جاباما
۵۱۶۸۵۴
۲ نظر
۵۰۴۷
۲ نظر
۵۰۴۷
پ

فهرست ارزانترین کشورهای آسیایی

پایگاه نامبئو ، با بررسی پنج شاخص هزینه های اجاره، خوارو بار، رستوران، قدرت خرید و سایرهزینه های زندگی، ،گزارش وضعیت ارزانی و گرانی ۱۲۱ کشور جهان در سال ۲۰۱۷ ارائه کرده است.

خبرگزاری میزان: پایگاه نامبئو ، با بررسی پنج شاخص هزینه های اجاره، خوارو بار، رستوران، قدرت خرید و سایرهزینه های زندگی، ،گزارش وضعیت ارزانی و گرانی ۱۲۱ کشور جهان در سال ۲۰۱۷ ارائه کرده است.

کارشناسان این مرکز تخصصی در گزارش ۲۰۱۷ خود با بررسی وضعیت هزینه های ۱۲۱ کشور ونقاط مختلف جهان ،جزایر 'برمودا' (بخشی از مستعمرات انگلیس در شمال اقیانوس اطلس) را با کسب امتیاز هزینه ۱۴۶.۱۹ به عنوان گرانترین و مصر را با نمره هزینه ۲۲.۳۶ ارزانترین کشور دنیا معرفی کردند.

اطلاعات مورد ارزیابی از ۳۸۶ هزار کاربر این پایگاه در سراسر دنیا جمع آوری و به آن امتیاز داده شده است.

طبق این گزارش ، ۱۰ کشور و حوزه جغرافیایی جزایر برمودار، سوئیس، ایسلند، نروژ، باهاما، جزایرآمریکا در دریای کارائیب، ژاپن، ایتالیا، دانمارک و سنگاپور گرانترین نقاط جهان محسوب می شوند .

در این رتبه بندی، ۱۰ کشور، مصر ، هند، اوکراین، پاکستان، گرجستان، آذربایجان، سوریه ، مولداوی، تونس و مکزیک، با پایین ترین شاخص های هزینه های زندگی، به عنوان ارزان ترین مناطق جهان در سال ۲۰۱۷ معرفی شده اند.

۵ کشور ارزان آسیا

۱. هند:

هندوستان پس از مصر با امتیاز ۲۵.۰۸ دومین کشور ارزان جهان و نخستین کشور ارزان آسیا محسوب می شود.

براساس این گزارش هزینه های غذا ، پوشاک و مایحتاج روزانه در این کشور در پایین ترین سطح خود قرار دارد. نیروی فراوان و مشتاق کار، وفور مواد معدنی و خام و دستمزدهای پایین ازجمله علل ارزانی هزینه های زندگی در این گزارش ذکر شده است.

۲. پاکستان:
همسایه جنوبی هند (پاکستان) با ۲۷.۱۸ امتیاز، چهارمین کشور ارزان دنیا و دومین کشور ارزان آسیاست. البته حداقل دستمزد در پاکستان ۱۷۵۱ دلار در سال بوده که با این احتساب ۱۸۲ میلیون نفر از جمعیت این کشور در سال ۲۰۱۶ زیر خط فقر زندگی کردند. البته هزینه های زندگی در این کشور بسیار پایین است . به طور مثال کسانی که به این کشور سفر کرده اند به تارنمای نامبئو گفتند که هزینه یک غذای ساده دراین کشور کمتر از یک دلار است.
۳. نپال:

این کشور پادشاهی با کسب ۳۰.۰۲ امتیاز در فهرست نامبئو ۱۱ امین کشور ارزان دنیا و سومین کشور ارزان آسیا قرار دارد. حداقل دستمزد در این کشور کوهستانی آسیا ، ۹۳۷ دلار در سال است ، اما براساس گزارش بانک توسعه آسیایی به رغم اینکه درسال گذشته ۷۸.۴ درصد از جمعیت بالای ۱۵ سال این کشور شاغل بودند اما یک چهارم از جمعیت این کشور در زیر خط فقر بودند.

۴.سریلانکا:

سریلانکا با ۳۳.۴۷ امتیاز شانزدهمین کشور ارزان دنیا و چهارمین کشور ارزان آسیاست. حداقل دستمزد در این منطقه جزیره ای جنوب آسیا ۸۸۳ دلار در سال است .طبق گزارش های رسانه ای، این کشور در سال ۲۰۱۵ تورم بالایی را تجربه کرد و سیاست های مالیاتی سختگیرانه ای را به موقع اجرا گذاشته است. مسافرانی که به این کشور سفر کرده اند هزینه خوراک ساده برنج و کاری را ۱ تا ۲ دلار گزارش کردند.


5.فیلیپین:

فیلیپین با کسب امتیاز 35.71، در ردیف22 کشور ارزان دنیا و پنجمین کشور ارزان آسیا در سال 2017 در پایگاه جهانی نامبئو معرفی شده است . هزینه یک شب هتل در اطراف مانیل پایتخت این کشور 30 دلار و هزینه یک غذای کامل 2 دلار محسوب شده است .

اگرچه فیلیپین در ردیف ارزان ترین کشورهای دنیاست اما طبق گزارش بانک توسعه آسیایی به رغم اینکه مواد اصلی خوراکی به راحتی در این کشور تولید می شود اما حدود یک چهارم از جمعیت این کشور در فقر زندگی می کنند.

پایگاه جهانی داده های آنلاین نامبئو در آوریل 2009 میلادی توسط 'ملادن آدامویک' از مهندسان نرم افزار سابق گوگل در صربستان تاسیس شد.

این مرکز با استفاده از اطلاعات آنلاینی که کاربرانش در سراسر دنیا به اشتراک می گذارند به شاخص های مختلف کمی و کیفی زندگی در کشورهای مختلف جهان امتیاز می دهد و بر همین اساس گزارش رتبه بندی سالانه کشورها را ارائه می کند.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • میثم

      یعنی واقعا حداقل دستمزد تو پاکستان۱۷۵۱ دلار و تو نپال و سریلانکا هم نزدیک ۹۰۰ دلار ماهانه!!!

    • بدون نام

      اگر در سال این مبلع را میگیرند همه چیزهای که در اونجاست ارزان هست.

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج