۵۹۸۰۴۵
۵۰۰۰
۵۰۰۰
پ

لیگ قهرمانان: این هفت پرسش کلیدی

حمیدرضا صدر به پرسش های کلیدی لیگ قهرمانان در آستانه نبردهای مرحله گروهی پرداخته، به سایه روشن های سرنوشت ساز...

ورزش سه: حمیدرضا صدر به پرسش های کلیدی لیگ قهرمانان در آستانه نبردهای مرحله گروهی پرداخته، به سایه روشن های سرنوشت ساز...

یک: آیا رئال می تواند سه بار متوالی قهرمان شود؟

تاریخ را ورق زده اند، دوباره، باز هم آنها. نخستین باشگاهی شده اند که پس از برپایی لیگ قهرمانان در ۱۹۹۲ دو بار پیاپی جام قهرمانی را در آغوش کشیده اند، ولی سومین بار چی؟... خوش بینی در برنابئو موج می زند. هر چه باشد آنها پس از چند دهه به رویکرد "کهکشانی" قناعت نکرده اند. درخشش مارکو آسنسیو و ایسکو خبر از شکوفایی جوانان داده و گزینه های زیدان را هم متنوع تر ساخته و هم غیرقابل پیش بینی تر. همه اینها در ترکیب با تجربه و بلندپروازی رونالدو، کروس، راموس و مادریچ سپیدپوش ها را نامزد سومین قهرمانی پیاپی کرده.
دو: آیا بارسلونا هنوز مدعی فتح جام است؟

شوک رفتن نیمار تمام نشده، همین طور تنش میان مدیران باشگاه و طرفداران و رسانه ها... ولی کاتالان ها در بازار انتقالات - برخلاف چند فصل سپری شده - شکارچی های خوبی بوده اند. نلسون سمدو در دفاع راست آغاز دلگرم کننده ای داشته، پائولینیو آمده تا خط میانی را سامان بخشد و عثمان دمبله هم می خواهد ترکیب فروپاشیده " MSN " را بدل کند به " MSD "... با این وصف نیمکت بارسا غنای نیمکت رئال، بایرن، یووه و حتی منچستر سیتی را ندارد و والورده در باشگاهی که طی یک دهه اخیر در اروپا درخشش بی حصری داشته مسیر متلاطمی را پیش روی می بیند.
سه: آیا پاری سن ژرمن می درخشد؟

پاریسی ها در دورانی که مادریدی ها از رویکرد ستاره سالاری فاصله گرفته اند به ستاره ها روی آورده اند. انتقال نیمار از بارسلونا به پاری سن ژرمن میخکوب کننده بوده و نقطه عطف تاریخ باشگاه و ورود امپاپه یعنی به چنگ آوردن شیرین ترین متاع بازار. ترکیب "نیمار - امپاپه - کاوانی" برای همه هیجان انگیز است و برای حریفان پاری سن ژرمن ترسناک. کاوانی که روزگاری با ورود زلاتان از نوک حمله به کناره میدان رانده شد، می تواند در پستی که بدان خو گرفته بازی کند و به نفوذهای نیمار و امپاپه از دو گوش تکیه زند. با این وصف هر چه پاریسی ها در خط حمله فوق العاده اند در دفاع شکننده به نظر می رسند. از غیبت یک مرد میانی تخریبی رنج می برند و کوین تراپ و آلفونسه آرئولا درون دروازه خاطره دریافت شش گل از بارسا را به یاد می آورند، دوباره و دوباره.
چهار: آیا براستی یوونتوس ضعیف شده؟

می گویند بونوچی رفته و بانوی سالخورده در این فصل ضعیف ترین یووه سال های اخیر را معرفی کرده. ولی مگر بوفون، کیلینی، ماندزوکیچ و هیگواین راه راه پوش نیستند؟ مگر دیبالا جوان تا همین جای فصل هفت بار دروازه ها را نگشوده؟ مگر داگلاس کاستا نگفته فصل متفاوتی را سپری خواهد کرد؟
پنج: آیا ترکیب بایرن مونیخ و آنچلوتی همساز نیست؟

شکست ۰-۲ برابر هوفنهایم آنها را در بوندسلیگا به رتبه ششم پرتاب کرده که بدترین جایگاه شان پس از سه بازی لیگ از ۱۱-۲۰۱۰ بوده. ولی همه می دانند شکست های زودهنگام همیشه خوشایندتر از شکست های دیرهنگام هستند. قلب بایرن جایی می طپد که می گویند بازیکنان بایرن معمولا دل داده به سیستم تهاجمی ۱-۳-۲-۴ سیستم ۳-۳-۴ آنچلوتی را محافظه کارانه خوانده اند. همان هایی که می گویند لواندوفسکی آن جا است، همین طور روبن، ریبری، مولر و کینگزلی کومان و البته خمس رودریگز. یادمان نرفته آنچلوتی متخصص نبردهای اروپایی است، دو بار به عنوان بازیکن قهرمان اروپا شده و سه بار به عنوان مربی لیگ قهرمانان را فتح کرده. حقیقت این است تصور بایرن جایی دور از چهار تیم پایانی دشوار است، خیلی دشوار.
شش: پنج تیم انگلیسی چه خواهند کرد؟

باشگاه های انگلیسی فصل تاریخی را در لیگ قهرمانان تجربه می کنند. قهرمانی منچستر یونایتد در لیگ اروپا و راهیابی اش به لیگ قهرمانان تعداد تیم های لیگ برتر انگلیس در رقابت ها را به "پنج" رسانده که با افزوده شدن سلتیک به آنها رکورد "شش" تیم بریتانیایی را برجای گذاشته.

منچستریونایتد با قرعه خوبی روبرو شده و مورینیو این بار می خواهد با یک "ابرباشگاه" لیگ قهرمانان را برای سومین بار فتح کند. سخت ترین حریف یونایتد باشگاه هموطن ژوزه است: بنفیکا که گاهی معرکه ظاهر می شود و گاهی بسیار متوسط. ولی ستاره های یونایتد از پروازهای بلند حرف زده اند. روملو لوکاکو تکرار کرده برای بازی در لیگ قهرمانان ثانیه ها را شمرده.

تاریخ می گوید مردان استمفورد بریج طی چهارده بار حضور در لیگ قهرمانان فقط یک بار در مرحله گروهی حذف شده اند، دو بار پا به مرحله یک چهارم نهایی گذاشته اند، شش بار راهی نیمه نهایی شده اند و یک بار جام را بالا برده اند، ولی قرعه با چلسی و آنتونیو کونته سر ناسازگاری گذاشت، نگذاشت؟ چه تیمی می خواست با آتلتیکو مادرید همگروه شود؟ با رم؟ چه تیمی می خواست جای سفرهای کوتاه اروپایی راهی سفر طولانی به قره باغ شود؟
حق با پوچتینو بوده و قرعه ها به تاتنهام دهن کجی کرده اند و آنها را در گروه پیچیده ای جای داده اند، خیلی پیچیده. جایی کنار رئال مادرید و بوروسیا دورتموند. مردان وایت هارت لین در ویمبلی میزبان غول های مادریدی و جنگجویان زردپوش خواهند بود، همان جایی که سازشان هرگز در آن کوک به صدا درنیامده.

منچسترسیتی در مرحله گروهی به مصاف ناپولی بلند پرواز خواهد رفت، همین طور به نبرد با شاختار دونتسک که پائولو فونسکا را در اختیار دارد. پپ گواردیولا دو بار لیگ قهرمانان را با بارسا عصر طلایی فتح کرد، ولی در مونیخ ناکام ماند. این بار هم سیاهه ستاره های آبی آسمانی پوش نیش می زنند هر چیزی جز راهیابی به نیمه نهایی برای پپ ناکامی بشمار خواهد رفت... و نه کمتر.

آیا لیورپول از سد سویا و اسپارتاک مسکو عبور خواهد کرد؟ یورگن کلوپ می گوید: آری. سرانجام پاسخ او در گرو تیزهوشی روبرتو فیرمینو، مهارت سادیو مانه، سرعت محمد صلاح و بازگشت فلیپه کوتینیو نهفته.
هفت: شگفتی سازها کدام ها هستند؟

چه کسی پارسال در چنین روزهایی تصور می کرد لایپزیگ بی نام و نشان راهی رقابت های لیگ قهرمانان خواهد شد؟ درخشش آنها بسان درخشش لسترسیتی نوید می دهد فوتبال اروپا فقط در پول و سرمایه خلاصه نشده. بنابراین تکخالی های لایپزیگی، تیمو ورنر در خط حمله و امیل فورسبرگ در میانه میدان، می خواهند شگفتی شان را ادامه دهند و چرا که نه؟ گروه آنها گروه نبردهای پایاپای است. جایی که پسران لایپزیگ در مصاف با موناکو، بشیکتاش و پورتو به صعود می اندیشند.

ناپولی همیشه همان "اسب سیاه" لیگ قهرمان بوده. تیم با اعتماد به نفسی در آستانه رقم زدن شگفتی های بزرگ. مردان موریزیو ساری در فصل انتقالات آسیبی ندیده اند و "خارق العاده های کوچولو" آن جا هستند: مارتنس، کایخون و اینسینه جلوی مارک همسیک که به دروازه منچستر سیتی، فاینورد و شاختار خواهند تاخت.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج