جاباما
۴۸۳۱۴۲
۸ نظر
۵۰۹۰
۸ نظر
۵۰۹۰
پ

دکوراسیون چوبی و سرسبز؛ خانه‌ای در پاسدارانِ تهران

شاید تصور داشتن باغچه‌ای سبز که هر روز فارغ از دغدغه‌های روزمره، آرامش برایت به ارمغان آورد، در زمانه سنگ و سیمان سخت باشد، ولی دور از ذهن نیست.

وب سایت چیدانه: شاید تصور داشتن باغچه‌ای سبز که هر روز فارغ از دغدغه‌های روزمره، آرامش برایت به ارمغان آورد، در زمانه سنگ و سیمان سخت باشد، ولی دور از ذهن نیست. کم نیستند کسانی که با علاقه بسیار در آپارتمان‌های‌شان گلدان‌های سبز نگهداری می‌کنند و باغچه کوچک‌شان صمیمیت دل‌های بزرگ‌شان را تکمیل می‌کند. درست مثل خانواده محقق که امروز با رویی گشاده و با مهربانی پذیرای ما در دکوراسیون منزل سبزشان بودند. برای آشنایی بیشتر با این صمیمیت سبز، با ما همراه باشید.

تور خانه محقق در یک نگاه
دکوراسیون چوبی و سرسبز؛ خانه‌ای در پاسدارانِ تهران

  • تعداد افراد خانه: ۳ نفر
  • موقعیت شهر: تهران، خیابان شهید عراقی
  • متراژ آپارتمان: ۱۰۰ متر
  • مالکیت: شخصی
  • تعداد اتاق‌خواب: ۲ خوابه
  • تعداد سرویس: ۲ تا
  • سبک دکوراسیون: مدرن
  • رنگ غالب: سبز
  • ویژگی برجسته طراحی: استفاده از وسایل چوبی دست‌ساز
  • طراح: خانواده محقق

منزل خانواده محقق در طبقه چهارم ساختمانی نوساز در کوچه‌ای خلوت واقع شده است. برای ورود به آپارتمان از راهروی کوتاهی گذر می‌کنیم. آشپزخانه در سمت راست راهرو و نشیمن روبه‌روی راهرو و سالن پذیرایی بدون هیچ نوع تفکیکی درست در کنار نشیمن قرار دارد. انرژی مثبت حاصل از نور گرمابخش خورشید که از میان برگ‌های گلدان‌ها به زمین تابیده شده در فضا موج می‌زند.
دکوراسیون چوبی و سرسبز؛ خانه‌ای در پاسدارانِ تهران

حضور چوب خوش‌رنگ در سراسر خانه، رنگ سبز آرامش‌بخش که برای من یادآور بی‌کرانگی طبیعت است و در کنار همه اینها میزبانی بی‌ریای مادر و دختر این انرژی مثبت را دوچندان می‌کند. آنچه بیش از همه در این منزل نظرم را جلب می‌کند به‌کارگیری چوب برای وسایل خانه است و جالب‌تر آنکه اکثر این وسایل چوبی ساخته دستان هنرمند پدر خانواده هستند؛ مثل آباژورها، کتابخانه و میز تلویزیون و مجسمه‌های تزیینی و کاربردی دیگر.
دکوراسیون چوبی و سرسبز؛ خانه‌ای در پاسدارانِ تهران

دکوراسیون منزل به شکوه آسمان
آشپزخانه اوپن و آراسته است؛ با پنجره‌ای رو به تراس باصفا؛ پنجره‌ای که با طرح پرندگان و گلدان‌های سبز و با طراوت که لبه آن چیده شده‌اند، باذوق فراوان تزیین‌ شده و نشان از آرامش طبیعت آزاد دارد.
دکوراسیون چوبی و سرسبز؛ خانه‌ای در پاسدارانِ تهران

آشپزخانه از ۲ جهت به پذیرایی و نشیمن راه دارد؛ یکی همان راهروی ورودی و دیگری انتهای آشپزخانه که ما را مستقیم به سالن و محلی که میز غذاخوری قرار دارد، هدایت می‌کند. میز غذاخوری هم به پیروی از دکوراسیون کلی خانه از جنس چوب است و با گلدانی از گل‌های طبیعی، به‌سادگی تزیین شده است.
دکوراسیون چوبی و سرسبز؛ خانه‌ای در پاسدارانِ تهران

میزبانی نور در دکوراسیون پذیرایی

دکوراسیون پذیرایی آپارتمان را مبلمان سبزرنگ و کوسن‌های گلدار نارنجی که چندین سال است وفادارانه همراه خانواده هستند و گیاهان سبز فراوان، مزین کرده‌اند. به عقیده خانم محقق، گیاهان به زندگی روح می‌بخشند و گیاه در زندگی ایشان از جایگاه ویژه‌ای برخوردار است. دیوار پشت کاناپه با تابلوهای کار دست «دونا» دختر خانواده تزیین شده است.
دکوراسیون چوبی و سرسبز؛ خانه‌ای در پاسدارانِ تهران

۲ عروسک پارچه‌ای رنگارنگ کار دست مادر خانم محقق بر بالای کاناپه نشسته‌اند و با چشمان سوزن‌دوزی شده و پرمهر خود ناظر طراوت و سرزندگی خانه هستند. در ۲ سمت کاناپه گلدان‌ها جلوی پنجره، همراه با مجسمه‌های چوبی دست‌ساز پدر قرار گرفته‌اند. کنار یکی از پنجره‌های پذیرایی، خانه کوچک گربه‌شان و در کنار آن کنسولی از چوب تیره با تزییناتی دست‌ساز که همگی توسط آقای محقق ساخته شده‌، قرار دارد.
دکوراسیون چوبی و سرسبز؛ خانه‌ای در پاسدارانِ تهران

دکوراسیون نشیمن، دورهمی دنج خانواده

دکوراسیون نشیمن توسط یک کاناپه کرم‌ رنگ از سالن جدا می‌شود. نشیمن و قسمت خصوصی‌تر خانه از همان ویژگی سالن بهره‌مند است؛ نور کافی، گلدان‌های سبز و کوسن‌های نارنجی. وجود آباژورها در گوشه و کنار خانه تاکیدی است بر توجه این خانواده به نور؛ آن هم نور پراکنده در سراسر آپارتمان.
دکوراسیون چوبی و سرسبز؛ خانه‌ای در پاسدارانِ تهران

همانطور که پیش‌تر اشاره کردم، کتابخانه و میز تلویزیون، میزهای گرد کنار پنجره و آباژورها همگی توسط پدر خانواده ساخته شده‌اند. آشیانه کاموایی پرنده‌ای که با ریسه‌ها نورانی شده، کار دست خانم محقق است که به زیبایی در این کمد می‌درخشد. قسمت ورودی نشیمن توسط یک جعبه گلدان دست‌ساز چوبی از راهرو جدا شده و جلوی آن سیمرغ‌هایی که کار مشترک پدر و دختر است، قرار دارد.
دکوراسیون چوبی و سرسبز؛ خانه‌ای در پاسدارانِ تهران
خلوت دونا در دکوراسیون اتاق خواب

انتهای نشیمن راهرویی است که به سمت اتاق‌خواب‌ها و سرویس‌ها می‌رود. کتابخانه سبزرنگی که در ورودی راهرو است نشان از اهمیت کتاب در این خانه دارد. دیوار کنار کتابخانه با یکی از کارهای دست بانوی خانه تزیین شده و آباژور کوچکی هم برای تامین نور متمرکز هنگام مطالعه کنار مبل قرار دارد. یک ساعت چوبی دست‌ساز بر یکی از اضلاع کتابخانه خودنمایی می‌کند که با نگاه کردن به آن متوجه گذر زمان شدم. با راهنمایی دونا پا به خلوت خصوصی‌اش می‌گذاریم.
دکوراسیون چوبی و سرسبز؛ خانه‌ای در پاسدارانِ تهران

اتاق خواب دونا سمت راست راهروست. اتاق با خلاقیتی بی‌نظیر تزیین شده است. سلیقه‌ای که دونا برای خلوت خود به خرج داده همراه با آواز گوش‌نواز مرغ عشق کنار پنجره، آرامشی عمیق به فضا هدیه کرده است و این شاید راز همان آرامشی است که در چهره دونا موج می‌زند.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      همش گلدون بود ک.

    • بدون نام

      خوبه

    • بدون نام

      خونه زیبا و خوش حسی بود،امیدوارم توش خوشبخت زندگی کنند

    • تینا

      قشنگ و با سلیقه چیده شده بود...گیاه سبز توی خونه خیلی حس خوبی داره..

    • بدون نام

      مزخرف و شلوغ و و کاملا مشخصه الکی الکی یه چیزایی سمبل کردن که بگن ماهم چیدمانمون سبک داره
      راستی ! اون لنگه کفش زیر میز هم جزئی از دکوراسیونشون بود؟

    • niya

      خخخخ لنگ کفشه رو عجب دکوراسیونی شد

    • صبا

      خیلی ارامش بخش بود.

    • بدون نام

      مبارکشون واقعا زیبا بود

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج