۵۶۴۴۶۰
۵۰۰۱
۵۰۰۱
پ

ریابکوف: آمریکا به الزامات برجام پایبند نیست

معاون وزیر خارجه روسیه گفت: ما اساساً با این نکته ایران موافقیم که آمریکا در تمام طول دوره اجرای برجام نه‌تنها پایینتر از سطح انتظار عمل کرده، بلکه معتقدیم که آمریکا مغایر و به‌خلاف الزامات برجام عمل می‌کند.

خبرگزاری تسنیم: سرگئی ریابکوف معاون وزیر خارجه روسیه در گفت‌وگو با خبرنگار گروه سیاست خارجی، به مواردی از بدعهدی آمریکا در اجرای برجام پرداخت.

وی در این مصاحبه در خصوص نامه وزیر امور خارجه ایران به فدریکا موگرینی مسئول سیاست خارجی اروپا در خصوص نقض‌ برجام توسط آمریکا گفت: ما اساساً با این نکته ایران موافقیم که آمریکا در تمام طول دوره اجرای برجام نه‌تنها پایینتر از سطح انتظار عمل کرده، بلکه معتقدیم و نشانه‌هایی را می‌بینیم که آمریکا مغایر و به‌خلاف الزامات برجام عمل می‌کند و این اقدام یا عدم اقدامی است که من آن را عدم پایبندی به الزامات برجام توصیف می‌کنم.

معاون وزیر خارجه روسیه ادامه داد: ما شاهد یک سیاست مداوم بازدارندگی توسط آمریکا در خصوص فعالان اقتصادی و مالی در دنیا هستیم به این مفهوم که این فعالان اقتصادی یا از همکاری عادی و مثبت با طرفهای ایرانی منع می‌شوند یا اینکه آنها به‌واسطه تبعات منفی احتمالی چنین تجارتی با طرفهای ایرانی ترسانده می‌شوند و این فقط به‌خاطر این است که آمریکا سیستم بین‌المللی مالی و بانکی را کنترل می‌کند و قادر خواهد بود در شرایطی خاص این فعالان را تنبیه کند و این به‌خاطر آن است که ما و طرف ایرانی آن را رابطه همکاری متقابل مشروع و منطقی می‌دانیم.

لاوروف یادآور شد: طرف آمریکایی در سه مقطع لیست تحریم‌های خود را علیه افراد و مهمتر از آن نهادهایی از ایران و کشورهای ثالث به‌دلیل آنچه همکاری با طرف ایرانی در خصوص برنامه موشکی ایران می‌نامد افزایش داده است.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج