جاباما
۵۱۶۶۴۲
۳ نظر
۵۰۰۰
۳ نظر
۵۰۰۰
پ

تعطیلی ۵۸ درصد از واحدهای تولیدی در دولت قبل

براساس آمارهای منتشر شده از ۱۰۰ درصد واحدهای صنعتی تعطیل شده در شهرک ها و نواحی صنعتی کشور ۴۲ درصد در دوره دولت های سازندگی، اصلاحات و تدبیر و امید بوده و ۵۸ درصد تعطیلی ها در دولت احمدی نژاد اتفاق افتاده است.

روزنامه جهان اقتصاد نوشت: براساس آمارهای منتشر شده از ۱۰۰ درصد واحدهای صنعتی تعطیل شده در شهرک ها و نواحی صنعتی کشور ۴۲ درصد در دوره دولت های سازندگی، اصلاحات و تدبیر و امید بوده و ۵۸ درصد تعطیلی ها در دولت احمدی نژاد اتفاق افتاده است.

برپایه آمارهای ارائه شده ۷ هزار و ۸۵ واحد راکد در داخل شهرک‌ها و نواحی صنعتی وجود داشت که از این تعداد، ۴ هزار و ۹۷ واحد از مردادماه ۸۴ تا مرداد ۹۲ تعطیل شده است.

همین آمارها دولت تدبیر وامید را برآن داشت تا برای حل معضل شدید تعطیلی واحدهای صنعتی چاره اندیشی کند.برهمین اساس در دولت یازدهم یکی از نخستین برنامه‌های دولت بازگرداندن رونق به واحدهای تولیدی و رفع موانع موجود بود و خروج ۷۵۰۰ واحد از رکود با سرمایه‌ای بالغ بر ۱۶ هزار میلیارد تومان در دستور کار قرارگرفت.

اکنون درحالی که به روزهای پایانی دولت یازدهم نزدیک می شویم آمارهای ارائه شده حاکی تغییرات عمده ای در وضعیت واحدهای صنعتی تعطیل شده است.

معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت روزچهارشنبه تاکید کرد: یک هزار و ۸۱ واحد صنعتی تولیدی در داخل شهرک‌های صنعتی کشور که ۱۰۰ درصد تعطیل بودند تنها در سال گذشته و ۳ هزار و ۴۲۳ واحد تعطیل‌شده در دوره نزدیک به چهارساله دولت یازدهم به چرخه تولید بازگشتند.

علی یزدانی، معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت در نشستی که در محل اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی کاشان برگزار شد گفت: « فعال شدن واحدهای صنعتی در قالب تصمیم‌های اقتصاد مقاومتی و اجرای طرح رونق صورت گرفته است.»

او تصریح کرد: «در راستای تبعیت از فرمایش‌های رهبر معظم انقلاب، برای نخستین بار در کشور سال گذشته در قالب اقتصاد مقاومتی و طرح رونق، ۴ هزار میلیارد ریال بدهی شهرک‌های صنعتی بابت جریمه پرداخت شد.

یزدانی تأکید کرد: «این واحدهای صنعتی و تولیدی درمجموع به‌طور مستقیم برای ۷۶ هزار نفر شغل ایجاد کرده‌اند.»

وی افزود: «۳ هزار و ۴۲۳ واحد تعطیل‌شده در طول سه سال و نیم گذشته فقط در داخل شهرک‌های صنعتی به چرخه تولید برگشته‌اند و حتی برخی از آن‌ها هم‌اکنون به کشورهای خارجی نیز صادرات دارند.»

مدیرعامل سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران تصریح کرد: «بیش از ۶۰ طرح سرمایه‌گذاری خارجی در طول سه سال و نیم گذشته در سازمان حمایت از سرمایه‌گذاری به نفع اقتصاد کشور قرارداد انعقاد شده و برخی از آن‌ها نیز به بهره‌برداری رسیده است.» به گفته یزدانی، در همین مدت افزون بر ۱۳۰ سند همکاری با کشورهای مختلف جهان امضاشده است.

او گفت: «در سال گذشته ۲۴۴ هزار واحد بنگاه کوچک و متوسط صنعتی و کشاورزی از طریق سامانه بهین یاب و یا به‌طور مستقیم از بانک‌ها، از ۱۷۰ هزار میلیارد ریال تسهیلات استفاده کرده‌اند.»

مدیرعامل سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران گفت: «در همین مدت در داخل شهرک‌های صنعتی از طریق سامانه بهین یاب به ۱۳ هزار و ۲۸۰ بنگاه کوچک و متوسط صنعتی و تولیدی حدود ۹۵ هزار میلیارد ریال تسهیلات پرداخت‌شده است.»

یزدانی مدیرعامل سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران ادامه داد: «در راستای تبعیت از فرمایش‌های رهبر معظم انقلاب، برای نخستین بار در کشور سال گذشته در قالب اقتصاد مقاومتی و طرح رونق، چهار هزار میلیارد ریال بدهی شهرک‌های صنعتی بابت جریمه پرداخت شد.»

مدیرعامل سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران در ادامه افزود: «پنج هزار و ۴۰۰ طرح نیمه‌تمام صنعتی با ۲۲۰ هزار میلیارد ریال سرمایه‌گذاری در طول سه سال و نیم گذشته در کشور به بهره‌برداری رسیده است.»

مدیرعامل سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران اظهار کرد: ۹۵۷۷ شهرک و ناحیه صنعتی در سراسر کشور وجود دارد. یزدانی افزود: «در ۸۵۷ شهرک و ناحیه در قالب حق انتفاع زمین به صاحبان صنایع واگذار می‌شود. »

مدیرعامل سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران خاطرنشان کرد: بیش از ۶۰ طرح سرمایه‌گذاری خارجی در طول سه سال و نیم گذشته در سازمان حمایت از سرمایه‌گذاری به نفع اقتصاد کشور قرارداد انعقاد شده و برخی از آن‌ها نیز به بهره‌برداری رسیده است.

به گفته وی در همین مدت افزون بر ۱۳۰ سند همکاری با کشورهای مختلف جهان امضاشده است.

وی هم‌چنین یادآور شد: در سال گذشته ۲۴ هزار واحد بنگاه کوچک و متوسط صنعتی و کشاورزی از طریق سامانه بهین یاب و یا به‌طور مستقیم از بانک‌ها، از ۱۷۰ هزارر میلیارد ریال تسهیلات استفاده کرده‌اند.

مدیرعامل سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران گفت: در همین مدت در داخل شهرک‌های صنعتی از طریق سامانه بهین یاب به ۱۳ هزار و ۲۸۰ بنگاه کوچک و متوسط صنعتی و تولیدی حدود ۹۵ هزار میلیارد ریال تسهیلات پرداخت‌شده است.

او افزود: «برای زمان قسط‌ها باهدف پرداخت حق انتفاع تسهیلاتی را ارائه کرده‌ایم و در برخی شهرک‌های صنعتی تا ۷۰ درصد برای حمایت از سرمایه‌گذاری طرح‌های مشوقانه پیش‌بینی کرده‌ایم.»

معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت خاطرنشان کرد: «این مهم به مواردی مانند سابقه ایثارگری، وسعت واحد صنعتی، میزان ایجاد اشتغال و مواردی ازاین‌دست بستگی دارد. »

مدیرعامل سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران همچنین از تفویض برخی اختیارات این سازمان به استان‌ها خبر داد و گفت: «این اختیارات باهدف تسهیل بخشی به امور صاحبان صنایع و ارائه خدمات به سرمایه‌گذاران، به استان‌های کشور تفویض شده است.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      این آمار تعطیلی کارخانه ها و واحدهای صنعتی تواین دولت کلید خورده

    • بدون نام

      راستی هیچ میدانی که دروغ خناق است؟ واگر بیش از حد گفته شود روی ژن تاثیر گذار است.

    • بدون نام

      این طوری که این آمارهارو من دیدم یعنی در حال حاضر تمام واحدهای تولیدی تعطیل هستند. عیب نداره این بنده خدا که این آمارها رو میده ..

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج