جاباما
۵۰۹۵۷۸
۵۰۱۲
۵۰۱۲
پ

جلسات موثرتر کاری با این ۱۰ استراتژی کارآفرینانه

ما از ۱۰ کارآفرین موفق دنیا پرسیده ایم که چه کار خاصی انجام می دهند تا تکراری ترین کار دنیا یعنی جلسات کاری و قرارهای ملاقات، بیشترین بازدهی را داشته باشند. پاسخ آنها را در ادامه می خوانید.

مجله پنجره خلاقیت - ترجمه شادی حسن پور: ما از ۱۰ کارآفرین موفق دنیا پرسیده ایم که چه کار خاصی انجام می دهند تا تکراری ترین کار دنیا یعنی جلسات کاری و قرارهای ملاقات، بیشترین بازدهی را داشته باشند. پاسخ آنها را در ادامه می خوانید.

۱. از قبل برنامه ریزی کنید

بهتر است از یک هفته قبل برنامه ریزی های تان درباره جلسه را انجام دهید. از کارمندان مربوطه بخواهید که از پیش ایده های شان را در این زمینه مطرح کنند. به آنها فرصت کافی دهید که در مورد این موضوع فکر کنند، نظرات شان را به شما اعلام کنند؛ اما در ادامه طبق برنامه ریزی تان پیش بروید.

(تی.جی.آلن، مالک شرکت Ageless Fitness)

2. رویکردی جامع داشته باشید

ما از اصول جامعه سالاری (سوسیوکراسی) استفاده می کنیم تا ارزش بیشتری به جلسات مان ببخشیم. جامعه سالاری رویکردی مبتنی بر تکیه بر آرای عمومی در هنگام تصمیم گیری، مدیریت کارآمد، ارزیابی متداوم و توسعه سازمان است.

(آبشیک گوپتا، مشاور فنی شرکت «پژوهش های خلاقانه و نوآورانه» در هندوستان)
جلسات موثرتر کاری با این 10 استراتژی کارآفرینانه

۳. بایستید

جلسات را به صورت کوتاه و ایستاده برگزار کنید. ما هر روز سر ساعت ۹ صبح جلسه ای به شکل ایستاده برگزار می کنیم که در آن همه اعضا یک به یک هدف آن روزشان را بیان می کنند. به دلیل این که همه ایستاده اند، انرژی بیشتری در فضا موج می زند و جلسه سریع تر پیش می رود. معمولا جلسه پس از ۱۵ دقیقه به پایان می رسد.

(ادی عمر، مشاور شرکت Lead Gen Expert سنگاپور)

4. یادداشت برداری کنید

همیشه شخصی را مسئول یادداشت برداری از برنامه ها کنید؛ در واقع فراموش نکنید که برای هر کدام از جلسات، صورتجلسه تهیه کنید. این که چه کسی می خواهد در چه زمانی چه کاری را انجام دهد یادداشت کنید. سپس از مسئول جلسه بخواهید که نسخه ای از یادداشت هایش را به شما و بقیه بدهد. این کار باعث می شود که همه چیز به خوبی پیش برود و جلسات معنادار شوند.

(سندی دنیلوویتز، بنیانگذار و مدیرعامل The Health Engine، تورنتو)

۵. پاکسازی کنید

من همیشه از افرادی که باید سر جلسه حاضر شوند می خواهم که دغدغه ها و مشکلات شان را روی کاغذ بنویسند و به من بدهند. اسم این کار را پاکسازی گذاشته ایم! بدون پاکسازی همه در طول جلسه نگران مشکلات خودشان هستند اما پاکسازی تمرکز بیشتری به آنها می بخشد.

(دیلان تی. دانکیست، مشاور تحقیقاتی شرکت Canadian Sport)

6. وظایف هر کدام از کارمندان را کاملا مشخص کنید

در شرکت ما همه افراد وظایف و و برندهای شان را روی تابلویی می نویسند. سپس همه دور هم جمع می شویم و برنامه ها را یک به یک می خوانیم. گاهی اوقات فقط با خواندن برنامه ها متوجه کم اهمیت بودن یا مهم بودن برخی برنامه ها می شویم.

(کلیف هاروی، بنیانگذار شرکت Holistic Performance نیوزیلند)

۷. بپرسید و گوش دهید

من دوست دارم کارهایم را طبق برنامه پیش ببرم اما این موضوع همیشه امکانپذیر نیست. کار ما در زمینه فناوری اطلاعات است. اگر مشتری در مورد موضوعی مرتبط به مشکل خورده باشد، از او می خواهم که دقیقا مشکلش را به ما بگوید و سپس سعی می کنم بر اساس نیازش راه حل خوبی به او پیشنهاد کنم.

(مایک پرز، بنیانگذار و مدیرعامل With Perez، نیویورک)

8. در هنگام ناهار جلسه بگذارید

موثرترین جلسات ما زمانی شکل می گیرند که طبق این فرمول برگزار شود. بیش از پنج نفر در جلسه نباشند و جلسه هنگام ناهار شکل بگیرد. زمانی که فقط افراد کلیدی در جلسه حضور داشته باشند، تمرکز افراد حفظ می شود و زمان به خوبی می گذرد. ناهار خوردن در کنار یکدیگر باعث رفع استرس ناشی از جلسه می شود. همچنین احتمال این که همه افراد مورد نظرتان در جلسه حضور پیدا کنند هم بیشتر می شود.

(دکتر نعیم درید، پژوهشگر بالینی دانشگاه پاریس VII، پاریس)

۹. موضوعات را محدود کنید

من و گروه کاری ام هر روز جلسه ای به مدت ۳۰ دقیقه برگزار می کنیم. این موضوع باعث می شود که جلسات به نحوی برگزار شوند که فقط موضوعات مهم مورد بررسی قرار گیرند و دستورالعمل هایی مشخص برای شان تهیه شود. به لطف این جلسات، توانایی سوال پرسیدن افراد گروهم افزایش پیدا کرده است و آنها یاد گرفته اند که چگونه سوالات مهم و تاثیرگذاری مطرح کنند.

(جیسون لنگشتورف، Bearstone)

10. سر اصل مطلب باقی بمانید

وقتی که موضوع بحث دارد به حاشیه کشیده می شود و کارآیی خود را از دست می دهد، ممکن است افراد نتوانند آن را به درستی به اتمام برسانند. این مدیر یا مسئول جلسه است که باید تذکر دهد که موضوعات جدید بعدا مورد بررسی قرار خواهد گرفت. پس از جلسه ، مدیریت تعیین می کند که مسئله مورد نظر باید از طریق ایمیل، تماس تلفنی یا جلسه ای دیگر بررسی شود.

(آندریا اسپیروف، مدیرعامل شرکت The Boss Food Company)
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج