جاباما
۵۴۷۷۷۴
۵۰۲۵
۵۰۲۵
پ

رنج روور ایووک؛ افسر ارشد هامان در ایران

ایووک برای اولین بار در جولای سال ۲۰۱۱ میلادی به بازارهای جهانی معرفی شد. این کراس اوور کامپکت لوکس در دو نسخه ۳ در و ۵ در با هدف ارائه خودرویی اقتصادی تر از مدل های بزرگ رنج روور با مصرف سوخت اقتصادی و آلایندگی پایین به سرعت جای خود را در بازار پیدا کرد و با استقبال گسترده مواجه شد.

هفته نامه خودرو امروز: شرکت آرام خودرو ایرانیان نماینده رسمی برند مطرح هامان آلمان پس از زمزمه های ورود نخستین محصول با تیونینگ هامان از برند رنج روور، سرانجام در روزهای پایانی اردیبهشت ۹۶، نخستین نمونه های رنج روور ایووک با تیونینگ هامان را وارد ایران کرد و در نمایشگاه های این شرکت در شیراز و تهران به نمایش گذاشت. به همین بهانه در شرایطی که ایووک هامان نخستین ساعات حضورش در خیابان های شیراز را می گذارند، فرصت را برای ملاقات با این کراس وور لوکس غنیمت شمردیم و به بررسی آن از نمای نزدیک پرداختیم.

ایووک برای اولین بار در جولای سال ۲۰۱۱ میلادی به بازارهای جهانی معرفی شد. این کراس اوور کامپکت لوکس در دو نسخه ۳ در و ۵ در با هدف ارائه خودرویی اقتصادی تر از مدل های بزرگ رنج روور با مصرف سوخت اقتصادی و آلایندگی پایین به سرعت جای خود را در بازار پیدا کرد و با استقبال گسترده مواجه شد.
رنج روور ایووک؛ افسر ارشد هامان در ایران

کمپانی هامان در سال ۱۹۸۶ با تیونینگ BMW M۳ فعالیتش را به عنوان یک تیونر تخصصی ویژه خودروهای ساخت آلمان آغاز کرد اما به مرور در طول زمان برخی برندهای غیرآلمانی نیز طعم تخصص هامان را چشیدند. این شرکت با سابقه بیش از ۳۰ سال حضور در سطح نخست بازارهای خودرویی جهان برای ایرانیان نیز شرکتی شناخته شده و معتبر است و علاوه بر توانایی بالا در تیونینگ محصولات خودروسازان بزرگ به عنوان یک خودروساز شناخته می شود و از این جهت محصولاتش در بازار ایران با برند اختصاصی عرضه خواهندشد.

ایووک با تیونینگ هامان در نسخه 5در قرار است در 3 تیپ HSE Dynamic، SE و Autobiography عرضه شود. نخستین نمونه وارد شده این خودرو به رنگ سفید و با کیت بدنه پهن وارد شده است و از امکانات رفاهی، ایمنی و فنی قابل توجهی بهره می برد که آن را از دیگر کراس اوورهای لوکس بازار متمایز می کند.

قدرتمند و پرشتاب

در قلب این کراس اوور لوکس با لباسی خاص از هامان، المان یک پیشرانه ۲ لیتری توربو از سری اکوبوست قرار دارد که حداکثر قدرت ایووک هامان را به ۲۴۰ اسب بخار می رساند و حداکثر گشتاور آن نیز ۳۴۰ نیوتن متر است. انتقال قدرت به هر ۴ چرخ از طریق یک گیربکس ۹ سرعته اتوماتیک با قابلیت تعویض دنده از طریق پدال های پشت فرمان صورت می گیرد و انی کراس اوور ۱.۷ تنی را طی زمان ۷.۶ ثانیه از حالت سکون به سرعت ۱۰۰ کیلومتر در ساعت می رساند. رنج روور ایووک هامان توانایی دستیابی به حداکثر سرعت ۲۱۷ کیلومتر در ساعت را دارد و با ظرفیت باک ۷۰ لیتری کمتر از ۸ لیتر سوخت در سیکل ترکیبی مصرف می کند.
رنج روور ایووک؛ افسر ارشد هامان در ایران

با توجه به شرایط جاده، شخصیت ایووک قابل تغییر است. نواری افقی در بخش میانی کنسول و پایین تر از موس انتخاب حالت دنده با فلش هایی در طرفین، امکان انتخاب شرایط مسیر را به راننده می دهد تا خودرو برای تطبیق با شرایط موجود خود را آماده کند. در حالت نرمال، خودرو عملکردی خارج از تنظیمات نرمال انجام نمی دهد و گیربکس، سیستم کنترل کشش و کنترل پایداری نیز به صورت نرمال در مدار قرار دارند. این حالت عمدتا برای رانندگی روزمره مورد استفاده قرار می گیرد.

حالت دوم مربوط به برف، سنگریزه و چمن می شود که با انتخاب آن گشتاور بیشتری برای جلوگیری از هرزگردی به چرخ ها منتقل می شود و سیستم های کنترل کشش و پایداری حساسیت بیشتری نسبت به سر خوردن چرخ ها یا هرزگردی نشان می دهند. سیستم کنترل حرکت در سراشیبی در این حالت به صورت اتوماتیک وارد مدار می شود و گیربکس نیز حرکت را با دنده 2 یا 3 شروع می کند و افزایش دنده ها با سرعت بیشتری صورت می گیرد تا گشتاور بیشتری به چرخ ها منتقل شود.

حالت سوم به گل و لای مربوط می شود. با انتخاب این حالت در مسیرهای مملو از گل و لای حساسیت کنترل کشش و پایداری روی هرزگردی چرخ ها کمتر می شود تا خودرو برای خروج از این شرایط تلاش کند. سیستم کنترل حرکت در سراشیبی روشن می شود و گیربکس سعی می کند دنده های سنگین را در اختیار راننده قرار دهد. در حالت شن و ماسه واکنش به پدال گاز حساس تر می شود و کنترل پایداری و کشش بسته به سرعت تغییر عملکرد می دهد. گیربکس فاصله بین دنده ها را در این حالت طی زمان طولانی تری نگاه می دارد و با معکوس های به موقع راننده و خودرو را در حفظ پایداری کمک می کند.
رنج روور ایووک؛ افسر ارشد هامان در ایران

فرمان برقی EPAS، ایووک را در هر شرایطی به یک کراس اوور قابل کنترل تبدیل می کند. این خودرو در حالت سکون و سرعت های پایین با فرمانی نرم رانندگی ایده آل و ساده ای را فراهم می کند و در سرعت های بالا با سفت شدن فرمان، کنترل خودرو در بهترین و ایمن ترین شرایط امکان پذیر می شود.

ایمن به سبک رنج روور و هامان

ایووک با کسب بالاترین امتیازها از موسسات EuroNCAP و NHTSA در زمره ایمن ترین کراس اوورهای جهان قرار دارد. ترمزهای دیسکی خنک شونده در جلو و دیسکی در عقب مقدمات تجهیزات ایمنی این کراس اوور هستند. ایووک در ادامه از 8 ایربگ که در 11 نقطه فعال می شوند، بهره می برد و علاوه بر تکنولوژی ترمز ضدقفل و توزیع الکترونیکی نیروی ترمز به سیستم ضدواژگونی RSC، سیستم کنترل کشش TCS، کنترل پایداری DSC و سیستم کمکی حرکت در سراشیبی HDC مجهز شده است.

سنسورهای فاصله سنج در جلو و عقب همواره کنترل شرایط خودرو را در اختیار راننده قرار می دهند و در هنگام ترمزهای شدید چراغ های راهنما برای هشدار فعال می شوند.

همه امکاناتی که نیاز دارید

در ایووک هامان امکان ورود و استارت بدون کلید محیا است و سیستم تهویه مطبوع اتوماتیک از طریق دریچه ای مجزا در دسترس سرنشینان عقب نیز قرار می گیرد. فرمان چرمی ایووک هامان با کنترل گرهای سیستم مولتی مدیا و کروز کنترل امکان دسترسی آسان راننده را فراهم می کند و علاوه بر این کنسول وسط با ارم ‌رست کشویی در آسایش راننده تاثیر بسزایی دارد.
رنج روور ایووک؛ افسر ارشد هامان در ایران
رنج روور ایووک؛ افسر ارشد هامان در ایران

در داخل کابین ایووک هامان نمایشگر لمسی وظیفه مدیریت سیستم مولتی مدیا را بر عهده دارد. این سیستم همچنین از ورودی USB بهره می برد و با ۸ بلندگو عملکرد قابل قبولی دارد. صندلی ها در کابین ایووک هامان با روکش چرم هستند و از نمای آلومینیوم نیز در تریم داخلی این خودرو استفاده شده است. نورپردازی داخل کابین یکی از نکات قابل توجه در ایووک هامان است و این خودرو علاوه بر آن به صندلی های جلو برقی با تنظیم ۸ جهت، قابلیت خواباندن ۶۰.۴۰ صندلی های عقب و آینه برقی وسط با قابلیت کاهش نور (ECM) نیز مجهز شده است.

هامان و سبد کاملی از محصولات

در سبد محصولات هامان نام برندهای متعدد آلمانی و غیرآلمانی به چشم می خورد که با تجهیزات اختصاصی این تیونر به بازار عرضه می شوند. در بخش محصولات ب ام و، حضور X4 این نوید را می دهد که در صورت نصب تجهیزات تیونینگ از سوی آرام خودرو ایرانیان، مالکین این مدل می توانند از کیت های اختصاصی فنی و بدنه هامان استفاده کنند. پورشه نیز با کراس اوورهای ماکان و کاین حضور قابل توجهی در بین محصولات هامان دارد.
رنج روور ایووک؛ افسر ارشد هامان در ایران

رنج روور ایووک هامان در حالی قرار است به زودی وارد خیابان های کشور شود که نه تنها بر پایه خودرویی خاص با نام ایووک ساخته شده بلکه لباس تیون شده، کیت بدنه پهن و خاص هامان را بر تن دارد و براساس شنیده ها احتمالا قیمتی بین ۴۰۰ تا ۴۵۰ میلیون تومان خواهدداشت.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج