جاباما
۵۰۰۹۲۶
۱۴ نظر
۵۰۰۲
۱۴ نظر
۵۰۰۲
پ

نرخ تورم اسفند ماه ۶.۸ درصد شد

بر اساس اعلام مرکز آمار ایران نرخ تورم اسفند در کالاها و خدمات مصرفی خانوارهای کشور در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته ۸ درصد است که ۹ دهم درصد افزایش داشته و همچنین نرخ تورم در ۱۲ ماه منتهی به اسفند را ۶.۸ درصد بوده است.

خبرگزاری فارس: بر اساس اعلام مرکز آمار ایران نرخ تورم اسفند در کالاها و خدمات مصرفی خانوارهای کشور در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته ۸ درصد است که ۹ دهم درصد افزایش داشته و همچنین نرخ تورم در ۱۲ ماه منتهی به اسفند را ۶.۸ درصد بوده است.

مرکز آمار ایران امروز در آخرین روز سال ۹۵ گزارش شاخص قیمت کالاها و خدمات مصرفی خانوارهای شهری کشور در اسفند را منتشر کرد.

۱ -شاخص کل بر مبنای۱۰۰=۱۳۹۰ در اسفند ماه سال ۱۳۹۵ عدد ۲۴۰.۷ را نشان میدهد که نسبت به ماه قبل ۱ درصد افزایش داشته است.

افزایش شاخص کل نسبت به ماه مشابه سال قبل ( تورم نقطه به نقطه ) ۸ درصد میباشد که نسبت به همین اطلاع در ماه قبل (۷.۱ درصد)، ۹ واحد درصد افزایش یافته است.

درصد تغییرات شاخص کل (نرخ تورم کالاها و خدمات مصرفی خانوارهای شهری) در دوازده ماه منتهی به اسفند ماه سال ۹۵ نسبت به دوره مشابه سال قبل ۶.۸ درصد است که نسبت به همین اطلاع در بهمن ماه ۱۳۹۵) ۶.۸ درصد)، تغییری نداشته است.

۲ -شاخص گروه عمده «خوراکیها، آشامیدنیها و دخانیات» در این ماه به رقم ۲۹۱.۹ رسید که نسبت به ماه قبل ۳.۴ درصد افزایش نشان میدهد. شاخص گروه عمده "خوراکیها، آشامیدنیها و دخانیات " نسبت به ماه مشابه سال قبل ۱۲.۸ درصد افزایش نشان میدهد و درصد تغییرات این گروه در دوازده ماه منتهی به اسفند ماه ۱۳۹۵ نسبت به دوره مشابه سال قبل ۷.۶ درصد است که نسبت به تورم دوازده ماهه منتهی به بهمن ماه ۱۳۹۵ ۷.۱ درصد افزایش یافته است.. شاخص گروه اصلی «خوراکیها» در ماه مورد بررسی به عدد ۲۹۰.۱ رسید که نسبت به ماه قبل ۳.۶ درصد افزایش نشان میدهد.

شاخص گروه اصلی «خوراکیها» نسبت به ماه مشابه سال قبل ۱۲.۹ درصد افزایش نشان میدهد و نرخ تورم دوازده ماهه این گروه ۷.۴ درصد است.

۳ -شاخص گروه عمده «کالاهای غیر خوراکی و خدمات» در اسفند ماه ۱۳۹۵ به رقم ۲۲۳.۱ رسید که نسبت به ماه قبل ۰.۱ درصد کاهش داشته است. میزان افزایش شاخص گروه عمده «کالاهای غیرخوراکی و خدمات» نسبت به ماه مشابه سال قبل ۶ درصد بوده است و نرخ تورم دوازده ماه منتهی به اسفند ماه ۱۳۹۵ نسبت به دوره مشابه سال قبل این گروه ۶.۴ درصد است که نسبت به تورم دوازده ماهه منتهی به بهمن ماه ۱۳۹۵) ۶.۷ درصد)، ۰.۳ واحد درصد کاهش یافته است.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      میوه 100 تا 200 درصد افزایش داشت.

    • خاسر

      شمارو بخدا درسال جدید دیگه به مردم دروغ نگوئید،گذشته ها گذشت.

    • مهدی مرادی

      تورم بالایه چهل درصده

    • اسی

      به نام خدا مرکز آمار توهم زده رقم ها خیلی بالاتر از این حرفاست میگید نه از مردم بپرسید. یه نظر سنجی توی سایت بذارید حله...

    • بدون نام

      بابا دست بردارین از این امارهای الکیتون پدر مردم زیر بار گرونی در اومده بعد میگن تورم 6 درصده اره جون خودتون

    • بدون نام

      اخه چقدردروغ سیب ۱۱هزارپرتقال ۱۰۰۰۰بقیم که تاخداکجاست تورم ۶درصداخه چقدردروغ اخه

      پاسخ ها

      • بدون نام

        اون بخاطره حباب بازار تو این مدته نه تورم

    • بدون نام

      بزرگترین دروغ سال 95نرخ تورم بود

    • بدون نام

      دوستان نرخ توهم 6/8 شده. جای نگرانی نیست

    • بدون نام

      تا مدتی دیگر تورم منفی میشه...اونوقت میشم...ژاپن...ماشالله...چه کشوری داریم...بهشت روی زمین میشه...خداوندا...دروغ گویان را محو بفرما...آمین.

    • بدون نام

      مردم را چی فرض کرده اید که به شعور شان توهین می کنید.
      خر خودتانید و 7 جد و آبادتان.
      بی شرف ها

    • کارواکس

      این ارقام بیان شده کاملاً درست هستند چرا اینقدر در قضاوت عجول هستید ؟
      انتظار شما اشتباه است که میخواهید با تورم 6 درصد کالاها ارزان شود تا حقیقت داشته باشد این بحث .
      حتی اگر تورم صفر درصد هم باشد با این گرانی و وضع حقوق شما تاثیری در زندگی نمیبینید ، با نگاهی به قیمت کالاها به ظور میانگین میبینید که این آمادر تقریبا درست است ، منظور این است انتظار نداشته باشید تنها با تورم یک رقمی وضع مردم خوب شود .

    • بدون نام

      سلام این نرخ تورم رو محاسبه میکنه همه چی دو برابر شده دروغ گوهای اماری

    • بدون نام

      دوستان تورم و با نظر سنجی یا قیمت فلان میوه نوبر یا اجیل نمیگن. تورم یعنی افزایش میانگین کالاهای مصرفی از اسفند سال قبل تا اسفند امثال. طبیعتا اسفند پارسال هم قیمت میوه و اجیل شب عید رشد کرد. اما میانگین رشد قیمت ها ۶.۳ درصد بوده. قابل قبول بوده . اما با ایده آل خیلی فاصله داره. مردم بدجور قدرت خریدشون و از دست دادن.
      ریسجمهور محترم درست گفت . در چهار سال افزایش حقوق بر خلاف دوره های گزشته بالاتر از تورم بوده. که این یه هنره. یعنی با رایزنی پیمان کارها رو و شرکت ها رو وادار کنی حقوق ها را ۱۴ درصد بالا ببری در حالی که کالا هاشان میانگین ۶.۳ درصد رشد داشته. اما باید ب اقای روحانی از طرف ما دانشجو ها بگم. کافی نیست. مردم ب چیزی حدود افزایش ۲۰۰ درصدی پایه حقوق و تولید کننده ها ب رشد اقتصادی بالای ۲۵ درصد در سال جدید برای خروج از رکود نیاز داریم.
      خب این رویایی بیش نیست . اما اقای روحانی با تااش بیشتر میشه در زمان طولانی تر به این مهم دست پیدا کنیم

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج