جاباما
۴۹۰۱۳۳
۵۰۲۷
۵۰۲۷
پ

با لاهه، شهر بین المللی هلند آشنا شوید

سومین شهر هلند از نظر مساحت در حقیقت دومین شهر این کشور از لحاظ جاذبه‌های گردشگری محسوب می‌شود؛ شهری که نامش با خاندان سلطنتی، سیاست و دیوان بین المللی دادگستری عجین شده است. گرچه لاهه پایتخت هلند نیست، اما اهمیتی کمتر از آمستردام ندارد...

وب سایت همشهری 6 و 7 - فاطمه عسگری آزاد: سومین شهر هلند از نظر مساحت در حقیقت دومین شهر این کشور از لحاظ جاذبه‌های گردشگری محسوب می‌شود؛ شهری که نامش با خاندان سلطنتی، سیاست و دیوان بین المللی دادگستری عجین شده است. گرچه لاهه پایتخت هلند نیست، اما اهمیتی کمتر از آمستردام ندارد. به عبارت دیگر لاهه تمام امور جدی كشورداری را بر عهده دارد، اما آمستردام یک ویترین زیبا برای هلند به شمار می‌رود.
با لاهه، شهر بین المللی هلند آشنا شوید
گردشگرانی که به لاهه سفر می‌کنند این شهر را یک کلان شهر پر جنب و جوش با زیبایی خیره کننده توصیف می‌کنند. بیش از 25 پارک عمومی در شهر وجود دارد و همچنین خیابان‌های پیچ در پیچ باریکی که معماری معاصر در آن‌ها به خوبی در کنار عمارت‌های قرن 17 جا خوش کرده است. اگر خواستید کمی استراحت کنید می‌توانید خود را به نوشیدن قهوه در کنار خیابانی مهمان کنید که از قرن 13 تاکنون محل عبور و مرور سیاستمداران و یا شوالیه‌های زمانه بوده است. اگر به هنر علاقه مند هستید از تماشای گالری‌ها و موزه‌هایی که با شاهکارهای هنری نقاشان مشهوری چون رامبراند و یوهانس ورمیر پر شده سیر نخواهید شد.
ساختمان‌های دولتی این شهر هر کدام یک شاهکار هنر معماری محسوب می‌شوند و 131 سازمان بین المللی که در این شهر فعال هستند، به نوعی لاهه را در تمام دنیا به آرامش و صلح مشهور کرده‌است‌‍. لاهه در یک جمله یک شهر با معماری جذاب، ساحلی دوست داشتنی و مجموعه‌های شگفت انگیز از موزه، گالری و پارک است که هر گردشگری را با هر سلیقه‌ای غافلگیر می‌کند.
از شکوه سیاسی شهر که بگذریم باید بگوییم که لاهه عرصه رقابت شاهکارهای آشپزی است و فرهنگ کافه نشینی و رستوران گردی در این سرزمین قدمت دیرینه‌ای دارد. مردم این شهر خوب می‌دانند چگونه خوش بگذرانند. پس بهتر است با آنها همراه شوید.

چگونه برویم؟

برای درخواست ویزای هلند باید به سفارتخانه این کشور واقع در خیابان فرمانیه مراجعه کنید. ویزای گردشگری این کشور غالبا سه ماهه است و پس از پر کردن فرم درخواست ویزا از طریق سایت سفارت، باید مدارک مورد نظر را تهیه کنید. برای درخواست ویزا شناسنامه ایرانی، گذرنامه، دو قطعه عکس، مدارک مالی و شغلی مورد نیاز است. شما برای رسیدن به لاهه می‌توانید از خطوط هوایی قطر ایرویز، لوفت‌هانزا، امارات و ترکیش استفاده کنید.

تقویم سفر

لاهه شهری ایده‌آل برای گذراندن یک هفته تعطیلات در تمام فصول سال است. تابستان‌ها اطراف ساحل گردشگران زیادی را می‌بینید که برای تفریح این شهر را برگزیده‌اند. با این وجود فرهنگ و آثار تاریخی غنی، لاهه را در تمام طول سال به یک مقصد گردشگری تبدیل کرده است. بهار و پاییز هم به دلیل وجود شرایط آب و هوایی مناسب، بهترین زمان برای سفر به لاهه است. البته فراموش نکنید كه همیشه همراه‌ خود یك بارانی داشته‌باشید. زمستان لاهه آن قدر سخت نیست و مردم این شهر به ندرت شاهد بارش برف هستند.

انتخاب وسیله با شماست

گردش در لاهه بسیار آسان است. شما می‌توانید پای پیاده مناطق قدیمی شهر را بگردید و یا از شبکه تراموا و اتوبوس برای رفتن به مناطق دورتر استفاده کنید. برای گردش در شهر می‌توانید بلیت‌های تک سفره یا روزانه را انتخاب کنید. لاهه برخلاف بسیاری از شهرهای بزرگ دنیا از نظر جای پارک مشکل ندارد. بنابراین می‌توانید برای گردش در شهر از شرکت‌های معتبر اتومبیل کرایه کنید. دوچرخه سواری هم یکی دیگر از راه‌های گردش در شهر است. بسیاری از مسیرهای شهر برای دوچرخه سواران علامت گذاری شده اند. برای کرایه دوچرخه می‌توانید به ایستگاه راه‌آهن یا سایر ایستگاه‌های معتبر در شهر مراجعه کنید.

راز ادبیات

لاهه یک راز پنهانی در خود دارد که دوستداران ادبیات را جذب می‌کند. اگر کلید ادبیات را به دست بگیرید بسیاری از قفل‌های شهر به روی شما باز خواهند شد. جشنواره کراسینگ بوردر(Crossing Border) که در لغت به معنای عبور از مرز است، یکی از جشنواره‌های محبوب لاهه است که ترکیبی از موسیقی و ادبیات به شمار می‌رود. در این جشنواره بدون محدودیت نویسندگان بسیاری از نویسندگان بین المللی شرکت می‌کنند و آثار ادبی، تجربه‌ها، رویاها و ایده‌های‌شان را با یکدیگر تبادل می‌كنند.
با لاهه، شهر بین المللی هلند آشنا شوید

موزه مرمونو(Meermanno) به عنوان قدیمی‌‎ترین موزه کتاب در سراسر دنیا شهرت دارد. این موزه که در یک کتابخانه قرن ۱۹ تاسیس شده نسخه‌های ارزشمندی از کتاب‌های تاریخی را در معرض دید قرار می‌دهد. در این موزه شما می‌توانید کتاب‌هایی مربوط به دوران‌های تاریخی مختلف از قرون وسطا گرفته تا مدرن را از نزدیک ببینید. موزه یک باغ فرانسوی زیبا هم دارد که رویدادهای فرهنگی متنوعی در آن برگزار می‌شود. موزه لوییس کوپروس(Louis Couperus) که یکی از مكان‌های شاخص ادبی هلند محسوب می‌شود نیز در لاهه قرار دارد. این موزه شامل اشیای شخصی و همچنین نسخه‌های دست‌نویس كتاب‌های لوییس كوپروس؛ نویسنده مشهور هلندی است. او اولین رمان خود را در سال ۱۸۸۸ در این خانه نوشت و سال‌ها در این شهر زندگی کرد. موزه ادبیات شهر هم یکی دیگر از مکان‌های مورد علاقه برای گردشگران فرهنگی است. در این موزه مجموعه‌ای عظیم از میراث فرهنگی و هنری هلند نگهداری می‌شود که دیدنی است.
با لاهه، شهر بین المللی هلند آشنا شوید
بهترین مکان اقامت

لاهه مرکز هتل‌های مدرن و پنج ستاره است. در این شهر حتی اگر شخصیت برجسته سیاسی هم نباشید به همان اندازه به شما احترام می‌گذارند. اگر به دنبال یک هتل ارزان هستید این شهر گزینه‌های مناسبی برای‌تان در نظر گرفته‌است.

چشم‌انداز دریا
با لاهه، شهر بین المللی هلند آشنا شوید

گراند هتل آمرات کورهواس(Grand Hotel Amrâth Kurhaus) در ساحل اسخیف نینگن واقع شده است؛ هتلی 5 ستاره که یکی از هتل‌های لوكس و مدرن شهر است. اینترنت رایگان پر سرعت در هتل فراهم است و می‌توانید صبحانه‌تان را با تماشای چشم‌انداز زیبای دریا میل کنید. رستوران کلاسیک هتل به سبک فرانسوی برای‌تان آشپزی می‌کند . در نزدیکی هتل چند کافه و سینما قرار دارد. دسترسی به مرکز شهر حدود 15 دقیقه زمان می‌برد. برای اقامت در این هتل لوکس باید شبی 150 دلار هزینه کنید.

امکانات بسیار
با لاهه، شهر بین المللی هلند آشنا شوید

هتل دس ایندس(Hotel Des Indes) یک هتل ۵ ستاره لوکس در مرکز شهر لاهه است که مجهز به یک باشگاه تندرستی و استخر است. دسترسی به اینترنت رایگان، اتاق‌های زیبا و شیک و تخت‌های بزرگ و راحت از ویژگی‌های این هتل است. این هتل توسط معمار معروف؛ ژاک گارسیا طراحی شده است و رستوران آن انواع غذاهای بین المللی را با بالاترین کیفیت برای شما آماده می‌كنند. برای اقامت در این هتل باید شبی ۱۱۷ دلار بپردازید.

منظره زیبای شهر
با لاهه، شهر بین المللی هلند آشنا شوید

33 اتاق هتل سبل(Hotel Sebel) تمام امکانات رفاهی مورد نیازتان را برای سفر به لاهه فراهم کرده است. ساختمان سه گوش این هتل هم یک نمونه از زیبایی‌های هتل است. اتاق‌های کوچک هتل ارزان‌تر هستند اما اگر کمی هزینه کنید می‌توانید اتاقی با منظره زیبای رو به شهر تهیه کنید. دسترسی این هتل به نقاط تاریخی و ساختمان‌های مهم شهر خوب است و برای اقامت در آن باید شبی 66 دلار هزینه کنید.

خوابگاه مجهز
با لاهه، شهر بین المللی هلند آشنا شوید

استیوکی(Stayokay) خوابگاهی مجهز با تمام امکانات رفاهی و قیمت مناسب است که کافه و رستوران هم دارد. این خوابگاه در نزدیکی مرکز شهر قرار دارد و شما می‌توانید با پرداخت هزینه اندکی از بوفه شام و ناهار آن بهره مند شوید. تمام اتاق‌های هتل، تخت‌های سفری دارند که برای اقامت کوتاه مدت مناسب است. برای اقامت در این مکان باید شبی ۲۳ دلار بپردازید.

جادوی عصر طلایی

سیمون کالدر/ نویسنده ایندیپندنت

لاهه شهری است که جادوی فرهنگی، تاریخی و طبیعی را با هم آمیخته است و این آمیزه برای هر گردشگری ستودنی است. از آنجایی که لاهه یک شهر تجاری است، بنابراین بهترین زمان برای سفر، آخر هفته‌ها یا تعطیلات رسمی است. با این حال هر زمانی که به این شهر سفر کنید عصر طلایی هلند را پیش چشمان‌تان خواهید دید؛ لاهه شهری است که نامش با صلح بین الملل پیوند خورده است.
با لاهه، شهر بین المللی هلند آشنا شوید

در روز اول سفر خود از ترکیب شگفت انگیز شهر قدیم و جدید حیرت زده خواهید شد. عظمت و شكوه ساختمان‌هایی که ریشه در قرن ۱۴ و ۱۵ دارند از یک سو و هنر معاصر از سوی دیگر برای‌تان جذاب خواهد بود. مجسمه‌های برنزی و کوچه‌های تو در تو که برای‌تان عادی شد، باید سراغ تماشای فروشگاه‌ها و گالری‌های هنری بروید. یک بعد از ظهر فرهنگی را با گردش در موزه‌ها و تماشای آثار نقاشی تجربه کنید و یک فنجان قهوه در کنار رودخانه بنوشید.
با لاهه، شهر بین المللی هلند آشنا شوید

موزه دروازه زندان كه در سمت شمال بننهف قرار گرفته‌ ساختار خود را از سال ۱۲۹۶ تاکنون حفظ کرده است. این مکان در قرن ۱۵ تبدیل به زندان شد و یکی از مخوف‌ترین زندان‌های قرن محسوب می‌شد.از همه این‌ها گذشته، موزه اشر(Escher) که مجموعه‌ای از آثار هنرمندان گرافیک را در معرض دید قرار می‌دهد و موزه لومن(Louwman) را که بهشت ماشین دوستان است نباید از دست بدهید.

بشقاب‌های رنگارنگ

لاهه که به کرسی قدرت در هلند شهرت دارد، در زمینه فرهنگ غذایی هم حرف‌های بسیاری برای گفتن دارد. این شهر جهان وطنی بواسطه وجود ملیت‌های مختلف در طول تاریخ، فرهنگ آشپزی ویژه‌ای برای خود ساخته است که یكه و ممتاز است. این سلیقه غذای متنوع را می‌توان در هر گوشه شهر تجربه کرد. در رستوران هتل کارلتون می‌توانید در کنار چشم‌انداز بی نظیر ساحل اسخیف‌نینگن منوی متنوعی را كه از انواع خوراك‌های دریایی تشکیل شده نوش‌جان كنید. در این رستوران سرآشپزها غذاهای دریایی را با ادویه‌های مختلف ترکیب می‌کنند و بشقاب رنگارنگی را پیش روی‌تان می‌گذارند. رستوران هت گودن کالف(Het Gouden Kalf) هم با نمای پانوراما از بندر، انواع غذاهای فرانسوی و ایتالیایی را در کنار غذاهای دریایی برای‌تان سرو می‌کند. اگر دوست دارید یک شب آرام را با تماشای چشم‌اندازی عاشقانه بگذرانید، این رستوران شماست. رستوران پنت‌هاوس(The Penthouse) كه در سال 2013 برنده بهترین رستوران از نظر رای دهندگان وبسایت تریپ ادوایزر(TripAdvisor) شد، انواع غذاهای لذیذ محلی و بین المللی را همراه با پیش غذاهای خوشمزه پیش روی‌تان می‌گذارد.
با لاهه، شهر بین المللی هلند آشنا شوید
۷۲ ساعت در پایتخت سیاسی هلند

سومین شهر هلند، مقر دولت و خاندان سلطنتی و همراه با موزه‌های پر زرق و برق، گالری‌های هنری و مراکز تفریحی، شهر شگفت انگیزی برای گردش است. لاهه علاوه بر اهمیت زیادی كه از نظر سیاسی دارد، به واسطه وجود دیوان دادگستری بین المللی، از نظر فرهنگی هم برای مردم هلند مهم به شمار می‌رود. برای سفر به لاهه باید برنامه ریزی دقیق داشته باشید تا جاذبه‌ای از قلم نیفتد.

روز اول

ساختمان‌های قدیمی
با لاهه، شهر بین المللی هلند آشنا شوید

لاهه به واسطه عمارت‌ها و ساختمان‌های قدیمی‌اش در تمام دنیا شهرت دارد. تماشای بناهایی که قرن‌هاست سیاست کشور را بر عهده دارند، برای گردشگران جذابیت دارد.

قدیمی‌ترین بخش شهر
با لاهه، شهر بین المللی هلند آشنا شوید

بیننهف(The Binnenhof) كه در مرکز قدیمی‌ترین بخش لاهه واقع شده است، گروهی از ساختمان‌های مشهور تاریخی را شامل می‌شود. پیشینه این ساختمان‌ها به سال 1250 بر می‌گردد. ساختمان قلعه قدیمی‌ترین بخش این مجموعه است. امروزه این مجموعه توسط دولت و مجلس مورد استفاده قرار می‌گیرد. بخش شمالی این ساختمان‌ها که به واسطه معماری تاریخی و نقاشی‌های درون ساختمان شهرت بسیاری دارد، امروز محل اقامت رسمی نخست وزیر هلند است.

سالن شوالیه
با لاهه، شهر بین المللی هلند آشنا شوید

ساختمان ریدرزال(Ridderzaal) پیچیده‌ترین ساختمان شهر است و سالن شوالیه افسانه‌ای در آن قرار دارد. این ساختمان كه در قسمت شرقی مجموعه بیننهف قرار دارد، امروزه توسط دولت مورد استفاده قرار می‌گیرد. تالار شوالیه سالنی بزرگ به سبک گوتیک است که پنجره‌های رنگارنگ آن شکوه غیر قابل تصوری به سالن داده‌اند. سقف چوبی این مکان ابهت خاصی به سالن داده كه نشان از حضور قدرت برتر در تالار شوالیه دارد. در افسانه‌های بومی مردم هلند آمده که این شوالیه مانع از دروغ گفتن افراد در این محوطه می‌شد. این ساختمان در طول زمان کاربری‌های متفاوتی داشته‌است؛ از بازار گرفته تا بیمارستان، اما در سال ۱۹۰۴ بازسازی‌های گسترده‌ای در آن صورت گرفت تا به عنوان یک ساختمان دولتی و سیاسی به کار خود ادامه دهد.

کلیسای شش ضلعی
با لاهه، شهر بین المللی هلند آشنا شوید

کلیسای سنت جاکوبسکرک(Sint-Jacobskerk) بخشی از تاریخ شهر محسوب می‌شود. پیشینه ساختمان به قرن 14 برمی‌گردد و در حدود سال 1402 برج 100 متری به بنای کلیسا افزوده شد. این کلیسا به واسطه فرم شش ضلعی خود در معماری هلند شهرت دارد . برج اصلی که کارکرد مراقبت از شهر و نواختن زنگ کلیسا را برعهده داشته یکی از جذابیت‌های این بناست. در سال 1959 بزرگ‌ترین زنگ در سراسر هلند، در این کلیسا نصب شد. نمای داخلی بنا به قدری زیباست که هر گردشگری را به تحسین وا می‌دارد.

روز دوم

گردش فرهنگی

موزه‌ها و ساختمان‌های بین المللی که در شهر وجود دارند یکی از جذابیت‌های لاهه برای گردشگران محسوب می‌شوند و در‌واقع؛ جزو جدا ناشدنی فرهنگ شهر هستند.

کاخ صلح

کاخ صلح یک ساختمان آجری پر ابهت است که بین سال‌های 1907 تا 1913 توسط اندرو کارنجی(Andrew Carnegie) ساخته شد. این بنا ترکیبی از سبک گوتیک و نئوکلاسیک با نمای مسقف و برج 80 متری، یکی از شاهکارهای معماری شهر محسوب می‌شود. این ساختمان خانه دیوان دادگستری بین المللی است. آکادمی حقوق بین الملل و کتابخانه قوانین بین المللی از دیگر سالن‌های مهم این ساختمان است. دکوراسیون داخلی این ساختمان ترکیبی از عناصر تزیینی کشورهای مختلف است؛ سنگ مرمر ایتالیا، قاب چوبی برزیلی و نرده‌های آهنی آلمانی. برای بازدید از این ساختمان تورهای داخلی آخر هفته را که شامل خود عمارت و باغ‌های اطراف آن است، انتخاب کنید.

نقاشی پانوراما
با لاهه، شهر بین المللی هلند آشنا شوید

نقاشی پانورامای مداگ(Mesdag) درون یک ساختمان مدور قرار گرفته است؛ نقاشی غول پیکری که ۱۲۰ متر طول و ۱۴ متر ارتفاع دارد. این نقاشی توسط مداگ و همسرش و با همکاری هنرمندان مدرسه لاهه کشیده شده است . این نقاشی تصویری خیره کننده از ساحل اسخیف‌نینگن را در سال ۱۸۸۰ به تصویر می‌کشد. در این تصویر دریا، ساحل، تپه‌های شنی و ساختمان‌های قدیمی شهر دیده می‌شوند. اگر در وسط نقاشی بایستید انگار به هلند ۳ قرن پیش سفر کرده‌اید.

مهم‌ترین موزه شهر

موزه مایریتشویس(The Mauritshuis) در یک ساختمان کلاسیک که در سال ۱۶۴۱ ساخته شده قرار گرفته است. این موزه یکی از مهم‌ترین موزه‌های شهر به شمار می‌رود و اتاق کابین آن در بین تمام موزه‌های کشور شهرت دارد. در این اتاق می‌توانید اشیای با ارزشی مانند نقاشی‌های رامبراند، ورمیر و یکی از شاهکارهای نقاشی قرون وسطا را از نزدیک ببینید.

روز سوم

ماجراجویی در شهر

لاهه شهری است که لذت ماجراجویی در آن را باید تجربه کنید. طبیعت زیبای شهر با معماری فوق العاده آن ترکیب شده است.

موزه شهری

در بخش مسکونی مدرن این شهر، خانه‌هایی را می‌بینید که در وسط باغ‌ قرار گرفته‌اند. معماری این خانه‌ها و چیدمان باغ‌های این منطقه دیدنی است. موزه معماری شهری دن‌هاگ(Den Haag) که در سال 1935 طراحی شده شما را با ریزه‌کاری‌های معماری شهر آشنا می‌کند. این موزه مجموعه‌ای از هنرهای تزئینی قرن 19 و 20 را به نمایش گذاشته‌است.

ساحل شنی
با لاهه، شهر بین المللی هلند آشنا شوید

ساحل شنی و تفرجگاه اطراف اسخیف ‌نینگن یک مکان ایده‌آل برای لذت بردن از آفتاب، دریا، شن و ماسه است. شما می‌توانید اطراف این ساحل حمام آفتاب بگیرید، دوچرخه سواری کنید و آرامش ماهیگیری را تجربه کنید.

قدیمی‌ترین جنگل
با لاهه، شهر بین المللی هلند آشنا شوید

یکی از زیباترین فضاهای باز لاهه، هوس تن بوش(Huis ten Bosch) نام دارد که دو کیلومتر فضای سرسبز و پیچ در پیچ را شامل می‌شود. اینجا یکی از قدیمی‌ترین جنگل‌های کشور است که از جنگل زدایی در امان مانده است. قصر داخل پارک مشهورترین ساختمان این مجموعه بوده که در سال 1646 به عنوان محل اقامت خاندان سلطنتی کشور ساخته شده است. این قصر به عنوان مکان برگزاری نخستین کنفرانس بین المللی صلح در جهان- که در سال 1899 برگزار شد- شهرت دارد.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج