۵۸۵۲۴۸
۵۰۹۱
۵۰۹۱
پ

تکنولوژی‌هایی که سربازان آینده به آن مجهز خواهند شد

نه دولت‌ها دوست دارند سربازان شان را از دست بدهند و نه خود سربازان علاقه‌ای به از دست رفتن جان‌شان دارند و این باعث شده است که روز به روز تکنولوژی های حفاظتی از جان سربازان ارتقا پیدا کند.

برترین ها - ترجمه از محمد پارسا حاتمی: در این دنیای پر از کش مکش و جدال بر سر قدرت، هستند افرادی که هنوز دوست دار کشت و کشتارند و از جنگ و درگیری خوش‌شان می‌آید. پس طبیعی است که هنوز در کشورهایی مانند افغانستان ما شاهد جنگ و خون ریزی باشیم.
از طرف دیگر نه دولت‌ها دوست دارند سربازان شان را از دست بدهند و نه خود سربازان علاقه‌ای به از دست رفتن جان‌شان دارند و این باعث شده است که روز به روز تکنولوژی های حفاظتی از جان سربازان ارتقا پیدا کند.

در لیست زیر برای شما آخرین اخبار تکنولوژی که در آینده‌ای نزدیک باید شاهد آن باشیم را در حوزه کمک به سربازان آماده کردیم که امیدواریم مورد رضایت شما قرار گیرد.

1. لباس‌های ضد گلوله از جنس گرافین
تکنولوژی‌هایی که سربازان آینده به آن مجهز خواهند شد

محققان در آزمایشات اخیرشان لایه‌ای از جنس گرافین را با گلوله‌هایی از جنس طلا مورد اصابت قرار دادند و متوجه شدند که این ماده محکم‌تر، قابل انعطاف‌تر و سبک‌تر از نمونه‌های قبلی مانند کِولار می‌باشد. در حالی که حتی یک میلیون لایه از این ماده قطری به اندازه 1 میلی‌متر دارد.

انستیتو نانوتکنولوژی شرکت MIT در حال کار بر روی این پروژه است تا با زنجیره‌های قدرتمند گرافین، تیشرت‌هایی بسازد که از خیلی از جلیقه های ضد گلوله سنگین وزن امروزی کارآمدتر و موثرتر باشد.

۲. خون مصنوعی
تکنولوژی‌هایی که سربازان آینده به آن مجهز خواهند شد

خون ساختگی و مصنوعی می‌تواند خیلی بهتر از خون طبیعی کارایی داشته باشد. به نحوی که این گلبول‌های جدید می‌توانند تا ۲۰۰ برابر گلبول‌های طبیعی خون، اکسیژن در خود ذخیره کنند که این قابلیت به فرد امکان حبس نفس خود در زیر آب تا ۴ ساعت می‌دهد و یا اینکه یک شخص عادی حداقل ۱۵ دقیقه بدون وقفه با بیشترین سرعت بدود.

پس سربازانی که تریلیون‌ها عدد از این نوع گلبول‌ در خون‌شان وجود دارد هیچ وقت اکسیژن خون‌شان تمام نمی‌شود و می‌توانند ساعت‌ها در زیر آب بدون هیچ تجهیزاتی زنده بمانند. جالب نیست؟!

3. بوت‌هایی با سرعت 40 کیلومتربر‌ساعت
تکنولوژی‌هایی که سربازان آینده به آن مجهز خواهند شد

دانشمندان در موسسه MIT به دنبال راه حلی برای تقویت زانو و تاندون آشیل پا بوسیله کفش‌هایی که مانند تاندون پای کانگورو عمل می‌کند هستند. آن‌ها می‌خواهند توسط بوت‌هایی انسان را قادر سازند در هر گام 2 متر مسافت را طی کنند و سرعتی معادل 40 کیلومتر بر ساعت داشته باشند بدون اینکه ماهیچه ها احساس خستگی کنند.

۴. واکسیناسیون درد
تکنولوژی‌هایی که سربازان آینده به آن مجهز خواهند شد

دپارتمان دفاع ایالات متحده در حال کار بر روی درمان وکمک به سربازان مجروح شده است. تا حالا واکسیناسیون درد به گوشتان خورده است؟ این همان چیزی است که این دپارتمان به دنبالش است. واکسیناسیون درد برای ۳۰ روز و از بین بردن جای زخم بعد از جراحت. با این متد سربازان در ثانیه اول متوجه اصابت گلوله به بدنشان می‌شوند اما بعد از لحظاتی درد محو شده و گویی برخوردی رخ نداده است. پس می‌‌توانند به جنگیدن ادامه دهند و در اولین فرصت به مداوا بپردازند.

۵. رهایی از خواب
تکنولوژی‌هایی که سربازان آینده به آن مجهز خواهند شد

طبیعتا همه‌ی مخلوقات به یک شکل نمی‌خوابند و حتی بعضی می‌توانند برای مدت بلندی نخوابند و یا برعکس کوالاها، مدت زیادی بخوابند. دپارتمان DARPA دنبال راه حلی است تا سربازان بتوانند با یک سوم مغزشان بخوابند، مانند وال‌ها و دلفین‌ها. یا حتی مانند موش‌های آزمایشگاهی ENU برای مدت بلندی نخوابند. باید منتظر ماند و دید که دانشمندان موفق به اجرای چنین پروژه‌ای بر روی انسان‌ها می‌شوند یا نه؟

۶. تلپاتی
تکنولوژی‌هایی که سربازان آینده به آن مجهز خواهند شد

از دیگر برنامه‌های اجرایی این دپارتمان ایجاد چیپ‌های کامپیوتری است که بتوانند به مغز انسان‌ها متصل شود و در این صورت سربازان بتوانند با هم هماهنگ شوند و یا از این طریق و تنها با فکر کردن، ربات‌ها را کنترل کنند.
البته این پروژه معترضان مختص به خودش را هم دارد. چراکه انسان‌ها از هک شدن ذهن‌شان می‌ترسند و دل‌شان نمی‌خواهد دیگران از آنچه که در درون ذهن‌شان می‎‌گذرد با خبر شوند.

7. تجهیزات کمکی
تکنولوژی‌هایی که سربازان آینده به آن مجهز خواهند شد

فکر کنید یک جفت زانو و ساق پای اضافی دارید، در این صورت چقدر کارایی شما بالاتر می‌رود؟ یعنی در مجموع گویی چهار پا دارید! جالب نیست؟ خب حالا که دو پایتان به چهار پا تبدیل شده است، خیلی راحت تر و با زحمت و صرف انرژی کمتری می‌توانید به کارهایتان برسید و عکس العمل‌تان بشدت افزایش خواهد یافت. این دقیقا همان تکنولوژی است که محققان به دنبالش هستند تا همانند عکس، تجهیزاتی شما را در حرکت یاری کنند و شما کمتر احساس خستگی کنید.

8. بالا رفتن از دیوار با دست‌کش‌های چسبنده
تکنولوژی‌هایی که سربازان آینده به آن مجهز خواهند شد

تا حالا فکر کرده‌اید که مارمولک چطور از هر سطحی بالا می‌رود؟ مارمولک موهای نازکی بر روی دست و پاهای خود دارد که توسط آن بر روی سطوح مختلف در تمام جهات حرکت می‌کند. حال اگر محققان دست‌کش و کفش‌هایی اختراع کنند که مانند پاهای مارمولک توانایی چسبیدن داشته باشد، آن وقت است که سربازان می‌توانند از صخره‌ها یا آسمان خراش‌ها بدون تجهیزات اضافه‌ای بالا روند. خبر خوب اینکه اکنون محققان توانسته اند دست‌کش‌هایی بسازند که انسان‌هایی تا وزن 90 کیلوگرم را می‌تواند بر روی دیوار نگه دارد.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج