست که برای شهروندان مشکلاتی را به وجود آورده و جالب اینکه از هیچ کدام از دردسرهای کار دقیقه ۹۰، درس نمی گیرند. این روزها ، مهلتی برای ثبت نام شهروندان برای دریافت آرم طرح ترافیک داده شد، اما دیرکردهای مردم و سیل تقاضا در روز آخر، سبب شده تا ثبت نام طرح ترافیک دو هفته تمدید شود. ثبت نام کنکور، ثبت نام یارانه، ثبت نام ... و کلا هر ثبت نام یا اقدامی که برای آن مهلت تمدید می‌شود، در فرهنگ ایرانی به دقیقه ۹۰ و لحظه آخر موکول می شود و این مساله ریشه در عادات رفتاری غلط گروهی از شهروندان دارد.
اینکه عادت کنیم در زندگی همه امور را به موقع و در وقت خود انجام دهیم، در کارها نظم داشته باشيم و خلاصه از کار دقیقه ۹۰ پرهیز کنیم؛ نیاز به اصلاح روش‌های زندگی دارد. بی نظمی، امروزه سرلوحه کار بسیاری از شهروندان است که خسارت‌های زیادی را از آن متحمل می‌شوند و این درحالی است که با رعایت انضباط فردی و برنامه ریزی برای انجام امور، می‌توان از اتلاف وقت، هزینه و ... جلوگیری کرد و کارها را بهتر و با موفقیت بیشتر پیش برد.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • رسول

      ربطی به دقیقه نود نداره عزیز دلم. شما اگه یکم فکر میکردی میفهمیدی که آخر برجه و دست مردم خالیه و الان دارن اون چندرقاز حقوقا رو میدن که مردم دو دستی تقدیم دولت کنند.

    • مقدم

      گل گفتی اگه پول بود پرداخت میگردیم دولت باید به فکر مردم بود جریمه ای که خودم نمی دانم کی رفتم من که راضی نیستم

    • یاور

      با سلام.اینها عادتها و عملکردهای غلطی که متاسفانه در بین درصد زیادی از ما ایرانی ها هست و خیلیها با سو استفاده و شناخت خوب از عادات غلط مردم چه بلاها که سرشون نمیارن برای منفعت خودشون.

    • صمد طالبی

      با سلام
      من سکن ارومیه هستم و در ساعتی که در اداره بودم یک جریمه ۱۰۰ هزار تومانی همراه با یک جریمه ۴۰ هزار تومانی بعلت سبقت غیر مجاز و عدم توجه به فرمان پلیس در شهر بجنورد بحساب من درج شده و بارها اعتراض کردم نتیجه ای نگرفتم با تشکر

    • جریمه

      من امروز پرداختم..ولی سایت قطع بود..به هر حال پرداختم..حال خدا کنه مسعول پست بانک کارشو درست انجام داده باشه و۲۴۵هزارتومن من رو درست پرداخت کرده باشه..ناراضی هستم چون احساس میکنم درست پرداخت نکرده باشع دوباره جز جریمه ام حساب بشه

    • بدون نام

      نه خیر‌دست وبال مردم تنگه واین چندرغازیارانه رامجبورشدندبروندجریمه بدهند.من که راضی نیستم .درتاریخ۹۲/۶/۴ساعت۱۰صبح من درشهرفیروزکوه جریمه شده ام درصورتی که اولا من بچه اصفهانم وثانیا آن روزمن سرکاربودم.خدالعنتشان کنه که بی جهت مردم راجریمه میکنند

    • فرید

      سلام ماکه توان پرداخت نداریم جریمه زوره بایستی تن بدهیم فقط اون شخص اگر بی عدالت است واگذارش کنید به خدا و اگر عادل است قانون نداریم چون اول حق شهروند را بایستی داد سپس جریمه کن وقتی در سطح شهر پارکینگ نداریم خط کشی نداریم چراغ روشنایی نداریم جاده باریک داریم و و و و. ببینید آخرش را

    • برکت ازور

      واقعااین جریمه هاعادلانه نیست مافقط تارابطه بامیزان جرائم ازخارجی هاالگوبرداری کردیم ولی متاسفانه امکانات وشرایط خیابانهای اونجارویک درصدهم نداریم ،توی خیلی لزکشورهاتخلافات رانندگی به کمترین میزان رسیده وحتی درخلوت ترین زمان ممکن حتی ازچراغ قرمزهم عبورنمیکنن تحت هیچ شرایطی ،،بهتره اول ماامکانات جاده ای رابه استانداردهای مطلوب جهانی لااقلکن نزدیک کنیم بعدبه جریمه های بالادراون کشورهانگاه کنیم ،،

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج