۵۵۸۲۶۹
۲ نظر
۵۰۳۸
۲ نظر
۵۰۳۸
پ

جیلی امگرند مینی؛ خودرویی جذاب برای شهرهای کوچک

اخیرا بازار خودرو چین میزبان یک اتومبیل جذاب به نام جیلی امگرند مینی یا یوآن جینگ ایکس وان شده است که با قیمتی بین ۵.۹۰۰ دلار الی ۸.۵۵۰ دلار به فروش می‌رسد.

وب‌سایت گجت نیوز - معین کریمی: جیلی امگرند مینی (Geely Emgrand Mini) یا یوآن جینگ ایکس وان نام کراس اوور هاچ بک جمع و جور برند چینی جیلی است. مشخصات فنی، قیمت و گالری تصاویر آن را در ادامه مشاهده کنید.

اخیرا بازار خودرو چین میزبان یک اتومبیل جذاب به نام جیلی امگرند مینی یا یوآن جینگ ایکس وان شده است که با قیمتی بین ۵.۹۰۰ دلار الی ۸.۵۵۰ دلار به فروش می‌رسد. این خودرو در واقع یک مینی کراس هاچ بک است که در قسمت جلویی خود، شاهد جلوپنجره‌ای با زبان طراحی جیلی هستیم و ریل‌های سقفی جذابی نیز بر روی سقف آن قرار گرفته‌اند. بنابراین جیلی با هدف مشتریان جوانی که در شهرهای کوچکی ساکن هستند یوآن جینگ ایکس وان را به تولید رسانده است.

جیلی امگرند مینی؛ خودرویی جذاب برای شهرهای کوچک

امگرند مینی مبتنی بر اتومبیل جیلی پاندا (Geely Panda) طراحی شده و به تولید رسیده است. در واقع این دو خودرو از پلتفرم، پیشرانه‌ها و پیکره‌ای یکسان برخوردارند که طراحان شرکت جیلی دستی بر سر و روی خودرو کشیده و آن را با ظاهری بسیار زیباتر و مدرن‌تر تولید کرده‌اند.

جیلی پاندا در سال ۲۰۰۹ رسما معرفی شد و به تازگی تولید آن موفق شده است. این خودرو با قیمتی بین ۵.۴۵۰ دلار الی ۷.۲۵۰ دلار به فروش می‌رسد و از دو پیشرانه متفاوت ۱ لیتری / ۶۸ اسب بخاری و ۱.۵ لیتری / ۹۴ اسب بخاری برخوردار است.

حال پیشرانه ۱ لیتری این خودرو دقیقا در جیلی امگرند مینی نیز مورد استفاده قرار گرفته است، اما مدل ۱.۵ لیتری جای خودش را به یک پیشرانه ۱.۳ لیتری با توان تولید ۸۸ اسب بخار داده است. سیستم انتقال قدرت کراس اوور جدید جیلی نیز شامل یک گیربکس ۵ سرعته دستی و یک گیربکس ۴ سرعته اتوماتیک است که نیروی تولیدی را به چرخ‌های جلو منتقل می‌کنند.‌

جیلی امگرند مینی؛ خودرویی جذاب برای شهرهای کوچک

این خودرو دارای طول ۳۷۷۸ میلی‌متر، عرض ۱۶۶۳ میلی‌متر و ارتفاع ۱۵۱۹ میلی‌متر است که فصله محوری آن نیز ۲۵۰۳ میلی‌متر خواهد بود. زه‌های پلاستیکی مشکی رنگی در دهانه گلگیرهای پشتی و جلویی به کار رفته است که با رنگ مشکی به کار رفته در ستون‌های بی و سی خودرو، چهره‌ای اسپورت و جوان پسند را به جیلی امگرند مینی بخشیده است. علاوه بر فریم شیشه پشتی خودرو نیز مشکی است.

جیلی امگرند مینی؛ خودرویی جذاب برای شهرهای کوچک

اما کابین داخلی خودرو نقطه عطفی برای شرکت جیلی محسوب می‌شود. بدون شک اگر در بین خودروهای این سگمنت چرخی بزنید، نمی‌توانید طراحی داخلی به این خوبی را بیابید. طراحی که در آن از دو رنگ نارنجی و مشکی مورد استفاده قرار گرفته است. صندلی های خودرو علیرغم قیمت پایین آن بسیار مناسب هستند، فرمان بسیار خوش دست و مناسب است و پدال‌هایی با حفره‌های ریز نیز در زیر پای راننده قرار خواهد گرفت تا احساس اسپورت بودن خودرو را به خوبی منتقل کند.
جیلی امگرند مینی؛ خودرویی جذاب برای شهرهای کوچک
جیلی امگرند مینی؛ خودرویی جذاب برای شهرهای کوچک

نمایشگر پشت فرمان کاملا دیجیتالی است، داشبورد از تریم فیبرکربن مصنوعی برخوردار بوده و یک نمایشگر لمسی ۱۱.۶ اینچی نیز درست در وسط داشبورد جلویی به کار رفته است که می‌تواند بزرگترین نمایشگر سیستم سرگرمی در بین تمامی خودروهای این سگمنت باشد. به لطف این سیستم که از سیستم عامل X-FUN برخوردار است، شما به تمامی آپشن‌های خودرو از قبیل کنترل‌های تهویه مطبوع، سیستم مسیریاب GPS و غیره دسترسی خواهید داشت.

شاید تنها نقطه ضعف این خودرو، فضای کم پشت کابین باشد که البته در چنین اتومبیل‌های جمع و جوری چنین انتظاری هم وجود دارد. اما در کل جیلی امگرند مینی یک اتومبیل با طراحی داخلی بسیار مدرن است که قطعات زیر کاپوت آن برای یک تجربه مسافرت داخل شهری جوانان و بانوان مناسب است. با گسترش فعالیت‌های شرکت جیلی در ایران و آغاز به کار خط تولید نخستین خودرو مونتاژی این برند، جیلی جی سی ۶ (Geely GC۶) باید دید آیا بازار ایران نیز از این کراس اوور جمع و جور هاچ بک میزبانی خواهد کرد یا خیر!
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بهمن

      ۸ هزار دلار با دلار ۵ هزار تومن میشه ۴۰ تومن اما طبق تجربه قیمت گذاری تو ایران و واشه اینکه مشکلی واسه اشغالای تولید داخل ب وجود نیاد حد اقل ۶۰ الی ۷۰ تومن قیمت میزارن

    • شهروز پورسرحدی

      این چقدر شبیه ام وی ام x22هست

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج