جاباما
۵۶۹۵۷۲
۵۰۰۲
۵۰۰۲
پ

۱۰ رکوردی که مسی در آستانه شکستن آنهاست

لیونل مسی به تازگی قراراداد خود با بارسلونا را تمدید کرد، با این قرارداد جدید، او تا پایان فصل ۲۱-۲۰۲۰ در نیوکمپ ماندنی خواهد بود. شماره ۱۰ بارسا هنوز رکوردهایی برای شکستن در چشم‌انداز خود دارد.

وبسایت نود: لیونل مسی به تازگی قراراداد خود با بارسلونا را تمدید کرد، با این قرارداد جدید، او تا پایان فصل ۲۱-۲۰۲۰ در نیوکمپ ماندنی خواهد بود. شماره ۱۰ بارسا هنوز رکوردهایی برای شکستن در چشم‌انداز خود دارد. ۱۰ رکوردی را که مسی می‌تواند در ادامه دوران حضورش در بارسلونا به آن‌ها دست پیدا کند را با هم مرور می کنیم.

۱۰۰ گل در برابر تیم‌های خارجی

تا امروز، مسی ۹۸ گل را در برابر تیم‌های خارجی به ثمر رسانده، که از این تعداد، ۹ گل به آرسنال و ۸ گل به میلان و ۸ گل هم به سلتیک بوده است. در برابر باشگاه‌های غیر اروپایی نیز مسی آمار دو گل زده را دارد؛ یکی در برابر سانتوس برزیل و دیگری در برابر ریورپلاته آرژانتین.

۱۰۰ گل در لیگ قهرمانان اروپا

مسی تاکنون ۴ بار در سال‌های ۲۰۰۶، ۲۰۰۹، ۲۰۱۱ و ۲۰۱۵ فاتح لیگ قهرمانان اروپا بوده است و توانسته در ۱۱۵ بازی که برای بارسلونا به میدان رفته است، ۹۴ گل در این رقابت‌ها به ثمر برساند. بعید به نظر می رسد فوق ستاره آرژانتینی زمان زیادی برای رسیدن به رکورد ۱۰۰ گل نیاز داشته باشد.

آقای گلی لالیگا، لیگ قهرمانان اروپا و کوپا دل ری در یک فصل

مسی در فصلی که گذشت (۱۷-۲۰۱۶) به انجام این مهم بسیار نزدیک شد؛ آقای گلی لالیگا و کوپا دل ری با زدن ۳۷ گل در لالیگا و ۵ گل در کوپا دل ری، اما در چمپیونزلیگ او با ۱۱ گل در مقام دوم ایستاد.

بردن بیشترین تعداد جام باشگاهی

تا امروز مسی ۳۰ کاپ قهرمانی در ۱۳ فصل حضور در بارسلونا کسب کرده است و رایان گیگز با ۳۶ جام در ۲۴ فصل در رتبه اول قرار دارد. باید دید آیا مسی می تواند تا پایان دوران حرفه ای خود، رکورد رایان گیگز افسانه ای را بشکند یا خیر؟

بردن بیش‌ترین جام اروپایی

مسی تا به امروز قهرمانی ۷ جام اروپایی شامل ۴ لیگ قهرمانان اروپا و ۳ سوپر کاپ اروپا را در کارنامه خود می بیند، در حالی که پائولو مالدینی، آری هان و دنی آلوز هر سه با ۹ جام در رتبه اول قرار دارند.

بیش‌ترین تعداد گل برای یک باشگاه در اروپا

گرد مولر با زدن ۵۲۵ گل برای بایرن مونیخ در بین سال‌های ۱۹۶۴ تا ۱۹۷۹ در رتبه اول قرار دارد. مسی ۵۰۷ گل به ثمر رسانده و با اووه زیلر آلمانی که در بین سال‌های ۱۹۵۳ تا ۱۹۷۲ برای هامبورگ بازی می‌کرد در یک رتبه قرار دارد. لئو تنها ۱۸ گل با رتبه اول فاصله دارد و انتظار می رود تا قبل از کریسمس مسی بتواند این رکورد را بشکند.

۶۰۰ حضور رسمی برای بارسلونا

مسی تا امروز در ۵۸۳ بازی برای بارسلونا شرکت کرده و تنها ۱۷ بازی با رکورد ۶۰۰ فاصله دارد. اما پیش از آن او باید از رکورد ۵۹۳ بازی پویول افسانه‌ای عبور کند. بعد از آن، آندرس اینیستا هافبک فعال تیم، که با شروع فصل ۶۲۷ بازی در کارنامه خود خواهد داشت، رقیب مسی خواهد بود. در رتبه اول این لیست، ژاوی هرناندز افسانه ای با ۷۶۷ بازی قرار دارد.

بیش‌ترین تعداد برد در لالیگا

مسی با برد در ۲۸۸ بازی در رتبه ۷ این رده‌بندی قرار دارد. ایکر کاسیاس رتبه اول را با ۳۳۴ برد در اختیار دارد و آندونی زوبیزارتا با ۳۳۳ برد، رائول گونزالس با ۳۲۷ برد، ژاوی با ۳۲۲ برد، مانولو سانچز با ۳۱۲ برد و اینیستا با ۲۹۱ برد در رتبه‌های بعدی قرار دارند.

بیشترین تعداد کفش طلای اروپا

مسی با بردن چهارمین کفش طلای خود با رونالدو به صورت مشترک در رتبه اول قرار گرفته است و این به آن معنی است که اگر مسی در فصل آینده نیز برنده کفش طلای اروپا شود، رتبه اول این لیست را تصاحب خواهد کرد.

بردن یک جام بین المللی بزرگ به همراه تیم ملی

جام جهانی یا جام قهرمانی آمریکای جنوبی؛ یک جام بزرگ به همراه تیم ملی آرژانتین تنها افتخار مهمی است که مسی تا کنون موفق به کسب آن نشده است. جام جهانی زیر ۲۰ سال در سال ۲۰۰۵ و مدال طلای المپیک در سال ۲۰۰۸، همه عناوین ملی هستند که مسی آن‌ها را فتح کرده، اما بردن جام جهانی سال آینده در روسیه، برگ زرین کارنامه ملی او خواهد بود.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج