جاباما
۴۹۶۰۹۹
۵ نظر
۵۰۱۴
۵ نظر
۵۰۱۴
پ

خرید جهیزیه امسال چقدر خرج روی دست عروس خانم ها گذاشت؟

یخچال، گاز، ماکروویو، ماشین لباسشویی و اخیرا هم ماشین ظرفشویی مهم ترین وسایلی هستند که برای پر کردن هر آشپزخانه ای هزینه صرف آنها می شود.

روزنامه تماشاگران امروز - میثم فرزیان: یخچال، گاز، ماکروویو، ماشین لباسشویی و اخیرا هم ماشین ظرفشویی مهم ترین وسایلی هستند که برای پر کردن هر آشپزخانه ای هزینه صرف آنها می شود. حالا که سال دارد به پایان می رسد بهترین موقعیت برای محاسبه یک میانگین کلی از هزینه ها است. اینکه لوازم ضروری جهیزیه چقدر خرج روی دست تان بگذارند در نهایت به انتخاب های خودتان بستگی دارد؛ اما به طور میانگین باید خودتان را برای یک خرج ۲۰ تا ۳۰ میلیون تومانی آماده کنید.

پای صحبت یکی از تازه عروس ها که می نشینیم، می گوید: «هزینه های جمع و جور کردن اشپزخانه برای من کمتر از بیست میلیون تومان تمام شد.» از طرفی مورد دیگری داریم که می گوید آشپزخانه اش را با بیش از ۴۰ میلیون تومان وسیله ضروری پر کرده است. با یک حساب و کتاب کلی می توان گفت میانگین هزینه برای تهیه یخچال و فریزر شش میلیون تومان، برای گاز دو میلیون تومان، برای ماشین ظرفشویی و لباسشویی شش میلیون تومان و برای ماکروویو یک میلیون تومان است. ریز و درشت میانگین این هزینه ها را در گزارش امروز می خوانید.
خرید جهیزیه امسال چقدر خرج روی دست عروس خانم ها گذاشت؟

یخچال و فریزر، از ۲ تا ۳۰ میلیون تومان

اولین خرج آشپزخانه، خرید یخچال و فریزر است. بازه قیمت عجیب مدل های ساید بای ساید برای خیلی ها سوال برانگیز است. از ساید بای سایدهای ۳۰ میلیون تومانی تا یخچال و فریزرهای ساده که بین دو تا سه میلیون تومان قیمت دارند.
عروسی که به تازگی هفت خوان تهیه جهیزیه را پشت سر گذاشته می گوید برای یک یخچال و فریزر دو در ال جی، چهار میلیون و ۵۰۰ هزار تومان هزینه کرده و با این که یخ ساز و قفسه بندی این یخچال از معایب آن است اما به طور کلی از عملکرد و ظرفیت این یخچال و فریزر راضی است. مورد بعدی که با آن مواجه شدیم به خاطر محدودیت های مالی، یخچال و فریزر را از برندهای کمتر شناخته شده تهیه و تنها بابت این مدل اسنوا دو میلیون و ۸۰۰ هزار تومان پرداخت کرده است.

از طرفی مورد سوم می گوید یخچال و فریزر برایش یکی از مهم ترین قسمت های آشپزخانه است و بابت خرید یک ساید بای ساید مجهز ال جی ۱۵ میلیون تومان هزینه کرده است. اگر اهل لوکس گرایی باشید انتخاب های شما می تواند ساید بای سایدهای برندهای معتبر باشد که قیمت آنها گاهی تا ۲۹ میلیون تومان هم پیش می رود. TB۱۴۸ سامسونگ، یک یخچال و فریزر تمام استیل و تمام تاچ است که قابلیت اتصال به اینترنت از طریق Wifi هم دارد.

گاز ۶۰۰۲ هزار تومانی بخریم یا ۱۵ میلیونی؟

اولین چیزی که وقتی به جهیزیه های مختلف سر می زنیم توجه مان را جلب می کند،تعدد گازهای مبله ایرانی بین سرویس های آشپزخانه است. به نظر می رسد که گازهای محبوب ایرانی امتحان خود را پس داده اند. از طرفی موج خرید گازهای رومیزی و ماکروویو هم باعث شده که اکثر متقاضیان گاز خود را با یک مدل مبله میان رده راه بیندازند. یک عروس خانم می گوید با داشتن یک ماکروویو مجهز و فر رومیزی، به یک مدل ارزان قیمت جهان افروز بدون فر بسنده کرده و بابت آن ۶۰۰ هزار تومان پرداخته و از عملکرد آن کاملا راضی است.
خرید جهیزیه امسال چقدر خرج روی دست عروس خانم ها گذاشت؟

مدل های پرفروش تکنوگاز هم بین ۸۰۰ تا دو میلیون تومان قیمت دارند. لوفرا اما یک گاز مبله ۱۵ میلیون تومانی با نام P۱۲۶GG تولید کرده که دارای بدنه تمام استیل، یک فر برقی با ۹ برنامه و گریل و جوجه گردان است. اگر هم اهل گازهای رومیزی و توکار هستید، میانگین هزینه شما بین ۵۰۰ هزار تا یک میلیون تومان خواهد بود. برای مثال اخوان، G۹۳ را پنج شعله و با ظاهری زیبا طراحی و با قیمت ۵۲۰ هزار تومان عرضه کرده است و این در حالی است که داتیسیک گاز صفحه ای لمسی به نام IDg۵۲ را با قیمت یک میلیون و ۸۰۰ هزار تومان برای فروش گذاشته است.

ماشین لباسشویی، یک انتخاب مناسب ۳ میلیون تومانی

انتخاب لباسشویی انگار بین اکثر زوج های ایرانی یک انتخاب بین سه تا چهار میلیون تومانی است. برندهای محبوبی مثل بوش، ال جی و سامسونگ محصولات خوبی را برای کاربران شان با قیمت های بین دو تا پنج میلیون تومان فراهم کرده اند. عروس خانمی که برای یک لباسشویی ال جی دو میلیون و ۶۰۰ هزار تومان پرداخت کرده، می گوید این لباسشویی فاکتورهایی که برایش هنگام خرید مهم بودند، مثل خشک کن و برنامه های متنوع شستشو را ساپورت می کند.
عروس خانم دیگری می گوید مدل اسکلوسیو بوش را بهترین مدل حال حاضر بازار میداند و برای خریدش چهار میلیون و ۵۰۰ هزار تومان هزینه کرده است. برنامه های متنوع شستشو و مصرف پایین انرژی از مهم ترین فاکتورهای این خریدار بوده است.

به بازار اگر سری بزنید با محصولی مثل بکو ۹۱۲۴۲ DLSC مواجه خواهید شد که با ۱۶ برنامه شستشو و قدرت ۱۴۰۰ دور بر دقیقه ۱۰ میلیون تومان قیمت گذاری شده است. البته K۱۴۹ هم مدلی است که سامسونگ با قیمتی حدود هفت میلیون تومان وارد بازار کرده که علاوه بر ویژگی تمام اتوماتیک بودن، توانایی کنترل از راه دور با گوشی موبایل را دارد.

ماشین ظرفشویی، ۱ میلیون تومان، ۵ میلیون تومان

حالا که مدتی است ماشین ظرفشویی پای ثابت آشپزخانه ها شده است، بد نیست سری به قیمت مدل های مختلف آن بزنیم. خیلی از زوج ها به خرید مدل های رومیزی شش تا هشت نفره بسنده می کنند. مدل های رومیزی هم بسنده به برندشان معمولا بین یک تا دو میلیون تومان قیمت دارند. یکی از عروس خانم ها به ما می گوید برای خرید یک ظرفشویی رومیزی هشت نفره مجیک مدل بامبو، یک میلیون و ۶۰۰ هزار تومان هزینه کرده است و مشکل اصلی برایش وقتی ایجاد می شود که مهمان دعوت می کند.
خرید جهیزیه امسال چقدر خرج روی دست عروس خانم ها گذاشت؟

از طرفی محبوبیت مدل های شش نفره رومیزی بوش هم که بین یک میلیون و ۷۰۰ تا دو میلیون تومان ارزش دارند، کم نیست. عروس خانمی می گوید: «خرید مدل های رومیزی اشتباه است. امروزه برندهای معتبری مثل ال جی، ظرفشویی های ۱۴ نفره ای مثل KD-E۷۰۲NT تولید کرده اند که امکانات قابل قبولی هم دارند.»

مدل های پرفروش ماشین ظرفشویی های ۱۴ نفره بوش، زیمنس و الکترولوکس هم عموما بین سه تا پنج میلیون قیمت دارند. ظرفیت بالا و تنوع برنامه های شستشو، مهم ترین فاکتور انتخاب ۱۴ نفره ها هستند.

ماکروویو ۷۰۰ هزار تومانی ها و ۲ میلیون تومانی ها

یک تازه عروس برای خرید ماکروویو تنها ۷۰۰ هزار تومان هزینه کرده؛ مدل Lavender ساپر انتخاب بوده و همه امکانات اولیه لازم را دارد اما خریدار دیگری هست که اعتقاد دارد ماکروویو باید حتما سولاردام باشد و MS۹۷CR-GSC از سری سولاردام های گرانقیمت و پرفروشی است که انتخاب کرده است. مدل MW۹۴۲ کنوود را می توان ارزان ترین ماکروویو ۱۷ لیتری حال حاضر بازار دانست.

در نهایت میانگین هزینه ای که با بررسی ها برای خرید ماکروویو باید در نظر گرفت، حدود یک تا یک میلیون و ۶۰۰ هزار تومان است که سولاردام های این رده قیمتی، با منوی پخت کامل، فر و جوجه گردان انتخاب های مناسبی به نظر می رسند.

سامسونگ هم بیکار ننشسته و B۴۲۱ ۴۲ لیتری را با قیمتی حدود ۳ میلیون تومانی به بازار فرستاده است. محفظه داخلی این مدل سرامیکی است و از امکانات پخت کاملی برخوردار است.
خرید جهیزیه امسال چقدر خرج روی دست عروس خانم ها گذاشت؟

خرده ریزهایی که خبر نمی کنند؛ بین ۱۰ تا ۲۰ میلیون تومان

داستان خرید جهیزیه تمام نشده است.بعد از خرید یخچال، گاز، ماشین لباسشویی و ظرفشویی و ماکروویو با لیست سرسام آور دیگری روبرو می شوید که به طور میانگین می تواند حدود ۱۰ میلیون تومان دیگر خرج روی دست تان بگذارد. کتری و قوری یا چای ساز با میانگین ۴۰۰ هزار تومان، سرویس های قابلمه چندی، سرامیکی و ... با چیزی حدود ۵۰۰ هزار تا یک میلیون تومان و سرویس چینی و قاشق و چنگال بین یک تا چهار میلیون تومان هزینه های ضروری بعدی به شمار می روند.

از طرفی به لوازمی مثل غذاساز، چرخ گوشت، سرخ کن، پلوپز و جارو شارژی می رسیم که برای هر کدام به طور میانگین باید ۷۰۰ هزار، ۴۰۰ هزار، ۳۵۰ هزار، ۲۵۰ هزار و ۲۰۰ هزار تومان کنار گذاشته باشیم. سرویس چاقو و ظروف حبوبات هم بسته به برندی که انتخاب می کنید بین ۲۰۰ تا ۸۰۰ هزار تومان خرج روی دست شما می گذارند.

آب میوه گیری، بخارشوی و توستر هم خرج های با اهمیت پایین تر به سحاب می آیند که هر کدام به نوبه خود هزینه های تازه ای هستند. برای مثال آب میوه گیری های ایرانی پارس خزر بین ۵۰۰ تا ۷۰۰ هزار تومان قیمت دارند اما قیمت مدل های خراجی تا یک میلیون و ۵۰۰ هزار تومان هم پیش می رود. برای توستر، آون توستر یا ساندویچ ساز هم باید به طور میانگین ۲۰۰ هزار تومان دیگر کنار بگذارید.
برای تهیه بخارشوی هم باید گفت اگرچه برند کرشر، مدل SV۷ را با چیزی حدود سه میلیون تومان در چنته دارد اما مدل های ارزان تری مثل SC۱۰۰ دلونگی با ۷۰۰ هزار تومان قیمت هم انتخاب های مناسبی به نظر می رسند. البته از آشپزخانه که بیرون بیاییم خرج های تازه ای به لیست مان اضافه می شود. جاروبرقی نیاز مهم هر خانه ای است که برای تهیه آن طبق آمارها باید بین ۵۰۰ هزار تا دو میلیون تومانی هزینه کرد. همچنین هزینه هایی مثل اتو بخار، با میانگین قیمت خرید ۷۰۰ هزار تومان، تلویزیون های LCD یا LED با قیمتی بین دو تا ۱۵ میلیون تومان و ... هم مخارج دیگری هستند که باید برای هر خانه تازه ای صرف کنیم.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      اینها که فقط اشپز خونست بر سراغ فرش و مبل و اتاق خواب و......

    • دل خوش سيري چند

      ١. شوهر نيست ٢. پول نيست كه بخواي مواد خوراكي بخري پس نيازي به يخجال سايد باي سايد و فريزر و ... هم نيست تازه اون ٢ مورد اول همور باشه مگه خونه تون چند متره كه بخواي اين همه چيز توش جا بدي اينجوري جايي براي خودتون نمي مونه كه:))))

    • bahar

      پس تخت و کمد و مبل و میز و صندلی و فرشو اینا چی؟بعد پسرا فکر میکنن فقط رو اونا فشاره میخوان ازدواج کنن که انقد غر میزنن نمیگن ما برا یه جهیزیه جدا از هزینش چقد دوندگی داریم تازه آخرشم مجبوریم خیلی چیزارو اون چیزی که میخوایم نگیریم که کم پول کم نیاد و اینگونه همون اولین قدم زندگی متوجه میشیم که چقد آرزوهامون به باد میره و زندگی هرگز اون چیزی که میخوایم نمیشه

    • شیرین

      زیاد سخت نگیرید بیشتر کالاهایی که گفتید لوکس هست نیازی به این همه نیست در ثانی خرید جهیزیه وظیفه خانواده دختر نیست

      پاسخ ها

      • محمد کریمی

        و البته خرید خانه ..و..مخارج عروسی هم وظیفه خانواده پسر نیست.

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج