جاباما
۴۸۶۴۷۳
۱ نظر
۵۰۱۶
۱ نظر
۵۰۱۶
پ

این غذاها را هر روز بخورید

رژیم غذایی دارای یک تاثیر بسیار زیادی بر سلامت روحی و جسمی شما دارد و با آموختن در مورد مواد غذایی مانند ( اسفناج، موز ) برای خوردن در هر روز شما می توانید کارهای ذهنی و جسمی خود را بهتر انجام دهید.

وب‌سایت رژیم سلامتی: رژیم غذایی دارای یک تاثیر بسیار زیادی بر سلامت روحی و جسمی شما دارد و با آموختن در مورد مواد غذایی مانند ( اسفناج، موز ) برای خوردن در هر روز شما می توانید کارهای ذهنی و جسمی خود را بهتر انجام دهید.

آیا تا به حال به این مشکل فکر کرده اید که چرا شما این روزها یک احساس پف کرده دارید؟ آیا شما به کاهش میل جنسی خود توجه داشته اید؟ آیا شما فکر می کنید که این مشکلات فقط به خاطر تحت استرس بودن شما در این روزها است؟ خوب آن می تواند چیزی بیش از این مورد باشد یک برنامه رژیم غذایی بد نیز می تواند عامل باشد آنچه که می خورید تاثیر زیادی در چگونگی احساس شما در زندگی دارد فقط با ساخت برخی از انتخاب های غذایی عاقلانه شما باید قادر به داشتن یک موی سر شفاف تر، میل جنسی بهتر و زندگی طولانی تر باشید.

نخوردن یک رژیم غذایی سالم و متعادل به هر دو ذهن و جسم شما صدمه می زند این مهم است که شما خود را در مورد ارزش غذایی غذاهای مختلف آموزش دهید و پس از آن مطمئن شوید که خوردن چه چیزی به طور منظم سبب به بهبود سلامت کلی شما می شود در اینجا برخی از بهترین مواد غذایی که شما می توانید هر روز از خوردن آنها لذت ببرید آورده می شود.

۱. اسفناج

شک و تردیدی وجود ندارد در حقیقت اسفناج غذایی بسیار پرقدرت است این یک منبع بزرگ گیاهی از امگا ۳S و فولات است مصرف منظم ممکن است خطر سکته مغزی، بیماری های قلبی و پوکی استخوان را کاهش دهد از آنجا که آن شامل فولات است آن نیز ممکن است جریان خون به دستگاه تناسلی را افزایش دهد و ریسک توسعه مسائل جنسی مربوط به سن را کاهش می دهد اسفناج همچنین ممکن است در برابر دژنراسیون ماکولا سودمند باشد اثبات دلیل آن داشتن لوتئین است.

شما به سادگی می توانید اسفناج را به سالاد خود اضافه کنید آن را به تخم مرغ نیمرو اضافه کنید و یا در روی پیتزای خود استفاده کنید شما همچنین می توانید جایگزین های دیگر، مانند بوک چوی، کلم پیچ و کاهو را امتحان کنید.
این غذاها را هر روز بخورید

2. ماست

از جمله آن در رژیم غذایی نه تنها برای دستگاه گوارش شما مفید است همچنین می تواند سلامت کلی شما را بالا ببرد این سبب افزایش تعداد باکتری های خوب در روده شما می شود به یاد داشته باشید که ماست مفید است زیرا حاوی بارهای از موجودات پروبیوتیک است اما همه ماست ها پروبیوتیک نیستند بنابراین، مهم است پس از چک کردن برچسب، ماست را بخرید با خوردن یک فنجان ماست غنی از پروتئین و کلسیم هر روز از مزایای آن لذت ببرید.

ماست با گردو، بلوبری، عسل و بذر کتان صبحانه کامل است شما همچنین می توانید مقداری از ماست یا کفیر سویا را امتحان کنید چیزهای خوشمزه هستند شما همچنین می توانید یک اسموتی خوشمزه با ترکیب یک فنجان از هر یک از بلوبری تازه، ماست کم چرب، اسفناج تازه و آب هویج تهیه کنید.

3. گوجه فرنگی ها

گوجه فرنگی به ویژه انواع قرمز سالم هستند زیرا آنها بیشتر حاوی آنتی اکسیدان لیکوپن هستند با افزایش مصرف لیکوپن، شما می توانید خطر بروز سرطان ریه، مثانه، پوست، پروستات و معده را کاهش دهید همچنین به طور قابل توجهی خطر ابتلا به بیماری عروق کرونر را کاهش می دهد شما باید حداقل 22 میلی گرم لیکوپن را در هر روز بخورید که برابر با مصرف یک لیوان آب گوجه فرنگی یا 8 گوجه فرنگی گیلاسی قرمز می باشد.
دیگر جایگزین های خوب برای گوجه فرنگی، گریپ فروت صورتی، هندوانه قرمز، پاپایا، خرمالوی ژاپنی و گواوا است.

4. گردو

گردو منبع غنی از اسیدهای چرب امگا 3 برای سلامت قلب است در واقع، آنها محتوای بیش از ماهی قزل آلا دارند و آن یکی از مواد غذایی است که باید هر روز بخورید آنها همچنین حاوی پلی فنل ضد التهابی هستند همچنین یک مقدار خوبی از پروتئین از گردو دریافت می کنید شما باید حداقل یک اونس ( حدود 7 دانه ) هر روز برای بهبود سلامت کلی مصرف نمایید.

شما می توانید گردو را روی سالاد خود بپاشید یا با یک قاشق کره بادام زمینی داخل ادویه کاری، اب نمک و سرکه مخلوط و گوشت ماهی را در آن بخوابانید و برای مرغ کبابی، گردو را با روغن زیتون مخلوط کنید پسته، بادام زمینی، بادام، فندق و آجیل ماکادمیا برخی جایگزین های خوب هستند.

5. هویج ها

اغلب زرد، قرمز یا نارنجی ترین میوه ها و سبزیجات هستند که دارای کاروتنوئیدها می باشند کاروتنوئیدها ترکیبات محلول در چربی هستند که خطر ابتلا به چندین سرطان را کاهش می دهند و شما را از بسیاری از شرایط التهابی مانند آرتریت روماتوئید و آسم محافظت می کنند هنگامی که شما می خواهید مصرف کاروتنوئیدها خود را بالا ببرید هویج بهترین است زیرا آماده سازی آنها آسان است فقط نصف فنجان هویج در برنامه روزانه شما برخی از فواید شگفت انگیز را برایتان فراهم می کند.

شما می توانید از هویج های کوچک خام لذت ببرید و یا هویج را در پای کدو تنبل، سوپ سفید اسکواش و یا شربت انبه مصرف کنید شما همچنین می توانید یک کیک هویج تهیه کنید دیگر جایگزین هویج شامل فلفل زرد، سیب زمینی شیرین و انبه هستند.

6. لوبیای سیاه

لوبیا برای سیستم قلبی عروقی شما خوب هستند اما اگر شما به دنبال دانه هایی هستید که به طور قابل توجهی قدرت مغز شما را بهبود بخشند لوبیا با ترکیبات آنتی اکسیدانی (آنتوسیانین) ممکن است سبب بهبود عملکرد مغز شود شما از نیم فنجان لوبیا سیاه حدود ۸ گرم پروتئین و همچنین ۷.۵ گرم فیبر دریافت می نمایید. آنها فاقد چربی های اشباع شده هستند و همچنین اگر شما در مورد افزایش مصرف کالری خود نگران هستید مناسب هستند.

برخی جایگزین های خوب شامل عدس، نخود، باقلا، لوبیای کلیوی و لوبیای لیما می باشد.

۷. پروتئین بدون چربی

این مهم است که رژیم غذایی شما شامل برخی از منابع پروتئین بدون چربی باشد سینه مرغ، بوقلمون، گوشت گاو همه برخی از مواد غذایی هستند که هر روز می خورید اما شما نیاز به دقت در مقدار خوردن دارید همچنین پروتئین بدون چربی در رژیم غذایی نیز مهم است زیرا به افزایش متابولیسم بدن کمک می کند بنابراین سوزاندن چربی بیشتر می شود.

در حالی که پروتئین بدون چربی مفید است بهتر است گوشت راسته، کبابی و یا فیله را انتخاب کنید. این پروتئین عضله سازی شما را بدون نیاز به نگرانی از چربی های اشباع فراهم می کند.

۸. سبزیجات خانواده کلم

سبزیجات باید در رژیم غذایی روزمره برای ادامه انجام وظایف روزانه وجود داشته باشد آنها کالری زیادی ندارند اما فیبر و سایر مواد مغذی ضروری شما را فراهم می کنند.

کلم پیچ، کلم بروکسل، کلم، کلم بروکلی، گل کلم و و بوک چوی همه نمونه هایی از سبزیجات خانواده کلم هستند و از شما در برابر سرطان با تحریک آنزیم ضد سرطان در بدن محافظت می کنند.

۹. توت ها

آنتی اکسیدان ها برای سالم ماندن مهم هستند زیرا آنها رادیکال های آزاد از بدن شما را از بین می برند و از آسیب اکسیداتیو جلوگیری می کنند یکی از بهترین مواد غذایی برای کسب آنتی اکسیدان بیشتر، بلوبری است.
فقط با اضافه کردن نصف فنجان بلوبری در رژیم غذایی خود شما می توانید سلامت شناختی و قلبی عروقی را بهبود بخشید بلوبری را به خوبی با هر صبحانه مصرف کنید.

۱۰. موز

اگر شما به دنبال یکی از ساده ترین مواد غذایی برای خوردن در هر روز هستید موز را در نظر بگیرید آن سرشار از پتاسیم می باشد که خطر ابتلا به بیماری های قلبی عروقی را کاهش می دهد پتاسیم به گشاد شدن عروق خونی کمک می کند و فشار خون خود را کاهش دهد شما در حدود ۴۰۰ میلی گرم پتاسیم از خوردن یک موز متوسط دریافت می کنید.

موز کاملا همه کاره است و شما می توانید یک موز را به عنوان یک میان وعده انتخاب کنید و یا در اسموتی از موز استفاده کنید.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • کامور

      ممنون اطلاعات خوب وجامعی درمورد این مواد غذایی رسانه ای کردید تشکر

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج